quote:Komkommertijd is een periode van het jaar waarin weinig nieuws te melden is omdat politici en veel anderen op vakantie zijn.
Hoewel sommige mensen denken dat het woord een verbastering is van kommertijd (letterlijk: tijd van 'kommer', ellende) - een periode waarin er slechts armoedig nieuws te melden valt - wordt algemeen aangenomen dat het woord afkomstig is uit de tuinbouw.
In het verleden werden door het warme weer in de zomerperiode veel komkommers aangevoerd, eerst vanonder platglas en later uit de glastuinbouw. Door de enorme aanvoer daalt de prijs drastisch. Bij gebrek aan ander nieuws schreven de dagbladen in deze periode over de prijs van de komkommers. Op de voorpagina's verschenen foto's van de tuinder die de grootste komkommer had gekweekt, breed grijnzend met zijn gigantische product. Vanaf eind twintigste eeuw is de aanvoer van komkommers meer over het jaar gespreid en is niet de grootste komkommer maar eerder de grootste pompoen veelal in het nieuws van lokale nieuwsbladen.
In de serieuzere kranten verschijnen in deze periode berichten over kleine diefstallen en andere voorvallen, die in de rest van het jaar nooit gepubliceerd zouden worden. Bovendien zijn de kranten gedurende deze tijd dunner dan normaal. De weinige sportevenementen, zoals de Ronde van Frankrijk, worden breed uitgemeten. Dat is niet alleen het geval voor de kranten, maar ook voor radio en televisie.
De televisie vertoont in deze periode meestal geen nieuwe series en de gebruikelijke soapseries zijn met een cliffhanger tijdelijk gestopt. Vaak worden oude films herhaald.
quote:
Ja zelf vond ik hem ook erg geestigquote:
Bedoel je Herman Hogendoorn? Dat is de vader van Rien en Frits (en Hans) en die had inderdaad een sjaal om.quote:Op zondag 17 december 2006 20:14 schreef SevenWonders het volgende:
Vraagje, in een van de 1e seizoenen zat er zo'n latente, flamboyante zakenpipo met een sjaaltje. Had volgens mij enige links met Frits van Houten en de Hoogendoorntjes. Ik en mijn vriendin komen er niet uit hoe dit karakter heette en wat zijn rol ongeveer was?
Iemand eem idee?
Was Herman er nog maar, dàt was pas een echte slechterik. Nu is er alleen Ludo en die is niet altijd een slechterik te noemen. Als je je bedenkt dat we de eerste seizoenen te maken hadden met Frits van Houten, Herman Hogendoorn en Martine Hafkamp dan kun je nu wel zeggen dat GTST echte slechteriken mist....quote:Op maandag 18 december 2006 11:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bedoel je Herman Hogendoorn? Dat is de vader van Rien en Frits (en Hans) en die had inderdaad een sjaal om.
Hij was toen de onverslaanbare badguy waar zelfs Martine Hafkamp en David Harkema niet tegen op durfden, ook zijn zoon Rien had hij onder de duim en Frits hield hij later meerdere malen in de tang![]()
Nee, die was het niet. Hij was ietsje jonger.quote:Op maandag 18 december 2006 11:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bedoel je Herman Hogendoorn? Dat is de vader van Rien en Frits (en Hans) en die had inderdaad een sjaal om.
Hij was toen de onverslaanbare badguy waar zelfs Martine Hafkamp en David Harkema niet tegen op durfden, ook zijn zoon Rien had hij onder de duim en Frits hield hij later meerdere malen in de tang![]()
Die hele man zegt me niks meer eigenlijk. Tja, is ook al lang geleden.quote:Op maandag 18 december 2006 19:16 schreef SevenWonders het volgende:
Natuurlijk: Nico Stenders:
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/nico.xml
Dat is al te zien geweest.quote:Op maandag 18 december 2006 20:06 schreef Zhenar het volgende:
Damn, van hoeveel mijlen is het aan te zien komen dat die psychologe door Ludo is ingehuurd om Morris te mindfucken![]()
Ah, zoveel mijlen dusquote:
Maar die had geen shawltje omquote:Op maandag 18 december 2006 19:16 schreef SevenWonders het volgende:
Natuurlijk: Nico Stenders:
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/nico.xml
Ja maar ze overschatten zichzelf ook vaak als het om humor gaat, in mijn ogen danquote:Op maandag 18 december 2006 23:09 schreef nWo4Life het volgende:
Viel het jullie ook op hoeveel geweldige quotes er waren deze keer?
Nick (over Alexandra): "ze is niet gek... althans niet op díe manier..."
Ludo (tegen Robert): "doe je wel rustig met dat been?"
Jack (tegen Nick): "als je zolang blijft, bestel dan wel een consumptie..."
Barbara (tegen Morris): "je vader heeft je nooit aangeraakt, zover ik weet" (dat zou wel een hoop verklaren...)
Morris (over zijn trieste gezicht als kind): "hier kijk ik wel ongelukkig..." - Charlie: "vind je het gek met zulke kleren?!"
Robert: "ik kan niks vinden van King, alleen Elvis The King, King Kong..., Kingsized..."
De schrijvers zaten aan de drugs geloof ik.![]()
Kopstootje van Nick op Jack... zwaar triest.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:08 schreef Rorata het volgende:
waar was het gister ook alweer afgelopen?
Nick's kopstoten komen echter precies tegen de ballen van Jackquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:13 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Kopstootje van Nick op Jack... zwaar triest.![]()
Haha, ja, zag ik ook al... "Jack is geschrokken".... Alsjeblieft zeg, Jack kan Nick nog aan terwijl hij slaapt....quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:24 schreef Otmed het volgende:
Waarom is hier in godsnaam een nieuwsbericht over:
http://www.rtl.nl/(/soaps(...)jackneergeslagen.xml
Verbaasd me ook... hij kan elke vrouw krijgen die hij wil, maar valt voor die domme snol Anita en oppersloerie dramaqueen Charliequote:Op dinsdag 19 december 2006 20:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Zo Jack,...verliefd op die dramaqueen.![]()
Was het je ook opgevallen?quote:
Ach, 16 jaar lang met 1 oog meekijken, zorgt niet altijd voor een helder beeld.quote:Op maandag 18 december 2006 22:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar die had geen shawltje om![]()
Je weet dat elke boefjesstreek in GTST GROTE gevolgen heeft ivm zeikwijfen als Laura en Barbara. Cdtje kopiëren was ook al een nazi-praktijkquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:39 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Was het je ook opgevallen?
Wel erg over-the-top.
En in vergelijking met de befaamde Ludo, Martine en Laura themes mogen we wel stellen dat we echte mooie herkenbare nummers missen.
Ja, erg he...quote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Je weet dat elke boefjesstreek in GTST GROTE gevolgen heeft ivm zeikwijfen als Laura en Barbara. Cdtje kopiëren was ook al een nazi-praktijk.
Het wordt vast zoiets als Ludo die Morris gek gaat maken. Niet dat daar veel voor nodig is....quote:Op woensdag 20 december 2006 11:35 schreef NrSiX het volgende:
hoe staat het nu tussen ludo en morris dan? heb denk ik al 3 weke niets gezien, te weinig tijd jmmrgenoeg
Das niet moeilijk met het huidige ingezakte zooitje.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:14 schreef BVO het volgende:
Charlie is toch wel de meest toffe de laatste tijd.
quote:
Wauwquote:Op woensdag 20 december 2006 12:54 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Ja, erg he...
Zou nog een idee zijn trouwens, dat ze wat van de beste achtergrondmuziekjes op CD zouden zetten. Wedden dat Frey dat ook een goed idee zou vinden... de Ludo theme op CD.![]()
Vind Nina nog wel grappig, maar Florien is gewoonquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat zijn Nina en Florien toch vreselijke huppeltutjes.
Nina was gisteren in gedachten al aan het shoppen toen Florien haar over dat geld vertelde.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:38 schreef jaoka het volgende:
[..]
Vind Nina nog wel grappig, maar Florien is gewoon![]()
Nina heeft zelf tienduizenden euri's, ze bood het ook al aan aan Noudje.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:42 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nina was gisteren in gedachten al aan het shoppen toen Florien haar over dat geld vertelde.Zo'n gezicht trok ze tenminste.
![]()
Weet ik, maar samen om Florien opnieuw aan te kleden ofzo.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Nina heeft zelf tienduizenden euri's, ze bood het ook al aan aan Noudje.
Ze heeft al gordijnen genoegquote:Op woensdag 20 december 2006 17:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Weet ik, maar samen om Florien opnieuw aan te kleden ofzo.![]()
Ik vind ze eigenlijk ook geen van beiden meer knap, Florien was een verademing na haar metamorfose, maar echt uit het oog springend is het nu ook niet meerquote:Op woensdag 20 december 2006 16:38 schreef jaoka het volgende:
[..]
Vind Nina nog wel grappig, maar Florien is gewoon![]()
Dorothea verwijt Dian Jefs leven te bepalen, maar zij doet hetzelfde want zij is de enige die wilt dat Jef in Koning blijft.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:16 schreef Otmed het volgende:
"Kan het nog harder?"
"JA!"
Dorothea wordt eigenwijs.
Wat dacht je ervan dat GTST steeds later begintquote:
Ach ja, in GTST kan alles.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:38 schreef warezguy05 het volgende:
"booyyyss, we gaan sluiten"
en gweoon over dat wijf lullen terwijl die zaak leeg is
ik wilde het net poste volgens mij zei ie met de noudster. dat was trouwens niet de eerste keer dat ie dat zeiquote:Op woensdag 20 december 2006 20:34 schreef vioo het volgende:
"met de noudste"
zei dat jong dat nou echt toen ie zn telefoon opnam?![]()
Jaquote:Op woensdag 20 december 2006 20:34 schreef vioo het volgende:
"met de noudste"
Volgens mij zei hij "Met de Noudster".quote:Op woensdag 20 december 2006 20:34 schreef vioo het volgende:
"met de noudste"
Ik verstond ook Noudsterquote:Op woensdag 20 december 2006 20:39 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
ik wilde het net poste volgens mij zei ie met de noudster. dat was trouwens niet de eerste keer dat ie dat zei
Goed punt! Toen Sjors daar zo depri zat wist ik dat ze Martine ging noemen. En GTST kennende wordt nooit een naam genoemd zonder reden. Denk aan al dat gedoe met Frits van Houten, ineens was ie er weer (nou ja, zijn foute evil twin dan, maar dan nog).quote:Op woensdag 20 december 2006 20:39 schreef alors het volgende:
Maar weer Martine he, het kan bijna niet of ze komt tijdelijk terug...![]()
Ja, en dat er dan een sniper in opdracht van Martine de op een of andere manier aanwezige Ludo moet neerschieten, maar die mist en raakt daardoor Dorotheaquote:Op woensdag 20 december 2006 21:03 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Goed punt! Toen Sjors daar zo depri zat wist ik dat ze Martine ging noemen. En GTST kennende wordt nooit een naam genoemd zonder reden. Denk aan al dat gedoe met Frits van Houten, ineens was ie er weer (nou ja, zijn foute evil twin dan, maar dan nog).
Ik kan niet wachten tot iedereen in die kerk zit en opeens de deuren openvliegen en dan staat Martine daar met fel wit licht achter zich. Ik wil de gezichten zien....![]()
Ik had het over de duur en niet de tijdstippen. Alles wat ik normaal tussendoor doe, kon ik nu 3x doen. Ik kijk trouwens nooit in de gids en ik hou ook niet bij wanneer het dan wel precies begint.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat GTST steeds later begint. In de gids staat nog steeds 20.00.
Inderdaad, het is echt saai nuquote:Op woensdag 20 december 2006 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Dus, Fos heeft een scooter gekocht met geld dat hij eigenlijk niet heeft? En dat moet spannend zijn? Nou poe zeg, big fucking deal. Dan verkoopt hij hem toch weer.
Wat is er trouwens met die scooter van Nina gebeurd? Die moest ze met alle geweld hebben maar sindsdien heb ik haar alleen nog maar op een fiets zien rijden.
martine keert niet terug, zeker weten.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en dat er dan een sniper in opdracht van Martine de op een of andere manier aanwezige Ludo moet neerschieten, maar die mist en raakt daardoor Dorothea![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |