quote:Op zondag 17 december 2006 19:51 schreef Richboy het volgende:
Zodra dat volk lopend of fietsend bij de voedselbank aankomt mag je ze wat geven.
Waarom zou men geld uit geven aan elementaire dingen, wanneer je het ook aan leuke dingen uit kan geven en je de elementaire dingen krijgt?
Gewoon een tijdje aan hun lot overlaten, dan zie je vanzelf wie wel kan/wil werken....
Dat doe ik nietquote:Op zondag 17 december 2006 19:52 schreef Maerycke het volgende:
Overigens ben ik toch verrekte blij dat ik niet hoef te leven op zo'n manier dat ik iedereen z'n voedsel misgun...
Hoezo? Waarom zouden voedselbank-uitbaters niet gewoon hun waren mogen slijten aan wie ze hebben wil?quote:Op zondag 17 december 2006 19:51 schreef Richboy het volgende:
Zodra dat volk lopend of fietsend bij de voedselbank aankomt mag je ze wat geven.
Niet dat ik het met je oneens ben, maarreh... Argumenten?quote:Op zondag 17 december 2006 21:03 schreef SCH het volgende:
Weer zo'n stukje van iemand die niet in de realiteit staat
Nou en? De voedselbanken geven vrijwillig hun waren weg. Waarom zou je daar een verbod op leggen? Beetje raar hè, persoon A vrij handelen verbieden omdat jij (persoon C) vindt dat persoon B een lambal is.quote:Op zondag 17 december 2006 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar staat geld tegenover
Is het wel nuttig als je niet wil dat de staat meer geeft aan lamballen?quote:Op zondag 17 december 2006 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou en? De voedselbanken geven vrijwillig hun waren weg. Waarom zou je daar een verbod op leggen? Beetje raar hè, persoon A vrij handelen verbieden omdat jij (persoon C) vindt dat persoon B een lambal is.
Ga wat nuttigs doen, in plaats van andere vrije burgers verbieden spullen gratis weg te geven / aan te nemen.
Hoe weet je dat het om lamballen gaat? Aangezien niet iedere bijstandstrekker een lambal is (zie ook de post hierboven)quote:Op zondag 17 december 2006 21:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je lang genoeg lamballen gaat steunen gaan de gevers vanzelf niets meer geven en worden de mensen die het zogenaamd echt nodig hebben de dupe.
Of geef jij ook aan goed doel waarvan je weet dat 30% op gaat aan overhead?
Er zijn veel uitkeringsgerechtigden die meer hebben bijgedragen dan jij in je hele leven zult doen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die in de OP bijvoorbeeld waar Eerdmans het over heeft.
Iedere uitkeringstrekker is wel een parasiet
Hoi LV,quote:Op zondag 17 december 2006 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
"Vroegah" heb ik als uitzendkracht ook van alles gedaan. Vuilinswagen, productiewerk bij Intertoys (ik ben gelukkig een kind gebleven dus ik vind werken met speelgoed heerlijk). En als ik nu werkloos zou worden (God verhoede), dan zou ik dat ook aan willen pakken. Maar er is geen bedrijf wat uitzendkrachten boven de 30 wil hebben, omdat het werk ook door scholieren van 17 / 18 gedaan kan worden en dan stukken goedkoper is.
Dus als jij je baan verliest, bijvoorbeeld doordat je een ongeluk krijgt op het werk, en daardoor arbeidsongeschikt wordt, ben je een parasiet? Ga toch weg met je generalisaties man.quote:Op zondag 17 december 2006 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die in de OP bijvoorbeeld waar Eerdmans het over heeft.
Iedere uitkeringstrekker is wel een parasiet
Die bestaan nietquote:Op zondag 17 december 2006 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn veel uitkeringsgerechtigden die meer hebben bijgedragen dan jij in je hele leven zult doen.
Wat klopt er niet aan?quote:Op zondag 17 december 2006 21:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus als jij je baan verliest, bijvoorbeeld doordat je een ongeluk krijgt op het werk, en daardoor arbeidsongeschikt wordt, ben je een parasiet? Ga toch weg met je generalisaties man.
Nou, ik zou dat geloof ik zo niet als 'nuttig' kwalificeren. Als je niet wil dat de staat geeft aan lamballen is het nuttig om er iets aan te doen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is het wel nuttig als je niet wil dat de staat meer geeft aan lamballen?
Er is een grens aan waar ik op reageer.quote:Op zondag 17 december 2006 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Want?
Diego doet me een beetje hieraan denkenquote:Op zondag 17 december 2006 21:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is een grens aan waar ik op reageer.
Ik kan er niks aan doen dat jij je eigen niet kan uitdrukkenquote:Op zondag 17 december 2006 21:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet zoquote:Op zondag 17 december 2006 21:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen dat jij je eigen niet kan uitdrukken
Don Diego heeft gelijk, tenminste als je zijn gedachte volgt dat iedereen die meer krijgt dan geeft een parasiet is.quote:Op zondag 17 december 2006 21:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat een uitkeringsgerechtigde meer krijgt dan dat hij geeft. Als iemand 20 jaar keihard gewerkt heeft, premie betaald heeft, en daarna werkloos wordt, dan heeft hij imho het volste recht op die uitkering!quote:Op zondag 17 december 2006 21:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Don Diego heeft gelijk, tenminste als je zijn gedachte volgt dat iedereen die meer krijgt dan geeft een parasiet is.
Meervoudige persoonlijkheids stoornis ook nog dusquote:
Ook het volste recht om niet van een ander te levenquote:Op zondag 17 december 2006 21:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat een uitkeringsgerechtigde meer krijgt dan dat hij geeft. Als iemand 20 jaar keihard gewerkt heeft, premie betaald heeft, en daarna werkloos wordt, dan heeft hij imho het volste recht op die uitkering!
Nee. Klopt niet.quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Meervoudige persoonlijkheids stoornis ook nog dus
Hoe zit dat dan als iemand na 40 jaar hard werk in de bijstand terecht komt?quote:Op zondag 17 december 2006 21:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Don Diego heeft gelijk, tenminste als je zijn gedachte volgt dat iedereen die meer krijgt dan geeft een parasiet is.
Neequote:Op zondag 17 december 2006 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook het volste recht om niet van een ander te leven
En dan nog. Als je uitkering trekt ben je blijkbaar een parasiet, maar ondertussen mag je wel verplicht premie betalen. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op zondag 17 december 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan als iemand na 40 jaar hard werk in de bijstand terecht komt?
Kloptquote:Op zondag 17 december 2006 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik op Alicey reageerde en Seneca antwoorde
Dan is het een parasiet. De vraag is alleen of je het erg moet vinden of iemand aan het parasieten is als hij 40 jaar belasting heeft afgedragenquote:Op zondag 17 december 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
MPS dusquote:
Nee. Weer fout.quote:
Wat iemand heeft bijgedragen speelt dus geen rol in jouw wereld?quote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan is het een parasiet. De vraag is alleen of je het erg moet vinden of iemand aan het parasieten is als hij 40 jaar belasting heeft afgedragen
Jawelquote:Op zondag 17 december 2006 21:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat iemand heeft bijgedragen speelt dus geen rol in jouw wereld?
Nee, hoor.quote:
Het is maar net in welk kader je het begrip parasiet wil trekken.quote:Op zondag 17 december 2006 21:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat een uitkeringsgerechtigde meer krijgt dan dat hij geeft. Als iemand 20 jaar keihard gewerkt heeft, premie betaald heeft, en daarna werkloos wordt, dan heeft hij imho het volste recht op die uitkering!
Dan is hij een parasiet als je de context (40 jaar betalen) weg laat.quote:Op zondag 17 december 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een parasiet is iemand die profiteert ten koste van een gastheer, in dit geval de maatschappij. De gemiddelde uitkeringsgerechtigde profiteert echter niet ten koste van de maatschappij, omdat deze ook premie heeft betaald waarvan de maatschappij op zijn beurt van profiteert.quote:Op zondag 17 december 2006 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is maar net in welk kader je het begrip parasiet wil trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |