Mijn gitaarleraar heeft nog een Ibanez staan die ik over kan kopen, ik zal eens vragen wat voor type het precies is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als je gewoon een leuke gitaar zoekt kun je bijvoorbeeld een Squier proberen. Of een Londen City, waar ik helemaal waus van ben.
Ik houd vooral van bescheiden rock / pop. Liedjes van de Stones en Pink Floyd wil ik graag gaan spelen. Verder de standaardliedjes (al die populaire zooi als Wonderwall etc.).quote:Wat wil je eigelijk gaan spelen op je gitaar?
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit digitale shit gaan kopen, ook niet als beginner. Koop gewoon een klein marshall versterktje, MG15CD ofzo. Prachtig versterktje voor die prijs ( onder de 200 euro) of een kleine VOX. Of natuurlijk een klein 2e hands buizen versterkertje, ligt er maar net aan waar je budget ligt.
Nou ja, digitale amps aanduiden als 'shit' was vermoedelijk ook wel een waardeoordeel over digitale gear in het algemeenquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.
en bedankt!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, digitale amps aanduiden als 'shit' was vermoedelijk ook wel een waardeoordeel over digitale gear in het algemeen.
ik vind Guitar Rig 100 keer beter. Amplitube heeft geen enkele goeie distortion, en de rest is ook nogal waardeloos. en bij de distortion heb zo'n uber irritante RUIS!!! als je ophoudt met spelen zegmaar.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:09 schreef Svyatagor het volgende:
Ik kan het niet vergelijken met de eerste, maar ik krijg er echt geweldig geluid uit. Beter dan Guitar Rig 2 iig.
Dat klinkt niet zo goed. Had toch beter verwacht van zo'n programma...quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik vind Guitar Rig 100 keer beter. Amplitube heeft geen enkele goeie distortion, en de rest is ook nogal waardeloos. en bij de distortion heb zo'n uber irritante RUIS!!! als je ophoudt met spelen zegmaar.
zoals: akkoord...RUIS!!! en dat krijg je niet weg.
Probeer de demo zelf. Ik heb er (tenzij stapels distortion) nooit problemen mee gehad en met stapels distortion krijg je hetzelfde ook met een reguliere amp (als je er geen gate voorgooit).quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:11 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zo goed. Had toch beter verwacht van zo'n programma...
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, hoewel een cheape gitaar ook niet werelds zal klinken op een goede versterker. In dat segment zou ik misschien eerder voor een digitale modelingversterker gaan, daarmee krijg je op een goedkope gitaar sneller een acceptabel geluid. Maar ook dat ligt helemaal aan je eigen voorkeuren en oren.
Ik vind digitaal gewoon niet tof. Muziek apratuur op alle gebieden zijn analoog en ouderwets leuker vind ik. Daarom draai ik ook meer vinyl als mp3. Er zit gewoon meer leven in. En die line6 bakkies klinken idd wel tof. Echt een mooie overdrive, compleet strak, geen ruis, maar zeg nou zelf, een ouwe versterker die wat ruis heeft klinkt toch veel geiler?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. voor 275 euro heb je een Spider II 1x12 waar je imo veel meer en beter kan dan bijv. marshalls in diezelfde prijscategorie.
Das alleen een top toch? Of heb je em ook in combi?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!
En ik kan het weten, ik heb een alom gehate Marshall MG100HDFX![]()
Vet! Alleen is het zo veel om als maar mee te nemen. Ik neem aan dat je 'em in de oefenruimte laat staan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef Deansensitized het volgende:
Heb je ook als combo. Dan heet hij MG100DFX, dus zonder de H [die logischerswijs staat voor Head].
Ik heb zelf de halfstack versie.
Ja ik snap dat je 'em mee neemt naar je optredensquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:00 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, want kom verder nog nergens dan de oefenzolder. Maar hij gaat echt wel mee als we ergens spelen hoor![]()
En "straks" naar de studio.
Gateinstellingen aanpassen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:06 schreef ibaneX het volgende:
ampitube knijpt de ingang van me mic steeds dicht, al ik een acoord speel gaat ie weer op (ruits onderdrukkeni ofzo) als ik nu tapping doe dan komt dit niet goed door
Als ik meer ruimte had gehad op me kamer had ik ook wel een deel zo ver mogelijk geluidsdicht willen maken als oefenruimtequote:Op woensdag 3 januari 2007 21:07 schreef Deansensitized het volgende:
Onze andere gitaristen wonen ook zo'n 25 km weg, onze bassiste 6.
Wij hebben gelukkig even hele fijne ouders die vrijwillig een zolder/hanghok voor ons lieten bouwen
We speelden eerst in een lege slaapkamer naast de woonkamer. Eén kwartier oefenen, toen waren ze om![]()
Iets met zout en wondenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:23 schreef Deansensitized het volgende:
Lekker de zooi vol open trekken. Relaxed spelen hoor!
niet geheel onterechtquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is waar, maar met een "betere" gitaar krijg je wel een heel erg lekker geluid hoor!
En ik kan het weten, ik heb een alom gehate Marshall MG100HDFX![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |