quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:34 schreef Bob-B het volgende:
tvp staat ook op mijn verlanglijstje
Dan doe je het verkeerd. Je moet niet met een westerse reisonderneming gaan, dan wordt je afgezet. Gewoon via een Russische toeristenbureautje de zaak regelen, ben je voor veel minder klaar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:34 schreef Falco het volgende:
Mij lijkt het ook erg gaaf. Volgens mij kost het al gauw ruim 2000 euro.
22 uur is vrij weinigquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:30 schreef Backdoorman het volgende:
ik heb geen idee of het de transsiberie expres is, maar ik ben afgelopen zomer van Moskou naar Perm gereisd per trein, een reis van 22 uur door het schitterende uitgestrekte Russische landschap! Erg leuk en voor je het weet is het alweer voorbij zo'n treinreis...al was de (slaap)coupe niet al te ruim...
Maar Moskou-Perm is wel een deel van het traject van de Transsiberië expresquote:
Ja, precies. Ik meen dat het station waar ik aankwam (Perm 1) zelfs de laatste Europese stop is van die Express. Is dat overigens een bepaald soort trein of gaat het meer om de route?! Want dan hoef ik verder niet zonodig die reis af te maken.....erg indrukwekkend dat land, maar na 22 uur in een klein hok te hebben gezeten was ik toch wel blij dat ik eruit kon ;-)quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar Moskou-Perm is wel een deel van het traject van de Transsiberië expres![]()
ok, dus dan heb ik een gedeelte van de transsiberie expres meegemaakt...voor mij net lang genoegquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:33 schreef jeoren het volgende:
Het gaat bij de TSE om het feit dat je besef van tijd volledig verloren gaat doordat je elke dag de klok een uur moet verzetten. Uiteindelijk kom je om 5 uur 's ochtends aan in Vladivostok terwijl het op de klok in de trein pas 22 uur 's avonds is.
9259 km.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:59 schreef anisubs het volgende:
Hmm... hoeveel km lang is die trans siberie express nou eigelijk? Hoe snel gaan de treinen eigelijk? (zal vast geen hogesnelheidstrein zijn)
Hier ook. Mooi boek hoor, minser mooie prijzen...quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lijkt me ERRUG gaaf om die ook nog es te doen.
De reisgids van Djoser viel vorige week op de mat en daarin staat ook een reis met de TSE in. Ter inspiratie
.
inderdaad! mij vriendin, haar zus en ik hadden toen een coupe gereserveerd voor onszelf! Moet er niet aan denken dat je in zo'n benauwde ruimte opgescheept zit met vreemden....quote:Op woensdag 20 december 2006 10:20 schreef voodoolady het volgende:
Het langste was 4 dagen dat wij achter elkaar in de trein hebben gezeten, dus 22 uur is niet zoveel neeVoordeel van mongolie vond ik dat het wat afwisseling gaf (en extra grensovergangen ook interessant) siberisch landschap heb je na een tijdje ook wel weer gezien. Ik weet niet precies meer hoe de coupe indeling zat op de transsiberie, maar als je de kans hebt, regel een eigen coupe met 'westerlingen' heb je nog wat rust en een beetje veiligheid.
Hoe duur is dat dan om een complete coupe te reserveren?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:48 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
inderdaad! mij vriendin, haar zus en ik hadden toen een coupe gereserveerd voor onszelf! Moet er niet aan denken dat je in zo'n benauwde ruimte opgescheept zit met vreemden....
4 dagen??Zou denk ik dan toch zelfs zo'n ouwe topolev verkiezen boven zo'n reizen om op m'n bestemming te komen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |