abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 11:02:47 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419140
Tja EchtGaaf. Ik vindt je idee volslagen idioot. En nee ga dat niet onderbouwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44419221
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat een vreselijke aannames weer. Wat dacht je van kosten?? Om een huis te kopen moet je tegenwoordig tweeverdiener zijn en de huurmarkt zit potdicht.

Er moet botweg brood op de plank komen.
Dat valt best mee. Er zijn ook huizen te koop die je met 1 salaris kunt betalen. Het probleem is eerder dat mensen veel teveel eisen hebben tegenwoordig. Het moet meteen een halve villa zijn.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:06:48 #103
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44419232
quote:
Emancipatie van vrouwen stagneert

Van onze verslaggever Xander van Uffelen

AMSTERDAM - De emancipatie van vrouwen stagneert. De arbeidsparticipatie van vrouwen is nauwelijks gestegen en de doorstroom van vrouwen naar topfuncties blijft achter bij de verwachtingen. Dat blijkt uit de Emancipatiemonitor, die het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) eens in de twee jaar opstelt.

Het SCP wijt de stagnatie deels aan de economische neergang van de afgelopen jaren. Tijdens de recessie werden vrouwen sneller ontslagen dan mannen. De recessie biedt echter geen verklaring voor de geringe economische zelfstandigheid onder vrouwen, en de aanhoudende loonverschillen tussen mannen en vrouwen.

Door de gebrekkige doorstroom van vrouwen vreest het SCP dat de vastgelegde streefcijfers voor emancipatie in 2010 niet worden gehaald. Uit onlangs gepubliceerd onderzoek van de Volkskrant bleek dat het glazen plafond voor vrouwen vooral bij de rijksoverheid erg hardnekkig is.

In een reactie op de Emancipatiemonitor kwam minister de Geus van Sociale Zaken met het idee onbetaald ouderschapsverlof te verlengen naar een half jaar. Zowel de moeder als de vader mag 26 weken onbetaald verlof opnemen
. De Geus wil met zijn voorstel het percentage vrouwen op de arbeidsmarkt verbeteren.

In het plan van De Geus komt het ouderschapsverlof voor vrouwen boven op het wettelijke zwangerschapsverlof van 16 weken. De Geus wil het verlof van ouders niet overdraagbaar maken. Via de levensloopregeling zou de overheid het langduriger verlof kunnen steunen, stelt hij. Gezien de demissionaire status van het kabinet zal De Geus het voorstel niet naar de Tweede Kamer sturen, maar dat overlaten aan een nieuw kabinet.

Met het langere verlof komt De Geus tegemoet aan de recente oproep van verloskundige en auteur Beatrijs Smulders
. Zij pleit voor een betaald verlof van maximaal een jaar.

De acceptatie van officiële kinderopvang is de afgelopen jaren toegenomen, blijkt uit de monitor. De opvang van peuters in een kinderdagverblijf wordt zelfs door een meerderheid goedgekeurd. Bij de verdeling van zorgtaken hebben mannen nauwelijks meer werk op zich genomen.
de Geus kan lullen wat ie wilt. Iedereen kan logisch concluderen dat de regels alleen maar ondoorzichtiger worden en dat het niet de moeite waard is om dat risico te willen dragen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44419239
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Deze 3 punten volg ik niet helemaal.
Daarom zie TT!
  donderdag 14 december 2006 @ 11:08:26 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419263
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat valt best mee. Er zijn ook huizen te koop die je met 1 salaris kunt betalen. Het probleem is eerder dat mensen veel teveel eisen hebben tegenwoordig. Het moet meteen een halve villa zijn.
Precies. En ken zat gezinnen waarbij beide ouders werken en kinderen aan niets te kort komen. Daarnaast vindt ik dat een ieder mens recht heeft op zelfontplooing. Dus ook een vrouw. Ik kan het niet geloven dat mensen daar nog anders over denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44419272
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:40 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Daar kom jij nog wel eens achter hoe dit in de praktijk gaat. Vrouwen melden zich 5x vaker ziek per jaar dan een man doet. Dat is een bewezen feit.
Misschien op sommige plaatsen. De praktijk die ik zie is toch anders. Zelf heb ik me ook de afgelopen 8 jaar 2 keer ziek gemeld voor een paar dagen.
pi_44419323
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies. En ken zat gezinnen waarbij beide ouders werken en kinderen aan niets te kort komen. Daarnaast vindt ik dat een ieder mens recht heeft op zelfontplooing. Dus ook een vrouw. Ik kan het niet geloven dat mensen daar nog anders over denken.
De mensen die daar anders over denken zijn doorgaans de mensen die onzeker zijn over zichzelf en daarom een tweedeling maken in de bevolking, bijvoorbeeld op basis van geslacht, zodat zij daaraan hun identiteit kunnen ontlenen.
pi_44419342
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:06 schreef HPoi het volgende:

[..]

Daarom zie TT!
Als ik een rijke vent aan de haak sla ga ik wel achter het aanrecht staan hoor.
pi_44419439
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Deze 3 punten volg ik niet helemaal.
Dalende huizenprijzen: de prijzen worden door de markt bepaald. Er is schaarste in het huizenaanbod. Het prijsniveau wordt sterkt medebepaald door het gemiddelde (gezamelijke) inkomen.....Aangezien dat het nu vrijwel allemaal tweeverdieners zijn, vertaalt dat dus ook in de huizenprijs.......

Veel minder echtscheidingen: Er is dan een veel duiderlijke rolverdeling. Dat leidt dus tot veel minder conflicten, zoals die nu wel onstaan...(over het huishouden wat er ook nog even bij moet worden gedaan...) De vrouw doet het huishouden en zorgt voor de kinderen. De man zorgt ervoor dat er inkomen is. Nu kunnen man en vrouw samen 's-avonds lekker klaar zijn en van elkaar en van de kinderen genieten. Nu moet het huishouden er nog worden bijgevloekt met alle conficten en spanningen van dien. Ik weet wel zeker dat het uiteindelijk in veelminder echtscheidingen resulteert...

Minder jeugdigen ontsporen:
conficten leiden vaak tot echtscheidingen. De kinderen zij daarvan zwaar de dupe. Hun veilige basis wordt dan stukgeslagen. Velen ontsporen daardoor....
pi_44419490
Ziekteverzuim bij vrouwen hoger dan bij mannen
Publicatie: Juli 2004

Het hogere ziekteverzuim van vrouwen hangt niet samen met ongunstige werkomstandigheden maar met de persoonlijke gezondheid en een belastende thuissituatie. Dit blijkt uit analyses van TNO Arbeid op een landelijk representatief databestand van het CBS van bijna 18.000 werkenden.

Vrouwen verzuimden in de periode 1997-2000 gemiddeld 12,6 werkdagen en mannen 10 dagen per jaar
Het verschil van 2,6 dagen wordt vooral veroorzaakt door de persoonlijke gezondheid (1,6 ziektedagen per jaar meer dan bij mannen) en de belastende thuissituatie van vrouwen (ook 1,6 dagen meer). Daarentegen zorgt de werksituatie van vrouwen ervoor dat hun verzuim 1,4 dagen per jaar minder is dan dat van mannen. Vrouwen werken namelijk korter dan mannen en hun werk is lichamelijk minder belastend. Deze laatste twee factoren leiden bij vrouwen juist tot minder verzuimdagen.

Van de thuissituatie levert met name de factor ‘aantal uur huishoudelijk werk per week’ een sterke bijdrage aan het verhoogde aantal verzuimdagen onder vrouwen. Vrouwen besteden gemiddeld meer uren per week aan huishoudelijk werk dan mannen; meer uren per week besteed aan huishoudelijk werk gaat gepaard met meer verzuimdagen, en daarmee verzuimen vrouwen anderhalve dag per jaar meer dan mannen.

Deze resultaten wijzen uit dat de aanpak van verzuim bij mannen en vrouwen om verschillende maatregelen vraagt. Om het hogere ziekteverzuim van vrouwen tegen te gaan, is het van belang dat overheid en bedrijfsleven een goede afstemming tussen werk- en privéleven bevorderen, zoals het aanbieden van soepele verlofregelingen, flexibele aanvangs- en eindewerktijden, en goede kinderopvang.

Bron: TNO-Arbeid

donderdag 14 december 2006 @ 11:18:49 #111
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44419527
Krijgen de vrouwen dan ook betaald als fulltime huisvrouw of moeten ze de hand ophouden bij hun man?
pi_44419553
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

De mensen die daar anders over denken zijn doorgaans de mensen die onzeker zijn over zichzelf en daarom een tweedeling maken in de bevolking, bijvoorbeeld op basis van geslacht, zodat zij daaraan hun identiteit kunnen ontlenen.
Neeehhhh. Zie mijn motivatie in OP...

De man en vrouw zijn ongelijk en niet voor hetzelfde gemaakt en bedoeld.
pi_44419569
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:18 schreef N.icka het volgende:
Krijgen de vrouwen dan ook betaald als fulltime huisvrouw of moeten ze de hand ophouden bij hun man?
Man en vrouw zijn 1. Ze doen alles samen. Maar wel in hun eigen rol.
pi_44419584
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:17 schreef HPoi het volgende:

Het hogere ziekteverzuim van vrouwen hangt niet samen met ongunstige werkomstandigheden maar met de persoonlijke gezondheid en een belastende thuissituatie. Dit blijkt uit analyses van TNO Arbeid op een landelijk representatief databestand van het CBS van bijna 18.000 werkenden.

Vrouwen verzuimden in de periode 1997-2000 gemiddeld 12,6 werkdagen en mannen 10 dagen per jaar
Het verschil van 2,6 dagen wordt vooral veroorzaakt door de persoonlijke gezondheid (1,6 ziektedagen per jaar meer dan bij mannen) en de belastende thuissituatie van vrouwen (ook 1,6 dagen meer). Daarentegen zorgt de werksituatie van vrouwen ervoor dat hun verzuim 1,4 dagen per jaar minder is dan dat van mannen. Vrouwen werken namelijk korter dan mannen en hun werk is lichamelijk minder belastend. Deze laatste twee factoren leiden bij vrouwen juist tot minder verzuimdagen.

Van de thuissituatie levert met name de factor ‘aantal uur huishoudelijk werk per week’ een sterke bijdrage aan het verhoogde aantal verzuimdagen onder vrouwen. Vrouwen besteden gemiddeld meer uren per week aan huishoudelijk werk dan mannen; meer uren per week besteed aan huishoudelijk werk gaat gepaard met meer verzuimdagen, en daarmee verzuimen vrouwen anderhalve dag per jaar meer dan mannen.

Deze resultaten wijzen uit dat de aanpak van verzuim bij mannen en vrouwen om verschillende maatregelen vraagt. Om het hogere ziekteverzuim van vrouwen tegen te gaan, is het van belang dat overheid en bedrijfsleven een goede afstemming tussen werk- en privéleven bevorderen, zoals het aanbieden van soepele verlofregelingen, flexibele aanvangs- en eindewerktijden, en goede kinderopvang.

Bron: TNO-Arbeid

donderdag 14 december 2006 @ 11:21:45 #115
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44419601
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Man en vrouw zijn 1. Ze doen alles samen. Maar wel in hun eigen rol.
Dus de man werkt en krijgt betaald , de vrouw werkt en krijgt ook betaald , wie gaat dat bekostigen?
pi_44419621
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:21 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dus de man werkt en krijgt betaald , de vrouw werkt en krijgt ook betaald , wie gaat dat bekostigen?
De man uiteraard.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:22:35 #117
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44419622
Als de man thuiskomt om 17.00 uur is hij klaar met werken , de vrouw dan ook?
pi_44419643
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:22 schreef N.icka het volgende:
Nee. Je kan pas klaar zijn als de kinderen op bed liggen.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:24:14 #119
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44419671
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De man uiteraard.
Waarom gaat de man dat betalen? De vrouw heeft toch een fulltime baan thuis ? Dan kan ze daar ook fullltime voor betaald krijgen en dat kan de man nooit opbrengen van zeg maar 1800 euro per maand
pi_44419686
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Helemaal. En die verwende diva's moeten meteen zes keer per jaar op vakantie....
pi_44419693
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Dalende huizenprijzen: de prijzen worden door de markt bepaald. Er is schaarste in het huizenaanbod. Het prijsniveau wordt sterkt medebepaald door het gemiddelde (gezamelijke) inkomen.....Aangezien dat het nu vrijwel allemaal tweeverdieners zijn, vertaalt dat dus ook in de huizenprijs.......
Ok. Per saldo lost het echter weer niets op, omdat het inkomen ook lager wordt.
quote:
Veel minder echtscheidingen: Er is dan een veel duiderlijke rolverdeling. Dat leidt dus tot veel minder conflicten, zoals die nu wel onstaan...(over het huishouden wat er ook nog even bij moet worden gedaan...) De vrouw doet het huishouden en zorgt voor de kinderen. De man zorgt ervoor dat er inkomen is. Nu kunnen man en vrouw samen 's-avonds lekker klaar zijn en van elkaar en van de kinderen genieten. Nu moet het huishouden er nog worden bijgevloekt met alle conficten en spanningen van dien. Ik weet wel zeker dat het uiteindelijk in veelminder echtscheidingen resulteert...
Mogelijk. Een gevolg is echter wel dat een vrouw in een heel diep gat valt wanneer het wel op een echtscheiding aankomt.
quote:

Minder jeugdigen ontsporen:
conficten leiden vaak tot echtscheidingen. De kinderen zij daarvan zwaar de dupe. Hun veilige basis wordt dan stukgeslagen. Velen ontsporen daardoor....
Ik betwijfel of de problemen van de nieuw voorgestelde situatie niet tot dezelfde problemen leidt.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:25:13 #122
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44419697
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Je kan pas klaar zijn als de kinderen op bed liggen.
En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
pi_44419718
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:24 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom gaat de man dat betalen? De vrouw heeft toch een fulltime baan thuis ? Dan kan ze daar ook fullltime voor betaald krijgen en dat kan de man nooit opbrengen van zeg maar 1800 euro per maand
De vrouw hoeft dan ook niet betaald te worden. Het iinkomen dat de man binnenbrengt is voor hun samen.
pi_44419719
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:17 schreef HPoi het volgende:
Dat is iets minder dan 5 keer zoveel.
pi_44419749
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neeehhhh. Zie mijn motivatie in OP...

De man en vrouw zijn ongelijk en niet voor hetzelfde gemaakt en bedoeld.
Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
pi_44419820
Re: ziekteverzuim... ben vrouw en heb in 8 jaar 1x verzuimd wegens ziekte, 2 daagjes. Duffe landelijke gemiddelden kunnen de boom in wat mij betreft.
pi_44419825
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....
pi_44419883
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:22 schreef N.icka het volgende:
Als je een afwasmachine hebt wel.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:34:19 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419972
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:34:56 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419989
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....
  donderdag 14 december 2006 @ 11:36:14 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420026
quote:

[..]

Tja mannen die alleen een ei kunnen bakken. Vindt ik sukkels. Dus dat ik dan op dat terrein lekker verwijfd ben en goed kan koken zie ik als een plus.
pi_44420082
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
Maar als de vrouw ook nog werkt zijn het nog meer uren. Al met al lijkt me echter dat man en vrouw samen gekozen hebben voor kinderen en ook samen de verzorging op zich nemen. Hoe ze dat doen moeten ze dan maar zelf uitzoeken.
pi_44420105
quote:

[..]

Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.
pi_44420121
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.
Inderdaad. Kijk maar hoe anders het is in Afrika en Azie.
pi_44420233
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De vrouw hoeft dan ook niet betaald te worden. Het iinkomen dat de man binnenbrengt is voor hun samen.
Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.
Of geldt het delen alleen tijdens het huwelijk?
  donderdag 14 december 2006 @ 11:45:38 #136
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44420267
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.
Of geldt het delen alleen tijdens het huwelijk?
Snap dat nu. In de utopische wereld van TS bestaan scheidingen niet meer. ze leefden nog lang en gelukkig tot de dood hen scheidde.
... is a mismatch forever
pi_44420376
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Biologisch gezien. Ik zie de man als de kostwinner. De vrouw heeft een centrale rol voor de kinderen: de belangrijkste en mooiste taak die er bestaat: hun groot te brengen....De vrouw als rots in de branding in het gezin. Zoals mijn moeder dat ook deed...
Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.
De man-werkt-moe-zorgt-werkverdeling is in de westerse landen voornamelijk het gevolg van de industrialisatie, waardoor vader buitenshuis ging werken en moeke thuisbleef, en die is helemaal niet zo natuurlijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44420419
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.
Die heb ik dus thuiszitten
Heeft jouw mannetjesexemplaar gene knuppel dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 14 december 2006 @ 11:57:23 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420561
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.
De man-werkt-moe-zorgt-werkverdeling is in de westerse landen voornamelijk het gevolg van de industrialisatie, waardoor vader buitenshuis ging werken en moeke thuisbleef, en die is helemaal niet zo natuurlijk.
Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:58:14 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420595
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Elke man heeft een knuppel kijk maar eens naar beneden als je onder de douche staat.
pi_44420863
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.
Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.
Ook: http://www.agron.iastate.edu/courses/agron342/diamondmistake.html
Interessant leesvoer
pi_44420963
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Geen een van hout in ieder geval.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:19:14 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44421212
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

haha
  donderdag 14 december 2006 @ 12:20:34 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44421252
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.
Ook: http://www.agron.iastate.edu/courses/agron342/diamondmistake.html
Interessant leesvoer
Nou ik niet. In me halve nakie met een knuppel rondlopen zie ik niet zitten. Dan eerder in kimono met een zwaard
pi_44421366
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verder
pi_44421422
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verder
We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.
pi_44421528
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.
Idd, ik heb ook liever zo'n lekkere knoestige
  donderdag 14 december 2006 @ 13:22:02 #148
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44423203
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijn
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44423228
Ook in de moderne wereld is 'vrouw achter het aanrecht' bijna nooit gebruikelijk geweest in de invulling die TS eraan geeft.

Voor de introductie van (vooral) elektrische huishoudapparatuur was het huishouden runnen een lichamelijk zeer zwaar belastende, enorm tijdrovende baan. Kinderen werden ergens gedumpt, opdat (arme) moeders konden sloven, op het veld of bij een mevrouw, nette dames dumpten hun kinderen bij een min en op iets latere leeftijd een kindermeisje.

Een thuiszijnde echtgenote met alle tijd & energie voor kinderen is iets wat hooguit een paar decennia (en dan reken ik ruim) door grotere groepen als nastrevenswaardig en haalbaar is gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 14-12-2006 13:37:05 (bromvliegzwaan) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44423438
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijn
Idd, dat huis dat ruimt zichzelf wel op
pi_44423617
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:22 schreef sigme het volgende:
Ook in de moderne wereld is 'vrouw achter het aanrecht' bijna nooit gebruikelijk geweest in de invulling die TS eraan geeft.

Voor de introductie van (vooral) elektrische huishoudapparatuur was het huishouden runnen een lichamelijk zeer zwaar belastende, enorm tijdrovende baan. Kinderen werden ergens gedumpd, opdat (arme) moeders konden sloven, op het veld of bij een mevrouw, nette dames dumpten hun kinderen bij een min en op iets latere leeftijd een kindermeisje.
Oeps, hopelijk dat het vetgedrukte niet door Rock_DeBrazilliaan wordt gelezen...
quote:
Een thuiszijnde echtgenote met alle tijd & energie voor kinderen is iets wat hooguit een paar decennia (en dan reken ik ruim) door grotere groepen als nastrevenswaardig en haalbaar is gezien.
50,60,70-tiger jaren......

Maar ja, zovele zaken komen weer terug....ik hoop van dit ook. Er zitten geweldige voordelen aan...
pi_44423903
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oeps, hopelijk dat het vetgedrukte niet door Rock_DeBrazilliaan wordt gelezen...
Eerlijk gezegd zit ik er meer mee dat genomineerden van de P.H. Donner-trofee het zien dan Rock. Die zal vermoedelijk mijn dumpgebruik ook gepaster achten dan het jouwe.
quote:
[..]

50,60,70-tiger jaren......
In de 50-er jaren werd het nastrevenswaardig, maar wás het voor veruit de meeste mensen geen realiteit. Toen moesten de meeste vrouwen -net als nu- hard werken. Lichamelijk. Zowél in huis als daarbuiten.
In de jaren 60 werd het voor veel mensen realiteit.
In de jaren 70 waren mensen dat zó massaal zat dat de tweede emancipatiegolf met kracht losbrak.
quote:
Maar ja, zovele zaken komen weer terug....ik hoop van dit ook. Er zitten geweldige voordelen aan...
Het voordeel van nu is dat iedere keuze voor individuen bereikbaar is. De keuze om één kostwinner te hebben behoort tot de mogelijkheden, hoeft niet eens steeds dezelfde persoon te zijn, de optie de gezinsgrootte beperkt te houden is er, maar ook de opties een heel groot gezin te nemen, beiden te werken, etc etc.

Uiteindelijk doet dat toch de mééste mensen recht: dat ze zelf kunnen kiezen hoe ze hun leven inrichten. In tegenstelling tot het model waarin de meerderheid een aantal mensen dwingt tot een levenswijze die hun niet aanstaat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44424154
Het moge voor een ieder niet aankomen als een verassing; ik ben het eigenlijk wel volkomen eens met TS .
pi_44424212
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Bep het volgende:
Vroeger gingen de mensen ook op vroege leeftijd dood . *stille hint*
Beter toch juist? Beter tegen de overbevolking en een gezonde doorstroom van generaties. Waarom mensen de gemiddelde sterfteleeftijd altijd hanteren als een graadmeter voor succes is mij echt volkomen een raadsel.
pi_44424237
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:20 schreef MissMatch het volgende:
Ik moet helemaal niets.
en ik wil niet achter het aanrecht, want ik kan niet koken, wil geen kinderen en vind werken buitenshuis veel leuker dan poetsen en sherry drinken met buurvrouwen.
Je probeert je voor te doen als een man. De penisnijd heb jij nog niet afgesloten?
  donderdag 14 december 2006 @ 13:57:11 #156
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44424270
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:56 schreef FuifDuif het volgende:

Je probeert je voor te doen als een man. De penisnijd heb jij nog niet afgesloten?
Hoezo probeer ik me voor te doen als een man als ik werken boven huishouden stel? penisnijd ken ik niet, ik hou van penissen!
pi_44424282
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:18 schreef N.icka het volgende:
Wat is er mis met het bekende huishoudgeld dat de man maandelijks op een speciaal daarvoor bedoelde rekening stort?
  donderdag 14 december 2006 @ 13:57:37 #158
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44424285
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:53 schreef FuifDuif het volgende:
Het moge voor een ieder niet aankomen als een verassing; ik ben het eigenlijk wel volkomen eens met TS .
Dat valt me van je tegen.
pi_44424313
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:57 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Hoezo probeer ik me voor te doen als een man als ik werken boven huishouden stel? penisnijd ken ik niet, ik hou van penissen!
Heel simpel: werken is voor de man en huishouden voor de vrouw. En met penisnijd bedoel ik juist dat je van penissen houdt, maar dan zo extreem, dat je er eentje zou willen hebben . Bedankt voor deze topictip overigens!
  donderdag 14 december 2006 @ 14:01:22 #160
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44424406
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:58 schreef FuifDuif het volgende:

Heel simpel: werken is voor de man en huishouden voor de vrouw. En met penisnijd bedoel ik juist dat je van penissen houdt, maar dan zo extreem, dat je er eentje zou willen hebben . Bedankt voor deze topictip overigens!
Inderdaad: heel simpel gedacht, maar zo werkt het niet (meer). en nee, ik wil aan mijn lijf geen penis hebben.
pi_44424424
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:01 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Inderdaad: heel simpel gedacht, maar zo werkt het niet (meer). en nee, ik wil aan mijn lijf geen penis hebben.
Dat het niet (meer) zo werkt, betekent niet dat het niet een betere situatie is en ook niet dat het niet meer zo kan worden.
pi_44424498
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat is er mis met het bekende huishoudgeld dat de man maandelijks op een speciaal daarvoor bedoelde rekening stort?
Beter lijkt me dan een gezamelijke rekening, of betekent samen leven voor jou ieder voor zich?
pi_44424558
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Beter lijkt me dan een gezamelijke rekening, of betekent samen leven voor jou ieder voor zich?
In ieder geval is het bij mij niet zo dat de rekening bepalend is voor de mate waarin we samenleven. Dat uit zich toch in hele andere dingen.
pi_44424698
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

In ieder geval is het bij mij niet zo dat de rekening bepalend is voor de mate waarin we samenleven. Dat uit zich toch in hele andere dingen.
Het lijkt me wel een onderdeel er van als je alles samen doet. Maar ik heb dat wel met meer dingen. Ook kinderen vind ik iets dat je zoveel mogelijk samen moet doen.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:11:15 #165
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44424752
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat het niet (meer) zo werkt, betekent niet dat het niet een betere situatie is en ook niet dat het niet meer zo kan worden.
Ik denk dat er maar een klein groepje is die het met TS en jou eens is dat dit een betere situatie oplevert. sowieso vind ik het nogal naief om te denken dat als je maar probeert de klok terug te draaien, je tal van huidige problemen oplost.
pi_44424852
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:11 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar een klein groepje is die het met TS en jou eens is dat dit een betere situatie oplevert. sowieso vind ik het nogal naief om te denken dat als je maar probeert de klok terug te draaien, je tal van huidige problemen oplost.
Nee, je draait de zaken om. De problemen die we nu hebben kunnen wel degelijk op die manier effectief worden opgelost, maar de reden waarom het destijds is verandert in de situatie van nu is omdat vrouwen dachten hetzelfde te kunnen als mannen. Goed, dat is geprobeerd en blijkt nu niet te werken. Dan moet je ook realistisch zijn en weer een stap 'terug' durven en kunnen maken.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:15:07 #167
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44424900
Waaruit blijkt dat vrouwen niet net als mannen fulltime kunnen meedraaien in het arbeidsproces? Ik geloof dat jij hier degene bent die zaken omdraait.
pi_44424984
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef MissMatch het volgende:
Waaruit blijkt dat vrouwen niet net als mannen fulltime kunnen meedraaien in het arbeidsproces? Ik geloof dat jij hier degene bent die zaken omdraait.
Nee, ik draai de zaken niet om, dat doe jij . Kijk, dat vrouwen dat nu kunnen is een feit, maar waarom kunnen ze dat? Omdat de maatschappelijke orde erop is aangepast en juist die aanpassing heeft al die problemen opgelevert welke TS opsomt. Met andere woorden: vrouwen kunnen volwaardig deelnemen aan het arbeidsproces (ook in het hogere kader), maar dan in een kunstmatige omgeving. Dat zou prima zijn, wanneer die omgeving zonder problemen en goedkoop in stand kan worden gehouden. Maar dat is echter eigenlijk niet mogelijk.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:17:56 #169
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44424993
De vrouw heeft geen behoefte aan huishoudgeld , maar geld voor alle uren die ze dan gaat maken als huisvrouw.
Een betaalde baan dus , even denken wat zou ze moeten verdienen voor ongeveer 18 uur werk per dag 7 dagen per week.............
pi_44425014
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een onderdeel er van als je alles samen doet. Maar ik heb dat wel met meer dingen. Ook kinderen vind ik iets dat je zoveel mogelijk samen moet doen.
Helemaal mee eens:
Vader zorgt voor brood op de plank om de hongere kindermondjes te voeden en moeder zorgt ervoor dat het brood ook daadwerkelijk in de mondjes terechtkomt .
pi_44425036
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, je draait de zaken om. De problemen die we nu hebben kunnen wel degelijk op die manier effectief worden opgelost, maar de reden waarom het destijds is verandert in de situatie van nu is omdat vrouwen dachten hetzelfde te kunnen als mannen. Goed, dat is geprobeerd en blijkt nu niet te werken. Dan moet je ook realistisch zijn en weer een stap 'terug' durven en kunnen maken.
Volgens mij is dat niet het probleem. Het probleem is niet dat vrouwen niet hetzelfde kunnen als mannen. Het probleem is dat mannen niet geemancipeerd zijn, waardoor huishouding en kinderen sowieso op de vrouw aankomt. Dat en werken en huishouding en kinderen minder goed werkt dan alleen werken zoals de man doet lijkt mij geen verdere toelichting te behoeven.

Een tweede punt is dat mensen verschillend zijn en daarom het beste mensen zelf kunnen beslissen hoe ze e.e.a. inrichten in plaats van dat dat door anderen wordt voorgeschreven.
pi_44425049
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:18 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Helemaal mee eens:
Vader zorgt voor brood op de plank om de hongere kindermondjes te voeden en moeder zorgt ervoor dat het brood ook daadwerkelijk in de mondjes terechtkomt .
Ik zie er meer in dat vader er ook een paar dagen in de week voor de kindermondjes is.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:26:20 #173
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44425243
ow btw , ik ga nu werken . Geld verdienen voor mezelf
  donderdag 14 december 2006 @ 14:28:25 #174
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44425301
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:17 schreef FuifDuif het volgende:

Nee, ik draai de zaken niet om, dat doe jij . Kijk, dat vrouwen dat nu kunnen is een feit, maar waarom kunnen ze dat? Omdat de maatschappelijke orde erop is aangepast en juist die aanpassing heeft al die problemen opgelevert welke TS opsomt. Met andere woorden: vrouwen kunnen volwaardig deelnemen aan het arbeidsproces (ook in het hogere kader), maar dan in een kunstmatige omgeving. D
Ik denk niet dat het een aanpassing is als wel het gevolg van vooruitgang. niets kunstmatigs aan maar voortschrijdend inzicht.
pi_44425495
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:28 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het een aanpassing is als wel het gevolg van vooruitgang. niets kunstmatigs aan maar voortschrijdend inzicht.
Dat je heel heel heel graag wilt dat iets is, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is, MissMatch. Sweet dreams.
pi_44425525
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat je heel heel heel graag wilt dat iets is, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is, MissMatch. Sweet dreams.
Je reageert wel selectief he?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:35:55 #177
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44425569
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En wederom: right back atcha. Dat jij iets heel graag wilt, betekent niet dat we en masse de klok terug gaan draaien naar jouw geliefde jaren 50.
pi_44425835
We moeten terug naar de ''pak haar bij haar haar'' en sleur haar de grot in.
pi_44425857
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:35 schreef MissMatch het volgende:

[..]

En wederom: right back atcha. Dat jij iets heel graag wilt, betekent niet dat we en masse de klok terug gaan draaien naar jouw geliefde jaren 50.
Dat betekent het inderdaad niet per defintie, maar dat zal vanzelf wel gebeuren. Ben ik helemaal niet bang voor. Ik begrijp uiteraard wel dat het voor jou nogal een schrikbeeld is, maar wen er alvast aan zou ik zeggen.
pi_44425865
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je reageert wel selectief he?
Nee hoor, ik was er nog niet in aan toegekomen .
  donderdag 14 december 2006 @ 14:48:47 #181
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44425909
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:46 schreef FuifDuif het volgende:
Dat betekent het inderdaad niet per defintie, maar dat zal vanzelf wel gebeuren. Ben ik helemaal niet bang voor. Ik begrijp uiteraard wel dat het voor jou nogal een schrikbeeld is, maar wen er alvast aan zou ik zeggen.

Wen jij nu maar aan de huidige tijd, lijkt me stukken realistischer.
pi_44425920
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:45 schreef Tatutatu het volgende:
We moeten terug naar de ''pak haar bij haar haar'' en sleur haar de grot in.
Doe dan, of ben je te bang voor een hak in je oog?

Al da geroep van we moeten terug of we moeten dit, maar iets doen, ho maar.
Wat ben je dan voor slappe hap?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:50:39 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_44425963
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat kwam vooral door de kwaliteit van de aanrechten toen, die was ronduit kut te noemen. Als men uberhaupt al een aanrecht had.
Precies, laatst nog. Ik schonk mezelf een borrel in, gaat de telefoon. Ik loop er naar toe, neem op, babbel wat over de telefoon, hang op, kom terug, en nu wist ik toch zéker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet.
Maar waar ik ook keek, geen aanrecht.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_44426016
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sommige dingen waren vroeger gewoon veel beter dan nu. Dit is zoiets...

Er is geen genoeg werk voor iedereen. De wegen kunnen de drukte niet aan. En de kinderen treffen ouders nooit thuis etc etc
Nou genoeg landen waarvan gezegd wordt dat ze nog in de middeleeuwen leven. Vooral Saudi-Arabie lijkt me een perfect utopia voor jou. Daar zitten vrouwen voornamelijk binnen, werken niet en mogen geen auto rijden.

Laat je af en toe nog wat van je horen?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:54:02 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44426053
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Precies, laatst nog. Ik schonk mezelf een borrel in, gaat de telefoon. Ik loop er naar toe, neem op, babbel wat over de telefoon, hang op, kom terug, en nu wist ik toch zéker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet.
Maar waar ik ook keek, geen aanrecht.
En nu nog bronvermelding, vlegel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44426069
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:48 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Wen jij nu maar aan de huidige tijd, lijkt me stukken realistischer.
Het is vermakelijk om te zien dat jij jezelf als een soort God waant en denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. Steeds meer mannen begint het de strot uit te hangen, die verwerpelijke emancipatie. Natuurlijk zie je dat niet op televisie waar veel politiek correct wordt geluld, maar luister maar eens naar de heren op straat, in de kroeg en dergelijke.
pi_44426073
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:49 schreef jaoka het volgende:

[..]

Doe dan, of ben je te bang voor een hak in je oog?

Al da geroep van we moeten terug of we moeten dit, maar iets doen, ho maar.
Wat ben je dan voor slappe hap?
hap, hap, hap
  donderdag 14 december 2006 @ 14:58:10 #188
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44426187
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het is vermakelijk om te zien dat jij jezelf als een soort God waant en denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. Steeds meer mannen begint het de strot uit te hangen, die verwerpelijke emancipatie. Natuurlijk zie je dat niet op televisie waar veel politiek correct wordt geluld, maar luister maar eens naar de heren op straat, in de kroeg en dergelijke.
Godin altijd nog. Waar bevinden die 'steeds meer mannen' zich? samen met jou op een bankje voor de zwarte kousen kerk? De mannen die ik ken hebben geen enkel probleem met emancipatie, werkende vrouwen en gedeelde taken. en ik ben niet zo bang voor een leger mannen die de tijd wel eens even zal terugdraaien.
pi_44426197
quote:

[..]

De meeste heren die ik hoor vinden het juist niet ver genoeg gaan.
pi_44426216
quote:

Steeds meer mannen begint het de strot uit te hangen, die verwerpelijke emancipatie. Natuurlijk zie je dat niet op televisie waar veel politiek correct wordt geluld, maar luister maar eens naar de heren op straat, in de kroeg en dergelijke.
Dat je heel heel heel graag wilt dat iets is, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is, FuifDuif. Droom zacht.
pi_44426284
We zullen wel zien. Ik ga geen energie meer steken in deze wellus-nietus discussie. We zullen vanzelf zien. In ieder geval kunnen we de opkomende islamisering niet ontkennen. Daar valt nog hoop uit te putten.
pi_44426308
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:01 schreef FuifDuif het volgende:
We zullen wel zien. Ik ga geen energie meer steken in deze wellus-nietus discussie. We zullen vanzelf zien. In ieder geval kunnen we de opkomende islamisering niet ontkennen. Daar valt nog hoop uit te putten.
Jammer dat je niet op argumenten in gaan met argumenten en dit zwaktebod kiest.
pi_44426362
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jammer dat je niet op argumenten in gaan met argumenten en dit zwaktebod kiest.
Hoezo argumenten ? Met argumenten kun je de toekomst niet voorspellen, Alicey. We kunnen een discussie voeren of de emancipatie wel of niet goed is, maar het is zinloos te argumenteren over de ontwikkeling ervan richting de toekomst.
pi_44426722
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoezo argumenten ? Met argumenten kun je de toekomst niet voorspellen, Alicey. We kunnen een discussie voeren of de emancipatie wel of niet goed is, maar het is zinloos te argumenteren over de ontwikkeling ervan richting de toekomst.
Het verleden biedt nooit een garantie voor de toekomst inderdaad, maar als je kijkt naar de algehele lijn der ontwikkeling valt zoiets zeker wel te extrapoleren, alsook zijn er rationele gronden waarom een bepaalde ontwikkeling verwacht kan worden.

De discussie ging echter niet alleen over de toekomst maar ook over de motivatie achter de gedachte die in de TT is verwoord. Dat is iets waar wel met argumenten en redenen discussie over gevoerd kan worden. Dat laatste is wat ik jou weer zie ontwijken.
pi_44427931
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:17 schreef N.icka het volgende:
De vrouw heeft geen behoefte aan huishoudgeld , maar geld voor alle uren die ze dan gaat maken als huisvrouw.
Een betaalde baan dus , even denken wat zou ze moeten verdienen voor ongeveer 18 uur werk per dag 7 dagen per week.............
Hier was ooit serieus een wetsvoorstel voor!

Hier een mooie bittere link over het aantal uren/beroepen dat de geminachte huisvrouw wel niet zou moeten draaien:
http://www.path-of-wisdom.com/kudde/huisvrw.htm
  donderdag 14 december 2006 @ 16:22:47 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44428885
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:22 schreef sigme het volgende:
Voor de introductie van (vooral) elektrische huishoudapparatuur was het huishouden runnen een lichamelijk zeer zwaar belastende, enorm tijdrovende baan.
ik ben nog met oma mee aardappelen wezen rapen uit de hoek van de akker (nee, niet uit armoe). Niets van gekregen en helemaal niet vervelend.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44429952
quote:

[..]

Die 'heren' die het de strot uithangt, moeten zich ook maar eens gedragen als echte mannen van vroeger.

Alle mannen verplicht in dienst dus weer, in ieder geval alles wat nu onder de dertig is. Afgelopen met dat hangen achter computers en beetje studeren, maar eerst twee jaartjes discipline leren en je land verdedigen.

Oh, dat was toch niet de bedoeling zeker?
  donderdag 14 december 2006 @ 17:23:28 #198
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44430831
Huisvrouwen

Nog altijd zijn er mensen die huisvrouwen/moeders/echtgenotes (HME's) profiteurs noemen, thuis-zit-sters. Er zijn zelfs mensen die beweren dat huisvrouwen, en de laatste tijd daarbij: huismannen, veel geld kosten aan de samenleving. Dat het een dure manier van kinderopvang is...! Ook huidige, aan de weg timmerende feministes hebben die meningen.

Dat sprookje wil ik eens voorgoed uitkleden: huisvrouwen/moeders/echtgenotes werden en worden namelijk op grote schaal wereldwijd en op grove wijze opgelicht, uitgebuit! Als slavinnen! En niet alleen financieel maar eveneens emotioneel, sexueel, moreel en dat alles vooral ook door religies en culturen; in huis en door de mensen daarin; wereldwijd: door fractal systemen die de werkelijke profiteurs zijn... Dat gebeurt door óvergebruik van onze energie op allerlei gebied:

de werktijden van de HME liegen er niet om: die lopen van minimaal 30/40 uur tot 100/120 uur per week. Een moeder met 2 kleintjes haalt met gemak de 80/100 uur. Als er bijzondere dingen zijn, kan dat oplopen tot 120 uur en meer. Zelfs als je kinderen de deur uit zijn en je man is nog niet met VUT of pensioen, dan nog maak je werkweken van 30/40 uur;

bij vrouwen als ik, vrouwen die niet sterk zijn en die 3 uur doen over wat een ander in een ½ uur kan, ligt het aantal uren veel hoger. En/of veel werk blijft liggen en in het gunstigste geval ga je onbelangrijk werk herkennen en doe je die weinig, zoals strijken, ramen zemen en zo. Dat je daarvoor veroordeeld wordt door andere huisvrouwen is een emotionele belasting extra, want er is geen medelijden;

gezien het aantal uren bij kleine kinderen, bestaat het huishoudelijk werk alleen al uit 2 tot 3 volledige banen van 35/40-urige werkweken, die echter op de schouders van één persoon neerkomen;

daar komen dan nog de tijden bij van gezelligmaken, visites, representatie bij feestjes en recepties van je mans baan, schoolbaantjes, met de kinderen naar de dokter, speeltuin, muziekles enz.;

als je het minimumpje van ¦ 20,- per uur rekent, verdien je zo ± ¦ 3000,- per week, is ±: ¦ 12.000,- per maand, bij een 100-urige werkweek, vroege ochtend- en avonddiensten dubbel, nacht- en weekend-diensten driedubbel, zoals gebruikelijk o.a. bij artsen. Je verdient het, maar je krijgt het niet!;

HME's hebben geen 5-daagse werkweek maar een 7-daagse;

het aantal kilometers dat HME's per dag lopen in- en buitenshuis, liegt er niet om;

en dit alles zonder CAO, vakantieregeling en pensioen;

ook vrijwilligerswerk in de zorgsector komt grotendeels op HME's neer;

op de VOS-cursussen maakten wij een lijst van beroepen die HME's voor de volle 100% onder de knie moeten hebben. We hielden bij 20 maar op!;

als je niet goed bent in één of meer van die beroepen, wordt dat door de sociale controle (familie, buren, kennissen, andere HME's) uit en te na uitgemeten en beroddeld: schuldgevoelens en minderwaardigheidscomplex. Mijn familie en schoonfamilie keken erg op mij neer, vanwege mijn slecht-huishoudster-schap. En ik liet me er nog door terneer drukken óók!;

zo gauw een van de vele taken van de HME een beroep wordt, wordt dat betaald en meestal verricht door mannen: koks, wasbazen, ramenlappers, pedagogen, verpleeg(st)ers, allerlei psychische hulpverleners, tuinlieden, schoonmakers, economen, politieagenten enz.;

zou dit naar waarde, de gehele brede waarde betaald worden, dan vond je binnen een paar jaar geen huisvrouwen meer, maar was ook dit vrouwenbolwerk overgenomen door mannen, zoals dat met bijvoorbeeld religie, landbouw, textielwerk, geneeskunde en verpleging gegaan is;

een HME kan NIET haar eigen tijd indelen: allereerst heeft ze, zoals duidelijk blijkt, geen of weinig eigen tijd en verder zit ze vastgeklonken aan schooltijden, winkelsluitingen, vertrek- en thuiskomst van de man enz.;

het is niet háár huis waar ze in woont en wat ze schoon houdt: het is van het hele gezin MĚN haarzelf! Ze heeft vaak niet eens een eigen bed wegens dat geďdealiseerde tweepersoonsbed. Soms creëert ze voor haarzelf een hoekje aan de keukentafel. Heel tekenend!;

'wil je even wat boodschappen voor mij doen?' vragen HME's vaak, zoals mijn moeder dat ook deed. Dat zijn dus niet háár boodschappen, maar net zo goed voor degene die ze het vraagt en voor het hele gezin;

van thuiszitten is geen sprake. Van profiteren alleen door de ander kant: diegenen die van de HME óvergebruik maken. En dat zijn haar man en grotere kinderen, maar ook de werkgever van de man. En het gehele land, de gehele wereldwijde maatschappij.

Ook de vrouwen die geen kinderen willen, zijn profiteuses van moeders die haar latere tramconducteurs, vuilnismannen, winkelbedienden, verpleegsters, artsen, politieagenten, verwarmingsmonteurs, rechters, politici enz. voortbrengen, grootbrengen...;

verder zijn huisvrouwen weggooidingen. De armoede onder haar bewijst dat nog een extra. Ook als ze gescheiden zijn, krijgen ze niets voor haarzelf. Zelfs krijgen ze net te weinig om de kinderen van haar en van hun vader behoorlijk op te doen groeien. Daarbij draait ze nu helemáál op voor zijn taken, voor van alles rondom de kinderen; ze raakt nog meer geďsoleerd door moeilijk iemand te kunnen vinden die eens op de kinderen wil passen; krijgt er taken bovenop die in traditionele gezinnen door de man worden gedaan: financiën, klussen, allerlei zakelijke dingen regelen enz. Ze wordt daarmee extra zwaar belast en zou goed betaald moeten worden. Ook al omdat het voor moeders met kinderen bijkans onmogelijk is om een studie te doen of een baan te hebben. Die gescheiden vaders blijven aldus jarenlang stelen van haar tijd en energie en maatschappelijke toekomst... En ze stelen óók van hun kinderen, die met de huidige bijstandsnorm zeer veel tekort komen, wat moeder moet zien te compenseren door zwart te werken bijvoorbeeld. Nňg een zware belasting erbij!

Leuk stukje
  donderdag 14 december 2006 @ 17:23:53 #199
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44430846
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:58 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Godin altijd nog. Waar bevinden die 'steeds meer mannen' zich? samen met jou op een bankje voor de zwarte kousen kerk? De mannen die ik ken hebben geen enkel probleem met emancipatie, werkende vrouwen en gedeelde taken. en ik ben niet zo bang voor een leger mannen die de tijd wel eens even zal terugdraaien.
Ik wil zelf koken!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 14 december 2006 @ 17:30:18 #200
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44431041
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Ik wil zelf koken!
Is goed! Ik ben daar niet zo goed in, namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')