Onbetaalbaar omdat de belastingen kunstmatig hoger zijn om die toeslagen te betalen? Er bestaat ook nog zoiets als belastingschijven, dan verlaag je de laagste toch gewoon?quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef Roellie80 het volgende:
omdat zorg en huur nu eenmaal vaak onbetaalbaar zijn wanneer je niet meer dan 2x modaal krijgt
Dus jij denkt dat het grootste gedeelte van NL toeslagen krijgt?quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef Roellie80 het volgende:
omdat zorg en huur nu eenmaal vaak onbetaalbaar zijn wanneer je niet meer dan 2x modaal krijgt
ik denk dat er toch best veel mensen huur en/of zorg toeslag krijgen..quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:56 schreef bad_my84 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het grootste gedeelte van NL toeslagen krijgt?
Ik denk dat je ruim voor modaal het overgrote deel van de toeslagen toch echt wel kan vergeten (en uiteraard nog lang niet genoeg verdient voor de HRA-"toeslag").quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:57 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ik denk dat er toch best veel mensen huur en/of zorg toeslag krijgen..
toch?
Hypotheekrenteaftrek hele dure sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:58 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ja dat snap ik ook niet.
Nu betaalt iedereen 1000 euro voor de zorg, maar de lagere inkomens krijgen daar weer 600 euro van terug. Waarom laten we dan niet de lagere inkomens gewoon 400 euro betalen? Hetzelfde geldt voor de hra, waarom niet (ff simpel gezegd) afschaffen en de belastingen met 11 miljard verlagen?
(De bedragen heb ik trouwens uit mn duim gezogen)
Robin Hood spelen kun je ook middels die belastingschijven. Daar heb je toeslagen totaal niet voor nodig.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Hyperdude het volgende:
Geld innen van gemene rijke mensen.
Geld uitdelen aan aardige arme mensen.
Een heleboel ambtenaren aan het werk houden die denken dat ze Robin Hoodje spelen.
En zo is iedereen zo langzamerhand afhankelijk van de overheid die zich zo onmisbaar maakt; en daardoor haar macht steeds verder uitbreidt.
Precies. Maar dat voelt niet zo lekker als toeslagen "uitdelen".quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Robin Hood spelen kun je ook middels die belastingschijven. Daar heb je toeslagen totaal niet voor nodig.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het verlagen van de eerste schijf leidt ertoe dat ook mensen die meer verdienen eenzelfde "toeslag" zouden krijgen, daarom dus, denk ik.
Toeslagen worden gebruikt om specifieke groepen te kunnen bereiken. In jouw voorbeeld is het waarschijnlijk zo dat niet élke AOW-er 40 Euro zorgtoeslag krijg.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:57 schreef pberends het volgende:
Stel je hebt AOW: 1000 euri in de maand. Daar krijg je 40 euri zorgtoeslag op. Totaal inkomen: 1040 euro!
Maar stel dat je die achterlijke zorgtoeslag afschaft en de AOW gewoon met 40 euri verhoogd: Totaal inkomen 1040 euri! Bovendien bepaar je nog wat euro's uit aan ambtenaren en dergelijke, dat kan dus de schatkist in, cq de AOW nog wat verhogen.
Voordeel: logischer, eerlijker, efficiënter, minder ambtenaren nodig, inkomensstijging!
Jij stelt dat je beter de laagste schijf kan verlagen zodat mensen een bepaald bedrag gecompenseerd worden ipv de huidige toeslagen toch?quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij snap ik je niet helemaal, en snap jij het ook niet.
Oh dat ja, maar das het kromme belastingstelselquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jij stelt dat je beter de laagste schijf kan verlagen zodat mensen een bepaald bedrag gecompenseerd worden ipv de huidige toeslagen toch?
Het is alleen dat iedereen die daarboven zit ook in de eerste schijf betaalt, en je die dan dus ook "compenseert".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |