abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 15:41:38 #81
43556 miss_dynastie
pi_49146394
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef Pool het volgende:
Waarom krijgen de winnaars dan wel psychologen toegewezen?
Heel simpel, in de begeleiding van hun winnaars. Maar je bent niet voor iedereen verantwoordelijk.
quote:
Misschien heeft de maatschappij er geen behoefte aan, maar doet iedereen alleen maar mee uit angst dat anders de buren iets winnen. Emotionele chantage dus.
Dan is iedereen mooi dom. Want als ik niet meedoe, en mijn buurvrouw niet, en mijn durrep niet, en mijn provincie niet en het heeeeeeele land niet, dan is het probleem opgelost. Kunnen mensen zich vast zelf ook wel bedenken Bovendien ben ik niet zo jaloersig aangelegd. Als de buren winnen is dat leuk voor ze, punt
pi_49147541
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:47 schreef miss_dynastie het volgende:
En laten we wel wezen, de kans dat de hele postcode dood neervalt is groter dan de kans dat we de straatprijs winnen
Dat is sowieo al een reden voor mij om niet mee te doen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:20:58 #83
3542 Gia
User under construction
pi_49148046
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:12 schreef Pool het volgende:

Het is niet alleen zo dat haar buren winnen en zij niet, het is ook nog zo dat haar duidelijk wordt gemaakt dat ze miljonair geweest zou zijn als ze had meegedaan.
Ze was zeker geen miljonair geweest als ze net een maand daarvoor met één lot had meegedaan. Ze had dan een leuke prijs gehad.

Moeten nu de mensen die maar met één lot meespeelden ook gaan klagen, omdat ze nog meer geld hadden gewonnen als ze, net als hun buren met 3 of meer loten hadden meegedaan?

Ik ben tegen de manier waarop de PCL loten aansmeert, maar ik vind wel dat iemand die er bewust voor kiest niet mee te doen, het aan zichzelf te wijten heeft als ze niet wint en haar buren wel.

Het zou me wat moois zijn. Niet gewonnen en dan schadevergoeding gaan eisen. Hoeveel eigenlijk?

Ben zelf invalide tgv van een medische fout en heb 34000 gulden gekregen. Hoeveel denkt dit mens te kunnen eisen als "Schadevergoeding"?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:24:42 #84
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49148224
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:20 schreef Gia het volgende:
Ben zelf invalide tgv van een medische fout en heb 34000 gulden gekregen. Hoeveel denkt dit mens te kunnen eisen als "Schadevergoeding"?
Belachelijk lage vergoeding die je gekregen hebt voor invaliditeit. Gelukkig is dat de laatste jaren wel wat hoger geworden, maar daar kun jij natuurlijk niet meer van profiteren.

Ik weet niet hoeveel ze zal eisen, maar ik denk dat ze niet veel zal krijgen als ze wint. Gewoon een bijdrage in de kosten van de psycholoog, eurootje of duizend, en heel misschien 100 euro smartengeld ofzo. En door het winnen van de principiële zaak is ze natuurlijk plotseling genezen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:34:13 #85
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_49148660
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

die 216 miljoen euro die er dit jaar is uitgekeerd aan goede doelen lijkt me rekening houden met genoeg zeg..
Pffft, je wilt niet weten hoeveel geld er overblijft voor een erg opulent kantoor en personeelsfeestjes waar de honden geen brood van lusten. Dat geld voor goede doelen is natuurlijk óók een methode om nog meer winst te maken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:35:00 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49148688
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Pffft, je wilt niet weten hoeveel geld er overblijft voor een erg opulent kantoor en personeelsfeestjes waar de honden geen brood van lusten. Dat geld voor goede doelen is natuurlijk óók een methode om nog meer winst te maken.

V.
Sterker nog ik weet precies hoeveel. 216 miljoen. Want het is 50-50% namelijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:36:29 #87
3542 Gia
User under construction
pi_49148757
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Oh, poeh poeh, wat schandalig dat ze meer dan 200 miljoen aan goede doelen geven en zelf af en toe een personeelsfeestje vieren!! Vreselijk. Personeelsfeestjes zouden verboden moeten worden!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:37:19 #88
136 V.
pi_49148793
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies. Het is dus gewoon een commercieel gebeuren. Punt. Ja, ze geven aan goede doelen, maar de goede doelen, die prominent naar voren worden geduwd, zijn natuurlijjk gewoon promotie. Jij toont dat bijvoorbeeld al aan door het hier op te lepelen maar de winst voor die lui zelf niet te noemen.

Window dressing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:46:58 #89
3542 Gia
User under construction
pi_49149232
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:37 schreef Verbal het volgende:

Jij toont dat bijvoorbeeld al aan door het hier op te lepelen maar de winst voor die lui zelf niet te noemen.
Jij werkt gratis? Jij hoeft geen loon?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:51:18 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49149448
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Precies. Het is dus gewoon een commercieel gebeuren. Punt. Ja, ze geven aan goede doelen, maar de goede doelen, die prominent naar voren worden geduwd, zijn natuurlijjk gewoon promotie. Jij toont dat bijvoorbeeld al aan door het hier op te lepelen maar de winst voor die lui zelf niet te noemen.

Window dressing.

V.
Ja, gelukkig kost een organisatie van die omvang he-le-maal niets om te exploiteren . Natuurlijk is het een commerciele instelling, wat is daar mis mee??

Ga toch weg man...
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:51:26 #91
136 V.
pi_49149457
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij werkt gratis? Jij hoeft geen loon?
Als in: al de winst van de commerciële instelling 'De Postcodeloterij' gaat op aan loon? Zoiets?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:52:31 #92
136 V.
pi_49149517
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, gelukkig kost een organisatie van die omvang he-le-maal niets om te exploiteren .
Dat zeg ik toch niet Er moet alleen niet gedaan worden alsof het een filantropische instelling is, want dat is het gewoon niet.
quote:
Ga toch weg man...
Rot zelf op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:52:44 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49149530
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als in: al de winst van de commerciële instelling 'De Postcodeloterij' gaat op aan loon? Zoiets?

V.
Nee, kortzichtige. van de andere helft ging 150 miljoen op aan jaja: PRIJZEN voor de deelnemers..
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:53:33 #94
136 V.
pi_49149570
Ja inderdaad, ze hebben geen nagel om aan hun reet te krabben. Wat een goedheid

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:54:10 #95
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49149600
HW stop nou met die discussie. Je komt toch niet door die platen voor hun kop heen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:56:06 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49149674
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:53 schreef Verbal het volgende:
Ja inderdaad, ze hebben geen nagel om aan hun reet te krabben. Wat een goedheid

V.
En waar staat dat dat moet?

De helft naar goede doelen van de andere helft het meerendeel naar mensen die meedoen. En dan nog aankomen dat het allemaal ZO erg is.

natuurlijk maken ze winst, gek he in Nederland .

nee, je argumenten slaan nergens op..
Get woke, go broke!
pi_49149741
Hey Heatwave, worden we collega's?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:58:05 #98
136 V.
pi_49149750
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:56 schreef HeatWave het volgende:

natuurlijk maken ze winst, gek he in Nederland .
Waar zeg ik dat dat gek is Ik zeg alleen dat je niet moet doen alsof het een filantropische instelling is. Het is gewoon een commercieel bedrijf.
quote:
nee, je argumenten slaan nergens op..
Als je niet kunt lezen niet nee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:59:23 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49149811
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:57 schreef SCH het volgende:
Hey Heatwave, worden we collega's?
verklaar je nader SCHtje? .
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:00:16 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49149845
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dat gek is Ik zeg alleen dat je niet moet doen alsof het een filantropische instelling is. Het is gewoon een commercieel bedrijf.
[..]

Als je niet kunt lezen niet nee.

V.
Arma heeft gelijk .

Zoek het lekker uit dan, maar de rechter zal aantonen wie er gezond verstand heeft en wie niet.
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 17:01:10 #101
43556 miss_dynastie
pi_49149899
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Volgens mij is Helene de Aasgier de enige die meent dat het een filantropische instelling is, de rest van de mensen heeft iets meer realiteitsbesef.
pi_49150133
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

verklaar je nader SCHtje? .
Jij werkt toch bij de postcodeloterij?
pi_49155648
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:51 schreef Pool het volgende:
Schop!
[..]

Bron: nu.nl

Het is dus niet tot een schikking gekomen. Ik ben benieuwd hoe de rechter hier over gaat oordelen!
Volgens mij heeft mr. Ennenking leentjebuur gespeeld bij onze argumenten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:37:25 #104
136 V.
pi_49156036
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Arma heeft gelijk .
Tsja, tot jouw botte hersens is evenmin door te dringen, hè?
quote:
Zoek het lekker uit dan, maar de rechter zal aantonen wie er gezond verstand heeft en wie niet.
He ja.

En terwijl je wacht tot de rechter jou vertelt of je hersens hebt, kun je jezelf wellicht wat informeren

V.

[ Bericht 8% gewijzigd door V. op 08-05-2007 19:47:12 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_49156169
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

66 miljoen is wel een beetje veel aan overheadkosten voor een bedrijf dat niets produceert...
pi_49156709
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
66 miljoen is wel een beetje veel aan overheadkosten voor een bedrijf dat niets produceert...
Moet je er gaan werken joh, dat salaris moet gigantisch zijn
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49156870
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet je er gaan werken joh, dat salaris moet gigantisch zijn
Ik heb principes he.
pi_49157592
Een bepaalde vorm van chantage is het eigenlijk wel de postcodeloterij...

Ieder normaal mens baalt wel enigszins als een miljoen euro aan je neus is voorbij gegaan, maar om er nu voor de naar de rechter te stappen is wel wat idioot naar mijn idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 08-05-2007 20:20:40 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_49157775
Nu ik er zo over zit na te denken, vraag ik me af hoeveel % van de loten niet gekocht zou worden als het niet om postcode loten zou gaan, maar om regulier loten (zoiets als de staatsloten)

Mijn ruwe schatting: ze zouden 80% minder loten verkopen bij de postcodeloterij
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:22:59 #110
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49163427
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Een bepaalde vorm van chantage is het eigenlijk wel de postcodeloterij...

Ieder normaal mens baalt wel enigszins als een miljoen euro aan je neus is voorbij gegaan, maar om er nu voor de naar de rechter te stappen is wel wat idioot naar mijn idee.
Wat een onzin!!! Gaat ze straks het Olympisch committee aanklagen omdat ze geen gouden medaille heeft gewonnen? Ze had er immers ook niet om gevraagd. Of gaat ze het bedrijf van de buren aanklagen als de buurman een promotie krijgt?

Mensen als zij zijn gewoon jaloers. Had ze maar een lot moeten kopen, klaar, basta. Niet nu gaan zitten zeuren over iets wat had kunnen zijn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:50:37 #111
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49172340
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:22 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat een onzin!!! Gaat ze straks het Olympisch committee aanklagen omdat ze geen gouden medaille heeft gewonnen? Ze had er immers ook niet om gevraagd. Of gaat ze het bedrijf van de buren aanklagen als de buurman een promotie krijgt?

Mensen als zij zijn gewoon jaloers. Had ze maar een lot moeten kopen, klaar, basta. Niet nu gaan zitten zeuren over iets wat had kunnen zijn.
Weer zo'n vergelijking die nergens over gaat.
1. Pieter woont niet bij mij in de straat
2. Hij schreeuwt ook niet 3 keer per week door mijn brievenbus dat hij goud gewonnen heeft en dat ik dat ook had kunnen hebben als ik maar heel hard getraind had mijn hele leven.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:58:54 #112
3542 Gia
User under construction
pi_49172488
De PCL geeft geen valse voorlichting. De PCL waarschuwt voor teleurstellingen, als je niet meedoet.
Als je dan nog steeds er bewust voor kiest niet mee te spelen, moet je niet zeuren.

Ik heb weleens meegemaakt dat mensen echt zaten op te scheppen dat ze zich niet lieten verleiden om er aan mee te doen. Die echt andere mensen uit zaten te lachen alsof dat stumpers waren, omdat ze wel meededen.
Moeten die mensen ook een schadevergoeding krijgen als er een grote prijs in hun straat valt?

Dacht het niet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:41:24 #113
136 V.
pi_49173456
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:58 schreef Gia het volgende:
De PCL waarschuwt voor teleurstellingen, als je niet meedoet.
Nee, de PCL doet aan emotionele chantage om meer loten te verkopen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_49174021
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, de PCL doet aan emotionele chantage om meer loten te verkopen.

V.
Maar blijkbaar is deze chantage niet zo hard dat ook iedereen daadwerkelijk loten gaat kopen, anders hadden we nu die rechtzaak niet gehad. Ik vind het een beetje een raar punt van die advocaat, want ze zegt wel dat de PCL aan emotionele chantage doet, maar tegelijkertijd bewijst haar client dat die chantage eigenlijk wel meevalt.
pi_49175002
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar blijkbaar is deze chantage niet zo hard dat ook iedereen daadwerkelijk loten gaat kopen, anders hadden we nu die rechtzaak niet gehad. Ik vind het een beetje een raar punt van die advocaat, want ze zegt wel dat de PCL aan emotionele chantage doet, maar tegelijkertijd bewijst haar client dat die chantage eigenlijk wel meevalt.
Wat een (excuse my french) boutredenering. Chantage hoeft niet het door de chanteur beoogde gevolg te hebben om toch chantage te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 10:39:54 #116
43556 miss_dynastie
pi_49175188
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:18 schreef Ronaldsen het volgende:
Nu ik er zo over zit na te denken, vraag ik me af hoeveel % van de loten niet gekocht zou worden als het niet om postcode loten zou gaan, maar om regulier loten (zoiets als de staatsloten)

Mijn ruwe schatting: ze zouden 80% minder loten verkopen bij de postcodeloterij
Ah ja, want met de staatsloterij spelen ook zo weinig mensen mee of zo Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Een hoop mensen zijn gokkers/ kopen een droom. Krasloten en lottoformulieren worden ook in groten getale verkocht.
pi_49175279
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een (excuse my french) boutredenering. Chantage hoeft niet het door de chanteur beoogde gevolg te hebben om toch chantage te zijn.
Het is geen boutredenering. Ik zeg ook niet dat de PCL niet aan emotionele chantage doet en ik zeg ook niet dat chantage altijd tot het beoogde doel moet leiden. Ik zeg alleen dat ik het een raar punt vind van de advocaat om in te brengen in deze zaak. Ik zou het eerder verwachten in een zaak waarin iemand al zijn geld heeft uitgegeven aan loten, maar niets heeft gewonnen.
pi_49175429
Wat mij overigens opviel was dat de vrouw in kwestie vond dat ze psychische schade opliep omdat een aantal plaatsen rondom haar woning nu 'besmet' waren, want daar had de PCL een feessie gebouwd voor de winnaars. En de herinnering daaraan tast haar woongenot aan .

Volgens mij heb je dan geen advocaat nodig, maar een psychiater.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49175548
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens mij heb je dan geen advocaat nodig, maar een psychiater.
Zonder verder in te gaan op de claim en of die terecht of onterecht is: ik kreeg het gevoel dat betreffende dame al voor de postcodeloterij bestond wel een psychiater had kunnen gebruiken.
pi_49175892
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zonder verder in te gaan op de claim en of die terecht of onterecht is: ik kreeg het gevoel dat betreffende dame al voor de postcodeloterij bestond wel een psychiater had kunnen gebruiken.
well, fucking duh!

het is best angstig om te zien dat sommigen hier zich in haar kunnen verplaatsen
wat een zwaar leven moet je dan hebben, confrontaties met andermans geluk die je konstant onder de neus gewreven worden, de een heeft de relatie die jij had kunnen hebben, was je ook lid geworden van de bridge club, dan was hij zeker op jou gevallen, de ander heeft de baby die jij had kunnen hebben, had je lid geworden van de bridgeclub destijds en die man ontmoet die nu zo intens gelukkig is met jouw buurvrouw en haar en baby iedere ochtend heel confronterend op de veranda gedag kust, om dat in de auto te stappen die jij had kunnen hebben, had je niet dat slechtbetalende rotbaantje gehad maar die leuke uitdagende parttime job die de buurvrouw heeft en ze heeft verdomme al een kind, waarom moet zij alles hebben, hè hè, waarom???????
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')