Inderdaad.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:58 schreef AminBen het volgende:
De laatse foto, dat is toch Lorenzo Davids?![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:58 schreef AminBen het volgende:
De laatse foto, dat is toch Lorenzo Davids?Of zit ik hier mis?
Speelt die al weken.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:05 schreef BobbyHill het volgende:
Allemachtig..speelt er ook eentje één wedstrijd goed
Dat is niet waar. Drenthe maakt al langer indruk op de supporters door zijn tomeloze inzet.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:13 schreef MrSleep het volgende:
En paar paar weken terug was het nog een kneus die bij het afval mocht worden gedumpt?!
De beste speler van Feyenoord wel.quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:29 schreef borisz het volgende:
hij speelde goed tegen psv
lul niet zo dom, kutjood.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:09 schreef BigFire het volgende:
dat Drenthe één van de grootste schuldigen was aan de 0-4 tegen Ajax zijn ze na 1 goede wedstrijd alweer vergeten in zuid zo te zien![]()
![]()
maar ik snap de euforie wel. was een goeie pot vandaag.
Toen was heel Feyenoord brak, bovendien kan je een jeugdspeler die net in het eerste komt wat heel matig voetbalt, weinig verwijten.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:09 schreef BigFire het volgende:
dat Drenthe één van de grootste schuldigen was aan de 0-4 tegen Ajax zijn ze na 1 goede wedstrijd alweer vergeten in zuid zo te zien![]()
![]()
maar ik snap de euforie wel. was een goeie pot vandaag.
Hij is toch onvermoeibaar?quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:53 schreef Vakkie_W het volgende:
Drenthe![]()
Heerlijk moment toen hij op die brancar lag en hij klapte voor het publiek!
Ach spelers als Poepon kregen ook na een kwartiertje speeltijd in ajax 1 een eigen topic.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:46 schreef Messenga het volgende:
Ik vind dat je tot nu toe niet kan oordelen. Iedereen vergt nu een positief oordeel door een goede wedstrijd tegen PSV, maar daar tegenover stonden behoorlijk wat matige wedstrijden.
Dat vind ik ook totaal niet erg. De manier waarop Royston de hemel in geprezen wordt vind ik overdreven.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:19 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ach spelers als Poepon kregen ook na een kwartiertje speeltijd in ajax 1 een eigen topic.
Royston draait een sterk seizoen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:23 schreef Tyler..Durden het volgende:
Fijn, weer zo'n in-de-waan-van-de-dag-topic.
Hij speelt de laatste wedstrijden al heel sterk. Beter als Emanuelson. Maar van Baste zal Emanuelson wel blijven oproepen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:21 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat vind ik ook totaal niet erg. De manier waarop Royston de hemel in geprezen wordt vind ik overdreven.
Nee, hij gleed gewoon weer eens uit.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:44 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Dacht hij nu echt een penalty te kunnen versieren met die struikelpartij in het strafschopgebied. Wat een randdebiel.
Hij was toch wel met zijn armpjes aan het zwaaien voor een pingel te krijgen na het duikelenquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:49 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Nee, hij gleed gewoon weer eens uit.
Royston![]()
Ja daarna. Maar het was geen schwalbe.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:51 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
Hij was toch wel met zijn armpjes aan het zwaaien voor een pingel te krijgen na het duikelen
Royston Drenthe speelde vandaag geweldig, maar hij zit zeker nog niet tegen het niveau van Emanuelson aan. Overigens speelde Drenthe de vorige wedstrijden echt matig, vandaag speelde hij zonder twijfel zijn beste wedstrijd.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:49 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Hij speelt de laatste wedstrijden al heel sterk. Beter als Emanuelson. Maar van Baste zal Emanuelson wel blijven oproepen.
Sommige daarvan worden na een (paar) jaar weer opgehaald om te lachen om die eerste reacties. Het topic over de aanstelling van Rijkaard bij Barca, hilarisch was dat om die zeer negatieve reacties pas weer terug te lezen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:27 schreef Smeich het volgende:
Over een paar wedstrijden ebt dit topic ook weer dicht.. als zovelen
bij dit topic kan dat nu alquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:35 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
om te lachen om die eerste reacties.
wat dit ?quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Royston Drenthe, de man van de wedstrijd als je het mij vraagtEn ja dit zegt een Ajacied
Maar jongens ik keek net even naar Studio Voetbal, maar die opmerkingen richting Kluivert door de toeschouwers vond ik echt niet kunnenEcht ik zou me schamen.....
[..]
Royston Drenthe speelde vandaag geweldig, maar hij zit zeker nog niet tegen het niveau van Emanuelson aan. Overigens speelde Drenthe de vorige wedstrijden echt matig, vandaag speelde hij zonder twijfel zijn beste wedstrijd.
Als je niet kan lezen wel ja. Niemand zegt namelijk dat Drenthe geen goede speler wordt. Dat staat helemaal nergens.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:35 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Sommige daarvan worden na een (paar) jaar weer opgehaald om te lachen om die eerste reacties.
Tuurlijk kan dit beter in het Feyenoord topicquote:Op woensdag 27 december 2006 01:16 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Als je niet kan lezen wel ja. Niemand zegt namelijk dat Drenthe geen goede speler wordt. Dat staat helemaal nergens.
Ik krijg gewoon een beetje jeuk van zulke massahysterie. Dit is zijn eerste wedstrijd waar hij echt imponeerde. Dan kan hij daarvoor al wel een paar weken aardig lopen ballen, maar dat doen er nog wel een stuk of 80 in de eredivisie.
No offence, maar volgens mij ben jij degene die niet kan lezen. Ik heb namelijk nergens gezegd dat er mensen in dit topic zeggen dat ze niet denken dat Drenthe een goede speler kan worden.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:16 schreef BobbyHill het volgende:
Als je niet kan lezen wel ja. Niemand zegt namelijk dat Drenthe geen goede speler wordt. Dat staat helemaal nergens.
Ik krijg gewoon een beetje jeuk van zulke massahysterie. Dit is zijn eerste wedstrijd waar hij echt imponeerde. Dan kan hij daarvoor al wel een paar weken aardig lopen ballen, maar dat doen er nog wel een stuk of 80 in de eredivisie.
Zekers.quote:Op woensdag 27 december 2006 00:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Interview was hij ook lekker chill![]()
Wat ik uit je opmerking opmaakte is dat je dit topic later graag met plezier terugleest, omdat je dan je gelijk kan halen als Drenthe het gemaakt heeft. Zoals je ook je gelijk kon halen toen Rijkaard achteraf wel bleek te slagen.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:21 schreef SpankTheMonkey het volgende:
No offence, maar volgens mij ben jij degene die niet kan lezen. Ik heb namelijk nergens gezegd dat er mensen in dit topic zeggen dat ze niet denken dat Drenthe een goede speler kan worden.
Pff hele mond vol, maar goed leer begrijpend lezen.
Van mij mag je er best een topic over openen. Net zo goed als dat ik vervolgens mag zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben omdat dit pas z'n eerste wedstrijd is waarin hij echt bepalend was.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:26 schreef SpankTheMonkey het volgende:
En ik word schijtziek van al die lamlullen die telkens wanneer er een nieuw topic over een individuele speler starten lopen te zaniken. Daar zijn forums voor, om te discussieren. En soms haal je daar 1 discussie punt uit die je een apart topic geeft om dieper op in te gaan. Boeit het je niet, pleurt dan lekker op uit het topic.![]()
Mocht er weinig interesse tot discussie zijn bloed het topic vanzelf wel dood, simpel.
Alsof ik me daar nu al mee ga bezig houden, heb wel wat beters te doen. Ik kaatste gewoon de bal terug met een opmerking waaruit blijkt dat niets valt te voorspellen.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:30 schreef BobbyHill het volgende:
Wat ik uit je opmerking opmaakte is dat je dit topic later graag met plezier terugleest, omdat je dan je gelijk kan halen als Drenthe het gemaakt heeft. Zoals je ook je gelijk kon halen toen Rijkaard achteraf wel bleek te slagen.
Maar ik zal een cursusje in overweging nemen. En wat ik van Drenthe vind, zie ik wel op een later moment.
maar het IS toch ook een smerige tyvusdoodrijder die niet lief doet tegen de vrouwtjes, niet vies is van de seksschandaaltjes en alcoholmisbruik etc. EN een NSB-er. Zowieso heeft hij z'n carriere al voor een aardig deel verziekt op deze manier, maar hij had helemaal geen carriere meer mogen hebben, hij had moeten zitten, jood of niet. Ik schaam me er geen seconde voor, niet als Feyenoorder, maar ook niet als mens buiten het voetbal.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Maar jongens ik keek net even naar Studio Voetbal, maar die opmerkingen richting Kluivert door de toeschouwers vond ik echt niet kunnenEcht ik zou me schamen.....
[..]
welk niveauquote:maar hij zit zeker nog niet tegen het niveau van Emanuelson aan. Overigens speelde Drenthe de vorige wedstrijden echt matig
Is dat echt zo? Ik had het idee dat hij vorig seizoen niet veel wedstrijden gespeeld heeft.quote:Op woensdag 27 december 2006 07:15 schreef Edenoniphobic het volgende:
Vorig jaar speelde ie ook al goed met veel inbalbeurten en basisplekken
Zal best wel, als jeugdspeler krijg je 2 seizoenskaartenquote:Op woensdag 27 december 2006 14:07 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klopt het nou trouwens, dat hij vroeger vaak in de Kuip zat?
Meen ik ergens te hebben gelezen..
Dat gebeurt al jaren. Ook voor Van Basten .quote:Op woensdag 27 december 2006 11:18 schreef DenniZZ het volgende:
Van Basten selecteert iedere jood die een goed kwartiertje heeft gespeeld altijd meteen voor Oranje, ben benieuwd of hij Drenthe nu ook op gaat roepen. Zal wel weer niet
Royston
????quote:Op donderdag 28 december 2006 02:26 schreef cultheld het volgende:
Topper die Drenthe: Tijdens Toulon speelde hij ook erg goed. Ik zou hem best naar PSV willen zien komen, maar Rijkaard heeft hem ook al in de peiling.
En Zuidquote:Op donderdag 28 december 2006 02:39 schreef cultheld het volgende:
Vooral in Rotterdam-West ja.
quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik en Yeahinho hebben hem ontdekt.
Ik dacht iets totaal andersquote:Op woensdag 27 december 2006 19:47 schreef Erasmusch het volgende:
In dat talpa-interview kwam ie slimmer over dan ik had verwacht
Bewijs?quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik en Yeahinho hebben hem ontdekt.
Vond ik niet. Zelfs tactisch kwam ie pienter over voor een mannetje dat de buitenspelval nog nauwelijks onder de knie heeft.quote:
Bekerduel 2 jaar geleden, Jong FC Den Bosch - Jong Feyenoord op een koude doordeweekse avond.quote:
Vond ik juist niet. Hij speelde 'op Afellay', maar ging de eerste helft in balbezit bij hem staan, en bij balverlies op de linksbackpositie. Ik heb er niet veel verstand van, maar het lijkt me wel slim om dat precies andersom te doenquote:Op donderdag 28 december 2006 15:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Vond ik niet. Zelfs tactisch kwam ie pienter over voor een mannetje dat de buitenspelval nog nauwelijks onder de knie heeft.![]()
quote:Op woensdag 27 december 2006 19:47 schreef Erasmusch het volgende:
In dat talpa-interview kwam ie slimmer over dan ik had verwacht
Volgens mij hebben we dat nog op fok gezet.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:52 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Bekerduel 2 jaar geleden, Jong FC Den Bosch - Jong Feyenoord op een koude doordeweekse avond.
Feyenoord was niet veel bijzonders, en won slechts met enige moeite. Wel waren we het er over eens dat 'die Emanuelson' een goeie was. "Die komt er nog wel", zeiden we tegen elkaar. En zie daar, daar is 'die Emanuelson' al!
Leuk.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:52 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Bekerduel 2 jaar geleden, Jong FC Den Bosch - Jong Feyenoord op een koude doordeweekse avond.
Feyenoord was niet veel bijzonders, en won slechts met enige moeite. Wel waren we het er over eens dat 'die Emanuelson' een goeie was. "Die komt er nog wel", zeiden we tegen elkaar. En zie daar, daar is 'die Emanuelson' al!
Alle Nederlanders gaan uiteindelijk naar Barcelona. Ze hebben een oogje op Sneijder, Emanuelson en dan ook nog eens Drenthe als dit waar is.quote:
So What!? Al heeft die gast het IQ van een baksteen, lekker boeiend! Als hij een goede pot voetbal neer kan zetten, en er de nodige euro's mee kan verdienen (waar jij een stuk langer voor moet werken) wie is dan de slimmerik? Hij hoeft toch geen ministerpost te gaan bekleden ofzo (niet dat de mensen op die posities allemaal zo bijster slim zijn, maar dat ter zijde...)quote:Op donderdag 28 december 2006 07:43 schreef sjimz het volgende:
Leuke speler alleen niet bijster slim![]()
Dat wist je nog niet? Zoiets las ik na het Toulon-toernooi al. Wellicht wordt hij over een paar jaar geruild met Gioquote:
quote:
quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Nog even over jullie 2e team. Allemaal contractspelers en maar liefst 7(!!!) spelers van buiten de EU(= salaris van minimaal 200.000 ¤). En wat ik ervan gezien heb maar weinig potentie. Eigenlijk alleen die donkere linksback, met lange haren, weet zijn naam niet.
JIj was het inderdaad die vertelde aan begin van het seizoen dat die goed was tochquote:Op donderdag 28 december 2006 21:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Duh, het is ook maar een geintje.
Maar toch leuk om een speler die je meer dan een jaar geleden op een koude maandagavond bij het tweede hebt gezien nu het goed te zien doen in Feyenoord 1.
Ik meen me te herinneren dat hij bij 2 goals buitenspel ophief. Hij was toen slecht, maar hij begint wel beter te ballen. Maar heel Feyenoord was goed tegen PSV (zelfs Timmer), dus ook Drenthe.quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toen was heel Feyenoord brak, bovendien kan je een jeugdspeler die net in het eerste komt wat heel matig voetbalt, weinig verwijten.
Tuurlijk gast, heb je de wedstrijd wel gezienquote:Op donderdag 28 december 2006 22:03 schreef Toewan het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat hij bij 2 goals buitenspel ophief. Hij was toen slecht, maar hij begint wel beter te ballen. Maar heel Feyenoord was goed tegen PSV (zelfs Timmer), dus ook Drenthe.
Yep, ik heb de samenvatting + het radioverslag gezien en gehoord. Kolkka, de Guzman en Lucius speelden ook goed. En op zijn fout na keepte Timmer ook wel een goede wedstrijd.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Tuurlijk gast, heb je de wedstrijd wel gezienDrenthe stak er met kop en schouders bovenuit, net als vlaar en harry.
Dat gebeurt meer spelers bij Feyenoord, heeft meer met communicatie te maken. Je hebt bij Feyenoord volgens mij niet echt een leider, die bepaalt wanneer wat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:03 schreef Toewan het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat hij bij 2 goals buitenspel ophief. Hij was toen slecht, maar hij begint wel beter te ballen. Maar heel Feyenoord was goed tegen PSV (zelfs Timmer), dus ook Drenthe.
Drenthe gooit er vaker een actie uit en benut zijn snelheid. Urby is iets minder snel volgens mij.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:22 schreef koningdavid het volgende:
Hij doet me in meerdere opzichten denken aan Emanuelson. Vooral als ik hem vanavond af en toe zag dromen en wat overmoedig zag spelen tegen een mindere tegenstander. Daar heeft Urby ook vaak last van.
Maar beide zijn erg vermakelijk om aan het werk te zien. Urby is wat eleganter, Drenthe is meer een vechtertje.
Duidelijk producten van de club waar ze vandaan komen dus.
Voorzetten kunnen inderdaad beter, hij heeft een goede trap. Dat was wel te zien uit de vrije trappen die hij reeds heeft genomen. 19 Jaar, zit nog veel potentie in. Ben benieuwd of die in de verdediging of op het middenveld gaat belanden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:23 schreef TerroRobbie het volgende:
En zijn voorzetten moet hij nog aan werken. Gewoon keihard individueel aan trainen. Elke training 100 voorzetten geven.
Hij doet mij eigenlijk erg aan Davids denken, ook klein, agressief technisch en snel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:22 schreef koningdavid het volgende:
Hij doet me in meerdere opzichten denken aan Emanuelson. Vooral als ik hem vanavond af en toe zag dromen en wat overmoedig zag spelen tegen een mindere tegenstander. Daar heeft Urby ook vaak last van.
Maar beide zijn erg vermakelijk om aan het werk te zien. Urby is wat eleganter, Drenthe is meer een vechtertje.
Duidelijk producten van de club waar ze vandaan komen dus.
thxquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:26 schreef Yeahinho het volgende:
Deze week in de rubriek Persoonlijk van VI:
[[url=http://i10.tinypic.com/2hn0wvs.jpg]afbeelding][/url]
(klik voor vergroting)
Vond ik ook al opvallend.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Geboren: 8 april 1984
Dan is hij binnekort 23, foutje denk
Hij heeft weinig Feyenoord helden aan wie hij zich kan spiegelenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
Jammer van dat idool. Zit iets mis in de jeugdopleiding.
Rzasaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij heeft weinig Feyenoord helden aan wie hij zich kan spiegelen
Kan me niet voorstellen dat Drenthe met zulke volzinnen praat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:26 schreef Yeahinho het volgende:
Deze week in de rubriek Persoonlijk van VI:
[[url=http://i10.tinypic.com/2hn0wvs.jpg]afbeelding][/url]
(klik voor vergroting)
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:19 schreef Staanplaats het volgende:
Ruud Heus!
Maarja vind hem meer een aanvaller/middenvelder dan verdediger..
Edgar Davids was als ie niet bij Ajax maar bij Feyenoord had gespeeld, een van de grootste helden ooit in de Kuip geweest hoor. Fanatiek, harde werker en natuurlijk kan ie geweldig voetballen ook.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
Jammer van dat idool. Zit iets mis in de jeugdopleiding.
Ullrich van Gobbelquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:33 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Edgar Davids was als ie niet bij Ajax maar bij ons had gespeeld, een van de grootste helden ooit in de Kuip geweest hoor. Fanatiek, harde werker en natuurlijk kan ie geweldig voetballen ook.
Surinaamse jongens hebben ook vaak Surinamers als voorbeeld, noem jij eens 1 Surinamer die bij Feyenoord zo goed was dat ie een idool van jonge Surinamers zou kunnen zijn? Gullit misschien, maar die heeft deze generatie nooit zien spelen. Wat zou een jongen 'van de straat' nou moeten hebben met een Ruud Heus?
Uli.quote:
Niet gezien inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tininho toch
@TC03: Je had zijn interview moeten zien bij Talpa
Wat dacht je van Regi Blinkerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:33 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Edgar Davids was als ie niet bij Ajax maar bij Feyenoord had gespeeld, een van de grootste helden ooit in de Kuip geweest hoor. Fanatiek, harde werker en natuurlijk kan ie geweldig voetballen ook.
Surinaamse jongens hebben ook vaak Surinamers als voorbeeld, noem jij eens 1 Surinamer die bij Feyenoord zo goed was dat ie een idool van jonge Surinamers zou kunnen zijn? Gullit misschien, maar die heeft deze generatie nooit zien spelen. Wat zou een jongen 'van de straat' nou moeten hebben met een Ruud Heus?
Toch nog iemand die het met me eens isquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:39 schreef TC03 het volgende:
. Hij komt een stuk intelligenter over dan Maduro of Greene.
Dan ben je voor mij een held. Feyenoorder of niet!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:06 schreef -Mo- het volgende:
Hij luistert in ieder geval Opgezwolle en speelt PES.
Heb al tientallen interviews gelezen met voetballers die PES addict zijn. Van Messi tot Ronaldinho.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:06 schreef -Mo- het volgende:
Ronaldinho en Rooney speen FIFAquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:14 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Heb al tientallen interviews gelezen met voetballers die PES addict zijn. Van Messi tot Ronaldinho.
FIFA (dat de VBL modjes spelen) nog nooit genoemd.![]()
![]()
Die typo van zijn geboortejaar is wel ernstig.![]()
Dan speelt Ronaldinho beide, want in een interview vertelde hij PES te spelen.quote:
PES =quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:06 schreef -Mo- het volgende:
Dat ze in die reclame zitten wil niet zeggen dat ze het spelenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ronaldinho en Rooney speen FIFA![]()
Hij komt uit Rotterdam-Oost, valt volgens mij wel mee.quote:
Die is niet echt ghetto toch?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:44 schreef Erasmusch het volgende:
Nou ja, Van Persie kwam ook uit Kralingen...
Mwa, wel tuig. Dat zeker.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die is niet echt ghetto toch?'t Is wat anders dan Charlois of Spangen.
Zelfs in Capellequote:
Doe nou happenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:16 schreef AminBen het volgende:
Kom dan he, goote bek agter je pctje maar als je voor mijn stoep staat![]()
![]()
![]()
Charloisse Lagedijk, supergezellig daar man!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die is niet echt ghetto toch?'t Is wat anders dan Charlois of Spangen.
Dan ken je Capelle niet helemaal.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Charloisse Lagedijk, supergezellig daar man!
En tuig in Capelle? Kan ik me niet voorstellen.
Ik bedoel qua kop enzoquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij komt uit Rotterdam-Oost, valt volgens mij wel mee.
als je de basisschool volgt ben je als het ware ook aan het studerenquote:Op donderdag 15 februari 2007 17:08 schreef VoreG het volgende:
"Ze studeert nog"
Geloof nooit dat z'n vriendin op de universiteit zit
quote:Drenthe: 'ik dacht al aan het juichen voor het schot'
Gepubliceerd op: 18-02-07 / Auteur: Mitchell / Bron: Feyenoord12.nl
Vandaag tegen FC Utrecht kreeg Royston Drenthe een unieke kans om zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal te maken, echter mislukte de poging. Drenthe liet tegenover Radio Rijnmond weten dat hij bij zijn poging met teveel andere dingen bezig was. Op de training had hij dezelfde bal diverse malen getraind en was het steeds raak.
"Ik dacht aan veel te veel andere zaken. Was al bezig met hoe ik zou juichen. Dat was niet goed," aldus Drenthe. "Mijn eerste doelpunt ga ik zeker enthousiast vieren als die komt."
quote:Foppe de Haan: vanavond was het de Royston Drenthe-show
Foppe de Haan was na afloop van de vriendschappelijke interland van Jong Oranje zeer te spreken over het optreden van Royston Drenthe. In de tweede helft liet De Haan Drenthe opschuiven naar het middenveld om die een nieuwe impuls te geven vanwege het wegvallen van Aissati en Sno. „Toen werd het de Royston Drenthe-show. Die was helemaal los”, aldus de bondscoach. Drenthe zorgde een kwartier voor tijd ook voor het enige doelpunt uit een vrije trap.
Nu al? Laat hem maar wachten tot na het EK en dan kijken, hij of Urby.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:45 schreef cultheld het volgende:
Geweldige voetballer. Wat mij betreft krijgt hij de voorkeur boven De Cler en Van Bronckhorst in Oranje.
Waarom niet nu al? Ik kijk niet naar leeftijd, club of reputatie, ik kijk naar hoe een speler voetbalt. Drenthe doet dat stukken beter dan De Cler. Van Bronckhorst speelt wisselvallig: Soms speelt hij onderscheidend, maar meestal hobbelt hij een beetje mee met de rest. Drenthe speelt vaak onderscheidend en niet alleen bij Feyenoord. Ook in Toulon was hij één van de beste spelers in het team.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nu al? Laat hem maar wachten tot na het EK en dan kijken, hij of Urby.
Ik denk dat Van Bronckhorst op dit moment gewoon de beste linksback is die er is. Laten we Drenthe die net komt kijken niet gelijk op de linksback positie zetten bij Nederland.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom niet nu al? Ik kijk niet naar leeftijd, club of reputatie, ik kijk naar hoe een speler voetbalt. Drenthe doet dat stukken beter dan De Cler. Van Bronckhorst speelt wisselvallig: Soms speelt hij onderscheidend, maar meestal hobbelt hij een beetje mee met de rest. Drenthe speelt vaak onderscheidend en niet alleen bij Feyenoord. Ook in Toulon was hij één van de beste spelers in het team.
Emanuelson heeft een fantastische traptechniek, maar is fysiek denk ik iets minder sterk dan Drenthe. Drenthe straalt ook veel meer power uit, Emanuelson is technisch wat beter.
De Cler vind ik verdedigend ook nog wat beter dan Drenthe hoor. Bovendien moet Drenthe eerst nog wat 'stamina' opbouwen. In Oranje kan je het niet echt veroorloven om in de 80ste minuut ongelooflijke kramp te krijgen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom niet nu al? Ik kijk niet naar leeftijd, club of reputatie, ik kijk naar hoe een speler voetbalt. Drenthe doet dat stukken beter dan De Cler. Van Bronckhorst speelt wisselvallig: Soms speelt hij onderscheidend, maar meestal hobbelt hij een beetje mee met de rest. Drenthe speelt vaak onderscheidend en niet alleen bij Feyenoord. Ook in Toulon was hij één van de beste spelers in het team.
Emanuelson heeft een fantastische traptechniek, maar is fysiek denk ik iets minder sterk dan Drenthe. Drenthe straalt ook veel meer power uit, Emanuelson is technisch wat beter.
Drenthe is meer dan een werker hoor. Zijn spel bevat veel dynamiek, hij is een explosieve speler met veel drang naar voren en met een leuke trap. En het is toch wel hilarisch dat voetballers als Sneijder, Van der Vaart, Maduro, Heitinga etc. allemaal op hun 18e Oranje al in gepraat werden en dat Drenthe het eerst maar een paar jaar moet laten zien...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Bronckhorst op dit moment gewoon de beste linksback is die er is. Laten we Drenthe die net komt kijken niet gelijk op de linksback positie zetten bij Nederland.
De keuze tussen Drenthe en Urby zal moeten afhangen van de tegenstander. Kan je voetballen dan Urby, wordt het werken dan Drenthe.
Omdat het een feyenoorder isquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Drenthe is meer dan een werker hoor. Zijn spel bevat veel dynamiek, hij is een explosieve speler met veel drang naar voren en met een leuke trap. En het is toch wel hilarisch dat voetballers als Sneijder, Van der Vaart, Maduro, Heitinga etc. allemaal op hun 18e Oranje al in gepraat werden en dat Drenthe het eerst maar een paar jaar moet laten zien...
Verdedigend is De Cler inderdaad wat beter. In de meeste gevallen geven trainers echter de voorkeur aan een aanvallend ingestelde back en 1 ding is zeker: Drenthe kan ontzettend goed voetballenquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De Cler vind ik verdedigend ook nog wat beter dan Drenthe hoor. Bovendien moet Drenthe eerst nog wat 'stamina' opbouwen. In Oranje kan je het niet echt veroorloven om in de 80ste minuut ongelooflijke kramp te krijgen.
Rustig aan met Drenthe, zijn tijd komt echt nog wel.
Die waren toen al bezig met Ajax op nationaal en internationaal vlak. Drenthe speelt pas net een jaartje bij Feyenoord en volgens mij ook niet elke wedstrijd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Drenthe is meer dan een werker hoor. Zijn spel bevat veel dynamiek, hij is een explosieve speler met veel drang naar voren en met een leuke trap. En het is toch wel hilarisch dat voetballers als Sneijder, Van der Vaart, Maduro, Heitinga etc. allemaal op hun 18e Oranje al in gepraat werden en dat Drenthe het eerst maar een paar jaar moet laten zien...
quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:08 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat het een feyenoorder is![]()
Drenthe bewijst zich keer op keer in Oranje. Feyenoord volg ik niet op de voet, maar de berichten over hem uit het Feyenoordkamp zijn veelbelovend.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:12 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die waren toen al bezig met Ajax op nationaal en internationaal vlak. Drenthe speelt pas net een jaartje bij Feyenoord en volgens mij ook niet elke wedstrijd.
[..]
[afbeelding]
Daar heeft hij toch in de jeugd gespeelt?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Royston als linksbuiten wil ik ook wel eens zien...
Jaquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daar heeft hij toch in de jeugd gespeelt?
Sneijder werd juist niet opgeroepen totdat hij niet meer genegeerd kon worden in de play-off tegen ?schotland? Daar speelde hij ook gelijk de sterren van de hemelquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
quote:Nieuwe cultheld in de Kuip
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Royston Drenthe rolt zijn broekspijpen op en tovert twee tatoeages tevoorschijn. Royston Drenthe in karakteristieke stijl: energiek op weg naar het doel van de tegenstander.Op zijn linkerkuitbeen staat een lachende clown, op zijn rechter een huilende clown. De tattoos heeft hij, in navolging van een indrukwekkende reeks andere, vorig jaar zomer laten zetten.
Het was voor de start van zijn eerste volledige seizoen bij de A-selectie en de jonge Feyenoorder maakte met zichzelf een afspraak. Drenthe: ,,Ik wil de komende jaren uitgroeien tot een heel waardevolle speler voor Feyenoord. Ik ben linksbenig, zal het met links moeten doen. Links moet de komende jaren staan voor positieve energie. Maar, zegt de 19-jarige, in het leven komen er ook tegenslagen. ,,De huilende clown is alvast daarvoor bedoeld. Maar nu is het geen tijd om te treuren. Ik heb ook bewust boven die tatoeages laten zetten: smile now, cry later.
Royston Drenthe is een van de meest aansprekende jonge profvoetballers op de Nederlandse velden. Hij speelt zoals hij praat: recht uit het hart en liefst in de hoogste versnelling. Saai is zijn leven nog nooit geweest. Op zijn achtste mocht hij al in de opleiding van Feyenoord komen. Als liefhebber van Surinaamse muziek speelt hij sinds zijn 13de in bandjes en treedt hij af en toe op. Toen hij 14 was trok Drenthe een paar skates aan en wat begon als een lolletje eindigde met twee podiumplaatsen op het Nederlands kampioenschap in die sport.
Zijn faam als skater leidde tot sponsorcontracten en deelname aan betaalde demonstraties in binnen- en buitenland. Ondertussen dwong Drenthe - via een korte tussenstap naar Excelsior - ook bij Feyenoord een contract af, waarbij hij de clubleiding moest beloven met skaten te stoppen. ,,Ik vind stilzitten nogal moeilijk, zegt Drenthe over zichzelf. ,,Dat hebben mijn ouders ook. Wij willen altijd daar zijn, waar het bruist en het gezellig is. Als kind was ik vast een adhd-gevalletje, maar ik heb er nooit pilletjes voor gehad.
Ook nu hij in de eredivisie speelt, spat de energie er vanaf. Feyenoord-trainer Erwin Koeman heeft een term om het spel van zijn pupil te typeren: Koeman vindt Royston druistig. Pierre van Hooijdonk, vaak kritisch op de jeugd, ontdooide toen Drenthe op winterkamp in Turkije spontaan bij de oudere spelers aan tafel kroop tijdens het eten.
,,Ik lees soms ook dat er problemen zijn tussen jeugd en oudere spelers bij Feyenoord, zegt Drenthe. ,,Maar zoiets als een generatiekloof heb ik zelf nog nooit ervaren. Van Hooijdonk is 37 jaar en maar twee jaar jonger dan mijn vader. Met mijn pa ga ik net zo makkelijk stappen als met mijn neef van 20. Dan heb ik evenveel plezier. ’’
Het jaar van zijn doorbraak omschrijft de Jong Oranjespeler als pittig, maar leerzaam. En ook leuk vanwege de reacties. Als geboren Rotterdammer, opgegroeid in de Mauritsstraat in West, wordt Drenthe steeds vaker herkend.
Liep hij vroeger zijn straat uit, dan stond hij al in het centrum van de stad. In 1999 was Drenthe erbij op de Coolsingel toen Feyenoord zijn laatste landstitel vierde. ,,Toen ik de spelers daar lol zag maken op het balkon, was dat een soort toekomstdoel. Mijn contract is net verlengd tot 2011. De komende jaren moet het lukken om zelf eens op dat balkon te staan. Ik wil heel graag iets winnen met Feyenoord.
,,De club zit in mijn hart. Net als Rotterdam. In mijn oude buurt kom ik nog steeds. Inmiddels wonen we alweer een aantal jaren in Oost. Een rustiger buurt. Ik woon nog thuis, heerlijk bij mijn moeder die altijd voor me klaar staat. Dat vind ik heel lief van haar.’’
Grijnst: ,,Ik ben enigs kind. Echt een moederskindje. Laatst heb ik een auto voor haar gekocht als dank.’’
Trots is Drenthe op het spandoek dat sinds kort voor hem in de Kuip hangt. Daarop staat hij afgebeeld, arm in arm met een bulldog in Feyenoord-shirt (zie foto). Als achtergrond de kleuren van de Surinaamse vlag en een kreet: Koffie zwart extra sterk. ,,Geweldig zo’n spandoek. In de jeugd noemden ze me al pitbulletje. Ik denk alleen dat er een foutje staat in de tekst. In plaats van ’ koffie zwart extra sterk’ moet er volgens mij staan ’ zwarte koffie extra sterk’ . Dat is een zin in een raptekst van Opgezwollene, een van mijn favoriete bands.
Het belangrijkste wat hij in dit voor Feyenoord zo moeilijke seizoen leert? ,,Dat voetballen een vak is waar veel mensen te licht over denken. Hoe vaak hoor je niet: die voetballers hoeven alleen maar tegen een balletje te trappen. Ik kan nu zeggen: profvoetbal is arbeid en nog eens arbeid. Natuurlijk wordt er elke maand veel geld op mijn rekening gestort als beloning, maar ik voel ook altijd druk.
,,In het begin heb ik moeite gehad om een evenwicht te vinden tussen spanning en ontspanning. Een volle Kuip. Het kolkende geluid. Schreeuwende mensen, enthousiaste mensen. En jij moet het maar even doen met die bal.
,,Ik heb al goede, maar ook heel slechte wedstrijden gespeeld. Inmiddels begin ik weer het zelfvertrouwen te krijgen dat ik had in de jeugd. Ik denk weer zoals toen: ik ga gewoon een potje voetballen, ik ga mijn best doen en werken voor het team. Volgens mij moet je proberen voetbal je hele carrière te blijven zien als een spelletje. Op het veld moet je niet denken aan geld en andere fratsen eromheen.
Hij kijkt graag naar jonge spelers bij andere clubs om te zien hoe zij ermee omgaan. Bij Jong Oranje was het deze week heerlijk bijpraten. Opvallend in het ’ kleine’ Oranje is de nieuwe golf van internationals met Surinaamse roots: 9 van de 18 spelers, en richting het EK van deze zomer komen jongens als Babel, Emanuelson en Tiendalli daar wellicht nog bij.
Hoewel het contractueel niet meer mag, is het skaten niet helemaal uit zijn leven verdwenen. In de kofferbak van zijn Volkswagen Polo liggen nog steeds zijn laatst gekochte skates. Ze zijn alweer ruim twee jaar oud. Drenthe bindt ze soms nog onder bij het boodschappen doen. Op zijn slaapkamer hangen tussen vaantjes en voetbalbekers twee medailles die horen bij twee podiumplaatsen op de NK’ s van 2002 en 2004.
Hij deed aan aggressive inline skaten, de spectaculaire variant van het gewone inline skaten. Drenthe begon ermee op het skatepark in Westblaak. ,,Op mijn eerste dag daar zei een jongen: als jij écht gaat oefenen, kun je ver komen. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en met een neef ben ik fanatiek gaan trainen. Mijn skates gingen mee in mijn voetbaltas naar de Feyenoord-training. Soms was je zomaar negen uur per dag met voetbal en skaten bezig. Van school is niet bar veel gekomen, nee.’’
,,Al snel leerden we grinden (met de assen van de skates over een rand heengaan) en na een halfjaar kon ik ook van trapleuningen afglijden. Als het regende weken we uit naar Skateland Rotterdam, een overdekte hal aan de boorden van de Maas. Via Skateland werd ik opgenomen in het Skateland Demoteam en na een paar zogenoemde Street Competitions werd ik in 2002 meteen tweede op het NK.
Drenthes aanleg voor de sport met de wieltjes en acrobatische stunts wekte de aandacht van twee grote sponsors. Rocawear, een kledingmerk dat zich speciaal richt op hiphoppers, en Roses, een fabrikant van skates uit de Verenigde Staten. Zij sponsorden de Legendary Skaters, een team gevormd door de zes beste skaters van Rotterdam onder wie Royston Drenthe. ,,Elke week stond de postbode voor de deur,’’ zegt hij over die tijd. ,,Werden er weer splinternieuwe schoenen, onderdelen en skatekleding rechtstreeks uit Amerika bezorgd. Met de Legendary Skaters ben ik in veel steden geweest om demonstaties te geven. Vaak voetbalde ik op zaterdag eerst met de Feyenoord-jeugd en vertrokken we daarna meteen naar een park in Nederland, België of Frankrijk. Daar bleven we de rest van het weekeinde skaten. Een van de mooiste trips was een week Barcelona. ’’
De uitdaging was om steeds spectaculairdere trucs onder de knie te krijgen en vrienden af te troeven. ,,Bij het bedwingen van een drop r ail, een rail die heel erg stijl naar beneden loopt, komt er veel adrenaline vrij. Díe kick, daar deed je het voor.’’
Op basis van zijn prestaties en sponsorcontracten had hij de gok kunnen wagen door te gaan voor een toekomst als prof. Hij was 14, 15 jaar toen hij al 100 euro voor een demonstratie kreeg. Het ritme van vier demos per maand had hij kunnen opvoeren.
,,Sven Boekhorst is een Nederlandse skater die professional is geworden,’’ zegt Drenthe. ,,Hij is wereldkampioen geweest. Maar om nog hogerop te komen, had ik nog meer moeten trainen en ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik wel zó goed was.’’
Toen Mark Wotte in oktober 2005 namens Feyenoord met een contractaanbieding kwam, was de keuze helemaal niet moeilijk meer. ,,Uiteindelijk kan ik met voetbal meer bereiken.
Met een paar skatevrienden houdt hij nog contact. ,,Ze zitten soms in de Kuip. Ik geniet van hun verhalen over nieuwe stunts en ja, dan kriebelt het soms wel weer. ’’
Hoewel voetbal een heel andere sport is, zegt Drenthe profijt te trekken van zijn skateverleden. ,,Mijn pijngrens is veel hoger geworden dankzij het skaten. Ik speel door met pijntjes waarmee anderen afhaken. Met skaten kun je keihard vallen. Ik kan dvds laten zien, dat is net Jackass. Gasten die van meters hoog vallen en dezelfde stunt gewoon weer proberen.
,,Ik deed het vaak zonder kniebeschermers en zonder helm. Bij Feyenoord train ik zonder scheenbeschermers. Mijn benen zitten vol met schrammen, putten en bulten. Ik heb eigenlijk altijd wel wat, maar ik wil pas wijken als dat zoals tegen PSV per een brancard moet. In de voorbereiding kreeg ik tegen Chelsea een elleboog van Arjen Robben op mijn neus. Die was gebroken, maar met een masker op kon ik de week erna prima spelen.
Royston Drenthe in karakteristieke stijl: energiek op weg naar het doel van de tegenstander.
Jouw eerste indruk dan met je "diploma afmaken"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:25 schreef Gollemrulez het volgende:
Hij heeft geen diploma afgemaakt. Jammer, dat zou zijn eerste indruk wat kunnen bijstellen...
quote:Op zondag 1 april 2007 17:36 schreef Vakkie_W het volgende:
Van Basten moet het toch ook zien dat hij het beter als Furby doet op dit moment?
Niet dan sukkelquote:
Nee.quote:
dan moet je die joden bril afzetten.quote:
Och.. denk dat van skaten de slijtage enzo niet zo bijzonder veel groter is dan een andere sport (maar als ie soms 2/3e van de dag sportte.....). meeste andere skate-blessures zou hij er gelijk al last van hebben. Iig hebben we ruim voor die tijd een hoop genoten in R'dam, en een flinke bak geld ontvangenquote:Op zondag 1 april 2007 23:48 schreef MCH het volgende:
Hij was dus best een intensieve skater. Gaat hem dat verderop in z'n carriere niet opbreken met verrotte gewrichten ed. Lijkt me dat die al best wat te verduren hebben gehad.
Altijd daar zetten!!quote:Op maandag 2 april 2007 10:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Die zat wel in de samenvatting, goede lijnactie inderdaad. Hoe vonden jullie hem op het middenveld?
Mmm, dan zou je Hofs moeten verkopen, aangezien je naast Drenthe ook al de Guzman, Lensky en Bruins hebt. Je gaat niet met 3 jeugdige middenvelders spelen, bij Ajax kon je een tijdje geleden zien waarom.quote:
Waarom precies? Komt hij zoals Borst zei bij SV niet beter tot z'n recht achterin, met een hele flank voor zich?quote:
ow stond die daar, ik schelde dat die te ver naar voren ging telkensquote:Op maandag 2 april 2007 10:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Die zat wel in de samenvatting, goede lijnactie inderdaad. Hoe vonden jullie hem op het middenveld?
quote:Op maandag 2 april 2007 11:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ow stond die daar, ik schelde dat die te ver naar voren ging telkens
Bril kopen?quote:Op maandag 2 april 2007 11:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja heel die opstelling niet gezien, was pas 10 min voor aftrap binnen
Met spelers als Kuyt en Drenthe is dat soms knap lastig hoorquote:Op maandag 2 april 2007 11:41 schreef Jasza het volgende:
[..]
Bril kopen?
Je ziet toch zeker wel waar spelers spelen joh![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 19:00 schreef koningdavid het volgende:
Doet me denken aan die keer dat Stam in Oranje aan de bal was.
Wat zegt Theo Reitsma: "Edgar Davids..... oh nee... dat is Stam natuurlijk."![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 19:00 schreef koningdavid het volgende:
Wat zegt Theo Reitsma: "Edgar Davids..... oh nee... dat is Stam natuurlijk."![]()
hahaquote:Op maandag 2 april 2007 19:00 schreef koningdavid het volgende:
van LNquote:2/4/2007 - Plezier Van Hooijdonk om 1 april grap met Radio Rijnmond
(Gepost door K)
Pierre van Hooijdonk had vandaag alle schik over zijn 1 april grap die hij had uitgevoerd samen met Radio Rijnmond. Daar werd eerst het nieuws uitgelekt dat hij naar het Excelsior van zijn vriend Lokhoff zou vertrekken, waarna hij het bericht later op de dag met tegenzin bevestigde. Fans, internetsites en zelfs familie en collega Royston Drenthe trapten met open ogen in de grap tot plezier van de spits
quote:Toen hij gisteren na de wedstrijd naar de spelersbus liep had hij nog wat handtekeningen uitgedeeld, zegt hij tegen al die mensen toen hij klaar was:
Bedankt iedereen, en tot ziens!!
Gewoon een goede voetballer en die jongen is gewoon trots om het heilige Rood-Wit te dragen!!
"Op mijn linkerschouder heb ik een panter. Ik ben rechtshandig, met rechts ervaar ik een zekerer controle over zaken. Maar over je linkerschouder kan men je eerder kwaad doen zonder dat je dat in de gaten hebt. Daarom waakt de panter symbolisch over mij, over Roya."quote:
Mooi tochquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:38 schreef Pritt het volgende:
[..]
"Op mijn linkerschouder heb ik een panter. Ik ben rechtshandig, met rechts ervaar ik een zekerer controle over zaken. Maar over je linkerschouder kan men je eerder kwaad doen zonder dat je dat in de gaten hebt. Daarom waakt de panter symbolisch over mij, over Roya."
![]()
quote:Onder toeziend oog van zijn vader, moeder en broer heeft Royston Drenthe vrijdag officieel zijn handtekening gezet onder een contract, dat hem tot de zomer van 2011 aan Feyenoord bindt. Een paar weken geleden, toen Drenthe op pad was met Jong Oranje, hoorde hij al dat de club graag met hem verder wilde. Vrijdag zette Drenthe na de training op feestelijke wijze ook echt pen op papier in De Kuip en kon hij proosten met zijn familie en technisch manager Peter Bosz.
Aanvankelijk zou Drenthe hiervoor de training iets eerder verlaten. ‘Maar het partijspel dat we speelden ging zo lekker, dat ik de hele training heb afgemaakt. Daarna was het wel even haasten, maar dat was het waard. Ik ben heel blij dat ik nu officieel heb bijgetekend. Feyenoord is de club waar mijn hart ligt.’ Voor Drenthe betekent het contract tevens een mooie verjaardagscadeau. Aanstaande zondag wordt het op Varkenoord opgeleidde talent twintig jaar oud.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:58 schreef Erasmusch het volgende:
Ik hoop het maar. De pic belooft weinig goeds.
In de Feyenoord mail staat dat ie na elke training vrije trappen gaat oefenen met PvH en De Guzman![]()
beter lezenquote:Hoe heb je geleerd om zo goed vrije trappen te nemen?
De Guzman: ‘Ik oefen bijna elke vrijdag op vrije trappen. Dat doe ik samen met Pierre van Hooijdonk en Royston Drenthe.’
Gewoon Gio er achter volgend seizoenquote:Op zondag 10 juni 2007 20:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aanvallend zeer sterk vandaag bij Jong Oranje zeg, lekkere en goede acties. Vaak effectief. Iets meer overzicht en hij kan echt heel goed worden.
Als linksback laat ie wel veel te veel ruimte liggen hoor.
Foppe had dat na een paar wedstrijden door. Koeman had dat nog niet na 40 wedstrijden door.quote:
quote:
"Drenthe die door De Haan consequent Overijssel wordt genoemd"quote:Op zondag 10 juni 2007 20:59 schreef Beschouw het volgende:
Overijssel moet nog veel leren.
Van mij mag ie in het grote Oranjequote:Op zondag 10 juni 2007 23:04 schreef pekel het volgende:
Wordt een topper.
Op welke positie?quote:Op maandag 11 juni 2007 14:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van mij mag ie in het grote Oranje.
Linksback of linkshalf. Afhankelijk van hoe Oranje speelt.quote:
De linkshalfpositie is anders nogal drukbezet... Linksback kan wel, maar daar heb je ook al veel keus...quote:Op maandag 11 juni 2007 14:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Linksback of linkshalf. Afhankelijk van hoe Oranje speelt.
Ik zie hem in ieder geval liever op de linksbackpositie dan Tim de Cler en zijn spel straalt veel meer strijdlust uit dan dat van Van Bronckhorst.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De linkshalfpositie is anders nogal drukbezet... Linksback kan wel, maar daar heb je ook al veel keus...
Ja tuurlijk. Maar hij maakt ook nog wel eens een beginnersfoutje, dat is op die posities erg gevaarlijk. Maar hij heeft voorlopig nog de pech dat de Nederlandse linkerflank overbevolkt is.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zie hem in ieder geval liever op de linksbackpositie dan Tim de Cler en zijn spel straalt veel meer strijdlust uit dan dat van Van Bronckhorst.
ja, dat is een van de redenen waarom ik hem ook liever linkshalf zie spelenquote:Op maandag 11 juni 2007 14:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ja tuurlijk. Maar hij maakt ook nog wel eens een beginnersfoutje, dat is op die posities erg gevaarlijk.
Laat nog maar een paar jaar rustig groeien en constanter worden. Komt d'r vanzelf wel van. Wel weer een geweldige wedstrijd trouwens.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van mij mag ie in het grote Oranje.
En waarom Emanuelson wel in Oranje? Drenthe is dit seizoen een stuk beter!quote:Op maandag 11 juni 2007 16:14 schreef Solstice het volgende:
[..]
Laat nog maar een paar jaar rustig groeien en constanter worden. Komt d'r vanzelf wel van. Wel weer een geweldige wedstrijd trouwens.
ik vind het ook wel best zo, anders gaat het te snel en krijgt ie een terugslagquote:Op maandag 11 juni 2007 18:14 schreef Snatsie het volgende:
[..]
En waarom Emanuelson wel in Oranje? Drenthe is dit seizoen een stuk beter!
ajax/v.bastenquote:Op maandag 11 juni 2007 18:14 schreef Snatsie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 juni 2007 18:14 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Op zich heeft Drenthe wel de felheid voor een verdediger. Een echte vleugelverdediger zoals Nederland dat graag ziet.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ajax/v.basten
Vond trouwens dat ie soms nog wat steekjes liet vallen, zoals in de wedstrijd tegen Groningen bijvoorbeeld.
Hij moet gewoon op het middenveld..
Je bedoelt die 2 wedstrijden tegen FC Kopenhagen?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:26 schreef Bluepanther het volgende:
[..]
Drenthe is helaas niet echt constant geweest dit seizoen + Emanuelson heeft voordeel dat het op hoog europees niveau heeft gepresteerd.
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:53 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Je bedoelt die 2 wedstrijden tegen FC Kopenhagen?
Hij heeft ook 0,0 verdedigend inzicht hoor. Hoeveel ruimte je als tegenstander van Drenthe wel niet krijgt, hallejula.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:26 schreef Bluepanther het volgende:
[..]
Op zich heeft Drenthe wel de felheid voor een verdediger. Een echte vleugelverdediger zoals Nederland dat graag ziet.
Ben ook tegen Emanuelson in Oranje. Maduro en Babel trouwens ook, of Afellay. Vind Drenthe trouwens ook beter dan Emanuelson dit seizoen. De ploeg zo op sleeptouw nemen heb ik hem nog niet zien doen. Zal d'r ook maar meteen bij zeggen dat ik niet voor Ajax, Feyenoord, PSV of AZ ben voordat je dat gezeik krijgt.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:14 schreef Snatsie het volgende:
[..]
Zoals al zovaak genoemd de afgelopen dagen: 'hij denkt nog niet in positie, maar hij denkt in de bal'.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij heeft ook 0,0 verdedigend inzicht hoor. Hoeveel ruimte je als tegenstander van Drenthe wel niet krijgt, hallejula.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |