abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:04:33 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44999104
Ja, gezellig! Keuvelen over postnatale depressies.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:04:55 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44999116
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het hele verhaal wel in dit topic hoort... Hier gaat het toch om depressies tijdens en na de zwangerschap?
Volgens mij is Ingrid depressief over van alles en nog wat maar hoort dat iig niet hier maar gewoon in R&P. Kan het hier idd gewoon weer verder gaan over PND's etc.
Erg verstandige opmerking idd.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:05:25 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44999129
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef Sugar het volgende:
Wat kosten die nu tegenwoordig?
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:06:39 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44999171
Nóu...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:06:43 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44999172
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef Sugar het volgende:
Ja, vergelijken, net als littekens!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:08:49 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44999225
Nou, dat van mij zie je al bijna niet meer.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:13:01 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44999328
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:08 schreef Sugar het volgende:
Nou, dat van mij zie je al bijna niet meer.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:44:04 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_45000146
quote:
Ik vraag me sowieso af of het hele verhaal wel in dit topic hoort... Hier gaat het toch om depressies tijdens en na de zwangerschap?
Volgens mij is Ingrid depressief over van alles en nog wat maar hoort dat iig niet hier maar gewoon in R&P. Kan het hier idd gewoon weer verder gaan over PND's etc.
dat lijkt me een wijs besluit
stormy waters...
sailin'
pi_45000176
Ik moet nog even iets kwijt hoor.
Juist door de postgeschiedenis merk je toch dat ze beiden heel erg hard hulp nodig hebben. Ja een stabiel verstandelijk vermogend, sociaal handig persoon zal daar zelf achteraan gaan. Iemand die dat dus niet kan niet. Dit is absoluut niet neerbuigend bedoeld naar Ingrid en Djeez toe trouwens. Juist niet. De ene heeft nou eenmaal wat meer denkertjes, voelspietjes, begrippertjes enz ls de ander. En wat de ene mist kand e ander mooi aanvullen. En bij de ene zal dat 100 keer moeten en werkt het nooit, bij de ander 1 keer en werkt het meteen. Bij een ander misschien een miljoen keer en werkt het een beetje.
Een beetje hulpverlener had trouwens allang een keer op de stoep gestaan daar.

Ingrid ook al staan er wachtlijsten, volgens mij is er helemaal niet duidelijk of er een afspraak gemaakt is. Je huisarts heeft de verwijskaart voglens mij doorgestuurd. Ik zou als ik jou was nu even de telefoon pakken. De huisarts om het goede nummer vragen als je die niet kan vinden. Dan de ggz bellen en vragen of alles is aangekomen en waneer je een afspraak hebt.
Ook zou ik de overkoepelende organistatie van mw nu bellen en zeggen dat je zo snel mogelijk iemand wil spreken om concreets iets te kunnen doen aan alles waar je mee loopt.
Kus en ik hoop echt dat het je gaat lukken
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:47:31 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45000231
quote:
Dit dus.
Maar ik denk dat Ingrid het minder confronterend vindt om haar problemen af te schuiven op de zgn hormonen dan onder ogen te zien dat er structureel iets niet helemaal lekker zit.

En idd, de rol van Djeez.... Mán! Je vrouw riep hier nog geen week geleden (al dan niet gemeend, maar toch iig voor de aandacht) dat ze zich van kant wilde maken en nu is het maar een beetje van lalalalalaaaaaatmaar...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:03:17 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_45000621
dat is dus precies de smaak die ik erbij heb. een hoop geschreeuw om aandacht en er dan vervolgens weer over doen alsof er niks aan de hand is. dat stoort me. dat vind ik niet kloppen.
en jessie, ja hoor, ik denk zeker dat ingrid en djeez sociaal zwak zijn en hulp nodig hebben en en en... maar dat is geen vrijbrief om overal en altijd maar alle aandacht op te eisen en dan vervolgens niks te doen, sorry, dat vind ik echt.
ik stel idd voor dat ingrid's verhaal naar R&P verhuist met onmiddelijke ingang.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:07:13 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45000714
En als Djeez het niet doet, hebben ze geen ouders/familie/vrienden die met een klein beetje verstand zorgen dat er hulp komt? Noem mij maar een miep, maar in alle situaties staan voor mij de kinderen voorop. Welk probleem iemand ook heeft. Als je het voor jezelf niet doet, doe het dan in godsnaam voor je kind. Die heeft er niet om gevraagd. Het was haar schuld niet dat ze geboren werd, die verantwoordelijkheid lag en ligt bij de ouders. NEEM die verantwoordelijkheid dan verdomme ook eens.
begin een beetje pissig te worden als moederkloek
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:11:49 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45000823
Het enige wat dan weer mijn angst is, is dat ze door dit sort reacties juist weer helemaal niks doen en dat het alleen maar erger wordt.

Ik denk nl. niet dat Kim nu al iets te kort komt en ik mag toch hopen dat CB's en huisartsen slim genoeg zijn om het te signaleren als het niet goed zou lopen voor Kim.

Voor de toekomst van Kim hoop ik echter wel dat jullie stappen zullen ondernemen om het eea wat stabieler te maken. Zowel emotioneel als financieel.

Bel alsjeblieft dat GGZ en als dat niet lukt, bel dan de huisarts weer. Maak gewoon een afspraak en vertel je verhaal daar nog een keer. Doen! Echt!

Maar goed, ik denk echt dat het hier niet meer hoort en zou je willen adviseren om een topic in R&P te openen over je depressie/faalangst om te kijken of mensen daar nog tips hebben over hoe er mee om te gaan.

Zien jullie families trouwens niet dat het niet goed loopt? Zeggen die daar niks van?
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:15:50 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45000908
Als ik zo alle reacties achter elkaar lees komt het wel erg streng naar Ingrid toe over lijkt me.

Ingrid, je bent volwassen. Dat houdt in dat je geacht wordt voor jezelf te kunnen zorgen. Je hebt hier enorm veel tips en advies gekregen, dóe er wat mee. Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen leven in je eigen handen. Daar kún je dus voor kiezen....
En wat Kim betreft... Je bent het imo aan haar verschuldigd je problemen nu eens grondig en structureel aan te gaan pakken. Want voor je het weet neemt ze het patroon van je kop in het zand steken van je over, serieus! Jullie zijn haar voorbeeld, haar rolpatroon. Wat jullie dóen (of niet doen... ) zal voor haar 'normaal' zijn. Ze weet niet beter dan dat hetgeen haar ouders doen is zoals het hoort. En je kunt mij niet wijsmaken dat je zou willen dat Kim er ook zo'n puinhoop van maakt dat ze op haar 23e op een forum roept dat ze er een eind aan wil maken. Je gunt haar toch beter? Nou, begin dan zélf het goede voorbeeld te geven door daadwerkelijk actie te ondernemen en je niet zo passief op te stellen. Succes!
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:18:42 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45000975
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk nl. niet dat Kim nu al iets te kort komt en ik mag toch hopen dat CB's en huisartsen slim genoeg zijn om het te signaleren als het niet goed zou lopen voor Kim.
Nú heeft Kim er mss nog niet zo'n last van/ erg in. Maar wil je zo'n patroon doorbreken dan ben je al gauw een aantal jaren verder. Dus is het ook (of wmb eigenlijk voorál...) in Kims belang dat er nú serieus actie wordt ondernomen.
pi_45001140
Sugar hoe is het nu met jou?
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:31:49 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45001287
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Sorry hoor! Trouwens géén sorry. Ik vind dit echt een bezopen reactie.
pi_45001333
Ingrid, heb je bovenstaande reacties (over jou!) gelezen en wat ga je nu voor actie ondernemen? Heb je het riagg al gebeld voor een afspraak? Of de huisarts? Djeez of iemand anders opdracht gegeven dat te doen? Een topic in r&p geopend? Doe iets! Voor Kim. Ze leert nu dat wat je nu doet goed is en ze heeft er later echt veel meer aan als ze zelf haar problemen aan kan pakken in plaats van steeds af te wachten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:33:56 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_45001343
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:26 schreef Ingrid19 het volgende:
dit zegt genoeg
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:34:37 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45001365
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat was ook mijn reactie idd.

Volgens mij is het iig duidelijk dat we het onderwerp hier beter kunnen laten rusten, dit schiet echt niet op zo.
pi_45001376
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom? Ik mag hier niet meer posten over mezelf begrijp ik. Ben gewoon benieuwd hoe het met Sugar gaat.
pi_45001416
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef YPPY het volgende:
Ingrid, heb je bovenstaande reacties (over jou!) gelezen en wat ga je nu voor actie ondernemen? Heb je het riagg al gebeld voor een afspraak? Of de huisarts? Djeez of iemand anders opdracht gegeven dat te doen? Een topic in r&p geopend? Doe iets! Voor Kim. Ze leert nu dat wat je nu doet goed is en ze heeft er later echt veel meer aan als ze zelf haar problemen aan kan pakken in plaats van steeds af te wachten.
Ik ga geen topic in r&p openen. Dat heeft toch geen nut. Dan komt bv Vivi toch weer bashen.
De huisarts is er straks pas weer.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:36:43 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45001426
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Waarom? Ik mag hier niet meer posten over mezelf begrijp ik. Ben gewoon benieuwd hoe het met Sugar gaat.
Meid, je hebt iig je portie aandacht weer binnen! Well done en succes verder met je (slachtoffer)leven!
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:37:21 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45001443
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:36 schreef Ingrid19 het volgende:
Dan komt bv Vivi toch weer bashen.
Ah! Weer iemand om de schuld te geven!
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:37:58 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45001467
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ehm, ja... eh... ik zou dan op z'n minst verwachten dat je iets zou zeggen als 'Ok, begrepen, ik zal het er hier niet meer over hebben.' Nu negeer je echt alles wat er gezegd is en gaat verder met mooi weer spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')