abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 11:01:54 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44787666
http://www.wereldreiziger.net/treinen/transsiberieexpress.html

Nog meer info over deze Express die ik toevallig tegenkwam.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44787744
TVP!

Wil graag deze zomer met vriendin, schoonzusje en haar vriend de TME "doen", met evt. een verlening naar Shangai en/of Hong Kong.

Iemand ervaring met zo'n verlenging (al dan niet georganiseerd, hoewel zelf regelen de voorkeur heeft)?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_49581029
Na lang wikken en wegen (wel een hele week ) hebben _Arual_ en ik besloten om een reis naar Japan te maken. Nu weet ik dat er een Japan topic is, maar dat gaat meer over het wonen en werken, iets wat ons iets te ver gaat

We willen eigenlijk niet zo maar het vliegtuig pakken naar Japan, maar met de trein naar Peking, om daar het vliegtuig naar Japan te pakken. Het leukst lijkt me om naar Moskou te vliegen (Düsseldorf is het goedkoopst en het meest dichtbij voor ons om te gaan vliegen). Daar aangekomen gaan we natuurlijk wat rondkijken en dan de TransSiberieExpress te pakken. Qua budget moeten we nog zien of we tussenstops maken, dat zou wel het mooist zijn. Volgens mij zou dat ook wel moeten kunnen, steeds een ticket kopen tot het volgende station waar we uit stappen.
De route naar peking ligt aardig vast, het spoor ligt er al. Nu nog eens flink rekenen qua geld en vrije dagen En anders wordt het alsnog het vliegtuig naar Japan. In Japan willen we eigenlijk van alles wat zien, dus misschien dat we de route ongeveer aanhouden van de reisorganisaties.

In principe willen we dit in september/oktober of misschien oktober/november gaan doen.
Nu onze vragen:
- Visums lijken me duidelijk in Rusland en aangrenzende landen. Is er iets anders wat we makkelijk zouden kunnen vergeten?
- Ik lees in veel reisverhalen rottige dingen over het doen en laten bij grensovergangen op de TSE, zijn ze overdreven of is het echt zo triest met die corrupte douanes daar?
- Is het verstandig eerste klas te reizen in de TSE?
- In principe willen we dit op eigen houtje regelen. Of is dit toch niet raadzaam? Ik zie ook wat maatschappijen die individuele reizen regelen (VNC bv), is dat misschien verstandiger?
- Iemand nog ervaringen/tips wat we echt moeten doen of zien?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_49581744
TVP

Strak plan! Gaan jullie wel een topic met reisverslag en pics openen?
Leave it to me. We're checking out.
pi_49581795
Tof plan, ik heb daarook wel eens over gedacht,maar ik mis de tijd. Zowel voor de voorbereiding ervan als voor de feitelijke uitvoering.

In november kan het al aardig koud zijn in Japan. De winters daar zijn streng! Waarom ga je trouwens niet met de boot naar Japan? Er is een verbinding uit Shanghai.
pi_49582861
daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar niet zo heel concreet. waarom ga je via rusland trouwens?
pi_49583537
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:54 schreef Pitbulleke het volgende:
TVP

Strak plan! Gaan jullie wel een topic met reisverslag en pics openen?
Wat denk jij?
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef k_man het volgende:
Tof plan, ik heb daarook wel eens over gedacht,maar ik mis de tijd. Zowel voor de voorbereiding ervan als voor de feitelijke uitvoering.

In november kan het al aardig koud zijn in Japan. De winters daar zijn streng! Waarom ga je trouwens niet met de boot naar Japan? Er is een verbinding uit Shanghai.
Hoeveel voorbereiding zou je nodig hebben. Een land als Nieuw Zeeland is zo geregeld, ik heb geen idee hoe makkelijk/moeilijk Japan is. Ik heb eigenlijk niet aan de boot gedacht. Ligt natuurlijk ook aan de prijs en vooral de tijd. Ik heb wel eventjes tijd te verbruiken, maar niet eeuwig
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:22 schreef 7th_wave het volgende:
daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar niet zo heel concreet. waarom ga je via rusland trouwens?
De conducteur wilde niet omrijden
  zondag 20 mei 2007 @ 20:42:01 #58
144851 Kuron
Zinloos geweldig
pi_49583729
TVP

Ik zou ook graag eens naar Japan willen, en de transsiberië-express schijnt ook een belevenis opzich te zijn...misschien ooit als ik meer geld heb
"That's when you know you've found someone special: when you can just shut the fuck up for a moment and comfortably share silence..."
pi_49584191
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:37 schreef Pheno het volgende:
Hoeveel voorbereiding zou je nodig hebben. Een land als Nieuw Zeeland is zo geregeld, ik heb geen idee hoe makkelijk/moeilijk Japan is. Ik heb eigenlijk niet aan de boot gedacht. Ligt natuurlijk ook aan de prijs en vooral de tijd. Ik heb wel eventjes tijd te verbruiken, maar niet eeuwig
Japan is niet het probleem. Daar ben ik bovendien al geweest, dus dat lukt me wel. Voorbereiden van alle stops in Rusland en de route in China zou me wel veel tijd kosten.
  zondag 20 mei 2007 @ 20:56:16 #60
17979 MissMSX
Knightmare
pi_49584385
Hoe wil je in Japan gaan reizen? Als je daar ook met de trein wilt heb ik nog wel een briljante link voor je: JR reisplanner. Stations invullen en je ziet direct hoe laat de trein vertrekt en aankomt en wat het je gaat kosten
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_49584467
Shinkansen
pi_49584596
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:56 schreef MissMSX het volgende:
Hoe wil je in Japan gaan reizen? Als je daar ook met de trein wilt heb ik nog wel een briljante link voor je: JR reisplanner. Stations invullen en je ziet direct hoe laat de trein vertrekt en aankomt en wat het je gaat kosten
Zo'n railpass lijkt me wel handig iig. Al geloof ik niet dat alle treinen er mee konden toch?
  zondag 20 mei 2007 @ 21:08:52 #63
17979 MissMSX
Knightmare
pi_49584961
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zo'n railpass lijkt me wel handig iig. Al geloof ik niet dat alle treinen er mee konden toch?
Klopt. Je kunt er mee op elke JR line reizen, met elke trein behalve de Nozomi. Railpass kun je niet in Japan regelen. Overigens zijn ze niet heel goedkoop, dus moet je goed afwegen hoeveel gebruik je er van gaat maken. Maar tijdens een beetje vakantie zul je vast wel beter af zijn met pas dan zonder

Iets compleet anders: ik had (en heb nog steeds) het plan te gaan camperen in Japan. Dat is erg goedkoop, maar je moet er wel van houden natuurlijk. Plus dat de meeste campings alleen in de zomer open zijn.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 21 mei 2007 @ 05:43:42 #64
104963 ETA
European Travel Author
pi_49594436
Eigenlijk zou je gewoon met de boot van Shanghai naar Japan moeten gaan, gewoon de hele reis over "land".

Hier is een website over hoe met de trein en boot naar Japan te gaan (weliswar vanaf london): http://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm

En een prachtige sectie over Shanghai - Japan ferries (2 daagjes maar): http://www.seat61.com/China.htm#Shanghai%20to%20Japan
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_49603574
quote:
Op maandag 21 mei 2007 05:43 schreef ETA het volgende:
Eigenlijk zou je gewoon met de boot van Shanghai naar Japan moeten gaan, gewoon de hele reis over "land".

Hier is een website over hoe met de trein en boot naar Japan te gaan (weliswar vanaf london): http://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm

En een prachtige sectie over Shanghai - Japan ferries (2 daagjes maar): http://www.seat61.com/China.htm#Shanghai%20to%20Japan
Het lijkt me prachtig, op zich wel een idee. Allen van peking naar shanghai is weer zo'n gedoe, denk ik
  maandag 21 mei 2007 @ 15:50:08 #66
13701 k00s
:: Ghibli ::
pi_49609981
Naar Japan over land+zee reizen is zeker een fantastische ervaring! Je ziet veel meer van de omgeving en de ontmoetingen met de mensen zijn overgetelijk.
Zelf zit ik op dit moment in Hong-Kong door alleen over land te reizen. Ben gestart met de trein in Nederland naar Rusland, daar de Trans-Sib gedaan naar Vladivostok -> ferry naar Zuid-Korea -> ferry naar Japan -> ferry naar China -> Noord-Korea -> China -> Hong Kong en zal voorlopig verder treinen naar Z-O Azie -> India/Bhutan/Iran -> Centraal Azie -> Midden-Oosten, Afrika.

Wat ik zeker kan aanraden is ook gewoon met de trein vanuit Nederland te gaan en niet met het vliegtuig, vind ik toch altijd een beetje valsspelen als je dan toch een treinreis wilt maken waarom dan eerst vliegen
Deze treinreis duurt ook maar 24 uur, dus dat valt ook te overzien.
quote:
- Visums lijken me duidelijk in Rusland en aangrenzende landen. Is er iets anders wat we makkelijk zouden kunnen vergeten?
Je hebt alleen een transit visa voor 1 dag nodig voor Belarus en uiteraard Rusland zelf. Japan kan je 90 dagen verblijven zonder visa.
quote:
- Ik lees in veel reisverhalen rottige dingen over het doen en laten bij grensovergangen op de TSE, zijn ze overdreven of is het echt zo triest met die corrupte douanes daar?
Wat mij betreft erg overdreven, geen enkel probleem gehad. Ik was de enige westerling in hartje winter en ze hadden mij dus zo kunnen uitpikken om eens te zieken. Maar de meeste personen zijn erg vriendelijk als jij jezelf ook vriendelijk opstelt.
quote:
- Is het verstandig eerste klas te reizen in de TSE?
Nee, ik zou bij de TSE 1e klas niet aanraden, namelijk omdat je bij 2e klas in een 4-persoons compartment terecht komt en je dus met lokale Russen in contact komt op die manier.
Vaak zijn dit echt de meest vriendelijke mensen die al hun eten met je delen (en vodka uiteraard) en dit is wat de TSE juist zo bijzonder maakt.
Bij 1e klas zit je waarschijnlijk in je eentje en ontmoet je niet zo snel de Russen, maar eerder andere (westerse) toeristen.
quote:
- In principe willen we dit op eigen houtje regelen. Of is dit toch niet raadzaam? Ik zie ook wat maatschappijen die individuele reizen regelen (VNC bv), is dat misschien verstandiger?
Zeker zelf regelen, al kan Treinreiswinkel wel de treintickets voor je regelen tegen de normale prijzen! Maar zeker niet via een travel agency je complete reis boeken aangezien je dan veel meer geld kwijt bent. En zelf regelen is al de helft van de fun

En check inderdaad de Seat61 site voor een hoop info wat betreft treinen over de hele wereld!
pi_49613679
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef k_man het volgende:

Dit hangt er vanaf waar in Japan je bent. Ik was namelijk in het zuiden en toen was het toch wel 15 graden.
pi_49613778
Supergaaf
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:38:55 #69
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_49636383
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:50 schreef k00s het volgende:

Zelf zit ik op dit moment in Hong-Kong door alleen over land te reizen. Ben gestart met de trein in Nederland naar Rusland, daar de Trans-Sib gedaan naar Vladivostok -> ferry naar Zuid-Korea -> ferry naar Japan -> ferry naar China -> Noord-Korea -> China -> Hong Kong en zal voorlopig verder treinen naar Z-O Azie -> India/Bhutan/Iran -> Centraal Azie -> Midden-Oosten, Afrika.
Wat doe ik hier
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 13:36:18 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49642653
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:50 schreef k00s het volgende:
Naar Japan over land+zee reizen is zeker een fantastische ervaring! Je ziet veel meer van de omgeving en de ontmoetingen met de mensen zijn overgetelijk.

Wat ik zeker kan aanraden is ook gewoon met de trein vanuit Nederland te gaan en niet met het vliegtuig, vind ik toch altijd een beetje valsspelen als je dan toch een treinreis wilt maken waarom dan eerst vliegen
Deze treinreis duurt ook maar 24 uur, dus dat valt ook te overzien.
[..]

Je hebt alleen een transit visa voor 1 dag nodig voor Belarus en uiteraard Rusland zelf. Japan kan je 90 dagen verblijven zonder visa.
[..]

Wat mij betreft erg overdreven, geen enkel probleem gehad. Ik was de enige westerling in hartje winter en ze hadden mij dus zo kunnen uitpikken om eens te zieken. Maar de meeste personen zijn erg vriendelijk als jij jezelf ook vriendelijk opstelt.
[..]

Nee, ik zou bij de TSE 1e klas niet aanraden, namelijk omdat je bij 2e klas in een 4-persoons compartment terecht komt en je dus met lokale Russen in contact komt op die manier.
Vaak zijn dit echt de meest vriendelijke mensen die al hun eten met je delen (en vodka uiteraard) en dit is wat de TSE juist zo bijzonder maakt.
Bij 1e klas zit je waarschijnlijk in je eentje en ontmoet je niet zo snel de Russen, maar eerder andere (westerse) toeristen.
[..]

Zeker zelf regelen, al kan Treinreiswinkel wel de treintickets voor je regelen tegen de normale prijzen! Maar zeker niet via een travel agency je complete reis boeken aangezien je dan veel meer geld kwijt bent. En zelf regelen is al de helft van de fun

En check inderdaad de Seat61 site voor een hoop info wat betreft treinen over de hele wereld!
K00S!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_49646729
Ph.
Mooi dat je zoeen reis gaat maken!

Ook al duurt het nog een hele tijd voordat er überhaupt foto's komen, ga ik dit topic wel in de gaten houden!
verder heb ik niets toe te voegen.. ben nog nooit in die landen geweest....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_49678085
Hoeveel kost grofweg een treinreis naar Japan?

Vroeger wel eens over nagedacht, maar nooit echt uitgezocht...
leven als een koning
pi_49678374
Utrecht - Moskou : +/-200 euro
Moskou - Peking: +/-350 euro

En dan nog een vliegtuig of boot naar Japan. Dat moet ik ook nog even uitzoeken
pi_49681526
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Pheno het volgende:
Utrecht - Moskou : +/-200 euro
Moskou - Peking: +/-350 euro

En dan nog een vliegtuig of boot naar Japan. Dat moet ik ook nog even uitzoeken
Dat valt nog enigszins mee dan!
Althans.. vergeleken met wat ik zou denken....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_49689494
Ik dacht eigenlijk ook dat er wel meer geld in ging zitten Uiteindelijk dus pakweg even duur als het vliegtuig ( als je een goed ticket weet te scoren).
Wel iets meer avontuur
leven als een koning
pi_49695250
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:57 schreef Blaetman het volgende:
Ik dacht eigenlijk ook dat er wel meer geld in ging zitten Uiteindelijk dus pakweg even duur als het vliegtuig ( als je een goed ticket weet te scoren).
Wel iets meer avontuur
De reis op zich misschien wel, maar bij de trein heb je natuurlijk meer bijkomende kosten. Visa voor Wit-Rusland en Rusland, eten en drinken onderweg, hogere reisverzekering (langer onderweg), evt. kosten van tussenstops, etc.
pi_49697514
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:40 schreef k_man het volgende:

[..]

De reis op zich misschien wel, maar bij de trein heb je natuurlijk meer bijkomende kosten. Visa voor Wit-Rusland en Rusland, eten en drinken onderweg, hogere reisverzekering (langer onderweg), evt. kosten van tussenstops, etc.
Tig uur in een vliegtuig zitten is zo saai
pi_49698709
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Tig uur in een vliegtuig zitten is zo saai
Zeker, maar hoe interessant is het om drie dagen lang door een troosteloze toendra te rijden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:21 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_49699602
Volgens mij bied Djoser een treinreis aan van Moskou tot aan Tokyo
pi_49711458
Wat een gaaf plan! Kan je helaas niet adviseren maar ga het topic wel volgen TVP dus!
pi_49713086
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef Blik het volgende:
Volgens mij bied Djoser een treinreis aan van Moskou tot aan Tokyo
Ik heb even snel gekeken (kan me dus vergissen), maar die gaat tot Peking. Ik zag iig geen verlengingen bij de reis.

Ik ga vandaag eens wat Lonely Planet's online bestellen, want hier in de buurt is vooral de TSE editie lastig te krijgen. In ieder geval in een nette staat, dus dan maar even een bestellen En LP heeft een actie voor de Japanse uitgave, Japan + Tokyo + vertaalboekje

Dan kunnen we wat concreter kijken hoe we willen gaan reizen in Japan zelf
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:04:40 #82
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_55369711
Ben me langzaam aan het oriënteren voor een leuke (verre) reis voor 2008 samen met een kameraad!

Nu kwam ik o.a. de volgende reis tegen, die me best wel aansprak: "met de beroemde Transsiberië Express over een afstand van bijna 8000 km door de natuurpracht van Siberië en Mongolië." Startende in Moskou en vandaar uit met de trein, om vervolgens nog Bejing en Shanghai te bezoeken, leuke mogelijkheid om zowel wat van Rusland te zien als China. Tevens lijkt de trein reis me zeer mooi.

Nu vroeg ik me alleen af of er iemand ervaringen heeft met reizen met zo lange tijd in de trein, aangezien je ruim 6 dagen doorbrengt in dat ding. Zijn dat een beetje confortabele reizen, en stop dat ding nog wel eens ergens (voor langere tijd)? Kortom, is het aan- of afrader?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_55369906
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:04 schreef FrankyMcG het volgende:
Ben me langzaam aan het oriënteren voor een leuke (verre) reis voor 2008 samen met een kameraadkomrad!

Nu kwam ik o.a. de volgende reis tegen, die me best wel aansprak: "met de beroemde Transsiberië Express over een afstand van bijna 8000 km door de natuurpracht van Siberië en Mongolië." Startende in Moskou en vandaar uit met de trein, om vervolgens nog Bejing en Shanghai te bezoeken, leuke mogelijkheid om zowel wat van Rusland te zien als China. Tevens lijkt de trein reis me zeer mooi.

Nu vroeg ik me alleen af of er iemand ervaringen heeft met reizen met zo lange tijd in de trein, aangezien je ruim 6 dagen doorbrengt in dat ding. Zijn dat een beetje confortabele reizen, en stop dat ding nog wel eens ergens (voor langere tijd)? Kortom, is het aan- of afrader?
Ik heb je fout even verbeterd.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55369927
Verwacht overigens geen luxe treinen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55371063
Jazeker, Lucille heeft iig zo'n reis gemaakt. Het topic - met uitgebreid reisverslag - moet makkelijk te vinden zijn.
pi_55373497
Ik heb ooit wel eens een uur of 40 achter elkaar in de trein gezeten (in Australië, dat dan wel weer) en ik weet 1 ding zeker: dat nooit meer! Ieder landschap begint te vervelen na die tijd en zeker bij de Transsiberie express zijn er heel veel interessante stops te maken. Doe dat dan ook. Die kans krijg je nooit meer.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:07:16 #87
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375140
Franky, ik heb me ook eens georienteerd voor die reis, en stiekum zit die nog steeds in m'n gedachte.

Jij hebt het volgens mij over de Transmongolie express, die begint in MOskou en eindigd in Beijing en gaat idd via Mongolie en in Rusland (Irkkutsk ofzo en en andere mooie naam).

De transsiberie gaat alleen via Rusland en komt niet in China uit maar in de middle of niemandsland.

EDIT: ouwe site, wel handige info.

http://www.transsib.nl/
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55375269
Nou ja, niemandsland? Vanuit Wladiwostok kun je weer de boot nemen naar Japan. Ook leuk.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:15:50 #89
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375415
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:10 schreef k_man het volgende:
Nou ja, niemandsland? Vanuit Wladiwostok kun je weer de boot nemen naar Japan. Ook leuk.
k_man! Ik herriner me nog je prachtige verhalen uit een of ander topic dat je een klap van een lamme generaal kreeg ergens in een kroeg en dat je je rustig wist te houden...

Als ik ooit weg ga heb ik misschien voor jou nog wat vraagjes!

Wat een verhaal
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55375633
Ehm... dat was ik niet hoor!
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:23:59 #91
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375689
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:22 schreef k_man het volgende:
Ehm... dat was ik niet hoor!
Uhm, dan was het iemand anders....mmmmmmmm..... ow, ik weet het alweer, ultra_ivo ofzo.

Sorry, was in de war.
pi_55376073
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:23 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Uhm, dan was het iemand anders....mmmmmmmm..... ow, ik weet het alweer, ultra_ivo ofzo.

Sorry, was in de war.
Geeft niet hoor

Maar goed, zoals Liejannuh al aangaf, doe dit niet in een ruk. Er zijn zat mooie steden en mooie gebieden onderweg te bezoeken. Trek er je tijd voor uit en je zult een fantastische reis hebben. 6 dagen (of langer) aan een stuk treinen gaat vervelen. Trek er rustig 3 of 4 weken voor uit.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:52:57 #93
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55376579
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:36 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Geeft niet hoor

Maar goed, zoals Liejannuh al aangaf, doe dit niet in een ruk. Er zijn zat mooie steden en mooie gebieden onderweg te bezoeken. Trek er je tijd voor uit en je zult een fantastische reis hebben. 6 dagen (of langer) aan een stuk treinen gaat vervelen. Trek er rustig 3 of 4 weken voor uit.
Mmm.. zat net te plannen en zoveel tijd had ik nou net niet. Maar ik kan natuurlijk altijd wat aanpassingen gaan doen.

ivo, wat kost een lowbudget hotel in zo'n uitstap gebied als Kirkutsk of Novosibirski... de namen zijn al zo mooi!

Of Wladiwostok!

EDIT: Ow, en die kerel op transib schrijft dus dat het niet de bedoeling is de trein te verlaten. Ergens, weet niet meer waar, had ik tijd geleje gelezen dat dat dus wel goed kan, omdat je de tickets gewoon kunt kopen van 1 plaats naar de volgende en niet gelijk naar Moskou of Wladiwostok moet. Misschien dat dat idd leuker is.
pi_55376951
Inderdaad. Op een Russisch treinkaartje mag je je reis niet onderbreken. Maar niets staat je in de weg om de reis op te delen in partjes en iedere keer gewoon een enkeltje te kopen. Geen lokettist die daar moeilijk over doet. Er rijden ook heel veel treinen over deze route, je bent dus niet gebonden aan de tijden dat trein nummer 1langs komt.
Lowbudgethotels zijn niet in iedere stad te vinden. Helaas weet ik daar ook relatief weinig van, heb teveel vrienden in Rusland. Irkutsk is het trouwens, Kirkoek ligt toch ergens anders. Novosibirsk is alleen qua naam mooi. De stad zelf zou ik niet aanraden. Ga dan eerder naar Tomsk of Omsk. Novosibirsk is wel een mooie uitvalsbasis als je wat Sibersiche natuur wilt meepikken.
pi_55641316
Het lijkt mij ook erg leuk om een keer zo'n treinreis te maken. Heb al een Lonely Planet die over de transsiberie expres gaat. Er staat veel nuttige informatie in,bijvoorbeeld hoe je een russischtreinkaartje moet lezen (met al die vage tekens er op).
Zo heb je voor Rusland, Mongolie en China alledrie een visum nodig. En als je in Rusland langer dan 3 dagen op een plek verblijft moet je daar een stempel van krijgen. Ook moet je al je treinkaartjes bewaren voor het geval de politie je controleert.
Je kan trouwens ook vanuit Nederland met de trein naar Moskou
pi_55647077
Hier nog meer informatie

=> [Reisverslag] Transsiberie Express met Lucille

[ Bericht 41% gewijzigd door DutchTrain op 02-01-2008 20:23:00 (oude linkjes verwijderd) ]
pi_55647355
http://www.marcelenjanke.nl/transsib/index.html

Hele mooi site met genoeg info
  zondag 30 december 2007 @ 14:14:50 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_55651865
Ik doe even een tvp, lijkt me ontzettend gaaf om een keer te doen
pi_55723353
Wat Ultra-Ivo zegt. In een keer zou ik niet doen, gewoon per keer een kaartje kopen. Ik durf alleen niet te zeggen hoe het zit met de drukte. Afgelopen Juli wilden wij een treinkaartje kopen in Moskou voor de trein die een deel van de transib route aflegt, en die zat dus wel gewoon vol...

Mocht je een beetje je treinreis willen plannen, een leuk kaartje:

http://parovoz.com/maps/supermap/index-e.html

Hartendame: daar had ik iets over gelezen, Die trein start in Amsterdam toch?
pi_55725893
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:50 schreef Dynia het volgende:
Hartendame: daar had ik iets over gelezen, Die trein start in Amsterdam toch?
Zoek naar de EuroNight EN 347 of kijk HIER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')