abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44419820
Re: ziekteverzuim... ben vrouw en heb in 8 jaar 1x verzuimd wegens ziekte, 2 daagjes. Duffe landelijke gemiddelden kunnen de boom in wat mij betreft.
pi_44419825
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....
pi_44419883
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:22 schreef N.icka het volgende:
Als de man thuiskomt om 17.00 uur is hij klaar met werken , de vrouw dan ook?
Als je een afwasmachine hebt wel.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:34:19 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419972
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:34:56 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44419989
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:36:14 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420026
quote:

[..]

Tja mannen die alleen een ei kunnen bakken. Vindt ik sukkels. Dus dat ik dan op dat terrein lekker verwijfd ben en goed kan koken zie ik als een plus.
pi_44420082
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
Maar als de vrouw ook nog werkt zijn het nog meer uren. Al met al lijkt me echter dat man en vrouw samen gekozen hebben voor kinderen en ook samen de verzorging op zich nemen. Hoe ze dat doen moeten ze dan maar zelf uitzoeken.
pi_44420105
quote:

[..]

Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.
pi_44420121
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.
Inderdaad. Kijk maar hoe anders het is in Afrika en Azie.
pi_44420233
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De vrouw hoeft dan ook niet betaald te worden. Het iinkomen dat de man binnenbrengt is voor hun samen.
Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.
Of geldt het delen alleen tijdens het huwelijk?
  donderdag 14 december 2006 @ 11:45:38 #136
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44420267
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.
Of geldt het delen alleen tijdens het huwelijk?
Snap dat nu. In de utopische wereld van TS bestaan scheidingen niet meer. ze leefden nog lang en gelukkig tot de dood hen scheidde.
... is a mismatch forever
pi_44420376
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Biologisch gezien. Ik zie de man als de kostwinner. De vrouw heeft een centrale rol voor de kinderen: de belangrijkste en mooiste taak die er bestaat: hun groot te brengen....De vrouw als rots in de branding in het gezin. Zoals mijn moeder dat ook deed...
Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.
De man-werkt-moe-zorgt-werkverdeling is in de westerse landen voornamelijk het gevolg van de industrialisatie, waardoor vader buitenshuis ging werken en moeke thuisbleef, en die is helemaal niet zo natuurlijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44420419
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.
Die heb ik dus thuiszitten
Heeft jouw mannetjesexemplaar gene knuppel dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 14 december 2006 @ 11:57:23 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420561
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.
De man-werkt-moe-zorgt-werkverdeling is in de westerse landen voornamelijk het gevolg van de industrialisatie, waardoor vader buitenshuis ging werken en moeke thuisbleef, en die is helemaal niet zo natuurlijk.
Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:58:14 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44420595
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Elke man heeft een knuppel kijk maar eens naar beneden als je onder de douche staat.
pi_44420863
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.
Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.
Ook: http://www.agron.iastate.edu/courses/agron342/diamondmistake.html
Interessant leesvoer
pi_44420963
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Geen een van hout in ieder geval.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:19:14 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44421212
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

haha
  donderdag 14 december 2006 @ 12:20:34 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44421252
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.
Ook: http://www.agron.iastate.edu/courses/agron342/diamondmistake.html
Interessant leesvoer
Nou ik niet. In me halve nakie met een knuppel rondlopen zie ik niet zitten. Dan eerder in kimono met een zwaard
pi_44421366
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verder
pi_44421422
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verder
We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.
pi_44421528
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.
Idd, ik heb ook liever zo'n lekkere knoestige
  donderdag 14 december 2006 @ 13:22:02 #148
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44423203
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijn
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44423228
Ook in de moderne wereld is 'vrouw achter het aanrecht' bijna nooit gebruikelijk geweest in de invulling die TS eraan geeft.

Voor de introductie van (vooral) elektrische huishoudapparatuur was het huishouden runnen een lichamelijk zeer zwaar belastende, enorm tijdrovende baan. Kinderen werden ergens gedumpt, opdat (arme) moeders konden sloven, op het veld of bij een mevrouw, nette dames dumpten hun kinderen bij een min en op iets latere leeftijd een kindermeisje.

Een thuiszijnde echtgenote met alle tijd & energie voor kinderen is iets wat hooguit een paar decennia (en dan reken ik ruim) door grotere groepen als nastrevenswaardig en haalbaar is gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 14-12-2006 13:37:05 (bromvliegzwaan) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44423438
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijn
Idd, dat huis dat ruimt zichzelf wel op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')