abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 00:09:43 #1
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44615670
We zien het dagelijks om ons heen, mensen die niks hebben bereikt in hun leven. Ze hebben geen opleiding afgemaakt, ze hebben een weinig verdienende baan, ze hebben schulden. Soms lopen ze zelfs bij de voedselbank omdat ze nog 20.000,- moeten afbetalen.

Wat me steeds meer opvalt is dat dit soort mensen, anderen die wel iets hebben bereikt, op een negatieve manier benaderen. Mensen met veel geld zijn bijvoorbeeld een egoistische diknek, of niet-sociaal, oppertunistisch en egoïstisch.

Het lijkt wel of sommige mensen vergeten zijn hoe het is om hard te werken. De mentaliteit waarmee dit land na de tweede wereldoorlog werd opgebouwd is totaal afwezig bij hen. Deze personen willen vanalles maar kunnen weinig, waardoor ze jaloers worden op anderen die het wel voor elkaar krijgen. Tegelijkertijd zijn ze vergeten in welke situatie hun ouders over grootouders opgroeiden.

Er wordt wel eens gezegd dat 'we' verwend zijn geworden in dit land. Maar als ik er over nadenk dan lijken juist de mensen die niks hebben, zich verwend te gedragen. Ze willen een psp, een breeldbeeld tv een auto en ga zo maar door. Ze denken zich vanalles te moeten en kunnen veroorloven terwijl harde de waarheid anders is.

Mijn punt is dus, hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen (vooral mensen die weinig (bereikt) hebben) leren dat je niet alles hoeft te hebben wat een ander heeft. Dat geluk niet in materiele zaken zit. Dat je moet werken voor je geld, en moet sparen om dingen te kunnen kopen.
pi_44615727
Is dit nog gestaafd aan de hand van gegevens of is het een ongefundeerde generalisatie?
pi_44615757
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:09 schreef SjonLok het volgende:

Dat geluk niet in materiele zaken zit.
Enige zin waarmee ik het volledig eens ben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44615925
Hehe,

Hoe leren we mensen die alles hebben te beseffen dat je niet alles hoeft te hebben...

Anyway... ik hou ook niet van zeikerige "arbeiders" maar ik hou nog minder van zeikerige rijkerds die alleen maar meer willen verdienen omdat ze toevallig belangrijk zijn... ooit gehoord van internationale concurrentiepositie?
  donderdag 21 december 2006 @ 00:25:18 #5
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44616166
Tsja, niet iedereen zonder baan en 20.000 euro schuld is per definitie lui. Sommige mensen hebben alles tegen (gehad) en willen heel graag uit de problemen komen.

Wel is idd vaak een groot deel van die problemen de eigen schuld. Bij m'n bijbaantje in een callcenter kreeg ik wel eens een bank aan de telefoon namens iemand die onder curatele stond omdat ie 1.een duur internet-abo met voetbal 2.een telefoonrekening van 700 euro. Kan het niet uitstaan als mensen hun uitkering (waar ik belasting voor betaal) moeten gebruiken om dit af te betalen.
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2006 @ 00:27:06 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44616211
quote:
Het lijkt wel of sommige mensen vergeten zijn hoe het is om hard te werken.
Het lijkt er meer op alsof mensen hard werken aan rijk koppelen. De meeste rijkere mensen doen geen fuck en de meeste armere mensen werken zich de tering.

Hoe meet je trouwens "iets bereiken" ? Meet je dat in geld op je bankrekening? Meet je dat in mensen die je uit vriendelijk geholpen hebt? Meet je dat in hoeveel je van de wereld weet? Meet je dat in hoeveel vrienden je hebt? Meet je dat in wat voor auto je rijdt? Meer je dat in hoeveel buurvrouwen je koffie mee drinkt? Meet je dat in hoeveel tupperware je met je party verkocht hebt? Meet je dat in hoeveel nageslacht je hebt voortgebracht?
Carpe Libertatem
pi_44616221
Goed topic.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44616324
Is trouwens wel erg kortdoordebocht om te gaan zitten bashen op "armen" of "werklozen" ... de meeste mensen werken... die enkeling die niet werkt omdat ze te lui zijn moet je eigelijk de noordzee in schoppen en dat restantje dat echt niet kan werken ivm ziekte ofzo, die verdienen het om in ieder geval hun eten en drinken te kunnen kopen (meer ook niet, dat geef ik toe... en als ze dan een dure tv ofzo kopen en in de schulden komen daardoor dan is dat wel een beetje dom)
pi_44616371
Ik vind het sowieso absurt dat mensen die veel geld verdienen meer geld moeten afstaan aan de belasting. Ik bedoel waar presteer je voor dan? Wat dat betreft bevalt het economische Amerikaanse klimaat mij wel.
pi_44616403
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het lijkt er meer op alsof mensen hard werken aan rijk koppelen. De meeste rijkere mensen doen geen fuck en de meeste armere mensen werken zich de tering.
Denk je dat die mensen rijk zijn geworden door de hele dag op hun luie reet te liggen?
pi_44616555
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:34 schreef Thomas B. het volgende:

Denk je dat die mensen rijk zijn geworden door de hele dag op hun luie reet te liggen?
Ik ken er zat die leuke erfenisjes hebben gekregen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44616575
Dat gezeik over topmannen die wel 2x zoveel verdienen als de premier begint mij ook een beetje de keel uit te hangen. Meneer Balkenende kiest toch zeker zelf voor het premierschap.
pi_44616630
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook, maar die hebben allemaal het geld weer terug in de economie gepompt doormiddel van bijvoorbeeld een nieuw bedrijf te starten wat dus weer voor meer arbeidsplaatsen zorgt.
pi_44616647
quote:

Gek. In mijn omgeving (rijk) werkt iedereen wel hard. Maar dat zal wel toeval zijn. Het is ook volkomen logisch dat je met niets doen rijk wordt...
quote:
Hoe meet je trouwens "iets bereiken" ? Meet je dat in geld op je bankrekening? Meet je dat in mensen die je uit vriendelijk geholpen hebt? Meet je dat in hoeveel je van de wereld weet? Meet je dat in hoeveel vrienden je hebt? Meet je dat in wat voor auto je rijdt? Meer je dat in hoeveel buurvrouwen je koffie mee drinkt? Meet je dat in hoeveel tupperware je met je party verkocht hebt? Meet je dat in hoeveel nageslacht je hebt voortgebracht?
Weet je dat echt niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44616733
quote:

Voor de goede orde: bij oud geld mag je er op rekenen dat er met de paplepel een arbiedsmoraal in is gegoten waar je eng van wordt.

Bij nieuw geld zit het vaak wat losser, maar ook daar worden de kinderen al snel meegenomen in het familiebedrijf en wordt ook verwacht dat ze het familiebedrijf niet naar de tering helpen.

Het is wind mee, maar niet zo dat men achterover kan zitten en incasseren. Ik ken er die achterover gingen zitten. Nou, die kregen mooi geen cent (uiteindelijk wel, maar voordat beide ouders overleden zijn zit je in de AOW...).
pi_44616750
Volledige eigen verantwoordelijkheid, te bereiken door dito vrijheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44616801
quote:

[..]

Heb je enig idee hoeveel daar aan succesierecht over betaald wordt?
pi_44616982
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:52 schreef Thomas B. het volgende:

Heb je enig idee hoeveel daar aan succesierecht over betaald wordt?
Dat heeft toch niets te maken met al dan niet wat bereiken in het leven?
pi_44617019
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar dat heeft er in zoverre mee te maken dat dit geld met enige omweg toch wel weer belandt bij de minder bedeelden uit deze maatschappij.
pi_44617048
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:01 schreef Sjakie01 het volgende:

Nee, maar dat heeft er in zoverre mee te maken dat dit geld met enige omweg toch wel weer belandt bij de minder bedeelden uit deze maatschappij.
Is dat relevant in deze discussie dan?
pi_44617169
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat relevant in deze discussie dan?
Enigszins wel ja. Aangezien het ondernemingsklimaat en andere valuta bezitters ernstig worden belemmerd door de belastingaftrek. Geen wonder dat Amerikaanse bedrijven allemaal kunnen uitgroeien tot wereldwijde topconcerns.
pi_44617313
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:09 schreef Sjakie01 het volgende:

Enigszins wel ja. Aangezien het ondernemingsklimaat en andere valuta bezitters ernstig worden belemmerd door de belastingaftrek. Geen wonder dat Amerikaanse bedrijven allemaal kunnen uitgroeien tot wereldwijde topconcerns.
Nederlandse bedrijven doen het ook vrij aardig. Maar ik zie nog steeds niet het verband met de kwestie alhier...
pi_44617597
Ik weet het goed gemaakt... iedereen die het goed heeft en veel verdiend: verhuis naar Amerika... de rest mag hier blijven... je zult je nog vergissen hoe goed het is in Nederland
pi_44617629
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:37 schreef Crafty het volgende:
Ik weet het goed gemaakt... iedereen die het goed heeft en veel verdiend: verhuis naar Amerika... de rest mag hier blijven... je zult je nog vergissen hoe goed het is in Nederland
Oja? Wie zorgt er voor belastinginkomsten of arbeidsplaatsen om maar even wat te noemen.
pi_44618091
Ik zou niet zeggen dat iedereen die op de SP stemt een zielepiet is, maar er zijn mensen bij die een mentaliteit hebben van: "zij zijn rijk, ik niet, wat een klootzakken dat ze niet met mij delen" Daar kan ik niet bij met mn verstand. Ik mag dan wel een arme student zijn. Ik vind de hele gedachte van "eerlijk delen" maar belachelijk.

De waarheid is vaak dat mensen met geld er ook hard voor hebben gewerkt, en mensen zonder geld gewoon niet hard hebben gewerkt of iets heel doms hebben gedaan waardoor ze in die problemen zitten. De mentaliteit bij veel jongeren is inderdaad ook dat alles er maar moet zijn op het moment dat het gewenst is. Maar die mentaliteit is afkomstig uit het bedrijfsleven, en is merkbaar in de gehele westerse wereld.
^_
  donderdag 21 december 2006 @ 02:38:10 #26
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_44618175
ik denk dat je een succesvolle maatschappij kan afzien aan hoe die maatschappij met zijn zwakkere personen omgaat.

een student die hier een mening heeft over hard werken ... wat een geweldige paradox.

het type borrelpraat van "wij betalen daar belasting voor" doe ik af als ongefundeerd.
pi_44618476
Hou toch eens op met die kortzichtige tweedeling van rijke harde werkers en luie werklozen.

Miljoenen mensen beginnen elke morgen om 8 uur met werken, om om 5 uur naar huis te gaan. Wat ze daar voor krijgen is het minimumloon, wat neerkomt op nog geen 60 euro per dag. Waar dus 32% belasting afgaat, huur van betaald moet worden, gas, water en electriciteit.

Die mensen moeten elke maand hun best doen om rond te komen. Velen zullen de rest van hun leven geen andere situatie kennen. "Dan moeten ze maar beter hun best doen"? Nederland stelt zonder deze arbeiders geen donder voor. Om de economie draaiende te houden moeten er wegen aangelegd worden. Er moeten gebouwen schoongehouden worden. De post moet rondgebracht worden. Winkels moeten draaiende gehouden worden. Machines in fabrieken moeten bediend worden. Goederen moeten ingepakt worden. En het is echt geen pretje om dat je hele leven te doen.

En dan durven wat rechtse studentjes, die gelukkig de wind mee hebben, doordat ze de kans krijgen om te studeren, hier te beweren dat deze onderkant van de samenleving TE WEINIG RESPECT TOONT voor de rijkeren in de samenleving.

Voordat ik als verbitterde luilak getypeerd word, ook ik studeer, en ik heb niks te klagen over m'n portemonnee. Ik heb wel SP gestemd.
pi_44618488
Binnenkort is er een groot overschot aan overbodige managers en groot tekort aan mensen die de klussen uitvoeren.
pi_44618494
quote:

[..]

je bedoelt dat land waar zoveel tienermoeders wonen?

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  donderdag 21 december 2006 @ 03:52:31 #30
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_44618495
Niet met geld om kunnen gaan is anders een eigenschap die armen een stuk harder treft dan rijken. Als je al nauwelijks wat te besteden hebt, voel je het een stuk harder als je dat geld consequent in je auto pompt, of wegspendeert aan shag of een dure auto.

Er zijn genoeg mensen die "rijk" zijn met dezelfde idiote uitgavepatronen, maar die merken het wat minder.
  donderdag 21 december 2006 @ 03:57:07 #31
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_44618503
quote:
Op donderdag 21 december 2006 03:49 schreef sig000 het volgende:

Binnenkort is er een groot overschot aan overbodige managers en groot tekort aan mensen die de klussen uitvoeren.
Dat laatste is er al, maar dat komt echt niet doordat Nederland slimmer en slimmer wordt hoor. De niveauverdeling in nederland (laag - middel - hoog) is precies hetzelfde als vroeger. Steeds minder mensen willen met hun handen werken, dat is het gewoon .
pi_44618525
quote:
Op donderdag 21 december 2006 03:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat laatste is er al, maar dat komt echt niet doordat Nederland slimmer en slimmer wordt hoor. De niveauverdeling in nederland (laag - middel - hoog) is precies hetzelfde als vroeger. Steeds minder mensen willen met hun handen werken, dat is het gewoon .
Ja en de slimme handarbeider begint voor zichzelf en gaat dan voor beste klus voor hem op 't moment dat vraag groter is dan aanbod.
  donderdag 21 december 2006 @ 06:18:53 #33
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44618926
Of je erft, of je werkt tot je sterft.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
  donderdag 21 december 2006 @ 10:30:56 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_44621287
Feit is dat iedereen de kans krijgt om zichzelf te kunnen ontwikkelen hedendaags. Iedereen heeft de kans om te gaan studeren. Je hoeft echt geen topinkomen te hebben om je kind naar de Universiteit te sturen. Maar als je kind liever de hele dag aan de blow hangt, ja dan wordt het nooit wat.

Moraal van het verhaal: In heel veel gevallen is armoede slechts een gevolg van eigen handelen. Tuurlijk zijn er mensen bij die er weinig aan kunnen doen, maar die zijn in verhouding op 1 hand te tellen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_44621701
Je generaliseert te veel, TS. Je hebt het over de extremen onder de lagere klasse en generaliseert dat nu naar andere armen die wel degelijk begrijpen dat ze meer geld moeten hebben om mooie artikelen te kunnen kopen.
pi_44621735
quote:
Op donderdag 21 december 2006 03:43 schreef _dirkjan_ het volgende:
Miljoenen mensen beginnen elke morgen om 8 uur met werken, om om 5 uur naar huis te gaan. Wat ze daar voor krijgen is het minimumloon, wat neerkomt op nog geen 60 euro per dag. Waar dus 32% belasting afgaat, huur van betaald moet worden, gas, water en electriciteit.
Laten we even een fabel uit de wereld werken. Er zijn GEEN miljoenen mensen die 40 uur in de week werken tegen het minimumloon. Het grootste gedeelte verdient (beduidend) meer.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44622202
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik ook niet natuurlijk. Het gaat erom dat iemand met een erfenis van een miljoen bijna zes ton bij de staat mag gaan brengen. Hier worden alle uitkeringen van alle luie mensen van betaald.
pi_44622229
quote:
Op donderdag 21 december 2006 03:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Daar hebben we Polen voor tegenwoordig
pi_44622303
quote:
Op donderdag 21 december 2006 06:18 schreef Solidius het volgende:
Of je erft, of je werkt tot je sterft.
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft...
pi_44622335
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:46 schreef DS4 het volgende:

Weet je dat echt niet?
Ik zou het niet weten. Waaraan meet jij af of iemand wat bereikt heeft in het leven?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44622463
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Waaraan meet jij af of iemand wat bereikt heeft in het leven?
Een dikke auto voor de deur en een lekker wijf .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44622484
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:11 schreef Monidique het volgende:
Is dit nog gestaafd aan de hand van gegevens of is het een ongefundeerde generalisatie?
Kan je dit gezwets niet bewaren tot pagina 2 of zo. Nou val je er iedereen mee lastig.
pi_44622556
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dergelijke graadmeters zijn heel persoonlijk. Er zijn mensen die helemaal niets geven om een dikke auto voor de deur en een lekker wijf aan hun zijde. Die mensen hechten waarde aan bijvoorbeeld het fijne gevoel dat ze beleven met hun partner, of aan de natuur of wat dan ook. Iets bereiken in je leven is een persoonlijke aangelegenheid. Je hebt iets bereikt in je leven, als je het gevoel hebt iets bereikt te hebben, wat dan dan ook maar moge zijn.
pi_44622590
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik meen dat DS4 in dat geval geslaagd mag heten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44622662
Je ziet wel eens van de Amerikaanse conferenties over geluk en succes en dergelijke. Dan wordt vaak getracht de toehoorders te indoctrineren met een bepaald beeld van wat succes is en meestal is dat dan in de vorm van carriere, geld en bezit en dergelijke. De domheid van die mensen maakt het hen onmogelijk om in te zien dat succes en geluk niet meetbaar zijn doormiddel van specifieke materiële zaken.
pi_44622743
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik meen dat DS4 in dat geval geslaagd mag heten.
Probeerde me ook in zijn denkwereld in te leven .
pi_44622765
quote:
Op donderdag 21 december 2006 03:52 schreef Slarioux het volgende:
Niet met geld om kunnen gaan is anders een eigenschap die armen een stuk harder treft dan rijken. Als je al nauwelijks wat te besteden hebt, voel je het een stuk harder als je dat geld consequent in je auto pompt, of wegspendeert aan shag of een dure auto.

Er zijn genoeg mensen die "rijk" zijn met dezelfde idiote uitgavepatronen, maar die merken het wat minder.
Nou ja, dat ligt eraan; het gaat hier primair om of mensen al dan niet op te grote voet leven. Wanneer je genoeg geld hebt om dergelijke uitgaven te betalen, is het meteen al een stuk minder onverantwoord dan wanneer je dat geld simpelweg niet hebt. Als je toch ruim genoeg in de financiën zit, is er uberhaupt niet snel sprake van niet met geld om kunnen gaan.
pi_44622912
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Probeerde me ook in zijn denkwereld in te leven .
Tsjonge. Ik vraag dat soort dingen gewoon na, moet je ook eens doen. Levert verrassende resultaten soms.
pi_44622980
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsjonge. Ik vraag dat soort dingen gewoon na, moet je ook eens doen. Levert verrassende resultaten soms.
Dat hij erg trots was op z'n dikke bak was wist ik al . En het type vrouw kan ik me ook wel een voorstelling bij maken .
  donderdag 21 december 2006 @ 11:45:41 #50
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44623242
quote:

Dat is voor iedereen verschillend.

Voor een hoop mensen betekent het 't beste halen uit hun carrière, hun kinderen goed opvoeden, gelukkig zijn met je partner.

Voor sommige mensen komt een goed gevoel ook uit het hebben van veel spullen. Bijvoorbeeld een breedbeeld tv, een nieuwe xbox of een auto. En jammergenoeg zijn er ook mensen die die spullen niet kunnen betalen maar ze toch willen hebben. Omdat ze er bij willen horen bijvoorbeeld. Of omdat ze het al zo zwaar hebben en dus wel eens een kadootje verdienen. Dat zijn mensen die zichzelf in een schuld van 20.000,- steken. Of anderen erop aankijken als die dat soort dingen wel kunnen veroorloven.
pi_44623452
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat hij erg trots was op z'n dikke bak was wist ik al . En het type vrouw kan ik me ook wel een voorstelling bij maken .
Cup E en ze hangen niet, als ik het wel heb.

Maar dat iemand die dingen heeft (verworven), betekent toch niet automatisch dat die zaken ook door diegene als maatstaf voor succes genomen worden?
pi_44623489
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat iemand die dingen heeft (verworven), betekent toch niet automatisch dat die zaken ook door diegene als maatstaf voor succes genomen worden?
De maatstaaf voor succes zal voor iedereen anders zijn . M'n opmerking was dan ook vooral sarcastisch bedoeld.
pi_44624007
Tja als TS met excessen komt, doe ik ook een willekeurige duit in het zakje:

Michiel Boersma, Topman van Essent: Jaarinkomen, ruim 800.000 euro, dat is 66.000 euro per maand, is 15.000 euro per week.

Een quote...:

"Overal in de wereld heeft Michiel Boersma (58) gegolfd en niemand die hem ooit om een golfvaardigheidsbewijs heeft gevraagd. Terug in Nederland komt hij geen golfbaan op omdat hij een dergelijk diploma mist. "Ik ben nu bezig met het halen van mijn golfvaardigheidsbewijs", zegt hij. "Ik heb veertien jaar in Engeland gewoond en daar had je zo'n papiertje niet nodig. Om te golfen, ga ik nu naar Frankrijk, Duitsland of België. Ik heb een appartement in Frankrijk, wanneer ik daar ben golf ik elke dag."
bron

En ja, dit is selectief gequote

En toch. 800.000 euro...

Ik gun het hem hoor, maar ook ik vraag me wel eens af wat deze man letterlijk doet tijdens zijn werkdag dat hij zoveel geld verdient.
  donderdag 21 december 2006 @ 12:36:20 #54
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44624593
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:13 schreef rvand het volgende:
Tja als TS met excessen komt, doe ik ook een willekeurige duit in het zakje:

Michiel Boersma, Topman van Essent: Jaarinkomen, ruim 800.000 euro
Oftewel 0,01 procent van de jaaromzet van Essent
pi_44624641
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:36 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Als Balkenende 0,01% van de jaaromzet van de BV Nederland zou krijgen is het land te klein .
pi_44624688
Voor mensen die niet kunnen heb ik alle respect. Voor mensen die niet willen niet en die kansen gewoon lekker laten liggen en vervolgens van hun uitkering gaan genieten vind ik walgelijk. Ik kan heel slecht tegen luie mensen die niks willen ondernemen en dat zo liefst mogelijk op andere afschuiven.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_44624691
quote:

[..]

Kijk, één van de weinige zinnige posts in dit topic...
pi_44624696
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:36 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Niet dat het ertoe doet, maar als percentage van de winst is het misschien enigzins een relevante vergelijking. Essent kan wel miljarden omzetten, en tevens miljarden verliezen wegens mismanagement.
pi_44624791
quote:
We zien het dagelijks om ons heen, mensen die niks hebben bereikt in hun leven. Ze hebben geen opleiding afgemaakt, ze hebben een weinig verdienende baan, ze hebben schulden. Soms lopen ze zelfs bij de voedselbank omdat ze nog 20.000,- moeten afbetalen.

Wat me steeds meer opvalt is dat dit soort mensen, anderen die wel iets hebben bereikt, op een negatieve manier benaderen. Mensen met veel geld zijn bijvoorbeeld een egoistische diknek, of niet-sociaal, oppertunistisch en egoïstisch.

Het lijkt wel of sommige mensen vergeten zijn hoe het is om hard te werken.
Ik denk dat figuren als jij zijn vergeten dat de weinig verdienende arbeiders in de fabrieken harder werken met hun 4+ ploegen dan de gemiddelde speknek op kantoor.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44624889
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik denk dat figuren als jij zijn vergeten dat de weinig verdienende arbeiders in de fabrieken harder werken met hun 4+ ploegen dan de gemiddelde speknek op kantoor.
Je bedoelt dat ze hun handen moeten gebruiken en zware dingen moeten tillen? Deze mensen kunnen naar huis als de toeter gaat om 5 uur. Die 'speknekken' op kantoor zijn nooit uitgewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2006 12:48:56 ]
  donderdag 21 december 2006 @ 12:49:36 #61
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44624916
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:

Als Balkenende 0,01% van de jaaromzet van de BV Nederland zou krijgen is het land te klein .
Maar dat het totale koningshuis ons 0,01% van de jaaromzet kost, daar maalt blijkbaar niemand om.
pi_44625124
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze hun handen moeten gebruiken en zware dingen moeten tillen? Deze mensen kunnen naar huis als de toeter gaat om 5 uur. Die 'speknekken' op kantoor zijn nooit uitgewerkt.
Vanwaar de neerbuigendheid naar arbeiders en het ophemelen van de speknekken?
Dat zij nooit uitgewerkt zijn valt ook te betwisten hoor.
En met een 4+ ploeg kun je echt niet om 5 uur naar huis, dat is eerder het tijdstip dat de mensen van kantoor naar moeder de vrouw vertrekken.
Fiets
  donderdag 21 december 2006 @ 12:59:51 #63
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44625191
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Ik dacht 't niet.

De hele dag rustig dingetjes inpakken. Zodra de bel gaat mag je naar huis. Je hoeft niet na te denken want alles wat je moet doen is voorgekauwd en wordt je verteld. Je hebt geen verantwoordelijkheid, dus ook geen stress.

Terwijl een projectleider bij ons zich mag melden op kantoor als hij een maand onder target draait. Zich mag melden bij de directeur Nederland als hij twee maanden onder target draait. En na de derde maand onder target mag hij naar de CEO in de UK uitleggen hoe het komt dat zijn project zo slecht draait. Vervolgens heb je ook nog verantwoordelijkheid over 10 mensen die in je project meewerken. De klant stelt hoge eisen en vraagt meer dan is afgesproken. De stuurgroep vraagt iedere maand om verantwoording. De sales directeur hijgt in je nek omdat hij met de marges goede sier moet maken. Het project loopt uit omdat het ene teamlid ziek is geworden. De ander kan niet doorwerken omdat nr 3 zijn werk niet af heeft. Nr 4 zit in de stress omdat hij gaat scheiden van zijn vrouw.
En ondertussen moet je ook nog tijd aan je vrouw en kinderen besteden.

En nou wil jij beweren dat die fabrieksarbeider het zwaarder heeft?
pi_44625353
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:59 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ik dacht 't niet.

De hele dag rustig dingetjes inpakken. Zodra de bel gaat mag je naar huis. Je hoeft niet na te denken want alles wat je moet doen is voorgekauwd en wordt je verteld. Je hebt geen verantwoordelijkheid, dus ook geen stress.

Terwijl een projectleider bij ons zich mag melden op kantoor als hij een maand onder target draait. Zich mag melden bij de directeur Nederland als hij twee maanden onder target draait. En na de derde maand onder target mag hij naar de CEO in de UK uitleggen hoe het komt dat zijn project zo slecht draait. Vervolgens heb je ook nog verantwoordelijkheid over 10 mensen die in je project meewerken. De klant stelt hoge eisen en vraagt meer dan is afgesproken. De stuurgroep vraagt iedere maand om verantwoording. De sales directeur hijgt in je nek omdat hij met de marges goede sier moet maken. Het project loopt uit omdat het ene teamlid ziek is geworden. De ander kan niet doorwerken omdat nr 3 zijn werk niet af heeft. Nr 4 zit in de stress omdat hij gaat scheiden van zijn vrouw.

De gemiddelde speknek op kantoor doet het echt kalmer aan hoor.

De hele dag rustig dingetjes typen. Zodra de bel gaat mag je naar huis. Je hoeft niet na te denken want alles wat je moet doen is voorgekauwd en word je verteld. Je hebt geen verantwoordelijkheid, dus ook geen stress.
pi_44625369
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:19 schreef Corelli het volgende:

[..]

Kan je dit gezwets niet bewaren tot pagina 2 of zo. Nou val je er iedereen mee lastig.
Het lijkt mij toch vrij relevant!
pi_44625455
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan die speknekken zelf, want je bent niet verplicht om iedere avond jezelf kapot over te werken. Je gaat een contract aan met je werkgever en daar staat altijd een bepaald aantal werkuren per dag in en meestal een clausule omtrent incidenteel overwerken. Als je jezelf overspannen werkt door structureel over te gaan werken, dan is dat je eigen probleem. In ieder geval heeft dat niets te maken met dat je leven als kantoorspeknek in essentie zo zwaar is.
pi_44625484
quote:

[..]

Ik dacht 't niet.

Wat denk je dat een fabrieksarbeider moet doen als hij de lopende band niet bij kan houden?
Want jah, die moet uiteraard zo snel mogelijk draaien om te zorgen dat de projectleider/afdelingschef o.i.d. z'n targets haalt.
En een fabrieksarbeider moet nooit een tikkeltje harder werken omdat er een collega ziek is, heeft geen druk van bovenaf, maakt nooit overuren omdat de targets aan het eind van de maand anders niet gehaald worden?

Een fabrieksarbeider heeft bij slecht functioneren niet de kans om het uit te leggen bij 4-5 mensen boven hem, die wordt er al snel uitgegooid en vervangen voor de volgende.

nogmaals de vraag, vanwaar die neerbuigendheid naar (fabrieks)arbeiders?
Fiets
  donderdag 21 december 2006 @ 13:17:01 #68
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44625678
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Ach, ik scheld mensen in ieder geval niet uit voor diknek, zoals sommigen hier doen.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:22:18 #69
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44625844
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Overigens, wil ik even opmerken dat ik nergens denigrerend heb ik gedaan over fabrieksarbeiders voordat jij met deze quote kwam:
quote:
Dus ik denk dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan over waarom jij zo negatief bent over anderen. Dat is precies waar het in dit topic over gaat.
pi_44625846
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:09 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Daar hebben we Polen voor tegenwoordig
En dan over een paar jaar weer zeiken dat er teveel Polen in het land zijn die onze baantjes inpikken ed..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44625924
quote:
kwestie van perspectief, zomaar wat kanttekeningetjes.
quote:
[..]

Ik dacht 't niet.

De hele dag rustig geestdodend dingetjes inpakken. Zodra de bel gaat mag je naar huis. Je hoeft mag niet na te denken want alles wat je moet doen is voorgekauwd en wordt je verteld. Je hebt geen eigen verantwoordelijkheid, dus ook geen stressje bent niet meer dan een productiemiddel

Terwijl een projectleider bij ons zich mag melden op kantoor als hij zijn ondergeschikten een maand onder target draaien. Zich mag melden bij de directeur Nederland (die 4x zoveel verdient) als hij twee maanden onder target draait. En na de derde maand onder target mag hij naar de CEO (die 15x zoveel verdient) in de UK uitleggen hoe het komt dat zijn project zo slecht draait. Vervolgens heb je ook nog verantwoordelijkheid over 10 mensen die in je project meewerken. De klant stelt hoge eisen en vraagt meer dan is afgesproken. De stuurgroep vraagt iedere maand om verantwoording. De sales directeur hijgt in je nek omdat hij met de marges goede sier moet maken. Het project loopt uit omdat het ene teamlid ziek is geworden. De ander kan niet doorwerken omdat nr 3 zijn werk niet af heeft. Nr 4 zit in de stress omdat hij gaat scheiden van zijn vrouw.
Dit lijkt mij het gevolg van bijzonder slecht functionerend management, maar raad 's wie er voor moeten bloeden en (uiteraard zonder vertrekpremie) eventueel de deur uitgezet worden?
quote:
In ieder geval geloof ik niet dat Boersma het zo'n 32x zwaarder heeft dan de gemiddelde werknemer van Essent...
pi_44625931
quote:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 21 december 2006 @ 13:26:37 #73
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44625986
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef venomsnake het volgende:

En dan over een paar jaar weer zeiken dat er teveel Polen in het land zijn die onze baantjes inpikken ed..
Het is juist goed om mensen van buiten te halen voor de laagst betaalde en minst leuke banen. De bevolking wordt steeds hoger opgeleid, waardoor er steeds minder mensen zijn die schoonmaker of vuilnisman worden.

Het is juist onzin om hoogopgeleide mensen van buiten te halen. Die hebben ze in hun eigen land hard nodig.
pi_44626065
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:24 schreef rvand het volgende:

[..]

kwestie van perspectief, zomaar wat kanttekeningetjes.
Als ik daar even een kanttekening bij mag zetten: dergelijk werk geestdodend achten is bij uitstek iets voor degenen voor wie het geestdodend zou zijn. Degenen die het werk verrichten denken er meestal heel anders over.
pi_44626070
quote:

[..]

Ik dacht 't niet.

Jezus, jouw beeld van de werkelijkheid is echt ver te zoeken!!!
pi_44626131
Mja, ik weet uit ervaring dat het niet per se de hele dag rustig dingetjes inpakken is. Het kan ook de hele dag kratten van tien kilo tillen zijn.
pi_44626153
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:26 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Het is juist onzin om hoogopgeleide mensen van buiten te halen. .
Oh?
quote:
Tekort hoog opgeleid personeel leidt tot verplaatsing werk

13 december 2006

Het gebrek aan hoog opgeleid personeel in de thuismarkt is voor steeds meer bedrijven een belangrijke reden om werk te verplaatsen naar het buitenland.
bron
pi_44626180
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Overigens, wil ik even opmerken dat ik nergens denigrerend heb ik gedaan over fabrieksarbeiders voordat jij met deze quote kwam:
[..]
quote:
Dat is naar mijn idee zeker wel denigrerend naar mensen die keihard in de fabriek 4+ ploegen draaien tegen een matig loontje.
quote:
Dus ik denk dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan over waarom jij zo negatief bent over anderen. Dat is precies waar het in dit topic over gaat.
Dat valt wel mee hoe negatief ik over anderen ben, ik ben het alleen niet met je eens dat iemand met een hoge functie binnen een bedrijf harder werkt dan de gemiddelde fabrieksarbeider.
Fiets
  donderdag 21 december 2006 @ 13:36:11 #79
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44626266
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Dat is naar mijn idee zeker wel denigrerend naar mensen die keihard in de fabriek 4+ ploegen draaien tegen een matig loontje.
Dan is jouw idee verkeerd.

De strekking van mijn verhaal is dat er teveel mensen zijn die alles willen wat een ander ook heeft, terwijl ze dat niet kunnen betalen. En ondertussen wel een houding hebben dat ze alles moeten hebben en verdienen.
pi_44626344
Nogmaals mijn vraag: waar is deze veronderstelling op gebaseerd? Ik geloof best dat ze er zijn, ik ken ook de verhalen van mensen die zich in de schulden hebben gewerkt, maar over hoeveel mensen gaat het, hoe erg is het nou echt?
  donderdag 21 december 2006 @ 13:39:23 #81
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44626367
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:32 schreef rvand het volgende:

Oh?

bron
Hoogopgeleiden moet je niet weghalen van plaatsen waar ze hard nodig zijn.
pi_44626675
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:39 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden moet je niet weghalen van plaatsen waar ze hard nodig zijn.
Maar laagopgeleiden moet je wel weghalen, want die hebben ze 'daar' toch niet nodig? Zullen Wilders en de VVD leuk vinden...
  donderdag 21 december 2006 @ 13:54:08 #83
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44626843
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:48 schreef rvand het volgende:

[..]

Maar laagopgeleiden moet je wel weghalen, want die hebben ze 'daar' toch niet nodig? Zullen Wilders en de VVD leuk vinden...
Jammer voor Wilder en de VVD. Beter voor het land van herkomst.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:58:35 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44626980
TS heeft wel gelijk dat 'arme' mensen vaak negatiever zijn tegenover 'rijke' mensen dan andersom.
Dat is raar, want mensen die in NL arm zijn hebben dat voor 90% van de keren aan zichzelf te danken. Mensen die rijk zijn hebben dat ook voor 90% van de tijd aan zichzelf te danken.
Mensen moeten oorzaken van hun problemen eens wat vaker bij zichzelf zoeken in plaats van naar anderen te gaan wijzen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44627012
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:36 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Dan is jouw idee verkeerd.

De strekking van mijn verhaal is dat er teveel mensen zijn die alles willen wat een ander ook heeft, terwijl ze dat niet kunnen betalen. En ondertussen wel een houding hebben dat ze alles moeten hebben en verdienen.
En dat zijn de mensen die niets bereikt hebben in hun leven?
Je hebt dus alleen iets bereikt in je leven als je je wel alles kunt veroorloven wat je wilt?

rare conclusie trek je dan aan het eind:
quote:

Mijn punt is dus, hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen (vooral mensen die weinig (bereikt) hebben) leren dat je niet alles hoeft te hebben wat een ander heeft. Dat geluk niet in materiele zaken zit. Dat je moet werken voor je geld, en moet sparen om dingen te kunnen kopen.
Is het niet zo dat of je nu arm of rijk bent je altijd meer wilt?
Is meer verdienen niet een prima motivatie om harder te werken?
Wordt meer verdienen niet gemotiveerd door meer willen?
Is het niet heel neerbuigend om anderen te leren dat ze niet meer kunnen bereiken en dit ook niet moeten willen?
Fiets
pi_44627168
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Nee
quote:
Nee
quote:
Wordt meer verdienen niet gemotiveerd door meer willen?
Weet ik niet
quote:
Is het niet heel neerbuigend om anderen te leren dat ze niet meer kunnen bereiken en dit ook niet moeten willen?
Niet als je denkt dat 'meer bereiken' bestaat uit 'meer geld verwerven'.
pi_44627354
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee
[..]

Nee
[..]

Weet ik niet
[..]

Niet als je denkt dat 'meer bereiken' bestaat uit 'meer geld verwerven'.
ohw fuck, ik had erbij moeten zetten "over het algemeen" ofzo
Fiets
pi_44627444
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:58 schreef SeLang het volgende:
TS heeft wel gelijk dat 'arme' mensen vaak negatiever zijn tegenover 'rijke' mensen dan andersom.
Ik twijfel hier ernstig aan. Misschien is het ingegeven doordat er natuurlijk veel minder 'rijke' mensen zijn dan 'minder rijke' mensen, maar het zou mij niks verbazen als de rijken relatief gezien meer afgeven op hun armere medemensen dan andersom.
Het is meen ik zelfs zo dat er vaak respect en (overdreven) bewondering is voor de Rijken der Aarde. Alsof veel geld hebben per definitie een goede karaktereigenschap is
pi_44627484
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ohw fuck, ik had erbij moeten zetten "over het algemeen" ofzo
Dta verandert in het algemeen niks aan mijn antwoorden. Ik had niet het idee dat je de vraag aan mij persoonlijk stelde, en dat mijn antwoorden dus daarop sloegen.
  donderdag 21 december 2006 @ 14:17:04 #90
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44627549
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Zolang je maar niet meer wilt dan je uiteindelijk kunt betalen. Ooit van sparen gehoord? Steeds minder mensen, heb ik wel eens het idee.
quote:
Was het maar waar. Ik heb steeds meer het idee dat juist in de lagere klasse het niet gaat om harder werken om meer te kunnen kopen, maar dat het vooral gaat om meer lenen om meer te kunnen kopen.
quote:
Ja, het is heel neerbuigend om tegen mensen te zeggen dat ze niet beter kunnen. Daarom moet er veel meer gezegd worden dat je het lot in eigen hand hebt. Als je wil kan er een hele hoop.
  donderdag 21 december 2006 @ 14:21:22 #91
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44627683
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:13 schreef rvand het volgende:

maar het zou mij niks verbazen als de rijken relatief gezien meer afgeven op hun armere medemensen dan andersom.
Ik denk dat het redelijk 50/50 is.

Je hoeft niet heel veel moeite te doen om te horen dat een topman van Essent te veel verdient.
Je hoeft ook niet veel moeite te doen om te horen dat rijkeren meer belasting moeten betalen omdat ze al zoveel hebben.
Je hoeft ook niet veel moeite te doen om te horen dat het schandalig is dat bedrijven zoveel geld verdienen over de hoofden van de arme werknemers.
Etc.
pi_44627926
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Dta verandert in het algemeen niks aan mijn antwoorden. Ik had niet het idee dat je de vraag aan mij persoonlijk stelde, en dat mijn antwoorden dus daarop sloegen.
Ik denk dat we daarmee oftopic gaan, maar als ik over het algemeen kijk denk ik toch dat het merendeel van de mensen graag meer geld zou verdienen ongeacht ze nu al rijk of arm zijn.
Geld is niet de enige stimulans om harder te werken, maar wel een van de.
Fiets
  vrijdag 22 december 2006 @ 00:29:54 #93
162857 Brel
Shove your doves
pi_44646294
quote:

[..]

Waarom de VS ook de meest ongelijke Gini-coëfficiënt van de gehele Westerse wereld heeft. Kapitaalsaccumulatie is inderdaad veel makkelijker in de VS, waardoor enkele mensen héél erg rijk kunnen worden. Maar dat vind ik niet zowiezo goed nieuws.
iersepleziertjes.spaces.live.com
pi_44651431
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:08 schreef Thomas B. het volgende:

Nee dat bedoel ik ook niet natuurlijk. Het gaat erom dat iemand met een erfenis van een miljoen bijna zes ton bij de staat mag gaan brengen. Hier worden alle uitkeringen van alle luie mensen van betaald.
Erfenis wordt meestal genoten door partner, dan wel kinderen.

Zonder enige fiscale truuks betaalt de partner over een erfenis van 1 mio nog geen 90K en een kind ong. 200K.

Overdrijven is dus ook een kunst.

(als als we met 6 ton alle uitkeringen van alle luie mensen konden betalen hadden we geen probleem in NL)
pi_44651500
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:13 schreef sigme het volgende:

Aan de mate waarop hij/zij in zijn/haar omgeving een positieve bijdrage heeft geleverd, wat je in beginsel kan teruglezen in de waardering die hij/zij krijgt van zijn/haar omgeving.
pi_44651793
quote:

D. Maar om mijn vriendin nu met haar cupmaat te omschrijven...
quote:
Met mijn vriendin heb ik gewoon enorm veel geluk gehad. Ze is in ieder geval niet bij mij vanwege de centen. Enerzijds omdat ik student was toen ik haar leerde kennen en anderzijds omdat ze zelf ook aardig de broek weet op te houden (lees: haar ondernemingen thans meer winst draaien dan die van mij).
pi_44651814
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:05 schreef sigme het volgende:

De gemiddelde speknek op kantoor doet het echt kalmer aan hoor.

De hele dag rustig dingetjes typen. Zodra de bel gaat mag je naar huis. Je hoeft niet na te denken want alles wat je moet doen is voorgekauwd en word je verteld. Je hebt geen verantwoordelijkheid, dus ook geen stress.
Maar deze kantoorslaaf verdient ook geen topsalaris....
pi_44652147
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

D. Maar om mijn vriendin nu met haar cupmaat te omschrijven...
Ik zal het onthouden . Het was een kleine schermutseling in de discussie, waarin de omschrijving middels cupmaat volstond.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar deze kantoorslaaf verdient ook geen topsalaris....
De draad gaat niet over topsalarissen dacht ik, maar over afgunst bij armoedzaaiers op iedereen die zich allerlei wél kan veroorloven. En daar heb je volgens mij geen topsalaris voor nodig.
pi_44652366
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:40 schreef sigme het volgende:

De draad gaat niet over topsalarissen dacht ik, maar over afgunst bij armoedzaaiers op iedereen die zich allerlei wél kan veroorloven. En daar heb je volgens mij geen topsalaris voor nodig.
Maar de afgunst zit natuurlijk wel hier (uit de OP):

Mensen met veel geld zijn bijvoorbeeld een egoistische diknek, of niet-sociaal, oppertunistisch en egoïstisch.

En daar valt deze kantoorslaaf niet onder.
pi_44652869
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar de afgunst zit natuurlijk wel hier (uit de OP):

Mensen met veel geld zijn bijvoorbeeld een egoistische diknek, of niet-sociaal, oppertunistisch en egoïstisch.

En daar valt deze kantoorslaaf niet onder.
Vanuit dit gezichtspunt: geen opleiding afgemaakt, weinig verdienende baan, schulden. Soms lopend bij de voedselbank omdat er nog 20.000,- moet worden afbetaald is de gemiddelde kantoorslaaf best aan te duiden als: met veel geld, egoistische diknek, niet-sociaal, opportunistisch en egoïstisch.

Lijkt me. Weet ik wel zeker, eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')