Werkenquote:Leonard Norman Cohen, CC (born September 21, 1934 in Montreal, Quebec) is a Canadian poet, novelist, and singer-songwriter. Cohen began his career in literature, publishing his first book of poetry in Montreal in 1956 and his first novel in 1963. Following his breakthrough in the music industry in the late 1960s, Cohen became one of the most distinguished and influential songwriters of the late twentieth century.
Musically, Cohen's early songs are based in folk music, both for melodies and instrumentation, but, beginning in the 1970s, his work shows the influence of various types of popular music and cabaret music. Since the 1980s he typically has sung in a baritone register, with synthesizers and female backing vocals.
Cohen's songs are often emotionally heavy and lyrically complex, owing more to the metaphoric word play of poetry than to the conventions of song craft. His work often explores the themes of religion, isolation, sex, and complex interpersonal relationships.
Is dat Leonard Cohen?quote:Op maandag 1 januari 2007 23:59 schreef Beathoven het volgende:
Ik ken 'm van de Soprano's theme..
woke up this morning
eh.. rectificatiequote:
bron: klikquote:Widely recognized as one of Cohen's more accessible albums, The Future contains everything from gospel-choir choruses (title track) to synthesizer ballads ("Waiting for the Miracle"), to pop-country ("Closing Time"), to marching band, staccato-like rhythms ("Democracy"). "Democracy" admittedly influenced the opening track of HBO's The Sopranos, "Woke up This Morning", written and performed by A3 and widely miscredited to Cohen.
same herequote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:19 schreef golfer het volgende:
Heb bijna alles van hem.
Heerlijke rauwe stem en prachtige melancholische teksten.![]()
En toch weet ik zeker dat ik er ooit één heb geopend. Maar die kan ik nu ook niet meer vinden, en bovendien had die een vreselijk slechte OP. Blij dat er een nieuwe is, dus.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:55 schreef Friek_ het volgende:
Ik weet dat het nogal cliché is om te zeggen in een nieuw MUZ-topic, maar ik sta er van te kijken dat er nog geen topic bestond over deze invloedrijke artiest.
Het ge-over-coverde Suzanne en So long Marianne zijn ook schitterend.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:15 schreef FritsBom het volgende:
Hallelujah is natuurlijk het beste nummer ooit gemaakt.
hee bedankt, ik vroeg me tijdens het kijken van I'm your man al af waar ik bepaalde nummers toch van kende..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:05 schreef placebeau het volgende:
Ik kende hem dankzij de prachtige soundtrack van natural born killers...
Die versie van Hallelujah is haast te mooi. Voor de rest de film nog niet gezien, ligt die al ergens voor een mooi prijsje?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:56 schreef methodmich het volgende:
De soundtrack bij de film I'm Your Man, waarop hedendaagse artiesten covers spelen van het werk van Cohen, begeleid door een prima band, is ook een aanrader!
Rufus Wainwright, Martha Wainwright, Beth Orton, Teddy Thompson, Antony & Nick Cave maken er soms schitterende versies van. Al zijn het op zichzelf al zeer sterke nummers.
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:22 schreef Wepeel2 het volgende:
I'm Your Man is inderdaad echt een geweldige plaat waar echt geen slechte nummers opstaan. De live-cd, uit ik meen 1994, draai ik ook regelmatig. Een favoriet nummer noemen vind ik lastig, maar I'm Your Man en Dance Me To The End Of Love scoren erg hoog.
Op jouw aanraden aangeschaft/binnengehaald en ja, prima covers.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:56 schreef methodmich het volgende:
De soundtrack bij de film I'm Your Man, waarop hedendaagse artiesten covers spelen van het werk van Cohen, begeleid door een prima band, is ook een aanrader!
Rufus Wainwright, Martha Wainwright, Beth Orton, Teddy Thompson, Antony & Nick Cave maken er soms schitterende versies van. Al zijn het op zichzelf al zeer sterke nummers.
Welke Hallelujah? Die staat er bij mij niet op.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:06 schreef JelleS het volgende:
[..]
Die versie van Hallelujah is haast te mooi. Voor de rest de film nog niet gezien, ligt die al ergens voor een mooi prijsje?
Ik denk dat hij die van rufus wainwright bedoelt, te horen in de film shrek. Ook prachtig!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Welke Hallelujah? Die staat er bij mij niet op.
Al heb ik wel diverse uitvoeringen van dat nummer. De onderkoelde versie van John Cale, de lyrische van Jeff Buckley. Dat vind ik de beste.
Songs from a roomquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ken alleen hallelujah
en verder heeft mn vader Songs from a room op lp
Onderaan een uitleg.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:40 schreef Thomas87 het volgende:
Trouwens, new skin for the old ceremony is ook zo'n album waar ik geen slecht numme rop kan ontdekken. Met kroonjuweeltjes als Chelsea Hotel no.2 en Lover Lover Lover erop. Waar komt de No. 2 eigenlijk vandaan bij Chelsea Hotel No. 2?
De andere concerten van hem in deze tour, zoals vóór Amsterdam in Gent waren binnen no time uitverkocht.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Concert aangekondigd in Amsterdam, Olympisch stadion. Kaartverkoop start vrijdag om 10 uur.
Dat zeiden zo ook al over de vorige tour.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:01 schreef Prospera het volgende:
[..]
Deze tour moet veel geld opleveren omdat hij een paar jaar geleden toen uit na 5 jaar uit het Zenklooster kwam financieel was geplunderd door zijn toenmale manager, het ging om een miljoen of 5.
Volgens mij ging dat ook over de vorige tour, kan me niet voorstellen dat op die tour nou zoveel geld verloren is.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:57 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zeiden zo ook al over de vorige tour.
Dan zouden ze toch wel iets verkeerd gedaan moeten hebben, want dat was ook overal uitverkocht, extra concerten etc.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat ook over de vorige tour, kan me niet voorstellen dat op die tour nou zoveel geld verloren is.
Wat is er mis met het Olympisch Stadion? Ik heb daar nooit een concert gezien overigens.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:23 schreef Wepeel2 het volgende:
Jammer van de locatie. Ben blij dat ik hem in Westerpark gezien heb voor 60 euro. Denk dat ik die herinnering maar koester.
Dat vraag ik me ook af (ben er nog nooit geweest). Het moet wel groot genoeg zijn om een paar duizend stoelen neer te zetten natuurlijk, want vanwege de wat oudere doelgroep zijn het zitconcerten. Bij Westerpark was dat niet de insteek maar toen kreeg de organisatie zoveel emails dat ze alsnog een tribune hebben gebouwd.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:52 schreef Z het volgende:
[..]
Wat is er mis met het Olympisch Stadion? Ik heb daar nooit een concert gezien overigens.
Op de tribune kunnen sowieso al 22.500 mensen plaatsnemen waarvan 7.600 overdekt. Het zit wel een beetje hard op de tribune, dat wel.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af (ben er nog nooit geweest). Het moet wel groot genoeg zijn om een paar duizend stoelen neer te zetten natuurlijk, want vanwege de wat oudere doelgroep zijn het zitconcerten. Bij Westerpark was dat niet de insteek maar toen kreeg de organisatie zoveel emails dat ze alsnog een tribune hebben gebouwd.
Heb wat vooroordelen tegen stadionconcerten. Door het massale gaat voor mij veel van de belevenis verloren.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:52 schreef Z het volgende:
[..]
Wat is er mis met het Olympisch Stadion? Ik heb daar nooit een concert gezien overigens.
Ik ken alleen het Jennifer Warnes album "famous blue raincoat" met Cohen-covers. Hij zingt zelf mee op "Joan of Arc`.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat mij iets bij van een live-album samen met Jennifer Warns. Klopt dat? En zo ja hoe heet die? Daar zat wel een mooie sfeer in als ik het me goed herinner, ben geen echte fan.
Nee, maar ik gun hem alle publiek wat hij kan trekken. Zeker als je ziet hoeveel plezier hij er bij de vorige tour in had ten opzichte van eerdere tours (of alle videobeelden die ik heb gezien waren net op rotavondenquote:Op vrijdag 20 april 2012 14:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tweede concert aangekondigd. Niet echt een verrassing, gezien de 5 concerten in belgië..
http://www.guardian.co.uk(...)ormer-manager-jailedquote:Many feared his monastic retreat had signalled the end of his recording career; in fact, being "forced to go back on the road to repair the fortunes of my family and myself", he told the New York Times recently, was "a most fortunate happenstance because I was able to connect… with living musicians. And I think it warmed some part of my heart that had taken on a chill."
Wow, indrukwekkend stukje hoor, nooit gedacht dat dat zo heftig voor hem is geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat betreft de vraag; "heeft die vorige tour hem nog een beetje geld opgeleverd ?", volgens Billboard zou hij daar 9.5 miljoen dollar aan verdiend hebben.
http://www.billboard.com/(...)e-1-1004071200.story
In een artikel over de stalking rechtzaak tegen zijn voormalige manager zegt hij trouwens dit;
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ormer-manager-jailed
Heerlijke stem tochquote:Op donderdag 19 april 2012 14:36 schreef Leandra het volgende:
Westerpark was fantastisch, kippenvel toen hij opkwam en begon te praten, wat een stem
Dat zal Live Songs uit 1973 wel zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat mij iets bij van een live-album samen met Jennifer Warns. Klopt dat? En zo ja hoe heet die? Daar zat wel een mooie sfeer in als ik het me goed herinner, ben geen echte fan.
Ze zingt ook op Field Commander Cohen van de '79 tour.quote:Op zondag 22 april 2012 19:32 schreef fripper het volgende:
[..]
Dat zal Live Songs uit 1973 wel zijn.
Denk dat je wel zult genieten .......quote:Op zondag 22 april 2012 22:07 schreef Paxcon het volgende:
Ergens in september ga ik met m'n vader en twee vrienden van hem naar Leonard Cohen in Mönchengladbach. Zal wel de jongste zijn aangezien leeftijdsgenoten hem ''een schorre kerel'' noemen, maargoed
.
Aha, ik begon al mijn geheugen te twijfelen. Had zelf ook al even gezocht maar dan typte ik waarschijnlijk warns in in de zoekfunctie van mijn browser.quote:Op zondag 22 april 2012 19:32 schreef fripper het volgende:
[..]
Dat zal Live Songs uit 1973 wel zijn.
Dat is balen idd, angezien e ook nog een extra dag hebben ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:35 schreef Paxcon het volgende:
Wij hadden dus die in Monchengladbach omdat Amsterdam er toen nog niet bij stond. Nu heb ik verplichte werkgroepen en kan ik niet heen![]()
Als we wat later op die site hadden gekeken hadden we Amsterdam genomen en had ik wel gekund. Echt balen![]()
Er zijn nog kaarten hoor! Net nog een voor morgen (woensdag) gekocht...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:20 schreef Paxcon het volgende:
Ik kan hier maar beter niet meer meelezen
Hm ja maar dan zit ik daar in m'n eentjequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:45 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Er zijn nog kaarten hoor! Net nog een voor morgen (woensdag) gekocht...
4 uur 's ochtends inderdaadquote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:12 schreef Wepeel2 het volgende:
Heerlijke muziek voor in de ochtend en avond.
Vraag je of je ouders meegaan, die kunnen het vast ook wel waarderen .. Zijn gelijk je kosten gedekt hoop ikquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hm ja maar dan zit ik daar in m'n eentjeEn ik woon in het noorden des lands, ben net 18 dus geen auto/rijbewijs en kan ik weer de volle pond voor de trein dokken
. Wel kut
M'n vader stelde het voorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:48 schreef chufi het volgende:
[..]
Vraag je of je ouders meegaan, die kunnen het vast ook wel waarderen .. Zijn gelijk je kosten gedekt hoop ik
Leuk. Jullie zullen genietenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
M'n vader stelde het voorDus dat zit wel goed.
Vast wel ja. Het gaat me niet een tweede keer gebeuren dat ik niet heen kan. Gelukkig konden ze in september makkelijk een vervanger vinden die hem wel wilde overnemen, dus geen geld verspild ofzo.quote:
Volgens had ie zoiets in 2008 ook al in Amsterdam. ook een avondvullend programmaquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:31 schreef DO2 het volgende:
Sodeknetter, dat zijn nogal wat nummers bij elkaar, zeg. En 3 encores,. Toe maar.
Die maken geen nieuwe albums meer maar hebben hun repertoire van 50-60 jaar terug ...quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Het is wel opvallend dat juist de 'oude knarren' van die avondvullende concerten lijken te geven.
Zij zelf zijn dan ook vaak de enigsten die al die nummers kunnen herinnerenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:42 schreef DO2 het volgende:
Ja, het enorme repertoire waaruit ze kunnen kiezen speelt wel mee, natuurlijk.
Ik ook /// Meestal live het mooist om te horen ... Oops weer een toernee ..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:26 schreef Paxcon het volgende:
Op z'n tachtigste verjaardag - 22 september - brengt hij een nieuw album uit. Ik ben benieuwd
http://www.nu.nl/muziek/3849922/nieuw-album-leonard-cohen-tachtigste-verjaardag.html
Gelukkig vorig jaar hem live gezien, was topquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ook /// Meestal live het mooist om te horen ... Oops weer een toernee ..
Zo warm ... geen woorden voor .. Die stem van hem ... zo relaxedquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig vorig jaar hem live gezien, was top
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |