En is het al gelukt?quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hij staat nu en hij draait en doet het ook nog
leukbinnenkort ff kijken hoe ik de data eenvoudig kan overzetten.
Tjaquote:Op donderdag 2 december 2010 08:05 schreef Green1 het volgende:
Ik zag net een weerstation in de folder van de Aldi staan. Daar zit vochtigheid en luchtdruk bij. Kost 18 euro geloof ik.
Edit: Hier staat ie..
Ziet er wel netjes uit, toch? Jammer dat er alleen geen type bij staat...
Yupquote:
Same here.. ben 2 aldi's langs gegaanquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:31 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik kwam van vanmorgen bij de Aldi en ik trof een leeg rek aan...
Ik woon op de bovenste verdieping ja. 3 hoog met de dakkapel verdieping dus eigenlijk 4 hoog. Maar hoe moet ik een paal van 2 meter vastkrijgen aan mijn dakkapel? En echt de leukste klus van de wereld is het niet vijf jaar geleden gingen hier in de straat buren op het dak voor iets en toen was er iemand van af gevallen: dood. Maargoed ik ging net een beetje testen en als ik op het kozijn van me dakkapel zit ben ik eigenlijk al zowat buiten. Vraag me alleen af hoe die 2 meter paal gaat houden oid.quote:Op maandag 13 december 2010 07:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euh als je op de bovenste verdieping woont, effe een paaltje van 2/3 meter halen en beugelsop deze manier boven het dak laten uitsteken. Als je niet op de bovenste verdieping woont dan geef ik je weinig kans om het stations daar boven op dak te plaatsen.
Tegenwoordig is alles meestal draadloos maar hangt wel vanaf welk station je wilt nemen.
Er zijn 2 dingen:
1: De windmeter en de regenmeter worden verbonden met een kabel naar de temp/hun sensor, deze stuurt dan de gegevens draadloos door naar het schermpje (console).
2: De windmeter, regenmeter en de temp/hum sensor zijn allemaal draadloos, hier komen dan geen kabels aan te pas.
Dit verschilt per stations, meest gebruikelijke is momenteel de 1ste optie, al komt optie 2 steeds vaker voor bij stations.
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?quote:Op maandag 13 december 2010 09:49 schreef garnage-patrick het volgende:
binnenkort maar eens even kijken dus, beugel kan ik vast ook wel in de buurt ophalen,.. alleen auto is niet zo groot, dus weet niet hoe ik hem makkelijk thuis krijg (tot 5meter kan op 't dak, das nmlk lengte van de auto)
Heb je misschien een foto ter indicatie?quote:Op maandag 13 december 2010 12:51 schreef Charie het volgende:
[..]
Ik woon op de bovenste verdieping ja. 3 hoog met de dakkapel verdieping dus eigenlijk 4 hoog. Maar hoe moet ik een paal van 2 meter vastkrijgen aan mijn dakkapel? En echt de leukste klus van de wereld is het niet vijf jaar geleden gingen hier in de straat buren op het dak voor iets en toen was er iemand van af gevallen: dood. Maargoed ik ging net een beetje testen en als ik op het kozijn van me dakkapel zit ben ik eigenlijk al zowat buiten. Vraag me alleen af hoe die 2 meter paal gaat houden oid.
Het is geen hout volgens mij, van dat witte dakkapel spul. Ik ga nu wel even een paar foto's makenquote:Op maandag 13 december 2010 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?tja het is maar een idee
Beugels zijn wel bij de bouwmarkten te krijgen, Karwei / Gamma / Praxis etc,
[..]
Heb je misschien een foto ter indicatie?
Er zijn mensen bij die niet echt opletten, en als je geen voorzorgsmaatregelen neemt dan ben je al fout bezig.
Opzich is het allemaal wel te doen maar je moet het wel aan durven en zeker geen angst hebben, dat zijn meestal de fouten.
Met steun beugels kan die de paal makkelijk houden, mits het hout natuurlijk goed is en niet is verrot, of je kan em direct tegen de gevel aan plaatsen, dus 2 gaten in de buis boren en met bouten vast zetten, zo heb ik mijn antenne vast gezet, maar dan wel aan een schoorsteen![]()
Als de windmeter zo'n 1 meter er bovenuit komt dan heeft het bijna niks te houden.
ik ben bij de gamma e.d. geweest, die hadden geen beugels!quote:Op maandag 13 december 2010 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien boven op je autodak vervoeren met een houder?tja het is maar een idee
Beugels zijn wel bij de bouwmarkten te krijgen, Karwei / Gamma / Praxis etc,
Goeie! inderdaad. Heb ik in ieder geval weer een optie erbij. Even afwachten wat Speedy ervan zegtquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
@Charie: Je zou ook nog kunnen overwegen om een schotel statief op je dakkapel neer te zetten, buis van 1 meter vervangen door een langer exemplaar en verzwaren met een tegel. Ik heb zo'n zelfde ding nu bovenop mijn platte dak staan.
[ afbeelding ]
Alleen, het is dus 3/4 hoog dan dus waait ie niet van t dak met veel wind, en er zitten wel eens meeuwen (woon in Den Haagquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
@Charie: Je zou ook nog kunnen overwegen om een schotel statief op je dakkapel neer te zetten, buis van 1 meter vervangen door een langer exemplaar en verzwaren met een tegel. Ik heb zo'n zelfde ding nu bovenop mijn platte dak staan.
[ afbeelding ]
Oei dat zijn kunststof kozijnen?quote:Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Charie het volgende:
Hierbij de foto's, als je nog iets beter beeld wilt kan ik er nog wel een paar maken vanaf een afstand oid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmmz dat is vreemd, in Dokkum hebben die ze tenminste wel, zowel karwei als gamma.quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
ik ben bij de gamma e.d. geweest, die hadden geen beugels!
Dat zou ook een optie kunnen zijnquote:Op maandag 13 december 2010 16:42 schreef Alfisti het volgende:
[ afbeelding ]
Ja daar kwam ik later pas achter, maar zoals je al zei: Je zit met bekabeling, als ik deze op de pier zou plaatsen dan zou dat een probleem worden met die kabelsquote:Op maandag 13 december 2010 18:34 schreef Alfisti het volgende:
@SpeedyGJ: Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor een Peet Bros Ultimeter? Nog weer sneller dan de Davis maar wel weer iets duurder. Enige echte nadeel wat ik bedenken is dat hij niet draadloos is, wat stiekem ook weer een voordeel is omdat het niet stoort
* Alfisti twijfelt nog een beetje tussen die VP2 en de Ultimeter
En tevens nog een gebruikersvraag over de VP2: Klopt het dat de regenmeter los te koppelen is van de temperatuursensor? Wat voor kabel en hoe lang zit er tussen die twee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |