Ja dat kan... dan ben je met een euro of 20 klaar. Je kan zelfs digitaal temperatuur doen... dat kost niet zoveel. Daarvan zijn regelmatig aanbiedingen bij de Aldi ofzo...quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:53 schreef Troel het volgende:
Als je zelf een beetje bij wilt houden hoe het weer geweest is (hoeveel regen is er gevallen, wat was de temperatuur en dergelijke), wat voor iets heb je dan nodig? Kun je volstaan met zo'n opvangbakje wat je dagelijks leeggooit en een buitenthermometer?
Die heb ik ook sinds kortquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
Ik heb sinds de Kerst zo'n Xirion ding, met binnen en buitensensor, luchtdruk en vochtigheidsgraadsmeter. Ofzo. Vast niks vergelijken met wat in de TS start maar ik ben d'r happy mee!
Dat begrijp ikquote:Op zondag 7 januari 2007 18:13 schreef maniack28 het volgende:
Voorspellingen zijn zinloos, puur op basis van luchtdruktendens (dus stijgende luchtdruk -> zon en dalende luchtdruk -> regen). Dat klopt soms, maar zeker niet altijd!!!
Wiener electronica op de Kruisstraat in EHV.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
ok das dan mooi kut![]()
ik ging m'n windmeter weer eens tevoorschijn toveren ivm storm morgen, is ie mooi kapot
daar ben je dan ook mooi klaar mee
weet iemand in omgeving eindhoven OF den helder () een winkel te zitten waar ik hand windmeters kan kopen?
morgen nog dus
thnx![]()
die hebben 'm niet meerquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wiener electronica op de Kruisstraat in EHV.
Wellicht zijn er nog andere bijdrages.
Hoe is de temp nu momenteel? Hoe lang zitten de batterijen er al in?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:53 schreef sararaats het volgende:
m'n weerstation heeft kuren
hij blijft op buitentemperatuur: 16,5 °C terwijl het buiten amper 5 °C is
komt dat misschien door dat de sensor lang binnen gestaan heeft? (ik heb die destijds binnengezet omdat ik vreesde dat ie gestolen zou worden)
ik heb nu wel een binnentemperatuur maar geen buitentemperatuurquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoe is de temp nu momenteel? Hoe lang zitten de batterijen er al in?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een originele Henkie's Weerberichtsteen:
[afbeelding]
whehe hij is goedquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een originele Henkie's Weerberichtsteen:
[afbeelding]
Ik heb precies dezelfde gehad, maar na 2 dagen weer teruggebracht naar de Kijkshop.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:02 schreef Tha_Flash het volgende:
ik heb sinds een week een Cresta weerstation, deze : [afbeelding]
meet de binnen en buitentemperatuur en de luchtvochtigheid.
De klok is "radiocontrolled" door Frankfurt.
Tot nu toe voorspeld hij vrij aardig.
Welke? De Henkie's Weerberichtsteen?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die bovenstaande die ik waarschijndelijk morgen binnen krijg moet erg goed werkenben benieuwd
Ik heb er zelf geen belang bij. (vooralsnog)quote:Op maandag 5 maart 2007 03:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hast het zelfdeik zal eens naar die software kijken
mocht je belang bij hebben voor een review, dan ben ik bereid dat te doen, mits die werkt
Hierbij nog even de foto's:quote:FUN?? OF DRUKFOUT??
In het boekje staat dat de windmeting vanaf 3 a 4km/h beginnen, echter is dit totaal niet waar, deze begint gewoon bij 0.1 km/h, dit heb ik iig gemeten in de test.
Die windmetingquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
En hoe! Wat een dag gister zeg, maar het inruilen is perfect geslaagd, Vantage Pro 2 draait hier op rolletjes!hier alvast een filmpje van het basisstation
Klik
De review zal volgende week ongeveer gaan plaats vinden
Jammer van die prijs, verder is dat ding natuurlijk top. Misschien schaf ik er één aan als ik wat geld over heb. Dus zal nog wel ff duren...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
De windmeting update die om de 2.5 sec.
Ik heb de Nexus in geruilt tegen de VP2, 424 euro moest ik nog bij leggen. Dit ding kost 600 euro
Jawel, ik heb dat weerstation ook.quote:
Nee, hij gaf neerslag aan van 3 weken lang, omdat ik op vakantie was geweest.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
Gaf hij regen af dat het was gevallen of dat het er aan zit te komen? wel handig als de regenmeter het doet. kan ik zien wat er gevallen isdat is wel allemaal digitaal toch... bvd iig
Wordt gebaseerd op de luchtdrukquote:Op donderdag 15 mei 2008 20:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Mooi ding, maar een weerstation is het niet echt: alleen de binnentemperatuur geeft ie weer, hoe wil het het weer kunnen voorspellen? Erg apart........
misschien dat ik jet niet gelezen heb maar zit deze station ook aan een PC te koppelen ?quote:Op woensdag 16 april 2008 21:36 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, ik verhuis wel ff.
Ik een weerstation aanschaffen. Ook al wel langer dan vandaag maar het kwam er nooit vannu heb ik dit op oog wat me wel aanspreekt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weerstation Vega 100 meter draadloos
Radio gestuurd uurwerk met datum en dag aanduiding.
Draadloos Buiten temperatuur aanduiding.
Buiten Min. en Max. temperatuur functies
Buiten Min. en Max. temperatuur functies met geheugen van datum en tijd.
Draadloos Buiten Luchtvochtigheid aanduiding.
Buiten Min. en Max. Luchtvochtigheid functies met geheugen van datum en tijd.
Weervoorspellings indicator. met 3 iconen
Absolute en relatieve luchtdruk in Pascal.
Luchtdruk tendens.
Regenmeter. Met automatische lediging en geheugen.
Aanduiding in mm laatste uur, laatste 24 uur en totalen.
Wind, snelheid in Km/u, Sec/m, en Beaufort.
Windrichting aanwijzer met kompass..
Stormwaarschuwing met programeerbaar alarm.
Gevoelstemperatuur aanduiding.
Meetbereik: -30° tot +70°C.
Batterijen, Kabels en alle andere toebehoren inbegrepen.
Zeer uitgebeid weerstation voor de echte weeramateur.
Compleet geleverd voor beste prijs kwaliteit verhouding
Je kan voor de WS3600 gaan voor 179 euro.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:20 schreef daanski82 het volgende:
aan de PC hangen
een budget/midel maat
wind meter, regen meter en standaard temp. meter. en heel misschien een forcast.
Als je niet alle kabels door de hele tuin wilt hebben zou nok van schuur wel oke zijn mits je niet al te veel waarde aan de metingen vast steltquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:05 schreef Damzkieee het volgende:
Aan de nok van de schuur zou dus wel OK zijn lijkt me? In de huidige opstelling? Er zit wel een bult draad bij de verschillende meetapparaatjes, maar zo netjes vind ik het niet staan in de tuin, al die losse kabeltjes
Leuk ding al is het gewoon voor normaal gebruik, laat maar zeggen, mensen die het gewoon leuk vinden om zo'n ding in hun achtertuin te hebben, of voor kleine kinderen die de cupjes machtig vinden als ze gaan draaienquote:Op zondag 21 december 2008 12:29 schreef EdVe het volgende:
Voor de snelle reageerders. Er is op 1dayfly een WS-4000 te koop.
Is dit een goed weerstation voor normaal (speel)gebruik?
[ afbeelding ].
Voor gewoon 'speelgebruik' zou ik niet lang twijfelen!quote:Op zondag 21 december 2008 12:29 schreef EdVe het volgende:
Voor de snelle reageerders. Er is op 1dayfly een WS-4000 te koop.
Is dit een goed weerstation voor normaal (speel)gebruik?.
Die occasionquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
P.S of je moet snel handelen
VP2 voor 469,- euro
Klik hier
Ik zeg wel snel, want het gaat daar meestal rap!
Anders de WS1600, elke 4sec update en deze schijnt de beste in de la crosse series te zijnmet 99,- euro ben je dus klaar
![]()
Klik hier
Website: Hamonline.nl
Check mijn bovenstaande reactie, probeer snel te mailen naar de Vantage Pro 2, alles erop en eraan, dit zijn 1 van de betere stations die je kunt krijgen, update interval is 2.5 seconden dus ook rete snelquote:Op zondag 1 februari 2009 17:58 schreef Chtrozmed het volgende:
Had al gereageerd in een ander topic in DIG, maar ik denk dat ik mijn vragen beter hier kan stellen. Ik ben echt totaal een newbie wat betreft weerstations, maar ik ben op zoek naar iets waar ik de komende tijd verder mee kan. Budget is 400 tot 500 euro en ik wil de metingen online gaan zetten, dus zoiets als dit en dit (actuele gegevens aan de linkerkant). Is dat met dit budget mogelijk, moet ik extra dingen (software) aanschaffen om de gegevens weer te geven op internet en hoe zit het met de plek waar ik het weerstation zet? Is er niet een site waarop dit staat uitgelegd? Ik heb al wat gezocht, maar ben alleen maar prijzen tegenkomen
Zoiets moet ik ook nog eens een keer voor elkaar krijgenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:52 schreef ZwerverPeter het volgende:
http://www.xs4all.nl/~pa3bwk/weerdata/Current_Vantage_Pro.htm
Is de Oregon Scientific WMR-200 niet wat voor jou? deze schijnt goed te werkenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:52 schreef ZwerverPeter het volgende:
Overigens las ik dat je met die dingen het weer kan voorspellen.
Dat was ik niet van plan.
Ik hoef ook geen prof te worden.
Maar het volgende vind ik leuk en dan voor HEEL Nederland.
http://www.xs4all.nl/~pa3bwk/weerdata/Current_Vantage_Pro.htm
Ik woon dus in Zeist.
Ik wil ook niet konkurreren.
Zo moeilijk is dat toch niet? This zo gedaan hoorquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:36 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zoiets moet ik ook nog eens een keer voor elkaar krijgen.
Netjesquote:Op maandag 13 april 2009 08:37 schreef dimage het volgende:
www.weerstationmedemblik.nl mijn weerstationnetje waarvoor ik de WS3600 gebruik en dik en dik tevreden over ben.
Die dingen moet ik nog maar eens uit gaan zoeken.quote:Op maandag 13 april 2009 10:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo moeilijk is dat toch niet? This zo gedaan hoor![]()
Alles wordt met de VP2 genegeerd![]()
1: Start Weatherlink op.
2: Ga naar setup / internet settings.
3: Profile 1 / configure
4: Templates files to upload
5: Voeg de volgende dingen toe. (Map waar die templates staan: Weatherlink/Sample Templates.)
5a: Current Vantage Pro / Current_Vantage_Pro.htx. Deze geeft de actuele gegevens aan.
5b: History Vantage Pro / data.htx en History_Vantage_Pro.htx. Deze geeft de history aan van de afgelopen dagen/weken/maanden/jaar.
En zo zijn en nog een aantal dingen, je kan ze altijd laten uploaden en kijken wat het allemaal is.
Succes en als het niet lukt dan hoor ik het welsucces!!!!!
*** Gaat dan lastig worden want het is het enige plekje dat boven de huizen uitsteekt en weinig last heeft van omgevingquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Windmeter op een draaibare mast? Hmmz lijkt me niet zo handig. Als de wind uit het westen komt zou die oost aangeven, als de wind uit het noorden komt geeft die zuid aan idem als de andere windrichtingen. (Lees tegenovergestelde")
Kortom de paal moet vast zitten andes zullen de windrichtingen niet kloppen.
Waarom is het een probleem dan? Kun je die paal niet vast zetten? Weet niet wat voor paal het is en waar die voor doelt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:34 schreef LightLuke het volgende:
[..]
*** Gaat dan lastig worden want het is het enige plekje dat boven de huizen uitsteekt en weinig last heeft van omgeving
Paal steekt hier recht door het dak heen, hangen antenne's in voor zendamateurismequote:Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem dan? Kun je die paal niet vast zetten? Weet niet wat voor paal het is en waar die voor doelt.
Aha oke ik snap het helemaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:05 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Paal steekt hier recht door het dak heen, hangen antenne's in voor zendamateurisme
Staat op een rotor dus die paal draait helemaal rondquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha oke ik snap het helemaal![]()
Dan maar een 2de antenne erbij plaatsen...
Trouwens draait die paal helemaal om zijn as?
Ziet er al best aardig uit. Leuk dat je nog zoveel uit dat dingetje kan halenquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:35 schreef Punnik het volgende:
kheb deze dus gekocht tijd geleden
[ afbeelding ]
hangt hier in de achtertuin en hangt ook online aan mn server, maar de website eromheen moet nog gemaakt worden , hij laat nu alleen nog de ruwe data zien:
www.punnik.nl/weer2
maar het is een begin
Ai das indd een probleem dan, niks aan te doen dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:16 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Staat op een rotor dus die paal draait helemaal rond
De windrichting meter moet ook vrij van objecten zijn toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ai das indd een probleem dan, niks aan te doen dus.
Nou dat lijkt me welquote:» Er is al 66 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Met dat ding krijg je natuurlijk nooit juiste metingen. Of je regen- en temperatuurmeter staan op 10meter hoogte, of je windmeter staat te laag... En dan zorgen die windcupjes ook niet echt voor een goede regenmeting denk ikquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me wel![]()
![]()
De Davis komt met een nieuw weerstation aan die deze maand geleverd kan worden in Europa! Het gaat om de Vantage Vue en kan met de VP2 qua uiterlijk totaal niet worden vergeleken!
[ afbeelding ]
Het nieuwe weerstation: Davis Vantage Vue
Ook de console is totaal anders geworden:
[ afbeelding ]
De nieuwe console van de Davis Vantage Vue
Echter kun je ook de gewone scherm van de Vantage Pro 2 gebruiken.
Qua specs is het redelijk vergelijkbaar, toch jammer dat de snelheden nog steeds vanaf 2km/h (1.6km/h zonder afronding) beginnen en een vaste snelheden heeft. De Regen blijft gewoon 0.2mm of 0.1mm.
Voor de rest kan de temperatuur/regenmeter/windmeter niet van elkaar worden gescheiden waardoor je dus met 1 compleet weerstation zit, dan heb je de keuze: Of de temperatuur vind je belangrijker dus laat je de windgegevens liggen (en indien rottige plaatsing voor de regenmeter ook de regenmeter), indien je de wind belangrijker vind zul je MISSCHIEN de temperatuur ook moeten inleveren, toch denk ik wel dat het mogelijk is om de windmeter te scheiden van dit stationje moet alleen je fantasie gebruiken
![]()
Dit station kan wel prima voldoen aan de tijdelijke lokaties, fruitteelt e.d, ook voor mobiel gebruik zou dit station een prima oplossing bieden![]()
Ik ben hard aan het nadenken om deze aan te schaffen, alleen om het mobiele gebruik alhoe groot alles is moet ik nog even zien, maar met een telescoopmast van 4/5 meter met beginpunt van 1m zou het toch wel iets moois kunnen zijn als je op vakantie bent
Dit station zal ¤359,- gaan kosten.
Tuurlijk zou je met de vue geen goeie gegevens krijgen, het is ook niks voor niks een mobiel weerstation.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met dat ding krijg je natuurlijk nooit juiste metingen. Of je regen- en temperatuurmeter staan op 10meter hoogte, of je windmeter staat te laag... En dan zorgen die windcupjes ook niet echt voor een goede regenmeting denk ik
Maar even over mijn VP2 (zie eerder). Deze week staat de zon weer hoog genoeg om op het station te schijnen. En dit zorgt ervoor dat ik, onder andere vanmiddag, veel te hoog zat met de max. temperatuur. Bij mij was dat +1,1 en bij de buren van het knmi -1,3. Onder het station waren de gaten, gemaakt door het warme water / gesmolten sneeuw, in het sneeuwdek te zien. Het tuineffect neem ik voor lief, maar dit vind ik toch wat minder.
Dus oa aan Speedy; het is toch mogelijk om de regen- en temperatuurmeter los te koppelen? Want anders zou het een idee zijn om de schoteltjes/sensor in een weerhut te plaatsen. Misschien zou dat kunnen helpen. Of is dat helemaal niet mogelijk?
las het op je sitequote:Op zondag 28 maart 2010 13:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het lag indd niet aan het station enzomaar das een lang verhaal
Waar woon je in? in een flat of in een huis.quote:Op zondag 11 april 2010 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
de vuelijkt mij wel wat bij nader inzien.. ik moet er alleen een locatie voor zien te vinden. Woon sinds 2 weken op 1 hoog en zat te denken om um richting het dak te doen en te bevestigen aan een ijzeren pijp ofzo..handig? Het is dan wel 1 geheel dat klopt maar wellicht betrouwbaar genoeg, zelfs als de zon er op zou staan. Ook heeft ie 300 meter bereik en is geheel draadloos.
iemand ervaring met de wizzard 3? Dat zou evt. een 2e optie kunnen zijn.
Dat zal vast wel goed komen!quote:Op maandag 12 april 2010 07:02 schreef dimage het volgende:
[..]
las het op je siteduimen dat het nu eens goed blijft gaan. zag ook dat je geheel in lentesfeer bent
Ah, dank voor de tips! Ik had ergens gelezen dat de temperatuurmeter (dat witte ding links naast de buitenlamp) juist wat beschut moest hangen en niet in de volle zon, maar ik begrijp nu dat ik die dus beter gewoon in de mast kan plaatsenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk zo'n stationnetje voor beginners![]()
Ik geef je wel 1 tip mee: Probeer de temp sensor niet op een te beschutte plek te plaatsen, dan kan die namelijk een te hoge waarde aangeven, vooral in de zomer broeit het ook in de nachten nog flink in het hok en dan zit je al snel te hoog.
Tempsensor op 1.5 meter plaatsen is de richtlijn, echter in bebouwdekom gewoon op dak plaatsen, dit scheelt je al snel 2 graden ivb luchtdoorstroom, dit verhaal heb ik al eens eerder verteld.
Ik weet niet hoeveel zon je achter hebt, probeer het anders af te schermen met witte roosters, met een beetje fantasie kun je ook deze gewoon aan het paaltje omhangen.
Maar goed het ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je hieraan hecht
Dat kapje stelt inderdaad niet zoveel voor, dus ik ben heel erg benieuwd naar zo'n kastje. Dan ga ik die morgen gelijk makenquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Regenmeter maakt niet veel uit zolang deze maar niet belemerd wordt door gebouwen e.d. Daarom zou ik em gewoon laten hangen.
Die tempsensor heeft een beschermkapje om de stekkertjes droog te houden + om de zonlicht tegen te houden maar helaas werkt deze funktie niet 100%.
Daarom zei ik ook, maak een weerhutje en hang deze aan de paal en je zal de juiste tempgegevens krijgen. Ik kan eventueel wel een voorbeeld plaatsen als je dat wilt
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke ik zal effe kijken of ik de foto kan vinden, zal wel effe duren gezien ik alles nog niet helemaal op orde heb qua foto's indeling
Volgens mij weer een of andere no-name Chinees apparaat, ik zie bij de bekende merken geen model wat er op lijkt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Welke Youtube filmpje?
En lijkt me meer iets voor TFA weerstations maar kan het natuurlijk mis hebben. Dit model komt me eigenlijk niet zo heel bekent voor maar ik zal wel even kijken
Hmmz ik weet dat zo niet uit mijn hoofd, zoektocht heeft niks opgeleverd.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:10 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Volgens mij weer een of andere no-name Chinees apparaat, ik zie bij de bekende merken geen model wat er op lijkt.
Kans dat de bliksem jou weerstation gaat treffen in minimaal, tegen de tijd dat deze is slaat heb jij alweer 100 nieuwe gekocht.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:07 schreef Henry het volgende:
Ik heb een Alecto WS3000 en deze wil ik graag op het hoogste punt van mij huis plaatsen. Zodanig dat hij echt de wind goed kan meten (nu zit er teveel bebouwing om heen)
Dit weerstation is draadloos. Verhoog ik daarmee de kans op een blikseminslag?
Wat is jou buget? Wel handig om te weten welke kan je eventueel op kan gaanquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef sararaats het volgende:
ik heb mijn sensor van de muur gehaald, die is nu wel kapot denk ik.
dan maar een nieuwe halen. wat zijn goede en betaalbare weerstations?
^^^^ wat hij zegtquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kans dat de bliksem jou weerstation gaat treffen in minimaal, tegen de tijd dat deze is slaat heb jij alweer 100 nieuwe gekocht.
Die van mij hangt zo'n 2 meter boven de daken uit en wel op de pier 2km van de dijk af dus zowat 1 en al water, nog 0 keer ingeslagendus daar hoef je je niet druk te maken
![]()
[..]
Yep! Lurk al een hele tijd mee op HWAquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je bent op de hoogte van de prijzen?
Ziet er leuk uit al zou ik eerder voor de la crosse gaan. Indien PC optie niet belangrijk is, dan zou ik eerder voor de la crosse 1600IT gaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:29 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht, ik kom even advies vragen
Mijn vrouw wil voor haar verjaardag (zondag a.s.) graag een weerstation.
Nou heb ik deze gezien, en eerlijk gezegd kan ik niet op meer beoordelen dan op prijs en looks
http://www.weerstationkop(...)php/products_id/1518
[ afbeelding ]
Is dit een prul of een oké ding?
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Het mag rond de 100 euro kosten, we zijn geen echt die hard amateur meteorologen, we willen gewoon betrouwbare info en houden van toffe gadgets.
Advies wordt zeer gewaardeerd
Ah okequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:09 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Yep! Lurk al een hele tijd mee op HWA
Ik had gedacht die meetdingen buiten neer te zetten en dat station binnen en dan zonder draad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit al zou ik eerder voor de la crosse gaan. Indien PC optie niet belangrijk is, dan zou ik eerder voor de la crosse 1600IT gaanmaar goed dat is mijn mening natuurlijk.
Nadeel is echter wel dat alles met draad verbonden moet worden, dus Regenmeter / Windmeter > Temp hum sensor, deze stuurt dan alles draadloos door naar de console. Voordeel is dat je geen last van uitval hebt een continu gegevens van 4 seconden.
Jou zou eventueel een seriele poort kunnen aansluiten aan je PC, maar hiervoor gaan we wat te ver offtopicquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:19 schreef efje1 het volgende:
ik wil het station idd op de PC aansluiten. Eventueel om de gegevens later om mn site te plaatsen.
ik las dat de 3650 alleen via een seriële poort aangesloten kon worden en niet via USB? Ik heb net een nieuwe PC en volgens mij heb ik helemaal geen seriële poort over. Hoe zou ik dit moeten oplossen?
Ik denk bij nader inzien toch maar dat ik niet voor de aanschaf van een seriële poort ga. Ik zag in wat Engelse commentaren in forums dat de problemen dan waarschijnlijk ook nog zullen aanhouden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jou zou eventueel een seriele poort kunnen aansluiten aan je PC, maar hiervoor gaan we wat te ver offtopicdus de oplossingen zijn er wel, zo'n ding kost iets van 20 euro of minder, meer mag ook
![]()
Je zou ook nog voor de La crosse 2800 gaan, dit is een vrij nieuw stations die volledig draadloos is die ook werkt op 868mhz.
De console hoeft niet bij de PC te staan, de gegevens worden met behulp van een USB stick ontvangen
Kosten: 209 euro![]()
Trouwens 1 vraag:
Ga je er hier verder in verdiepen qua weer?
Het is wel belangrijk, mocht je veel waarde hecten aan de gegevens dat je dan beter even door kunt sparen voor een goed weerstationspreek uit ervaring
Op youtube staab video's die je eventueel kunt bekijkenquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:56 schreef veldje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Davis Vantage Vue?
Ik zag wel een aantal opmerkingen over dit station, maar ben benieuwd of iemand me kan vertellen hoe het station in de praktijk werkt?
Gewoon voor de Davis gaan, dan heb je top kwaliteit + snellere update en lagere resolutie van de regenmeter, ook kun je nog vele apparaten op aansluiten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:04 schreef Hobbymaker het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben 19 jaar en ben eigenlijk best wel erg geinterreseerd in hoe het weer zich elke dag weer anders ontvouwd. Ik volg dit topic al bijna een half jaar om te kijken wat voor'n ervaringen jullie met jullie weerstation hebben en gebruik die ervaringen voor het kiezen van een weerstation dat ik toch wel een hele tijd operationeel wil laten draaien. Ik heb de Oregon Scientific wmr200 en de minst prijzige Davis vp2, de 6152 op het oog. Ik heb al heel wat reviews gelezen over beide apparaten. Maar wat ik eigenlijk niet tegenkom is het volgende:
Er vliegt wel eens een blad van een boom voorbij, wel meer dan een. Als deze in de gauge terecht komt, zullen deze bladeren dan het water tegenhouden waardoor er geen water de sensor zal bereiken?
Heeft de anemometer en de windvaan echt veel last van vastvriezen als het vriest na de regen, of valt dit wel mee?
Ik hoop dat iemand hierover iets kan vertellen!
#Toevoeging: Nog een vraag als het antwoord niet te veel moeite kost; als je je anemometer en windvaan een meter boven het dak hebt gemonteerd (9 + 1 = 10 meter), is de kans aanwezig dat deze in een onweersstrom getroffen wordt door de bliksem (150 meter verderop staat wel een kerk).
Je zou kunnen kijken voor de La Crosse WS-9040ITquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:41 schreef Green1 het volgende:
Ik ben ook nog op zoek naar een simpel dingetje.. Ik heb er nu een, maar daarbij doet de buitentemperatuur het niet.
Ik zou ook wel graag zo'n windmeter en regenmeter willen hebben.. maar dat is te duur, en ik woon in een flat, dus de wind is toch niet echt goed te meten.
Dus ik zoek er een die de luchtdruk en luchtvochtigheid weergeeft.. Iemand nog tips?
quote:Ik wil hier nog even op terug komen.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:26 schreef Hobbymaker het volgende:
Een mast boven de nok zit er echt niet in. Ik had het hier namelijk al over gehad met mijn ouders maar zij willen dit gewoonweg niet. Jammer. Wat ik had getekend is eigenlijk mijn enige optie. Ik moet dan de waarschijnlijk te hoge snelheid van de wind dan maar accepteren
Eerst moet het dakkapel nog wel geplaatst wordenquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon aan het dakkapel plaatsen, die lucht doorstroom zou een hele hoop kunnen schelen, en is ook nog eens goed voor je windmetingen
Hij staat nu en hij draait en doet het ook nogquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah je hoeft maar minimaal 1X per jaar erbij te komen
Natuurlijk zou je eerst het weerstation op een tijdelijke locatie kunnen plaatsen
En is het al gelukt?quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hij staat nu en hij draait en doet het ook nog
leukbinnenkort ff kijken hoe ik de data eenvoudig kan overzetten.
Tjaquote:Op donderdag 2 december 2010 08:05 schreef Green1 het volgende:
Ik zag net een weerstation in de folder van de Aldi staan. Daar zit vochtigheid en luchtdruk bij. Kost 18 euro geloof ik.
Edit: Hier staat ie..
Ziet er wel netjes uit, toch? Jammer dat er alleen geen type bij staat...
Yupquote:
Same here.. ben 2 aldi's langs gegaanquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:31 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik kwam van vanmorgen bij de Aldi en ik trof een leeg rek aan...
Ik woon op de bovenste verdieping ja. 3 hoog met de dakkapel verdieping dus eigenlijk 4 hoog. Maar hoe moet ik een paal van 2 meter vastkrijgen aan mijn dakkapel? En echt de leukste klus van de wereld is het niet vijf jaar geleden gingen hier in de straat buren op het dak voor iets en toen was er iemand van af gevallen: dood. Maargoed ik ging net een beetje testen en als ik op het kozijn van me dakkapel zit ben ik eigenlijk al zowat buiten. Vraag me alleen af hoe die 2 meter paal gaat houden oid.quote:Op maandag 13 december 2010 07:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euh als je op de bovenste verdieping woont, effe een paaltje van 2/3 meter halen en beugelsop deze manier boven het dak laten uitsteken. Als je niet op de bovenste verdieping woont dan geef ik je weinig kans om het stations daar boven op dak te plaatsen.
Tegenwoordig is alles meestal draadloos maar hangt wel vanaf welk station je wilt nemen.
Er zijn 2 dingen:
1: De windmeter en de regenmeter worden verbonden met een kabel naar de temp/hun sensor, deze stuurt dan de gegevens draadloos door naar het schermpje (console).
2: De windmeter, regenmeter en de temp/hum sensor zijn allemaal draadloos, hier komen dan geen kabels aan te pas.
Dit verschilt per stations, meest gebruikelijke is momenteel de 1ste optie, al komt optie 2 steeds vaker voor bij stations.
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?quote:Op maandag 13 december 2010 09:49 schreef garnage-patrick het volgende:
binnenkort maar eens even kijken dus, beugel kan ik vast ook wel in de buurt ophalen,.. alleen auto is niet zo groot, dus weet niet hoe ik hem makkelijk thuis krijg (tot 5meter kan op 't dak, das nmlk lengte van de auto)
Heb je misschien een foto ter indicatie?quote:Op maandag 13 december 2010 12:51 schreef Charie het volgende:
[..]
Ik woon op de bovenste verdieping ja. 3 hoog met de dakkapel verdieping dus eigenlijk 4 hoog. Maar hoe moet ik een paal van 2 meter vastkrijgen aan mijn dakkapel? En echt de leukste klus van de wereld is het niet vijf jaar geleden gingen hier in de straat buren op het dak voor iets en toen was er iemand van af gevallen: dood. Maargoed ik ging net een beetje testen en als ik op het kozijn van me dakkapel zit ben ik eigenlijk al zowat buiten. Vraag me alleen af hoe die 2 meter paal gaat houden oid.
Het is geen hout volgens mij, van dat witte dakkapel spul. Ik ga nu wel even een paar foto's makenquote:Op maandag 13 december 2010 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?tja het is maar een idee
Beugels zijn wel bij de bouwmarkten te krijgen, Karwei / Gamma / Praxis etc,
[..]
Heb je misschien een foto ter indicatie?
Er zijn mensen bij die niet echt opletten, en als je geen voorzorgsmaatregelen neemt dan ben je al fout bezig.
Opzich is het allemaal wel te doen maar je moet het wel aan durven en zeker geen angst hebben, dat zijn meestal de fouten.
Met steun beugels kan die de paal makkelijk houden, mits het hout natuurlijk goed is en niet is verrot, of je kan em direct tegen de gevel aan plaatsen, dus 2 gaten in de buis boren en met bouten vast zetten, zo heb ik mijn antenne vast gezet, maar dan wel aan een schoorsteen![]()
Als de windmeter zo'n 1 meter er bovenuit komt dan heeft het bijna niks te houden.
ik ben bij de gamma e.d. geweest, die hadden geen beugels!quote:Op maandag 13 december 2010 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?tja het is maar een idee
Beugels zijn wel bij de bouwmarkten te krijgen, Karwei / Gamma / Praxis etc,
Goeie! inderdaad. Heb ik in ieder geval weer een optie erbij. Even afwachten wat Speedy ervan zegtquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
@Charie: Je zou ook nog kunnen overwegen om een schotel statief op je dakkapel neer te zetten, buis van 1 meter vervangen door een langer exemplaar en verzwaren met een tegel. Ik heb zo'n zelfde ding nu bovenop mijn platte dak staan.
[ afbeelding ]
Alleen, het is dus 3/4 hoog dan dus waait ie niet van t dak met veel wind, en er zitten wel eens meeuwen (woon in Den Haagquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
@Charie: Je zou ook nog kunnen overwegen om een schotel statief op je dakkapel neer te zetten, buis van 1 meter vervangen door een langer exemplaar en verzwaren met een tegel. Ik heb zo'n zelfde ding nu bovenop mijn platte dak staan.
[ afbeelding ]
Oei dat zijn kunststof kozijnen?quote:Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Charie het volgende:
Hierbij de foto's, als je nog iets beter beeld wilt kan ik er nog wel een paar maken vanaf een afstand oid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmmz dat is vreemd, in Dokkum hebben die ze tenminste wel, zowel karwei als gamma.quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
ik ben bij de gamma e.d. geweest, die hadden geen beugels!
Dat zou ook een optie kunnen zijnquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
[ afbeelding ]
Ja daar kwam ik later pas achter, maar zoals je al zei: Je zit met bekabeling, als ik deze op de pier zou plaatsen dan zou dat een probleem worden met die kabelsquote:Op maandag 13 december 2010 18:34 schreef Alfisti het volgende:
@SpeedyGJ: Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor een Peet Bros Ultimeter? Nog weer sneller dan de Davis maar wel weer iets duurder. Enige echte nadeel wat ik bedenken is dat hij niet draadloos is, wat stiekem ook weer een voordeel is omdat het niet stoort
* Alfisti twijfelt nog een beetje tussen die VP2 en de Ultimeter
En tevens nog een gebruikersvraag over de VP2: Klopt het dat de regenmeter los te koppelen is van de temperatuursensor? Wat voor kabel en hoe lang zit er tussen die twee?
Heb je daar geen vergunning voor nodig?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je hebt gewoon een tussenwoning? Zo ja, je hebt een punt dak zo te lezen. Nou simpel, elke woning heeft een dakraam, als je die er nou eens uithaalt dan ben je er ook, op deze manier doe ik het nou altijd. daarvoor hoef je niet van beneden af te doen en hoef je ook geen dakpannen te verplaatsen.
Hmmz moet waterpas? Niks moet natuurlijkklein beetje speling heeft niet zoveel effect hoor
moet natuurlijk niet op deze manier staat: / of \ maar goed dat is met het blote oog wel zichtbaar.
Als je gewoon een 1m paaltje neemt en die aan de schoorsteen vast zet dan heb je een mooie hoogtebeugels zijn niet eens nodig, gewoon 2 gaten boren in de paal, in het schoorsteen aftekenen, daar 2 gaten boren, pluggen erin en bouten gebruiken geen schroeven! Klaar is je apparatuur!
Als je een lange mast hebt dan gaat het inderdaad bewegen, maar een 1m paal beweegt amper, daar hoef je je niet druk om te maken. Die van mij waar de sat antenne aan hangt is 2 meter + de antenne van 1 meter eraan, tja het beweegt maar voor de rest niks aan de hand, en beetje beweging is goed
Ik had 2 jaar terug dit:
[ afbeelding ]
5m paal, 3 meter stak erboven uit! Daarna kwam er zelfs nog een antenne aan. Dit alles werd met 2 bouten vast gehouden. 1 binnen het dak en 1 aan de schoorsteen, de mast zat dus 2m vast.
[ afbeelding ]
Ik en mijn maat tijdens het installeren van de enorme 5m paal
En nog eens de antenne erbij![]()
[ afbeelding ]
Totale hoogte was 4 meterstoten van 76km/h kon het makkelijk aan
![]()
Kortom als je alles goed vast zet is er niks aan de hand
Dak: 7mquote:Op donderdag 16 december 2010 00:14 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Heb je daar geen vergunning voor nodig?
Ik ga wel even over op PMquote:Op donderdag 16 december 2010 06:06 schreef dibasta1 het volgende:
@speedy,
Ik zie dat jij uit holwerd komt??
Ik kom niet echt uit de buurt, maar nu is Appelscha ook niet het einde van de wereld!
(z-o) Friesland.
En dak klimmen? hoger als een keukentrapje kom ik niet meer brrr... en vroeger?
kropen we aan de buitenkant van de uitkijktoren in Appelscha omhoog!! meter of 20?
haha..
Groet,
Peter.
Dat is ook een prima weerstationquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:03 schreef Hobbymaker het volgende:
Hallo, daar ben ik weer.
Ik neig naar de wmr200 (en daar speelt vooral de prijs een rol in ). De VP2 en de Vue (met de nog los te kopen datalogger inc. software) kosten toch net iets te duur.
Maar wat betreft de datalogger zit ik nog met 2 vragen. Ik hoop dat iemand deze kan en vooral Wil beantwoorden:
1) De datalogger van de wmr200 heeft kan een interval hebben van 1,2,5,10,15 min. Om de 14 sec. krijgt de datalogger windgegevens door van de windsensoren. Als ik het interval op 1 min heb ingesteld, krijg ik dan een gemiddelde van 4 (60 / 14 ~ 4) doorstuurmomenten doorgestuurd in vws (virtual weather station)?
2) Als het interval 1 min is dan kan deze datalogger 29 dagen blijven opslaan. Wil ik deze blijven gebruiken dan zal ik de opgeslagen gegevens naar mijn pc moeten overzetten (ik heb de pc niet 24/7 aan). So far, no problem. Na 29 dagen zit deze vol en zal ik de datalogger moeten legen. Gaat dit ten koste van bijvoorbeeld de max. en min. temperatuur die opgeslagen zijn in de console?
Dit is de info die ik nog nodig had!!! SpeedyGJ, heel erg bedankt voor de antwoorden die je de afgelope 2 maanden heb gegevenquote:Op zondag 26 december 2010 09:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is ook een prima weerstation
1a: De interval heeft te maken met de geheugen, dus je krijgt gewoon realtime de gegevens door op je PC, hij slaat dan gewoon de min/max data per 1min dus op in het geheugen (Afhankelijk van je keuze).
2a: Als de datalogger vol is zal de nieuwe data gewoon blijven opslaan, dit gaat echter wel ten koste van je data van dag 29, dus nieuwe komt erbij en oude data gaat verloren.
En, Hobbymaker, ben je er al een beetje vertrouwd mee. Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee.quote:Op zondag 26 december 2010 11:57 schreef Hobbymaker het volgende:
[..]
Dit is de info die ik nog nodig had!!! SpeedyGJ, heel erg bedankt voor de antwoorden die je de afgelope 2 maanden heb gegeven![]()
. Ik ga vanmiddag de bestelling plaatsen. Als ik een beetje vertrouwd ben met het apparaat zal ik mijn bevindingen hier plaatsen. Ben benieuwd
![]()
![]()
Prettige kerst en alvast gelukkig nieuwjaar!!!![]()
Ze moeten er wel zijn. In lapland staan veel van die camera's langs de wegen en die doen het ook als het onder de -40 graden komt.quote:Op zondag 4 september 2011 12:35 schreef Dven het volgende:
Had er al een apart topic voor gemaakt en werd hiernaartoe verwezen dus ik plaats de OP maar even hier
Mijn vader heeft al een aantal jaren een camping in Zweden. Geen openbare meer, hij gebruikt hem slechts voor persoonlijke doeleinden en een aantal zorgkampen voor de kinderen uit zijn zorginstelling. Ik ben daar ook vaak te vinden en nu willen we met een klein clubje mensen de activiteiten uitbreiden. Nu wil het zo zijn dat op 15 kilometer afstand een restaurant, bar, camping, skiheuvel, zwembad en hotel te koop staan waar wij meer dan geïnteresseerd in zijn.
Wanneer de koop rond is willen we er graag een semi-professioneel weerstation met cam installeren en ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op dit gebied en welke do's/dont's en andere tips er zijn.
Er is wel een probleem waar ik tegenaan loop en dat is de temperatuursverschillen in Lapland. +33 redden die stations natuurlijk met gemak maar ik ben ze nog niet tegengekomen die lager gaan dan -40 terwijl dat daar wel mogelijk is. Is dit dan funest voor het station of functioneert deze dan alleen tijdelijk niet?
In het dorp zijn er wel een aantal mensen het gehele jaar aanwezig, waaronder iemand die ons huis bijhoudt in de maanden dat wij er niet zijn. Zal eens contact met hem opnemen of hij als back-up zou willen dienen.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het een hele zoektocht wordt om een weerstation te kunnen vinden die temperatuur van <-40°C aan kan. Ga er zo wie zo maar van uit dat hier geen station in NL te vinden zijn, want die -40 hebben we nooit kunnen halen.
Ik denk dat je meer naar buitenlandse websites moet gaan kijken, misschien dat daar eventueel iets te vinden is.
Voor de rest moet je wel rekening houden dat er altijd een storing kan optreden, als er 1maal een storing is dan is dit niet gemakkelijk op te lossen gezien er dan 6 maanden niemand aanwezig is. Informeer hier eens goed misschien dat er iemand dan eventueel naar kan kijken mocht er een storing optreden. Geloof me, een storing is nooit prettig, en vooral niet als je er dan ook nog bij moet komen.
Ik zou dit eerst maar eens gaan bekijken voor je een aankoop gaat doen, want 5 maanden geen data door krijgen is natuurlijk erg zonde.
Inmiddels gebeld en het lijkt hem zelfs leuk ermee bezig te zijn. Scheelt gelijk enorm in de kostenquote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat lijkt me een prima plan om dat eens te na te vragenzo weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan
![]()
Het zou wat zijn, kom je net thuis en je weerstation werkt niet![]()
Die komt vanzelfquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat is mooi om te horen
Nu alleen het weerstation nog![]()
Ik ben nog bezig geweest maar momenteel nog niet echt wat gevonden.
Zie ik daar een kleine pier? Als dat zo is zou je daar iets kunnen opstellen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:14 schreef Dven het volgende:
Even wat kaartjes van de omgeving
[ afbeelding ]
Punt 1 is onze woning, met woning schat ik de hoogte op 390 meter, er staat ook een vlaggenmast die er nog eens bovenuit torent, gok dat die op 395 staat. De overige punten zijn met uitzondering van punt 4 ook eigen terrein. Misschien dat punt 4 na overleg gebruikt kan worden, dit is het meest vrije punt.
Punt 1 staat op ongeveer 15 meter van het bos, de boomtoppen zijn ongeveer even hoog als de vlaggenmast. Bergen zijn er in de omgeving wel maar deze zijn redelijk ver gelegen (zie kaart twee)
[ afbeelding ]
Rood omlijnd is eigen terrein, punt 3 en 4 zijn sowieso onbruikbaar, punt 2 ligt weer redelijk ver van de woning af. Weet niet of daar mogelijkheden voor zijn maar het lijkt verder een goede locatie, op exact 400 meter hoogte en redelijk ver verwijderd van storende omgevingsfactoren.
Zwart zijn de wat hogere bergen, de wind stroomt hier vaak tussendoor. Het blauwe vak is waar punt 4 aangemerkt staat.
Zien jullie enige mogelijkheden of valkuilen waar rekening mee gehouden moet worden, afgaande van deze kaarten?
Welke heb je gekocht?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:48 schreef sararaats het volgende:
mijn weerstationnetje meet op dit moment voor buiten: 26.2°C
binnen is het 19°C
ik heb ondertussen een nieuw gekocht.
Tja die stations vind ik ook niet heel denderend, met de VP2 neem je net als wat ik heb gedaan een enorme sprong vooruitquote:Op zondag 11 september 2011 12:10 schreef LightLuke het volgende:
Ik ben van plan binnenkort toch maar te gaan upgraden naar de Davis VP2, maar is zo'n datalogger verplicht of kan ik hem ook direct aansluiten op pc? Want dat is mij niet helemaal duidelijk![]()
Gebruik nu nog steeds de TFA nexus, maar valt soms uit of vreemde waardes bij de luchtdruk vannacht http://thuis.w8effe.nl/weer/72h.html
Een eenvoudig maar best goed. Ik kan me nog geen duur weerstation veroorloven.quote:
The Basterdsquote:Op zondag 11 september 2011 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja die stations vind ik ook niet heel denderend, met de VP2 neem je net als wat ik heb gedaan een enorme sprong vooruit
Helaas is Davis wel slim, het is mooi spul maar ook duur, en als je dan ook nog eens de datalogger erbij moet nemen om je station te kunnen aansluiten op je PC, tja slimme set voor hun!
Hierbij heb je ook gelijk het antwoord op je vraagals je het niet snapt: Ja je zal nog een datalogger erbij moeten nemen.
Als je PC over een seriële poort beschikt, dan raad ik je de seriële versie nemen
Is inderdaad een kleine pier, loopt een meter of 5 het meer in. Hoe het trouwens aan te pakken als het wat later in de winter is en er tenminste anderhalve meter sneeuw ligt? De omgeving sneeuwvrij houden lijkt me niet logisch omdat de kuil waar het station dan in staat kou vasthoudt. Sneeuw aandrukken en het station daar weer opzetten?quote:Op zondag 11 september 2011 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zie ik daar een kleine pier? Als dat zo is zou je daar iets kunnen opstellen?dan heb je een mooi locatie!
Voor de rest, tja het blijft lastig natuurlijk, maar de metingen zullen vrij goed zijn als ik het zo allemaal bekijk
Zal binnenkort met de rest van het dorp overleggen aangezien zij ook gebruik maken van de steiger. Overmorgen langs een bedrijf dat in de weerstations zit, dan zal er wel meer nieuws volgenquote:Op zondag 11 september 2011 13:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha oke, nou je zou dat eventueel kunnen bekijken![]()
En wat betreft de aanpak, tja daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik zou gewoon de temp meter op 2m hoog zetten zodat de boel niet onder gaat sneeuwen, mocht dit toch het geval dreigt te raken, dan wat inkorten.
Je zou ook kunnen kijken, als de temperatuur stabiel is, de sneeuw onderaan verwijderen en kijken wat voor effect dit heeft op de temperatuur, als dit maar minimaal is zou je deze optie gewoon kunnen overwegen![]()
Ik weet niet hoe je je weerstation gaat plaatsen?
Overige getallen zijn de Davis Vp2 stations, deze zijn een stuk duurder.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:19 schreef gerspie het volgende:
ik zal morgen eens een foto nemen, nu is het nogal donker
Dus de Davis vantage vue 6250 zou je mij aanraden? Want ik heb ook nog andere getallen gezien , bvb 6253 of zo. dus 339 voor het weerstation en maar 125 voor datalogger? is nog goedkoop, op de site was het 149 voor datalogger.
ik denk bij weerspecialist.nl of zo, daar zijn ongeveer de laagste prijzen zo op 't eerste zicht. Of zijn er andere shops die nog goedkoper zijn? zou wel verzonden moeten worden naar Belgiëquote:Op donderdag 10 november 2011 23:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Overige getallen zijn de Davis Vp2 stations, deze zijn een stuk duurder.
Waar ga je em bestellen?
En een misverstand, het moest indd 145 euro zijn
Belgie of niet het maakt niet uitquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:11 schreef gerspie het volgende:
[..]
ik denk bij weerspecialist.nl of zo, daar zijn ongeveer de laagste prijzen zo op 't eerste zicht. Of zijn er andere shops die nog goedkoper zijn? zou wel verzonden moeten worden naar BelgiëHopelijk werkt dat hier dan even goed.
ja,als da maar een paar euro duurder is , is dat geen probleem. 't goedkoopst zijn ze nog in de vsquote:Op vrijdag 11 november 2011 01:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Belgie of niet het maakt niet uithet werkt allemaal uitstekend
![]()
En goed dat je bij weerspecialist.nl weg haalt, die Dick is een goeie vent en ik raad je het ook aan om het station daar weg te halen. Vragen / Support is zeer goed, in korte tijd heb je antwoord terug, zelfs op zondags!
Er is 1 site die paar euro goedkoper is, daarmee zal je hooguit 8 a 9 euro besparen, die lui zijn traag in antwoorden dus nee doe maar gewoon paar euro meer en goeie support
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |