abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44504238
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar er is geen bedrijf wat uitzendkrachten boven de 30 wil hebben, omdat het werk ook door scholieren van 17 / 18 gedaan kan worden en dan stukken goedkoper is.
Goh, dan liegen wij over de leeftijd van onze uitzendkrachten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 december 2006 @ 13:13:17 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44504264
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goh, dan liegen wij over de leeftijd van onze uitzendkrachten...
Eén witte raaf op een totaal van 37.000 uitzendbureaus of zo? Ja, dat gooit mijn hele verhaal natuurlijk overhoop
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 december 2006 @ 13:14:57 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44504314
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij? Stel, ik word werkloos en ik doe wat jij zegt en loop een uitzendbureau binnen. Of sterker nog: Alle uitzendbureau's. Ze vertellen me direct dat ik het kan schudden. Sommige schrijven me niet eens in. Ben ik dom? Nee, ik heb een WO-opleiding. Ben ik eng, asociaal of zoiets? Neuh, dat geloof ik niet. Wat is er dan mis met me? Ik ben te oud. Ik ben boven de 35 en dan kun je het, zeker in de uitzendbranche, totaal en finaal schudden. Dat ligt niet aan de uitzendbureau's, dat ligt aan de bedrijven.
Nou, ik ben van mening dat dat wél aan uitzendbureaus en detacheerders ligt. Ik ben bijvoorbeeld niet echt representatief voor de functies waar ik naar op zoek ben. Ik dacht het makkelijk te doen en heb me bij een aantal van die buro's ingeschreven. In het afgelopen jaar heeft er geen één een functie aangeboden.

Ik ga zelf weer ouderwets de boer op, door gewoon een cvtje en sollicitatiebrief rechtstreeks naar bedrijven te sturen en ben zelfs in 2 maanden tijd 2 keer van baan veranderd.

Wanneer de intercedente je uiterlijk niet vind passen bij de naam van de functie (want inhoudelijk snapt die huppelkut geen ruk van het gevraagde) kom je gewoon niet bij pz op de stapel te liggen. Gevolg, goed opgeleide mensen komen niet aan een baan en bedrijven klagen steen en been dat ze geen goed opgeleid en gemotiveerd personeel kunnen krijgen.

Mijn tip aan een ieder die daadwerkelijk wat kan... Blijf ver weg van uitzend- en detacheringbureaus en benader je toekomstige werkgever direkt.

Oh ja, ik ben 36
pi_44504318
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:49 schreef sigme het volgende:

DS4, voor iemand die liever niet te snel conclusies trekt op basis van een paar halve zinnen in de krant, neem je dit dan wel bizar klakkeloos als waarheid aan.
Er staat "als" en later "dan". Ik neem niets voor waarheid aan.
pi_44504519
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kinderen het huis uit? We praten dus over iemand van minimaal 40, die een uur of 16 wil werken. Prima. Ga jij even alle uitzendbureaus af met die vraag. Ze lachen je de tent uit.
Van mijn part neemt ze er een folderwijk bij... Het gaat erom dat dat mens helemaal niet arm was. Het hele artikel was een klaagzang over het feit dat ze zich gewoon wat minder luxe kon veroorloven. Als dat de "nieuwe armoede" is neem ik het graag allemaal met een korreltje zout.
Armoede is wmb dat je moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen. Dus in paniek raken als de wasmachine er mee op houdt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44504767
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er staat "als" en later "dan". Ik neem niets voor waarheid aan.
Op sommige punten heeft hij wel gelijk, om vervolgens dat stuk over die parkeerproblemen aan te halen.

Ik weet dat sommigen echt smullen van de perkeerproblemen in Helmond, maar volgens mij is de basis van de conslusies die erop volgen wankel. Heel wankel.

Vergeleken daarbij is Jorritsma vierendelen omdat ze illegaal handelde een stuk gefundeerder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44504880
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij? Stel, ik word werkloos en ik doe wat jij zegt en loop een uitzendbureau binnen. Of sterker nog: Alle uitzendbureau's.
Dan zeggen ze: ik heb werk voor je.
pi_44504967
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

En dikke kans dat je niets krijgt. Boven een bepaalde leeftijd ben je gewoon moeilijker bemiddelbaar.
  zondag 17 december 2006 @ 13:36:11 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_44504987
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

In your dreams. Zelfs mijn stiefzoon van 21 kreeg afgelopen jaar al te horen dat hij te oud was.
pi_44504990
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dikke kans dat je niets krijgt. Boven een bepaalde leeftijd ben je gewoon moeilijker bemiddelbaar.
Nou ja, je krijgt kutbaantjes...
pi_44505003
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In your dreams. Zelfs mijn stiefzoon van 21 kreeg afgelopen jaar al te horen dat hij te oud was.
Wel, ik heb binnen drie minuten werk.
  zondag 17 december 2006 @ 13:37:07 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_44505020
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, je krijgt kutbaantjes...
Die geven ze aan 17-jarigen. Die kunnen het ook en zijn veel goedkoper.
pi_44505047
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:22 schreef StefanP het volgende:

Werk zat. Maar mensen willen niet. Nou, dan weet ik het simpel gesteld: dan willen wij ook niet. Betaal je eigen uitkering maar. Ga maar verplicht plantsoenen schoffelen. Je krijgt geen cent meer, en haalt je eten inderdaad maar met voedselbonnen. Verplicht solliciteren. Zelfs zonder diploma vind je binnen een paar dagen een baan. Het enige dat je nodig hebt is motivatie en de juiste mentaliteit.

Armoede? Die mensen moeten zich schamen. Mentaal arm, dat is wat ze zijn.
Ja dan SP stemmen Die wil max 12 maanden uitkering en dan aan het werk bij de gemeente, schoffelen, of niks
Drees ( PVDA) ontwierp het AOWstelsel en legde hiermee een basis van respect voor de ouderen, de VVD zorgde ervoor dat het dubbel aftrekbaar is, zowel tijdens het sparen als tijdens het opnemen. En maakt hierdoor de toekomst van de AOW onmogelijk
pi_44505897
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Eén witte raaf op een totaal van 37.000 uitzendbureaus of zo? Ja, dat gooit mijn hele verhaal natuurlijk overhoop
Nee, wij zijn de enige uitzondering... Toevallig heeft de moeder van mijn vriendin jarenlang een uitzendbureau gerund (een van de groten) en ook die bracht ouderen onder dak. En klaagde steen en been dat uitkeringsgerechtigden meestal aangeboden banen weigerden.

(saillant detail, na ontslag weigerde ze zelf een baan omdat ze er niets meer voor zou krijgen, dus enige hypocretie is ook in dit voorbeeld aanwezig, maar dat terzijde)
pi_44505942
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die geven ze aan 17-jarigen. Die kunnen het ook en zijn veel goedkoper.
Ik heb als 23-jarige er zo een gekregen en eerder ook en daarvoor ook. Natuurlijk heb ik geen WO-opleiding, maar ik weet dat het nauwelijks uitmaakt.
  zondag 17 december 2006 @ 14:00:21 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_44505971
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb als 23-jarige er zo een gekregen
Ja, maar ik ben geen 23, lieverd.
pi_44506006
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben geen 23, lieverd.
Nee, daar ging ik al een beetje van uit.
  zondag 17 december 2006 @ 14:10:53 #118
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44506344
quote:
Op zondag 17 december 2006 08:48 schreef JohnDope het volgende:
Eerdmans heeft wel weer een goed punt.
Eerdmans heeft absoluut gelijk. Je mag met je autootje op afbetaling aanschuiven bij de voedselbank zodra je genoeg schulden hebt opgebouwd met je credit card Gold.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_44506438
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:29 schreef sigme het volgende:

Op sommige punten heeft hij wel gelijk, om vervolgens dat stuk over die parkeerproblemen aan te halen.
Het was niet direct een voorbeeld daarvan, want dan had ik een dubbele punt gebruikt.

Van dat stukje gaat het mij vooral om het feit dat er mensen zijn die met de eigen auto naar voedselbanken gaan (dat heb ik inmiddels meermaals bevestigd gezien, hoewel de theoretische mogelijkheid bestaat dat ze allemaal de auto lenen, maar daartegen spreken andere cijfers). Dat vind ik een idioot verhaal.
quote:
Ik weet dat sommigen echt smullen van de perkeerproblemen in Helmond, maar volgens mij is de basis van de conslusies die erop volgen wankel. Heel wankel.

Vergeleken daarbij is Jorritsma vierendelen omdat ze illegaal handelde een stuk gefundeerder.
Nogmaals, ik neem het niet voor waar aan, maar weet wel dat er SP-ers en zelfs GL-ers zijn die menen dat mensen in de bijstand ook een auto moeten kunnen hebben. Op zich vind ik het geen probleem als iemand door zichzelf vanalles te ontzeggen een auto kan betalen, maar in zijn algemeenheid vind ik het idioot. Die parkeerproblemen in Helmond zullen mij jeuken: als ik er geen vrienden had wonen zou ik er nooit komen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:16:42 #120
66444 Lord_Vetinari
pi_44506553
Een auto van 20 jaar oud hoeft in onderhoud en vaste lasten bijna niets te kosten. Bovendien is het voor het vinden van werk helemaal niet zo verkeerd een beetje mobiel te zijn. Binnen je woonplaats en vlak erbuiten is fiets of OV (alsof dat niks kost) wel te doen, maar als je echt een baan wilt, en je wilt zoveel mogelijk opties hebben, dan is een oud autootje helemaal geen slecht iets.
pi_44506735
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een auto van 20 jaar oud hoeft in onderhoud en vaste lasten bijna niets te kosten. Bovendien is het voor het vinden van werk helemaal niet zo verkeerd een beetje mobiel te zijn. Binnen je woonplaats en vlak erbuiten is fiets of OV (alsof dat niks kost) wel te doen, maar als je echt een baan wilt, en je wilt zoveel mogelijk opties hebben, dan is een oud autootje helemaal geen slecht iets.
Ik koop in een poep en een zucht een autootje. Dus als het daar om gaat: kopen als je uitzicht hebt op een baan.

En ook een auto van 20 jaar oud kost voor iemand in de bijstand veel geld.
  zondag 17 december 2006 @ 14:24:24 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_44506829
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik koop in een poep en een zucht een autootje. Dus als het daar om gaat: kopen als je uitzicht hebt op een baan.
Als je in de Bijstand zit? En nog geen baan hebt? Waar koop je dat dan van?
pi_44506961
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Als je in de Bijstand zit? En nog geen baan hebt? Waar koop je dat dan van?
Van het geld dat je bespaart van geen auto hebben misschien?
  zondag 17 december 2006 @ 14:29:58 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_44507003
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van het geld dat je bespaart van geen auto hebben misschien?
Volgens jou kun je geen auto hebben in de Bijstand. Dus neem ik aan dat je ook niet datzelfde geld kunt sparen om een auto te kopen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:35:10 #125
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44507139
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens jou kun je geen auto hebben in de Bijstand. Dus neem ik aan dat je ook niet datzelfde geld kunt sparen om een auto te kopen.
Dat kan schijnbaar wel want anders komen er niet overal koppelingen tussen het kentekenregister en de bijstand database
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 december 2006 @ 14:36:34 #126
66444 Lord_Vetinari
pi_44507187
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat kan schijnbaar wel want anders komen er niet overal koppelingen tussen het kentekenregister en de bijstand database
Dat gaat over dure auto's. Die willen ze eruit filteren en terecht. Overigens zeg ik dat het wel kan. Het is DS4 die zegt dat het niet kan, maar dat je wel dat geld kunt sparen om er 1 te kopen als je zicht hebt op een baan.
pi_44507282
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sparen kan voor een aanmerkelijk lager bedrag dan autobezit...
pi_44507307
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is DS4 die zegt dat het niet kan
Hoho, het kan wel, maar niet icm een aantal andere zaken. Niet mij woorden in de mond leggen.
  zondag 17 december 2006 @ 15:04:41 #129
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44508147
Natuurlijk heeft Eerdmans gelijk. Ik zeg ook altijd, en gelukkig ook mijn partij (GroenLinks) dat je misbruikers hard moet aanpakken om zo de mentale draagkracht van de verzorgingsstaat te behouden. Maar met een generaliserend verhaal als dit schiet je niets mee op. Het vangnet is er om de mensen te helpen die het nodig hebben, maar helaas zoals altijd, wordt er ook misbruik van gemaakt. Daarom moet je dat ook hard aanpakken en niet de hulp zelf, want dan benadeel je degene die het wel nodig hebben.

Het verhaal sterkt mij trouwens ook in mijn overtuiging, aangezien het ook bewijst dat het helemaal niets met afkomst te maken hebben, het zijn juist veelal al die 'gezonde hardwerkende Hollanders' die er misbruik van maken.
pi_44509057
Eerdmans heeft een punt, maar hij trekt het iets te makkelijk door. Maar dat is blijkbaar hard nodig na het "armoede-offensief" van links tijdens de verkiezingscampagne.

Ik had liever gezien dat hij op de essentie van het hele uitkeringsstelsel in was gegaan?
- Voor wie is het echt bedoeld?
- Waarom bereiken bepaalde vormen van bijstand niet de juiste personen?
- Waarom werkt het huidige stelsel fraude in de hand en wat is daar aan te doen?
- Waarom willen sommige mensen niet werken en komen ze ermee weg?

Al dat gezeur over excessen aan beide kanten is leuk en aardig, maar ik wil graag een serieuze discussie zien over een verbeterd stelsel. Met name het feit dat je tegen de armoedeval aanloopt als je wel gaat werken kan niet door de beugel.

Verder begrijp ik werkelijk niet waarom controle zo moeilijk zou zijn; een paar bestanden van instanties aan elkaar koppelen en je kunt toch snel een paar rotte appels er uithalen.
pi_44511801
Waarom kunnen de database van BKR en de bijstandtrekkers niet gekoppeld worden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44511823
Zonder een oordeel te willen vellen: dit komt uit het Helmonds/Eindhovens Dagblad:

Nieuw pand voedselbank
Door PETRA BIES

HELMOND – De Helmondse Voedselbank gaat waarschijnlijk verhuizen naar een pand aan de Nieuwe Industrieweg. Met de verhuizing, waarover nog gesprekken lopen met een makelaar, komt een einde aan de overlast die de Voedselbank veroorzaakt op de huidige locatie aan de Brantstaat in Helmond.
Met name het parkeergedrag van vrijwilligers en van mensen die daar op donderdagmiddag een pakket komen ophalen, loopt volgens de buurt langzaamaan de spuigaten uit.
Voor de Voedselbank is de naderende verhuizing ook een verademing. „Het pand waarin we nu zitten, is gewoon te klein, zeker omdat we functioneren als verdeelcentrum voor de regio tussen Breda en de grens met Limburg“, zegt voorzitter Jos Dijkers.

Het pand aan de Nieuwe Industrieweg is vijftienhonderd vierkante meter groot. Daarmee zou het ruimteprobleem zijn opgelost.

De verhuizing is mogelijk dankzij de stichting Thomas van Villanova. Deze stichting, onder voorzitterschap van oud-burgemeester Van Elk, staat garant voor de huur van het nieuwe pand voor de komende vijf jaar. Dat komt neer op een bedrag van tweeduizend euro per maand.

Ook de gemeente Helmond levert een bijdrage aan de verhuizing door een gedeelte van de verhuis- en herinrichtingskosten op zich te nemen. De gemeente stelt tienduizend euro beschikbaar en heeft bij de provincie een subsidieaanvraag liggen voor nog eens tienduizend euro. „Maar als de provincie niet over de brug komt, betalen wij dat bedrag ook uit“, aldus verantwoordelijk wethouder Trix Houthooft (VVD). Wanneer de verhuizing precies een feit is, kon Jos Dijkers gisteren nog niet zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 17-12-2006 17:21:36 ]
Helpt waar hij kan!
pi_44511862
En weer een berg van mijn geld verspeeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44512302
Goede column die duidelijk wat aankaart.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zondag 17 december 2006 @ 17:41:28 #135
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44512766
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kinderen het huis uit? We praten dus over iemand van minimaal 40, die een uur of 16 wil werken. Prima. Ga jij even alle uitzendbureaus af met die vraag. Ze lachen je de tent uit.
Distributiebedrijven, Schoonmaakbedrijven en dergelijke staan echter vaak wel te springen om je aan te nemen daarentegen.

Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_44514109
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

En ook een auto van 20 jaar oud kost voor iemand in de bijstand veel geld.
De meeste van mijn vrienden-op-bijstandniveau hebben een auto'tje, zij het meestal met een man of 5 samen ééntje. Dan houden ze ook nog geld over om af en toe naar de VS te vliegen, of naar een festival ergens in Europa te gaan.

Ik ken overigens geen mensen die bij een voedselbank zouden aankloppen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44514308
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:29 schreef sigme het volgende:

De meeste van mijn vrienden-op-bijstandniveau hebben een auto'tje, zij het meestal met een man of 5 samen ééntje. Dan houden ze ook nog geld over om af en toe naar de VS te vliegen, of naar een festival ergens in Europa te gaan.

Ik ken overigens geen mensen die bij een voedselbank zouden aankloppen.
Voor de goede orde: van mij mag iemand in de bijstand een Ferrari rijden (mits niet betaald door zwart bijklussen oid). Zal mij werkelijk jeuken. Maar waar ik wel een probleem mee heb is mensen die gebruik maken van de voedselbank omdat er anders geen bezine kan worden betaald.

Als iemand in de bijstand zuinig aan doet en wat geld overhoudt, dan kan dat vrij worden besteed. Dat is ze wat mij betreft gegund.
pi_44515256
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:39 schreef DS4 het volgende:

Maar waar ik wel een probleem mee heb is mensen die gebruik maken van de voedselbank omdat er anders geen bezine kan worden betaald.
Persoonlijk zal me dat nog jeuken, waaraan iemand geld besteed die van een voedselbank gebruik maakt. Die voedselbanken zijn particulier initiatief, het zijn instellingen die verspilling van etenswaren tegengaan.

Het boeit me echt voor geen meter, of de clientele in autos rijdt, bankboekjes met een ton heeft, hennepkwekerijen erop nahoudt of wat dan ook.

Wat mij stoort is het gebruik van voedselbanken als een maat voor armoede, of als een maat voor het gebrek aan armoede. Er is geen verband tussen aantal armen - aantal voedselbanken.

In de meest irritante vorm is een voedselbank een instelling met vreselijk irritante moreel zich ver verheven voelende wereldverbeterende uitdelers enerzijds en norm- en fatsoenloze schaamteloze uitvreters anderszijds.
pi_44515453
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Persoonlijk zal me dat nog jeuken, waaraan iemand geld besteed die van een voedselbank gebruik maakt. Die voedselbanken zijn particulier initiatief, het zijn instellingen die verspilling van etenswaren tegengaan.

Het boeit me echt voor geen meter, of de clientele in autos rijdt, bankboekjes met een ton heeft, hennepkwekerijen erop nahoudt of wat dan ook.

Wat mij stoort is het gebruik van voedselbanken als een maat voor armoede, of als een maat voor het gebrek aan armoede. Er is geen verband tussen aantal armen - aantal voedselbanken.

In de meest irritante vorm is een voedselbank een instelling met vreselijk irritante moreel zich ver verheven voelende wereldverbeterende uitdelers enerzijds en norm- en fatsoenloze schaamteloze uitvreters anderszijds.
In Helmond kost het gewoon belastinggeld en dat zal in andere gemeenten vast niet anders zijn
pi_44515661
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:17 schreef sigme het volgende:

Maar wel met wachtlijsten en met steun van de overheid.
quote:

Eens.
pi_44515866
In Nederland is wel armoede. Namelijk oude mensen met alleen een AOW-tje.
pi_44515920
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar wel met wachtlijsten en met steun van de overheid.
De Voedselbank Nederland ontvangt geen structurele subsidiestromen.
Op lokaal niveau worden enkele initiatieven wél ondersteund door de betreffende gemeente, maar dit is incidenteel.

Met name de exploitatiekosten zoals brandstof, verzekeringen, telefoon, kantoorbenodigdheden, enz. worden betaald uit giften van particulieren, kerken en het bedrijfsleven.
Voor specifieke projecten zoals transportmiddelen, koel/vries ruimte e.d. schrijven wij fondsen aan voor een financiele ondersteuning.

voedselbank.nl
pi_44515978
Iedere euro is er een teveel
  zondag 17 december 2006 @ 19:42:03 #144
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44516042
-edit-
Niet flamen graag

[ Bericht 92% gewijzigd door Sidekick op 17-12-2006 20:44:11 ]
  zondag 17 december 2006 @ 19:42:41 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_44516062
-edit-
Flame

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 17-12-2006 20:45:14 ]
pi_44516081
-edit-
Ook niet zelf mee gaan doen

[ Bericht 69% gewijzigd door Sidekick op 17-12-2006 20:46:10 ]
pi_44516174
-edit-
Flame

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 17-12-2006 20:48:02 ]
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44516294
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:39 schreef sigme het volgende:

Op lokaal niveau worden enkele initiatieven wél ondersteund door de betreffende gemeente, maar dit is incidenteel.
Zo incidenteel is het niet voor zover ik heb vernomen. Het zal per gemeente verschillend zijn, dat wel.
pi_44516343
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo incidenteel is het niet voor zover ik heb vernomen. Het zal per gemeente verschillend zijn, dat wel.
Tuurlijk niet.
pi_44516396
Zodra dat volk lopend of fietsend bij de voedselbank aankomt mag je ze wat geven.
Waarom zou men geld uit geven aan elementaire dingen, wanneer je het ook aan leuke dingen uit kan geven en je de elementaire dingen krijgt?

Gewoon een tijdje aan hun lot overlaten, dan zie je vanzelf wie wel kan/wil werken....
Werken is voor arbeiders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')