Het ging via mail, want onze foon doet raar. Maar ik denk dat er bij haar persoonlijk iets speelt. Iig iets ernstigs.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:34 schreef jessie het volgende:
Weer niet door![]()
Dus ze belde af, maakte nieuwe afspraak en belde die vanmorgen ook weer af
![]()
![]()
Te erg dit!
ja maar jessie, de telefoon doet raar!!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:46 schreef jessie het volgende:
Noiu dan bel je het ggz en dan zg je dat je huisarts een doorverwijzing heeft gestuurd. En dat je een afspraak wilt maken.
The bloody problem is volgens mijn dat Ingrid zelf er helemaal niet zo achteraan zit als ze doet voorkomen en dus met smoesjes komt omdat ze dat hier niet meer durft te melden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:36 schreef Belana het volgende:
ik vind het inmiddels ook alleemaal een beetje vreemd...
edit: als je hulp wilt, echt, dan is die te vinden. ik loop persoonlijk bij een psycholoog en die had ik binnen een week. geen probleem. dus eigenlijk snap ik het allemaal niet zo goed dit, what's the bloody problem?
Ja, maar dan kom je dus nooit uit die vicieuze cirkelquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:24 schreef Moonah het volgende:
Vief, is dat niet wat kort door de bocht?
Ik denk dat het gebrek aan doorzetten juist een aspect is van het hele gedoe waar Ingrid mee te kampen heeft....
Jij denkt het weer eens beter te weten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
The bloody problem is volgens mijn dat Ingrid zelf er helemaal niet zo achteraan zit als ze doet voorkomen en dus met smoesjes komt omdat ze dat hier niet meer durft te melden.
Wat een lieve foto bij die kerstboom! Wat een ogen hebben je kids zeg![]()
Ben ik ook wel met je eens. Maar hoewel ik niet van de fluwelen handschoentjes/zachte heelmeesters ben, denk ik dat zo'n schop onder de kont niet echt constructief is...quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, maar dan kom je dus nooit uit die vicieuze cirkel
Op een gegeven moment moet je ook even volwassen gaan worden hoor, denk ik zo.
Ik weet idd wel wanneer ik mijn zaken moet gaan regelen ipv te blijven weeklagen op de bank dat ik het zo moeilijk heb. Daarom heb ik mijn zaken voor elkaar en jij niet dus, en nee, denk maar niet dat het mij allemaal in de schoot geworpen wordt hoor, alleen je moet zelf eens initiatief gaan nemen ipv steeds te roepen dat het niet lukt en dat je niet durft. Of denk je dat je je dochter daarmee een goed voorbeeld stelt voor later? Een moeder die totaal niet weerbaar is en bij alles aan het handje genomen moet worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:26 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Jij denkt het weer eens beter te weten.![]()
![]()
Dit is wél érg waar vind ik...quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:
Of denk je dat je je dochter daarmee een goed voorbeeld stelt voor later? Een moeder die totaal niet weerbaar is en bij alles aan het handje genomen moet worden.
en ook daar zijn speciale cursussen voorquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
. Of denk je dat je je dochter daarmee een goed voorbeeld stelt voor later? Een moeder die totaal niet weerbaar is en bij alles aan het handje genomen moet worden.
Klopt wat je zegt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:40 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Vivi.... Soms zijn mensen wat voorzichtiger en angstiger, dat is je aangeleerd, of je hebt het in je en zoiets krijg je nu eenmaal niet snel uit iemand...
We kunnen er telkens op terug komen, maar ook daar schiet Ingrid of wie dan ook niets mee op...
Ik zit net even heel serieus na te denken (ja dat kan ik ook) en er zaten een paar feestdagen tussen waardoor zoiets ook al vertraging op loopt.
Het is schijnbaar druk en dan moet je even w8.
Wat ik alleen vreemd blijf vinden is het stroeve kontakt tussen mw en Ingrid en hoe daar mee omgegaan word.
en idd het een feit dat het allemaal wat lang duurd en als je als buitenstaander het leest het heel raar overkomt.
En ik hoop van harte dat er snel de juiste hulp komt
Als ze zich daarvoor durft op te geven dan.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
en ook daar zijn speciale cursussen voor
Waarschijnlijk zou ze er beter aan doen eens toe te kijken hoe jij het allemaal doet ondanks wat je voor je kiezen hebt gekregen en zich vervolgens in een hoekje heel diep te gaan zitten schamen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:50 schreef Bar_en_Mar het volgende:
De toekomst zal het leren... en wij kunnen helaas alleen maar toekijken en proberen zo iemand toch een klein beetje te helpen...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Weet je Vivi, en ik ben blij dat ik dat niet kan hoor, maar denk ergens wel dat er idd mensen zijn waarbij het allemaal niet zo lekker loop/gaat, en dat die telkens weer een duw in de juiste richting moeten krijgen, om dingen voor elkaar te krijgen.
En je leert van je fouten, en bij de een is dat sneller als bij de ander, en een ander tja die zal het nooit leren...
Het is rot hoor ook voor hun.
Maar door eindeloos op hun in te gaan helpt hun niet, en het kost alleen maar onodig energie. (geniet jij maar fijn van je zwangerschap en alles wat er bij komt kijken)
Voor de rest, ach hoe ik het doe ik red me wel, zet me ook graag voor een ander in
Nee hoor, ik zeg gewoon eerlijk wat ik denk. Al kan ik niet veel symphatie voor haar opbrengen afgaande op hoe ze zich hier profileert, maar dat is een 2e.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:55 schreef owlet het volgende:
Jemig Vivi, ben je op een persoonlijke kruistocht tegen Ingrid?
Ik ben het met je eens dat Ingrids passieve houding niets constructiefs bijdraagt, maar ik vind ook dat je nu wel erg onnodig hard bent.
Soms is het wel heel moelijk om assertief te zijn.
Maar daarom mag heus wel eens gezegd worden dat dat veel respect verdient, hoe jij het allemaal doet en meeleeft met iedereen, terwijl van jou het juist wel begrijpelijk zou zijn als je eens wat minder strijdlust zou hebbenquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Weet je Vivi, en ik ben blij dat ik dat niet kan hoor, maar denk ergens wel dat er idd mensen zijn waarbij het allemaal niet zo lekker loop/gaat, en dat die telkens weer een duw in de juiste richting moeten krijgen, om dingen voor elkaar te krijgen.
En je leert van je fouten, en bij de een is dat sneller als bij de ander, en een ander tja die zal het nooit leren...
Het is rot hoor ook voor hun.
Voor de rest, ach hoe ik het doe ik red me wel, zet me ook graag voor een ander in
Dat is jouw mening en daar heb je recht op, ik ben het niet met je eens. waarom is het altijd meteen kinderachtig en afzeiken hier als je gewoon je mening geeft zeg, wat een bsquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi ik vind je echt onnodig hard,
ingrid en djeez zijn passiever, maar je kent niet alle ins en outs, en ja de een is verder in dingen als de ander.
Wat betreft wachttijden, ik ben er geen die loopt te klagen dat het te lang duurt, er achteraan gaat wanneer nodig, maar in sommige regionen is het gewoon een langere wachttijd.
En als we over postgeschiedenissen gaan hebben kan ik alleen maar zeggen de pot verwijt de ketel, jij was ook niet altijd een stabiele persoon wel dan?
Alleen de een leert sneller als de ander. daar kan en mag je iemand niet zo hard op aanpakken.
daarbij met alle respect voor bar ( en dat weet ze wel ) kan je een situatie als die van bar of van sugar of van belana of van ingrid of van wie dan ook ( ik noem even willekeurige namen) elke situatie is anders! en dus ook de manier van omgaan.
en dannerbij je hoeft geen medelijden te tonen en je mag/kan best zeggen dat zeggen dat je der te passief vind maar dat kan op een andere manier en niet zo bottig en beschuldigend als jij nu doet.
zoals owlet al zie het lijkt haast of je iets persoonlijks hebt tegen ingrid.. erg flauw van je behoorlijk kinderachtig.. en zeg dan gewoon helemaal niets.
om de bal dan maar wta betreft opvoeding even terug te kaatsen naar jou, ga jij je kind aanleren dat als iemand het niet perfect doet zoals wenselijk is dat je die dan maar mag afzeiken? !?!
kim ziet er goed uit doet het goed, heeft de probleempjes die elke andere dreumes ook wel eens heeft.
Ik denk dat kim niets aan liefde aandacht vertrouwen te kort komt door djeez en ingrid.
kijk eerst eens in de spiegel voor je zo oordeelt over mensenquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en daar heb je recht op, ik ben het niet met je eens.
Zie edit. daarbij, wie zegt dat ik niet in de spiegel kijk, ik heb natuurlijk ook mijn mankementen als ieder mens. Zelfmedelijden en gebrek aan daadkracht en daar vervolgens smoesjes voor verzinnen vallen daar echter niet onder en is ook iets waar ik erg slecht tegen kan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
kijk eerst eens in de spiegel voor je zo oordeelt over mensen![]()
quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:20 schreef Belana het volgende:
ik erger me er gewoon aan want er zijn mensen met problemen die hier ondergesneeuwd worden door deze idioterie en dat zijn verdorie mensen die wel wat doen en die onze aandacht verdiend hebben.
Nou, ik ben blij dat ik dus toch niet de enige ben die er zo langzamerhand de kriebels van krijgt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:20 schreef Belana het volgende:
Nou, het begon met een post van mij en die deed ik omdat ik net als vivi een beetje genoeg heb van de aandachttrekkerij. iedereen geeft er steeds weer lekker aandacht aan... ooooow wat zielig, wat erg, wat dit, wat dat. Ik snap heus dat mensen verschillend zijn etc. maar dit gaat te ver hoor. ik denk idd wel dat ingrid een probleem heeft en dat ze hulp nodig heeft, maar ik weet zeker dat die hulp er is, zonder al te veel problemen.
ik erger me er gewoon aan want er zijn mensen met problemen die hier ondergesneeuwd worden door deze idioterie en dat zijn verdorie mensen die wel wat doen en die onze aandacht verdiend hebben.
Ik zal het allemaal ook wel weer niet zo subtiel brengen, maar het stoort me gewoon. ik geloof er gewoon niks meer van en dat is dan toch echt te danken aan ingrid zelf.
Ik kan me ook nog een situatie herinneren toen jouw 'teerbeminde' het allemaal toch niet zo zag zitten om vader te worden. Dingen die je toen gepost (en weer verwijderd) hebt, waren nou ook niet het toonbeeld van stabiliteit. Dus doe niet zo puberaal.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:
En je gaat die sensatietopics van mij waarvan de helft zo vet als een soap aangezet was omdat ik de sensatie zo leuk vond toch alsjeblieft niet vergelijken met dit he...puhlease...
Wat heeft dat met MIJN stabiliteit te maken dan? Ieder mens die emotioneel ingrijpende dingen meemaakt reageert daar op hoor, dat zegt niets over wel of niet stabiel zijn maar over doodnormale menselijke emoties in een extreme situatie, daarbij heb ik er heel sec over gepost, zonder labiele toestanden dus ik weet werkelijk waar niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:32 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog een situatie herinneren toen jouw 'teerbeminde' het allemaal toch niet zo zag zitten om vader te worden. Dingen die je toen gepost (en weer verwijderd) hebt, waren nou ook niet het toonbeeld van stabiliteit. Dus doe niet zo puberaal.
Ik ben het eens met je dat Ingrid wel erg passief overkomt en in de slachtofferrol duikt, daar niet van hoor.
Inderdaad, als Ingrid het zelf niet kan/doet/durft dan is Djeez de aangewezen persoon om NU hulp in te roepen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:39 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Djeez niet compleet ongerust de huisarts en maatschappelijk werk en alle mogelijke instanties belt met de mededeling 'het gaat niet goed met m'n vrouw en we hebben NU hulp nodig".![]()
Erg verstandige opmerking idd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het hele verhaal wel in dit topic hoort... Hier gaat het toch om depressies tijdens en na de zwangerschap?
Volgens mij is Ingrid depressief over van alles en nog wat maar hoort dat iig niet hier maar gewoon in R&P. Kan het hier idd gewoon weer verder gaan over PND's etc.
Wat kosten die nu tegenwoordig?quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, gezellig!Keuvelen over postnatale depressies.
Ja, vergelijken, net als littekens!quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, gezellig!Keuvelen over postnatale depressies.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:08 schreef Sugar het volgende:
Nou, dat van mij zie je al bijna niet meer.
dat lijkt me een wijs besluitquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het hele verhaal wel in dit topic hoort... Hier gaat het toch om depressies tijdens en na de zwangerschap?
Volgens mij is Ingrid depressief over van alles en nog wat maar hoort dat iig niet hier maar gewoon in R&P. Kan het hier idd gewoon weer verder gaan over PND's etc.
Dit dus.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Nú heeft Kim er mss nog niet zo'n last van/ erg in. Maar wil je zo'n patroon doorbreken dan ben je al gauw een aantal jaren verder. Dus is het ook (of wmb eigenlijk voorál...) in Kims belang dat er nú serieus actie wordt ondernomen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk nl. niet dat Kim nu al iets te kort komt en ik mag toch hopen dat CB's en huisartsen slim genoeg zijn om het te signaleren als het niet goed zou lopen voor Kim.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Sugar hoe is het nu met jou?
dit zegt genoegquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Sugar hoe is het nu met jou?
Dat was ook mijn reactie idd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry hoor! Trouwens géén sorry. Ik vind dit echt een bezopen reactie.
![]()
Waarom? Ik mag hier niet meer posten over mezelf begrijp ik. Ben gewoon benieuwd hoe het met Sugar gaat.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry hoor! Trouwens géén sorry. Ik vind dit echt een bezopen reactie.
![]()
Ik ga geen topic in r&p openen. Dat heeft toch geen nut. Dan komt bv Vivi toch weer bashen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef YPPY het volgende:
Ingrid, heb je bovenstaande reacties (over jou!) gelezen en wat ga je nu voor actie ondernemen? Heb je het riagg al gebeld voor een afspraak? Of de huisarts? Djeez of iemand anders opdracht gegeven dat te doen? Een topic in r&p geopend? Doe iets! Voor Kim. Ze leert nu dat wat je nu doet goed is en ze heeft er later echt veel meer aan als ze zelf haar problemen aan kan pakken in plaats van steeds af te wachten.
Meid, je hebt iig je portie aandacht weer binnen! Well done en succes verder met je (slachtoffer)leven!quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Waarom? Ik mag hier niet meer posten over mezelf begrijp ik. Ben gewoon benieuwd hoe het met Sugar gaat.
Ah! Weer iemand om de schuld te geven!quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:36 schreef Ingrid19 het volgende:
Dan komt bv Vivi toch weer bashen.
Ehm, ja... eh... ik zou dan op z'n minst verwachten dat je iets zou zeggen als 'Ok, begrepen, ik zal het er hier niet meer over hebben.' Nu negeer je echt alles wat er gezegd is en gaat verder met mooi weer spelen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Waarom? Ik mag hier niet meer posten over mezelf begrijp ik. Ben gewoon benieuwd hoe het met Sugar gaat.
De mijne dus ook..quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was ook mijn reactie idd.
Volgens mij is het iig duidelijk dat we het onderwerp hier beter kunnen laten rusten, dit schiet echt niet op zo.
Ja, want iedereen die niet gewoon meespeelt met jouw "Ooh, wat ben ik toch ziehielig"-act is je aan het bashen, toch Ingrid? Want juist daarmee ben je zo geholpen, toch? dat geeft je kracht en zet je aan tot daden...uhuh..Meisje meisje..wat ga jij het nog zwaar krijgen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:36 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik ga geen topic in r&p openen. Dat heeft toch geen nut. Dan komt bv Vivi toch weer bashen.
De huisarts is er straks pas weer.
Vrij simpel. Jij laat zien dat je in elk geval in staat bent totquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:52 schreef Sugar het volgende:
Ik krijg geen preek van jullie. Waarom niet? Omdat het hier niet hoort? Check dan mijn postgeschiedenis even.
Dat wilde ik ook posten, maar wist niet precies hoe ik het het beste kon omschrijvenquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef nebelung het volgende:
[..]
Vrij simpel. Jij laat zien dat je in elk geval in staat bent tot
A) zelfreflectie (te veel misschien bijna)
B) dingen bij kop en kont te pakken
C) dingen onder ogen te zien
D) het belang van je kinderen voorop te zetten
en
E) presenteer je je niet als slachtoffer, je gaat niet zelf achterover zitten en roepen 'help mij, help mij',
A. Een aantal van de dingen die nebelung zegt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:52 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het wel heftig, hoor, alle reacties op hoe Ingrid in elkaar zit en hoe erg dat ook voor Kim is. Jullie gaan er met z'n allen vanuit dat het komt door onhandigheid en "on-assertiviteit", toch? Niet door een bewust iets van Ingrid?
Ik ben bewust zo min mogelijk aan het eten.
Ik heb daardoor soms weinig energie, zo weinig dat ik hoop dat ik de wandeling met de kindjes goed kan afmaken. Zo weinig dat ik hoop niet van mijn stokje te gaan, omdat ik niet weet hoe dat met kinderen zou moeten. Ik vind dat veel onverantwoordelijker dan vanuit onhandigheid of onwetendheid niet assertief omgaan met hulpverleners.
Ik krijg geen preek van jullie. Waarom niet? Omdat het hier niet hoort? Check dan mijn postgeschiedenis even.
Alsjeblieft niet zegquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:27 schreef Belana het volgende:
ja hoor, laten we vooral weer heel lief voor elkaar blijven of ons mond houden![]()
Vind ik ook, maar goh joh, hoe lang zijn er nu al niet dergelijke dingen aan de hand. Eerst ging het gewoon om twee mensen die er een potje van maakten. Nu is er een kind bij betrokken. Maar als je doorhebt dat alles wat je zegt toch geen effect hebt. Tja dan trek ik gewoon m'n handen er vanaf.quote:Ingrid mag hier blijkbaar ellenlange zeurverhalen houden op niks af, maar daar mag geen commentaar op gegeven worden want dat heeft geen zin. nee, dat klopt, heeft het ook niet, ben ik van overtuigd. maar dat zachte "och arme....wat erg... je zou dit of dat moeten doen etc" dat heeft dus OOK geen zin, want daar gebeurt ook geen flikker mee. Nou, dan zeg ik, ga dan maar weg.
en ja, ik vind het heel triest dit, zeker voor Kim.
Volgens mij maak je er nu meer van dan dat er is hoor... Er zitten hier ook mensen bij die wel heel veel tijd en moeite in ze gestoken hebben, Vicky heeft heel lang met Ingrid op msn gezeten en ook die krijgt op een gegeven moment geen sjoege. .quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:35 schreef phileine het volgende:
Gelukkig nog wat sympathiekere geluiden. Ik sluit me helemaal aan bij Jessie, Bixis en nebelung, ik schrik echt van de vijandigheid naar Ingrid toe. Er zijn echt plaatsen waar enorme wachtlijsten zijn bij de GGZ, vooral in deze tijd van het jaar, zes weken was bijvoorbeeld altijd vrij standaard bij Parnassia in Den Haag. En als je er niet zelf assertief achteraan ging vaak nog veel langer.
Laat gebrek aan assertiviteit nou net een probleem zijn van veel mensen die hulp nodig hebben, zoals Ingrid. Je moet ook maar weten hoe je dat allemaal aanpakt. No offence, maar die handigheid heeft naast persoonlijkheid ook wel van alles te maken met hoe goed je bent opgeleid, uit welke laag van de samenleving je komt, etc. En ironisch genoeg is dat volgens mij ook precies waarom Ingrid steeds zo wordt uitgekotst en bijvoorbeeld Sugar niet. Door de manier waarop ze erover kunnen vertellen, de mate van zelfreflectie. Juist dat duiken laat toch zien dat Ingrid het niet alleen kan en hard die hulp nodig heeft. En denk je die te geven door haar te vragen op te sodemieteren uit dit topic?
Fijn dat jullie allemaal je ergenis hebben kunnen uiten en samen hebben kunnen bashen. Maar ik denk niet dat Ingrid er veel mee geholpen is, behalve van de regen in de drup. Maar ik geloof ook niet dat dat een grote zorg was hier...
Misschien niet, maar ze zouden wel eens expres iets anders moeten doen dan nu.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef jessie het volgende:
Maar misschien is Sugar daar wel toe in staat en Ingrid niet. Jezus zeg alsof Ingrid en Djeez expres doen zoals ze doen!
het verschil is: sjaks post is constructief, meedenkend. en geirriteerd / kwaad worden is heel menselijk, maar het vervelende van zo'n forum is dat het geen één op één contact is, maar een groepsproces. het stapelt zo vreselijk hard op als iedereen ineens achter elkaar hetzelfde gaat zitten zeggen. dan denk ik alleen maar 'ho, stop nou effe, ze heeft er toch al van langs gekregen? moet je nou echt zo nodig ook je eigen hart nog luchten?' houd rekening met elkaar, dat is alles. een beetje medemenselijkheid is toch niet zoveel gevraagd. en dan heb ik 't helemaal niet speciaal tegen jou belana, maar gewoon in 't algemeen, dat zulke dingen vaak gebeuren. en vooral als het gaat om iemand die zich niet zo heel goed verweren kan vind ik dat zo'n grens al snel bereikt is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:13 schreef Belana het volgende:
edit: en sjak's post is idd heel goed. klopt volkomen.
Wat je zou kunnen doen is van te voren op te schrijven hoe het met je gaat en wat je er zelf van denkt (om weer te gaan werken, of op welke termijn, of juist niet te gaan werken etc.) Dus de vragen te beantwoorden die je denkt dat ze gaan stellen. Als je dan niet uit je woorden kunt komen kun je ze altijd die brief nog geven (wel terug vragen hoor!). Dat helpt misschien. En ik denk dat je diep van binnen wel antwoord weet op die vragen. Anders kun je er altijd nog voor kiezen om alleen op te schrijven hoe je je voelt en hun de beslissing te laten nemen waar je al dan niet stabiel genoeg voor bentquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:54 schreef Sugar het volgende:
Ik kreeg vandaag mail van mijn werk dat binnenkort de ziekmeld-instelling (ik weet niet hoe je zoiets noemt) een gesprek met me zal plannen over hoe alles gaat. Ik vind het eng. Ik weet helemaal niet of ik weer kan werken, of dat goed is, of ik daar al tegen opgewassen ben. Stom klinkt dit, maar ik vind het echt eng dat ik moet vertellen hoe het is, omdat ik zelf ook niet zo goed weet wat ik kan en voor welke dingen ik stabiel genoeg ben.![]()
Is ook eng, ik weet je kunt dit niet vergelijken maar ga toch even een vb in de groep gooien.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:54 schreef Sugar het volgende:
Ik kreeg vandaag mail van mijn werk dat binnenkort de ziekmeld-instelling (ik weet niet hoe je zoiets noemt) een gesprek met me zal plannen over hoe alles gaat. Ik vind het eng. Ik weet helemaal niet of ik weer kan werken, of dat goed is, of ik daar al tegen opgewassen ben. Stom klinkt dit, maar ik vind het echt eng dat ik moet vertellen hoe het is, omdat ik zelf ook niet zo goed weet wat ik kan en voor welke dingen ik stabiel genoeg ben.![]()
Dit komt toch kut over of niet. En Sugar geen aanval naar jou hoor. Zo bedoel ik het niet. Maar gaan we nou vergelijken hoe de ene depressieve het aanpakt tegenover de andere? Ow wauw neem daar eens voorbeeld aan, bla bla bla.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef dutchie het volgende:
En Sugar, jij pakt wel aan. Je bent misschien dan in een ontkenningsfase wat bepaalde dingen betreft, maar je pakt wel je problemen aan.
Lief dat je het vraagt Lishequote:Op donderdag 4 januari 2007 19:57 schreef Lishe het volgende:
Ladybos, hoe is het met je? Ik zie of spreek je hier zo weinig.![]()
Misschien klinkt het kut. Maar het gaat me totaal niet om te vergelijken. Ik stoor me alleen aan het feit (nou ja dutch, je kunt net zo goed gelijk je hoofd op de rails leggen nu met deze opmerkingquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:32 schreef jessie het volgende:
[..]
Dit komt toch kut over of niet. En Sugar geen aanval naar jou hoor. Zo bedoel ik het niet. Maar gaan we nou vergelijken hoe de ene depressieve het aanpakt tegenover de andere? Ow wauw neem daar eens voorbeeld aan, bla bla bla.
En dan weer over Djeez. Zou die jongen het misschien niet net zo moeilijk hebben. Het is zomaar iets wat in me opkomt hoor![]()
Phileine meid, jij zegt het dan allemaal weer zoals ik het in me hoofd hebt. Ik mis je heldere kijk hier op dingen meid(zei ik ooit dat wij elkaar nooit zo begrepen
)
Professioneel als in psych? Want daar heb ik bericht van. 20 maart mag ik (pas) heen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef dutchie het volgende:
Phileine, je hebt gelijk. Alleen zie ik niet in dat ik ergens aan het afzeiken ben geweest. En als dat zo overgekomen is dan spijt me dat wel. Misschien is het meer dat ik vaak methun posts heb gelezen en zó vaak heb ik juist niet gereageerd. Nu dus wel. Noem het maar die bekende druppel. En eerlijk is eerlijk ik heb me wel een beetje laten meeslepen. Maar ik meende alles wat ik zei. Ik sta daar nog steeds achter. Hoop van harte dat ze allebei die goedbedoelde 'schop onder de kont' krijgen en iets doen aan hun problemen. Dat ze hulp krijgen, via hun omgeving en professioneel en snel. Maar ik hou mijn hart vast, net als zovelen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |