abonnement Unibet Coolblue
pi_44992118
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

. Of denk je dat je je dochter daarmee een goed voorbeeld stelt voor later? Een moeder die totaal niet weerbaar is en bij alles aan het handje genomen moet worden.
en ook daar zijn speciale cursussen voor
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:46:58 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992280
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:40 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Vivi.... Soms zijn mensen wat voorzichtiger en angstiger, dat is je aangeleerd, of je hebt het in je en zoiets krijg je nu eenmaal niet snel uit iemand...

We kunnen er telkens op terug komen, maar ook daar schiet Ingrid of wie dan ook niets mee op...

Ik zit net even heel serieus na te denken (ja dat kan ik ook) en er zaten een paar feestdagen tussen waardoor zoiets ook al vertraging op loopt.
Het is schijnbaar druk en dan moet je even w8.

Wat ik alleen vreemd blijf vinden is het stroeve kontakt tussen mw en Ingrid en hoe daar mee omgegaan word.

en idd het een feit dat het allemaal wat lang duurd en als je als buitenstaander het leest het heel raar overkomt.
En ik hoop van harte dat er snel de juiste hulp komt
Klopt wat je zegt.

Maar het is wel een feit dat als je de hele postgeschiedenis bekijkt het wel altijd erg toevallig is dat bij haar nu nooit iets lukt wat een ander wel gewoon voor elkaar krijgt.
En nee, erop terugkomen daar schiet ze wrs niets mee op, maar met dat eindeloos gezever over dat het allemaal niet lukt en dan weer wordt afgezegd of ze niet durft of dat er een ufo op d'r hoofd is geland waardoor ze ineens paars zag met gele stippen en wij die dan allemaal " Ach, wat erg voor je! " roepen schiet ze al helemaal niets op...
En daarbij geloof ik het gewoon niet meer. Mede door die hele postgeschiedenis komt ze over als een grote smoesdoos die het ergens wel lekker comfortabel vind in die slachtofferrol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 03-01-2007 23:52:59 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:47:25 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992301
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

en ook daar zijn speciale cursussen voor
Als ze zich daarvoor durft op te geven dan.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44992382
De toekomst zal het leren... en wij kunnen helaas alleen maar toekijken en proberen zo iemand toch een klein beetje te helpen...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:52:12 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992455
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:50 schreef Bar_en_Mar het volgende:
De toekomst zal het leren... en wij kunnen helaas alleen maar toekijken en proberen zo iemand toch een klein beetje te helpen...
Waarschijnlijk zou ze er beter aan doen eens toe te kijken hoe jij het allemaal doet ondanks wat je voor je kiezen hebt gekregen en zich vervolgens in een hoekje heel diep te gaan zitten schamen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44992605
Jemig Vivi, ben je op een persoonlijke kruistocht tegen Ingrid?
Ik ben het met je eens dat Ingrids passieve houding niets constructiefs bijdraagt, maar ik vind ook dat je nu wel erg onnodig hard bent.
Soms is het wel heel moelijk om assertief te zijn.
pi_44992657
Weet je Vivi, en ik ben blij dat ik dat niet kan hoor, maar denk ergens wel dat er idd mensen zijn waarbij het allemaal niet zo lekker loop/gaat, en dat die telkens weer een duw in de juiste richting moeten krijgen, om dingen voor elkaar te krijgen.
En je leert van je fouten, en bij de een is dat sneller als bij de ander, en een ander tja die zal het nooit leren...

Het is rot hoor ook voor hun.

Voor de rest, ach hoe ik het doe ik red me wel, zet me ook graag voor een ander in
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44992709
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Weet je Vivi, en ik ben blij dat ik dat niet kan hoor, maar denk ergens wel dat er idd mensen zijn waarbij het allemaal niet zo lekker loop/gaat, en dat die telkens weer een duw in de juiste richting moeten krijgen, om dingen voor elkaar te krijgen.
En je leert van je fouten, en bij de een is dat sneller als bij de ander, en een ander tja die zal het nooit leren...

Het is rot hoor ook voor hun.
Maar door eindeloos op hun in te gaan helpt hun niet, en het kost alleen maar onodig energie. (geniet jij maar fijn van je zwangerschap en alles wat er bij komt kijken )
Voor de rest, ach hoe ik het doe ik red me wel, zet me ook graag voor een ander in
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:02:45 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992848
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:55 schreef owlet het volgende:
Jemig Vivi, ben je op een persoonlijke kruistocht tegen Ingrid?
Ik ben het met je eens dat Ingrids passieve houding niets constructiefs bijdraagt, maar ik vind ook dat je nu wel erg onnodig hard bent.
Soms is het wel heel moelijk om assertief te zijn.
Nee hoor, ik zeg gewoon eerlijk wat ik denk. Al kan ik niet veel symphatie voor haar opbrengen afgaande op hoe ze zich hier profileert, maar dat is een 2e.
En ja, soms is het moeilijk om assertief te zijn..dat weet jij, dat weet ik, maar de kunst is om het dan dan toch te doen als je iets wil veranderen. Met miepen op een forum kom je ook niet verder. En zolang het alleen om jezelf gaat, soit, zoek het lekker uit, maar je trekt wel een kind waar je voor verantwoordelijk bent mee in die ellende, dat lijkt me wel een goede reden om jezelf eens te vermannen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:04:57 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44992910
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Weet je Vivi, en ik ben blij dat ik dat niet kan hoor, maar denk ergens wel dat er idd mensen zijn waarbij het allemaal niet zo lekker loop/gaat, en dat die telkens weer een duw in de juiste richting moeten krijgen, om dingen voor elkaar te krijgen.
En je leert van je fouten, en bij de een is dat sneller als bij de ander, en een ander tja die zal het nooit leren...

Het is rot hoor ook voor hun.

Voor de rest, ach hoe ik het doe ik red me wel, zet me ook graag voor een ander in
Maar daarom mag heus wel eens gezegd worden dat dat veel respect verdient, hoe jij het allemaal doet en meeleeft met iedereen, terwijl van jou het juist wel begrijpelijk zou zijn als je eens wat minder strijdlust zou hebben
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:45:54 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994114
Vivi ik vind je echt onnodig hard,
ingrid en djeez zijn passiever, maar je kent niet alle ins en outs, en ja de een is verder in dingen als de ander.
Wat betreft wachttijden, ik ben er geen die loopt te klagen dat het te lang duurt, er achteraan gaat wanneer nodig, maar in sommige regionen is het gewoon een langere wachttijd.
En als we over postgeschiedenissen gaan hebben kan ik alleen maar zeggen de pot verwijt de ketel, jij was ook niet altijd een stabiele persoon wel dan?
Alleen de een leert sneller als de ander. daar kan en mag je iemand niet zo hard op aanpakken.

daarbij met alle respect voor bar ( en dat weet ze wel ) kan je een situatie als die van bar of van sugar of van belana of van ingrid of van wie dan ook ( ik noem even willekeurige namen) elke situatie is anders! en dus ook de manier van omgaan.

en dannerbij je hoeft geen medelijden te tonen en je mag/kan best zeggen dat zeggen dat je der te passief vind maar dat kan op een andere manier en niet zo bottig en beschuldigend als jij nu doet.
zoals owlet al zie het lijkt haast of je iets persoonlijks hebt tegen ingrid.. erg flauw van je behoorlijk kinderachtig.. en zeg dan gewoon helemaal niets.

om de bal dan maar wta betreft opvoeding even terug te kaatsen naar jou, ga jij je kind aanleren dat als iemand het niet perfect doet zoals wenselijk is dat je die dan maar mag afzeiken? !?!
kim ziet er goed uit doet het goed, heeft de probleempjes die elke andere dreumes ook wel eens heeft.
Ik denk dat kim niets aan liefde aandacht vertrouwen te kort komt door djeez en ingrid.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:52:20 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44994313
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi ik vind je echt onnodig hard,
ingrid en djeez zijn passiever, maar je kent niet alle ins en outs, en ja de een is verder in dingen als de ander.
Wat betreft wachttijden, ik ben er geen die loopt te klagen dat het te lang duurt, er achteraan gaat wanneer nodig, maar in sommige regionen is het gewoon een langere wachttijd.
En als we over postgeschiedenissen gaan hebben kan ik alleen maar zeggen de pot verwijt de ketel, jij was ook niet altijd een stabiele persoon wel dan?
Alleen de een leert sneller als de ander. daar kan en mag je iemand niet zo hard op aanpakken.

daarbij met alle respect voor bar ( en dat weet ze wel ) kan je een situatie als die van bar of van sugar of van belana of van ingrid of van wie dan ook ( ik noem even willekeurige namen) elke situatie is anders! en dus ook de manier van omgaan.

en dannerbij je hoeft geen medelijden te tonen en je mag/kan best zeggen dat zeggen dat je der te passief vind maar dat kan op een andere manier en niet zo bottig en beschuldigend als jij nu doet.
zoals owlet al zie het lijkt haast of je iets persoonlijks hebt tegen ingrid.. erg flauw van je behoorlijk kinderachtig.. en zeg dan gewoon helemaal niets.

om de bal dan maar wta betreft opvoeding even terug te kaatsen naar jou, ga jij je kind aanleren dat als iemand het niet perfect doet zoals wenselijk is dat je die dan maar mag afzeiken? !?!
kim ziet er goed uit doet het goed, heeft de probleempjes die elke andere dreumes ook wel eens heeft.
Ik denk dat kim niets aan liefde aandacht vertrouwen te kort komt door djeez en ingrid.
Dat is jouw mening en daar heb je recht op, ik ben het niet met je eens. waarom is het altijd meteen kinderachtig en afzeiken hier als je gewoon je mening geeft zeg, wat een bs

En je gaat die sensatietopics van mij waarvan de helft zo vet als een soap aangezet was omdat ik de sensatie zo leuk vond toch alsjeblieft niet vergelijken met dit he...puhlease...

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 04-01-2007 00:58:34 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:53:32 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994348
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en daar heb je recht op, ik ben het niet met je eens.
kijk eerst eens in de spiegel voor je zo oordeelt over mensen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:55:19 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44994399
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

kijk eerst eens in de spiegel voor je zo oordeelt over mensen
Zie edit. daarbij, wie zegt dat ik niet in de spiegel kijk, ik heb natuurlijk ook mijn mankementen als ieder mens. Zelfmedelijden en gebrek aan daadkracht en daar vervolgens smoesjes voor verzinnen vallen daar echter niet onder en is ook iets waar ik erg slecht tegen kan.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:05:27 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994676
Ik wou er alleen mee duidelijk maken dat je iemand gewoon niet alleen kan afrekenen op zijn/haar posthistorie..
en je mag bets een mening hebben, maar je maakt gewoon onnodige flauwe lullige opmerkingen zoals ook in het v&a topic.. zeg dan gewoon niets.. je hoetf niets te zeggen.. en ik snap je redenatie wat betreft smoesjes heel goed.. maar zoals ik ook zei je kent niet alle ins en outs.. dus kan je niet zo hard je oordeel vellen en er maar het beste vanuit gaan dat wat in dit geval ingrid zegt dat ook zo is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44994743
Kunnen we dit niet gewoon laten rusten... heeft ze niet al genoeg over haar heen gekregen...

We zijn allemaal mensen en hebben allemaal zo onze eigen eigenaardigheden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:20:14 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_44997107
Nou, het begon met een post van mij en die deed ik omdat ik net als vivi een beetje genoeg heb van de aandachttrekkerij. iedereen geeft er steeds weer lekker aandacht aan... ooooow wat zielig, wat erg, wat dit, wat dat. Ik snap heus dat mensen verschillend zijn etc. maar dit gaat te ver hoor. ik denk idd wel dat ingrid een probleem heeft en dat ze hulp nodig heeft, maar ik weet zeker dat die hulp er is, zonder al te veel problemen.
ik erger me er gewoon aan want er zijn mensen met problemen die hier ondergesneeuwd worden door deze idioterie en dat zijn verdorie mensen die wel wat doen en die onze aandacht verdiend hebben.
Ik zal het allemaal ook wel weer niet zo subtiel brengen, maar het stoort me gewoon. ik geloof er gewoon niks meer van en dat is dan toch echt te danken aan ingrid zelf.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:39:37 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44997215
Dat was een gezellige avond, lees ik.
Ingrid, ik hoop voor jullie dat als je hulp nodig hebt, dat die hulp er dan op een goede en fijne manier komt. Natuurlijk moet je daar zelf wat voor doen, maar ik neem aan dat jullie dat wel begrijpen. En als het zonder hulp toch goed genoeg gaat, dan laat je het zo. Misschien is het wel handig om wat dat betreft een beetje meer naar de lange termijn te kijken. Als het nu regent, of als je nu niet zo goed weet waarom je ook alweer hulp zocht, dan kun je denken aan hoe het de dagen ervoor was. Dan ervaar je misschien wél dat hulp nodig is, ook als het die dag even niet zo nodig is of niet zo handig uitkomt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44997333
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:20 schreef Belana het volgende:
ik erger me er gewoon aan want er zijn mensen met problemen die hier ondergesneeuwd worden door deze idioterie en dat zijn verdorie mensen die wel wat doen en die onze aandacht verdiend hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_44997790
Ik kan me ergens nog voorstellen dat het voor Ingrid heel erg moeilijk is om nu slagvaardig en assertief te zijn, het is inderdaad een vicieuze circel. Wat ik dan niet snap is dat Djeez niet compleet ongerust de huisarts en maatschappelijk werk en alle mogelijke instanties belt met de mededeling 'het gaat niet goed met m'n vrouw en we hebben NU hulp nodig".
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:27:14 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44998420
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:20 schreef Belana het volgende:
Nou, het begon met een post van mij en die deed ik omdat ik net als vivi een beetje genoeg heb van de aandachttrekkerij. iedereen geeft er steeds weer lekker aandacht aan... ooooow wat zielig, wat erg, wat dit, wat dat. Ik snap heus dat mensen verschillend zijn etc. maar dit gaat te ver hoor. ik denk idd wel dat ingrid een probleem heeft en dat ze hulp nodig heeft, maar ik weet zeker dat die hulp er is, zonder al te veel problemen.
ik erger me er gewoon aan want er zijn mensen met problemen die hier ondergesneeuwd worden door deze idioterie en dat zijn verdorie mensen die wel wat doen en die onze aandacht verdiend hebben.
Ik zal het allemaal ook wel weer niet zo subtiel brengen, maar het stoort me gewoon. ik geloof er gewoon niks meer van en dat is dan toch echt te danken aan ingrid zelf.
Nou, ik ben blij dat ik dus toch niet de enige ben die er zo langzamerhand de kriebels van krijgt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44998495
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:


En je gaat die sensatietopics van mij waarvan de helft zo vet als een soap aangezet was omdat ik de sensatie zo leuk vond toch alsjeblieft niet vergelijken met dit he...puhlease...
Ik kan me ook nog een situatie herinneren toen jouw 'teerbeminde' het allemaal toch niet zo zag zitten om vader te worden. Dingen die je toen gepost (en weer verwijderd) hebt, waren nou ook niet het toonbeeld van stabiliteit. Dus doe niet zo puberaal.

Ik ben het eens met je dat Ingrid wel erg passief overkomt en in de slachtofferrol duikt, daar niet van hoor.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:42:25 #173
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44998671
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik kan me ook nog een situatie herinneren toen jouw 'teerbeminde' het allemaal toch niet zo zag zitten om vader te worden. Dingen die je toen gepost (en weer verwijderd) hebt, waren nou ook niet het toonbeeld van stabiliteit. Dus doe niet zo puberaal.

Ik ben het eens met je dat Ingrid wel erg passief overkomt en in de slachtofferrol duikt, daar niet van hoor.
Wat heeft dat met MIJN stabiliteit te maken dan? Ieder mens die emotioneel ingrijpende dingen meemaakt reageert daar op hoor, dat zegt niets over wel of niet stabiel zijn maar over doodnormale menselijke emoties in een extreme situatie, daarbij heb ik er heel sec over gepost, zonder labiele toestanden dus ik weet werkelijk waar niet waar je het over hebt.
Het lijkt me nogal logisch als je met bepaalde zware problematiek wordt geconfronteerd zoals een overleden kind dat je niet reageert op een manier van " Ach ja... "
De reden dat ik mijn posts heb verwijderd hebben dan ook niets met mijzelf te maken maar puur met de privacy van een ander. Dus het enige wat je me dan kan evt. "verwijten" is dat ik aan dat aspect op dat moment niet genoeg aandacht heb geschonken, voor de rest blaat je nu echt poep, als ik zo vrij mag zijn.

En nog iets, weet je wat ik nu pas echt puberaal vind? Dat " ja maar jij.." gebeuren. Ik loop hier toch niet te overloos mekkeren over hoe zwaar ik het heb zonder er iets aan te doen of wel soms?

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 04-01-2007 11:06:33 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † donderdag 4 januari 2007 @ 10:55:43 #174
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_44998921
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:39 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Djeez niet compleet ongerust de huisarts en maatschappelijk werk en alle mogelijke instanties belt met de mededeling 'het gaat niet goed met m'n vrouw en we hebben NU hulp nodig".
Inderdaad, als Ingrid het zelf niet kan/doet/durft dan is Djeez de aangewezen persoon om NU hulp in te roepen!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:02:07 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44999049
Ik vraag me sowieso af of het hele verhaal wel in dit topic hoort... Hier gaat het toch om depressies tijdens en na de zwangerschap?
Volgens mij is Ingrid depressief over van alles en nog wat maar hoort dat iig niet hier maar gewoon in R&P. Kan het hier idd gewoon weer verder gaan over PND's etc.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')