Zeker ook een goed boek.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:15 schreef sigme het volgende:
Ik vond the white plague beter.
Geen idee, heb het even opgezocht: 'The main diet of the worm seems to consist primarily of inorganic compounds of the Arrakeen soil, pre-spice mass and "sandplankton"—tiny organisms that may even be immature sandtrout.' - Wikipediaquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:16 schreef Monidique het volgende:
Dune, ja, even de film downloaden. Maar die wormen, hè, hoe kunnen die daar nou overleven?
Pizza!quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:59 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga lekker helemaal niet kokenNou ja morgen maak ik pizza.
Ik kook met Oud en Nieuw allerlei dingen. Ow, is niet waar trouwens, ik maak citroen en limoen ijs voor eerste Kerstdag.
quote:Zondag in Buitenhof
12.10, Nederland 1
De comeback van het geloof in de politiek
Religie was de afgelopen decennia onzichtbaar geworden. Wetenschappers en intellectuelen gingen er vanuit dat religie een voorbijgaand verschijnsel was.
Niets is minder waar, zo bleek deze week uit de verkenning Geloven in het publieke domein van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Gelovigen en ongelovigen zien daarin religie als hét bindmiddel in onze moderne samenleving.
Welke invloed heeft de terugkeer van het geloof op de politiek? Wat betekent het voor de scheiding tussen kerk en staat en welk effect heeft de religie op het functioneren van onze democratie?
In Buitenhof een debat over de comeback van het geloof in de politiek met Mirjam Sterk (CDA Tweede Kamerlid), Fouad Laroui (schrijver en publicist), Job Cohen (burgemeester van Amsterdam) en Frits Bolkestein (ere-lid van de VVD).
Presentatie: Clairy Polak
Geen columnist?
hij had het over elisa.basquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik dacht al dat je het daar over had...denk je echt dat Hans het daar over had?
Het menselijk denkpatroon is vooral een herhaling van zetten, dus in die zin wel denk ik ja. Computers zijn niet of nauwelijks creatief, dat is een menselijke eigenschap. Maar "het denkwerk" kan idd prima door computers gedaan worden. Er zijn zelfs hele beroepsgroepen die zonder werk kunnen komen te zitten omdat het werk prima door computers gedaan kan worden. Het ontwerpen van infrastructuur b.v. waar nu hooggekwalificeerd personeel voor nodig is. Een omgekeerde trend, i.p.v. het domme produktiewerk zijn nu de 'goede' banen aan de beurt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik dacht al dat je het daar over had...denk je echt dat Hans het daar over had?
O, dat is heel simpel. Heb het recept hier niet liggen maar het is suiker, slagroom en citroen/limoen en een beetje vanille dacht ik. Lang mixen, in de vriezer en elk uur om roeren 6 uur lang. Je moet wel de tijd hebben.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Pizza!
Hier staat het deeg te rijzen, de uien zijn gefruit, tomaat ingekookt.
Je maakt zelf ijs? Dat wil ik ook nog eens leren.
Ja, leuk een aardig. Hans Bohm had het echter over Deep Blue.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Het menselijk denkpatroon is vooral een herhaling van zetten, dus in die zin wel denk ik ja. Computers zijn niet of nauwelijks creatief, dat is een menselijke eigenschap. Maar "het denkwerk" kan idd prima door computers gedaan worden. Er zijn zelfs hele beroepsgroepen die zonder werk kunnen komen te zitten omdat het werk prima door computers gedaan kan worden. Het ontwerpen van infrastructuur b.v. waar nu hooggekwalificeerd personeel voor nodig is. Een omgekeerde trend, i.p.v. het domme produktiewerk zijn nu de 'goede' banen aan de beurt.
Nihilist.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, leuk een aardig. Hans Bohm had het echter over Deep Blue.
Inmiddels heeft Kramnik al verloren van Deep Fritz. Veel simpeler machine, dus computer - mens schaak is zinloos geworden. Beter denken doen computers niet, maar schaken kun je winnen door beter te hoofdrekenen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, leuk een aardig. Hans Bohm had het echter over Deep Blue.
Wat zou hij dan verzinnen - buiten Böhm gerekend danquote:Op zaterdag 23 december 2006 19:04 schreef gelly het volgende:
Een computer zou zichzelf het beste kunnen programmeren als het de zwakste schakel genaamd mens niet nodig zou hebben. Computers worden vooral beperkt door het menselijk brein, da's best wel ironisch.
Hij zou waarschijnlijk verzinnen dat een potje schaak zinloos is, computers kennen geen emotie als "winnen". Komt bij dat mensen data invoeren en dat computers het met die data moeten doen. Vandaar de beperking. Op het moment dat computers zelf zintuigen krijgen kan dat veranderen natuurlijk .. Dan kan creativiteit zich ook ontwikkelen. Tot die tijd zullen computers nooit slimmer zijn dan mensen aangezien mensen bepalen hoe slim de computer is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zou hij dan verzinnen - buiten Böhm gerekend dan
Is dat nu nog niet zo dan? Je kunt een computer met webcam zo instellen dat 'ie iets gaat doen als er iets bijzonders in beeld komt. Bijvoorbeeld: Ultramoderne camera ’ruikt’ angst.quote:Op het moment dat computers zelf zintuigen krijgen
Welke motivatie heeft een neuraal systeem als uitgangspunt dan? Ik denk dat de functieleer nog het meeste in de buurt komt, maar dat zijn altijd praktische tests die ''iets'' bewijzen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij zou waarschijnlijk verzinnen dat een potje schaak zinloos is, computers kennen geen emotie als "winnen". Komt bij dat mensen data invoeren en dat computers het met die data moeten doen. Vandaar de beperking. Op het moment dat computers zelf zintuigen krijgen kan dat veranderen natuurlijk .. Dan kan creativiteit zich ook ontwikkelen. Tot die tijd zullen computers nooit slimmer zijn dan mensen aangezien mensen bepalen hoe slim de computer is.
De functionaliteit die de programmeur eraan geeft. OCR is een voorbeeld, gebruikt TNT om adressen te "lezen" op poststukken. Een neuraal netwerk "leert" de juiste context bij een input te zoeken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Welke motivatie heeft een neuraal systeem als uitgangspunt dan?
Het is natuurlijk wel interessante materie. Hoe ga je als mens bewijzen dat een computer iets heeft bedacht dat klopt ? Als een computer een theorie bedenkt die zover buiten ons eigen denkpatroon ligt dat we het niet kunnen ontkrachten of bevestigen, heeft de computer dan gelijk ?quote:Ik denk dat de functieleer nog het meeste in de buurt komt, maar dat zijn altijd praktische tests die ''iets'' bewijzen.
In beperkte mate idd. De mens koppelt echter emotie aan z'n zintuigelijke prikkels, een computer kan dat niet. Een computer ziet b.v. niet a.d.h.v. een camerabeeld of iemand een 'boef' is of goed volk. Intuïtie is computers vreemd..quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is dat nu nog niet zo dan? Je kunt een computer met webcam zo instellen dat 'ie iets gaat doen als er iets bijzonders in beeld komt. Bijvoorbeeld: Ultramoderne camera ’ruikt’ angst.
Is dat wel intuïtie? Volgens mij zijn het ook gewoon functionele kenmerken van een situatie (boef vs slachtoffer) waarop wij baseren wie de boef is...quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:27 schreef gelly het volgende:
[..]
In beperkte mate idd. De mens koppelt echter emotie aan z'n zintuigelijke prikkels, een computer kan dat niet. Een computer ziet b.v. niet a.d.h.v. een camerabeeld of iemand een 'boef' is of goed volk. Intuïtie is computers vreemd..
http://www.bndestem.nl/zeeland/article953666.ecequote:‘Iedereen moet aan dijken meebetalen’
Door Maurits Sep
Zaterdag 23 december 2006 - DOMBURG – Bescherming tegen overstromingen is geen uitsluitend Zeeuws maar een nationaal belang. Daarom moeten alle Nederlanders meebetalen aan de dijkverhoging, vinden de burgemeester R. van der Zwaag van Veere, gedeputeerde W. van Zandbrink én dijkgraaf W. Gosselaar.
Ze zijn eensgezind in hun afwijzing van het advies van de commissie Vellinga. Die vindt dat de waterschappen verantwoordelijk moeten worden voor de dijkverhoging en dat de mensen in risicogebieden meer moeten gaan betalen voor de bescherming tegen overstromingen. „Een onzalig idee“, reageren zij.
Van Zandbrink omschrijft de veiligheid van de dijken als een nationaal belang. „Misschien zelfs wel van internationaal belang. De verantwoordelijkheid daarvoor moet je dus niet opknippen en verdelen over afzonderlijke waterschappen.“
Van der Zwaag wijst in dit verband op de solidariteit die Nederlanders met elkaar moeten hebben. „Je kunt dit niet afwentelen op een deel van de bevolking.“
Als de dijken hier breken, heeft een groter gebied dan alleen Zeeland een probleem, waarschuwt hij.
Bovendien merken beiden op dat de Zeeuwen onevenredig zwaar getroffen zouden worden. Van Zandbrink: „Wij zijn met weinig mensen maar hebben veel en lange dijken. Wij Zeeuwen zijn dus twee keer de dupe.“
Dat vindt dijkgraaf W. Gosselaar van Waterschap Zeeuwse Eilanden ook.
„Als het ertoe leidt dat wij twee keer zo veel moeten betalen, dan ben ik tegen. Ook ik vind dit van nationaal belang en dat zal ik verdedigen.“
Gosselaar vindt het ‘het veiligst’ als het Rijk blijft betalen voor de veiligheid van de dijken. „Volgens de wet is het ook de verantwoordelijkheid van het Rijk. De waterschappen zijn slechts de beheerder van de dijken.“
Burgemeester Van der Zwaag vindt dat vanuit Zeeland een protest georganiseerd moet worden om het advies van de commissie Vellinga van tafel te krijgen. De provincie moet daar wat hem betreft het voortouw in nemen.
„Het advies is een dag oud en ik heb gisteren al contacten gelegd in Den Haag“, reageert gedeputeerde Van Zandbrink. „Zowel met de Tweede Kamer als met het ministerie van verkeer en Waterstaat.“
Maar als de programmeur al de eerste zet geeft, op welk moment kun je dan stellen dat er zelfstandig gehandeld wordt, om nog maar van creativiteit te zwijgen. Het is al een heel vraagstuk om er achter te komen hoe de computer achter het 'random' getal komt, dat schijnt te gebeuren op basis van kloktikken, maar in hoeverre kun je dan van onvoorspelbaarheid spreken. Een computer handelt namelijk volgens de theorie, interpreteren - opslaan - reproduceren, net als het menselijke geheugen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:25 schreef gelly het volgende:
[..]
De functionaliteit die de programmeur eraan geeft. OCR is een voorbeeld, gebruikt TNT om adressen te "lezen" op poststukken. Een neuraal netwerk "leert" de juiste context bij een input te zoeken.
[..]
Het is natuurlijk wel interessante materie. Hoe ga je als mens bewijzen dat een computer iets heeft bedacht dat klopt ? Als een computer een theorie bedenkt die zover buiten ons eigen denkpatroon ligt dat we het niet kunnen ontkrachten of bevestigen, heeft de computer dan gelijk ?
Dat is de ''genverbrandergeneratie'' geworden.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:15 schreef Aoristus het volgende:
wat is er toch gebeurd met de stervende hoeren kankerkachel generatie?
http://www.mininova.org/tor/524311quote:Isn’t it an amazing coincidence how close the surname of “God bashing” best selling author, evolutionist and Cambridge University biology professor Richard Dawkins is to that of his “progenitor” and “guru” and even we might say God, Charles Darwin?
All we have to do is place a small r in front of the w, take out the k and s and hey presto, Dawkins evolves (or devolves) into Darwin.
quote:Israël komt Palestijnen tegemoet
Israël en de Palestijnen hebben voor het eerst in ongeveer een half jaar op hoog niveau overlegd. De Palestijnse president Abbas sprak in Jeruzalem bijna twee uur lang met de Israëlische premier Olmert.
Het was een langverwachte ontmoeting, waarover weken was onderhandeld. Olmert zegde onder meer toe dat 80 miljoen euro aan bevroren tegoeden vrijkomt. Ook wordt een aantal controleposten op de Westelijke Jordaanoever verwijderd.
Het contact tussen de Palestijnen en Israël werd verbroken nadat begin dit jaar de verkiezingen waren gewonnen door de militante Hamas-beweging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |