Wat denk jij?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:54 schreef Pitbulleke het volgende:
TVP
Strak plan! Gaan jullie wel een topic met reisverslag en pics openen?![]()
Hoeveel voorbereiding zou je nodig hebben. Een land als Nieuw Zeeland is zo geregeld, ik heb geen idee hoe makkelijk/moeilijk Japan is. Ik heb eigenlijk niet aan de boot gedacht. Ligt natuurlijk ook aan de prijs en vooral de tijd. Ik heb wel eventjes tijd te verbruiken, maar niet eeuwigquote:Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef k_man het volgende:
Tof plan, ik heb daarook wel eens over gedacht,maar ik mis de tijd. Zowel voor de voorbereiding ervan als voor de feitelijke uitvoering.
In november kan het al aardig koud zijn in Japan. De winters daar zijn streng! Waarom ga je trouwens niet met de boot naar Japan? Er is een verbinding uit Shanghai.
De conducteur wilde niet omrijdenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:22 schreef 7th_wave het volgende:
daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar niet zo heel concreet. waarom ga je via rusland trouwens?
Japan is niet het probleem. Daar ben ik bovendien al geweest, dus dat lukt me wel. Voorbereiden van alle stops in Rusland en de route in China zou me wel veel tijd kosten.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:37 schreef Pheno het volgende:
Hoeveel voorbereiding zou je nodig hebben. Een land als Nieuw Zeeland is zo geregeld, ik heb geen idee hoe makkelijk/moeilijk Japan is. Ik heb eigenlijk niet aan de boot gedacht. Ligt natuurlijk ook aan de prijs en vooral de tijd. Ik heb wel eventjes tijd te verbruiken, maar niet eeuwig
Zo'n railpass lijkt me wel handig iig. Al geloof ik niet dat alle treinen er mee konden toch?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:56 schreef MissMSX het volgende:
Hoe wil je in Japan gaan reizen? Als je daar ook met de trein wilt heb ik nog wel een briljante link voor je: JR reisplanner. Stations invullen en je ziet direct hoe laat de trein vertrekt en aankomt en wat het je gaat kosten
Klopt. Je kunt er mee op elke JR line reizen, met elke trein behalve de Nozomi. Railpass kun je niet in Japan regelen. Overigens zijn ze niet heel goedkoop, dus moet je goed afwegen hoeveel gebruik je er van gaat maken. Maar tijdens een beetje vakantie zul je vast wel beter af zijn met pas dan zonderquote:Op zondag 20 mei 2007 21:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zo'n railpass lijkt me wel handig iig. Al geloof ik niet dat alle treinen er mee konden toch?
Het lijkt me prachtig, op zich wel een idee. Allen van peking naar shanghai is weer zo'n gedoe, denk ikquote:Op maandag 21 mei 2007 05:43 schreef ETA het volgende:
Eigenlijk zou je gewoon met de boot van Shanghai naar Japan moeten gaan, gewoon de hele reis over "land".
Hier is een website over hoe met de trein en boot naar Japan te gaan (weliswar vanaf london): http://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm
En een prachtige sectie over Shanghai - Japan ferries (2 daagjes maar): http://www.seat61.com/China.htm#Shanghai%20to%20Japan
Je hebt alleen een transit visa voor 1 dag nodig voor Belarus en uiteraard Rusland zelf. Japan kan je 90 dagen verblijven zonder visa.quote:- Visums lijken me duidelijk in Rusland en aangrenzende landen. Is er iets anders wat we makkelijk zouden kunnen vergeten?
Wat mij betreft erg overdreven, geen enkel probleem gehad. Ik was de enige westerling in hartje winter en ze hadden mij dus zo kunnen uitpikken om eens te zieken. Maar de meeste personen zijn erg vriendelijk als jij jezelf ook vriendelijk opstelt.quote:- Ik lees in veel reisverhalen rottige dingen over het doen en laten bij grensovergangen op de TSE, zijn ze overdreven of is het echt zo triest met die corrupte douanes daar?
Nee, ik zou bij de TSE 1e klas niet aanraden, namelijk omdat je bij 2e klas in een 4-persoons compartment terecht komt en je dus met lokale Russen in contact komt op die manier.quote:- Is het verstandig eerste klas te reizen in de TSE?
Zeker zelf regelen, al kan Treinreiswinkel wel de treintickets voor je regelen tegen de normale prijzen! Maar zeker niet via een travel agency je complete reis boeken aangezien je dan veel meer geld kwijt bent. En zelf regelen is al de helft van de funquote:- In principe willen we dit op eigen houtje regelen. Of is dit toch niet raadzaam? Ik zie ook wat maatschappijen die individuele reizen regelen (VNC bv), is dat misschien verstandiger?
Dit hangt er vanaf waar in Japan je bent. Ik was namelijk in het zuiden en toen was het toch wel 15 graden.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef k_man het volgende:
Tof plan, ik heb daarook wel eens over gedacht,maar ik mis de tijd. Zowel voor de voorbereiding ervan als voor de feitelijke uitvoering.
In november kan het al aardig koud zijn in Japan. De winters daar zijn streng! Waarom ga je trouwens niet met de boot naar Japan? Er is een verbinding uit Shanghai.
Wat doe ik hierquote:Op maandag 21 mei 2007 15:50 schreef k00s het volgende:
Zelf zit ik op dit moment in Hong-Kong door alleen over land te reizen. Ben gestart met de trein in Nederland naar Rusland, daar de Trans-Sib gedaan naar Vladivostok -> ferry naar Zuid-Korea -> ferry naar Japan -> ferry naar China -> Noord-Korea -> China -> Hong Kong en zal voorlopig verder treinen naar Z-O Azie -> India/Bhutan/Iran -> Centraal Azie -> Midden-Oosten, Afrika.
K00S!quote:Op maandag 21 mei 2007 15:50 schreef k00s het volgende:
Naar Japan over land+zee reizen is zeker een fantastische ervaring! Je ziet veel meer van de omgeving en de ontmoetingen met de mensen zijn overgetelijk.
Zelf zit ik op dit moment in Hong-Kong door alleen over land te reizen. Ben gestart met de trein in Nederland naar Rusland, daar de Trans-Sib gedaan naar Vladivostok -> ferry naar Zuid-Korea -> ferry naar Japan -> ferry naar China -> Noord-Korea -> China -> Hong Kong en zal voorlopig verder treinen naar Z-O Azie -> India/Bhutan/Iran -> Centraal Azie -> Midden-Oosten, Afrika.
Wat ik zeker kan aanraden is ook gewoon met de trein vanuit Nederland te gaan en niet met het vliegtuig, vind ik toch altijd een beetje valsspelen als je dan toch een treinreis wilt maken waarom dan eerst vliegen
Deze treinreis duurt ook maar 24 uur, dus dat valt ook te overzien.
[..]
Je hebt alleen een transit visa voor 1 dag nodig voor Belarus en uiteraard Rusland zelf. Japan kan je 90 dagen verblijven zonder visa.
[..]
Wat mij betreft erg overdreven, geen enkel probleem gehad. Ik was de enige westerling in hartje winter en ze hadden mij dus zo kunnen uitpikken om eens te zieken. Maar de meeste personen zijn erg vriendelijk als jij jezelf ook vriendelijk opstelt.
[..]
Nee, ik zou bij de TSE 1e klas niet aanraden, namelijk omdat je bij 2e klas in een 4-persoons compartment terecht komt en je dus met lokale Russen in contact komt op die manier.
Vaak zijn dit echt de meest vriendelijke mensen die al hun eten met je delen (en vodka uiteraard) en dit is wat de TSE juist zo bijzonder maakt.
Bij 1e klas zit je waarschijnlijk in je eentje en ontmoet je niet zo snel de Russen, maar eerder andere (westerse) toeristen.
[..]
Zeker zelf regelen, al kan Treinreiswinkel wel de treintickets voor je regelen tegen de normale prijzen! Maar zeker niet via een travel agency je complete reis boeken aangezien je dan veel meer geld kwijt bent. En zelf regelen is al de helft van de fun
En check inderdaad de Seat61 site voor een hoop info wat betreft treinen over de hele wereld!
Dat valt nog enigszins mee dan!quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Pheno het volgende:
Utrecht - Moskou : +/-200 euro
Moskou - Peking: +/-350 euro
En dan nog een vliegtuig of boot naar Japan. Dat moet ik ook nog even uitzoeken
De reis op zich misschien wel, maar bij de trein heb je natuurlijk meer bijkomende kosten. Visa voor Wit-Rusland en Rusland, eten en drinken onderweg, hogere reisverzekering (langer onderweg), evt. kosten van tussenstops, etc.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:57 schreef Blaetman het volgende:
Ik dacht eigenlijk ook dat er wel meer geld in ging zittenUiteindelijk dus pakweg even duur als het vliegtuig ( als je een goed ticket weet te scoren).
Wel iets meer avontuur
Tig uur in een vliegtuig zitten is zo saaiquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:40 schreef k_man het volgende:
[..]
De reis op zich misschien wel, maar bij de trein heb je natuurlijk meer bijkomende kosten. Visa voor Wit-Rusland en Rusland, eten en drinken onderweg, hogere reisverzekering (langer onderweg), evt. kosten van tussenstops, etc.
Zeker, maar hoe interessant is het om drie dagen lang door een troosteloze toendra te rijden?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tig uur in een vliegtuig zitten is zo saai
Ik heb even snel gekeken (kan me dus vergissen), maar die gaat tot Peking. Ik zag iig geen verlengingen bij de reis.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef Blik het volgende:
Volgens mij bied Djoser een treinreis aan van Moskou tot aan Tokyo
Ik heb je fout even verbeterd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:04 schreef FrankyMcG het volgende:
Ben me langzaam aan het oriënteren voor een leuke (verre) reis voor 2008 samen met een kameraadkomrad!
Nu kwam ik o.a. de volgende reis tegen, die me best wel aansprak: "met de beroemde Transsiberië Express over een afstand van bijna 8000 km door de natuurpracht van Siberië en Mongolië." Startende in Moskou en vandaar uit met de trein, om vervolgens nog Bejing en Shanghai te bezoeken, leuke mogelijkheid om zowel wat van Rusland te zien als China. Tevens lijkt de trein reis me zeer mooi.
Nu vroeg ik me alleen af of er iemand ervaringen heeft met reizen met zo lange tijd in de trein, aangezien je ruim 6 dagen doorbrengt in dat ding. Zijn dat een beetje confortabele reizen, en stop dat ding nog wel eens ergens (voor langere tijd)? Kortom, is het aan- of afrader?
k_man! Ik herriner me nog je prachtige verhalen uit een of ander topic dat je een klap van een lamme generaal kreeg ergens in een kroeg en dat je je rustig wist te houden...quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:10 schreef k_man het volgende:
Nou ja, niemandsland? Vanuit Wladiwostok kun je weer de boot nemen naar Japan. Ook leuk.
Uhm, dan was het iemand anders....mmmmmmmm..... ow, ik weet het alweer, ultra_ivo ofzo.quote:
Geeft niet hoorquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:23 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Uhm, dan was het iemand anders....mmmmmmmm..... ow, ik weet het alweer, ultra_ivo ofzo.
Sorry, was in de war.
Mmm.. zat net te plannen en zoveel tijd had ik nou net niet. Maar ik kan natuurlijk altijd wat aanpassingen gaan doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geeft niet hoor![]()
Maar goed, zoals Liejannuh al aangaf, doe dit niet in een ruk. Er zijn zat mooie steden en mooie gebieden onderweg te bezoeken. Trek er je tijd voor uit en je zult een fantastische reis hebben. 6 dagen (of langer) aan een stuk treinen gaat vervelen. Trek er rustig 3 of 4 weken voor uit.
Zoek naar de EuroNight EN 347 of kijk HIERquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:50 schreef Dynia het volgende:
Hartendame: daar had ik iets over gelezen, Die trein start in Amsterdam toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |