Enige zin waarmee ik het volledig eens ben.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:09 schreef SjonLok het volgende:
Dat geluk niet in materiele zaken zit.
Het lijkt er meer op alsof mensen hard werken aan rijk koppelen. De meeste rijkere mensen doen geen fuck en de meeste armere mensen werken zich de tering.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:09 schreef SjonLok het volgende:
Het lijkt wel of sommige mensen vergeten zijn hoe het is om hard te werken.
Denk je dat die mensen rijk zijn geworden door de hele dag op hun luie reet te liggen?quote:Op donderdag 21 december 2006 00:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op alsof mensen hard werken aan rijk koppelen. De meeste rijkere mensen doen geen fuck en de meeste armere mensen werken zich de tering.
Ik ken er zat die leuke erfenisjes hebben gekregen.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:34 schreef Thomas B. het volgende:
Denk je dat die mensen rijk zijn geworden door de hele dag op hun luie reet te liggen?
Ik ook, maar die hebben allemaal het geld weer terug in de economie gepompt doormiddel van bijvoorbeeld een nieuw bedrijf te starten wat dus weer voor meer arbeidsplaatsen zorgt.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ken er zat die leuke erfenisjes hebben gekregen.
Gek. In mijn omgeving (rijk) werkt iedereen wel hard. Maar dat zal wel toeval zijn. Het is ook volkomen logisch dat je met niets doen rijk wordt...quote:Op donderdag 21 december 2006 00:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Het lijkt er meer op alsof mensen hard werken aan rijk koppelen. De meeste rijkere mensen doen geen fuck en de meeste armere mensen werken zich de tering.
Weet je dat echt niet?quote:Hoe meet je trouwens "iets bereiken" ? Meet je dat in geld op je bankrekening? Meet je dat in mensen die je uit vriendelijk geholpen hebt? Meet je dat in hoeveel je van de wereld weet? Meet je dat in hoeveel vrienden je hebt? Meet je dat in wat voor auto je rijdt? Meer je dat in hoeveel buurvrouwen je koffie mee drinkt? Meet je dat in hoeveel tupperware je met je party verkocht hebt? Meet je dat in hoeveel nageslacht je hebt voortgebracht?
Voor de goede orde: bij oud geld mag je er op rekenen dat er met de paplepel een arbiedsmoraal in is gegoten waar je eng van wordt.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:42 schreef golfer het volgende:
Heb je enig idee hoeveel daar aan succesierecht over betaald wordt?quote:Op donderdag 21 december 2006 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets te maken met al dan niet wat bereiken in het leven?quote:Op donderdag 21 december 2006 00:52 schreef Thomas B. het volgende:
Heb je enig idee hoeveel daar aan succesierecht over betaald wordt?
Nee, maar dat heeft er in zoverre mee te maken dat dit geld met enige omweg toch wel weer belandt bij de minder bedeelden uit deze maatschappij.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets te maken met al dan niet wat bereiken in het leven?
Is dat relevant in deze discussie dan?quote:Op donderdag 21 december 2006 01:01 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee, maar dat heeft er in zoverre mee te maken dat dit geld met enige omweg toch wel weer belandt bij de minder bedeelden uit deze maatschappij.
Enigszins wel ja. Aangezien het ondernemingsklimaat en andere valuta bezitters ernstig worden belemmerd door de belastingaftrek. Geen wonder dat Amerikaanse bedrijven allemaal kunnen uitgroeien tot wereldwijde topconcerns.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat relevant in deze discussie dan?
Nederlandse bedrijven doen het ook vrij aardig. Maar ik zie nog steeds niet het verband met de kwestie alhier...quote:Op donderdag 21 december 2006 01:09 schreef Sjakie01 het volgende:
Enigszins wel ja. Aangezien het ondernemingsklimaat en andere valuta bezitters ernstig worden belemmerd door de belastingaftrek. Geen wonder dat Amerikaanse bedrijven allemaal kunnen uitgroeien tot wereldwijde topconcerns.
Oja? Wie zorgt er voor belastinginkomsten of arbeidsplaatsen om maar even wat te noemen.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:37 schreef Crafty het volgende:
Ik weet het goed gemaakt... iedereen die het goed heeft en veel verdiend: verhuis naar Amerika... de rest mag hier blijven... je zult je nog vergissen hoe goed het is in Nederland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |