'k Hoef niet te onderbouwen waarom mij bepaalde informatie leuk/interessant lijkt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:11 schreef peaceman het volgende:
Naief als ik ben, ga ik tegen beter weten in nog altijd uit van de redelijkheid van mensen en dus ook dat mensen niet zomaar wat roepen zonder onderbouwing...![]()
2002 en POL afwisselend. Why?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoe lang kom jij al op FOK! en meer ter zake, in POL?
Dat zal afhangen van waar je woonde denk ik. Barlaeus 6e klas, tweede helft jaren 80 was 40% PvdA, 40% VVD, 20% rest divers (o.a. Loesje, wat toen een partij wasquote:Op zaterdag 23 december 2006 10:08 schreef SCH het volgende:
[..]
In de jaren 80 won het CDA of de VVD meestal die schoolverkiezingen.
Omdat je nog steeds verwacht dat mensen dingen die ze roepen altijd onderbouwenquote:
Het hoeft idd niet, maar niettemin zullen mensen niet snel geneigd zijn om die informatie te geven als je niet weet waarom.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Hoef niet te onderbouwen waarom mij bepaalde informatie leuk/interessant lijkt..
Daar gaat dit topic niet over.
Alsof ik waarlijk dacht die info hier te krijgen...quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:16 schreef peaceman het volgende:
Het hoeft idd niet, maar niettemin zullen mensen niet snel geneigd zijn om die informatie te geven als je niet weet waarom.
Jazeker wel, lees de OP.quote:Je hebt gelijk. Dit topic gaat nergens over.
Ik sta zo in het leven en dat ga ik niet veranderen op FOK! omdat er toevallig ook wat nietzeggende malloten rondzwerven. Zoals ik zei, dat is misschien naief, maar ik ga niet mijn eigen waarden verloochenen voor die kleine groep.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat je nog steeds verwacht dat mensen dingen die ze roepen altijd onderbouwen
Mijn opmerking was ironisch, hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik sta zo in het leven en dat ga ik niet veranderen op FOK! omdat er toevallig ook wat nietzeggende malloten rondzwerven. Zoals ik zei, dat is misschien naief, maar ik ga niet mijn eigen waarden verloochenen voor die kleine groep.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Hoef niet te onderbouwen waarom mij bepaalde informatie leuk/interessant lijkt..
Doe niet zo dommig ....quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alsof ik waarlijk dacht die info hier te krijgen....
[..]
Jazeker wel, lees de OP.
Ik zou het wel geven als ik zou denken dat het iets zou kunnen bijdragen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alsof ik waarlijk dacht die info hier te krijgen....
Die OP is niet meer dan wat geroep in de ruimte om wat aandacht te krijgen. Bij een ander topic van de TS is mij al opgevallen dat je geen antwoord krijgt als je een gerichte vraag stelt. Jammer, maar zo werkt het blijkbaar bij hem.quote:[..]
Jazeker wel, lees de OP.
Weet ik, niettemin gaf ik een serieuze reactie, lief he?!quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn opmerking was ironisch, hoor.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Weet ik, niettemin gaf ik een serieuze reactie, lief he?!![]()
Sorry ben al bezetquote:
quote:
Yep, zonder voorwaarden eenzijdig ontwapenen ..... dat was een eis van de linkse partijen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:10 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het klopt ook niet helemaal.
Het is namelijk al begonnen in de jaren 70.
Voor de rest heeft TS gelijk. Het was nog wel erger.
Men was zelfs bereid om zonder oorlog nederland weg te geven. (liever een rus in de keuken dan een raket in de tuin riepen ze).
Het beetje serieus wat ik je eventueel nog zou nemen, ben je hiermee natuurlijk wel volledig kwijt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De term 'landverraders' doemt op.
Hmmm misschien ben ik toch niet naief...quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het beetje serieus wat ik je eventueel nog zou nemen, ben je hiermee natuurlijk wel volledig kwijt.
Stel dan ook geen irrelevante vragen ......quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, en na dit leuke uitstapje nu weer fluks on-topic.
Wat is er zo vreemd aan de gedachte dat mensen die hun land zouden willen weggeven, hun land verraden?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het beetje serieus wat ik je eventueel nog zou nemen, ben je hiermee natuurlijk wel volledig kwijt.
En mijn laatste beetje respect voor jouw intelligentie is hiermee ook verdwenen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat is er zo vreemd aan de gedachte dat mensen die hun land weg zouden willen geven, hun land verraden?
Like I friggin' care.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En mijn laatste beetje respect voor jouw intelligentie is hiermee ook verdwenen.
Weet je dat heel zeker? Want dan heb ik op linkse bolwerken gezeten (en dat terwijl veel klasgenootjes uit hetzelfde "milieu" (ja, zo werd dat genoemd...) kwamen als ik). Ik moet overigens de eerste leraar maatschappijleer die niet links is nog meemaken (come to think of it: laat maar, maatschappijleer... wat een kul).quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:08 schreef SCH het volgende:
In de jaren 80 won het CDA of de VVD meestal die schoolverkiezingen.
Ik heb jou nooit serieus genomen. Je bent veel te star en rigide met je achterhaalde denkbeelden over Mens en Maatschappij.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 'land weggeven' en 'land verraden' dan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is er beledigend aan mijn uitspraak, dan?
Waar staat geschreven dat 'links' het land wilde weggeven, dan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 'land weggeven' en 'land verraden' dan?.
Nee, jouw redeneringen zijn ultiem idd....quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ik heb jou nooit serieus genomen. Je bent veel te star en rigide met je achterhaalde denkbeelden over Mens en Maatschappij.
Ik weet zeker: hier ergens op Fok!quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, als er iemand het land heeft weggegeven is het Balkenende wel, die ons in feite een Styaat van de VS heeft gemaakt, met als gevolg dat we nu oorlogen voor anderen aan het uitvechten zijn.
Enlighten me: Wat zijn mijn denkbeelden op dat gebied dan? Weet jij dat?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ik heb jou nooit serieus genomen. Je bent veel te star en rigide met je achterhaalde denkbeelden over Mens en Maatschappij.
Is het mode om niet meer serieus genomen te willen worden?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, als er iemand het land heeft weggegeven is het Balkenende wel, die ons in feite een Styaat van de VS heeft gemaakt, met als gevolg dat we nu oorlogen voor anderen aan het uitvechten zijn.
"Eenzijdig ontwapenen" en "Land weggeven" is wel 100% identiiek?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Like I friggin' care.
Maar kun je je beledigingen ook nog inhoudelijker maken door in te gaan op de verschillen tussen 'land weggeven' en 'land verraden'?
Eenzijdig ontwapenen terwijl aan de andere kant een mogendheid staat die er aantoonbaar niet voor terugschrikt landen binnen te vallen en inwoners onder een communistische dictatuur te brengen? Ach... het komt minstens dicht in de buurt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waar staat geschreven dat 'links' het land wilde weggeven, dan?
quote:Overigens, als er iemand het land heeft weggegeven is het Balkenende wel, die ons in feite een Styaat van de VS heeft gemaakt, met als gevolg dat we nu oorlogen voor anderen aan het uitvechten zijn.
In tegenstelling tot een mogendheid die er aantoonbaar niet voor terugschrikt landen binnen te vallen onder het mom van het bestrijden van een andere ideologie? Vietnam, zegt je dat iets? Chili? Irak? Klinkt bekend?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Eenzijdig ontwapenen terwijl aan de andere kant een mogendheid staat die er aantoonbaar niet voor terugschrikt landen binnen te vallen en inwoners onder een communistische dictatuur te brengen? Ach... het komt minstens dicht in de buurt..
Volgens mij was de "ban de bom" gedachte voornamelijk ontstaan uit de afkeer die mensen hadden tegen het fabriceren en onderhouden van wapensystemen die een enorm verwoestende invloed hebben wanneer ze gebruikt worden. Tevens werd er geprotesteerd tegen het klakkeloos aanvaarden van een buitenlandse militaire mogendheid (Amerika) die Nederland als afweerschild tegen de USSR wilden gebruiken. Daar ging het om, niet zoe zeer om het weggeven van land, maar meer om tegengas te bieden aan de blinde volgzaamheid voor de grote verlosser Amerika die de wereld nu moest beschermen tegen het Rode Gevaar!quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat is er zo vreemd aan de gedachte dat mensen die hun land zouden willen weggeven, hun land verraden?
Omdat ik dat 'argument' verwachtte, had ik er nadrukkelijk even het stukje over de dictatuur bijgetypt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In tegenstelling tot een mogendheid die er aantoonbaar niet voor terugschrikt landen binnen te vallen onder het mom van het bestrijden van een andere ideologie? Vietnam, zegt je dat iets? Chili? Irak? Klinkt bekend?
Wat heeft het protesteren tegen massavernietigingswapens te maken met het weggeven van je land? "Liever een rus in de keuken...." is natuurlijk spreekwoordelijk op te vatten en niet letterlijk, maar dergelijke nuances zijn je waarschijnlijk te moeilijk.....quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omdat ik dat 'argument' verwachtte, had ik er nadrukkelijk even het stukje over de dictatuur bijgetypt.
Voor zover ik weet is West-Europa geen dictatuur geworden, ondanks/dankzij de VS. Het Oostblok daarentegen...
Daarbij: wat hebben vergezochte voorbeelden Chili/Vietnam (m.a.w. "de VS was ook geen lieverdje hoor!") te maken met het verband tussen eenzijdig ontwapenen en je land weggeven? Niets.
Nee?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omdat ik dat 'argument' verwachtte, had ik er nadrukkelijk even het stukje over de dictatuur bijgetypt.
Voor zover ik weet is West-Europa geen dictatuur geworden, ondanks/dankzij de VS.
quote:
Ik zei "eenzijdig ontwapenen' en niet 'protesteren tegen massavernietigingswapens'.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:59 schreef DivineJester het volgende:
Wat heeft het protesteren tegen massavernietigingswapens te maken met het weggeven van je land? "Liever een rus in de keuken...." is natuurlijk spreekwoordelijk op te vatten en niet letterlijk, maar dergelijke nuances zijn je waarschijnlijk te moeilijk.....
Je gaat door met het aantonen dat Amerika niet zo'n lieverdje is. Bijzonder hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee?
"Als jullie Amerikanen opsluiten in Den Haag komen we ze met geweld bevrijden!"
"If you're not with us, you're against us"
"WW3 will be fought on the plains of Western Europe"
With friends like that, who needs enemies?
Spreekwoordelijk vragen om dictatuur. Hoe kom je erop!quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:59 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wat heeft het protesteren tegen massavernietigingswapens te maken met het weggeven van je land? "Liever een rus in de keuken...." is natuurlijk spreekwoordelijk op te vatten en niet letterlijk, maar dergelijke nuances zijn je waarschijnlijk te moeilijk.....
In de OP, waar een en ander toch van afgeleid schijnt te zijn gaat het daar wel over, maar dan nog, wat heeft eenzijdig ontwapenen te maken met land verraden? Maak dat eens inzichtelijk. Als een land als de USSR een ander land had willen binnenvallen, dan zouden die paar wapens van Nederland daar sowieso niets tegen kunnen doen. Dus op eigen kracht stellen we militair weinig voor, toen niet en nu niet. Ik persoonlijk heb liever dat we geen leger hebben en het geld wat daaraan gespendeerd wordt besteden aan onderwijs zodat we ons als land kunnen ontwikkelen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik zei "eenzijdig ontwapenen' en niet 'protesteren tegen massavernietigingswapens'.
Wellicht, maar dat is natuurlijk moeilijk te begrijpen voor rechtlijnige danwel kort door de bocht denkers, wilden de mensen die een dergelijke uitspraak deden alleen maar aangeven dat ze het ene kwaad zouden prefereren boven het andere kwaad in een bepaalde situatie, en niet dat ze meteen het ene kwaad over zich af wilden roepen. Als ik zeg: "Ik ben liever een teen kwijt dan een oog" betekent dat toch niet dat ik direct en dadelijk mijn teen eraf knip? Of daty ik de buurman dus eigenlijk verholen verzoek mijn teen er maar af te knippen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Spreekwoordelijk vragen om dictatuur. Hoe kom je erop!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |