Het is allemaal begonnen in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Voor de jonge fokkertjes: dat was een periode waarin allerlei rare rechtse denkbeelden (de meeste zijn inmiddels achterhaald) die in de jaren zestig en zeventig waren ontstaan gemeengoed waren geworden. Ik zat in die jaren op de middelbare school, later op de universiteit. Onder (aankomende) academici was het met de vrije meningsvorming bepaald niet beter gesteld dan op school – ik zou bijna zeggen: integendeel. Als je bij de heersende opvattingen vraagtekens zette, was je een fascist of racist of seksist.
Laat ik een paar voorbeelden van de toen geldende denkbeelden geven:
-Een vrouw is minder dan een man, maar dan met een gaatje in het midden.
- Het Westerse kapitalistische systeem, roeleert, al al het andere is kut.
-De papoea’s, de pygmeen, de kikuyu’s en de takki-takki zijn allemaal domme sukkels. IN Afrika, Azie of Australie leeft niks van enige waarde. De fik er in.
-“Wat willen jullie later doen? Zeggen jullie:we nemen het bedrijf van papa over of we gaan meteen rentenieren ?” (leraar economie op de middelbare school).
-De blanke man is goed, de zwarte man is slecht.
- Nelson Mandela is de slechtste mens op aarde. Beetje zitten niksnutten in die gevangenis en later bewijzen dat zwarten helemaal niet kunnen regeren. Verwoerd had gelijk!
-Criminelen hebben al bij hun geboorte gekozen om crimineel te worden. Straffen heeft dan ook geen zin, je kunt ze beter meteen dood maken.
-Pedofilie is het slechtse dat er is. Het verkrachten van je eigen kinderen moet wel kunnen zolang je er maar niet over praat. Incestplegers moeten gewoon heel hard schreeuwen over pedofielen, dat leidt lekker af. Religie is ook een goede dekmantel trouwens.
-In de VS wonen alleen hardwerkende mensen. Het lijkt er op de hemel.
- Videla, Pinochet, Mussolini - ze zijn misschien wat ver gegaan, maar ze bedoelden het in elk geval goed!
-Een notoire kinderverkrachter, een psychopaat – ze hebben bij hun geboorte ervoor gekozen etc. Daarom maken we ze meteen dood.
- Homoseksualiteit moet wel aan jezelf liggen, aan de genen - dan kunnen we in ieder geval de goede van de kwade mensen scheiden. Wetenschap is hier uitermate geschikt voor en moet juist hiervoor worden ingezet.
-De overheid moet niks doen en geen geld uitgeven, dat stimuleert weer de vraag en leidt tot een gezonde economie.
- Met het milieu is niks aan de hand, Al Gore zeurt, en Balkenende ook al.
-De plaatsing van de kruisraketten zal ons behoeden voor boze mensen met kwade zin.
-Wij zijn het slechtste land ter wereld, want wij hebben coffeeshops en abortus.
-Een leerling is een rat in vergelijking met een leraar. Een student is nul itt een hoogleraar. Leidinggevenden in het onderwijs hebben het voor het zeggen, niks overleggen en er moet weer U gezegd worden.
-Mensen die op de Centrumpartij stemmen bedoelen het niet zo kwaad – daar moet je niet moeilijk over doen.
-Uitkeringen moeten afgeschaft worden. Je kan best werken als je wilt. Ziekte is een leugen.
-De terreuracties van linkse groeperingen zijn de allergrootste bedreiging van de huidige maatschappij. Meer schuilkelders!
-De multiculturele samenleving is bijna een nog grotere bedreiging. Wat nou lekker eten, het stinkt.
-Eigenlijk, in de grond, is ieder mens heteroseksueel. Homoseksualiteit is een links verzinsel.
- Leon de Winter, Afshan Elian en Frits Bolkestein zijn Grote Denkers.
Tja, je kunt je nu bijna niet meer voorstellen dat er zo gedacht en gesproken werd. De jonge lezer zal denken: waar heeft die man het over! Maar het is toch echt waar. Nimmer echter heb ik de afgelopen jaren mogen horen: “Sorry SCH, je hebt op alle punten gelijk gehad. Wat hebben wij een domme dingen verkondigd in die jaren zeg, oei oei oei. Onze excuses dat we je zo in de hoek hebben gedrukt.”
Onze tijd kent nog altijd malle stokpaardjes. De belangrijkste vier: in de Verenigde Staten wonen alleen goede mensen, Palestijnen kiezen er voor om arm te zijn en hun kinderen te laten doodschieten, moslims bedoelen het slecht, altijd en overal, (opdie paar goeden na) en de wijze waarop wij met onze dieren omgaan, alsof het levende wezens zijn.
Ik gebruik mijn verstand daarom blijf ik voorlopig nog maar even links.
(slechte topics leveren slechte lemmingen op)