Wie zegt dat dan? Ik ken niemand die om die redenen een lot heeft gekocht Hoeveel ken jij er?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel mensen kopen dus loten puur om die reden. Ze zouden anders niet hebbne meegedaan.
Je hebt zeker iets gemist.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:56 schreef bluebit het volgende:
volgens mij heb ik iets gemist :
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen. Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.
beetje onzin.....zo gewonnen, zo geronnen.
dat mens had zich vroeg of laat toch psychisch moeten laten nakijken, nu was die prijs misschien een katalysator maar geen oorzaak.
Ik mag toch hopen dat hij op staande voet ontslagen is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:
Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Dus het bedrijf moet boeten voor de labiliteit van anderen? Dan zie ik een gouden zaak in het aanklagen van elk infantiel belspelletjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je hebt zeker iets gemist.De vrouw in kwestie spant geen rechtzaak aan om alsnog geld te krijgen maar doet dat omdat ze het systeem van de postcodeloterij aan de kaak wil stellen. Ik denk dat ze daarin gelijk heeft, een klein gedeelte van de bevolking is dusdanig labiel dat ze een dergelijk teleurstelling moeilijk kunnen verwerken.
Kennissen hebben ooit wel eens meegedeeld in de straatprijs van de postcodeloterij. Het was niet veel geld maar genoeg om een leuke tweedehandsauto voor aan te schaffen. Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Mocht je grappig willen doen: nee, ik speel niet mee, ik gok alleen als ik zeker weet dat ik het win![]()
Dat klopt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:56 schreef bluebit het volgende:
volgens mij heb ik iets gemist :
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen.
Nee. Je zit er dubbel naast.quote:Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.
In wetenschappelijk onderzoek is vastgesteld dat de PCL misbruik maakt van spijtgevoelens en angst voor spijt. Je hoeft dus niet al psychische problemen te hebben, om in zo'n situatie schade op te lopen. Dat is jouw misplaatste vooronderstelling.quote:dat mens had zich vroeg of laat toch psychisch moeten laten nakijken, nu was die prijs misschien een katalysator maar geen oorzaak.
Ze wil dus eigenlijk helemaal niet horen dat er buren zijn die wat gewonnen hebben?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:06 schreef Slarioux het volgende:
Het punt van die vrouw is dan ook, "ik doe niet mee, bewust, en tóch word ik met de gevolgen van het verlies opgezadeld". Ze wil helemaal niet verliezen, ze wil ook niet winnen. Maar toch krijgt ze haar verlies door de strot gedouwd. Had je maar mee moeten doen
Heb je een bron voor dit?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:08 schreef Pool het volgende:
Je hebt inderdaad erg veel gemist, en je verzint er nu zelf dingen bij.
In wetenschappelijk onderzoek is vastgesteld dat de PCL misbruik maakt van spijtgevoelens en angst voor spijt. Je hoeft dus niet al psychische problemen te hebben, om in zo'n situatie schade op te lopen. Dat is jouw misplaatste vooronderstelling.
Nee, ze wil niet horen dat ze wat gewonnen zou hebben, als ze had meegedaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze wil dus eigenlijk helemaal niet horen dat er buren zijn die wat gewonnen hebben?
Beetje vreemde gang van zaken, dan mag je krasloten enzo ook gaan verbieden.
Onderzoek van de UvT, ik heb de bron in een van de eerdere topics geplaatst en heb niet zo'n zin om het opnieuw te zoeken.quote:
Dat weet ik toch niet, ik kan niet in haar hoofd kijken. En zij wordt niet met haar eigen verlies geconfronteerd als de buren krasloten kopen. Hooguit met hun winst, maar het verschil is, dat ze bij de PC loterij ook gewonnen had, als ze maar loten had. Maakt niet uit welke loten, als ze ze maar had. En dat is bij de krasloterij ook niet zo. Als ik samen met de buurman een lootje koop kan ik winnen, terwijl hij verliest.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze wil dus eigenlijk helemaal niet horen dat er buren zijn die wat gewonnen hebben?
Beetje vreemde gang van zaken, dan mag je krasloten enzo ook gaan verbieden.
Ik vind ook dat die vrouw een punt heeft hoor. Ik zou me er ook niet druk om maken en zeker al niet naar de rechter stappen, maar er zit wel een kern van waarheid in haar relaas.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:21 schreef Verbal het volgende:
Ik zou niet zover gaan om een rechtszaak te beginnen, maar het principe klopt gewoon niet.
Pestcodeloterij...
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |