kan niet, ze zijn echt veel te klein.. het moet wel waardeloos zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef SNArky het volgende:
Die Dunlop Jazz plectrums zijn best relaxed...
nee ze zijn fijnquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kan niet, ze zijn echt veel te klein.. het moet wel waardeloos zijn.
Ik heb een hele tijd de Jazz III gebruiktquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef SNArky het volgende:
Die Dunlop Jazz plectrums zijn best relaxed...
materialen enzo ook he.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:45 schreef mirelia het volgende:
Omg het word tijd dat ik me eens in de "hardware" ga verdiepen ipv alleen maar te leren spelen
Ik wist niet eens dat er behalve de dikte verschil zat in merken plecs
Als beginner is het toch minder relevant hoor, ik zocht m'n plectrums in het begin ook op kleur uitquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:45 schreef mirelia het volgende:
Omg het word tijd dat ik me eens in de "hardware" ga verdiepen ipv alleen maar te leren spelen
Ik wist niet eens dat er behalve de dikte verschil zat in merken plecs
dan heb je per snaar 2 volledige octaven tot je beschikking.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:47 schreef imported_sphinx het volgende:
En waarom die 24 frets?
Die hele/anderhalve toon extra tegenover de 22/21 frets maakt echt het verschilquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:47 schreef imported_sphinx het volgende:
En waarom die 24 frets?
Miles had wel weer smaak in gitaristen. Zeker Pete Cosey (waar hij in 1975 mee toerde) is onderschatquote:Op zaterdag 30 december 2006 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
geen gitarist, maar wel geniaal.
tevens tvp!
Ik heb er 24, het voegt voor mij niet heel veel toe, vaak gebruik ik 22b ofzo... Alleen met 'Muse - Invincible' gebruik ik de 22e, maarja dan gebruik ik ook de '33e'quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:45 schreef Cynic het volgende:
Ik wil echt alleen maar meer gitaren met 24 frets!
Nee, dat is geen overkill. Zeker als je de middelste uit fase aansluit en er een Strat 5-way switch op monteert levert dat een heleboel interessante sounds op.quote:Op zondag 31 december 2006 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar zijn die 3 humbuckers eigenlijk goed voor in 1 gitaar ?![]()
is het niet een beetje overkill
Okee dan ziet het er gewoomn alleen belachelijk uitquote:Op zondag 31 december 2006 01:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat is geen overkill. Zeker als je de middelste uit fase aansluit en er een Strat 5-way switch op monteert levert dat een heleboel interessante sounds op.
quote:Op zondag 31 december 2006 01:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee dan ziet het er gewoomn alleen belachelijk uit![]()
quote:Op zondag 31 december 2006 02:17 schreef Maaark het volgende:
[..]
Wat zegt ze nou? volgens mij iets van "PILSJE ER BIJ???"
Das wel vetquote:Op zondag 31 december 2006 10:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Strakke actie:
[afbeelding]
En toen liet zijn strap losquote:Op zondag 31 december 2006 10:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Strakke actie:
[afbeelding]
Bij zo'n actie zouden die best weleens los kunnen schietenquote:
Ik zie eerder gevaar met een passerende stagediverquote:
Even ergens uploaden, en dan het linkje hier plaatsen?quote:Op zondag 31 december 2006 12:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Oe, ik heb een vette gitaarmicrofoon gekocht! Klinkt echt zooooooo vet!
Maar hoe post ik nu een sample?
Of een groupmailingquote:Op zondag 31 december 2006 13:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Even ergens uploaden, en dan het linkje hier plaatsen?
Als het een klein bestandje is kun je http://zooi.guitarist.nl wel even proberen (blijft er niet eeuwig op staanquote:Op zondag 31 december 2006 13:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Even ergens uploaden, en dan het linkje hier plaatsen?
Die kerel van Slipknot deed het ook maar draaide em maar 1 keerquote:Op zondag 31 december 2006 10:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Strakke actie:
[afbeelding]
Klinkt kwalitatief best goed (ik heb het dan ook niet over de stijlquote:Op zondag 31 december 2006 13:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
http://cc842983-a.mp1.dr.home.nl/brian/zooi/distgit121-pac.mp3
Voila!
let niet op het slordige spel, was ff maar een snelle opname!
en zet je boxen wat harder, want er zit geen normalizing en compressie enzo op!
Happy tree friends taferelenquote:Op zondag 31 december 2006 20:23 schreef Deansensitized het volgende:
Inderdaad ook wel vaker gezien, maar dan niet vaker dan eenmaal achter elkaar.
Ziet er live ook wel vet uit! Ga meteen oefenen.
Alleen zie ik het somber in voor mijn bandleden als ik mijn Dean in de rondte gooi...
quote:
gheheh evil manquote:Op zondag 31 december 2006 23:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Kan ik mooit die irritante solo-gitarist van ons te pakken nemen. Heb hem al vaker geraakt![]()
"Hey man, me hoofd!"
-Dude, je bloed op mijn Dean!![]()
quote:Op zondag 31 december 2006 23:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Kan ik mooit die irritante solo-gitarist van ons te pakken nemen. Heb hem al vaker geraakt![]()
"Hey man, me hoofd!"
-Dude, je bloed op mijn Dean!![]()
t is een begin...quote:Op zondag 31 december 2006 23:18 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
![]()
Ik heb maar 13.50 gewonnen in de loterij, dus die nieuwe bas + versterker zit er nog even niet in![]()
Ik kan natuurlijk de jackpot van 12 miljoen en de hoofdprijs van 20 miljoen nog winnen![]()
wat hij zegt.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:37 schreef Neidropje het volgende:
ennuh de beste wensen, dat dit maar weer een jaar vol van bier, gitaren, sex en rock n roll mag worden
quote:Op maandag 1 januari 2007 17:37 schreef Neidropje het volgende:
ennuh de beste wensen, dat dit maar weer een jaar vol van bier, gitaren, sex en rock n roll mag worden
Wat was er loos?quote:Op maandag 1 januari 2007 19:55 schreef imported_sphinx het volgende:
ik krijg woensdag m'n explorer terug..![]()
Vet! ik heb je tabsboek gister/vandaag nog veelvuldig gebruiktquote:Op maandag 1 januari 2007 20:12 schreef Neidropje het volgende:
hehehe nice, gisternacht om 2 uur nog gejammed met 3 gitaren, djembe's en een viool. mm ook even gevioleerd, is toch ook wel grappig, alleen de afstand tussen de noten is klein; dat is verwarrend voor gitaristen. Maar eens kijken waar ik een cheapass viool kan kopen
idd een afstelbeurt, maar ik heb em vorige woensdag al weggebracht, en dan ligt ie er dus een HELE WEEKquote:Op maandag 1 januari 2007 20:37 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Het is een explorer enzo![]()
![]()
Ik denk een afstelbeurt ofzo
m'n explorer staat in Drop C, en ik heb hier nog een LP special in Equote:Op maandag 1 januari 2007 20:53 schreef -Menn0- het volgende:
Fucked up![]()
Daarom heb ik sinds kort 2 electrische gitaren![]()
![]()
ik wou em ook lenen, maar niemand had emquote:Op maandag 1 januari 2007 20:56 schreef Svyatagor het volgende:
Zojuist ook maar eens AmpliTube 2 'geleend' om te checken of het wat is. Mên, wat een supervet geluid valt daar uit te halen! Ik ben qua modeling redelijk gewend aan de Line6 dingen, en heb Guitar Rig 2 ook wel eens gebruikt, maar AmplTube verslaat deze makkelijk. Veel meer dynamiek en ballen, echt een paar geweldige crunch en high gain dingen uitgehaald. Zal binnenkort eens wat opnemen.![]()
En dan op een goeie dag 320 euro neertellen om het te kopen, plus zo'n stealth plug. Voortaan alleen nog maar een laptop en een axe mee.![]()
http://www.amplitube.com/Main.html?prod_AT
Hoe kan ik jou een pm sturen?quote:Op maandag 1 januari 2007 21:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik wou em ook lenen, maar niemand had em![]()
(pm ? )
Je zou natuurlijk eerst alleen de Stealth Plug kunnen kopen. De Amplitube light die daarbij zit zou je sowieso wel even vooruit moeten helpenquote:Op maandag 1 januari 2007 20:56 schreef Svyatagor het volgende:
En dan op een goeie dag 320 euro neertellen om het te kopen, plus zo'n stealth plug. Voortaan alleen nog maar een laptop en een axe mee naar oefensessies en gigs.![]()
http://www.amplitube.com/Main.html?prod_AT
Ook een plan.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk eerst alleen de Stealth Plug kunnen kopen. De Amplitube light die daarbij zit zou je sowieso wel even vooruit moeten helpen.
Ja, dat is een uitgekledere versie, maar wel met dezelfde kwaliteit natuurlijk. En als je toch uiteindelijk ook een StealthPlug wil hebben is het wel een budgettair handige manier om het stapsgewijs legaal te krijgenquote:Op maandag 1 januari 2007 21:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ook een plan.
Die heeft geloof ik iets minder versterker- en effectmodellen toch? Scheelt allicht een paar honderd euro.![]()
Tip: Als je linkjes met spaties erin maakt, vervang de spatie dan door %20, dus http://cc842983-a.mp1.dr.home.nl/brian/zooi/la610%20git.mp3.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
Even brian's uploader nog ff gebruikt voor een stukje acoestisch spel. Beetje slordig ingespeeld, maar ik ben nog steeds aan het rommelen met mn nieuwe microfoon. Hoe vind je deze
http://cc842983-a.mp1.dr.home.nl/brian/zooi/la610 git.mp3
en voila!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tip: Als je linkjes met spaties erin maakt, vervang de spatie dan door %20, dus http://cc842983-a.mp1.dr.home.nl/brian/zooi/la610%20git.mp3.
Ja, is t ook! tis de partij van "alone acoustic" van heart.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tip: Als je linkjes met spaties erin maakt, vervang de spatie dan door %20, dus http://cc842983-a.mp1.dr.home.nl/brian/zooi/la610%20git.mp3.
Klinkt verder wel okay trouwens. Lekker jangly (is dat een woord?).
Nancy Wilson is goed met dat soort partijenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, is t ook! tis de partij van "alone acoustic" van heart.
Nou, ik heb een aparte audio interface voor opnemen... Alesis IO2... alleen de drivers daarvan zijn troep, dus ik gebruik de Asio4all drivers voor dat ding... en heel Windows staat er op ingesteld alleen van mijn onboardgeluidskaart gebruik te maken...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:51 schreef Litpho het volgende:
Als het allebei is, zit het er dan niet ergens tussenin? Soundcard drivers geupdate misschien? Services geïnstalleerd die ook gebruik willen maken van je soundcard?
Kan geen kwaad om hem schoon te maken, maar kwaad kan het niet echt [tot op zekere hoogte].quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:58 schreef Maaark het volgende:
zou het te doen kunnen hebben met dat de fan op mijn processor vies is? nee toch?
Nee daarom... maar het is zo fustrerend en ik móet het fixen voordat ik deze maand aan mijn toelatingsopdrachten moet werken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kan geen kwaad om hem schoon te maken, maar kwaad kan het niet echt [tot op zekere hoogte].
Beetje stof is geen ramp.
Heb je de laatste tijd veel nieuwe dingen geinstalleerd op je pc? Als ik jou was zou ik ff Ccleaner en een anti-spyware progje draaien, misschien dat er software is die de boel ophoudt...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:11 schreef Maaark het volgende:
[..]
Nee daarom... maar het is zo fustrerend en ik móet het fixen voordat ik deze maand aan mijn toelatingsopdrachten moet werken.
heb ik al gedaan en ben ik wederom mee bezig... ccleaner en hitman pro...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:22 schreef SNArky het volgende:
[..]
Heb je de laatste tijd veel nieuwe dingen geinstalleerd op je pc? Als ik jou was zou ik ff Ccleaner en een anti-spyware progje draaien, misschien dat er software is die de boel ophoudt...
Als het echt heel belangrijk is kan je natuurlijk ook een verse windows install kunnen overwegen...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:25 schreef Maaark het volgende:
[..]
heb ik al gedaan en ben ik wederom mee bezig... ccleaner en hitman pro...
ja ik zat daar net aan te denken... er is niet zoiets als "repair windows" ofzo he...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:26 schreef SNArky het volgende:
[..]
Als het echt heel belangrijk is kan je natuurlijk ook een verse windows install kunnen overwegen...
Jawel. Je kan bij installatie ook kiezen om de huidige installatie te repareren.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:35 schreef Maaark het volgende:
[..]
ja ik zat daar net aan te denken... er is niet zoiets als "repair windows" ofzo he...
Wat wel aan te raden is (voor een volgende keer) als je een verse windows installatie hebt gedaan en alles werkt naar behoren, om een ghost te maken, die je dan kan terugspelen als het allemaal niet meer zo goed werkt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:35 schreef Maaark het volgende:
[..]
ja ik zat daar net aan te denken... er is niet zoiets als "repair windows" ofzo he...
Je duwd je volledig (;)) legale versie van windows er in. Je laat 'em booten vanaf je dvd speler en je duwd een paar deek op d en c en enter (zoals aangegeven) installeerd zo nodig de sata drivers en het begint en na 10 min ben je klaar. En je kunt wel bestanden bewaren door die op een aparte partitie te zetten en die niet te verwijderen. Maar bestanden die ik écht nodig heb (me 10 gig muziek, docs, fotos enzo) zet ik zolang op een andere schijf.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:50 schreef VaderJacob het volgende:
Mischieen beetje domme vroeg maar hoe installeer je windows opnieuw? En kan je sommige bestanden dan behouden?![]()
Even dat ik het snap he.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je duwd je volledig (;)) legale versie van windows er in. Je laat 'em booten vanaf je dvd speler en je duwd een paar deek op d en c en enter (zoals aangegeven) installeerd zo nodig de sata drivers en het begint en na 10 min ben je klaar. En je kunt wel bestanden bewaren door die op een aparte partitie te zetten en die niet te verwijderen. Maar bestanden die ik écht nodig heb (me 10 gig muziek, docs, fotos enzo) zet ik zolang op een andere schijf.
Vergeet de F8 niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je duwd je volledig (;)) legale versie van windows er in. Je laat 'em booten vanaf je dvd speler en je duwd een paar deek op d en c en enter (zoals aangegeven) installeerd zo nodig de sata drivers en het begint en na 10 min ben je klaar. En je kunt wel bestanden bewaren door die op een aparte partitie te zetten en die niet te verwijderen. Maar bestanden die ik écht nodig heb (me 10 gig muziek, docs, fotos enzo) zet ik zolang op een andere schijf.
aja, die moet er ook nog bijquote:
Probleem, ik heb geen dvdquote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:53 schreef punkjunk het volgende:
[..]
aja, die moet er ook nog bij![]()
Het komt er dus op neer dat wanneer je je de dvd er in doet je de pc op start. Er word dan gevraagd om op te starten van de dvd (zoniet: pas in je bios het boot schema aan). De rest volgt van zelf en ik weet zeker dat iedereen het dan alleen aan kan.
Door de bestanden op een apparte paritie te zetten en die NIET te verwijderen (de partitie dus, in de windows-setup).quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:01 schreef Svyatagor het volgende:
Hoewel het erg off-topic is, toch ook maar een vraagje hierover: kun je geïnstalleerde programma's gewoon laten staan bij zo'n nieuwe windows install, of moet je alles opnieuw erop zetten?
Optimistquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Door de bestanden op een apparte paritie te zetten en die NIET te verwijderen (de partitie dus, in de windows-setup).
Als je geen DVD hebt heb je een probleem. Toen jeje pc kocht kreeg je vraag of je een dvd wou branden als het goed is.
Nou, dan was dat het.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Optimist. Als je een OEM-installatie hebt en je er niet zelf achteraan gaat krijg je op de meeste plaatsen helemaal niets (behalve dan dus de preinstall).
Aria, da's toch een kut merk?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:46 schreef TeleluvR het volgende:
He, een Digtaristentopic! Wat leuk!
Oh ja, TeleluvR aan de Les Paul![]()
N00b!!!quote:
Terecht, Teles zijn te gek!quote:Ik ben trouwensh helemaak verkocht aan me telecaster. Wat een geweldige gitaar![]()
![]()
En dan roepen dat Dean een lelijke headstock heeftquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:46 schreef TeleluvR het volgende:
He, een Digtaristentopic! Wat leuk!
Oh ja, TeleluvR aan de Les Paul![]()
Eindelijk een mooie LP, hebben jullie dan helemaal geen smaak hier...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:36 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
En dan roepen dat Dean een lelijke headstock heeft![]()
Wat een hok van een gitaar man![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:46 schreef guitarist.nl het volgende:
De headstock van mijn nieuwe gitaar is mooi
Mooi verkleurde stratkop uit '79![]()
![]()
![]()
(binnenkort foto's)
Met 1000 euro toe?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:48 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
Ruilen tegen een Les Paul met lelijke kop...![]()
Oef, dan heb je veel te veel voor je strat betaald, ben ik bang!!!quote:
Hoezo noob?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oef, dan heb je veel te veel voor je strat betaald, ben ik bang!!!![]()
Nou, die oude Aria's (jaren '80) waren samen met de pre-lawsuit Ibanezen zo goed dat Gibson het er benauwd van kreeg. Mijn broer heeft een PE-450, het luxe model, perfecte bespeelbaarheid en prima geluid met de Dimarzio's elementen: Er staat er momenteel een op marktplaats: PE-450, is een ex van mij die ik tot mijn spijt ooit heb ingeruild. Mijn broer heeft wonder boven wonder er ook een gevonden, in een andere kleur. De versie van hierboven is dus nog luxer.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:57 schreef punkjunk het volgende:
Hoezo noob?
Mijn gitaar boer had een goedkope aria staan (140 euro) een tele model, maar liet me er niet eens op spelen omdat ie het zulke bagger gitaren vond. Weet niet of dat met duurdere modellen ook zo is.
Hoe moet ik dit dan inschatten?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou, die oude Aria's (jaren '80) waren samen met de pre-lawsuit Ibanezen zo goed dat Gibson het er benauwd van kreeg. Mijn broer heeft een PE-450, het luxe model, perfecte bespeelbaarheid en prima geluid met de Dimarzio's elementen: Er staat er momenteel een op marktplaats: PE-450, is een ex van mij die ik tot mijn spijt ooit heb ingeruild. Mijn broer heeft wonder boven wonder er ook een gevonden, in een andere kleur. De versie van hierboven is dus nog luxer.
Ah, weer wat geleerd, thnx.quote:
De valveking dat is die nieuwe toch? Ik had ene tijdje terug een Deuce gezien, maar die stond te ver weg om gewoon even langs te gaan. Wel heb ik op een Marshall Valvestate gespeeld(de zwaarste uit de serie). Daar kwam me toch een super geluid uit. Maar ik werk veel met peavey monitor apperatuur en ik vind de constructie van de klommellen erg sterk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:50 schreef Cynic het volgende:
ik heb de Valveking van Peavy gehoord en die vond ik erg okay. Overweeg ook een beetje om die misschien te kopen
JA da's een nieuwe geloof ik, en ook goed betaalbaar! 450 euro voor een 100 watt buizentop is echt heel goed te doen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:52 schreef punkjunk het volgende:
[..]
De valveking dat is die nieuwe toch? Ik had ene tijdje terug een Deuce gezien, maar die stond te ver weg om gewoon even langs te gaan. Wel heb ik op een Marshall Valvestate gespeeld(de zwaarste uit de serie). Daar kwam me toch een super geluid uit. Maar ik werk veel met peavey monitor apperatuur en ik vind de constructie van de klommellen erg sterk.Maar thnx.
Dus toch een SG, ik vind em wel lekkerquote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ah, weer wat geleerd, thnx.
Oja, weet iemand wat dit voor'n gitaar is?
[afbeelding]
Het is een gibson maar wat voor een? Niet dat ik het geld heb, maar wel interesse.
Oja, ik had ene tijdje terug gevraagd of iemand ervaring had met Peavey buizen versterkers, maar niemand antwoorde daar op, dus ik zet het maar weer es er bij.
gibson les paul double cut lijkt er ook veel op, maar is hem ook net niet, aangezien die hoorns anders zitten, en er maar 2 potmeters opzittenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is een gibson maar wat voor een? Niet dat ik het geld heb, maar wel interesse.
Oja, ik had ene tijdje terug gevraagd of iemand ervaring had met Peavey buizen versterkers, maar niemand antwoorde daar op, dus ik zet het maar weer es er bij.
Fender les paulquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:10 schreef Jorikjet het volgende:
gibson les paul double cut?
klinktie ook een beetje?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Ja, ik was een beetje brak
250 euro is een beetje de gangbare prijs. Leuke gitaar, wel het instapmodel (30-40-50-60 zijn de nummers), maar zonder meer beter dan een epi DOT (en ook goedkoper!)quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit dan inschatten?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=72068
Voor 250 euro is dat nog best te overwegen.
Het is géén Gibson, het is een sunburst Yamaha SG!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zit de rest van de gitaar er ook aan, of heb je alleen de kop gekocht?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Ja, ik was een beetje brak
Oh, wat nou vergeet in alle drukte:quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef TeleluvR het volgende:
Hé, dat had ook in 1 post gekund!
Nog geen duidelijke..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zit de rest van de gitaar er ook aan, of heb je alleen de kop gekocht?![]()
Is de slagplaat niet anders op mijn plaatje? Maar volgens mij is het wel ongeveer dezelfde ja!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het is géén Gibson, het is een sunburst Yamaha SG!
[afbeelding]
Helemaal zwart is wel heel mooi!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nog geen duidelijke..
[afbeelding]
Ik ben er 99% zeker van dat het dezelfde zijn. De oude zijn wederom erg goed, Santana speelde er vroeger ook op voor ie aan de PRS ging. De Reissues zijn wel aardig, maar niet buitensporig goed...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:21 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Is de slagplaat niet anders op mijn plaatje? Maar volgens mij is het wel ongeveer dezelfde ja!en Yamaha is niet eens zo heel erg duur (toch?) iig niet als ene echte gibson.
Thnx!
Dude, hoe weet je het allemaalquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben er 99% zeker van dat het dezelfde zijn. De oude zijn wederom erg goed, Santana speelde er vroeger ook op voor ie aan de PRS ging. De Reissues zijn wel aardig, maar niet buitensporig goed...
[afbeelding]
Dat is hobby/interesse/ziekte, wat je wilt...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dude, hoe weet je het allemaal.
Wat denk je dat een oude ongeveer kost?![]()
Ja ik had em ook gevonden, die site. Toch maar even sparen en dan naar 2e hands kijkenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat hobby/interesse/ziekte, wat je wilt...
Oude zijn duur, type van Santana was min of meer de SG2000 (hij had uiteraard CustomShop modellen)
Kun je leuk op googlen voor prijzen, ik vind zo snel alleen aardige fansite: http://lgtu.tripod.com/yamahasg2000/
Is je het rode element opgevallen??quote:
lekkerquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:40 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Is je het rode element opgevallen??
Een oud Seymour Duncan element
[afbeelding]
[afbeelding]
Eventjes snel gemaakt.
Jaahhhh strak planquote:Op woensdag 3 januari 2007 02:15 schreef Maaark het volgende:
sjongejonge, iedereen geld te weinig... zullen we een bank beroven?
hehe, im in! Fok!'s eleven!quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:01 schreef mirelia het volgende:
[..]
Jaahhhh strak plan
En dan dreigen we ze verplicht te laten luisteren naar mij als gitarist als ze niet meewerken
Haha,, wel vetquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oh, wat nou vergeet in alle drukte:
Ik ging vanavond dus weg om een Les Paul te kopen en ik kwam terug met een Fender buizenbak!![]()
[afbeelding]
Ik ookquote:
Word je groot en sterk vanquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:57 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik moet ook nog een keer een klein versterkertje voor thuis hebben, ik wordt gek van telkens mijn Deville 2
je moet een andere stemming spelen ofzo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:12 schreef Mr._T-Rex het volgende:
ff een n00b vraagje van mij
Ik heb net op de site van racoon de tab van brother gedownload: http://www.racoon.nl/etc/(...)acoon_AD_brother.txt
en daar staat bij: tune guitar down 1/2 step
dat kan ik niet met een capo doen toch? want dan gaat ie net omhoog toch?
Met een capo kun je je gitaar idd niet naar beneden stemmen. Gewoon elke snaar een halve noot lager stemmen met je stemapparaatje.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:12 schreef Mr._T-Rex het volgende:
ff een n00b vraagje van mij
Ik heb net op de site van racoon de tab van brother gedownload: http://www.racoon.nl/etc/(...)acoon_AD_brother.txt
en daar staat bij: tune guitar down 1/2 step
dat kan ik niet met een capo doen toch? want dan gaat ie net omhoog toch?
Ik kan het niet vergelijken met de eerste, maar ik krijg er echt geweldig geluid uit. Beter dan Guitar Rig 2 iig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:55 schreef imported_sphinx het volgende:
Ik vind trouwens amplitube best wel waardeloos klinken hoor, ik had de eerste versie al, en de tweede is niet veel beter qua geluid.
Maar 12 Watt zelfs, door 10 Inch speaker. Erg leuk voor thuis, op 5 een lekker volume en daarboven gewoon hard voor thuis. Bij volume 10 is het geluid erg leuk, maar niet voor de buren... [666]quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:57 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Haha,, wel vet
Specs??
Zijn die niet 30 watt? Zeker wel gaaf, zeker handig voor thuis.
Ik moet ook nog een keer een klein versterkertje voor thuis hebben, ik wordt gek van telkens mijn Deville 2 trappen omhoog te tillen![]()
Ehm, zoek het zelf uit? Ik vind een dunne hals lekker spelen, zowel accoorden als soleren. Terwijl andere daar van gruwelen (onderanderen mijn leraar). Slagplaat maakt volgens mij niet zo gek veel uit voor het fijner spelen van accoorden, het is vooral van visueel nut.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:09 schreef Sloggi het volgende:
Waarom is een gitaar met een slagplaat fijner om akkoorden mee te spelen? En wat maakt een bepaalde gitaar eigenlijk fijn om mee te soleren?
Ja daar ben ik ook geinteresseerd in! Alleen jammer van het moderne uiterlijk. Je hebt er zeker nog niet op gespeeld?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat reviews gelezen en die peavey valveking 212 ziet er wel interessant uit
500 euro klinkt ook interessant
Ik heb alleen een lullig akoestisch gitaartje. Je hebt echter gelijk als je zegt dat ik eens naar de muziekwinkel kan lopen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ehm, zoek het zelf uit? Ik vind een dunne hals lekker spelen, zowel accoorden als soleren. Terwijl andere daar van gruwelen (onderanderen mijn leraar).
Een slagplaat zal toch wel een praktisch nut hebben?quote:Slagplaat maakt volgens mij niet zo gek veel uit voor het fijner spelen van accoorden, het is vooral van visueel nut.
neh binnekort maar eens proberenquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook geinteresseerd in! Alleen jammer van het moderne uiterlijk. Je hebt er zeker nog niet op gespeeld?
Het enige praktische nut van een slagplaat is dat je gitaar niet beschadigt door het doorschieten van je slaghand. Nu zou je in theorie kunnen zeggen dat dat gevaar bij soleren kleiner is, omdat je niet van die grote slagbewegingen maakt, maar er zijn vast legio voorbeelden van gitaristen die die theorie ontkrachten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb alleen een lullig akoestisch gitaartje. Je hebt echter gelijk als je zegt dat ik eens naar de muziekwinkel kan lopen.
[..]
Een slagplaat zal toch wel een praktisch nut hebben?
Ok. Wel pingelt de ene gitaar natuurlijk een stuk lekkerder weg dan de andere, maar dan zal dit voordeel ook voor de akkoorden opgaan. Het maakt dus niet zo veel uit, de gitaar moet gewoon lekker spelenquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het enige praktische nut van een slagplaat is dat je gitaar niet beschadigt door het doorschieten van je slaghand. Nu zou je in theorie kunnen zeggen dat dat gevaar bij soleren kleiner is, omdat je niet van die grote slagbewegingen maakt, maar er zijn vast legio voorbeelden van gitaristen die die theorie ontkrachten.
Qua elektrische gitaren zijn er wat mij betreft niet typische solo- of slaggitaren. Sommige gitaren hebben meer frets en een zo gevormde body dat je makkerlijk bij de hogere frets komt, maar daar houdt het qua hardware wel mee op, vind ik.
oke dacht ik alquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je moet een andere stemming spelen ofzo.
oh je speelt gewoon steeds 1 fret lager.
En klinken. En de enige die dat kan beoordelen ben jij zelf.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Wel pingelt de ene gitaar natuurlijk een stuk lekkerder weg dan de andere, maar dan zal dit voordeel ook voor de akkoorden opgaan. Het maakt dus niet zo veel uit, de gitaar moet gewoon lekker spelen.
Inderdaad. Maar ik heb begrepen dat in de prijsklasse (200 à 300 euro) waar ik in geïnteresseerd ben, het grootste verschil wordt gemaakt door de versterker.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En klinken. En de enige die dat kan beoordelen ben jij zelf.
Hmja, hoewel een cheape gitaar ook niet werelds zal klinken op een goede versterker. In dat segment zou ik misschien eerder voor een digitale modelingversterker gaan, daarmee krijg je op een goedkope gitaar sneller een acceptabel geluid. Maar ook dat ligt helemaal aan je eigen voorkeuren en oren.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik heb begrepen dat in de prijsklasse (200 à 300 euro) waar ik in geïnteresseerd ben, het grootste verschil wordt gemaakt door de versterker.
Wat voor speakers luister je door? Niet dat ik natuurlijk zou willen suggereren dat het daaraan ligtquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:55 schreef imported_sphinx het volgende:
Ik vind trouwens amplitube best wel waardeloos klinken hoor, ik had de eerste versie al, en de tweede is niet veel beter qua geluid.
Als het goed is (maar ik heb het ding niet getest, laat staan onder OSX) is het gewoon een soort audio-interface dus zou iets als Garageband of Logic geen probleem moeten zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:46 schreef Elmo1608 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met die Stealthplug i.s.m. OSX? Ben namelijk aan denken om er een te kopen. Kan je dan alleen die stealthplug gebruiken met Amplitube, of is het gewoon een soort audio-interface die ik ook kan gebruiken met garageband enz...?
Ik bedoelde ook dat je dus naar de gitaar winkel moet gaanquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb alleen een lullig akoestisch gitaartje. Je hebt echter gelijk als je zegt dat ik eens naar de muziekwinkel kan lopen.
[..]
Een slagplaat zal toch wel een praktisch nut hebben?
Ik zou zelf nooit digitale shit gaan kopen, ook niet als beginner. Koop gewoon een klein marshall versterktje, MG15CD ofzo. Prachtig versterktje voor die prijs ( onder de 200 euro) of een kleine VOX. Of natuurlijk een klein 2e hands buizen versterkertje, ligt er maar net aan waar je budget ligt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, hoewel een cheape gitaar ook niet werelds zal klinken op een goede versterker. In dat segment zou ik misschien eerder voor een digitale modelingversterker gaan, daarmee krijg je op een goedkope gitaar sneller een acceptabel geluid. Maar ook dat ligt helemaal aan je eigen voorkeuren en oren.
Mijn gitaarleraar heeft nog een Ibanez staan die ik over kan kopen, ik zal eens vragen wat voor type het precies is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als je gewoon een leuke gitaar zoekt kun je bijvoorbeeld een Squier proberen. Of een Londen City, waar ik helemaal waus van ben.
Ik houd vooral van bescheiden rock / pop. Liedjes van de Stones en Pink Floyd wil ik graag gaan spelen. Verder de standaardliedjes (al die populaire zooi als Wonderwall etc.).quote:Wat wil je eigelijk gaan spelen op je gitaar?
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit digitale shit gaan kopen, ook niet als beginner. Koop gewoon een klein marshall versterktje, MG15CD ofzo. Prachtig versterktje voor die prijs ( onder de 200 euro) of een kleine VOX. Of natuurlijk een klein 2e hands buizen versterkertje, ligt er maar net aan waar je budget ligt.
Nou ja, digitale amps aanduiden als 'shit' was vermoedelijk ook wel een waardeoordeel over digitale gear in het algemeenquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.
en bedankt!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, digitale amps aanduiden als 'shit' was vermoedelijk ook wel een waardeoordeel over digitale gear in het algemeen.
ik vind Guitar Rig 100 keer beter. Amplitube heeft geen enkele goeie distortion, en de rest is ook nogal waardeloos. en bij de distortion heb zo'n uber irritante RUIS!!! als je ophoudt met spelen zegmaar.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:09 schreef Svyatagor het volgende:
Ik kan het niet vergelijken met de eerste, maar ik krijg er echt geweldig geluid uit. Beter dan Guitar Rig 2 iig.
Dat klinkt niet zo goed. Had toch beter verwacht van zo'n programma...quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik vind Guitar Rig 100 keer beter. Amplitube heeft geen enkele goeie distortion, en de rest is ook nogal waardeloos. en bij de distortion heb zo'n uber irritante RUIS!!! als je ophoudt met spelen zegmaar.
zoals: akkoord...RUIS!!! en dat krijg je niet weg.
Probeer de demo zelf. Ik heb er (tenzij stapels distortion) nooit problemen mee gehad en met stapels distortion krijg je hetzelfde ook met een reguliere amp (als je er geen gate voorgooit).quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:11 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zo goed. Had toch beter verwacht van zo'n programma...
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, hoewel een cheape gitaar ook niet werelds zal klinken op een goede versterker. In dat segment zou ik misschien eerder voor een digitale modelingversterker gaan, daarmee krijg je op een goedkope gitaar sneller een acceptabel geluid. Maar ook dat ligt helemaal aan je eigen voorkeuren en oren.
Ik vind digitaal gewoon niet tof. Muziek apratuur op alle gebieden zijn analoog en ouderwets leuker vind ik. Daarom draai ik ook meer vinyl als mp3. Er zit gewoon meer leven in. En die line6 bakkies klinken idd wel tof. Echt een mooie overdrive, compleet strak, geen ruis, maar zeg nou zelf, een ouwe versterker die wat ruis heeft klinkt toch veel geiler?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.
Das alleen een top toch? Of heb je em ook in combi?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!
En ik kan het weten, ik heb een alom gehate Marshall MG100HDFX![]()
Vet! Alleen is het zo veel om als maar mee te nemen. Ik neem aan dat je 'em in de oefenruimte laat staan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef Deansensitized het volgende:
Heb je ook als combo. Dan heet hij MG100DFX, dus zonder de H [die logischerswijs staat voor Head].
Ik heb zelf de halfstack versie.
Ja ik snap dat je 'em mee neemt naar je optredensquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:00 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, want kom verder nog nergens dan de oefenzolder. Maar hij gaat echt wel mee als we ergens spelen hoor![]()
En "straks" naar de studio.
Gateinstellingen aanpassen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:06 schreef ibaneX het volgende:
ampitube knijpt de ingang van me mic steeds dicht, al ik een acoord speel gaat ie weer op (ruits onderdrukkeni ofzo) als ik nu tapping doe dan komt dit niet goed door
Als ik meer ruimte had gehad op me kamer had ik ook wel een deel zo ver mogelijk geluidsdicht willen maken als oefenruimtequote:Op woensdag 3 januari 2007 21:07 schreef Deansensitized het volgende:
Onze andere gitaristen wonen ook zo'n 25 km weg, onze bassiste 6.
Wij hebben gelukkig even hele fijne ouders die vrijwillig een zolder/hanghok voor ons lieten bouwen
We speelden eerst in een lege slaapkamer naast de woonkamer. Eén kwartier oefenen, toen waren ze om![]()
Iets met zout en wondenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:23 schreef Deansensitized het volgende:
Lekker de zooi vol open trekken. Relaxed spelen hoor!
niet geheel onterechtquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!
En ik kan het weten, ik heb een alom gehate Marshall MG100HDFX![]()
* Strooitquote:
Haha ik ben het eens dat een kamer vol boutique amps leuker is dan 1 vetta ja. Maar wat betreft ruis enzo: Als ik dus een hiwatt ofzo selecteer in mn vetta en dan geen gates enzo erop zet klinkt ie net zo ruizig en rammelig als dat een normale hiwatt zou doen. Lange leve convolutionmodeling!quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik vind digitaal gewoon niet tof. Muziek apratuur op alle gebieden zijn analoog en ouderwets leuker vind ik. Daarom draai ik ook meer vinyl als mp3. Er zit gewoon meer leven in. En die line6 bakkies klinken idd wel tof. Echt een mooie overdrive, compleet strak, geen ruis, maar zeg nou zelf, een ouwe versterker die wat ruis heeft klinkt toch veel geiler?
Whehe veelquote:Op donderdag 4 januari 2007 01:00 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel kost zo'n kreng wel niet.
wat voor smaak?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand nog belang bij een Fender 57 / 62 element?
Dan koop je meteen 5 setjes, of wacht tot iemand hier iets bij Thomann gaat bestellen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:45 schreef imported_sphinx het volgende:
Wie weet waar ik ERNIE BALL 2626 snaren kan vinden, voor veel minder dan 10 euro? Lord of the strings heeft ze niet, en ze zouden er wss duur zijn. Thomann en Amazon hebben ze voor rond de 5 euro, maar die hebben hoge verzendkosten..
mjah, ik bestel ze wel met een hele berg andere zooiquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dan koop je meteen 5 setjes, of wacht tot iemand hier iets bij Thomann gaat bestellen.![]()
als je iets van 150 euro erbij doet valt het nog wel mee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:20 schreef TeleluvR het volgende:
Dat is inderdaad wel het jammere van thomann, al met al zijn de verzend- en bankkosten iets van 10 euro, en dat is wel veel als je maar voor 25-50 euro besteld!
ik heb er nu dus die 0.12-0.56 opzittten, en ik heb ze nog maar net maar ik vind ze nu al geweldigquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:42 schreef Cynic het volgende:
die "not even slinky"setjes zijn best okay, heb ik laatst ook eens geprobeerd.
CGCFADquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:50 schreef Cynic het volgende:
en de g-snaar is niet omwonden, da's ook wel aangenaam
weetik, ik had eerst 0.11 erop. maar dat vond ik iets te.. slapjes?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:38 schreef Cynic het volgende:
Nee, C standaard (C F A# D# G C)
Voor drop C hoef je niet persé een 0.12 set te gebruiken trouwens.
Da's voor vuile noobsquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:57 schreef Cynic het volgende:
oh god, ik hoop dat dit een grapje is....
http://actiontuners.com/?gclid=CIuhtaG4x4kCFTVYQgod7Hw9OA
25¤quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand nog belang bij een Fender 57 / 62 element?
Jij fenderslet jij.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:05 schreef guitarist.nl het volgende:
Net mijn Japanse strat verkocht voor 425¤
Ik snapte het gedeelte van nepgaspedaal niet helemaal maar t zal welquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
150 EURO VOOR EEN NEPGASPEDAAL!
of verstond je het wel?
ik ook niet, maar ik heb een explorer met dikke snaren.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik snapte het gedeelte van nepgaspedaal niet helemaal maar t zal wel
Ik geloof dat er gezeken werd over een bepaald type wah. Dat terwijl iedereen weet dat als je toch iets zoekt om op te gaan staan Ibanez je man is. Ding. Whatever.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik snapte het gedeelte van nepgaspedaal niet helemaal maar t zal wel
Nou ik had die Weeping Demon en daar kreeg ik niet het geluid uit wat ik zochtquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik geloof dat er gezeken werd over een bepaald type wah. Dat terwijl iedereen weet dat als je toch iets zoekt om op te gaan staan Ibanez je man is. Ding. Whatever.
Whehe, dezelfde kleur strat als mijn nieuwere stratquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:24 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou ik had die Weeping Demon en daar kreeg ik niet het geluid uit wat ik zocht![]()
Die jam in het begin![]()
Incl. verzending? Dan heb ik op zich wel interesse! (Heb nog ergens een HSS gitaartje liggen waar ik graag een SSS van maak... alleen even kijken of ik nog ergens centjes heb!)quote:
Als je nou ook nog eens zo kon spelenquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Whehe, dezelfde kleur strat als mijn nieuwere strat![]()
Koop nou gewoon, anders blijf je zeikenquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:24 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou ik had die Weeping Demon en daar kreeg ik niet het geluid uit wat ik zocht![]()
Die jam in het begin![]()
Nog goedkoper??quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Incl. verzending? Dan heb ik op zich wel interesse! (Heb nog ergens een HSS gitaartje liggen waar ik graag een SSS van maak... alleen even kijken of ik nog ergens centjes heb!)
Ksssstquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Als je nou ook nog eens zo kon spelen
Ik wil het ook wel hoorquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ksssst
nee dat kon niet in 1 post. (zie PI)
Geef geld danquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:31 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Koop nou gewoon, anders blijf je zeiken
Wat zijn het precies voor elementen? Kun je er wat meer uitleg over geven. Dan doe ik net alsof ik niet ge-interesseerd ben ik het kopen, anders krijg ik nog meer rotzooi op me kamer waar ik niks mee doe.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:43 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nog goedkoper??
30 incl. is ook al een koopje dacht ik zo![]()
Vers gestolen van Hendrix (Machine Gun)quote:
Dus?!quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Vers gestolen van Hendrix (Machine Gun)
Wat is bagger ?!quote:
Mja, USA Fender pickups die precies zo gemaakt zijn zoals ze het in de jaren 57 tot 62 dedenquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat zijn het precies voor elementen? Kun je er wat meer uitleg over geven. Dan doe ik net alsof ik niet ge-interesseerd ben ik het kopen, anders krijg ik nog meer rotzooi op me kamer waar ik niks mee doe.![]()
joepie, verouderde dingenquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, USA Fender pickups die precies zo gemaakt zijn zoals ze het in de jaren 57 tot 62 deden(incl. vergeelde kapjes
)
[afbeelding]
(incl. doosje)
en ja ik snap wel dat het om het old-school geluid gaat. ofzo.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
joepie, verouderde dingen....
![]()
![]()
nee, ze hadden overquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:19 schreef Cynic het volgende:
wel jammer dat ze het "original 57/62" noemen...
het is eigenlijk toch gewoon een re-issue?
Ja, hèhè, het werd niet voor niets een GASpedaal genoemd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:00 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat is bagger ?!
Weet je wat het is met dat pedaal, die weeping demon moest en zou ik ook hebben.. Toen had ik em, deed ik er niks meer mee![]()
Ben bang dat nu het zelfde weer gaat gebeuren![]()
woordgarpjesquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, hèhè, het werd niet voor niets een GASpedaal genoemd.![]()
Dat filmpje van John.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:00 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat is bagger ?!
Weet je wat het is met dat pedaal, die weeping demon moest en zou ik ook hebben.. Toen had ik em, deed ik er niks meer mee![]()
Ben bang dat nu het zelfde weer gaat gebeuren![]()
Is het soms niet in drop-c gespeeld ?!quote:
Dat maakt geen zak uit. Vind het gewoon niksquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Is het soms niet in drop-c gespeeld ?!Of op een Dean ?! Nee in dat geval is het inderdaad bagger
![]()
Mafkees![]()
lachenquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:50 schreef guitarist.nl het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=MefjovJJr-0
Blijft leuk
edit: deel2: http://www.youtube.com/watch?v=evTTHS9hwvU&mode=related&search=
Die intro
Maar deze blijft mijn favo: http://www.youtube.com/watch?v=SKMYeXkYcgs
Is dat ook inclusief de ruis die dingen meebrengen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, USA Fender pickups die precies zo gemaakt zijn zoals ze het in de jaren 57 tot 62 deden(incl. vergeelde kapjes
)
[afbeelding]
(incl. doosje)
Hij speelt overigens wél in drop c.quote:
imo is een ska sound altijd zonder chorus. Bij chorus moet ik meteen denken aan mike landau of vette jaren 80 hits.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:51 schreef Herr_Munk het volgende:
Zeg misschien dat iemand mij hier kan adviseren.
Ik ben de laatste tijd mijn SKA technieken aan het verbeteren en wil daar graag een footswich of overdrive bij dat het dooie clean geluid een beetje kan "ver ska-en" ik heb inmiddels begrepen dat het type geluid dat ik zoek "Chorus" heet. Heeft iemand een advies wat een leuk apparaatje zou zijn om dit op te leuken? Of zijn er geen apparaten nodig en is het effect ook prima te behalen met instellingen voor de versterker?
Officiele track gaat met de E-snaar in C, de rest volgens gewone tuning.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:10 schreef Svyatagor het volgende:
Hij speelt overigens wél in drop c.
http://www.youtube.com/watch?v=uLs-1fgt3a8&mode=related&search=
Of de gitaarsound van Andy Summersquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
imo is een ska sound altijd zonder chorus. Bij chorus moet ik meteen denken aan mike landau of vette jaren 80 hits.
ligt eraan watvoor ska je wilt spelen. Ik speel in een skaband en het grootste deel van mijn sound is gewoon clean, misschien een beetje reverb. Als je wat ruigere ska speelt is het leuk een overdrive te gebruiken om een randje aan je upstrokes mee te geven. Wat langzamere ska is goed te combineren met een delay, als je meer richting de reaggea gaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:51 schreef Herr_Munk het volgende:
Zeg misschien dat iemand mij hier kan adviseren.
Ik ben de laatste tijd mijn SKA technieken aan het verbeteren en wil daar graag een footswich of overdrive bij dat het dooie clean geluid een beetje kan "ver ska-en" ik heb inmiddels begrepen dat het type geluid dat ik zoek "Chorus" heet. Heeft iemand een advies wat een leuk apparaatje zou zijn om dit op te leuken? Of zijn er geen apparaten nodig en is het effect ook prima te behalen met instellingen voor de versterker?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:50 schreef guitarist.nl het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=MefjovJJr-0
Blijft leuk
edit: deel2: http://www.youtube.com/watch?v=evTTHS9hwvU&mode=related&search=
Die intro
Maar deze blijft mijn favo: http://www.youtube.com/watch?v=SKMYeXkYcgs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |