abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held vrijdag 22 december 2006 @ 00:23:02 #201
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44646123
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks
Jawel, de bomgordel!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44646145
quote:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks. Doe dus niet alsof de moslims boten of de zeevaart bedacht hebben, want dat hebben ze niet.

Oh ja. De crew van Columbus: http://www.columbusnavigation.com/crew.shtml

Volop Moren inderdaad
Je weet dat de bevolking van Andalusie destijds uit Berbers (oftwel Moren) bestond

nu nog steeds voornamelijk uit afstammelingen van die berbers trouwens

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 22-12-2006 00:36:04 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44646209
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef __Saviour__ het volgende:
En trouwens, omgedraaid is het nog beter. De islam bestaat dankzij het christendom. Het is er een slechte kopie van, alleen dan verspreid door de woorden van een man met voorliefde voor kleine meisjes. Dus dan zijn we uiteindelijk toch nog verantwoordelijk voor het ontstaan van onze eigen cultuur.
De Islam bestaat voornamelijk dankzij het Jodendom, maar zonder het Christendom hadden de zaken er waarschijnlijk inderdaad ook anders voorgestaan. Weet je trouwens dat Jezus door Moslims gezien wordt als een profeet en dat de Bijbel een heilig boek is voor Moslims?

De Islam is echter niet echt een kopie te noemen van het Christendom. Hoewel er natuurlijk genoeg parallen te trekken zijn met zowel het Christendom als het Jodendom.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Donald Duck held vrijdag 22 december 2006 @ 00:33:15 #204
46149 __Saviour__
pi_44646377
Ze degraderen hem tot profeet ja. Terwijl Jezus in het Christendom toch wel iets meer is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44646430
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze degraderen hem tot profeet ja. Terwijl Jezus in het Christendom toch wel iets meer is.
Tja, en voor Westerse atheisten is hij helemaal niets. Voor Joden was hij destijds een vijand. En al die andere religies hebben helemaal niets met de beste man. Wat is je punt?
  Donald Duck held vrijdag 22 december 2006 @ 00:37:38 #206
46149 __Saviour__
pi_44646467
Dat dit niks zegt:
quote:
Weet je trouwens dat Jezus door Moslims gezien wordt als een profeet en dat de Bijbel een heilig boek is voor Moslims?
Dit houdt niet in dat de islam geweldige respect heeft voor het christendom
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44649523
En terecht. Waarom meewerken aan godslastering en hypocrisie?
pi_44649556
Prachtig stukje in de OP
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:35:05 #209
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44649599
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat dit niks zegt:
[..]

Dit houdt niet in dat de islam geweldige respect heeft voor het christendom
En omgekeerd natuurlijk. Althans nu dat was vroeger anders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:37:01 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44649603
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En terecht. Waarom meewerken aan godslastering en hypocrisie?
Godslastering kan niet. Want iets wat niet bestaat en ongrijpbaar is valt niet te belasteren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44653756
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Goh, volgens mij zie ik de linkse users toch nog altijd het eeuwige riedeltje 'als je het niet bevalt, dan emigreer je toch?!' gebruiken als iemand hier op Fok klaagt hoe walgelijk politiek correct o.i.d. Nederland is. Lees je eigen post hierboven nog maar eens....
Nou, het zijn inderdaad de linkse users met dat riedeltje, hoor. Wat bedoel je met mijn eigen post?
quote:
Als het je niet bevalt dat dit een land is waar iedereen gelijke rechten heeft, ook vrouwen en homo's, een land dat op christelijke leest geschoeid en gesticht is en waar men niet gediend is van middeleeuwse normen en waarden, dan ga je maar weg.
pi_44653806
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jawel, de bomgordel!
Hindoeïstische uitvinding.
pi_44654215
Zijn er uberhaupt wapens door moslims uitgevonden Voor een moordzuchtig en haatdragend volk als de moslims zou dit toch een koud kunstje moeten zijn?
pi_44654470
Kromzwaard, hè... .
pi_44654588
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:13 schreef Monidique het volgende:
Kromzwaard, hè... .
Was dat geen Centraal-Aziatische uitvinding
pi_44660214
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zijn er uberhaupt wapens door moslims uitgevonden Voor een moordzuchtig en haatdragend volk als de moslims zou dit toch een koud kunstje moeten zijn?
De bommenriem?
pi_44660264
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:45 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

De bommenriem?
Nee.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:05:18 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44660693
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:07 schreef Haaglander het volgende:
Voor alle stroopsmeerders en identiteitsverkrachters van fok!!
Trouw.nl

[..]

Ik zie de christelijke zeloten van CDA, PvdA en CU dit niet (durven) zeggen. Ik hoop echt dat Wilders (binnenkort?) Minister van Assimilatie en Deportatie wordt, dan zullen de problemen met de Islam in Nederland als sneeuw voor de zon verdwijnen.
WIlders wil juist óók geloof meer in de politiek brengen, joods-christelijke superieuriteit in de grondwet vastleggen enzo.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44662050
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De demografische bom.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44662122
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De demografische bom.
Nee dat is door de Chinezen uitgevonden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44662720

En dat allemaal uit de mond van een Australier wiens voorouders Australie niet hebben gesticht, maar hebben bezet ten koste van de aboriginals. Hebben ze de taal van de aboriginals geleerd? Hebben ze de gewoonten, de normen en waarden van de aboriginals overgenomen?

Sorry, maar deze kneus kan ik absoluut niet serieus nemen. Hij heeft een punt als hij zegt dat immigranten de geldende wet dienen te accepteren, de geldende taal moeten leren en met de reeds aanwezige populatie vredig moet samenleven, maar er is in een seculiere maatschappij ook nog zoiets als individuele vrijheid, een begrip wat rechts, ook in Australie, blijkbaar maar wat graag overboord wil gooien om de enge moslim buiten de deur te houden.
pi_44663028
quote:
"Deze cultuur is gedurende 200 jaar ontwikkeld na strijd, uitproberen en overwinningen door miljoenen mensen die op zoek waren naar vrijheid."
Sja, zo kun je gedeporteerd worden naar de andere kant van de wereld natuurlijk ook noemen.
quote:
"Immigranten moeten zich aanpassen, niet de Australiërs."
Zo is dat, wanneer gaan die import-criminelen dat eens doen ? De autochtonen in Australië wachten al een tijdje.
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:02:44 #223
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44663273
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:38 schreef Vhiper het volgende:

En dat allemaal uit de mond van een Australier wiens voorouders Australie niet hebben gesticht, maar hebben bezet ten koste van de aboriginals. Hebben ze de taal van de aboriginals geleerd? Hebben ze de gewoonten, de normen en waarden van de aboriginals overgenomen?

Sorry, maar deze kneus kan ik absoluut niet serieus nemen. Hij heeft een punt als hij zegt dat immigranten de geldende wet dienen te accepteren, de geldende taal moeten leren en met de reeds aanwezige populatie vredig moet samenleven, maar er is in een seculiere maatschappij ook nog zoiets als individuele vrijheid, een begrip wat rechts, ook in Australie, blijkbaar maar wat graag overboord wil gooien om de enge moslim buiten de deur te houden.
Shocking! Jij vergelijkt de superieure Blanke Man met een Moslim? Natuurlijk hoefde de superieure Blanke Man zich niet aan te passen aan de naaktlopende Aboriginals. Maar alles en iedereen moet zich nu wel aan de superieure Blanke Man aanpassen, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44663323
Je mag kennelijk ook alleen op zoek naar vrijheid als je christelijk bent.
  Donald Duck held vrijdag 22 december 2006 @ 18:59:35 #225
46149 __Saviour__
pi_44664572
vrijheid is ook typisch iets voor de westerse/christelijke wereld. in de islam(itische landen) is maar van weinig vrijheid sprake.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:00:19 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44664591
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
vrijheid is ook typisch iets voor de westerse/christelijke wereld. in de islam(itische landen) is maar van weinig vrijheid sprake.
vrijheid en christelijk in 1 zin. Vrij van een brandmerk op je voorhoofd, dát weet je bij een christelijke partij, meer ook niet hoor En dat is eigenlijk ook maar vanwege die lastige passage met dat getal van het beest in dat boekje van ze.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:04 schreef gelly het volgende:
Je mag kennelijk ook alleen op zoek naar vrijheid als je christelijk bent.
De mate van lompheid irriteerde mij in Australie wel. Nieuw-Zeelanders irriteren zich er ook aan. Een stelletje bier-drinkende luiwamessen zijn het. Ze kunnen niet eens een tunnel door de stad Sydney bouwen, daarvoor moeten ze Nieuw-Zeelanders inhuren.

Dat 'open en vriendelijk' is alleen maar omdat Australie donders goed weet dat ze zonder toerisme niks meer zijn.

Met 'mate' bedoel ik overigens niet dat iedereen zo is, maar dat er procentueel best veel mensen zijn die het lollig vinden om onder het genot van een biertje, met een gebroken biefles op wat arabieren in te meppen.

Het is daarbij erg jammer dat een land als Australie totaal verknald wordt door falende politiek naar Engels model, wat in de UK ook hard bezig is met falen. In Nieuw-Zeeland valt het juist best wel mee. Daar is men wat pragmatischer, alleen heerst er een kleine sfeer van positieve discriminatie naar de lokale Maori's.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 22-12-2006 19:42:36 ]
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:21:42 #227
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_44681633
quote:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft, op wat verdwaalde eenvoudige wiskunde of sterrekunde, kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks. Doe dus niet alsof de moslims boten of de zeevaart bedacht hebben, want dat hebben ze niet.

Oh ja. De crew van Columbus: http://www.columbusnavigation.com/crew.shtml

Volop Moren inderdaad
Toen het christendom in dezelfde agressieve fase zat waarin de islam nu zit (inderdaad: 500-600 jaar geleden), werd de wetenschappelijke ontwikkeling ook danig afgeremd. Denk maar eens aan Galilei.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:02:31 #228
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_44682363
Geweldige uitspraken van de MP van Ozzy.

En al die linkse huillies mogen ophouden; de moslims in australie worden op geen enkele manier beperkt in hun manier van leven.

Er is alleen een duidelijke boodschap gegeven, waar in feite geen praktische consequenties aanzitten.
pi_44682595
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Toen het christendom in dezelfde agressieve fase zat waarin de islam nu zit (inderdaad: 500-600 jaar geleden), werd de wetenschappelijke ontwikkeling ook danig afgeremd. Denk maar eens aan Galilei.
dat klopt in die zin wel. Het christendom moorde een 600 a 700 honderd jaar geleden alles wat los en vast zat. De islam is ong zo veel jonger dan het christendom. Diezelfde paralellll zou je kunnen doortrekken
De islam is by far the meest bloederigste religie atm.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44685570
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat klopt in die zin wel. Het christendom moorde een 600 a 700 honderd jaar geleden alles wat los en vast zat. De islam is ong zo veel jonger dan het christendom. Diezelfde paralellll zou je kunnen doortrekken
De islam is by far the meest bloederigste religie atm.
Het is niet de religie die bloederig is, het zijn de figuren die religie als machtsmiddel gebruiken, net als dat het christendom in naam van diegenen misbruikt is (en wordt) ... Of je nu uit naam van het kapitalisme, communisme, islam, christendom of welke ideologie dan ook iemand vermoordt, het slachtoffer zal het weinig uitmaken. Punt is dat het vrijwel altijd om macht gaat, of een conflict over de ruggen van mensen die gewoon willen leven naast elkaar, ongeacht religie of overtuiging. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn in een westerse vrije samenleving, niet het soort volksophitserij dat in Australië kennelijk gemeengoed is..
  zondag 24 december 2006 @ 01:36:01 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44697759
En Peter Costello wordt gezien als de grote linkse softie van de Australische regering.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 24 december 2006 @ 01:50:25 #232
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44697975
Moordenaars hebben een hart, iedere user hier heeft ook een hart, dus...

kom op zeg, .
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:02 schreef ExTec het volgende:
Geweldige uitspraken van de MP van Ozzy.

En al die linkse huillies mogen ophouden; de moslims in australie worden op geen enkele manier beperkt in hun manier van leven.

Er is alleen een duidelijke boodschap gegeven, waar in feite geen praktische consequenties aanzitten.
Whatever mate. !
pi_44701835
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem: dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet.
Wat je nu zegt is een beetje hetzelfde als het onkennen van de holocaust. Bij dergelijke opmerkingen word ik lichtelijk onpasselijk en schaam mij dat Nederland zulke idioten voortbrengt.
pi_44701963
Overigens is aan de OP niets aan te merken, niets van deportatie wat sommigen suggereren of discriminatie. Kortom, een duidelijke boodschap van als je gastland je niet aanstaat, staat het je vrij om te vertrekken naar een ander werelddeel waar je gedachtegoed wel wordt geaccepteerd.
pi_44701974
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:36 schreef PJORourke het volgende:
En Peter Costello wordt gezien als de grote linkse softie van de Australische regering.
Welkom terug van je ban trouwens.
  zondag 24 december 2006 @ 12:43:58 #236
6484 ExTec
pi_44703337
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens is aan de OP niets aan te merken, niets van deportatie wat sommigen suggereren of discriminatie. Kortom, een duidelijke boodschap van als je gastland je niet aanstaat, staat het je vrij om te vertrekken naar een ander werelddeel waar je gedachtegoed wel wordt geaccepteerd.
Daar komt het kort samengevat op neer, is het niet.

Maar de extreem-linksen hier doen liever hun best om 'het beeld' op te roepen dat WO2 achtige deportaties maar een paar dagen in de toekomst van ons verwijderd zijn!
  Donald Duck held zondag 24 december 2006 @ 13:12:27 #237
46149 __Saviour__
pi_44704201
Dat is dus zo extreem zwak van links. Altijd wo2 erbij halen als iets anti-buitenlander is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44704253
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat je nu zegt is een beetje hetzelfde als het onkennen van de holocaust. Bij dergelijke opmerkingen word ik lichtelijk onpasselijk en schaam mij dat Nederland zulke idioten voortbrengt.
Dat mag je wel even uitleggen. Hilarisch.
pi_44704320
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is dus zo extreem zwak van links. Altijd wo2 erbij halen als iets anti-buitenlander is.
Ik heb het topic even heel snel doorzocht, dus ik kan iets over het hoofd hebben gezien, maar de eerste die het over de Tweede Wereldoorlog heeft, is de user boven jou. Ok, KB heeft het over "nazipropaganda", maar dat gaat over wat een andere user geschreven heeft en niet dit bericht op zich.
pi_44704643
quote:
Monidique het volgende:

[..]

Dat mag je wel even uitleggen. Hilarisch.
Traag van begrip?

Tip: google eens op normen en waarden! Ennehhh....... normen en waarden bestaan echt hoor...... 1.380.000 Hits maar over dit begrip.
  zondag 24 december 2006 @ 13:33:13 #241
6484 ExTec
pi_44704783
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het topic even heel snel doorzocht, dus ik kan iets over het hoofd hebben gezien, maar de eerste die het over de Tweede Wereldoorlog heeft, is de user boven jou. Ok, KB heeft het over "nazipropaganda", maar dat gaat over wat een andere user geschreven heeft en niet dit bericht op zich.
Wat een kolder man.

Het wordt idd niet gezegd met zoveel woorden, maar volgens jouw zijn dit soort uitspraken toch wel heel 'eng', en ik kan je uitdagen om uit te leggen wat dan het eindpunt zou zijn, maar dat weten we al, dus laten we onszelf de moeite besparen.

Je wint niet van intolerantie, door tot in het oneindige tolerant te zijn, maar die kant zie jij comfortabel niet, jij gaat lekker als vanouds door met de westerse wereld langs jouw liniaal der tolerantie te leggen, inclusief moralistisch vingertje, als een partij niet voldoet aan jouw criteria.
pi_44705121
quote:

[..]

Dat jij onpasselijk wordt zegt toch dat je een ander moreel kader hebt dan die andere Blanke Hollander, Monidique?
pi_44705478
Howard is nu de eerste die dit zegt; er zullen er nog wel een paar volgen over verloop van tijd. NIet zo gek ook, als je naar de geschiedenis kijkt zie je dat er vrijwel altijd wel ergens een oorlog wordt gevoerd. Zou dat zijn omdat verschillende volkeren zo goed met elkaarkunnen integreren, of zou er een andere reden voor zijn?
Big dick.
  zondag 24 december 2006 @ 13:53:48 #244
6484 ExTec
pi_44705552
quote:

[..]

Daar zou ik het niet mee vergelijken.

Dat het voor de rest wel een zeer-oudbakken cultuur-relativistisch argument is, is een feit.

Argumenten als dat er 'geen nederlandse cultuur bestaat' zijn te naief om serieus te nemen.
  Donald Duck held zondag 24 december 2006 @ 13:54:07 #245
46149 __Saviour__
pi_44705565
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

niet enkel dit topic. maar werkelijke iedere keer als er iets over maatregelen tegen niet-integrerend tuig gezegd wordt, valt vroeg of laat altijd een nazi vergelijking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44705586
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:14 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ik ben het volkomen eens met de topic. er staat eigenlijk niks geks. er staat niet iets als gij zult ook christen worden, of een minirokje aan doen en je laten gang bangen of donderdag vrijdag en zaterdag je zat zuipen, snuiven en elkaars vrouwen neuken. nee helemaal niets daarover. gewoon de wetten en het recht van de maatschappij accepteren waarin je woont. Niet mee eens even goede vrienden maar probeer het dan elders.

is gewoon zo, niets mis mee.
Kern van het betoog eigenlijk. Wat is de bron van het bericht trouwens?
pi_44705777
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Traag van begrip?
Nee. Het is gewoon vrij apart iemand te vergelijken met een Holocaustontkenner als hij zegt dat dé Nederlandse waarden en normen niet bestaan.
quote:
Tip: google eens op normen en waarden! Ennehhh....... normen en waarden bestaan echt hoor...... 1.380.000 Hits maar over dit begrip.
"Aliens on mars" heeft honderdduizend hits meer. Ik ontken niet dat er normen en waarden zijn. Ik denk zelfs dat er wel Nederlandse waarden en normen zijn, ongeveer, dat is cultuur namelijk. Het punt is dan alleen wel dat je zult moeten generaliseren. Ik reageerde op "Wat vind je van iemand die de Nederlandse waarden en normen niet accepteert?" en sja, die dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet. Drie kussen op de wangen? Rond etenstijd iemand bezoeken? Etcetara. Iedereen heeft weer andere waarden en normen en die zijn net zo Nederlands als de andere. Maar goed, sociaal of cultureel kun je vast wel door middel van generalisatie op deze waarden en normen komen, maar het raakt hier het juridische (maar is het nog niet) en dan kun je niet stellen dat dergelijke waarden en normen er zijn. Mits je niet in een totalitaire staat wil leven, althans.
pi_44705869
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:33 schreef ExTec het volgende:
Het wordt idd niet gezegd met zoveel woorden,
Nee, niet met zoveel woorden, nee. Ook niet met maar één woord.
quote:
maar volgens jouw zijn dit soort uitspraken toch wel heel 'eng', en ik kan je uitdagen om uit te leggen wat dan het eindpunt zou zijn, maar dat weten we al, dus laten we onszelf de moeite besparen.
Ja, de uitspraken zijn eng. Dus...? Waar is die vermaledijde Tweede Wereldoorlog nou?
quote:
Je wint niet van intolerantie, door tot in het oneindige tolerant te zijn, maar die kant zie jij comfortabel niet, jij gaat lekker als vanouds door met de westerse wereld langs jouw liniaal der tolerantie te leggen, inclusief moralistisch vingertje, als een partij niet voldoet aan jouw criteria.
Ik heb geen flauw idee wat je hier beweert. Het enige dat het zou kunnen zijn, is dat je mij van liberalisme beschuldigt en het willen beschermen van mijn eigen rechten. Sja, het kan erger.
  zondag 24 december 2006 @ 14:06:27 #249
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44706075
-edit-
Ach, whatever.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 24 december 2006 @ 14:09:54 #250
6484 ExTec
pi_44706211
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:

Ik reageerde op "Wat vind je van iemand die de Nederlandse waarden en normen niet accepteert?" en sja, die dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet.
Dit cultuur relativistische gewouwel gaat nergens over.

Simpelste oplossing voor dweeps zoals jij is bv. naar Belgie of Frankrijk, of nog beter naar het MO gaan.

Dan kom je tot de conclusie dat die mensen heel anders met elkaar omgaan/ hele andere gebruiken en gewoonten hebben dan dat wij hebben.

Dat 'totaal' aan gebruiken en gewoonte noemen we onze cultuur danwel onze normen en waarden.

Dat jij er moeite mee hebt om onze cultuur in 2 zinnen samen te vatten, is niet zo vreemd, het begrip cultuur is dermate abstract dat dat gewoon niet mogelijk is, maar dat laat onverlet dat er wel degelijk een NL cultuur is.

Ook dat culturen constant in beweging zijn, en elkaar beinvloeden veranderd dat feit niet.

Je zou het bv. ook aan een buitenlander die hier woont kunnen vragen, of er een verschil tussen de cultuur hier en de cultuur in z'n land van herkomst is.

En een andere vraag die ik altijd graag aan cultuur relativisten zoals jijzelf vraag:

Is het een specifieke 'eigenschap' van NL volgens jou dat wij geen 'cultuur' hebben, of hebben andere landen daar ook last van?

Want het verschil tussen het leven hier en in frankrijk is merkbaar (en m'n ouders hebben een huis in frankrijk, waar ik regelmatig kom, dus het is praktijk ervaring).

Of ga je het vervolgens gooien op een nog naiever onhoudbaar vergezicht als: "Heel de wereld deelt 1 cultuur, de wereld is van iedereen? "

Maar ik krijg meestal geen antwoord van de mensen aan wie ik de vraag stel, dus verwacht er nu eigenlijk ook geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')