tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....quote:Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
Als je een afwasmachine hebt wel.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:22 schreef N.icka het volgende:
Als de man thuiskomt om 17.00 uur is hij klaar met werken , de vrouw dan ook?
Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laten mannen onderling en vrouwen onderling nou heel erg veel verschillen zodat er in algemeenheid weinig meer over te zeggen valt.
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....![]()
Tja mannen die alleen een ei kunnen bakken. Vindt ik sukkels. Dus dat ik dan op dat terrein lekker verwijfd ben en goed kan koken zie ik als een plus.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
tja, het is tegenwoordig zo erg dat mannen zo ongeveer helemaal vervrouwd zijn.......waar moet dit in hemelsnaam naar toe....![]()
Maar als de vrouw ook nog werkt zijn het nog meer uren. Al met al lijkt me echter dat man en vrouw samen gekozen hebben voor kinderen en ook samen de verzorging op zich nemen. Hoe ze dat doen moeten ze dan maar zelf uitzoeken.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Kijk maar hoe anders het is in Afrika en Azie.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies tevens speelt denk ik de cultuur daar een grote rol in. Is je gedrag bepaald door je DNA en je geslacht. Wellicht wel. Maar hoe dat uitpakt word denk ik voornamelijk door je cultuur en omgeving bepaald.
Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De vrouw hoeft dan ook niet betaald te worden. Het iinkomen dat de man binnenbrengt is voor hun samen.![]()
Snap dat nu. In de utopische wereld van TS bestaan scheidingen niet meer. ze leefden nog lang en gelukkig tot de dood hen scheidde.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jaaaaa, en als ze gaan scheiden heeft de vrouw natuurlijk ook een eigen vermogen en gezonde pensioenopbouw net als de man? En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van het gapende CV-gat.
Of geldt het delen alleen tijdens het huwelijk?
Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Biologisch gezien. Ik zie de man als de kostwinner. De vrouw heeft een centrale rol voor de kinderen: de belangrijkste en mooiste taak die er bestaat: hun groot te brengen....De vrouw als rots in de branding in het gezin. Zoals mijn moeder dat ook deed...
Die heb ik dus thuiszittenquote:Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, laten we de oerman met veel haar en een knuppel weer invoeren.
Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Biologisch gezien hoort de mens jager-verzamelaar te zijn, waarbij de mannen vlees naar huis slepen, en de vrouwen bessen plukken. In die constructie zorgde moeder helemaal niet zoveel meer dan vader: deze was maximaal 5 dagen per maand afwezig voor de jacht en was verder juist meer betrokken bij de kinderen als de vrouwen verder weg moesten lopen voor de knollen etc.
De man-werkt-moe-zorgt-werkverdeling is in de westerse landen voornamelijk het gevolg van de industrialisatie, waardoor vader buitenshuis ging werken en moeke thuisbleef, en die is helemaal niet zo natuurlijk.
Elke man heeft een knuppel kijk maar eens naar beneden als je onder de douche staat.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die heb ik dus thuiszitten![]()
Heeft jouw mannetjesexemplaar gene knuppel dan?
Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom zou een mens biologisch gezien een jager en verzamelaar moeten zijn. De agrarische revolutie en de ontwikkeling van geavanceerde samenlevingen is juist wat een universeel iets is van de mens. Van de Egyptenaren. Tot de Chinenzen de Maya's en Inka's en ons. Het heeft ook nadelen. Maar zorgde wel voor een veilige en meer zorgzame samenleving.
Geen een van hout in ieder geval.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die heb ik dus thuiszitten![]()
Heeft jouw mannetjesexemplaar gene knuppel dan?
hahaquote:Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen een van hout in ieder geval.
Nou ik niet. In me halve nakie met een knuppel rondlopen zie ik niet zitten. Dan eerder in kimono met een zwaardquote:Op donderdag 14 december 2006 12:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, het zorgde voor schaalvergroting en een valse veiligheid. Overigens is iets wat een paar duizend jaar bestaat nog niet ingehaald door de evolutie hoor, psychologisch gezien huppelen we allemaal nog in berevelletjes rond met knuppels van struik tot struik.
Ook: http://www.agron.iastate.edu/courses/agron342/diamondmistake.html
Interessant leesvoer
Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verderquote:Op donderdag 14 december 2006 12:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen een van hout in ieder geval.
We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden ze van aluminium gemaakt idd, dat slaat verder![]()
Idd, ik heb ook liever zo'n lekkere knoestigequote:Op donderdag 14 december 2006 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
We hadden het over de oertijd, toen was er nog geen aluminium. Als we een echte vent willen moet het niet zo'n neppert zijn met een aluminium knuppel.
De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijnquote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
En als de kindertjes pas laat naar bed gaan of ziek zijn , dan werkt de vrouw dus veeeeeeeel meer uren dan de man
Idd, dat huis dat ruimt zichzelf wel opquote:Op donderdag 14 december 2006 13:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De vrouw heeft vrij als de kinderen naar school zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |