Ik zal even voor die tijd een nieuwe OP regelen, die veeeel mooier is enzoquote:Op maandag 18 december 2006 19:25 schreef -Menn0- het volgende:
Deel 100 moet een speciale OP krijgen![]()
quote:
Bier + tieten + champagne + gitarenquote:Op maandag 18 december 2006 19:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik zal even voor die tijd een nieuwe OP regelen, die veeeel mooier is enzo
waar EMG's voor hoeveelquote:Op maandag 18 december 2006 19:32 schreef Deansensitized het volgende:
Ik heb hopelijk binnenkort ook EMG's![]()
Maar die zwarte SG Special is al verkocht
verraderquote:Op maandag 18 december 2006 19:36 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.darkocmer.jeroenvbeek.nl/leek/girl_with_the_leek.htm
Ik had ze laatst in mn handen voor 130 per stukquote:Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waar EMG's voor hoeveel![]()
* imported_sphinx wel EMG's wil maar geen geld heeft
oh. thomann heb ze voor 88quote:Op maandag 18 december 2006 19:37 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik had ze laatst in mn handen voor 130 per stuk![]()
![]()
Dat zijn niet de actievequote:Op maandag 18 december 2006 19:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
oh. thomann heb ze voor 88
Nee elementenquote:Op maandag 18 december 2006 19:44 schreef Sloggi het volgende:
Wat is een EMG? Een merk versterker?
Ik zou zeggen lees en leerquote:Op maandag 18 december 2006 19:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ah. Dus? totaal geen verstand van gitaren dus...
Uiteraard! Bijna wekelijksquote:Op maandag 18 december 2006 19:49 schreef Zyggie het volgende:
Hoe weten jullie trouwens wat er allemaal goed is? Beetje hier en daar gitaartjes uitproberen ok, maar ga je ook wel eens naar een muziekwinkel en daar dingen checken?
Ja dit gaat alleen om het ideequote:Op maandag 18 december 2006 18:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
laat het alsjeblieft iemand met photoshop skillz doen en die iets van webdesign weet![]()
Piemeltje danquote:Op maandag 18 december 2006 20:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Uiteraard! Bijna wekelijks![]()
Dean piemel?![]()
Heb er één, ben er niet een.
Nou nee ik ga waarschijnlijk binnekort een Gibson Les Paul kopen.. Dan doe ik zo naar jouw Dean:quote:Op maandag 18 december 2006 20:02 schreef Deansensitized het volgende:
Dat is beter ja. Compenseren met grote gitaren hé
Kom eens spelen, dan wil je zelf ook een. Zeker wanneer er volgend jaar EMG's in hangen![]()
De Dean dan hé, niet mijn....
een LTD hoop ik.. en welke? ex-260 , ex-400 ?quote:Op maandag 18 december 2006 20:08 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou nee ik ga waarschijnlijk binnekort een Gibson Les Paul kopen.. Dan doe ik zo naar jouw Dean:![]()
![]()
![]()
En mss kan ik van iemand zn ESP explorer overkopen![]()
Een ESPquote:Op maandag 18 december 2006 20:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
een LTD hoop ik.. en welke? ex-260 , ex-400 ?
bank overvallen ?quote:Op maandag 18 december 2006 20:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Een ESPWelke precies weet ik niet, weet alleen dat het een Explorer is en wel kinky speelde
Jammer dat je zo kut bij de hoge noten komt
ja voor hoge noten koop je maar een V ofzoquote:Op maandag 18 december 2006 20:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Een ESPWelke precies weet ik niet, weet alleen dat het een Explorer is en wel kinky speelde
Jammer dat je zo kut bij de hoge noten komt
![]()
telecaster klinkt meer... tele-achtigquote:Op maandag 18 december 2006 20:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik lees net in het stukje van -Menn0- dat een Stratocaster een stuk hoger en feller klinkt dan een Les Paul. Hoe verhoudt dit zich tot de Telecaster?
een tele klinkt imo wat "rammeliger" wat niet negatief bedoeld is trouwensquote:Op maandag 18 december 2006 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
telecaster klinkt meer... tele-achtigniet warm ofzo, meer helder en treble.. enzo
ik had het schel en leeg genoemd, maar wil niemand kwetsenquote:Op maandag 18 december 2006 20:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
een tele klinkt imo wat "rammeliger" wat niet negatief bedoeld is trouwens
quote:Op maandag 18 december 2006 20:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
een tele klinkt imo wat "rammeliger" wat niet negatief bedoeld is trouwens
Noem eens een voorbeeldquote:Op maandag 18 december 2006 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
telecaster klinkt meer... tele-achtigniet warm ofzo, meer helder en treble.. enzo
Gewoon rushen, iedereen topics aanmaken. Dan weet de rest van de users ook wat er gaande is.quote:Op maandag 18 december 2006 20:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Nu wi lvast iedereen deel 100 hebben en gaat iedereen moeite doen om de laatste post te hebben
de stones zijn eigenlijk juist echt tele imo, paint it black enzoquote:Op maandag 18 december 2006 20:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Noem eens een voorbeeld. Als ik op de beschrijving op de genoemde site af ga is de solo uit Sympathy for the Devil een Strat?
we maken gewoon een stuk of 7 DEEL 100!!! JOEPIE!!! topics, en dan gewoon in 101 verdergaanquote:Op maandag 18 december 2006 20:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Gewoon rushen, iedereen topics aanmaken. Dan weet de rest van de users ook wat er gaande is.![]()
quote:Op maandag 18 december 2006 21:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
de stones zijn eigenlijk juist echt tele imo, paint it black enzo
Je hebt gelijkquote:# Keith Richards (b. 1943) has composed many classic riffs with The Rolling Stones using a variety of Telecasters.[33] His main axe is a '52 Tele named Micawber, which features a 5-string open G tuning and a humbucker in the neck position.[34]
Haha je zou het bijna zeggenquote:
Is ook heel ergquote:Op maandag 18 december 2006 20:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja voor hoge noten koop je maar een V ofzo![]()
Ja heey, ik werk er ook voorquote:Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef Deansensitized het volgende:
Je lijkt Vader-Jacob wel, die loopt ook met geld te smijten...
Die die ooit van mij was? Die je vol had gestickert?quote:Op maandag 18 december 2006 19:32 schreef Deansensitized het volgende:
Ik heb hopelijk binnenkort ook EMG's![]()
Maar die zwarte SG Special is al verkocht
Ik had het zelfde. 'Kut zitten ze zo dicht bij de 100 staat ie bijna onderaan in MAT.' Wat dus alweer nummer 99 dusquote:Op dinsdag 19 december 2006 09:30 schreef mirelia het volgende:
Omg....kijk ik even niet zitten we weer een nummer verder
Ziet er erg goed uit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben een beetje bezig met de vernieuwing van de OP, laat even wat je d'r van vind!
Link
Heb je hem mét stickers verkocht?quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:22 schreef Deansensitized het volgende:
V![]()
En ja Maaark, die
Heel fijn ding, maar word verkocht voor straks een nog fijnere![]()
Succes punkjunk![]()
Je hebt naar me geluisterdquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:53 schreef Gitarist het volgende:
Ben ff een lang weekendje in Londen geweest, en we zijn gelijk weer een topic verder!
Heb op gitaargebied niet zo veel interessants gezien.
Het enige was eigenlijk een redelijk grote muziekzaak in de kelder van de Virgin. Ze hadden daar erg veel hangen, ook veel (Fender) Custom shop gitaren.
Ja. Alleen denk ik niet dat die stickers lang blijven zittenquote:
ik wil andere plaatjes voor bovenaan, jeweetsquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:14 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja. Alleen denk ik niet dat die stickers lang blijven zitten![]()
Maar hij moest eerst zijn eigen nog even verkopen, dan neemt hij die van mij over, dus kan er nog even van genieten. En blijft binnen de band, dat scheelt ook weer.![]()
Mooie OP Brian!![]()
Eensch! Goed idee!quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik wil andere plaatjes voor bovenaan, jeweets
en voor deel 100 een fotosoep met champagne, balonnen, tieten enneh.. ohja gitaren enzo.
Nou ga je gang en maak iets leuksquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik wil andere plaatjes voor bovenaan, jeweets
en voor deel 100 een fotosoep met champagne, balonnen, tieten enneh.. ohja gitaren enzo.
kheb nu wel ff iets beters te doenquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou ga je gang en maak iets leuks![]()
fokken ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kheb nu wel ff iets beters te doen
Ik ben ook vrij lang, en heb mijn straps altijd op de laagste stand mogelijk. Wat in de praktijk bij mij dus betekent dat hij op gemiddelde hoogte hangt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:15 schreef imported_sphinx het volgende:
godver, ik zit nog steeds telkens te klooien met de afstelling van mijn strap
ik kan staand gewoon niet fijn spelen. als ik met mijn rechter arm eindelijk goed bij de snaren kom en fijn kan spelen, kan ik met links weer niet goed bij de akkoorden. ik heb al heel veel geprobeerd, maar het werkt niet. komt misschien doordat ik nogal lang ben, de 'spanwijdte' van je armen is namelijk net zo groot als je lengte. dat betekent dat mijn armen van rechtervingertoppen tot linkervingertoppen ruimt 1.90 meter is. ik kan dus de gitaar wel laag hangen, maar dan voelt het alsof de hals van de gitaar te kort isdan moet ik links heel dicht bij mn lichaam houden en dat is niet bepaald comfortabel (probeer zelf maar enzo) HELP?
kan ook aan het explorer model liggen dat ik mijn rechterhand niet fijn kan positionerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:30 schreef Dribbel_ het volgende:
ik ben ook 190, gewoon zo laag hangen als je zelf wil![]()
idd beetje schuin houden zodat je goed je akkoorden kan pakken
[afbeelding]
Het is ook ff oefenen, de eerste tijd dat ik begon speelde ik altijd zittend, toen ik staand ging spelen kon ik opeens niks meerquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kan ook aan het explorer model liggen dat ik mijn rechterhand niet fijn kan positioneren
of je koopt een drumstelquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
+ dat ik altijd overal over zeur.
ik koop gewoon zo'n polsband dingetje, en dan kappen met zeuren
idd, hij zakt telkens terug! en idd, ik ga geen gaten boren in mijn lieve gitaar!quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Daar komt bij dat m'n explorer nogal kopzwaar is en ik constant met mijn rechterarm een beetje druk op de onderste 'punt' moet uitoefenen om hem in de juiste positie te houden. Dat kan je verhelpen door de strap peg net onder de hiel van de nek te plaatsen, maar ja... alsof ik in m'n gitaar ga boren.
nee das veel te inspannendquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
of je koopt een drumstel
kan je lekker blijven zitten![]()
Huur je een neger in om te drummen en ga je in je hangmat liggen lusiterenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee das veel te inspannend
ik begin in te zien waarom je af en toe gebant wordtquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Huur je een neger in om te drummen en ga je in je hangmat liggen lusiteren![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:05 schreef Maaark het volgende:
[..]
ik begin in te zien waarom je af en toe gebant wordt
Wordt het niet eens tijd voor een extra rijtje met user-iconsquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben een beetje bezig met de vernieuwing van de OP, laat even wat je d'r van vind!
Link
Een goeie brede leren strap schijnt ook aardig helpen. Ik heb er eentje van.. uhh... nouja, het is geen leer, en die glijdt gewoon over mn shirt heenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd, hij zakt telkens terug! en idd, ik ga geen gaten boren in mijn lieve gitaar!!
ook een idee, maar dan glijdt ie toch ook net zo hard weer terug?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Een goeie brede leren strap schijnt ook aardig helpen. Ik heb er eentje van.. uhh... nouja, het is geen leer, en die glijdt gewoon over mn shirt heen
geilquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo kofferupdate![]()
![]()
alleen nog ff de randjes mooi bijwerken![]()
[afbeelding]
je mag wel over mijn 24.75" hals slidenquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:10 schreef fraubitch het volgende:
[..]
geil![]()
![]()
Wat voor stof heb je uiteindelijk gebruikt?
neuckquen?![]()
fuzzy tapijtquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:10 schreef fraubitch het volgende:
[..]
geil![]()
![]()
neuckquen?
quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je mag wel over mijn 24.75" hals sliden
get a room!quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:10 schreef fraubitch het volgende:
[..]
geil![]()
![]()
neuckquen?![]()
Doe die begeleiding nog eens, dan kijk ik wel even of ik iets kan fabrieken. Het genre is grafmetal, toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef Deansensitized het volgende:
NASDAQ, die solo is veeel te moeilijk. Enkele stukjes lukken wel, maar als ik dan weer opvoer naar ons tempo valt het niet meer te doen. Vooral die hammer-off zooi![]()
Wij spelen "2 noten per seconde"kan je misschien iets heel simpels, maar wel vets fabrieken?
Ik heb net ook nog een poos staan kutten met enkele noten uit die solo, maar kan pas iets vets spelen qua solo als iemand het me voorkauwt![]()
![]()
Eh?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:26 schreef Deansensitized het volgende:
Klinkt als fretbuzz. Actie verhogen denk ik...
Een hele simpele akoestische gitaar (vergeten erbij te zetten). Ik kan het vrijdag ook gewoon aan mijn leraar vragen, maar ik wil het nu verholpen hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:32 schreef Deansensitized het volgende:
Zadeltjes op je brug omhoog zetten
Wat voor gitaar? Foto? In de buurt wonend?
kun je hier misschien wat van lerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:25 schreef Deansensitized het volgende:
Grafmetal![]()
In Drop C [C G C F A D]
Onderliggende riff, en dan per maat 4 seconden. [4/4e dus?]
C||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0||
G||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0|| 4x
C||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0||
wij hebben elkaar überhaubt nog maar 3 keer in het echt gezien...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:39 schreef Deansensitized het volgende:
Luister morgen even, geen koptelefoon bij de hand
En we zijn ook nog maar een half jaar als band gaande. We gaan er van uit dat we steeds beter worden
Je moet ergens beginnen... Kan niet meteen a la Killswitch/Unearth/Atreyu/Avenged Sevenfold er dikke leads en solo's uit rippen...
Dat weet ik zo niet... klinkt als nieuwe topkam dan...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een hele simpele akoestische gitaar (vergeten erbij te zetten). Ik kan het vrijdag ook gewoon aan mijn leraar vragen, maar ik wil het nu verholpen hebben.
Je moet me dit echt even in Jip en Janneke-taal uitleggen.
zou het graag uitleggen, maar kan aan verschillende dingen liggen. denk ik.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een hele simpele akoestische gitaar (vergeten erbij te zetten). Ik kan het vrijdag ook gewoon aan mijn leraar vragen, maar ik wil het nu verholpen hebben.
Je moet me dit echt even in Jip en Janneke-taal uitleggen.
Maar jullie werken wel afzonderlijk aan stukken muziek. Dan doen wij niet. Wij spelen iedere week samen als band en we schrijven dan ter plekke tekst en muziek.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wij hebben elkaar überhaubt nog maar 3 keer in het echt gezien...
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mijquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zou het graag uitleggen, maar kan aan verschillende dingen liggen. denk ik.
Joah. Downstrokesquote:
Een seconde is zo voorbij.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
2 noten per seconde?
is dat echt zo? Want dan zit ik een beetje te snel ja
Ga eens fucking oefenen man.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Joah. Downstrokes![]()
Een-uh twee-u drie-uh vier-uh. En in die tijd 8 keer aanslaan.
Ja, ben geen Herman Li man...
Elke maat duurt 4 seconden. Tenminste wel in mijn gegeven schema ding.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hehe, dus de 1e maat zou 8 seconden duren?
Doe ik, maar mijn fret-hand is niet snel genoeg. Heb van die spastische vingers die ik nooit zo snel op de goede snaar krijg.quote:
nee, omdát je blijkbaar niet genoeg hebt geoefend. absoluut niet verwijtend bedoeld of wat dan ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:49 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Doe ik, maar mijn fret-hand is niet snel genoeg. Heb van die spastische vingers die ik nooit zo snel op de goede snaar krijg.
Essentieel. Essentieel.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, omdát je blijkbaar niet genoeg hebt geoefend. absoluut niet verwijtend bedoeld of wat dan ook.
maar snelheid van je hand kun je oefenen. ...door gewoon veel te spelen uiteraard.
Vader Jacob?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:00 schreef imported_sphinx het volgende:
trouwens, mijn muziekleraar vindt dat ik moet oefenen met instrumenten spelen en zingen tegelijk. hebben jullie hier tips voor? want hij zei zelf namelijk alleen: 'met simpele dingen beginnen'
(muziekleraar van gewone school dus, niet muziekschool)
Creedence Clearwater Revival - Bad moon risingquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:00 schreef imported_sphinx het volgende:
trouwens, mijn muziekleraar vindt dat ik moet oefenen met instrumenten spelen en zingen tegelijk. hebben jullie hier tips voor? want hij zei zelf namelijk alleen: 'met simpele dingen beginnen'
Heel simpel: Lou Reed - Sweet jane.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Creedence Clearwater Revival - Bad moon rising
Johnny Cash - Ring of fire
Makkelijke akkoordenschema's met makkelijke slagjes en makkelijke zang. Als het niet lukt verlangzamen en het proberen te neurien ipv zingen.
Ja doen! Maken we een grafmetal-medley.quote:
Niks mis met 60bpm natuurlijk. Mits doom.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:54 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ah ok. Nee dan zat ik echt helemaal verkeerd met het tempo. Ik dacht jullie raggen al mee met Battery enzo (zonder de solo dan he). Tot 100 klinkt zo'n solo nog goed, maar lager dan dat klinkt het echt niet en wordt het bijna onmogelik om te sustainen
Ow, als iemand een nieuw usericon in de OP wil, meld het dan even, ik ga niet iedereen bij langsquote:Op woensdag 20 december 2006 11:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Testtopic deel zoveelI
Check de nieuwe OP![]()
![]()
Leuke icoontjes gevonden
Checkquote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow, als iemand een nieuw usericon in de OP wil, meld het dan even, ik ga niet iedereen bij langs
Sunn O)) speelt ongeveer 30 bpm, dat is ook vetquote:Op woensdag 20 december 2006 11:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met 60bpm natuurlijk. Mits doom.
Voor degene die er nu ook al in staan dusquote:
Ook een tab van??quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:27 schreef Svyatagor het volgende:
Ok Deansensitized, ik heb wat in elkaar geklust, tempo maar een beetje geraden. Maar zo kom je d'r ook met weinig noten.
http://www.xs4all.nl/~zwart1/grafmetal.mp3
Jullie spelen 'm twee keer zo snel?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ook een tab van??Klinkt goed!!
Het tempo is ongeveer het dubbele![]()
KOTSBAGGER, die keyboard dinges erdoor. klinkt als zo'n kinderding van 15 euro die je kapot wil slaan. rest is wel tof, wel goeie zangeres.quote:
quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wat doe je hier, nu moeten we de TT aanpassen
Ze kan mooi zingen. Ik hoor een beetje Maria Mena. En Björk, ook wel. Mis misschien een beetje galm over de zang.quote:
Mja, het is een microKORG van bijna 400¤quote:Op woensdag 20 december 2006 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
KOTSBAGGER, die keyboard dinges erdoor. klinkt als zo'n kinderding van 15 euro die je kapot wil slaan. rest is wel tof, wel goeie zangeres.
Ik heb ook een nieuwequote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow, als iemand een nieuw usericon in de OP wil, meld het dan even, ik ga niet iedereen bij langs
dan doe je dus blijkbaar iets goed foutquote:Op woensdag 20 december 2006 17:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, het is een microKORG van bijna 400¤
Klinkt goed!quote:Op woensdag 20 december 2006 16:33 schreef imported_sphinx het volgende:
en mijn überbriljante midi dan?
Nog een gitaarchick dr bijquote:Op woensdag 20 december 2006 14:16 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ondergetekende gaat binnenkort haar eerste gitaartje aanschaffenIbanezzzz
En een Friesin noch wel!quote:Op woensdag 20 december 2006 17:19 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nog een gitaarchick dr bij![]()
Welkom![]()
quote:Op woensdag 20 december 2006 17:27 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
En een Friesin noch wel!![]()
Wolkom!
Welkom!
* punkjunk meldtquote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
* meldt!quote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 december 2006 17:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Men, muzieks Metal is een mannensport, dat weet je toch?
Nou ik kan dr dus echt niet mee spelen.... Had ze ook een keer gekocht maar dat doen we ook maar niet meerquote:Op woensdag 20 december 2006 17:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Op aanraden van menig shredder heb ik een paar Jazz III picks gekocht (nouja, gekregen) bij de Feedback.
[afbeelding]
Jezus wat klein. Ik kan er echt niet mee spelen. Maar ik snap de voordelen wel. TOTAAL geen weerstand van je wijsvinger, alleen je vingertoppen hebben grip op het plectrum. Lekker scherpe afgeronde punt, niks geen afgevlakt plastic zoals bij de tortex .88mms.
Effe wennen... hoop dat ik niet vergeet hoe ik met normale picks speel
Ik vind ze superfijnquote:Op woensdag 20 december 2006 17:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Op aanraden van menig shredder heb ik een paar Jazz III picks gekocht (nouja, gekregen) bij de Feedback.
[afbeelding]
Jezus wat klein. Ik kan er echt niet mee spelen. Maar ik snap de voordelen wel. TOTAAL geen weerstand van je wijsvinger, alleen je vingertoppen hebben grip op het plectrum. Lekker scherpe afgeronde punt, niks geen afgevlakt plastic zoals bij de tortex .88mms.
Goedquote:Op woensdag 20 december 2006 14:16 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ondergetekende gaat binnenkort haar eerste gitaartje aanschaffenIbanezzzz
Mooi nummertje, wel een beetje standaard. De stem van het chickie is echt top!quote:
grootste verschil zit denk ik in de vorm/ breedte van de hals.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef Sloggi het volgende:
Zit er eigenlijk veel verschil in de speelbaarheid van verschillende modellen / merken elektrische gitaren? En waar zit dat verschil dan in?
Dankjequote:Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef Maaark het volgende:
[..]
Mooi nummertje, wel een beetje standaard. De stem van het chickie is echt top!![]()
Beetje reverb over de vocals zoals al gezegd is en het kan naar de platenmaatschappij.
zelf opgenomen?
Dus het is wel zo dat de ene gitaar gemakkelijker te bespelen is dan de andere? Ik heb nu bijvoorbeeld een akoestische gitaar, die lijkt me een stuk lastiger te bespelen dan een elektrische gitaar aangezien die (vaak) een hele smalle hals hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:25 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
grootste verschil zit denk ik in de vorm/ breedte van de hals.
en bijv. de plaatsen waar je je rechterhand kan laten rusten om te spelen.
Schop eens heel hard dat keyboard door de kamerquote:
Keyboard?quote:Op woensdag 20 december 2006 18:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Schop eens heel hard dat keyboard door de kamer![]()
Voor de rest wel een lekker poppy nummer. Niet mijn soort muziek, maar goed gedaan![]()
Die gitaar is waardeloos ongeinspireerd. Doe er eens wat leuks mee. Die stem kan niet het hele nummer dragen, noch kan het keyboardriedeltje dat.quote:
Wat zei je?quote:Op woensdag 20 december 2006 18:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Had ik al verteld dat ik misschien een strat uit '79 ga kopen??
Waarmee? Als ik vragen magquote:Op woensdag 20 december 2006 18:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dankje
Ja zelf opgenomen, vanmiddag thuis.
ik wil iets hebben dat je 4 sporen tegelijk kan opnemen op een pcquote:Op woensdag 20 december 2006 19:31 schreef Maaark het volgende:
[..]
Waarmee? Als ik vragen mag
Audio Interface / Mic / Programma?
Is de gitaar ook met de mic opgenomen?
Alles tegelijk? Elke keer één spoortje?
![]()
Track voor track met adobe audition. Met de microfoon die bij mijn microKORG zat over een highdefinition geluidskaart.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:31 schreef Maaark het volgende:
[..]
Waarmee? Als ik vragen mag
Audio Interface / Mic / Programma?
Is de gitaar ook met de mic opgenomen?
Alles tegelijk? Elke keer één spoortje?
![]()
ik wil een studio, waar ik solo in kan werkenquote:Op woensdag 20 december 2006 19:51 schreef Deansensitized het volgende:
Ik wil studiotijd. En een solo
PICK OF DESTINY?? NEE!!!quote:Op woensdag 20 december 2006 20:09 schreef Deansensitized het volgende:
Ik werk niet solo, maar wil dat ook! Als jij nou eens een bouwd, komen wij ook spelen
En ik ga nu de nieuwe Tenacious D kijken![]()
of alleen de clip?quote:Op woensdag 20 december 2006 20:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
PICK OF DESTINY?? NEE!!!
IK WIL OOK!
Psssssssssssst in een linkquote:Op woensdag 20 december 2006 20:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
PICK OF DESTINY?? NEE!!!
IK WIL OOK!
Het refrein is al met barré accoorden.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:50 schreef Zyggie het volgende:
Maar guitarist ga je nou je gitaarcompositie nog wat veranderen? Stel barre-accoordjes, het is gewoon niks.
De hele film. Een redelijk gare cam, maar toch!quote:Op woensdag 20 december 2006 20:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
PICK OF DESTINY?? NEE!!!
IK WIL OOK!
Ja ofzoquote:Op woensdag 20 december 2006 22:50 schreef Deansensitized het volgende:
Pou est un moi seauleau tableu? Nah?
Waar mijn solo tablatuur blijftquote:
Kerel t is gewoon niet te lezen manquote:Op woensdag 20 december 2006 23:05 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Waar mijn solo tablatuur blijft![]()
En de beste stuurlui staan aan wal![]()
Wat ik probeer te zeggen is dat de invulling van de gitaar mat en inspiratieloos is. Dat is jouw terrein dus doe er wat aan.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het refrein is al met barré accoorden.
Maar accoustisch is hij toch minder dan live (met drums en bas)
Geen idee, ik riep ook maar wat wat er wel een beetje op leek enzo....quote:Op woensdag 20 december 2006 23:07 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kerel t is gewoon niet te lezen manWas het Fries-Frans ?!
We hadden het eerst veel drukker, met extra dingetjes en meer afwisselingen, maar dit paste het best zo, de bast doet ook nog wat anders. In het geheel live klinkt het beter.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:07 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat de invulling van de gitaar mat en inspiratieloos is. Dat is jouw terrein dus doe er wat aan.
Ik vond het leuk! Laten ze het eerst maar eens zelf beter doen en postenquote:Op woensdag 20 december 2006 23:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
We hadden het eerst veel drukker, met extra dingetjes en meer afwisselingen, maar dit paste het best zo, de bast doet ook nog wat anders. In het geheel live klinkt het beter.
En het is maar pop hé
ik heb em helemaal gekeken, sweet baby.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:53 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
De hele film. Een redelijk gare cam, maar toch!
Hij is vet!![]()
Aan nutteloos gelik hebben we hier niets. Wat wij posten is kritiek, opbouwende kritiek. We zeggen niet dat het slecht is, we zeggen hoe het denkt dat het beter kan, en guitarist.nl is volwassen genoeg om daar normaal mee om te gaan hoor.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:19 schreef -Menn0- het volgende:
Laten ze het eerst maar eens zelf beter doen en posten![]()
Ja, sorry, ik ging vrij onverwacht naar Casino Royale. Goeie film, trouwens.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:05 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Waar mijn solo tablatuur blijft![]()
quote:
Ben ik dan de enige die dat keyborard echt retegoed vind klinken. Je hoort direct dat dat een goed ding is, maar dat ligt missch aan mij.......quote:Op woensdag 20 december 2006 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
KOTSBAGGER, die keyboard dinges erdoor. klinkt als zo'n kinderding van 15 euro die je kapot wil slaan. rest is wel tof, wel goeie zangeres.
Met jou ben ik het dus ook eens...quote:Op donderdag 21 december 2006 09:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[..]
Ben ik dan de enige die dat keyborard echt retegoed vind klinken. Je hoort direct dat dat een goed ding is, maar dat ligt missch aan mij.......
Verder staat het keyboard wel wat te hard en mag de zag wel een groter reverbje gebruiken (een plate ofzo).
Nu nog ff knippen naar 3,5 minuut en hij kan de radio op!
Wat voor mic enzo heb je gebruikt?
quote:Op woensdag 20 december 2006 19:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Track voor track met adobe audition. Met de microfoon die bij mijn microKORG zat over een highdefinition geluidskaart.
Zang en gitaar beide met dezelfde mic.
Er zit een beetje reverb op, ik heb hem over het cleane kanaal van mijn Deville gegooit, dat klonk net iets mooier dan rechtstreeks in mijn laptopquote:Op donderdag 21 december 2006 09:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[..]
Ben ik dan de enige die dat keyborard echt retegoed vind klinken. Je hoort direct dat dat een goed ding is, maar dat ligt missch aan mij.......
Verder staat het keyboard wel wat te hard en mag de zag wel een groter reverbje gebruiken (een plate ofzo).
Nu nog ff knippen naar 3,5 minuut en hij kan de radio op!
Wat voor mic enzo heb je gebruikt?
Hebbie ook ploatjes?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Er zit een beetje reverb op, ik heb hem over het cleane kanaal van mijn Deville gegooit, dat klonk net iets mooier dan rechtstreeks in mijn laptop
Dankje.
Ik heb net over die '79 strat gespeelt die ik waarschijnlijk ga kopen... Ik ben verliefd![]()
Zooooo'n mooi geluid, lekkere volle output, en een hals waar je U tegen zegt![]()
![]()
![]()
Ik speel er nu ook mee vind ze echt superfijn, alleen dat ze zo klein zijn maakt ze wat minder fijn voor slag partijenquote:Op woensdag 20 december 2006 17:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[afbeelding]
Nee daar steekt ie z'n openhaard mee aanquote:Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef imported_sphinx het volgende:
satan speelt trouwens op een dean.
Zoals elk weldenkend wezen zou doen, hoorns & hoeven of niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee daar steekt ie z'n openhaard mee aan
Nee, echtquote:Op donderdag 21 december 2006 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee daar steekt ie z'n openhaard mee aan
dude,quote:Op donderdag 21 december 2006 16:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zoals elk weldenkend wezen zou doen, hoorns & hoeven of niet.
Whehe, is dat Dave Grohl?quote:
quote:Op donderdag 21 december 2006 17:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja.. wie is dave grohl ..
Ik had ergens gelezen dat hij de duivel speelde in deze film.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja.. wie is dave grohl ..
edit: oh hij. herkende je hem, of zag je de credits?
ik weet wel wij hij is, ik wist alleen niet dat ie David Grohl heettequote:Op donderdag 21 december 2006 17:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Drummer van dat ene bandje.
Later zanger / gitarist van zo'n ander bandje.
![]()
dat je dat niet weet.
![]()
of word ik oud?
Het enige wat je zei was: dit is kut, dat is kut, dit is kut, dat is kut, dat kan beter, dit was niet goed...quote:Op donderdag 21 december 2006 00:10 schreef Blivox het volgende:
[..]
Aan nutteloos gelik hebben we hier niets. Wat wij posten is kritiek, opbouwende kritiek. We zeggen niet dat het slecht is, we zeggen hoe het denkt dat het beter kan, en guitarist.nl is volwassen genoeg om daar normaal mee om te gaan hoor.
Oftewel, als je het écht leuk vind, dat mag, maar ga niet je mening inhouden/veranderen omdat je iemand zijn gevoelens wilt besparen.
Ga eens lekker knikkeren jochie, van feedback ontvangen en gitaar spelen heb je blijkbaar geen kaas gegeten.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:38 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Het enige wat je zei was: dit is kut, dat is kut, dit is kut, dat is kut, dat kan beter, dit was niet goed...
Nou lekker opbouwend![]()
Wel consistentquote:Op donderdag 21 december 2006 17:38 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Het enige wat je zei was: dit is kut, dat is kut, dit is kut, dat is kut, dat kan beter, dit was niet goed...
Nou lekker opbouwend![]()
Doe jij eens liefquote:Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ga eens lekker knikkeren jochie, van feedback ontvangen en gitaar spelen heb je blijkbaar geen kaas gegeten.
quote:Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ga eens lekker knikkeren jochie, van feedback ontvangen en gitaar spelen heb je blijkbaar geen kaas gegeten.
Je bent pas 11?quote:Geb. datum: 30-12-1995
Vrouwen worden eerder volwassen, dat weet je toch?quote:
Das alleen lichamelijkquote:Op donderdag 21 december 2006 18:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vrouwen worden eerder volwassen, dat weet je toch?
Kom jij eens lekker mn ballen likken danquote:Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Blivox het volgende:
[..]
Als je het zo hoort wel hequote:Op donderdag 21 december 2006 18:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Das alleen lichamelijk![]()
Geestelijk lopen ze eerder een paar decennia achter!
Ja het is kritiek maar niet opbouwend en dat ze dat zei boeit me ook niet maar die post daarnaquote:Op donderdag 21 december 2006 19:18 schreef Zyggie het volgende:
Ik moet me nog toch scharen aan de kant van Blivox. Hij Ze ()geeft gewoon heldere kritiek. Terechte kritiek trouwens.
Nee het is niet overdreven hard maar ik ben meer het type van: Als je ergens aanmerking op kan hebben weet je het dus beter vertel dan hoe dat moet. Niet zomaar dit is kut klaar.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind de kritiek ook niet overdreven hard, Blivox geeft zelfs nog oplossingen. Of de kritiek terecht is kan ik niet beoordelen.
quote:Op donderdag 21 december 2006 19:23 schreef VaderJacob het volgende:
Zygie, Sloggi. Jullie verpesten de rel![]()
sorry, ik ben al bezet.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Guitarist.nl heeft volgens mij weinig problemen met de al dan niet overdreven harde kritiek, dus zullen we weer allemaal vriendjes worden?
Mn droom wat doe jequote:Op donderdag 21 december 2006 19:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
sorry, ik ben al bezet.
Oh kut, ja soms vergeet ik dat. Hey maar we moeten in pais en vree naar de 100!quote:Op donderdag 21 december 2006 19:23 schreef VaderJacob het volgende:
Zygie, Sloggi. Jullie verpesten de rel![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 19:44 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik met mijn nieuwe gitaar![]()
[afbeelding]
Nee, ik zit opgesloten in mijn kamertje tussen de Barbie-poppen.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:12 schreef VaderJacob het volgende:
Ik denk niet dat we die nog terug zien![]()
Juist, zeer direct, helder, en inclusief oplossingen.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:18 schreef Zyggie het volgende:
Ik moet me nog toch scharen aan de kant van Blivox. Hij geeft gewoon heldere kritiek. Terechte kritiek trouwens.
Hard? Misschien dat je het hard vind als je een overschot aan oestrogenen in je lichaam hebt zitten en het niveau van een kleuterklas niet kan ontstijgen, maar ieder weldenkend en normaal functionerend mens kan inzien dat wat ik schrijf gemeend is, niet agressief en inclusief mogelijke oplossingen.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind de kritiek ook niet overdreven hard, Blivox geeft zelfs nog oplossingen. Of de kritiek terecht is kan ik niet beoordelen.
Neuken?quote:Op donderdag 21 december 2006 21:54 schreef Blivox het volgende:
[..]
Nee, ik zit opgesloten in mijn kamertje tussen de Barbie-poppen.
ben je je medicijnen nou wéér vergeten?quote:Op donderdag 21 december 2006 22:39 schreef Deansensitized het volgende:
Dean!! Wat denk je waarom dat zo'n vette film is!!![]()
Dave Grohl![]()
Nirvana![]()
Foo Fighters![]()
Dus.
Ik heb je nog steeds een tab beloofd, maar ik moest plots bier drinken.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:39 schreef Deansensitized het volgende:
Dean!! Wat denk je waarom dat zo'n vette film is!!![]()
Dave Grohl![]()
Nirvana![]()
Foo Fighters![]()
Dus.
ja, zulke dingen schieten er soms gewoon bij in.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb je nog steeds een tab beloofd, maar ik moest plots bier drinken.![]()
Komt, heus, het zal dit weekend worden.![]()
Want morgenavond moet ik weer drinken.![]()
Is wel goed johquote:Op donderdag 21 december 2006 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb je nog steeds een tab beloofd, maar ik moest plots bier drinken.![]()
Komt, heus, het zal dit weekend worden.![]()
Want morgenavond moet ik weer drinken.![]()
Beter lezen, meidquote:Op donderdag 21 december 2006 21:57 schreef Blivox het volgende:
[..]
Hard? Misschien dat je het hard vind als je een overschot aan oestrogenen in je lichaam hebt zitten en het niveau van een kleuterklas niet kan ontstijgen, maar ieder weldenkend en normaal functionerend mens kan inzien dat wat ik schrijf gemeend is, niet agressief en inclusief mogelijke oplossingen.
Maar zeg nou eens eerlijk, hoe oud ben je, want zo'n taal beheersing had ik nog niet op m'n 11e.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:57 schreef Blivox het volgende:
[..]
Juist, zeer direct, helder, en inclusief oplossingen.
[..]
Hard? Misschien dat je het hard vind als je een overschot aan oestrogenen in je lichaam hebt zitten en het niveau van een kleuterklas niet kan ontstijgen, maar ieder weldenkend en normaal functionerend mens kan inzien dat wat ik schrijf gemeend is, niet agressief en inclusief mogelijke oplossingen.
Het was ook lief bedoeldquote:
Jij ook de tyfusquote:Op donderdag 21 december 2006 23:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het was ook lief bedoeld
Alle gitaristen zijn tof
(behalve die op Dean spelen)
Oh, jullie kennen me allemaal wel hoor. Groene avatar, mooie Les Paul erop.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Maar zeg nou eens eerlijk, hoe oud ben je, want zo'n taal beheersing had ik nog niet op m'n 11e.![]()
Nitespeedquote:Op donderdag 21 december 2006 23:36 schreef Blivox het volgende:
[..]
Oh, jullie kennen me allemaal wel hoor. Groene avatar, mooie Les Paul erop.
Je snapt dat ik geen ja of nee kan zeggen op zulke dingen hè?quote:
Is dit de acount van je vriendinnetje?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:38 schreef Blivox het volgende:
[..]
Je snapt dat ik geen ja of nee kan zeggen op zulke dingen hè?
Welnee, dit is gewoon een kloonaccountje. Simpele naam, iets anoniemer dan mijn echte username, je kent het wel.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:39 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Is dit de acount van je vriendinnetje?
Of heb je niet meer met MTM??
Nee, vertel..quote:Op donderdag 21 december 2006 23:40 schreef Blivox het volgende:
[..]
Welnee, dit is gewoon een kloonaccountje. Simpele naam, iets anoniemer dan mijn echte username, je kent het wel.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:11 schreef -Beer- het volgende:
Spannend he, het is bijna zover!
Met kaal kutje.quote:
sterf.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Das alleen lichamelijk![]()
Geestelijk lopen ze eerder een paar decennia achter!
ligt mijn speen nog bij jou trouwens?quote:Op vrijdag 22 december 2006 03:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hier ziet een een prachtig voorbeeld van een dergelijk exemplaar
zijn over het algemeen arrogante kwallenquote:
Nou en, we zijn hoe dan ook beter.quote:Op vrijdag 22 december 2006 03:22 schreef fraubitch het volgende:
[..]
zijn over het algemeen arrogante kwallen
Is dit het 1 na laatste deel dan?quote:Op vrijdag 22 december 2006 03:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Hey bagger het 1 na laatste deel eens niet vol
Ja, voor het Jubileumdeelquote:Op vrijdag 22 december 2006 03:33 schreef cerreur het volgende:
[..]
Is dit het 1 na laatste deel dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |