Edsilia, de vorige keer, toen ze 4e werd !quote:Edsilia Rombley gaat volgend jaar ons land vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Finland.
Op 10 mei moet ze zich kwalificeren voor de finale.
Dit keer is voor een andere formule gekozen.Het Nationaal Songfestival, op zondag 11 februari 2007, is een extra uitzending van Mooi! Weer de Leeuw. Dan wordt bekend met welk liedje de 28-jarige zangeres naar Helsinki gaat.
Rombley deed in 1998 ook al mee aan het Eurovisie Songfestival.Met 'Hemel en aarde' eindigde ze op de vierde plaats.
Dat is de hoogste notering sinds 1975.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:06 schreef Cybart het volgende:
Eindelijk weer eens iemand die kan zingen !
Net alsof je daar iets aan hebt op het Songfestival.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:06 schreef Cybart het volgende:
Eindelijk weer eens iemand die kan zingen !
Hoe heet die superheld in je avantar....hawkman ofzo kan dat kloppen? Dat kwam vroeger op Cartoon Network!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Net alsof je daar iets aan hebt op het Songfestival.![]()
Space Ghost.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:14 schreef wmml het volgende:
[..]
Hoe heet die superheld in je avantar....hawkman ofzo kan dat kloppen? Dat kwam vroeger op Cartoon Network!
quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:46 schreef tong80 het volgende:
Schandalig. We hebben zulke goeie zangeressen. Wel een compliment aan haar manager.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]Kom aan Tong, Edsilia is gewoon een fantastische zangeres.... een van de besten van NL
Buitendien vind ik haar ook errug mooi!quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]Kom aan Tong, Edsilia is gewoon een fantastische zangeres.... een van de besten van NL
ze is pas 28... Willeke Alberti was 304 toen ze meedeedquote:Op zondag 17 december 2006 22:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het een beetje sneu dat ze nu weer mee doet. Dat duidt wel aan dat NL gebrek heeft aan jong talent.
al was ze pas 15. Het gaat er gewoon om dat iemand niet 2 keer of vaker mee moet doen. Edsilia heeft haar kans gehad en het is sneu dat Nederland haar weer uit de kast haalt om weer een beetje een goede beurt te maken op het song festival. Doe liever iets aan het kweken van nieuw talent!quote:Op zondag 17 december 2006 22:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ze is pas 28... Willeke Alberti was 304 toen ze meedeed
In andere landen doet er ook zo vaak iemand meerdere keren mee, en met succes ook (zie bijv. Mr. Songfestival Johnny Logan).quote:Op zondag 17 december 2006 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
al was ze pas 15. Het gaat er gewoon om dat iemand niet 2 keer of vaker mee moet doen. Edsilia heeft haar kans gehad en het is sneu dat Nederland haar weer uit de kast haalt om weer een beetje een goede beurt te maken op het song festival. Doe liever iets aan het kweken van nieuw talent!
Ach, niet willen... we zitten nou eenmaal niet bij de 'vriendjesclub', en de vraag is ook of je dat moet willen. Edsilia is inderdaad een fantastische zangeres en wat dat betreft een goede keus!quote:Op maandag 18 december 2006 00:54 schreef dVTB het volgende:
Volgens mij *wil* Nederland het Songfestival niet winnen.
Volgens mij willen zowel Normaal als The Golden Earring niet.quote:Op maandag 18 december 2006 09:57 schreef Beathoven het volgende:
Het songfestival vraagt toch altijd iets aparts om te winnen, waarom sturen we niet de halve bejaardensoos en geven we ze een gitaar mee
Ik hoor overal mensen opperen om Jan Smit of Marco Borsato te sturen. Die mensen zullen echt totaal GEEN impact hebben in het buitenland. Die voldoen aan de norm van de Nederlandse kneuterigheid! Vooral Borsato is een net iets te dik mannetje dat net te hard schreeuwt. Komop Nederlanders, kijk eens in de spiegel!quote:Op maandag 18 december 2006 11:19 schreef dVTB het volgende:
Ik had liever gezien dat Nederland iemand als Jan Smit had gestuurd. Niet dat dat mijn smaak is, maar ik denk dat je daarmee wat punten kunt scoren.
quote:Op maandag 18 december 2006 22:42 schreef nipeng het volgende:
[..]
Volgens mij willen zowel Normaal als The Golden Earring niet.
Ben benieuwd waar ze mee op de proppen komt... het is geen standaard songfestivalnummer volgens haarzelf... ik gok op een R&B achtig nummerquote:Op zondag 11 februari 2007 12:06 schreef Cybart het volgende:
Vanavond - Ned 1 - 20:20 - Mooi! Weer Het Songfestival....
Edsilia gaat 4 nummers zingen, geeft zelf al aan up tempo te willen.
verder zingt ze in het nederlands vanavond, maar ze denkt er aan om het in Finland? in het engels te doen...
eerst maar eens afwachten wat het vanavond gaat worden
Ben wel blij dat het publiek buitenspel staat vanavond... wij zijn de laatste jaren er erg goed in geweest om het verkeerde liedje te sturen. Ik denk dat Edsilia en haar mensen een afwijkend nummer zullen kiezen... daarmee valt het al opquote:Op zondag 11 februari 2007 19:59 schreef Hapertje het volgende:
Oh ja en nogmaals... 3(!!!) liedjes! Niet 4.
De smaak van het NL-publiek heeft ons de laatste jaren niet veel goeds opgeleverd Tongquote:Op zondag 11 februari 2007 20:18 schreef tong80 het volgende:
Ze zingt drie nummer en kiest vervolgens zelf welk nummer het wordt.
Hallo leven we in België ?
Ja de winnaar van vorig jaar was smaakvol.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De smaak van het NL-publiek heeft ons de laatste jaren niet veel goeds opgeleverd Tong
Amambanda was inderdaad nog het beste... maar Nederlanders kiezen altijd een standaard songfestivalnummer...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja de winnaar van vorig jaar was smaakvol.
zo fout dat het leuk wordtquote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Jasza het volgende:
Songfestival
Ze kan wel goed zingen maar dat Songfestival
Nee hoor, Bluezz en de rest van de Homo'SCH zitten ook aan de buis gekluisterd.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit hier echt in mijn eentje te kijken of niet
quote:Op zondag 11 februari 2007 20:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, Bluezz en de rest van de Homo'SCH zitten ook aan de buis gekluisterd.![]()
[..]
Nee hoor, Bluezz en de rest van de Homo'SCH zitten ook aan de buis gekluisterd.![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 20:47 schreef MiLalaa het volgende:
ik kijk ook hoor Vulturemaar dat wist je al
ik ben zojuist in slaap gevallenquote:Op zondag 11 februari 2007 21:03 schreef tong80 het volgende:
Ze beginnen met een bagger nummer. Wie kiest zoiets uit ?
quote:
TT was wel wat swingender....quote:Op zondag 11 februari 2007 21:05 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
Eerste nummer is tyisch weer een Oosterhuis-product.
Lijkt erg op Total Touch.
Kim Hollandquote:Op zondag 11 februari 2007 21:07 schreef Ericr het volgende:
Stuur een paar strippers of zo, Nederland een ban voor een jaar of 10. Of je wint, kan ook.
Een B-kantje van Baccara zou nog scorenquote:Op zondag 11 februari 2007 21:06 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dit een B-kantje van Bacara in de jaren 70
't Is haar vriendje, he?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:14 schreef snellejelle het volgende:
heeft tjeerd alle nummers gedaan ofzo
Echtgenoot, maar als ze enige kans wil maken op een hoge klassering moet ze die gast geen nummers laten schrijven voor haar.quote:
haar man zelfsquote:
O ja ik hoor het nu , laat ze dat dan maar doen want met een Nederlands nummer red je het echt niet , dan blijf je weer steken in de halve finale. ( niet dat het dan red , maar het scheelt alweer iets )quote:Op zondag 11 februari 2007 21:19 schreef Cybart het volgende:..]
ze gaat het waarschijnlijk vertalen heeft ze al gezegd
3, dus nog eentje.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:25 schreef snellejelle het volgende:
Hoeveel liedjes komen er in totaal?
Daar lijkt het wel opquote:Op zondag 11 februari 2007 21:29 schreef TheVulture het volgende:
Dit moet m worden
leuke mix eronder en gaanquote:Op zondag 11 februari 2007 21:31 schreef wizarddragon het volgende:
Uptempto maar mist wat meer ritme en snelheid.
Lijkt het inderdaad erg op. Maar ik vind het wel leuk eigenlijk.quote:
Beetje oppimpen nog en het heeft zeker potentiequote:Op zondag 11 februari 2007 21:32 schreef golfer het volgende:
Verder gewoon een 13 in dozijn songfestival-niemendalletje.
Geloof je het zelfquote:Op zondag 11 februari 2007 21:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Beetje oppimpen nog en het heeft zeker potentie
jij gaat volgend jaar?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:33 schreef paultjuhhh het volgende:
WAAROM DOEN ZE OOK NIET EEN KEER WAT EXTREEMS!:r
Het gaat niet om het uiterlijkquote:Op zondag 11 februari 2007 21:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Beetje oppimpen nog en het heeft zeker potentie
Ach, met de Engelse nummers kwamen we ook niet door. Gewoon lekker stug in het Nederlands gaan zingen.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:31 schreef TheVulture het volgende:
Maar ik zou het wel op zijn Engels doen
Die andere twee trekken volle zalen...quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef N.icka het volgende:
Nummer 3 is wel heel erg middelmatig
als zelfs het gall&gall geld voor Bonnie niet betaald kan wordenquote:Op zondag 11 februari 2007 21:42 schreef paultjuhhh het volgende:
dacht al lordi in gevlogen maaar toch weer niet
Dimaquote:Op zondag 11 februari 2007 21:42 schreef TheVulture het volgende:
Het was zo'n terechte winnaar vorig jaar
Welnee, het is onzin dat iets in het Engels gezongen moet worden om hoog te eindigen. Kijk naar Bosnie vorig jaar en de Belgen met een blablataaltje een paar jaar geleden. Andersom vertalen die sukkels van de Nederlandse songfestivalcommissie dat naar 'met een boemboemtaaltje en deuntje win je altijd', maar da's een ander verhaalquote:Op zondag 11 februari 2007 21:21 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
O ja ik hoor het nu , laat ze dat dan maar doen want met een Nederlands nummer red je het echt niet , dan blijf je weer steken in de halve finale. ( niet dat het dan red , maar het scheelt alweer iets )
Dat was toch Macedonie? die was ook leukquote:
weet ik niet....quote:Op zondag 11 februari 2007 21:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was toch Macedonie? die was ook leuk
Yepquote:Op zondag 11 februari 2007 21:49 schreef TheVulture het volgende:
Was ook leuk destijds: Mrs EinsteinHysterisch maar leuk
er gaat niets boven onder willeke toch?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
YepOok hysterisch laag geeindigd, toch?
22ste of zoquote:Op zondag 11 februari 2007 21:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
YepOok hysterisch laag geeindigd, toch?
quote:Op zondag 11 februari 2007 21:55 schreef Cybart het volgende:
vast alle rijstmaaltijden maaltijden van Lonny uit de vriezer gegooid
Werk nu bij Ferrariquote:
quote:
Zanger Bobquote:Op zondag 11 februari 2007 21:57 schreef tong80 het volgende:
Wel veel halfbloedjes. Ze zouden een echte negerin zoals Sugar Lee Hooper moeten sturen.
Gouden keeltje zou ik zeggen. Daar kun je veel in kwijt.quote:
quote:Op zondag 11 februari 2007 21:59 schreef Bep het volgende:
3 liedjes maar?
nee dat wilde ikquote:
plasnummer op songfestival wat ik je bromquote:Op zondag 11 februari 2007 22:02 schreef N.icka het volgende:
Zo heeeeeeeeeee wat een spetterend nummer![]()
man man man dit gaat toch nooit lukken lalallalalala
Nu je het zegt.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat begin is ook schaamteloos gejat van een random Marco Borsato nummer.
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:03 schreef TheVulture het volgende:
Dit kan echt wel wat worden hoor
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:03 schreef TheVulture het volgende:
Dit kan echt wel wat worden hoor
quote:
14dequote:
Henk van der Meyden ging erover heen.Waar zijn die mooie tijden gebleven.quote:
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom heeft Tjeerd geen liedje gemaakt voor z'n schele zusje dan was het nog wat opvallender geweest
check ik noitquote:Op zondag 11 februari 2007 22:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
check de PI en mind the ironie
Nope, was aleen sprakeloos vanwege haar decollete aan het begin van de uitzending. Wauwquote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit hier echt in mijn eentje te kijken of niet
Ach welnee, heeft niks met vriendjes te maken, Nederland heeft gewoon in geen jaren meer een fatsoenlijke deelnemer gestuurd: eerst een stel Italiaanse neven, toen Glennis *sluikreclame voor Always met vleugeltjes* Grace en Treble was ook niet om aan te horen. En leuk dat Edsilia meedoet, maar dit liedje kan zich niet eens een klein beetje meten aan 'hemel en aarde' destijds. Het klopt dat sommige deelnemers ook met een mager lied hoger zullen eindigen dankzij de vriendjes (Turkije bijv.), maar andersom kun je niet zeggen dat Nederland laag eindigt dankzij gebrek aan vriendjes, dat is echt alleen te wijten aan gebrek aan goede acts.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:54 schreef Bernoire het volgende:
maar jammer genoeg voor
Belgie en Nederland hebben die
alleen elkaar als vriendjes,
Finale plaats en bij de bovenste 5
eindigen word heel heel moeilijk..![]()
![]()
Laatste jaren staan veel landen met veel leuke buurlandjes erg hoog op de scorelijsten,quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ach welnee, heeft niks met vriendjes te maken, Nederland heeft gewoon in geen jaren meer een fatsoenlijke deelnemer gestuurd: eerst een stel Italiaanse neven, toen Glennis *sluikreclame voor Always met vleugeltjes* Grace en Treble was ook niet om aan te horen. En leuk dat Edsilia meedoet, maar dit liedje kan zich niet eens een klein beetje meten aan 'hemel en aarde' destijds. Het klopt dat sommige deelnemers ook met een mager lied hoger zullen eindigen dankzij de vriendjes (Turkije bijv.), maar andersom kun je niet zeggen dat Nederland laag eindigt dankzij gebrek aan vriendjes, dat is echt alleen te wijten aan gebrek aan goede acts.
Dat zou ook nog een probleem kunnen zijn inderdaad... maar als het in het Westen al in de smaak valt komt ze al wel een eind...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:42 schreef BVO het volgende:
Al heeft ze met al die Oost-Europese landen haar kleur ook niet mee, daar is dat toch wat extremer allemaal.
Maar het publiek had als ik me niet vergis massaal voor Anja Wessels gestemd... maar goed, tot op heden zijn die Italiano's de enige die de voorronde door zijn gekomen, dus achquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:45 schreef Bernoire het volgende:
(niet met de 'italiaanse neven' ik vond re-union heel erg leuk)
Nog zo'n Cornald Maas-smoesjequote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:42 schreef BVO het volgende:
Met her en der wat Engels en een goede show zie ik het best kans hebben hoor. Al heeft ze met al die Oost-Europese landen haar kleur ook niet mee, daar is dat toch wat extremer allemaal.
Anja had dan ook heel hoog gescoord, zeker met dat nummer.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar het publiek had als ik me niet vergis massaal voor Anja Wessels gestemd...
Nouja, het helpt niet mee natuurlijkquote:Nog zo'n Cornald Maas-smoesje
Omdat een aantal omroepmensen het puur doen voor eigen eer en glorie. Ze blijven maar trekken aan een dood paard.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:04 schreef warezguy05 het volgende:
snap niet dat nederland zich nog steeds verlaagt tot die poppenkast
...Of omdat een aantal omroepmensen niet willen afzien van hun jaarlijkse luxe vakantie in de tijd van de baas en op kosten van de belastingbetaler?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:26 schreef kriele het volgende:
Omdat een aantal omroepmensen het puur doen voor eigen eer en glorie. Ze blijven maar trekken aan een dood paard.
het wordt dit jaar weer televoten, die melkkoe gooit de EBU echt niet weg. alleen jury's werkt ook niet heeft het verleden al uitgewezen... Een 50/50-systeem tussen jury en televoten zou het beste zijnquote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
ik hoop in ieder geval echt dat we dit jaar niet meer aan televoting gaan doen, maar een jury laten stemmen. dan gaat dat ten minste ook eens eerlijk.
quote:
sorry, beetje onzorgvuldig.quote:
Het is gewoon geweldige tv om met Fok! te volgen... de commentaren hier zijn om te smullenquote:Op maandag 12 maart 2007 22:53 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
sorry, beetje onzorgvuldig.
Voor sommige is het natuurlijk uitermate zinnig.
![]()
* Bruce117 moet bekennen dat hij er vorig jaar ook bij wasquote:Op maandag 12 maart 2007 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon geweldige tv om met Fok! te volgen... de commentaren hier zijn om te smullen
homoquote:Op maandag 12 maart 2007 22:57 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
* Bruce117 moet bekennen dat hij er vorig jaar ook bij was
10 en 12 mei, al is het dus de vraag of NL er op 12 mei nog bij is... al gun ik het Edsilia erg, ze isquote:Op maandag 12 maart 2007 23:04 schreef MiLalaa het volgende:
![]()
wanneer begint het grote spektakel weer?![]()
Waar heb je die gehoord BVO? Is die al ergens beschikbaar dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:01 schreef BVO het volgende:
De Engelse versie klonk toch wel beter inderdaad.
thanks zit nu op mijn werk maar zal hem vanavond even binnenhalen...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:12 schreef BVO het volgende:
-modbreak- Doe dat maar buiten het forum om. -modbreak-
Bron: Telegraafquote:Edsilia populair bij de Finnen!
door onze redactie
AMSTERDAM - Edsilia Rombley staat na de generale repetitie van gistermiddag plotseling hoog genoteerd in de lijst favorieten. De Ilta-Sanomat, één van de grootste Finse kranten, plaatste vandaag een foto van de Nederlandse zangeres met de tekst: Vahvoilla. Vrij vertaald is dit: grote kanshebber.
Het gastland van het Eurovisiesongfestival ziet ook Denemarken, Wit-Rusland, Zwitserland, Andorra en Letland als kanshebbers om de finale van aanstaande zaterdag te behalen.
Woops. Sorryquote:
Je had 'm ook nog over de schutting kunnen gooien naar [ESF]. Maar volgens mij weten ze het daar alquote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:41 schreef nipeng het volgende:
Zo. TT fixed.
Geil!quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:40 schreef BVO het volgende:
Een streepje.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:07 schreef Ronaldsen het volgende:
En wederom een oostblok feestje.
Wanneer stop Nederland een keer met deze poppenkast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |