abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2006 @ 10:21:54 #1
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44591444

Welkom bij de Dance Track ID-Contest Deel 24

Introductie

Zoals ook in de vorige delen, is het weer de bedoeling dat we plaatjes gaan raden. En wel dance-tracks van allerlei stromingen. Om deze te raden is er door mij een selectie gemaakt van 25 prachtplaten waar jullie de titel en de artiest bij moeten plakken. De rar-file is op onderstaande plek te vinden:

Onderstaande plek

Puntensysteem

In totaal zijn er 56 punten te behalen.

Punten zijn te behalen met:

- ieder goed geraden artiest is (1 punt)
- ieder goed geraden titel (1 punt)
- ieder goed geraden remix (1 punt)

Een half punt wordt toegekend in het geval van:

- het noemen van de juiste producer, maar niet de juiste alias.
- het door elkaar halen van producer(s) en remixer(s).

Er zijn ook weer een aantal remixen die benoemd moeten worden: Track 5, 8, 10, 11, 17, 21. Er zijn twee mixen die niet benoemd hoeven worden (mag wel, krijg je geen punten voor).

Verdere Info

Tracklists kunnen telkens worden aangevuld en opnieuw worden gestuurd (per PM naar topicstarter).
Diskwalificatie volgt in het geval er onzin-berichten worden verstuurd of indien er hulp gevraagd wordt in andere topics.

De competitie loopt t/m 31-12-2006 20:00. De stand zal (indien mogelijk en indien er veranderingen zijn) elke dag bijgewerkt worden op het forum.

Degene die uiteindelijk op 1 staat wordt gekroond tot koning van Dance Track ID-Contest #24 en mag daarnaast de volgende Track ID-Contest organiseren.

Voorgaande contests:

[ Contest #01 ] < Organisator: Gitanki > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #02 ] < Organisator: Trancelocator > < Winnaar: Gitanki >
[ Contest #03 ] < Organisator: Gitanki > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #04 ] < Organisator: Trancelocator > < Winnaar: Gitanki >
[ Contest #05 ] < Organisator: Flamebringer > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #06 ] < Organisator: Laevid > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #07 ] < Organisator: timbob > < Winnaar: Flamebringer >
[ Contest #08 ] < Organisator: Captain_Redbeard > < Winnaar: Flamebringer >
[ Contest #09 ] < Organisator: Flamebringer > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #10 ] < Organisator: Captain_Redbeard > < Winnaar: Laevid/Flamebringer >
[ Contest #11 ] < Organisator: Laevid/Flamebringer > < Winnaar: Captain_Redbeard/Trancelocator >
[ Contest #12 ] < Organisator: MissLuna > < Winnaar: Gitanki >
[ Contest #13 ] < Organisator: Gitanki > < Winnaar: Da_Sandman >
[ Contest #14 ] < Organisator: Da_Sandman > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #15 ] < Organisator: Trancelocator > < Winnaar: Flamebringer >
[ Contest #16 ] < Organisator: warezguy05 > < Winnaar: Flamebringer >
[ Contest #17 ] < Organisator: Flamebringer> < Winnaar: Da_Sandman >
[ Contest #18 ] < Organisator: Da_Sandman > < Winnaar: Flamebringer >
[ Contest #19 ] < Organisator: Gitanki > < Winnaar: Trancelocator >
[ Contest #20 ] < Organisator: warezguy05 > < Winnaar: Laevid >
[ Contest #21 ] < Organisator: Laevid > < Winnaar: Curchulain >
[ Contest #22 ] < Organisator: Curchulain > < Winnaar: rosstek>
[ Contest #23 ] < Organisator: rosstek > < Winnaar: Trancelocator>
De tracklists staan op Fok!wiki.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Curchulain op 20-12-2006 14:29:07 ]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  woensdag 20 december 2006 @ 10:23:22 #2
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44591481

[ Bericht 100% gewijzigd door Curchulain op 20-12-2006 10:26:24 (vrkrd plk...) ]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_44595590
Ik herken weer wat .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_44597388
Het heeft wat weg van de vorige contest van Curchulain. Ik ken dit maal 3 (ipv 2) originele waar hier de remix van in zit. En ik herken 1 wel gave sample van een zekere rapneger. Maar verder.......deze keer wel minder nummers waar ik benieuwd naar ben, enkel 19 lijkt mij echt te kunnen boeien.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:42:27 #5
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_44600376
hallo

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 20 december 2006 @ 17:22:47 #8
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_44603346
Gedownload en beluisterd. Ik herken er redelijk veel... nu de namen en titels nog.
pi_44607258
  woensdag 20 december 2006 @ 20:49:22 #10
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44608764
Eerste score-updatedinges:

1. rosstek: 11pt.
2. timbob: 6pt.

rosstek: nrs. 5, 17 en 21 goed, nr. 8 ontbreekt de remix, nr. 18 fout
timbob: nr. 3 goed, nrs. 5 en 21 ontbreken de remixes
pi_44629428
Ik zal ook weer eens meedoen, heb er twee gemist omdat ik te weinig ID's kende, wat bij deze contest niet het geval is.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:04:29 #12
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44651405
Gisteren geen update omdat ik geen nieuwe inzendingen heb ontvangen.

Vandaag geen update omdat ik naar huis ga.

En tevens kick natuurlijk
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:14:54 #13
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44655986
Nummer 23!
  zaterdag 23 december 2006 @ 19:22:28 #14
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44688255
Vandaag een update omdat er al een tijdje geen update meer was
En omdat er gisteren een nieuwe inzending was.

1. Gitanki: 17pt.
2. rosstek: 11pt.
3. timbob: 6pt.

Gitanki: nrs. 3, 5, 11, 17, 18, 22 en 23 goed, nrs. 1 en 21 fout
  woensdag 27 december 2006 @ 16:51:52 #15
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44767825
Nu al vier dagen geen inzendingen meer gehad... what's wrong with you people? Of is het het PM-systeem?
pi_44799446
quote:
Op woensdag 27 december 2006 16:51 schreef Curchulain het volgende:
what's wrong with you people? Of is het het PM-systeem?
Nou, ik herken volgens mij alleen nr 1... en ik kan niet op naam of titel komen
Nothing has changed. Everything has changed.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:36:43 #17
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_44800715
Overwinning nummer tien zit er niet in voor mij.

Nog niet...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:41:55 #18
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_44805048
quote:
Op woensdag 27 december 2006 16:51 schreef Curchulain het volgende:
Nu al vier dagen geen inzendingen meer gehad... what's wrong with you people? Of is het het PM-systeem?
Kerst enzo he.. krijg je dat

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:10:58 #19
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44812855
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:41 schreef timbob het volgende:

[..]

Kerst enzo he.. krijg je dat
Enige navraag leert mij dat kerst slechts twee dagen heeft geduurd... Zijn jullie nu al zo afhankelijk geworden van hints?
pi_44814768
Ik zal ook nog eens een poging gaan wagen...

EDIT: ...en verstuurd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Flamebringer op 29-12-2006 01:59:32 ]
This Is My Battleground, You Are Playing With Fire!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:19:03 #21
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44823088
Direct maar de update ter aansporing

2. rosstek: 11pt.
3. Flamebringer: 10pt.
4. timbob: 6pt.

Flamebringer: nrs. 3, 9 en 17 goed, nr. 5 remix onjuist, nr. 8 titel en remix onjuist, nrs. 2, 11, 19, 21 en 22 geheel onjuist
pi_44832354
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:19 schreef Curchulain het volgende:
Direct maar de update ter aansporing
Nou het heeft geholpen hoor. Een hoop gokjes en een paar die ik wel weet zijn onderweg.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:11:17 #23
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44832691
Binnen een kwartier de update... I'm getting good at this

2. rosstek en Laevid: 11pt.
3. Flamebringer: 10pt.
4. timbob: 6pt.

Laevid: nrs. 3, 5, 17 en 21 goed, nrs. 2, 4, 6, 8, 10, 11, 14, 19, 20, 22 en 25 fout
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:55:05 #24
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44867051
Nog 24 uur en 5 minuten...
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:46:24 #25
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_44868927
Ik ben met een updatje bezig.
Paar gokdingentjes.

Ik weet wel waar de vrouwleijke vocalen voor track 8 van gesampled zijn, en welke band deze ook gebruikt heeft

▀█▀ █ █▀█▀█
  zondag 31 december 2006 @ 15:16:10 #26
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44891948
Nieuwe opdatering: timbob gaat naar de 2e plaats

2. timbob: 13pt.
3. rosstek en Laevid: 11pt.
4. Flamebringer: 10pt.

timbob: nrs. 5 en 21 goed, nrs. 8 en 17 ontbreekt de remix, nr. 22 titel goed, nr. 24 fout
pi_44899846
Nog even een update dan maar...
This Is My Battleground, You Are Playing With Fire!
  zondag 31 december 2006 @ 20:12:42 #28
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44900766
En verdomd, hij doet het weer, met maar een inzending...

1. Trancelocator: 22pt.
2. Gitanki: 17pt.
3. Flamebringer: 16pt.
4. timbob: 13pt.
5. rosstek en Laevid: 11pt.

Trancelocator: nrs. 3, 5, 8, 14, 17, 18, 21, 22 en 23 goed, nrs. 4, 6, 12, 13, 15, 16, 19, 20 en 24 fout
Flamebringer: nrs. 5 en 8 goed

En dan nu: de lijst

1. Alcatraz - Give me luv (AM:PM, 1995)
Een van de vroegste mainstream dance-hits in Nederland, zo zou je het kunnen noemen. Een schitterende zwart-wit clip vergezelde deze plaat, die jaren later nog eens werd opgepoetst en geremixed.

2. Litwinenko - Oltimer (Kitty-Yo, 2005)
Op zoek naar gratis MP3 op de site van Kitty-Yo (Gonzales, Peaches, Chikinki) kwam ik deze tegen. Met de moord op degene die zijn naam aan dit heerschap verleende leek het mij een aardige gelegenheid om Litwinenko in de contest op te nemen.

3. Codec & Flexor - Time has changed (Art of Perception, 2002)
Herontdekt toen ik Tiga's DJ Kicks als wekkergeluid ging gebruiken. Volgens AllMusic.com maakte Christian Morgenstern deel uit van de groep. Vlak voor zijn overlijden produceerde hij wel het album "Tubed" voor het tweetal, maar hij was nooit lid van de formatie.

4. Two Lone Swordsmen - Big clapper (Warp Records, 1998)
De eerste van twee Warp-acts in de contest. De Swordsmen zijn al een aardige tijd bezig met het produceren van laid back lichtelijk experimentele muziek waarbij de drumkit een grotere rol speelt dan bij veel andere Warp-artiesten. En ze zijn er goed in.

5. Tiga & Zyntherius - Sunglasses at night (Chris Liebing remix) (International Deejay Gigolo Records, 2001)
Tiga Sontag en Jori Hulkkonen werkten al veel samen, en deze cover van Corey Hart mag de bekendste geacht worden. Chris Liebing geeft uiteraard de plaat wat meer porrie dan het origineel.

6. Brockie & Ed Solo - Lost bass (Undiluted Recordings, 2001)
Een van mijn favoriete lichte DnB-platen uit mijn collectie. Het gebruik van de piano doet het hem voor mij in deze.

7. Mike Stone & Steve Heller - San Francisco (funky flow radio edit) (Epidrome, 1997)
Jaaaaren terug zag ik deze op MTV of TMF, en ik was meteen verkocht. Het duurde nog even voordat de plaat in mijn collectie belandde, maar het is nog steeds een favoriet. Het koperwerk geeft je echt het gevoel van de Streets of San Francisco, maar de beats zorgen ervoor dat je dat zonder de foute snorren en zonnebrillen ervaart.

8. The Beloved - The sun rising (Mark's deep house mix) (EastWest Records, 1997)
Mark Farina is de naam. Een van de twee deephouse-regenten van San Francisco. De stem van Jon Marsh is absoluut geschikt voor een deephouse-plaat, en ondanks dat dit een kleine elf minuten lang weinig variatie oplevert, is het een plaat die mij niet snel verveelt.

9. DJ Buzz Fuzz - The lighthousekeeper (ID&T, 1998)
Een soort van B-kant, geloof ik. Ik vind 'm wel grappig totdat het lighthousekeeper-deuntje is afgelopen. Dan wordt 'ie gewoon bloedserieus.

10. DJ Rush - Funk U up (Si Begg remix) (Pro-Jex, 2004)
DJ Rush mag bekend geacht worden. Si Begg is dat misschien wat minder, maar hij is zeker het beluisteren waard. Een hoog synthetisch gehalte van zijn geluid zet hem wat stijl betreft in de buurt van mannen als Drexciya en Dan Bell, zij het wat meer toegankelijk dan die eerste.

11. Creamteam - Samurai (Cor Fijneman remix) (Timatics, 2004)
Nederlandse trance enzo. Het is weer wat anders dan de geijkte namen, hoewel Cor Fijneman zich inmiddels aardig heeft opgewerkt. Verder is dit in mijn ogen (oren) geen superplaat.

12. Plaid - Eyen (Warp Records, 2001)
De eerste Plaid-plaat die ik ooit hoorde, en ik ging voor de bijl. Op MTV Fresh kwam de clip voor dit nummer voorbij; deze was grotendeels opgebouwd uit tekeningen van het dochtertje van de regisseur. Pas de tweede keer hoorde ik de muziek ook bewust.

13. The Tape vs. RQM - Rainy summer (Kyo, 2005)
Eigenlijk hetzelfde als bij Litwinenko (nr. 2). Zoek gratis MP3 bij Kitty-Yo en vind soms juweeltjes.

14. Ignition Technician - Steele drums (Work Hard Play Hard, 2004)
Tsja... gewoon straight-up techno, maar toch met een element dat deze herkenbaar kan maken voor hen die de plaat kennen.

15. The Italian Connection - Sax heaven (Juicy Music, 2000)
Op menig P2P-netwerk kan deze worden gevonden als plaat van Robbie Rivera. Dat is niet geheel bezijden de waarheid, want hij is de helft van de Italian Connection. De andere helft is de mij onbekende Maurizio Ruggiero.

16. British Murder Boys - Father loves us (Counterbalance, 2005)
Mijn favoriete boyband Regis en Surgeon, de koningen van de donkere technoscene van Birmingham, leven zich soms uit in minder toegankelijke stijlen van muziek, maar met enige regelmaat komt er toch een plaat van de band rollen waarvan alleen de titel je al rillingen geeft.

17. Starsailor - Four to the floor (Thin White Duke remix) (EMI Records, 2004)
Thin White Duke, aka Les Rythmes Digitales, aka Jacques Lu Cont, aka Stuart Price. TWD is een tribuut aan de Thin White Duke, David Bowie. In deze hoedanigheid worden alleen remixes geproduceerd. De pijn van James Walsh komt in deze remix goed naar voren.

18. Eric Prydz & Steve Angello - Woz not woz (version 1) (Credence, 2004)
De Zweden zijn weer terug! In korte tijd ben ik een redelijke fan van de kliek van Angello, Prydz, Ingrosso en Armstrong geworden. Niet dat elke plaat inslaat als een bom, maar ze weten vrijwel elke keer de juiste vibe te vinden.

19. Panacea - German engineering (Position Chrome, 2001)
Snoeiende DnB uit Duitsland. Panacea staat doorgaans voor hard en chunky, als de vroege Technical Itch maar dan met veel noise erbij. Redelijk hersenloos gestamp dat helaas meestal gaat vervelen voordat de CD is afgelopen.

20. Russenmafia - Afraid of us (Pulse, 2002)
Beter bekend als Schwarze Puppen. Russenmafia gebruikte - zoals aan het eind van de sample te horen is - de laatste woorden van Neo uit The Matrix: "I know you're out there. I can feel you now. I know that you're afraid... You're afraid of us."

21. Justin Timberlake - Like I love you (Deep Dish zigzag mix) (Jive, 2002)
Sander Kleinenberg zei ooit eens dat hij het liefst een keer een plaat van Justin Timberlake wilde remixen. Niet vanwege Justin, maar vanwege de Neptunes. Deep Dish zal hetzelfde gedacht hebben, want zij remixen de 'Tunes vaker. En deze is natuurlijk helemaal herkenbaar. Flamebringer mag zich inderdaad voor het hoofd gaan slaan.

22. BK - Revolution (original mix) (Nukleuz, 2002)
BK, niet te verwarren met BT. Een leider in de Britse hardhouse-scene (en zeker onder de mannen), en op basis van wat ik van hem heb is dat verdiend ook.

23. Filterheadz - Yimanya (Additive, 2004)
Latin invloeden moet ik gewoon in een contest hebben. Ik kan niet zonder En dan is het toch leuk als je gewoon een plaat van twee Vlaamse broers daarvoor kan gebruiken.

24. Jeff Samuel - Kapstif (Trapez, 2002)
Minimal techno hadden we nog niet, maar het geijkte Richie Hawtin leek me niks. Dus kwam ik uit bij Jeff Samuel. Dat heet nog net niet te obscuur te zijn. Dacht ik.

25. Photek & Die feat. Holly G - Thunder (Full Cycle, 2004)
Tsja, ik dacht: "laat ik eens een DnB-plaat met vocalen erin gooien, misschien dat ze die eens raden." Mooi niet dus. Je mist hier ook niet veel aan trouwens, ondanks de aanwezigheid van niemand minder dan Photek.

Rest mij nog te zeggen dat Trancelocator al heeft aangegeven de volgende contest wel te willen organiseren, en dat ik straks gewoon mijn gehele muziekcollectie bij de hand zal hebben en dus gewoon fatsoenlijk mee kan doen. En uiteraard wens ik jullie nog een prettige jaarwisseling toe. Tot ziens in 2007.
pi_44901546
Ik plaats hier een tvp om het later nog eens te luisteren (volgend jaar )
pi_44915063
@ All: Gelukkig Nieuwjaar
@ Curchulain: Jij wil vast een goede daad doen voor het nieuwe jaar en mij 2 punten extra geven voor de juiste titel van 22 en 25 . Als ik dat geweten had dan had ik vast Trancelocator nog kunnen verslaan.
@ Trancelocator: Wederom gefeliciteerd.
quote:
14. Ignition Technician - Steele drums (Work Hard Play Hard, 2004)
Tsja... gewoon straight-up techno, maar toch met een element dat deze herkenbaar kan maken voor hen die de plaat kennen.
Ja het element ken ik wel, gejat uit 50 Cent - P.I.M.P.

Tracks 13 en 19 worden de eerste downloads van 2007.

[ Bericht 2% gewijzigd door Laevid op 01-01-2007 15:46:33 ]
  maandag 1 januari 2007 @ 16:16:05 #31
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_44916066
Ik vind de Chris Liebing remix van sunglasses at night eigenlijk de tiga versie een beetje verneuken

Gelukkig nieuwjaar allen!
Gefeliciteerd eenieder die hoger dan mij scoorde!
Degene die minder scoorden: ha!

▀█▀ █ █▀█▀█
  maandag 1 januari 2007 @ 18:24:41 #32
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_44919404

Het was een pittige contest moet ik zeggen.
quote:
Gefeliciteerd eenieder die hoger dan mij scoorde!
Degene die minder scoorden: ha!

Aan iedereen de beste wensen voor 2007 en moge er nog vele contests volgen.

Ik ga kijken of vanavond al contest 25 online kan krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het morgen.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:47:02 #33
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44927901
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:35 schreef Laevid het volgende:
@ Curchulain: Jij wil vast een goede daad doen voor het nieuwe jaar en mij 2 punten extra geven voor de juiste titel van 22 en 25 . Als ik dat geweten had dan had ik vast Trancelocator nog kunnen verslaan.
[..]
Ja hoor oops
pi_44940159
Trancelocator heeft weer gewonnen, gefeliciteerd

Bij mij wordt nummer 2 de eerste download van 2007

tevens ook eerste post in 2007

Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:40:42 #35
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_44946415
Contest 25 komt spoedig online. Spoedig is voor mij binnen 1 ŕ 2 uur. Nog even geduld dus lieve mensen.

Ik heb een voorgevoel dat de nieuwe contest ook niet een makkie zal zijn, maar we zien wel waar het schip strandt.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:48:10 #36
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_44948361
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:40 schreef Trancelocator het volgende:
Contest 25 komt spoedig online. Spoedig is voor mij binnen 1 ŕ 2 uur. Nog even geduld dus lieve mensen.

Ik heb een voorgevoel dat de nieuwe contest ook niet een makkie zal zijn, maar we zien wel waar het schip strandt.
Kom ik nu heel negatief over als ik zeg dat ik een vrij straightforward standaard run off the mill contest verwacht?

Wat muziekstijlen betreft natuurlijk he?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:01:40 #37
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_44948804
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:48 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Kom ik nu heel negatief over als ik zeg dat ik een vrij straightforward standaard run off the mill contest verwacht?

Wat muziekstijlen betreft natuurlijk he?
Nee hoor.

Hier de nieuwe contest: Dance Track ID Contest #25: A trip through dance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')