Zo heb ik mijn moeder ooit geholpen door kaneel over de bloemkool te strooien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:38 schreef FANN het volgende:
kaneel in mijn aardappelpuree i.p.v. nootmuskaat
was ;echt![]()
wow, dat je die rijst daarna nog opgegeten hebt met alleen maïsquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef Ciscostar het volgende:
Vandaag ging mijn collega poging doen tot koken.. mag ze de rest van de week dus niet meer doen.
Gingen rijst eten met kip en tandori saus en wat groente erdoor.
Toen het hele prutje klaar was ging ze proeven en ze ging over haar nek, dus ik ook maar ffies proeven.
Nou dus echt te ranzig!
Wat bleek nou, het was geen saus maar iets om pasta etc weet ik veel wat te maken.. moest me yohurt en olie en water etc, en zij had dus 1 schepje met beetje water. Bleek dit potje ook nog eens jaar over datum te zijn.. weg kip, weg groente.. Dus we hielden alleen rijst over.
Niks in huis hier op het werk, dus toen maar blikje mais warm gemaakt en dat met vocht bij de rijst gedaan en dat maar gegeten, moesten toch iets eten.
Was niet echt lekker, het was niet te vreten eigenlijk.
Mijn les, collega niet meer laten koken en zelf doen. Dus morgen mijn beurt!
Verrek, ma? Jij hier?!?quote:Op donderdag 21 december 2006 08:55 schreef Radobe het volgende:
Kruiden verwisselen is ook zo leuk. Smaakt je gehaktbal ineens naar pepernoten omdat ik speculaaskruiden had gebruikt ipv nootmuskaat![]()
Dat die overheidsdienaar niet wist hoe hash ruikt... Of in ieder geval hoe het niet ruikt. Lijkt me toch een van de basis dingen die je leert als douanier.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb het al eens eerder hier verteld maar nog maar een keer,
Piet was eens aan het zeilen in Frankrijk en kregen we ineens 10 man douane aan boord, met hond.
WAF WAF WAF WAF WAF dat takkebeest, zo een Herder
Hond sloeg aan op mijn trassie in de koelkast. Die douanier graait in de koelkast en staat met een enorm blok trassie in zijn klauwen.
Quest quil ja? Onder mijn neus houdend, de boeien werden al uitgepakt.
Het spul ziet er dan ineens verdacht uit naar goeie hash bedacht ik me
Ik dus in mijn belabberde frans, Cest ca des crevet fermente monsieur, un delicatesse de quisine asien.
Hij kijkt me aan met een kop van jaja dat zeggen ze allemaal, maar was voldoende overbluft om mij te laten zeggen,
Ah, je demonstre monsieur, voilla, en pakte een flink stuk trassie en gooide het in de pan waar ik eieren aan het bakken was. Walm Walm, de Overheidsdienaar stak zijn kop in de walm en snoof...
Ik zag hem groen worden
Ik stond op het punt voor jaren een kerker in te gaan toen de chef van de troep douaniers binnen kwam, die nog in Vietnam had gedient. Hij kende het, en werd lirisch over mijn eieren.
Het zat in plastic verpakt, maar wat ik vreemder vond was dat die hond aansloeg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:08 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat die overheidsdienaar niet wist hoe hash ruikt... Of in ieder geval hoe het niet ruikt. Lijkt me toch een van de basis dingen die je leert als douanier.
Ja, maar je schreef dat je een stuk in een pan met eieren deed en dat die ambtenaar groen werd van de geur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zat in plastic verpakt, maar wat ik vreemder vond was dat die hond aansloeg.
De vriendelijke vriend in uniform stond een eindje van het fornuis, en de blauwe walm steef de afzuigkap in, hij deed een stap naar voren en hield zijn De Gaulle neus in de walm, alsof hij stoned wilde worden inhaleerde hij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:14 schreef tonja het volgende:
[..]
Ja, maar je schreef dat je een stuk in een pan met eieren deed en dat die ambtenaar groen werd van de geur.
Wat die hond betreft... Als wij trassi al vinden stinken, wat moet dat arme beest wel niet meegemaakt hebben dan
Huh, mijn zwager had ooit een soortgelijke inschattingsfout. Iets met een Hongaars stoofgerecht met anderhalve kilo 'peppers'quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:04 schreef Gewoonik het volgende:
Tijd terug de fout gemaakt om chili poeder door de pilaf te gooien ipv paprika poeder. Ik hou van pittig maar die 2 eetlepels(met kop) waren toch wel wat veel. Nog wel stug opgegeten trouwens.
Hij was even met andere dingen bezig, zoals zijn maaginhoud binnen houden...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef tonja het volgende:
Nog steeds merkwaardig dat hij het toen niet als geen hash zijnde herkende, maar goed..
Conclusie: Arme hond
Keurig engels geleerd en weten dat het Paprika heet in het Engels, maar dan gaan zelfs Engelsen het Peppers noemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Huh, mijn zwager had ooit een soortgelijke inschattingsfout. Iets met een Hongaars stoofgerecht met anderhalve kilo 'peppers'
Konden niet echt weg bij werk, en bestellen zit niet in budget etcquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wow, dat je die rijst daarna nog opgegeten hebt met alleen maïs![]()
Rijst is zo goedkoop, dat beetje kun je best weggooien. Ik had een bezoekje aan de snackbar gebracht, maar goed hoor van je!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Keurig engels geleerd en weten dat het Paprika heet in het Engels, maar dan gaan zelfs Engelsen het Peppers noemen.
Zwager kocht dus anderhalve kilo spaanse pepers vermoed ik?
Wat je had kunnen doen is boter, kaneel (geen nootmuskaat ofzoquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef Ciscostar het volgende:
Vandaag ging mijn collega poging doen tot koken.. mag ze de rest van de week dus niet meer doen.
Gingen rijst eten met kip en tandori saus en wat groente erdoor.
Toen het hele prutje klaar was ging ze proeven en ze ging over haar nek, dus ik ook maar ffies proeven.
Nou dus echt te ranzig!
Wat bleek nou, het was geen saus maar iets om pasta etc weet ik veel wat te maken.. moest me yohurt en olie en water etc, en zij had dus 1 schepje met beetje water. Bleek dit potje ook nog eens jaar over datum te zijn.. weg kip, weg groente.. Dus we hielden alleen rijst over.
Niks in huis hier op het werk, dus toen maar blikje mais warm gemaakt en dat met vocht bij de rijst gedaan en dat maar gegeten, moesten toch iets eten.
Was niet echt lekker, het was niet te vreten eigenlijk.
Mijn les, collega niet meer laten koken en zelf doen. Dus morgen mijn beurt!
Keukenzout, tafelzout en zeezout zijn het zelfde.quote:Op zondag 24 december 2006 17:10 schreef piepster het volgende:
Ik doelde ook op zeezout, keukenzout, uitdroogschilfertjeszout etc. Zouten voor op je eten.
Het zou best kunnen dat sporen van Jodium etc de smaak iets beinvloeden, maar ik geloof niet dat zeezout minder zout kan smaken dan keukenzout.
@Erasmo: weet jij nog wat ze bij de KvW zeiden?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:31 schreef rac het volgende:
Ik heb ook zo'n vreselijke blunder gehad,
Het begint met een prachtig groot gasfornhuis met mega oven Ik was echt helemaal blij(!) in mijn nieuwe keuken met droom-oven. Het pizza bakken kon beginnen alles helemaal in orde pizza in de oven, toch wel een vreemde geur, ach zal wel nieuwigheid zijn zo'n plastic geurtje heb je wel 's vaker bij nieuwe apparaten.
Helaas het was niet de nieuwigheid maar, ik domme tut was vergeten dat er een plastic bescherm laag over blakplaat heen zat, Ik vond het eigenlijk ook achteraf gezien best raar dat er een witte bakplaat bij een rvs oven werd geleverd.
Je voelt een culinaire blunder aankomen, dus je post het maar vast?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:32 schreef Ciscostar het volgende:
Collega melde net dat ze vanavond ook gaat koken om te bewijzen dat ze het kan...hmmmz help!
Ja... bedoel gisteren was echt heel erg....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:35 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Je voelt een culinaire blunder aankomen, dus je post het maar vast?
Die had ik er ook al zelf afgehaald, maar je ziet wel een vaker witte kook materialen, dus toen ....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In dit kader belde ik vertwijfeld en in de war naar golfers werk toen ons nieuwe gasfornuis thuis was afgeleverd. Ik had hem zelf al uit de verpakking gehaald en wilde dat ff melden.....
Hij was ipv een mooi glimmende rvs kleur, blauw![]()
Niet lelijk, maar niet wat we hadden besteld.
Het bleek de beschermingsfolie
Maar ehm... is ie in het recept niet gewoon het déég, de bodem zeg maar, vergeten te vermelden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben even op dat recept van die patton gaan zoeken en kijk wat ik vond :
[Centraal] Zelfgemaakt gebak dus dit is het origineel :
http://appeltaarten.web-l(...)citroenappeltaa.html
Er staat daar ook 5 eetl.
Bovendien vond ie het zelf ook niet zo lekker :
[Centraal] Zelfgemaakt gebak
Maar post het dan toch in het kookboek?![]()
nah.. meer onder pijnlijk foutjequote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Klonk het volgende:
valt in je eigen vinger snijden, (diep) ook onder blunders ?
Alleen als de vinger in kwestie daadwerkelijk in het te koken product terecht is gekomen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Klonk het volgende:
valt in je eigen vinger snijden, (diep) ook onder blunders ?
Herkenbaarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef liessa het volgende:
Smoorvlees maken en eindigen met een dikke laag zwarte prut in de pan. Ik weet nog steeds niet wat er fout ging...
Behalve aan of uit kun je het gas ook laag zetten. Stoofvlees e.d. hoef je niet kapot te koken of aan te laten bakken, maar het moet zo laag staan dat er hooguit om de paar seconden 1 klein belletje omhoog borrelt. Stoofvleesbarbarenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
HerkenbaarAlles gedaan wat ik zou moeten doen en toch ging het mis
Dat heb ik ook een keer gehad bij iets waar melk in moest. Met groene stukjes enal kwam het eruit. Dus kon ik alles weggooien. Ik test nu altijd door eerst een klein beetje in de gootsteen te gieten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:38 schreef VinceMega het volgende:
's Ochtends. Verslapen. Snel snel snel ontbijten. Lekker even wat melk uit het pak drinken. Blijkt het al een paar dagen over datum te zijn. Nog nooit zo snel naar een wasbak gerent. Kutochtend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |