Moh. Ze zullen vast niet alle 14 miljard ervoor willen gebruiken.quote:Op maandag 18 december 2006 22:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar de HRA critici willen dit geld/ sigaar niet terug geven aan de belasting betaler.. Bos en zn vriendjes willen er nieuw sociaal beleid voor maken.
Uiteraard heeft de HRA negatieve bijeffecten zoals die uit de OP. Echter, de marktverstorende effecten van het afschaffen van de HRA in ruil voor nieuw sociaal beleid zijn veel erger.
Nee, slechts een paar honderd miljoen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moh. Ze zullen vast niet alle 14 miljard ervoor willen gebruiken.
Overwaarde die wordt veroorzaakt door prijsstijgingen die op hun beurt weer veroorzaakt worden door schaarste. Niks meer, niks minder.quote:Op maandag 18 december 2006 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Overwaarde veroorzaakt door de HRA/hogere huizenprijzen ja. Lastig he.
Het belemmert verjonging van de maatschappij??? :Squote:Op dinsdag 19 december 2006 20:09 schreef Bertwilwat het volgende:
HRA is een subsidie van Arm naar Rijk.
HRA is een subsidie die de woningmarkt onnodig duur maakt.
HRA en OZB en Overdrachtbelasting belemmeren de doorstroming in de woningmarkt.
Hypotheekrente subsidie is voor mensen die al rijk en oud zijn, het staat de broodnodige verjonging van de samenleving in de weg.
Het belemmert het overwerken met een redelijk netto resutaat, en daardoor een oorzaak van zwartwerken.
kortom, de HRA heeft de langste tijd gehad.![]()
Ja als jongeren geen of te weinig Kansen krijgen. zowel in netto loon als in woonruimte door de kunstmatige gecreerde schaarstequote:Op dinsdag 19 december 2006 20:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Het belemmert verjonging van de maatschappij??? :S
Niet als je het teruggeeft via belastingverlaging.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:20 schreef zwambtenaar het volgende:
Natuurlijk is het geldverspilling, maar moet het dan in één klap worden stopgezet? Nee, stapje voor stapje is beter en socialer. Veel mensen zijn volkomen afhankelijk van de HRA en als je die nu in één keer afschaft, komen veel mensen op straat te staan.
Dan is het probleem inderdaad opgelost.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet als je het teruggeeft via belastingverlaging.
niet volledig, want daarvan profiteren zowel mensen met een huur- als een koopwoningquote:Op zondag 7 januari 2007 12:26 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dan is het probleem inderdaad opgelost.
Voor huursubsidie geldt hetzelfde: afschaffen en belastingen verlagen.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
niet volledig, want daarvan profiteren zowel mensen met een huur- als een koopwoning
en aangezien ik huur, ben ik voor
huursubsidie krijg ik ook niet, daar verdien ik teveel voor.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Voor huursubsidie geldt hetzelfde: afschaffen en belastingen verlagen.
Ja, door de HRAquote:Op zondag 7 januari 2007 12:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
huursubsidie krijg ik ook niet, daar verdien ik teveel voor.
imo moeten er meer goedkop huurwoningen komen, want daar is vraag naar/behofte aan, maar zowel gemeenten als projectontwikkelaars hebben meer interesse om dure woningen neer te zetten.
niet alleen door de hra. er worden ook weinig goedkope huurwoningen gebouwd.quote:
En hoe groot schat je die kans zelf in?quote:Op zondag 7 januari 2007 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet als je het teruggeeft via belastingverlaging.
Groot, het gebeurt wel vaker dat aftrekken geschrapt worden en verwerkt worden in lagere belastingen. Dat gebeurt eigenlijk altijd mits er geen begrotingstekort is.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
En hoe groot schat je die kans zelf in?
Ik ben jong en niet rijk, maar geniet wel van de HRA, zonder HRA had ik vier jaar geleden geen huis kunnen kopen. Huren was ook praktisch geen optie vanwege te lange wachtlijsten omdat iedereen in zijn goedkope huurhuisje blijft zitten.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:09 schreef Bertwilwat het volgende:
HRA is een subsidie van Arm naar Rijk.
HRA is een subsidie die de woningmarkt onnodig duur maakt.
HRA en OZB en Overdrachtbelasting belemmeren de doorstroming in de woningmarkt.
Hypotheekrente subsidie is voor mensen die al rijk en oud zijn, het staat de broodnodige verjonging van de samenleving in de weg.
Het belemmert het overwerken met een redelijk netto resutaat, en daardoor een oorzaak van zwartwerken.
kortom, de HRA heeft de langste tijd gehad.![]()
quote:Op zondag 7 januari 2007 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben jong en niet rijk, maar geniet wel van de HRA, zonder HRA had ik vier jaar geleden geen huis kunnen kopen. Huren was ook praktisch geen optie vanwege te lange wachtlijsten omdat iedereen in zijn goedkope huurhuisje blijft zitten.
En hoe belemmert de HRA overwerken? huh?
Wederom profiteren zij dubbel. Want zonder dat de belastingen vanwege de HRA verhoogd worden kunnen zij toch blijven aftrekken en blijft hun kapitaal gehandhaaft.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:22 schreef pberends het volgende:
Dat starters minder aftrek zouden krijgen is inderdaad walgelijk. De huidige huizenbezitters zitten zoals gewoon weer op rozen. Juist zij hebben zoveel voordeel gehad dat de huizenprijzen zo gigantisch zijn gestegen terwijl ze al een huis bezaten.
Dan doet het nog steeds niets af aan mijn verhaal aangezien de belastingen 4 jaar geleden ook kunstmatig hoog waren.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:31 schreef pberends het volgende:
Door de HRA betaal je uiteraard veel meer belasting, waardoor je juist helemaal niet makkelijker huizen kunt kopen. Je hebt die HRA alleen maar nodig omdat de belastingen kunstmatig hoog zijn juist door die HRA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |