Dus er deugt helemaal niets aan die foto?quote:
Dank je voor de tipquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:04 schreef Xilantof het volgende:
Mooi gepakt ElisabethR. Misschien dat ie met wat na bewerking nog wat sprekender kan worden. Ik bedoel bijv. het geheel wat meer contrast te geven en de meeuw daar uit wat meer te doen oplichten.
anders lees je de openings post nog even een keer door!quote:Op zondag 7 januari 2007 23:52 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik heb in mn vakantie in Normandie ook wel een paar leuke fotos gemaakt die ik jullie niet wil ontnemen, dus hier zijn ze en benieuwd naar de reacties
[afbeelding]
Dit zijn een paar giftige groene kwallen in de rotsen aan de kust van Saint Malo
Ik vind zelf de kleuren in de foto erg mooi, terwijl de kwallen zelf best ranzig doch intererssant zijn.
Uhm waar heb ik deze reactie aan te danken?quote:Op zondag 7 januari 2007 23:59 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
anders lees je de openings post nog even een keer door!
Je mot commentaar geven op de voorgaande fotoquote:Op maandag 8 januari 2007 00:15 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Uhm waar heb ik deze reactie aan te danken?
1 foto per dag, hij is recentelijk, niet te groot, what did i do wrong?
Ben ik ook niet, ik lul ook maar wat, doe gewoon een beetje interessant, dat doet de rest ook joh!!quote:sorry dat ik geen commentaar op andere fotos heb gegeven? Ben niet zo'n expert maar zal dr aan denken.
ik had de foto net iets ruimer genomen aan de rechterkant... verder vind ik hem wel mooi hoorquote:Op maandag 8 januari 2007 00:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je mot commentaar geven op de voorgaande fotoDat zijn nu eenmaal de spelregels in dit topic, anders mag je er op straffe des doods niet in posten
[..]
Ben ik ook niet, ik lul ook maar wat, doe gewoon een beetje interessant, dat doet de rest ook joh!!
Leuke schilderachtige foto idd! Jammer is dat er weinig contrast in die stenen aan de voorzijde zit.quote:Op maandag 8 januari 2007 00:09 schreef ElizabethR het volgende:
Dikkiedik
+ aparte kleuren
- niet helemaal scherp, en ik had hem een stuk verder gecropped op die ene grote groene, dan wordt het een stuk rustiger. Vind de foto nu een beetje druk. Bovendien lijkt die grote groene wél scherp
Wij hebben hier ook een 'stonehenge'
[afbeelding]
Dankjewel, dat had ik gedaan maar dat heb ik eraf gesneden, want mijn hondje staat zo gezellig op de linkerkant!!quote:Op maandag 8 januari 2007 00:20 schreef prupke het volgende:
[..]
ik had de foto net iets ruimer genomen aan de rechterkant... verder vind ik hem wel mooi hoor
Het is dat je het zegt, ik had het niet gezien en eerlijk gezegd voegt het ook niks toequote:Op maandag 8 januari 2007 00:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dankjewel, dat had ik gedaan maar dat heb ik eraf gesneden, want mijn hondje staat zo gezellig op de linkerkant!!
Voor mij welquote:Op maandag 8 januari 2007 08:54 schreef pirke het volgende:
[..]
Het is dat je het zegt, ik had het niet gezien en eerlijk gezegd voegt het ook niks toe
De kleuren zijn inderdaad wel mooi, niet te kleurrijk, fijn natuurlijk. Minpuntje vind ik de compositie, je onderwerp staat wel erg in het midden van de foto. Je zou nog wat lager kunnen gaan, en bijvoorbeeld links wat meer ruimte nemen en wat meer van de omgeving laten zien op de achtergrond (wazig)quote:Op maandag 8 januari 2007 00:21 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Leuke schilderachtige foto idd! Jammer is dat er weinig contrast in die stenen aan de voorzijde zit.
Thnx voor je reactie. Het is jammer bij mijne dat het een beetje onscherp aan de voorkant is, das een stukje steen dat ik er al afgehakt had. Komt door de macrostand.
Ik heb er nog eentje in dezelfde categorie, nieuwe dag, nieuwe foto?
[afbeelding]
Ik vind het zelf een kleurrijke foto met mooie lichtval, je vraagt je af wat het voor beest is, ik ook
Mooie foto, vooral het contrast tussen ketting en kleding trekt mn aandachtquote:Op maandag 8 januari 2007 20:18 schreef elmarz het volgende:
@..Zapper
+ mooi moment, goed gezien
- die blur eromheen
[afbeelding]
Hij heeft ook geen commentaar gegeven op de voorgaande foto, dus in principe wordt hij dan gewoon overgeslagen volgens mij.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mooie foto, vooral het contrast tussen ketting en kleding trekt mn aandacht![]()
Niet echt een minpunt, maar de kleuren zijn wat deprimerend, wat mij zelf niet zo trekt bij dergelijke foto'sZover ik kan beoordelen is hij technisch (Y)
![]()
[afbeelding]
edit: Arjan's 2e post niet gezien, sorry![]()
Mooie foto, speelse kleuren, alleen jammer van de daken![]()
hey pirke ik vond dat ie dit wel kon hebben. Met het haar er helemaal op had ik teveel loze ruimte eromheen.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:33 schreef pirke het volgende:
@Elmarz: waarom heb je hem daarboven op die manier gecropt dat het hoofd er net niet opstaat?
Ah oke, dat had ik helemaal gemistquote:Op maandag 8 januari 2007 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb em ook iets verder ingezoomed, tot net voorbij de klikoNog een klein detail is dat daar het midden van de foto niet onscherp is, omdat ik daar mn lens wél even heb gepoetst
![]()
andere foto
Overigens stond in de reactie van Arjan onder zijn foto wel commentaarvandaar mijn edit.
Deze foto is een stuk sterker! Zeker wat betreft lijnenspel!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb em ook iets verder ingezoomed, tot net voorbij de klikoNog een klein detail is dat daar het midden van de foto niet onscherp is, omdat ik daar mn lens wél even heb gepoetst
![]()
andere foto
Overigens stond in de reactie van Arjan onder zijn foto wel commentaarvandaar mijn edit.
Die loze ruimte kan ik me voorstellen, en dat is ook niet alles nee. Maar dit vind ik persoonlijk ook jammer. Verder issie leuk!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef elmarz het volgende:
[..]
hey pirke ik vond dat ie dit wel kon hebben. Met het haar er helemaal op had ik teveel loze ruimte eromheen.
ben nog aan het experimenteren met het afsnijden van het voorhoofd hoor, de ene keer ziet het beter uit dan de andere keer haha
Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef Delnooz het volgende:
@Arjan. Op zich een heel mooie foto, maar hij komt een tikkeltje bewerkt over? Het lijkt alsof je iets met de kleuren hebt gedaan waardoor de wolken er opgeplakt lijken te zitten? Klopt dat of komt het echt helemaal puur door het licht? Verder vind ik het een mooie foto! Heb zelf niet veel van zulke luchten gezien de laatste tijd
lekker bekkie heb ik hequote:Op zondag 7 januari 2007 11:29 schreef snakelady het volgende:
Vind het een hele mooi foto gose, lekkere boze sfeer alleen jammer van dat te samengetrokken mondje.
elefes![]()
Ja het is echt een oude werkbank dus ietwat scheef maar ook het gebouw zelf is aardig scheef. Oud gebouw. Ik moet zeggen dat de foto wat donkerder over komt dan bij mij zelf op de pc. Het enige wat ik gedaan heb is de kleur, temp, balans etc wat aangepast. Wat is HDR?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:11 schreef Gose het volgende:
ik vind het niet echt een lekkere plaat.
-puntjes:
hij staat behoorlijk scheef?
verschil in muur achter en links met recht
de handvaten van de werkbank zien er behoorlijk geshopt uit, bijna HDR
+puntjes:
Je hebt je doel wel bereikt dat ie oud lijkt.
hijs goed scherp
dat rommelige op de werkbank maakt het wel geloofwaardig
[offtopic]quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:23 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.
Leuke foto van jou overigens, wel iets teveel eruit geknipt naar mijn mening
Aha juist..zo goed ben ik nog niet met photoshop dus dat is geheel per toeval ontstaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef Gose het volgende:
hdr is een foto die bestaat uit 3 of meer foto's die allemaal verschillen qua belichting. Bijvoorbeeld 1 foto 1 stop onderbelicht 1 foto goed belicht en 1 foto 1 stop overbelicht. door deze 3 met photoshop samen te voegen krijg je een hele aparte foto. Je ziet de details van de donkere delen (door de overbelichte foto) maar ziet ook de details van de te lichte delen (door de onderbelichte foto). Vaak zie je dan ook zo'n glans ontstaan als ik ook op de handvaten van jou werkbank zie.
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel inquote:Op dinsdag 9 januari 2007 02:15 schreef LS-Drop het volgende:
+ mooie uitdrukking en goed contract
- vind de positie niet zo - zou misschien mooier zijn als ze rechtop zit/staat
[afbeelding]
Vind zelf de lantaarnpaal een beetje jammer en de achtergrond wat licht maar de compositie en contrast van de muur wel erg mooi.
origineel
Zorgen dat er weinig licht is (wat jij aan roltrappen in stations enzo wel vaker hebt), een lage ISO waarde en een klein diafragma.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:11 schreef compier het volgende:
even een vraagje hoe krijg je met zo'n lange sluitertijd dat je geen overbelichte foto krijgt?
ik zie geen challenge met dat thema?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:
[..]
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel in
- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren
En de mijne, toevallig net als de OP ook voor Dpchallenge.com.
Het thema/de titel is Move along.
[afbeelding]
+ heel mooi gedaan met die schimmenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:
[..]
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel in
- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren
En de mijne, toevallig net als de OP ook voor Dpchallenge.com.
Het thema/de titel is Move along.
[afbeelding]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:
+ gave actiefoto! mooi donker ook, op het vuur en gezicht na
- jammer dat heel veel vuur heel fel wit is
Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).
[afbeelding]
+ Mooie zonsondergang, leuk kader er omheen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:
+ gave actiefoto! mooi donker ook, op het vuur en gezicht na
- jammer dat heel veel vuur heel fel wit is
Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).
[afbeelding]
Ik heb er verder niks aan veranderd, ik verbaas me ook over de kleur van het gras.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
De kleuren zijn zoals ze in het echte weer ook waren (mooie geel/oranje zon), alleen door de mega felle zon kon ik het zelf moeilijk zien, ik verbaasde me dan ook enorm over het detail dat ik eruit kreeg met 2 stops onderbelichten en raw formaatquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
Lees de OPquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef _Fonz het volgende:
http://members.home.nl/mwieringa/PoesjeMauw.jpg
Standaard Powershot A80. Beetje bewerkt met CS2
De onderbelichting waar Pirke over praat maakt mij niet zo heel veel uit. Voor de sfeer vind ik het zelfs wel prettig, maar goed, dat is persoonlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:32 schreef Rubbish11 het volgende:
+Goed scherp en goeie diepte
-Kopje staat er niet helemaal op
[afbeelding]
*mompelt iets over de OpeningsPost, wat zelfs op deze pagina al eerder genoemd staat...*quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:26 schreef DeBastaard het volgende:
[afbeelding]
Even hier klikken voor 800 breed.. http://www.xs4all.nl/~van(...)G_2396_crop3_800.jpg
De bestandsnaam van dit plaatje:quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:28 schreef pirke het volgende:
Wat is dat 14.gif dat ik regelmatig voorbij zie komen?
Lekkere foto. De kleurstelling doet het goed in mijn ogen en hij is creatief opgezet. Wat me wel een beetje stoort is dat de aandacht vooral uitgaat naar de graffiti, en minder naar de bewegende persoon. hoe je het zou kunnen verbeteren... geen ideequote:Op woensdag 10 januari 2007 20:26 schreef DeBastaard het volgende:
+ Zeer mooie foto, vooral hoe de zonnestralen door de wolken schijnen!
- Misschien zijn sommige wolken iets té donker?
[afbeelding]
Even hier klikken voor 800 breed.. http://www.xs4all.nl/~van(...)G_2396_crop3_800.jpg
Zeg, ik wilde precies hetzelfde gaan zeggenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:01 schreef pirke het volgende:
Littledrummer, ik vind het een gave foto! Dit is een foto die juist sterker wordt als de horizon een keer scheef staat! Zo issie erg dreigend, alsof die hele stad naar beneden gaat glijden, bovenop die mensen.
Zelf had ik hem denk ik net iets meer contrast gegeven, maar ik weet niet hoe de lucht er dan uitziet, dus misschien wordt het er ook wel weer lelijker op.
+ Het is inderdaad wel een dreigende foto en de kleurbewerking heeft de foto weinig slechts gedaanquote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:
+ mooie warme kleuren
- onscherp
[afbeelding]
Daar ben ik het niet mee eens, die hele onderkant maakt hem in mijn ogen sterkerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:05 schreef WurM het volgende:
- Je had een stuk van de onderkant kunnen croppen, want ik vind dat dat niet veel bijdraagt...
+ Saaie compositie maakt een saaie foto.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:05 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Het is inderdaad wel een dreigende foto en de kleurbewerking heeft de foto weinig slechts gedaan
- Je had een stuk van de onderkant kunnen croppen, want ik vind dat dat niet veel bijdraagt...
Mijn foto is aan de linkerkant een stukje gecropt, stond een stukje van een ander voorwerp op, dat nogal stoordeVerder onbewerkt.
[afbeelding]
haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!quote:Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef snakelady het volgende:
kindjes blijven nu eenmaal niet stilstaan om te poseren als er andere kindjes spelen.
Maar wat vind je er nog meer niet goed aan dan, wil er wel wat van leren uiteraard.
Waarom zeg je sorry?quote:Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
Basically kun je zeggen dat ik studio portretten haat, sorry![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |