abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44912515
Vervolg op:
(Rouvoet) De christelijke terreur gaat beginnen

We hebben het hier over de onwenselijke gevolgen van het aan de macht komen van radicale christenen zoals die van de ChristenUnie. Zij hebben aangegeven te willen morrelen aan de progressieve wetgeving waar Nederland om beroemd is geworden, zoals het homohuwelijk, euthanasie en abortus.

Los hiervan is er ook een dieper principieel punt, en dat is dat de inmenging tussen religie en staat te groot wordt. De irrationeel denkende christenen denken nu niet alleen hun kinderen te kunnen vergiftigen met hun middeleeuwse dogma's, maar willen deze ook opleggen aan het gehele Nederlandse volk.

Over de onwenselijkheid van deze ontwikkeling discussiëren wij hier, je bent welkom om mee te doen!
pi_44912682
CU is niet radicaal maar principieel.
pi_44912686
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:44 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik had het niet anders kunnen zeggen. dit soort uitspraken passen juist niet in een moderne Westerse democratie, daarin wordt iedereen namelijk vrijgelaten in zijn overtuigingen.

Genbranders idiotie in een notendop dus. hulde!
Ik voel me vereerd dat je je zo aan mij ergert, maar probeer de argumenten svp op de voorgrond te houden.

Van mij mag ook iedereen geloven wat ie wil, alleen mijn stelling is dat de staat los zou moeten staan van wat mensen in hun vrije tijd geloven. Op staatsgefinancierde scholen moeten kinderen dan ook niet worden lastiggevallen met ouderwetsche christelijke, islamitische of joodse dogma's.

Kinderen kun je alles laten geloven, da's een koud kunstje. Hier maken christelijke/islamitische/joodse ouders dan ook dankbaar gebruik van om hun irrationele overtuiging aan het kind te presenteren als waarheid. Dat dit in de privésfeer gebeurd vind ik al heel erg, maar daar is verder niets aan te doen. Echter, de staat zou deze hersenspoelpraktijken niet moeten financieren.
pi_44912704
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
CU is niet radicaal maar principieel.
Wat een bijzonder onderscheid.

Nee, ik vind ze eerder erg radicaal. Het principieel hanteren van de Bijbel is erg radicaal.
pi_44912711
Euthanasie en abortus afschaffen
pi_44912726
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:48 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee, ik vind ze eerder erg radicaal. Het principieel hanteren van de Bijbel is erg radicaal.
Dat mag hoor

Toch is er zo weinig mis met de Bijbel toch? Ben jij niet van oorsprong Moslim?
pi_44912728
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
meteen. kunnen mensen nog meer lijden aan ongeneeslijke ziekten en geldtekort voor de kinderen.
pi_44912737
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:38 schreef Genverbrander het volgende:
Zij hebben aangegeven te willen morrelen aan de progressieve wetgeving waar Nederland om beroemd is geworden, zoals het homohuwelijk, euthanasie en abortus.
En de PvdA gaat niet in een kabinet zitten wat daaraan morrelt, ik maak me daar dus weinig zorgen over eigenlijk...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44912767
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:49 schreef SlimShady het volgende:

[..]

meteen. kunnen mensen nog meer lijden aan ongeneeslijke ziekten en geldtekort voor de kinderen.
palliatieve zorg wordt hier zwaar ondergewaardeerd. Een menswaardig einde is gewoonweg mogelijk.
  maandag 1 januari 2007 @ 13:51:47 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912774
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:38 schreef Genverbrander het volgende:
Vervolg op:
(Rouvoet) De christelijke terreur gaat beginnen

We hebben het hier over de onwenselijke gevolgen van het aan de macht komen van radicale christenen zoals die van de ChristenUnie. Zij hebben aangegeven te willen morrelen aan de progressieve wetgeving waar Nederland om beroemd is geworden, zoals het homohuwelijk, euthanasie en abortus.

Los hiervan is er ook een dieper principieel punt, en dat is dat de inmenging tussen religie en staat te groot wordt. De irrationeel denkende christenen denken nu niet alleen hun kinderen te kunnen vergiftigen met hun middeleeuwse dogma's, maar willen deze ook opleggen aan het gehele Nederlandse volk.

Over de onwenselijkheid van deze ontwikkeling discussiëren wij hier, je bent welkom om mee te doen!
Het "onwenselijke" ontgaat me. Ik ben er niet voor om de progressieve wetgeving af te schaffen (en de CU ook niet), maar ik vind wel dat het tijd wordt om over ethische kwesties eens een behoorlijk debat te voeren. We leven in een samenleving waar kinderen worden geaborteerd omdat ze een hazenlip hebben en persoonlijk vind ik dat een schandalige ontwikkeling. Ik ben er wel blij mee dat er nu een partij in het kabinet lijkt te komen die op zijn minst een standpunt over dit soort walgelijke uitwassen durft in te nemen. Het CDA heb ik daar nog niet over gehoord.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 1 januari 2007 @ 13:52:43 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912797
quote:

[..]

ahjah.. want door euthenasie gaan mensen niet dood aan ongeneselijke ziektes

Enne: als je kunt neuken, kun je ook wel een eurootje dokken voor een condoom
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_44912823
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
tuurlijk.... laat ongeneeslijk zieke mensen EN hun omgeving extra lang door een hel gaan
of je er zelf nog wat van meemaakt dat je leeft doet er niet toe.
Kom zeg, laat ieder een dergelijke keuze lekker voor zichzelf maken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 1 januari 2007 @ 13:53:48 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912824
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:48 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

maar dat doen ze dan ook niet. Het is de SGP niet .

De Christenunie probeert om de Bijbelse normen en waarden te vertalen naar deze tijd en op grond daarvan beleid te maken.
  maandag 1 januari 2007 @ 13:55:25 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912852
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

tuurlijk.... laat ongeneeslijk zieke mensen EN hun omgeving extra lang door een hel gaan
of je er zelf nog wat van meemaakt dat je leeft doet er niet toe.
Kom zeg, laat ieder een dergelijke keuze lekker voor zichzelf maken.
ahja.. euthenasie omdat het voor de nabestaanden anders zo'n vervelend proces wordt...... what's next? Bejaarden maar een spuitje geven omdat het zo vervelend is dat je ieder jaar weer met kerst naar oma moet?.
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 13:55:40 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44912856
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Een menswaardig einde is gewoonweg mogelijk.
Daar hebben we al Euthenasie voor.
Carpe Libertatem
pi_44912864
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar dat doen ze dan ook niet. Het is de SGP niet .

De Christenunie probeert om de Bijbelse normen en waarden te vertalen naar deze tijd en op grond daarvan beleid te maken.
Whahaha vertalen naar deze tijd

Even een stukje uit het kernprogramma citeren:
quote:
1.3 Er moet weer een besef zijn dat God mensen aanstelt als verantwoordelijken in Zijn Wereld. De overheid schept op het publieke terrein de voorwaarden voor dit verantwoordelijk burgerschap.

1.4 Wij geloven dat de overheid haar ambt van Godswege draagt en de opdracht heeft de publieke samenleving te richten op de dienst aan de Allerhoogste. Ze geeft leiding aan een goede cultuur- en maatschappij-ontwikkeling om deze dienstbaar te maken aan de ontplooiing van alle mensen en recht te doen aan de bedoeling van de Schepper met Zijn schepping. Wat de Bijbel kwaad noemt in het samenleven van mensen, gaat ze tegen met middelen die uit haar ambt voortvloeien.

2. De roeping van de overheid

2.1 Overheden en burgers leven in een wereld die haar oorsprong en bestemming in God heeft. De overheid kan daarom niet neutraal zijn, maar behoort te erkennen dat Christus Koning is en dat zij in Zijn dienst staat (Romeinen 13:2). Onze grondwet behoort daaraan uitdrukking te geven. In een vrije samenleving met een grote verscheidenheid aan opvattingen geeft de overheid goede leiding wanneer zij haar beleid voortdurend toetst aan de Bijbel.

2.2 Overheidsbeleid moet nuchter en bezielend zijn. Nuchter, omdat de macht van de zonde en de vloek niet door mensen, ook niet door overheden, definitief gebroken kan worden. Overmoedig radicalisme van overheden is ongepast en zelfs gevaarlijk. Wel moet zij trachten door goed beleid de gevolgen van de zonde in te perken. Tegelijkertijd ook bezielend, omdat we er zeker van mogen zijn dat God Zijn wereld niet in de steek laat. Door Zijn Woord wijst Hij ook voor het overheidsbeleid de weg aan. Gerechtigheid verhoogt een volk (Spreuken 14:34). Overheden moeten de burgers in nuchterheid en bezieling voorgaan. Zo staan zij sterk tegenover de krachten van zelfzucht en ontbinding en eren zij de God die hemel en aarde, met alle bronnen van leven en welvaart, heeft geschapen en deze nog steeds in stand houdt.
Heel erg modern.
pi_44912879
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daar hebben we al Euthenasie voor.
passieve euthansie vind ik ok. Het andere is gewoon moord.
pi_44912886
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

maandag 1 januari 2007 @ 13:57:55 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912904
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[..]

Heel erg modern.
quote:
Overmoedig radicalisme van overheden is ongepast en zelfs gevaarlijk
lijkt me duidelijk zat
  maandag 1 januari 2007 @ 13:58:08 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44912912
quote:

[..]

dat dus
pi_44912938
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

lijkt me duidelijk zat
Ze zeggen eerst dat Christus koning is en dat iedereen die niet aan de bijbel gehoorzaamd gestraft moet worden volgens de wetten van de Bijbel. En dan beginnen ze over overmoedig radicalisme.

Blijf zelf ook denken, teamlead.
pi_44912939
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[..]

Heel erg modern.
Wordt jij nu zo gelukkig door leiding van de Mamnon, die zweept met de gesel dat markteconomie heet. Iedereen slaaf van het geld en goddeloosheid........Geen mens owrdt daar gelukkig van.....

Kies de Bijbel als uitgangspunt, en het komt allemaal goed:

1 De mens centraal: het materiele komt later....
2 En dus niet de mammon......
pi_44912952
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wordt jij nu zo gelukkig door leiding van de Mamnon, die zweept met de gesel dat markteconomie heet. Iedereen sllaf van het geld en goddeloosheid........

Kies de Bijbel als uitgangspunt, en het komt allemaal goed:

1 De mens centraal: het materiele komt later....
2 En dus niet de mammon......
Wat is er met jou gebeurd
Heel eng...
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 14:01:15 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44912976
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:53 schreef teamlead het volgende:
quote:
De ChristenUnie ziet het als haar missie te streven naar een samenleving die meer en meer functioneert naar Gods wil. Om dit doel te bereiken streeft zij ernaar op elk politiek niveau zo krachtig mogelijk vertegenwoordigd te zijn. De ChristenUnie fundeert haar opvattingen over de politieke vraagstukken op het woord van God.
De Bijbel is echter geen politiek handboek voor het oplossen van problemen in deze tijd, maar we leren er Gods liefde voor mensen en deze wereld kennen. De tien leefregels die God aan Zijn volk gaf zijn goed voor alle mensen. De ChristenUnie wil dit praktisch vormgeven. Zo vertaalt de ChristenUnie geloof in politiek. Daarom wil zij opkomen voor de kwetsbaren in de samenleving en voor de bescherming van het leven.
Bron: www.christenunie.nl

Ze hanteren wel degelijk de bijbel zelf en niet alleen de normen en waarden die daarin uit voort komen.
Carpe Libertatem
pi_44912999
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

ahja.. euthenasie omdat het voor de nabestaanden anders zo'n vervelend proces wordt...... what's next? Bejaarden maar een spuitje geven omdat het zo vervelend is dat je ieder jaar weer met kerst naar oma moet?.
Jij trekt euthanasie tot in het extreme.. iets dat het niet is !

Als ik ernstig ziek word en het vooruitzicht een langslepend en slopend lijdensdrama wordt zowel voor mij als mijn kinderen ( die dagelijks vanuit school naar het ziekenhuis gesleept gaan worden terwijl ik niet eens meer meekrijg dat ze er nog zijn), zal ik dankbaar een formulier tekenen als ik nog bij mijn positieven ben.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_44913002
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:59 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wat is er met jou gebeurd
Heel eng...
Nee echt niet Genverbrander..........Die hele Mammon heeft mij diepongelukig gemaakt......slaaf van het geld, daar gaat het echt niet om........Kijk in het bedrijfsleven hoe eng het daar aan toegaat...alles in dienst van het geld en mensen tellen niet meer....

Bij God is dat echt heel anders....Ontdekt het is......Ik wil je niet op stang jagen hoor....
  maandag 1 januari 2007 @ 14:03:15 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913016
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:59 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ze zeggen eerst dat Christus koning is en dat iedereen die niet aan de bijbel gehoorzaamd gestraft moet worden volgens de wetten van de Bijbel. En dan beginnen ze over overmoedig radicalisme.

Blijf zelf ook denken, teamlead.
Waar lees jij dat iedereen die niet gehoorzaamt aan de bijbel volgens de wetten van de bijbel gestraft moet worden

Los daarvan: een krachtige CU, met een zeteltje of 8, zou een gezond tegengeluid kunnen laten horen in de kamer. Of je het er nu mee eens bent of niet: behoorlijk veel mensen in onze samenleving zijn niet voor dat "progressieve" beleid dat ons de afgelopen 30 jaar door de strot is geramd.
De CU kan de rol van "geweten" prima vervullen, met name op dit soort ethische kwesties.
pi_44913027
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

De CU kan de rol van "geweten" prima vervullen, met name op dit soort ethische kwesties.
pi_44913062
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als ik ernstig ziek word en het vooruitzicht een langslepend en slopend lijdensdrama wordt zowel voor mij als mijn kinderen ( die dagelijks vanuit school naar het ziekenhuis gesleept gaan worden terwijl ik niet eens meer meekrijg dat ze er nog zijn), zal ik dankbaar een formulier tekenen als ik nog bij mijn positieven ben.
Wat is er mis met palliatieve zorg? Artsen kunnen zo veel op dit gebied.....
pi_44913068
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee echt niet Genverbrander..........Die hele Mammon heeft mij diepongelukig gemaakt......slaaf van het geld, daar gaat het echt niet om........Kijk in het bedrijfsleven hoe eng het daar aan toegaat...alles in dienst van het geld en mensen tellen niet meer....

Bij God is dat echt heel anders....Ontdekt het is......Ik wil je niet op stang jagen hoor....
Je hoeft niet religeus te zijn om het huidige kapitalisme te vervloeken hoor.

Lees eens The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism van Max Weber, dan kun je lezen dat de christenen dit ironisch genoeg zelf hebben uitgevonden.
pi_44913069
quote:

[..]

Ik ben tegen het afschaffen van euthanasie, abortus en het homohuwelijk, maar abortus moet niet zo eenvoudig uitgevoerd worden als "mijn kind heeft een hazenlip" of "ja, daar hebben we geen geld voor". Geldtekort moet je bij nadenken voor je gaat neuken, of is een condoom ook al te duur?
pi_44913086
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

Waar lees jij dat iedereen die niet gehoorzaamt aan de bijbel volgens de wetten van de bijbel gestraft moet worden

Los daarvan: een krachtige CU, met een zeteltje of 8, zou een gezond tegengeluid kunnen laten horen in de kamer. Of je het er nu mee eens bent of niet: behoorlijk veel mensen in onze samenleving zijn niet voor dat "progressieve" beleid dat ons de afgelopen 30 jaar door de strot is geramd.
Door de strot geramd?

De progressieve partijen hadden in 1998 samen 110 zetels. Lijkt me dus gewoon een kwestie van de wil van het volk.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:06:52 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913089
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als ik ernstig ziek wordt en het vooruitzicht een langslepend en slopend lijdensdrama wordt zowel voor mij als mijn kinderen ( die dagelijks vanuit school naar het ziekenhuis gesleept gaan worden terwijl ik niet eens meer meekrijg dat ze er nog zijn), zal ik dankbaar een formulier tekenen als ik nog bij mijn positieven ben.
Natuurlijk chargeer ik ja... zo extreem is het (nog?) niet inderdaad. Maar zoals jij er wel voor kiest om dat formulier te tekenen, zo zal ik daar nooit voor kiezen. Het lijden van de mens heeft volgens mij ook een duidelijke functie.
Ik ben er dan ook niet voor om de mogelijkheid helemaal uit te sluiten, maar ik ben er wel voor dat de regels omtrent euthenasie en abortus eens grondig onder de loep genomen worden. Wat mij betreft slaat de CU de spijker op de kop als ze zeggen dat pallitatieve zorg (wat een kolere woord ) een zeer goed en reeel alternatief kan zijn
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 14:07:03 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44913092
quote:
Het is niet tegen de zin van diegene die dood gaat in, dus kan het geen moord zijn.

En passieve euthenasie is gewoon iemand volproppen met morfine en dan maar lekker wachten of bedoel je gewoon wachten tot het lijden over is en diegene vanzelf dood gaat, want dan is het veel humaner ofzo?
Carpe Libertatem
pi_44913095
en abortus... persoonlijk ben ik helemaal tegen abortus, maar ik kan mij situaties indenken dat het voor anderen de beste oplossing lijkt. Ik vind dat ze dat recht moeten houden.

Wel vind ik dat de termijn waarop het toegestaan is in nederland te lang.
Daar mag wat mij betreft best aan gesleuteld worden.

En wat het homohuwelijk betreft
Ga toch weg !!
Heb jij er last van ?
Kom jij in de hel als je buurman een vent huwt ?

Laten we eerst eens iets aan al het haatdragende doen ipv zaken rondom liefde aanpakken.
Sir Winston Churchill
  maandag 1 januari 2007 @ 14:07:10 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44913096
Ik heb het niet zoveel op met de christenunie. Ze zijn tegen veel dingen waar ik voor ben. Maar ze hebben wel een meer sociaal gevoel. En dat is iets wat we denk ik hebben gemist in de afgelopen jaren met de VVD aan de macht samen met het CDA. Maar zoals de mensen in China zeggen we gaan intressante tijden tegemoet op politiek gebied.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44913111
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geldtekort moet je bij nadenken voor je gaat neuken, of is een condoom ook al te duur?
ga je nu het land overnemen en alle onwetenden straffen?
pi_44913117
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

palliatieve zorg wordt hier zwaar ondergewaardeerd. Een menswaardig einde is gewoonweg mogelijk.
Mag jij mij gan uitleggen waarom mijn beide grootouders wekenlang en zeer onwaardige lijdensweg hebben moeten afleggen omdat de nogal christelijke arts moeilijk deed. (Allebei overleden aan kanker in hetzelfde ziekenhuis) De wens van mijn beide grootouders was duidelijk bekend bij de familie vooral bij mijn oma die mijn opa heeft zien lijden.

Zelfs bij een duidelijk uitgesproken wens "Ik wil dood" werd er niets gedaan. En dat is érg als je dat je oma hoort zeggen. Ik wil niet weken wachten op mijn dood, niet in staat zijn om te eten en te drinken en zoveel morfine in mijn bloed dat ik compleet van de wereld ben. Dat vind ik géén menswaardig einde.Dan mag de medische wetenschap mij wel een handje helpen.
pi_44913128
Goed gesproken Mirage!
  maandag 1 januari 2007 @ 14:08:36 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913131
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:06 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Door de strot geramd?

De progressieve partijen hadden in 1998 samen 110 zetels. Lijkt me dus gewoon een kwestie van de wil van het volk.
ja, want die zetels hadden ze op basis van wat ze wilden rond ethische kwesties?
  maandag 1 januari 2007 @ 14:08:44 #41
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_44913134
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:01 schreef Boze_Appel het volgende:

Bron: www.christenunie.nl

Ze hanteren wel degelijk de bijbel zelf en niet alleen de normen en waarden die daarin uit voort komen.
Maar dat wil niet zeggen dat ze nu weer prostituees gaan stenigen, iedereen dwingen christen te worden, anders-gelovigen zullen bestrijden en dergelijke hoor.

Het betekent wel dat ze respect hebben voor het leven, dat een abortus niet gezien wordt als een simpele oplossing voor een 'foutje', als je je condooms vergeten was...
pi_44913147
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:05 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je hoeft niet religeus te zijn om het huidige kapitalisme te vervloeken hoor.
Klopt
He kapitalisme maakt veel mensen gewoon kapot en diep ongelukkig. Het bedrijfsleven vandaag de dag is hardcore Mammonisme.....mensen steeds ongelukkiger......

De ellende is dat de hele maatschappij hierop gestuurd wordt. Het is dus gewoon ziek....
quote:
Lees eens The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism van Max Weber, dan kun je lezen dat de christenen dit ironisch genoeg zelf hebben uitgevonden.
Bedankt voor de tip......Maar Christenen hebben nooit de bedoeling gehad dat mensen slaaf van het geld moesten worden. Geld als middel maar nooit een doel. 99% van de bedrijven doen het puur om het geld. Buiten mensen uit. De slavernij keert terug...Dit wil niet 1 Christen.......

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 01-01-2007 14:14:53 ]
pi_44913148
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja, want die zetels hadden ze op basis van wat ze wilden rond ethische kwesties?
Zeker ja.
pi_44913156
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

Natuurlijk chargeer ik ja... zo extreem is het (nog?) niet inderdaad. Maar zoals jij er wel voor kiest om dat formulier te tekenen, zo zal ik daar nooit voor kiezen. Het lijden van de mens heeft volgens mij ook een duidelijke functie.
Ik ben er dan ook niet voor om de mogelijkheid helemaal uit te sluiten, maar ik ben er wel voor dat de regels omtrent euthenasie en abortus eens grondig onder de loep genomen worden. Wat mij betreft slaat de CU de spijker op de kop als ze zeggen dat pallitatieve zorg (wat een kolere woord ) een zeer goed en reeel alternatief kan zijn
De manier waarop ze spreken en ze hun intentie tot sleutelen onderbouwen maakt dat ik vrees voor eht doorslaan naar de andere kant.
De kant waarin ik niet meer de mogelijkheid krijg ervoor te kiezen niet als kasplantje door het leven te gaan, de kant waarin ik niet meer voor de allerlaatste keer mag kiezen voor het welzijn van mijn kinderen.
Sir Winston Churchill
pi_44913157
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

Euthanasie mag van mij juist erg versoepeld worden. Mensen die denken dat het lijden van mensen een functie heeft hoeven het niet toe te passen, maar ik geloof absoluut dat er achter het lijden geen diepere betekenis zit. Ik respecteer daarmee andere (streng) gelovigen, laat die andere gelovigen dan ook respect hebben voor mensen die niet geloven en euthanasie willen toepassen.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:11:13 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913179
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:07 schreef Mirage het volgende:
en abortus... persoonlijk ben ik helemaal tegen abortus, maar ik kan mij situaties indenken dat het voor anderen de beste oplossing lijkt. Ik vind dat ze dat recht moeten houden.

Wel vind ik dat de termijn waarop het toegestaan is in nederland te lang.
Daar mag wat mij betreft best aan gesleuteld worden.
Er zijn extreme omstandigheden te verzinnen waarin abortus inderdaad een goede oplossing zou kunnen zijn ja. Maar nog los van de termijn die in Nederland gehanteerd wordt, vind ik het te gemakkelijk kunnen hier. Abortus omdat je kind een hazelip of klompvoet heeft is te absurd voor woorden. Dat soor uitwassen moeten bestreden worden. De extreme situaties moeten gewoon de mogelijkheid houden ja
quote:
En wat het homohuwelijk betreft
Ga toch weg !!
Heb jij er last van ?
Kom jij in de hel als je buurman een vent huwt ?

Laten we eerst eens iets aan al het haatdragende doen ipv zaken rondom liefde aanpakken.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:11:51 #47
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913188
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Zeker ja.
pi_44913198
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:07 schreef SlimShady het volgende:

[..]

ga je nu het land overnemen en alle onwetenden straffen?
Ik vind dat gewoon een zeer slechte reden voor abortus. Euthanasie mag je van mij altijd toepassen, ook als iemand gezond is en dood wil, maar voor abortus moeten wel strenge regels blijven.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:13:17 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44913216
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Euthanasie mag van mij juist erg versoepeld worden. Mensen die denken dat het lijden van mensen een functie heeft hoeven het niet toe te passen, maar ik geloof absoluut dat er achter het lijden geen diepere betekenis zit. Ik respecteer daarmee andere (streng) gelovigen, laat die andere gelovigen dan ook respect hebben voor mensen die niet geloven en euthanasie willen toepassen.
Euthenasie is in dit land al vreselijk makkelijk. Hoeveel soepeler wil je het hebben
pi_44913221
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mag jij mij gan uitleggen waarom mijn beide grootouders wekenlang en zeer onwaardige lijdensweg hebben moeten afleggen omdat de nogal christelijke arts moeilijk deed. (Allebei overleden aan kanker in hetzelfde ziekenhuis) De wens van mijn beide grootouders was duidelijk bekend bij de familie vooral bij mijn oma die mijn opa heeft zien lijden.
Dit is diep triest natuurlijk. Hebben ze wel de juiste zorg gehad? Arts wel terzake kundig? Palliatieve zorg is echt een specialisme.. Er kan zoveel op dit gebied. Overigens heeft morifine sowieso tevens het neveneffect dat de dood eerder optreedt.....Er is ook een glijdende schaal. Je kan het niet helemaal zwart wit zien.....
quote:
Zelfs bij een duidelijk uitgesproken wens "Ik wil dood" werd er niets gedaan. En dat is érg als je dat je oma hoort zeggen. Ik wil niet weken wachten op mijn dood, niet in staat zijn om te eten en te drinken en zoveel morfine in mijn bloed dat ik compleet van de wereld ben. Dat vind ik géén menswaardig einde.Dan mag de medische wetenschap mij wel een handje helpen.
De vraag is of euthansie werkelijk wel een zachte dood is, dat weet namelijk niemand. Okk weet niemand wat het voor het hiernamaal betekent. De Bijbel is daar duidelijk over: alles God gaat over leven en dood....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')