Lang leve Nol!quote:Jules Royaards is een zoon van de acteur en regisseur Ben Royaards en actrice Georgette Hagedoorn. Hij is de vader van Annette Royaards en acteur, toneelschrijver en regisseur Marcel Royaards. Hij is getrouwd met actrice Nelleke Knegtmans.
Royaards was in 1963 voor het eerst op de Nederlandse TV te zien in de NOS-serie Voorstelling, samen met Godfried Bomans en Denise de Weerdt. Ook speelde hij dat jaar een rol in het oorlogsdrama Als twee druppels water van Fons Rademakers.
Pas in 1978 verscheen hij weer op TV, als Joop Burger in de kortlopende serie Hij en zij, samen met Pleuni Touw en Jeroen Krabbé. Ook speelde hij in 1981 mee in de welbekende tv-serie De Fabriek, waarin hij de rol van dhr. Doornbos vertolkte. In 1983 verscheen hij in de telefilm De Ware Jakob en was hij in 1985 eventjes te zien in Het Bittere Kruid. Ook had hij in 1988 een gastrol in de misdaadserie L'Heure Simenon.
In het TV-seizoen 1992-1993 regisseerde hij enkele afleveringen van de comedyserie Zonder Ernst. In 1993 had hij een gastrol in de misdaadserie Coverstory en speelde hij een kleine rol in De kleine blonde dood. Tussen 1994 en 2003 was hij te zien in de komedieserie Sam Sam waarin hij de rol van Nol Brouwer ()speelde. Hij speelde in 1995 nog een gastrol in Voor hete vuren en in 1997 in 12 steden, 13 ongelukken (
).
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:24 schreef Koenholio het volgende:
"Riehiet! Waar is mijn blauwe wc-potje? Rieieie-hieieiet!!"
"Riet! Doe voorzichtig met me!"
-"ooooooh Nol !!!"
Hey ehh... Dinges...!quote:Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Briljant karakter was dat in de serie. Dat gloeiende gloeiende
En dat ie ook nooit de namen wist van die jongelui
quote:Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef The_Verve het volgende:
Die ene keer dat hij en Jimmy bij de Kippie Kippie (?) fabriek gingen solliciteren...
quote:
HAHAHAHAHAHAHAHquote:Op donderdag 21 december 2006 22:03 schreef Soli het volgende:
Ik ken een vrouw en die heet echt Riet brouwer !!!:D![]()
1!!
![]()
Dat was 'drommel, drommels en nog eens drommels', cultuurbarbaar!quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:53 schreef PPAUL het volgende:
gloeinde gloeinde zij toch altijd die boze boef in bassie en adriaan>?
André van Duin zei het wel eens.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:53 schreef PPAUL het volgende:
Dat zijquote:Op vrijdag 22 december 2006 07:53 schreef PPAUL het volgende:
Verkeerde Nol, maar ook hij is een held!quote:
Volgens mij werkt 'ie zelfs nog...quote:Op donderdag 21 december 2006 12:15 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Jules Royaards! Leuke acteur, toentertijd het enige lichtpuntje in die serie.
En natuurlijk ere wie ere toekomt, het origineel:
[afbeelding]
Ik dacht eigenlijk dat hij al jaren dood was, maar niets is minder waar.
quote:
Klopt en die reclame is ook al best oud.quote:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:24 schreef SiemeN het volgende:
Nol ook.
Waar was die reclame van? Ik kom er niet meer op...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Klopt en die reclame is ook al best oud.
Jah voor gehoorapparaatjesquote:Op maandag 12 februari 2007 11:13 schreef Billy_Yank het volgende:
Die reclame is toch van Hans Anders?
ja een halvequote:Op zondag 8 maart 2009 21:16 schreef Silaz het volgende:
Samsam..speelde daar ook niet zo ene neger in?
ja, maar eigenlijk was dat niks aan, met al die lui in dat appartement.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:16 schreef Silaz het volgende:
Samsam..speelde daar ook niet zo ene neger in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |