Ik begrijp niet zo goed waarom een grens trekt tussen moord en stelen enerzijds en homoseksualiteit en abortus anderzijds. Je zegt dat iedereen het tweede ander beoordeelt en derhalve er geen regels omtrent die zaken opgesteld kunnen worden. Maar begrijp ik nu goed dat jij zelf ook een bepaalde beoordeling wilt opleggen op een ieder omtrent de eerste categorie (moorden en stelen)? Want niet iedereen vindt bijvoorbeeld dat het immoreel is om te stelen. Kortom: jij doet precies hetzelfde als waar je anderen van beschuldigt.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:28 schreef descendent1 het volgende:
Probleem met de CU is dat ze hun moraal op iedereen willen opleggen; regels als niet stelen, niet moorden komen o.a. uit de Bijbel; prima, er is geen normaal mens die het daar niet mee eens zou zijn. Echter: zaken als homoseksualiteit; abortus en euthenasie, daar kun je geen algmene regels voor maken die voor iedereen gelden; omdat dergelijke zaken door ieder individu anders beoordeeld worden. De één vind dat het moet kunnen en de ander niet; maar beiden hebben geen enkel recht om de ander zijn visie en de uitvoering daarvan te ontzeggen op basis van HUN overtuiging.
En partijen als de CU willen HUN leefregels, hun moraal het liefst aan iedereen opleggen; ook aan mensen die dus die moraal niet hebben; fundamentalisme heet dat.
Er schuilt iets vreselijk verwerpelijks in je op zich logisch betoog en dat is dat je even kort ingaat op de kosten. Gaan we straks zo ver dat we, om kosten te besparen, mensen 'uit hun lijden verlossen' in plaats van ze tot het einde blijven verzorgen?quote:Op maandag 1 januari 2007 15:57 schreef Fixers het volgende:
Verplichte euthanasie is dezelfde vrijheidsbeperking als een verbod daarop. Ik wil graag zelf een einde kunnen maken aan mijn leven als ik in eenzelfde situatie kom als mijn grootouders. Als ieand vanuit zijn of haar overtuiging liever een langdurig lijden ondergaat omdat dat toegang geeft tot een paradijs. Dan moet dat ook kunnen, al kost dat veel geld. Dat is een gevolg van de godsdienstvrijheid. Geen van beide groepen moet dat aan de andere hun ideeën opleggen.
Zo ver gaan we nu al hoor, als een behandeling erg kostbaar is, de patient al oud en ook met die behandeling niet meer te redden is laten ze je rustig wat eerder doodgaan. Denken dat je altijd de beste behandeling krijgt die de medische wetenschap kan bieden is hopeloos naïef. De kosten/baten-afweging wordt al tijden gebruikt. Dat wordt alleen natuurlijk niet zo naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:14 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Er schuilt iets vreselijk verwerpelijks in je op zich logisch betoog en dat is dat je even kort ingaat op de kosten. Gaan we straks zo ver dat we, om kosten te besparen, mensen 'uit hun lijden verlossen' in plaats van ze tot het einde blijven verzorgen?
Nope; wanneer je steelt of moordt 'beschadig' je de ander doelbewust; je actie is dan direct gericht tegen die ander.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:12 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom een grens trekt tussen moord en stelen enerzijds en homoseksualiteit en abortus anderzijds. Je zegt dat iedereen het tweede ander beoordeelt en derhalve er geen regels omtrent die zaken opgesteld kunnen worden. Maar begrijp ik nu goed dat jij zelf ook een bepaalde beoordeling wilt opleggen op een ieder omtrent de eerste categorie (moorden en stelen)? Want niet iedereen vindt bijvoorbeeld dat het immoreel is om te stelen. Kortom: jij doet precies hetzelfde als waar je anderen van beschuldigt.
Beter lezen. Er wordt ergens aangevoerd dat euthanasie geld zou besparen omdat iemand eerder steft. Dat financiele voordeel zou kunnen worden aangevoerd als argument voor een verplichte euthanasie. Als je mijn reacties hier goed zou hebben gelezen dan had je duidelijk geweest dat ik persoonlijk een voorastander van vrijwillige euthansie ben.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:14 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Er schuilt iets vreselijk verwerpelijks in je op zich logisch betoog en dat is dat je even kort ingaat op de kosten. Gaan we straks zo ver dat we, om kosten te besparen, mensen 'uit hun lijden verlossen' in plaats van ze tot het einde blijven verzorgen?
Lief toch van ze?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:08 schreef Genverbrander het volgende:net het item in het 8uur journaal gezien over de CU'ers die Bidden voor WIjsheid bij de coalitiebesprekingen?
![]()
Iemand belachelijk maken kan tenminste nog effect hebben, bidden niet... Dat is iets dat veel gelovigen nog moeten leren, maar er is altijd hoop...quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:48 schreef zwambtenaar het volgende:
Beter bidden, dan elkaar belachelijk maken, toch? Iets wat veel ongelovigen nog moeten leren, maar er is altijd hoop.
Net als ik wil posten dat ongelovigen danwel agnosten best respect hebben voor t CHristelijk geloof en hun bidden....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:45 schreef Visitor1982 het volgende:
[..]
Iemand belachelijk maken kan tenminste nog effect hebben, bidden niet... Dat is iets dat veel gelovigen nog moeten leren, maar er is altijd hoop...
Bidden kan de bidder heel gerust stellen en beter laten omgaan met de situatie. Dat is al een verdienste op zich.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:45 schreef Visitor1982 het volgende:
[..]
Iemand belachelijk maken kan tenminste nog effect hebben, bidden niet... Dat is iets dat veel gelovigen nog moeten leren, maar er is altijd hoop...
Sorry hoor, maar hier kan ik toch echt ongelofelijk kwaad om worden!quote:Op maandag 1 januari 2007 14:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Euthenasie is in dit land al vreselijk makkelijk. Hoeveel soepeler wil je het hebben
Dat vind ik nou van de drie schreeuwpartijen in de 2e kamer.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:07 schreef ASroma het volgende:
daarbij denk ik dat veel mensen op de CU hebben gestemd omdat Meneer Rouvoet een goed politicus is (wat ook zo is) maar daarbij niet echt goed wetend waar de CU precies voor staat.
Zon partij als de CU behoort normaal gesproken echt niet meer dan 3 zetels te hebben.
Inderdaad, de SP is de nummer drie van Nederland, zij hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:31 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou van de drie schreeuwpartijen in de 2e kamer.
Alleen maar oppositie voeren en politici die verantwoordelijkheid nemen afzeiken.
De CU doet alleen waarvoor ze door klezers met 7 zetels is beloond, namelijk regeringsverantwoordelijkheid nemen.
Had Marijnisse of vrouwtje Halsema gedaan wat hun plicht is, dan hadden we geen discussie gehad over christelijk etische kwesties.
Nou ja; als de SP haar standpunten niet voldoende vertegenwoordigt ziet in het regeerakkoord kan die partij het toch niet maken tov haar kiezers om wel aan zo'n regering deel te nemen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, de SP is de nummer drie van Nederland, zij hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Inderdaad: als de SP was meegegaan met de PvdA en het CDA door hun programmapunten af te zwakken dan zou iedereen daar weer de mond van vol hebben. En dat vindt ik overigens ook kwalijker dan halstarrig weigeren in te leveren op bepaalde standpunten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:22 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Nou ja; als de SP haar standpunten niet voldoende vertegenwoordigt ziet in het regeerakkoord kan die partij het toch niet maken tov haar kiezers om wel aan zo'n regering deel te nemen?
We weten de ins en outs niet waarom het mislukt is, en daarom is het te makkelijk om te zeggen 'dat ze hun verantwoordelijkheid hadden moeten nemen'.
zo is het precies.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:31 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou van de drie schreeuwpartijen in de 2e kamer.
Alleen maar oppositie voeren en politici die verantwoordelijkheid nemen afzeiken.
De CU doet alleen waarvoor ze door klezers met 7 zetels is beloond, namelijk regeringsverantwoordelijkheid nemen.
Had Marijnisse of vrouwtje Halsema gedaan wat hun plicht is, dan hadden we geen discussie gehad over christelijk etische kwesties.
Maar dat doen ze niet want dat zou ze stemmen kostenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:34 schreef Robar het volgende:
Inderdaad, de SP is de nummer drie van Nederland, zij hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ik mag het hopen; maar Balkje is met zn gereformeerde bekrompen burgerlijkheid toch ook tegen homohuwelijken en abortus?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:02 schreef GlimVlinder het volgende:
ik ga ervan uit dat ze geen dingen gaan doen waar de meerderheid tegen is.
afschaffing optie tot abortus / euthanasie lijkt me dus ook onlogisch.
Ja, maar het lijkt me niet dat de PvdA fractie akkoord met zoiets gaat in de formatiebesprekingen (en anders is er na de verkiezing geen PvdA meer over), dus een meerderheid wordt lastig. En voor het homohuwelijk heb je denk ik een grondwetswijziging nodig, en een tweederde meerderheid wordt helemaal onmogelijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:58 schreef descendent1 het volgende:
Ik mag het hopen; maar Balkje is met zn gereformeerde bekrompen burgerlijkheid toch ook tegen homohuwelijken en abortus?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |