abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49124624
Niet meedoen, is niet winnen, simpel.
Dat ze daar nog een rechter mee gaan belasten is mij een raadsel.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 7 mei 2007 @ 23:56:07 #42
117098 Hathor
Effe niet
pi_49126363
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49133845
De slogan riekt idd naar emotionele chantage. Het probeert mensen wel degelijk ene schuldgevoel aan te praten om het vervolgens dat schuldgevoel door de koop van loten als het "ware af te laten kopen".

Veel mensen kopen dus loten puur om die reden. Ze zouden anders niet hebbne meegedaan.

Mensen worden dus ongevraagd in deze postitie gebracht. Dat is anders met andere loterijen.

Ik vind dat mevrouw een zaak heeft. Ik hoop dat dergelijke loterijen in de toekomst worden verboden.
pi_49141919
volgens mij heb ik iets gemist :
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen. Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.

beetje onzin.....zo gewonnen, zo geronnen.
dat mens had zich vroeg of laat toch psychisch moeten laten nakijken, nu was die prijs misschien een katalysator maar geen oorzaak.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:57:58 #45
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49141994
nooit meer een lot kopen dus. Altijd kans terwijl het je niks kost.

Dat is pas een goede loterij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:01:01 #46
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_49142132
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:

Veel mensen kopen dus loten puur om die reden. Ze zouden anders niet hebbne meegedaan.
Wie zegt dat dan? Ik ken niemand die om die redenen een lot heeft gekocht Hoeveel ken jij er?
pi_49142202
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:56 schreef bluebit het volgende:
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen. Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.

beetje onzin.....zo gewonnen, zo geronnen.
dat mens had zich vroeg of laat toch psychisch moeten laten nakijken, nu was die prijs misschien een katalysator maar geen oorzaak.
Je hebt zeker iets gemist. De vrouw in kwestie spant geen rechtzaak aan om alsnog geld te krijgen maar doet dat omdat ze het systeem van de postcodeloterij aan de kaak wil stellen. Ik denk dat ze daarin gelijk heeft, een klein gedeelte van de bevolking is dusdanig labiel dat ze een dergelijk teleurstelling moeilijk kunnen verwerken.
Kennissen hebben ooit wel eens meegedeeld in de straatprijs van de postcodeloterij. Het was niet veel geld maar genoeg om een leuke tweedehandsauto voor aan te schaffen. Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Mocht je grappig willen doen: nee, ik speel niet mee, ik gok alleen als ik zeker weet dat ik het win
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 14:04:40 #48
43556 miss_dynastie
pi_49142267
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:
Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Ik mag toch hopen dat hij op staande voet ontslagen is.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:06:29 #49
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49142350
Het punt van die vrouw is dan ook, "ik doe niet mee, bewust, en tóch word ik met de gevolgen van het verlies opgezadeld". Ze wil helemaal niet verliezen, ze wil ook niet winnen. Maar toch krijgt ze haar verlies door de strot gedouwd. Had je maar mee moeten doen
pi_49142451
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je hebt zeker iets gemist. De vrouw in kwestie spant geen rechtzaak aan om alsnog geld te krijgen maar doet dat omdat ze het systeem van de postcodeloterij aan de kaak wil stellen. Ik denk dat ze daarin gelijk heeft, een klein gedeelte van de bevolking is dusdanig labiel dat ze een dergelijk teleurstelling moeilijk kunnen verwerken.
Kennissen hebben ooit wel eens meegedeeld in de straatprijs van de postcodeloterij. Het was niet veel geld maar genoeg om een leuke tweedehandsauto voor aan te schaffen. Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Mocht je grappig willen doen: nee, ik speel niet mee, ik gok alleen als ik zeker weet dat ik het win
Dus het bedrijf moet boeten voor de labiliteit van anderen? Dan zie ik een gouden zaak in het aanklagen van elk infantiel belspelletje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:08:55 #51
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49142458
Je hebt inderdaad erg veel gemist, en je verzint er nu zelf dingen bij.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:56 schreef bluebit het volgende:
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen.
Dat klopt.
quote:
Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.
Nee. Je zit er dubbel naast.
-De vrouw klaagt de loterij aan, niet de mensen die al hebben gewonnen.
-De vrouw eist niet een deel van het prijzengeld, maar ze eist schadevergoeding wegens psychische schade.
quote:
In wetenschappelijk onderzoek is vastgesteld dat de PCL misbruik maakt van spijtgevoelens en angst voor spijt. Je hoeft dus niet al psychische problemen te hebben, om in zo'n situatie schade op te lopen. Dat is jouw misplaatste vooronderstelling.
pi_49142518
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:06 schreef Slarioux het volgende:
Het punt van die vrouw is dan ook, "ik doe niet mee, bewust, en tóch word ik met de gevolgen van het verlies opgezadeld". Ze wil helemaal niet verliezen, ze wil ook niet winnen. Maar toch krijgt ze haar verlies door de strot gedouwd. Had je maar mee moeten doen
Ze wil dus eigenlijk helemaal niet horen dat er buren zijn die wat gewonnen hebben?
Beetje vreemde gang van zaken, dan mag je krasloten enzo ook gaan verbieden.
pi_49142560
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:08 schreef Pool het volgende:
Je hebt inderdaad erg veel gemist, en je verzint er nu zelf dingen bij.
In wetenschappelijk onderzoek is vastgesteld dat de PCL misbruik maakt van spijtgevoelens en angst voor spijt. Je hoeft dus niet al psychische problemen te hebben, om in zo'n situatie schade op te lopen. Dat is jouw misplaatste vooronderstelling.
Heb je een bron voor dit?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:12:16 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49142619
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze wil dus eigenlijk helemaal niet horen dat er buren zijn die wat gewonnen hebben?
Nee, ze wil niet horen dat ze wat gewonnen zou hebben, als ze had meegedaan.

Het is niet alleen zo dat haar buren winnen en zij niet, het is ook nog zo dat haar duidelijk wordt gemaakt dat ze miljonair geweest zou zijn als ze had meegedaan. Dat is iets anders dan wanneer een buurman wint met een kraslotje.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:13:17 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49142667
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dit?
Onderzoek van de UvT, ik heb de bron in een van de eerdere topics geplaatst en heb niet zo'n zin om het opnieuw te zoeken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:13:25 #56
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49142677
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat weet ik toch niet, ik kan niet in haar hoofd kijken. En zij wordt niet met haar eigen verlies geconfronteerd als de buren krasloten kopen. Hooguit met hun winst, maar het verschil is, dat ze bij de PC loterij ook gewonnen had, als ze maar loten had. Maakt niet uit welke loten, als ze ze maar had. En dat is bij de krasloterij ook niet zo. Als ik samen met de buurman een lootje koop kan ik winnen, terwijl hij verliest.
pi_49143016
wat een luxe probleem weer dit

echt, dat mens moet zich rotschamen.

en zich laten nakijken uiteraard.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:21:17 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_49143029
Ik zou niet zover gaan om een rechtszaak te beginnen, maar het principe klopt gewoon niet.

Pestcodeloterij...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_49143266
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:21 schreef Verbal het volgende:
Ik zou niet zover gaan om een rechtszaak te beginnen, maar het principe klopt gewoon niet.

Pestcodeloterij...

V.
Ik vind ook dat die vrouw een punt heeft hoor. Ik zou me er ook niet druk om maken en zeker al niet naar de rechter stappen, maar er zit wel een kern van waarheid in haar relaas.

Het is iets heel anders als je buurman een grote prijs wint omdat hij een staatslot heeft gekocht (ook al had je zelf ook een lot gekocht, dan nog hebben die twee prijzen niets met elkaar te maken) dan als 7 buren plots miljonair zijn en jij niet terwijl je exact hetzelfde had gekregen door een lot te kopen.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich verrot voelen als veel mensen om je heen rijk worden en jij was ook rijk geweest als je meedeed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49143715
als je geen lot koopt, dan doe je dat neem ik aan bewust of niet?

je wil je niets op laten dringen , je wil geen kans maken op geld, althans niet op die manier, en dus kies je ervoor NIET met de PCL mee te doen, maar bijv. wel met de staatsloterij.
of je doet met geen enkele loterij mee, om wat voor reden dan ook.

een ieder die niet onder een steen leeft, wéét dat er zoiets bestaat als een straatprijs bij de PCL en dat je dus altijd zult wéten dat jij misgegrepen hebt, als je niet meedoet.

ja, en dús word je ergens gedwongen wel mee te doen!

NEE, dat word je niet, jij laat het je raken.
niet omdat je er PLOTS mee geconfronteerd wordt, want dat wist je.... als de straatprijs op deze straat valt, dan ga ik dat merken én voelen, althans, als ik dat toelaat.

het is echt de reinste kolder om een ander verantwoordelijk te houden voor jouw eigen labiliteit in deze.
er is sprake van een mega gemis idd, dan, maar dat gemis was er al in je leven als je je zoiets zo aantrekt en dan de schuld bij de ander legt en dat je meent recht te hebben op smartegeld, smart dat je je zelf aanpraat.

als men gaat leven op ALS-en en HADIKMAARs, ja, sorry, hoor, dat is toch echt voor eigen rekening.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')