Fransje Bauer.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent van mening dat we ook maar een stukje "orginele" Hollandse cultuur hebben ? Ik hoor het graag ...
Hoezo? De Islam is al decennia eeuwen lang een sub-onderdeel van de Westerse cultuur anders. Sterker nog, zonder de Islam had er niet eens een Westerse cultuur kunnen ontstaanquote:Op vrijdag 22 december 2006 00:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nederland heeft niet veel duidelijke cultuur waarvan je zegt: "Da's typisch puur Nederlands". Maar het wel duidelijk westers. Op veel punten staan de islam en de moslims daar heel ver van af.
Jawel hoor. De islam is echt op geen enkel gebied van waarde geweest voor ons.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoezo? De Islam is al decennia eeuwen lang een sub-onderdeel van de Westerse cultuur anders. Sterker nog, zonder de Islam had er niet eens een Westerse cultuur kunnen ontstaan![]()
Zonder de Islam hadden wij, als Westerlingen, waarschijnlijk nu nog steeds niet met onze bootjes Australie en Amerika ontdekt en gekoloniseerd. Om maar eens een dwars-straat te noemen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jawel hoor. De islam is echt op geen enkel gebied van waarde geweest voor ons.
Ha, ons intellect is ook wakkerquote:Op vrijdag 22 december 2006 00:07 schreef StefanP het volgende:
Inderdaad. Weg ermee. Een haatdragende, onderdrukkende, cultuur die in 1000 jaar nog niets voortgebracht heeft dan haat, haat en nog meer haat. Kijk maar even naar het Midden Oosten: een corrupte bende waar je als niet-moslim geen enkel recht hebt, waar wetenschap niet bestaat, waar vrouwen niet over straat mogen en waar cultuur niet verder komt dan een ayatollah die van een toren krijst. Jammer dat ze olie hebben, anders hadden we veel minder last van ze omdat ze dan geen nagel hadden om aan hun kont te krabben, met dan aan hun geweldige uitvindingen, onderwijs, democratie en industrie. Ahem.
Dus excuseer mij als ik me in de woorden van Howard vind dat moslims die naar Australie komen, zich maar aanpassen. En als ze dat niet doen, dan hebben ze maar niet zo'n grote mond en belijden ze hun geloof c.q. cultuur maar rustig en netjes zoals andere groepen immigranten waar geen hond last van heeft in plaats van alles maar te eisen, te schreeuwen over discriminatie en niets bij te dragen. Overal in het westen is het maar een groep: de moslims. Maar goed, volgens sommige Fokkers ligt het aan de racistische, xenofobe Zweden. En de Nederlanders. En de Denen. En de Britten. En de Duitsers. En de Fransen. En de Australiers. Enzovoorts. Toch? Want dat is de gemene factor: de westerling. Niet de moslim, oh nee....
Maar natuurlijk. En op welke manier heeft de islam daaraan bijgedragen?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zonder de Islam hadden wij, als Westerlingen, waarschijnlijk nu nog steeds niet met onze bootjes Australie en Amerika ontdekt en gekoloniseerd. Om maar eens een dwars-straat te noemen.
Behalve dat wij een groot deel van onze zee(oceaan)vaartkunsten afgekeken hebben van de Moren en Arabieren die een paar eeuwen de dienst hebben uitgemaakt in Spanje en omstreken?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. En op welke manier heeft de islam daaraan bijgedragen?
Dat is een goed een punt. Zonder hun olie zouden ze echt helemaal niks zijn. Helaas heeft het westen ze daarom nog nodig. Maar da's nog maar enkele tientallen jaren. Dan is de olie op, eens kijken hoe ze zich dan denken te redden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:07 schreef StefanP het volgende:
Jammer dat ze olie hebben, anders hadden we veel minder last van ze omdat ze dan geen nagel hadden om aan hun kont te krabben, met dan aan hun geweldige uitvindingen, onderwijs, democratie en industrie. Ahem.
nou, bootjes bouwen. geweldig hoor. echt een verdienste van de islam.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Behalve dat wij een groot deel van onze zee(oceaan)vaartkunsten afgekeken hebben van de Moren en Arabieren die een paar eeuwen de dienst hebben uitgemaakt in Spanje en omstreken?
Zonder die bootjes zou het middelpunt van onze geweldige Westerse cultuur niet door ene Chris Columbus en zijn Moorse stuurmannen ontdekt zijn.....quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nou, bootjes bouwen. geweldig hoor. echt een verdienste van de islam.
Sack_Blabbath is een cultuur-relativist.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Behalve dat wij een groot deel van onze zee(oceaan)vaartkunsten afgekeken hebben van de Moren en Arabieren die een paar eeuwen de dienst hebben uitgemaakt in Spanje en omstreken?
Als je wilt geloven dat de islam op die manier verantwoordelijk is voor de westerse cultuur, dan geloof je dat toch lekker. De wereld kan de hele islam missen als kiespijn. Op geen enkele manier draagt het iets positiefs bij.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zonder die bootjes zou het middelpunt van onze geweldige Westerse cultuur niet door ene Chris Columbus en zijn Moorse stuurmannen ontdekt zijn.....
Weet je dat Moren min of diegenen zijn die we tegenwoordig Marokkanen noemen trouwens?
Ik dacht dat Moren tegenwoordig vooral in Mauretanie (onder Marokko / Westelijke Sahara) wonen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je dat Moren min of diegenen zijn die we tegenwoordig Marokkanen noemen trouwens?
Behalve dat dit niet eens culturrrelativisme is, is Sack_B vooral een ernstig versimpeld geschiedenislesje aan het geven wat ook voor minder.....uhm......hoe zeg ik dat netjes........belezen figuren te overzien is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sack_Blabbath is een cultuur-relativist.
Ah, meneer voelt zich ook moreel superieur.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Behalve dat dit niet eens culturrrelativisme is, is Sack_B vooral een ernstig versimpeld geschiedenislesje aan het geven wat ook voor minder.....uhm......hoe zeg ik dat netjes........belezen figuren te overzien is.
De geschiedkundige Moren die destijds langdurig aan het overwinteren waren in Spanje was een mengelmoesje van vrijwel alle Noord-Afrikaanse Berbergroepen, een handje vol Arabieren en nog wat verdwaalde Afrikaantjes. De Moren in Mauretanie zullen daar vast ook afstammelingen van zijn. De Berbers van Marokko, Algerije, etc zijn dat echter net zo hard.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik dacht dat Moren tegenwoordig vooral in Mauretanie (onder Marokko / Westelijke Sahara) wonen.Op z'n Geenstijls: de Mauren.
No, it is Moores you idiot, not Moops.
Nee hoor, ik weet ook niets van sommige zaken. Ik zou het dan ook erg fijn vinden als mensen mij bijspijkeren als ik onzin verkoop in een topic over die zakenquote:Op vrijdag 22 december 2006 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, meneer voelt zich ook moreel superieur.
Jawel, de bomgordel!quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks
Je weet dat de bevolking van Andalusie destijds uit Berbers (oftwel Moren) bestondquote:Op vrijdag 22 december 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks. Doe dus niet alsof de moslims boten of de zeevaart bedacht hebben, want dat hebben ze niet.
Oh ja. De crew van Columbus: http://www.columbusnavigation.com/crew.shtml
Volop Moren inderdaad
De Islam bestaat voornamelijk dankzij het Jodendom, maar zonder het Christendom hadden de zaken er waarschijnlijk inderdaad ook anders voorgestaan. Weet je trouwens dat Jezus door Moslims gezien wordt als een profeet en dat de Bijbel een heilig boek is voor Moslims?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef __Saviour__ het volgende:
En trouwens, omgedraaid is het nog beter. De islam bestaat dankzij het christendom. Het is er een slechte kopie van, alleen dan verspreid door de woorden van een man met voorliefde voor kleine meisjes. Dus dan zijn we uiteindelijk toch nog verantwoordelijk voor het ontstaan van onze eigen cultuur.
Tja, en voor Westerse atheisten is hij helemaal niets. Voor Joden was hij destijds een vijand. En al die andere religies hebben helemaal niets met de beste man. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze degraderen hem tot profeet ja. Terwijl Jezus in het Christendom toch wel iets meer is.
Dit houdt niet in dat de islam geweldige respect heeft voor het christendomquote:Weet je trouwens dat Jezus door Moslims gezien wordt als een profeet en dat de Bijbel een heilig boek is voor Moslims?
En omgekeerd natuurlijk. Althans nu dat was vroeger anders.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat dit niks zegt:
[..]
Dit houdt niet in dat de islam geweldige respect heeft voor het christendom
Godslastering kan niet. Want iets wat niet bestaat en ongrijpbaar is valt niet te belasteren.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En terecht. Waarom meewerken aan godslastering en hypocrisie?
Nou, het zijn inderdaad de linkse users met dat riedeltje, hoor. Wat bedoel je met mijn eigen post?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goh, volgens mij zie ik de linkse users toch nog altijd het eeuwige riedeltje 'als je het niet bevalt, dan emigreer je toch?!' gebruiken als iemand hier op Fok klaagt hoe walgelijk politiek correct o.i.d. Nederland is. Lees je eigen post hierboven nog maar eens....
quote:Als het je niet bevalt dat dit een land is waar iedereen gelijke rechten heeft, ook vrouwen en homo's, een land dat op christelijke leest geschoeid en gesticht is en waar men niet gediend is van middeleeuwse normen en waarden, dan ga je maar weg.
De bommenriem?quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zijn er uberhaupt wapens door moslims uitgevondenVoor een moordzuchtig en haatdragend volk als de moslims zou dit toch een koud kunstje moeten zijn?
WIlders wil juist óók geloof meer in de politiek brengen, joods-christelijke superieuriteit in de grondwet vastleggen enzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:07 schreef Haaglander het volgende:
Voor alle stroopsmeerders en identiteitsverkrachters van fok!!
Trouw.nl
[..]
Ik zie de christelijke zeloten van CDA, PvdA en CU dit niet (durven) zeggen. Ik hoop echt dat Wilders (binnenkort?) Minister van Assimilatie en Deportatie wordt, dan zullen de problemen met de Islam in Nederland als sneeuw voor de zon verdwijnen.
De demografische bom.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zijn er uberhaupt wapens door moslims uitgevondenVoor een moordzuchtig en haatdragend volk als de moslims zou dit toch een koud kunstje moeten zijn?
Sja, zo kun je gedeporteerd worden naar de andere kant van de wereld natuurlijk ook noemen.quote:"Deze cultuur is gedurende 200 jaar ontwikkeld na strijd, uitproberen en overwinningen door miljoenen mensen die op zoek waren naar vrijheid."
Zo is dat, wanneer gaan die import-criminelen dat eens doen ? De autochtonen in Australië wachten al een tijdje.quote:"Immigranten moeten zich aanpassen, niet de Australiërs."
Shocking! Jij vergelijkt de superieure Blanke Man met een Moslim? Natuurlijk hoefde de superieure Blanke Man zich niet aan te passen aan de naaktlopende Aboriginals. Maar alles en iedereen moet zich nu wel aan de superieure Blanke Man aanpassen, hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:38 schreef Vhiper het volgende:
![]()
En dat allemaal uit de mond van een Australier wiens voorouders Australie niet hebben gesticht, maar hebben bezet ten koste van de aboriginals. Hebben ze de taal van de aboriginals geleerd? Hebben ze de gewoonten, de normen en waarden van de aboriginals overgenomen?
![]()
Sorry, maar deze kneus kan ik absoluut niet serieus nemen. Hij heeft een punt als hij zegt dat immigranten de geldende wet dienen te accepteren, de geldende taal moeten leren en met de reeds aanwezige populatie vredig moet samenleven, maar er is in een seculiere maatschappij ook nog zoiets als individuele vrijheid, een begrip wat rechts, ook in Australie, blijkbaar maar wat graag overboord wil gooien om de enge moslim buiten de deur te houden.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
vrijheid is ook typisch iets voor de westerse/christelijke wereld. in de islam(itische landen) is maar van weinig vrijheid sprake.
De mate van lompheid irriteerde mij in Australie wel. Nieuw-Zeelanders irriteren zich er ook aan. Een stelletje bier-drinkende luiwamessen zijn het. Ze kunnen niet eens een tunnel door de stad Sydney bouwen, daarvoor moeten ze Nieuw-Zeelanders inhuren.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:04 schreef gelly het volgende:
Je mag kennelijk ook alleen op zoek naar vrijheid als je christelijk bent.
Toen het christendom in dezelfde agressieve fase zat waarin de islam nu zit (inderdaad: 500-600 jaar geleden), werd de wetenschappelijke ontwikkeling ook danig afgeremd. Denk maar eens aan Galilei.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Alsjeblieft zeg. De islam heeft, op wat verdwaalde eenvoudige wiskunde of sterrekunde, kwa wetenschap en uitvindingen niets voortgebracht. Nul. Niks. Doe dus niet alsof de moslims boten of de zeevaart bedacht hebben, want dat hebben ze niet.
Oh ja. De crew van Columbus: http://www.columbusnavigation.com/crew.shtml
Volop Moren inderdaad
dat klopt in die zin wel. Het christendom moorde een 600 a 700 honderd jaar geleden alles wat los en vast zat. De islam is ong zo veel jonger dan het christendom. Diezelfde paralellll zou je kunnen doortrekkenquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Toen het christendom in dezelfde agressieve fase zat waarin de islam nu zit (inderdaad: 500-600 jaar geleden), werd de wetenschappelijke ontwikkeling ook danig afgeremd. Denk maar eens aan Galilei.
Het is niet de religie die bloederig is, het zijn de figuren die religie als machtsmiddel gebruiken, net als dat het christendom in naam van diegenen misbruikt is (en wordt) ... Of je nu uit naam van het kapitalisme, communisme, islam, christendom of welke ideologie dan ook iemand vermoordt, het slachtoffer zal het weinig uitmaken. Punt is dat het vrijwel altijd om macht gaat, of een conflict over de ruggen van mensen die gewoon willen leven naast elkaar, ongeacht religie of overtuiging. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn in een westerse vrije samenleving, niet het soort volksophitserij dat in Australië kennelijk gemeengoed is..quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
dat klopt in die zin wel. Het christendom moorde een 600 a 700 honderd jaar geleden alles wat los en vast zat. De islam is ong zo veel jonger dan het christendom. Diezelfde paralellll zou je kunnen doortrekken
De islam is by far the meest bloederigste religie atm.
Whatever mate.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:02 schreef ExTec het volgende:
Geweldige uitspraken van de MP van Ozzy.
En al die linkse huillies mogen ophouden; de moslims in australie worden op geen enkele manier beperkt in hun manier van leven.
Er is alleen een duidelijke boodschap gegeven, waar in feite geen praktische consequenties aanzitten.
Wat je nu zegt is een beetje hetzelfde als het onkennen van de holocaust. Bij dergelijke opmerkingen word ik lichtelijk onpasselijk en schaam mij dat Nederland zulke idioten voortbrengt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: dé Nederlandse waarden en normen bestaan niet.
Welkom terug van je ban trouwens.quote:Op zondag 24 december 2006 01:36 schreef PJORourke het volgende:
En Peter Costello wordt gezien als de grote linkse softie van de Australische regering.
Daar komt het kort samengevat op neer, is het niet.quote:Op zondag 24 december 2006 11:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens is aan de OP niets aan te merken, niets van deportatie wat sommigen suggereren of discriminatie. Kortom, een duidelijke boodschap van als je gastland je niet aanstaat, staat het je vrij om te vertrekken naar een ander werelddeel waar je gedachtegoed wel wordt geaccepteerd.
Dat mag je wel even uitleggen. Hilarisch.quote:Op zondag 24 december 2006 11:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat je nu zegt is een beetje hetzelfde als het onkennen van de holocaust. Bij dergelijke opmerkingen word ik lichtelijk onpasselijk en schaam mij dat Nederland zulke idioten voortbrengt.
Ik heb het topic even heel snel doorzocht, dus ik kan iets over het hoofd hebben gezien, maar de eerste die het over de Tweede Wereldoorlog heeft, is de user boven jou. Ok, KB heeft het over "nazipropaganda", maar dat gaat over wat een andere user geschreven heeft en niet dit bericht op zich.quote:Op zondag 24 december 2006 13:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is dus zo extreem zwak van links. Altijd wo2 erbij halen als iets anti-buitenlander is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |