Ik zie de christelijke zeloten van CDA, PvdA en CU dit niet (durven) zeggen. Ik hoop echt dat Wilders (binnenkort?) Minister van Assimilatie en Deportatie wordt, dan zullen de problemen met de Islam in Nederland als sneeuw voor de zon verdwijnen.quote:Moslims wacht aangezegd in Australië
Moslims, die onder de islamitische sharia-wetten willen leven, moeten maar weg uit Australië volgens de regering in een boodschap die zich vooral richtte op moslim-radicalen. Minister van Financiën Peter Costello gaf aan dat radicale imams uitgezet zouden worden als ze niet willen aanvaarden dat Australië een seculiere staat is en dat de wetten worden gemaakt door het parlement. "Als dit niet jullie waarden zijn, als jullie een land willen met de sharia als wet of een theocratische staat, is dit niet het land voor jullie."
"Ik zeg telkens tegen imams die vertellen dat er twee soorten wetten in Australië zijn, de Australische en de islamitische, dat dit onjuist is. Als ze het niet eens zijn met parlementair aangenomen wetten, onafhankelijke rechtspraak, democratie en liever de sharia willen hebben ze alle vrijheid om naar een ander land te gaan."
Op de vraag of de imams gedwongen zouden worden uitgezet antwoorde hij dat hun dubbele nationaliteit dat zeer wel mogelijk maakt. De minister van onderwijs, Brendan Nelson zei later dat moslims, die de Australische normen en waarden niet wensten te accepteren 'op moeten rotten'.
Premier Howard ergerde sommige moslims door te zeggen dat hij een voorstander is van het stevig in de gaten houden van moskee's door de veiligheidsdiensten.
"Immigranten moeten zich aanpassen, niet de Australiërs. Ik ben het zat om steeds te horen dat we misschien een individu of hun cultuur 'stigmatiseren'. Na de laffe aanslag op Bali zien we gelukkig een opleving van het patriotisme in Australië. Maar het stof van die aanslag was nog niet neergedaald toen de 'politiek correcte' linkse meute begon te schreeuwen dat ons patriotisme een belediging was voor 'anderen'. Ik ben niet tegen immigratie noch tegen mensen die een beter bestaan zoeken in ons land. Maar er zijn een paar dingen die deze nieuwkomers heel goed moeten begrijpen. Het idee dat Australië een multiculturele samenleving zou moeten zijn dient er alleen maar toe om onze identiteit en samenhang te ondermijnen. Als Australiërs hebben wij onze eigen cultuur, onze eigen samenleving, onze eigen taal en onze eigen manier van leven."
"Deze cultuur is gedurende 200 jaar ontwikkeld na strijd, uitproberen en overwinningen door miljoenen mensen die op zoek waren naar vrijheid. Hier praten we hoofdzakelijk Engels en niet Libanees, Arabisch, Chinees, Japans of Russisch. Daarom: als u deel wil uitmaken van deze samenleving: leer de taal!"
"De meeste Australiërs geloven in een christelijke God. Dat is geen 'rechts' geleuter maar gewoon een feit. Christelijke mannen en vrouwen met christelijke principes hebben deze natie gesticht. Dat is duidelijk gedocumenteerd. En het is uitermate gepast om dit tot uitdrukking te brengen op de muren van onze scholen. Als onze God u tegenstaat raad ik u aan een ander deel van de wereld op te zoeken want ónze God is deel van ónze cultuur. Wij accepteren jullie geloof en zullen nooit vragen waarom jullie dat geloof hebben. Alles wat wij vragen is dat jullie ook ons geloof accepteren en vreedzaam met ons samenleeft."
"Als jullie het Zuiderkruis verachten (het sterrebeeld Zuiderkruis, deel van de Australische vlag - Red.) zullen jullie serieus moeten nadenken om naar een ander deel van deze planeet te gaan. Wij zijn gelukkig met onze cultuur en hebben geen behoefte om die te veranderen. Jullie kunnen je eigen cultuur houden maar dring die niet op aan anderen."
"Dit is ónze natie, óns land en ónze cultuur en we geven jullie alle gelegenheid om daarvan te genieten. Maar zodra jullie uitgeklaagd, uitgehuild en uitgeraasd zijn over onze vlag, onze eed, onze christelijke waarden en onze manier van leven raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van een van de grootste Australische democratische waarden: het recht om op te rotten."
"Als jullie hier niet gelukkig zijn, vertrek dan. Wij hebben jullie niet gedwongen om hier te komen. Jullie hebben gevráágd om hier te mogen komen. Accepteer dus het land dat jullie accepteerde."
En zo is hetquote:"Als jullie hier niet gelukkig zijn, vertrek dan. Wij hebben jullie niet gedwongen om hier te komen. Jullie hebben gevráágd om hier te mogen komen. Accepteer dus het land dat jullie accepteerde."
Wat is er dan precies eng aan?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Monidique het volgende:
Het is inderdaad erg duidelijk en to the point, waardoor het enge nog zichtbaarder is.
moet jij niet in amsterdam knuffelen met berbers enzo? Flikker toch op zeg, dit is toch gewoon doodnormaal? Als jij ergens te gast bent, en in de minderheid bent, waarom zouden dan de oorspronkelijke bewoners cq. meerderheid zich aan jou moeten aanpassen?!quote:Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Monidique het volgende:
Het is inderdaad erg duidelijk en to the point, waardoor het enge nog zichtbaarder is.
Iemand die waarden en normen niet accepteert moet maar oprotten, bijvoorbeeld. Gaat totaal in tegen de liberale samenleving, me dunkt. En dat is dus eng.quote:
Nee, liever niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:33 schreef mister_popcorn het volgende:
moet jij niet in amsterdam knuffelen met berbers enzo?
O, vast wel.quote:Flikker toch op zeg, dit is toch gewoon doodnormaal?
Ik vind het heel normaal dat je je aanpast, ja, en ik vind het ook heel normaal dat je gewoon lekker je eigen leven mag leiden volgens je eigen waarden en normen. Tevens is het dus ook eng dat een bepaalde waarden en normen uitgedragen moeten worden omdat een meerderheid zoiets vindt. Dat is een tamelijk totalitaire gedachte. We zullen trouwens eens vragen wat de oorspronkelijke bewoners van Australië van al dat aanpassen vinden...quote:Als jij ergens te gast bent, en in de minderheid bent, waarom zouden dan de oorspronkelijke bewoners cq. meerderheid zich aan jou moeten aanpassen?!
Ik moet niets.quote:Trouwens, je zou nu eens 'n kerk in bijv Teheran willen neerzetten. Of eisen dat dat gejank van zo'n vent-met-baard-én-in-jurk als ze weer moeten bidden zachter moet omdat jij er last van hebt. Succes![]()
Nou, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Als ik dit bericht zo lees is het vooral gericht aan die imams die willen dat iedereen zich aan de sharia houdt. Volgens mij kun je daar niet hard genoeg tegen optreden.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iemand die waarden en normen niet accepteert moet maar oprotten, bijvoorbeeld. Gaat totaal in tegen de liberale samenleving, me dunkt. En dat is dus eng.
Dan moeten ze dat duidelijker zeggen.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Als ik dit bericht zo lees is het vooral gericht aan die imams die willen dat iedereen zich aan de sharia houdt. Volgens mij kun je daar niet hard genoeg tegen optreden.
quote:Op donderdag 21 december 2006 14:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat duidelijker zeggen.
Dit lijkt me redelijk duidelijk.quote:Minister van Financiën Peter Costello gaf aan dat radicale imams uitgezet zouden worden als ze niet willen aanvaarden dat Australië een seculiere staat is en dat de wetten worden gemaakt door het parlement. "Als dit niet jullie waarden zijn, als jullie een land willen met de sharia als wet of een theocratische staat, is dit niet het land voor jullie."
"Ik zeg telkens tegen imams die vertellen dat er twee soorten wetten in Australië zijn, de Australische en de islamitische, dat dit onjuist is. Als ze het niet eens zijn met parlementair aangenomen wetten, onafhankelijke rechtspraak, democratie en liever de sharia willen hebben ze alle vrijheid om naar een ander land te gaan."
a) de oorspronkelijke bewoners van Australië zijn altijd bezopen.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het heel normaal dat je je aanpast, ja, en ik vind het ook heel normaal dat je gewoon lekker je eigen leven mag leiden volgens je eigen waarden en normen. Tevens is het dus ook eng dat een bepaalde waarden en normen uitgedragen moeten worden omdat een meerderheid zoiets vindt. Dat is een tamelijk totalitaire gedachte. We zullen trouwens eens vragen wat de oorspronkelijke bewoners van Australië van al dat aanpassen vinden...
Wat vind je van iemand die de Nederlandse waarden en normen niet accepteert? Volgens jou is dat geen enkel probleem. Dan moet je ook niet zeuren dat de gemeenschap verdeeld is en blijft (lijkt mij niet wenselijk). Het heet niet voor niks gemeenschap: gemeenschappelijke normen en waarden.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iemand die waarden en normen niet accepteert moet maar oprotten, bijvoorbeeld. Gaat totaal in tegen de liberale samenleving, me dunkt. En dat is dus eng.
Klopt. Ben ik met je eens. Het probleem wat ik met dit soort topics heb en blijf daar bot tegen ingaan. Wat is het nut van de post van de TS. Zal het meer begrip kweken tussen moslims en ons westerlingen. Zal dat een bijdrage leveren aan meer begrip onderling ik denk van niet. Er is trouwens al een land wat islam wetgeving gaat invoeren dat is Canada.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zie ik, maar dat is gewoon vooral een tirade tegen moslims
Dat doen de Chinezen al eeuwen overal. De normen en waarden van anderen niet accepteren. Die blijven zich zelf. En hebben geen grote bek zoals zoveel mensen van andere culturen. Daarin zit hem het verschil.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:46 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Wat vind je van iemand die de Nederlandse waarden en normen niet accepteert? Volgens jou is dat geen enkel probleem. Dan moet je ook niet zeuren dat de gemeenschap verdeeld is en blijft (lijkt mij niet wenselijk). Het heet niet voor niks gemeenschap: gemeenschappelijke normen en waarden.
Dat is dus het probleem: dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:46 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Wat vind je van iemand die de Nederlandse waarden en normen niet accepteert?
Niet heel duidelijk nee. Maar er zijn wel bepaalde dingen die in onze maatschappij niet worden geaccepteerd.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet.
Zo is het en niet anders. De wet is de enige reden om mensen eruit te (willen) knikkeren, punt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:53 schreef Monidique het volgende:
Men moet zich aan de wet houden en niet aan abstracte waarden en normen die voor iedereen weer anders zijn.
Als moslims eigen wetten willen zou ik dat goed vinden. Maar dan wel binnen de context van de Nederlandse grondwet. Er zijn landen die daar al wat meer ervaring mee hebben en volkeren die mogelijkheid geven voorbeelden vindt je bijvoorbeeld in Canada waar de Indianen en de Inuit eigen rechten en rechtspraak hebben. Bezit van land mogen hebben als volk. Maar de doodstraf of handjes afhakken is niet mogelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voor mij zijn er meerdere wetten. Thuis heb ik mijn eigen wetten. Buiten heb ik mijn eigen wetten. Op mijn werk heb ik mijn eigen wetten. In de moskee heb ik eigen wetten. En ja, ik hou me ook aan de nederlandse wet.
Het is een suggestieve en nogal xenofobe stelling van deze minister. Moet iedereen het land uit die naast de landelijke wet ook eigen wetten heeft? Of alleen moslims? Het lijkt mij dan ook een kwestie van tijd voordat de eerste borden met "Moslims achterin de bus", "Niet meer dan 2 moslims in de winkel", "Verboden voor moslims" verschijnen.
Een maatschappij is voortdurend aan veranderingen onderhevig. Of dacht je dat zaken als abortus en homohuwelijk er altijd al was? Je kunt niet voorkomen dat in een democratie wetten worden aangenomen die je niet aanstaan, zelfs als ze in het voordeel van moslims zouden zijn. Take it or leave it. En anders is er vast plek in Australie, de nieuwe thuishaven voor de blanke man.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet heel duidelijk nee. Maar er zijn wel bepaalde dingen die in onze maatschappij niet worden geaccepteerd.
Ik weet dat maatschappijen veranderen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er met het oog op politieke correctheid vage beslissingen worden gemaakt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een maatschappij is voortdurend aan veranderingen onderhevig. Of dacht je dat zaken als abortus en homohuwelijk er altijd al was? Je kunt niet voorkomen dat in een democratie wetten worden aangenomen die je niet aanstaan, zelfs als ze in het voordeel van moslims zouden zijn. Take it or leave it. En anders is er vast plek in Australie, de nieuwe thuishaven voor de blanke man.![]()
Juist. Ik haal dan ook nergens uit het verhaal dat moslims uit zijn op het vervangen van de grondwet. Binnen de context van de grondwet zouden alle andere (eigen) wetten gewoon geaccepteerd moeten worden. Ik zie hier geen kwaad in. Maar goed, bij sommige mensen gaat er nu automatisch een alarmbelletje rinkelen als iets naar moslim of Islam neigt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als moslims eigen wetten willen zou ik dat goed vinden. Maar dan wel binnen de context van de Nederlandse grondwet. Er zijn landen die daar al wat meer ervaring mee hebben en volkeren die mogelijkheid geven voorbeelden vindt je bijvoorbeeld in Canada waar de Indianen en de Inuit eigen rechten en rechtspraak hebben. Bezit van land mogen hebben als volk. Maar de doodstraf of handjes afhakken is niet mogelijk.
Wie bepaalt of iets politiek correct is of niet? Waarom was abortus eerst niet correct en nu wel? Waarom zou dat niet voor andere zaken gelden?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik weet dat maatschappijen veranderen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er met het oog op politieke correctheid vage beslissingen worden gemaakt.
Deze nazipropaganda, vol superieure en christelijke krachttermen, spreekt je dus wel aan, desiredbard? Hoe voorspelbaarquote:Op donderdag 21 december 2006 15:12 schreef desiredbard het volgende:
blaat
Bij mij zijn de alarmbelletjes een tikje anders van aard. Maar ben het helemaal met je eens. Kijk dialoog en praten is uiteindelijk de enige en echte oplossing tussen landen en culturen. Maar door sommige extremistische figuren aan beide kanten en voorbeelden daarvan vinden we boven mij duurt het vaak zo lang. Kijk maar eens naar Ierland. En de IRA. Die zijn er ook eindelijk achter na zo een jaar of 200 dat dialoog toch de beste weg is.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Juist. Ik haal dan ook nergens uit het verhaal dat moslims uit zijn op het vervangen van de grondwet. Binnen de context van de grondwet zouden alle andere (eigen) wetten gewoon geaccepteerd moeten worden. Ik zie hier geen kwaad in. Maar goed, bij sommige mensen gaat er nu automatisch een alarmbelletje rinkelen als iets naar moslim of Islam neigt.
Dat zou van mij mogen als dat maar door een meerderheid van volk en staat in de grondwet wordt vastgelegd. Daarom is de angst tegen moslims onterecht want niemand heeft denk ik zo makkelijk die meerderheid.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Heffen we dan ook meteen de vrijheid van zeiken op alles en iedereen die anders is dan ons op?
je bedoelt de aboriginals ? die lopen nog met speren rond.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:
We zullen trouwens eens vragen wat de oorspronkelijke bewoners van Australië van al dat aanpassen vinden...
Wat heeft dat hiermee te maken, behalve een Wilders bash?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:27 schreef IHVK het volgende:
Oja, Deportatie zei je? Wilders?
De partij van de vrouwenmishandelaars??
De pot verwijt de ketel bla bla![]()
[upd] PVV-Kamerlid Graus ernstig in opspraak
Tja als ik in de woestijn daar zou lopen zou ik geen blanke bleekscheet naast me willen hebben maar een aboriginal die kennis heeft van de omgeving en de gevaren.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef MrVVD het volgende:
[..]
je bedoelt de aboriginals ? die lopen nog met speren rond.
Nu weet ik waar jij je looks door hebt laten inspireren.
quote:
kardesim desirebard baska birkisi. ik ben Mr VVD en ik spreek voor mezelf maar als jij het geil vind om op deze manier met mij te communiceren ok even goede vrienden. alleen niet rukken hequote:Op donderdag 21 december 2006 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deze nazipropaganda, vol superieure en christelijke krachttermen, spreekt je dus wel aan, desiredbard? Hoe voorspelbaar![]()
Hoe denken ze daar in Ierland eigenlijk over?
nou ok ok ik strijk over mijn hart en ik geef je volkomen gelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:28 schreef Megumi het volgende:
Tja als ik in de woestijn daar zou lopen zou ik geen blanke bleekscheet naast me willen hebben maar een aboriginal die kennis heeft van de omgeving en de gevaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |