quote:Op woensdag 20 december 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
M'n kerstpakket heeft de krant gehaald!
[..]
of een keertje gratis naar het museum ?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:
Bij mij zal het wel weer een VVV bon worden ofzo. Niet gek origneel maar wel ok
.
Daar ben je klaar mee. Geef dan een fles wijn van 6 euro ofzo.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
M'n kerstpakket heeft de krant gehaald!
[..]
Je moest eens weten... ik werk er nu een maand en heb al twee reflectiedagen in dure hotels met diner gehad, een sinterklaaslunch, een kerstlunch, twee borrels en in januari hebben we weer een nieuwjaarsborrel.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is weer typisch de overheid. Goede sier maken met mijn geld.
Overigens: bij de overheid werkt de financiering echt heel inefficiënt. Om een voorbeeld te geven:quote:Op woensdag 20 december 2006 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is weer typisch de overheid. Goede sier maken met mijn geld.
Ja dat is me bekend. Het budgetsysteem is niet ideaal. De scholen staan lager in de rangorde, dergelijke uitgaven zijn hier niet aan de orde... Ze doen zelfs moeilijk over het aantal kopietjes dat je maakt.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Overigens: bij de overheid werkt de financiering echt heel inefficiënt. Om een voorbeeld te geven:
aan het begin van het jaar krijgen we een budget. Als dat aan het eind van het jaar niet op is moeten we dat teruggeven en krijgen we het jaar erop dus minder. Een paar jaar geleden hadden we aan het eind van het jaar nog heel veel over dus bestelde we snel een paar duizend nieuwe pc's. Die hadden ze niet op voorraad dus hebben ze er maar een paar duizend mooie flatscreens van gemaakt. Puur om het budget op te maken. ("uit te putten" zoals dat hier heet.)
Dat doen ze in het bedrijfsleven ook joh. Mijn stageprojectje bespaart het bedrijf ongeveer een ton per jaar. Die ton besparing is natuurlijk "al in het budget voor volgend jaar opgenomen", oftewel, de afdeling krijgt er een ton per jaar bij voor allerlei leuke dingen. Een professionele cd-duplicator leek ze bijvoorbeeld wel wat, een betere helpdeskwebsite en een projectinformatiesysteempje.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Overigens: bij de overheid werkt de financiering echt heel inefficiënt. Om een voorbeeld te geven:
aan het begin van het jaar krijgen we een budget. Als dat aan het eind van het jaar niet op is moeten we dat teruggeven en krijgen we het jaar erop dus minder. Een paar jaar geleden hadden we aan het eind van het jaar nog heel veel over dus bestelde we snel een paar duizend nieuwe pc's. Die hadden ze niet op voorraad dus hebben ze er maar een paar duizend mooie flatscreens van gemaakt. Puur om het budget op te maken. ("uit te putten" zoals dat hier heet.)
quote:Op woensdag 20 december 2006 17:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat doen ze in het bedrijfsleven ook joh. Mijn stageprojectje bespaart het bedrijf ongeveer een ton per jaar. Die ton besparing is natuurlijk "al in het budget voor volgend jaar opgenomen", oftewel, de afdeling krijgt er een ton per jaar bij voor allerlei leuke dingen. Een professionele cd-duplicator leek ze bijvoorbeeld wel wat, een betere helpdeskwebsite en een projectinformatiesysteempje..
Dat de overheid inefficiënter is dan het bedrijfsleven is volgens mij een fabeltje...
Klopt dat is gewoon een probleem echter de alternatieven zijn ook niet praktisch. Voor elk dingetje een nieuwe begroting aanvragen en moeten zeuren om geld is ook niet zo efficient gok ikquote:Op woensdag 20 december 2006 17:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het is inherent aan het budgetsysteem of het nu overheid is of bedrijfsleven.
Dat mééén je niet? Je zou toch denken dan het bedrijfsleven meer gebaat is bij lagere kosten.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat doen ze in het bedrijfsleven ook joh. Mijn stageprojectje bespaart het bedrijf ongeveer een ton per jaar. Die ton besparing is natuurlijk "al in het budget voor volgend jaar opgenomen", oftewel, de afdeling krijgt er een ton per jaar bij voor allerlei leuke dingen. Een professionele cd-duplicator leek ze bijvoorbeeld wel wat, een betere helpdeskwebsite en een projectinformatiesysteempje..
True. Het kosten-batensysteem zou beter zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het is inherent aan het budgetsysteem of het nu overheid is of bedrijfsleven.
Ja hoor, de directeur van mijn divisie is het spuugzat z'n best te doen om kosten te verlagen om er niks voor terug te krijgen. Dan regelt 'ie dat zelf welquote:
Blijkt uit het vervolg dat het arme meisje dat helemaal heeft moeten herschrijven tot een veel minder goed stuk. We zijn het duidelijk niet eens over een mooi betoog. De tweede versie vond ik saai, hield de lezer enorm aan het handje en verloor aan inzicht. Maar verder een mooie discussie hoor.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, zodra iemand zich erop beroept dat het onbewijsbaar is volgens de bewijsregels ("het is onbewijsbaar" stellen is volgens de bewijsregels), en dááruit gevolgtrekkingen gaat doen over degene die zich op een gebrek aan bewijs beroept (om niet te geloven), DIE gooit de bewijsvoering doorelkaar.
Een christen zal zich niet beroepen op bewijs (wetenschappelijk: de grondslag zijn de bewijsregels-van-de-wetenschap), maar op overtuiging. Een gelovige is ervan overtuigd dat iets zo is, niet vanuit een bewijssysteem maar vanuit een overtuiging. Dat daarna die overtuiging geprobeerd wordt te voorzien van door de wetenschap voorgeschreven bewijzregels doet daaraan niets af.
Als je het wézen van geloof (geen bewijs benodigd) omverschoffelt, dan wordt het redelijk om alles als geloof op te vatten. Maar het blijft een vreselijke (overigens vooral bij ongelovigen en ietsisten voorkomende) miskenning van wat geloof is.
Het is de benadering van 'alles is relatief', en 'er bestaat geen waarheid'. Dergelijke uitspraken hebben kernen van waarheid, maar te ver doorgetrokken worden ze onwaar.
Alle overtuiging benoemen als geloof is onrecht doen aan geloof en ongeloof. Want beide bestaat dan niet meer - en dat is feitelijk onjuist.
http://www.trouw.nl/hetni(...)ad_dan_op_plattelandquote:wereldbevolking / VN: Meer mensen in stad dan op platteland
door Eric Brassem
Eén memorabel nieuwsfeit in 2007 of 2008 zal de krant niet halen. Voor het eerst in de menselijke geschiedenis zal ergens in dit tijdsbestek meer dan de helft van de wereldbevolking in steden leven.
Dat blijkt uit cijfers die de Verenigde Naties deze maand hebben gepubliceerd. Omdat die cijfers natte-vingerwerk zijn, is het omslag-moment hooguit bij benadering bekend. Sinds de mens zes millennia geleden steden ging bouwen aan de rivieren de Indus, de Eufraat en de Tigris, zijn de stadsontwikkelingen er niet overzichtelijker op geworden.
Of de trek naar de stad goed of slecht is, daarover valt te twisten. De opstellers van de ’2005 Revisie’ zien het van de zonnige zijde. Steden zijn nu eenmaal centra van economische dynamiek, zo heet het in deze jaarlijkse publicatie van het Departement van Economische en Sociale Zaken (Desa) van het VN-secretariaat. En die economische activiteiten trekken werkzoekenden van buiten – goed voor de helft van de groei van de stedelingen, de rest is aanwas door voortplanting. Naast werk vinden ze daar ook vaak betere gezondheidszorg en andere voorzieningen, staat in de Revisie.
Maar in arme landen klagen regeringen juist dat ze de snelle groei van de steden niet kunnen bijhouden. Voorzieningen als drinkwater, riolen, wegen en openbaar vervoer lopen ver achter bij de behoefte.
„We leven in een tijdperk van nooit eerder vertoonde, snelle, onomkeerbare verstedelijking”, zei Anna Tibaijuka, hoofd van de VN-organisatie Habitat onlangs tegen persbureau Reuters. „De snelst groeiende steden liggen in de Derde Wereld. En de snelst groeiende wijken zijn de sloppenwijken.”
’Tikkende tijdbommen’ noemt haar organisatie de sloppenwijken. Daar leven momenteel 1 miljard mensen, een zesde van de wereldbevolking. Anders dan de auteurs van de ’2005 Revisie’, stelt Habitat dat de gelukszoekers in steden vaak slechter afzijn dan de ’achterblijvers’. In de sloppen sterven meer kinderen dan op het platteland.
„Hulporganisaties concentreren zich op het platteland, terwijl juist in de stad de mensen basisbehoeften ontberen als goede huizen, sanitaire voorzieningen, schoon drinkwater, onderwijs en gezondheidszorg”, stelde Tibaijuka bij de presentatie van haar rapport in juni.
Een heel nieuw ’stadsprobleem’ is de opwarming van de aarde. De meeste metropolen liggen aan de kust. Zij groeien het hardst. En achter hun waterkeringen stijgt de zee.
Razendsnelle groei in Derde Wereld
In 1950 leefde één op de tien mensen in de stad. In 2030 zullen dat bijna twee op de drie zijn. In 1950 telde de wereld 86 miljoenensteden. In 2015 zullen dat er 550 zijn, waarvan 36 ’megapolen’, met meer dan 10 miljoen inwoners.
Het industrialiserende Londen van schrijver Charles Dickens verzeven-voudigde haar bevolking in de negentiende eeuw. Kinderspel: Dhaka (Bangladesh) of Kinshasa (Congo) kregen de laatste vijftig jaar veertig keer meer inwoners. ’Dickensiaanse’ sociale toestanden herleven in de 200.000 sloppenwijken. Over 25 jaar zullen de ontwikkelingslanden 4 miljard stedelingen tellen, oftewel 80 procent van de stadsbevolking in de wereld. Zeven van de tien grootste steden ter wereld liggen in 2015 in Azië. Uitzonderingen: Mexico-stad, Sao Paulo en New York .
Volgens mij komt deze uit Zeeland ofzo. Sorry, kwam uit Zeelandquote:Op woensdag 20 december 2006 20:17 schreef Autodidact het volgende:
Die zitten tegenwoordig toch in de grachten van A'dam?
Oh. Uit de grachten zal het toch niet smakenquote:Op woensdag 20 december 2006 20:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij komt deze uit Zeeland ofzo. Sorry, kwam uit Zeeland![]()
(en was voor een ander topic bedoeld)
quote:An unexpected pair: God and 'Rocky'
Stallone promotes 6th installment of series as family film, speaks about renewed faith
"We need the God-fearing script, the script that really deals with compassion and deals with the word of Jesus and God, and believe me, people will rally behind it because we need it," Stallone said in a late November conference call to Christian leaders. "It's like, you watch some of the films, they only save these kinds of films for Christmas."
Creating box office buzz by pitching "faith and family" films to religious leaders has become an increasingly popular tactic since the 2004 success of Mel Gibson's "The Passion of the Christ." More than a dozen films were marketed through Christian channels in 2006.
[...]
This week, Lauer sent a mass e-mail with the subject line, "Jesus behind 'Rocky Balboa'?" It promised, "This isn't a 'Christian' film, but there's some pretty cool stuff that you can relate to faith and values."
And Stallone promised religious leaders that he will evangelize while promoting "Rocky Balboa" on the talk show circuit. "I do plan to get out that this is a film with great spirituality, this is a film that to me was driven home by the guidance of God," Stallone said. However, he didn't mention such an influence during recent interviews on National Public Radio and on ABC's "Good Morning America."
God moet wel helpen, Stabone mocht in 5 eigenlijk al niet meer vechtenquote:Op woensdag 20 december 2006 20:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh. Uit de grachten zal het toch niet smaken.
[..]
ik doe ook de toeristische route, vorig jaar was al een rampjaar genoeg nl.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:50 schreef Aoristus het volgende:
Niemand van ons doet mee aan het Nederlandsch dictee zeker? Ik ook niet..
Volgens mij heb jij het groene boekje in huis. Klopt zeker hè ?quote:Op woensdag 20 december 2006 20:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik doe ook de toeristische route, vorig jaar was al een rampjaar genoeg nl.
wel als je het voor je buurjongen doetquote:Op woensdag 20 december 2006 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Is het gay als ik onder de douche
D-I-S-C-O! Zing?
Hangt er vanaf. Is dat een nummer van The Village People?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Is het gay als ik onder de douche
D-I-S-C-O! Zing?
Uh jaquote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Is dat een nummer van The Village People?
vast iets buitenlands, dat kun je niet verkeerd schrijven in het Nederlandsquote:Op woensdag 20 december 2006 21:20 schreef Autodidact het volgende:
Caiprinha?
Born to be alive daarentegen niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.mastermovies.nl/indexx.php?p=voiceover9quote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |