Zoiets moet ik ook nog eens een keer voor elkaar krijgenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:52 schreef ZwerverPeter het volgende:
http://www.xs4all.nl/~pa3bwk/weerdata/Current_Vantage_Pro.htm
Is de Oregon Scientific WMR-200 niet wat voor jou? deze schijnt goed te werkenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:52 schreef ZwerverPeter het volgende:
Overigens las ik dat je met die dingen het weer kan voorspellen.
Dat was ik niet van plan.
Ik hoef ook geen prof te worden.
Maar het volgende vind ik leuk en dan voor HEEL Nederland.
http://www.xs4all.nl/~pa3bwk/weerdata/Current_Vantage_Pro.htm
Ik woon dus in Zeist.
Ik wil ook niet konkurreren.
Zo moeilijk is dat toch niet? This zo gedaan hoorquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:36 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zoiets moet ik ook nog eens een keer voor elkaar krijgen.
Netjesquote:Op maandag 13 april 2009 08:37 schreef dimage het volgende:
www.weerstationmedemblik.nl mijn weerstationnetje waarvoor ik de WS3600 gebruik en dik en dik tevreden over ben.
Die dingen moet ik nog maar eens uit gaan zoeken.quote:Op maandag 13 april 2009 10:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo moeilijk is dat toch niet? This zo gedaan hoor![]()
Alles wordt met de VP2 genegeerd![]()
1: Start Weatherlink op.
2: Ga naar setup / internet settings.
3: Profile 1 / configure
4: Templates files to upload
5: Voeg de volgende dingen toe. (Map waar die templates staan: Weatherlink/Sample Templates.)
5a: Current Vantage Pro / Current_Vantage_Pro.htx. Deze geeft de actuele gegevens aan.
5b: History Vantage Pro / data.htx en History_Vantage_Pro.htx. Deze geeft de history aan van de afgelopen dagen/weken/maanden/jaar.
En zo zijn en nog een aantal dingen, je kan ze altijd laten uploaden en kijken wat het allemaal is.
Succes en als het niet lukt dan hoor ik het welsucces!!!!!
*** Gaat dan lastig worden want het is het enige plekje dat boven de huizen uitsteekt en weinig last heeft van omgevingquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Windmeter op een draaibare mast? Hmmz lijkt me niet zo handig. Als de wind uit het westen komt zou die oost aangeven, als de wind uit het noorden komt geeft die zuid aan idem als de andere windrichtingen. (Lees tegenovergestelde")
Kortom de paal moet vast zitten andes zullen de windrichtingen niet kloppen.
Waarom is het een probleem dan? Kun je die paal niet vast zetten? Weet niet wat voor paal het is en waar die voor doelt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:34 schreef LightLuke het volgende:
[..]
*** Gaat dan lastig worden want het is het enige plekje dat boven de huizen uitsteekt en weinig last heeft van omgeving
Paal steekt hier recht door het dak heen, hangen antenne's in voor zendamateurismequote:Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem dan? Kun je die paal niet vast zetten? Weet niet wat voor paal het is en waar die voor doelt.
Aha oke ik snap het helemaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:05 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Paal steekt hier recht door het dak heen, hangen antenne's in voor zendamateurisme
Staat op een rotor dus die paal draait helemaal rondquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha oke ik snap het helemaal![]()
Dan maar een 2de antenne erbij plaatsen...
Trouwens draait die paal helemaal om zijn as?
Ziet er al best aardig uit. Leuk dat je nog zoveel uit dat dingetje kan halenquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:35 schreef Punnik het volgende:
kheb deze dus gekocht tijd geleden
[ afbeelding ]
hangt hier in de achtertuin en hangt ook online aan mn server, maar de website eromheen moet nog gemaakt worden , hij laat nu alleen nog de ruwe data zien:
www.punnik.nl/weer2
maar het is een begin
Ai das indd een probleem dan, niks aan te doen dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:16 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Staat op een rotor dus die paal draait helemaal rond
De windrichting meter moet ook vrij van objecten zijn toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ai das indd een probleem dan, niks aan te doen dus.
Nou dat lijkt me welquote:» Er is al 66 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Met dat ding krijg je natuurlijk nooit juiste metingen. Of je regen- en temperatuurmeter staan op 10meter hoogte, of je windmeter staat te laag... En dan zorgen die windcupjes ook niet echt voor een goede regenmeting denk ikquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me wel![]()
![]()
De Davis komt met een nieuw weerstation aan die deze maand geleverd kan worden in Europa! Het gaat om de Vantage Vue en kan met de VP2 qua uiterlijk totaal niet worden vergeleken!
[ afbeelding ]
Het nieuwe weerstation: Davis Vantage Vue
Ook de console is totaal anders geworden:
[ afbeelding ]
De nieuwe console van de Davis Vantage Vue
Echter kun je ook de gewone scherm van de Vantage Pro 2 gebruiken.
Qua specs is het redelijk vergelijkbaar, toch jammer dat de snelheden nog steeds vanaf 2km/h (1.6km/h zonder afronding) beginnen en een vaste snelheden heeft. De Regen blijft gewoon 0.2mm of 0.1mm.
Voor de rest kan de temperatuur/regenmeter/windmeter niet van elkaar worden gescheiden waardoor je dus met 1 compleet weerstation zit, dan heb je de keuze: Of de temperatuur vind je belangrijker dus laat je de windgegevens liggen (en indien rottige plaatsing voor de regenmeter ook de regenmeter), indien je de wind belangrijker vind zul je MISSCHIEN de temperatuur ook moeten inleveren, toch denk ik wel dat het mogelijk is om de windmeter te scheiden van dit stationje moet alleen je fantasie gebruiken
![]()
Dit station kan wel prima voldoen aan de tijdelijke lokaties, fruitteelt e.d, ook voor mobiel gebruik zou dit station een prima oplossing bieden![]()
Ik ben hard aan het nadenken om deze aan te schaffen, alleen om het mobiele gebruik alhoe groot alles is moet ik nog even zien, maar met een telescoopmast van 4/5 meter met beginpunt van 1m zou het toch wel iets moois kunnen zijn als je op vakantie bent
Dit station zal ¤359,- gaan kosten.
Tuurlijk zou je met de vue geen goeie gegevens krijgen, het is ook niks voor niks een mobiel weerstation.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met dat ding krijg je natuurlijk nooit juiste metingen. Of je regen- en temperatuurmeter staan op 10meter hoogte, of je windmeter staat te laag... En dan zorgen die windcupjes ook niet echt voor een goede regenmeting denk ik
Maar even over mijn VP2 (zie eerder). Deze week staat de zon weer hoog genoeg om op het station te schijnen. En dit zorgt ervoor dat ik, onder andere vanmiddag, veel te hoog zat met de max. temperatuur. Bij mij was dat +1,1 en bij de buren van het knmi -1,3. Onder het station waren de gaten, gemaakt door het warme water / gesmolten sneeuw, in het sneeuwdek te zien. Het tuineffect neem ik voor lief, maar dit vind ik toch wat minder.
Dus oa aan Speedy; het is toch mogelijk om de regen- en temperatuurmeter los te koppelen? Want anders zou het een idee zijn om de schoteltjes/sensor in een weerhut te plaatsen. Misschien zou dat kunnen helpen. Of is dat helemaal niet mogelijk?
las het op je sitequote:Op zondag 28 maart 2010 13:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het lag indd niet aan het station enzomaar das een lang verhaal
Waar woon je in? in een flat of in een huis.quote:Op zondag 11 april 2010 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
de vuelijkt mij wel wat bij nader inzien.. ik moet er alleen een locatie voor zien te vinden. Woon sinds 2 weken op 1 hoog en zat te denken om um richting het dak te doen en te bevestigen aan een ijzeren pijp ofzo..handig? Het is dan wel 1 geheel dat klopt maar wellicht betrouwbaar genoeg, zelfs als de zon er op zou staan. Ook heeft ie 300 meter bereik en is geheel draadloos.
iemand ervaring met de wizzard 3? Dat zou evt. een 2e optie kunnen zijn.
Dat zal vast wel goed komen!quote:Op maandag 12 april 2010 07:02 schreef dimage het volgende:
[..]
las het op je siteduimen dat het nu eens goed blijft gaan. zag ook dat je geheel in lentesfeer bent
Ah, dank voor de tips! Ik had ergens gelezen dat de temperatuurmeter (dat witte ding links naast de buitenlamp) juist wat beschut moest hangen en niet in de volle zon, maar ik begrijp nu dat ik die dus beter gewoon in de mast kan plaatsenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk zo'n stationnetje voor beginners![]()
Ik geef je wel 1 tip mee: Probeer de temp sensor niet op een te beschutte plek te plaatsen, dan kan die namelijk een te hoge waarde aangeven, vooral in de zomer broeit het ook in de nachten nog flink in het hok en dan zit je al snel te hoog.
Tempsensor op 1.5 meter plaatsen is de richtlijn, echter in bebouwdekom gewoon op dak plaatsen, dit scheelt je al snel 2 graden ivb luchtdoorstroom, dit verhaal heb ik al eens eerder verteld.
Ik weet niet hoeveel zon je achter hebt, probeer het anders af te schermen met witte roosters, met een beetje fantasie kun je ook deze gewoon aan het paaltje omhangen.
Maar goed het ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je hieraan hecht
Dat kapje stelt inderdaad niet zoveel voor, dus ik ben heel erg benieuwd naar zo'n kastje. Dan ga ik die morgen gelijk makenquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Regenmeter maakt niet veel uit zolang deze maar niet belemerd wordt door gebouwen e.d. Daarom zou ik em gewoon laten hangen.
Die tempsensor heeft een beschermkapje om de stekkertjes droog te houden + om de zonlicht tegen te houden maar helaas werkt deze funktie niet 100%.
Daarom zei ik ook, maak een weerhutje en hang deze aan de paal en je zal de juiste tempgegevens krijgen. Ik kan eventueel wel een voorbeeld plaatsen als je dat wilt
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke ik zal effe kijken of ik de foto kan vinden, zal wel effe duren gezien ik alles nog niet helemaal op orde heb qua foto's indeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |