quote:Vrouw zonder lot klaagt loterij aan
` Een vrouw uit Heusden in Brabant zit
zwaar in de put omdat de kanjer van de
Postcodeloterij aan haar neus voorbij
is gegaan.De miljoenenprijs viel in
haar straat,maar zij had geen loten.
Ze gaat de Postcodeloterij nu aanklagen
voor het plegen van een onrechtmatige
daad.Ze heeft er psychische schade van,
zo zegt de vrouw."Als ik wel loten had
gehad,was ik nu miljonair geweest".Ze
schiet nog steeds vol als ze de tune
van de show hoort of een folder krijgt.
Bij andere loterijen weet je niet wie
de winnaar is.Bij deze loterij weet je
precies wie het zijn,en dat is volgens
de vrouw gemeen.
ASIII Persoonlijkheidsstoornisquote:Op woensdag 20 december 2006 16:17 schreef borisz het volgende:
is ze al door het Pieter Baancentrum onderzocht?
Precies, die willen uitgelachen worden en kiezen daar ook bewust voor. Dat is dus iets anders.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
x-factor, idols, beauty and the nerd, jensen en noem maar op, allemaal programma's die hun brood verdienen aan mensen die uitgelachen willen worden en ook nog eens extra voor schut gezet worden.
Ze is ingehuurd, familie van Heatwave.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Tvp........Gratis reclame Postcode loterij![]()
Kijk dan maar uit met plagen. Misschien is de gevoeligheid voor psychische schade wel erfelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze is ingehuurd, familie van Heatwave.
De vergoeding voor haar psycholoog. Word je niet echt rijk van hoor.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:04 schreef siggi het volgende:
Ach laat dat zielige, lelijke, zeurende en krokodillentraantjes-huilende dikkertje toch eens even snel haar mond houden. Doe eens iets met je leven i.p.v. alles en iedereen maar de schuld te geven om zo te hopen ook nog even snel wat pieken binnen te halen.
Ik snap dat argument ook niet zo, het is al tig keer onderuit gehaald.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:21 schreef Pool het volgende:
[..]
De vergoeding voor haar psycholoog. Word je niet echt rijk van hoor.
Sinds wanneer zitten psychologen niet gewoon in de zorgverzekering?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:21 schreef Pool het volgende:
[..]
De vergoeding voor haar psycholoog. Word je niet echt rijk van hoor.
Dat doet niet ter zake.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sinds wanneer zitten psychologen niet gewoon in de zorgverzekering?
Maar natuurlijk wel. Als zij die kosten vergoed krijgt, is er geen financiele schade die vergoed dient te worden.quote:
Tussen wie is er nu een verbintenis (uit de wet)? Tussen mevrouw en de zorgverzekering, én tussen mevrouw en de PCL (uit de wet). Dat mevrouw haar schade vergoed kan krijgen middels de zorgverzekering doet er niet aan af dat zij haar schade ook vergoed kan krijgen middels het aanspreken van de PCL. Dat laatste verdient zelfs de voorkeur, want de PCL benadeelt mevrouw opzettelijk, en het zou enigszins merkwaardig zijn als een derde partij daarvoor zou moeten opdraaien (en daar ben ik persoonlijk ook niet blij mee, want dat is ook mijn premie). Tevens zal mevrouw - gelet op het eigen risico dat tegenwoordig opgang doet - niet alle kosten vergoed krijgen via de verzekering.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:45 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wel. Als zij die kosten vergoed krijgt, is er geen financiele schade die vergoed dient te worden.
Voor een deel heeft die vrouw eigenlijk gewoon wel een punt. Het heeft veel weg van chantage. Je wordt bijna verplicht om lid te worden om later niet geconfronteerd te worden met enorm leed......quote:Op donderdag 21 december 2006 09:47 schreef SCH het volgende:
Het is ergens wel goed dat er een discussie over dit soort onzinloterijen ontstaat nu.
Nee joh, een gemiddelde rechtszaak duurt wel meer dan een jaar hoor. Tenzij de Postcodeloterij een schikking aangaat, maar van die onderhandelingen horen we natuurlijk niets.quote:
Sinds euh? Nooit?quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sinds wanneer zitten psychologen niet gewoon in de zorgverzekering?
Haha, dan kunnen we nog wel even wachten todat er een resultaat behaald is...quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee joh, een gemiddelde rechtszaak duurt wel meer dan een jaar hoor. Tenzij de Postcodeloterij een schikking aangaat, maar van die onderhandelingen horen we natuurlijk niets.![]()
Dan zouden ze wel heel stom zijn. Want reken maar dat in februari de volgende 'gedupeerde' zich weer aandient. Want komende week gaat hij weer vallen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee joh, een gemiddelde rechtszaak duurt wel meer dan een jaar hoor. Tenzij de Postcodeloterij een schikking aangaat, maar van die onderhandelingen horen we natuurlijk niets.![]()
Mwah, een rechtszaak is ook erg duur hoor en zorgt voor nog meer slechte publiciteit. En de PCL kan natuurlijk ook van iedere klager een psychologisch rapport eisen dat stelt dat de psychische schade aangetoond dient te worden. Misschien gaan ze wel gewoon een gratis psycholoog aanbieden in de miljonairsstraten, ik vraag me af of daar echt veel mensen gebruik van zullen maken.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zouden ze wel heel stom zijn. Want reken maar dat in februari de volgende 'gedupeerde' zich weer aandient. Want komende week gaat hij weer vallen.
* Hier, hier, hier*![]()
![]()
Als de pcl standaard voor iedere niet-meespelende bewoner van een winnende straat een psycholoog opsnort, komt er op den duur dáár weer commentaar op. Alsof de pcl dan iedere niet-meespeler zo gestoord vindt dat die een psycholoog nodig heeft. Denk dat inderdaad de meeste mensen hier geen behoefte aan hebben en zich in de zeik gezet voelen als zo iemand op hun dak gestuurd wordt. Maar goed. Dan hebben ze helemaal geen reden meer om te klagen, toch?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef Pool het volgende:
Misschien gaan ze wel gewoon een gratis psycholoog aanbieden in de miljonairsstraten, ik vraag me af of daar echt veel mensen gebruik van zullen maken.
Dat hoop ik ook. Als de pcl ermee stopt ben ik genaaid. Speel ik jaren mee en net voordat mijn straat aan de beurt is om te winnen stoppen ze en loop ik miljoenen mis. Denk dat ik daar psychisch aan onderdoor ga. Ze mogen pas stoppen als mijn straat gewonnen heeft.quote:Maar goed, ik denk dat je gelijk hebt en de PCL het op een rechtszaak laat aankomen om juridische duidelijkheid te krijgen over de opzet van haar loterij. En de PCL hoopt de zaak natuurlijk gewoon te winnen.
Leed? Je loopt geld mis. Volgens mij kan je beter met iemand gaan praten als je je geluk afmeet aan de cijfers op je bankafschrift.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor een deel heeft die vrouw eigenlijk gewoon wel een punt. Het heeft veel weg van chantage. Je wordt bijna verplicht om lid te worden om later niet geconfronteerd te worden met enorm leed......
Benieuwd hoe het afloopt
Ik hoor en lees voornamelijk dat mevrouw de Aasgier voor lul staat i.p.v. de loterij hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, een rechtszaak is ook erg duur hoor en zorgt voor nog meer slechte publiciteit.
Die woont in een huis van een half miljoen. Van mij krijgt ze niks. Er zijn zat mensen die dat beter kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Als ik d'r tegen zou komen zou ik een eurootje geven. Kan ze ook een onsje gehakt halen met Kerst
Nee, geld is wel handig,maar bepaald niet het ultieme levensgeluk...quote:
Ja, maar ik bestrijdt dat geld helemaal niet gelukkig maakt...quote:Volgens mij kan je beter met iemand gaan praten als je je geluk afmeet aan de cijfers op je bankafschrift.
Bron: nu.nlquote:'Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'
Uitgegeven: 7 mei 2007 15:54
AMSTERDAM - De Nationale Postcode Loterij doet aan emotionele chantage. Door reclameslogans als 'Staat u straks met lege handen uw buren die wel meespelen te feliciteren', bezorgt ze mensen die niet meedoen aan het spel angst om spijt te krijgen.
Dat stelde maandag Monique Ennenking, advocaat van Helene de Gier, voor de rechter in Amsterdam.
De Gier viel op 1 januari 2006 samen met haar partner buiten de prijzen toen de Postcode Kanjer van 13,9 miljoen euro in de Hoogstraat in het Brabantse Heusden terechtkwam. Aangezien zij geen loten had, ging het geld aan haar neus voorbij.
Inbreuk
Volgens haar raadsvrouw had haar cliënt er bewust voor gekozen niet mee te doen met het spel, maar is ze er door de "onrechtmatige" werkwijze van de loterij volop in betrokken. Hierdoor is inbreuk gemaakt op het privéleven van De Gier, stelde Ennenking.
Had ik ook niet verwacht, zou ik ook niet hebben gedaan als PCL zijnde. Ik hoop dat de advocaat van Helene de Aasgier haar héél veel centjes kost. Is ze een dubbele loserquote:Op maandag 7 mei 2007 16:51 schreef Pool het volgende:
Het is dus niet tot een schikking gekomen. Ik ben benieuwd hoe de rechter hier over gaat oordelen!![]()
Ik kan het me voorstellen als je al vijf jaar troep ontvangt. Pas sinds een paar jaar hebben ze die ijsprijs of musicalkaartjes of zo.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:03 schreef Gia het volgende:
Gisteren ook met miljoenenjacht. De prijs die thuis werd gebracht. Vertelt die vrouw doodleuk dat ze ALLE post van de PCL tegenwoordig ongeopend weggooit en dat ze nog NOOIT wat gewonnen heeft. Nee, natuurlijk niet, muts, als je ALLE prijzen weggooit.
Het zit wel in de bekende enveloppen.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan het me voorstellen als je al vijf jaar troep ontvangt. Pas sinds een paar jaar hebben ze die ijsprijs of musicalkaartjes of zo.
Je hebt inderdaad een punt.quote:Op donderdag 5 april 2007 03:32 schreef Doderok het volgende:
Snap eigenlijk niet dat de PCL ooit toegelaten geweest is in Nederland. Kan toch niet anders dan dat ze elke week een hoop afgunst, spijt en ellende veroorzaakt. Het ergst is het voor mensen die na jarenlang lid te zijn geweest het moeten opzeggen omdat ze door ziekte of werkloosheid in de schulden zitten, en dan de prijs aan hun neus zien voorbij gaan.
Wie altijd dezelfde nummers bij de lotto invult kiest hier zelf voor, daar kan ik geen medelijden mee hebben als ze een keer niet meespelen en een miljoen mislopen, maar mensen die er niet voor kiezen moeten er niet op gewezn worden hoeveel geld ze gewonnen zouden hebben als ze maar "ja" hadden gezegd.
En dan in een isoleercel in de VS stoppen. Dat is waar ze thuishoort met haar Amerikaanse fraudepraktijken.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:09 schreef Adelante het volgende:
20 juni is de uitspraak, ik hoop dat ze die vrouw veroordelen in alle gemaakte kosten
Wie zegt dat dan? Ik ken niemand die om die redenen een lot heeft gekocht Hoeveel ken jij er?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel mensen kopen dus loten puur om die reden. Ze zouden anders niet hebbne meegedaan.
Je hebt zeker iets gemist.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:56 schreef bluebit het volgende:
volgens mij heb ik iets gemist :
die vrouw kiest er zelf toch voor om niet mee te doen. Moet de postcodeloterij volgende keer gewoon die miljoenen uitbetalen aan de mensen in een bepaalde postcode met de vermelding dat ze dat geld maar niet moeten uitgeven want dadelijk komen mensen er achter dat ze ook hadden kunnen winnen als ze een lot hadden gekocht.
beetje onzin.....zo gewonnen, zo geronnen.
dat mens had zich vroeg of laat toch psychisch moeten laten nakijken, nu was die prijs misschien een katalysator maar geen oorzaak.
Ik mag toch hopen dat hij op staande voet ontslagen is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:
Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Dus het bedrijf moet boeten voor de labiliteit van anderen? Dan zie ik een gouden zaak in het aanklagen van elk infantiel belspelletjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je hebt zeker iets gemist.De vrouw in kwestie spant geen rechtzaak aan om alsnog geld te krijgen maar doet dat omdat ze het systeem van de postcodeloterij aan de kaak wil stellen. Ik denk dat ze daarin gelijk heeft, een klein gedeelte van de bevolking is dusdanig labiel dat ze een dergelijk teleurstelling moeilijk kunnen verwerken.
Kennissen hebben ooit wel eens meegedeeld in de straatprijs van de postcodeloterij. Het was niet veel geld maar genoeg om een leuke tweedehandsauto voor aan te schaffen. Een buurman was dusdanig ziek van de hele kwestie dat hij zich 3 dagen heeft ziekgemeld bij zijn baas. Hij had jaren meegedaan en was net een paar maanden daarvoor gestopt.
Mocht je grappig willen doen: nee, ik speel niet mee, ik gok alleen als ik zeker weet dat ik het win![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |