quote:De motie van de kamer
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
Tenzij Verdonk zelf, fysiek, letterlijk, explodeert: ja.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:02 schreef du_ke het volgende:
Ach zal wel weer een mooie sisser worden.
Dat zal hun 'geloof'waardigheid (hihi) niet ten goede komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Toad het volgende:
Ik vermoed dat de CU zijn poot niet stijf gaat houden en Verdonk blijft zitten waar ze zit.
Hoezo dat? Kan me niet voorstellen dat ze meegaan in een motie van wantrouwen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:07 schreef Solidius het volgende:
[..]
Dat zal hun 'geloof'waardigheid (hihi) niet ten goede komen.
Khepper zinin
Waarom niet? ChristenUnie heeft al eens een motie van wantrouwen richting Verdonk gesteund (vanwege de kwestie Hirsi Ali), en de opstelling van Verdonk en het kabinet zal het vertrouwen niet doen toenemen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:10 schreef Supersymmetry het volgende:
[..]
Hoezo dat? Kan me niet voorstellen dat ze meegaan in een motie van wantrouwen...
Dat is altijd zo mooi hè. Als er maar wat gebeurd in Den Haag gaat vrijwel elke partij de andere partij verwijten ongeloofwaardig te zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:07 schreef Solidius het volgende:
[..]
Dat zal hun 'geloof'waardigheid (hihi) niet ten goede komen.
Khepper zinin
Ik kan het kanaal ontvangen via digitale tv. geluid was even zacht, maar is inmiddels weer prima.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:14 schreef Toad het volgende:
Geluid is niet echt optimaal bij mij. Staat erg zacht....
Dus wel A zegggen maar bij B afhaken? Lekker goedkoop, ze bekeren toch ook niet tot het Satanisme als God de duivel zou willen vernietigen. Misschien een beetje abstract maar past wel in dezelfde context.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:10 schreef Supersymmetry het volgende:
[..]
Hoezo dat? Kan me niet voorstellen dat ze meegaan in een motie van wantrouwen...
Bij deze stream is het geluid wel goed.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:21 schreef Taurus het volgende:
Het geluid is bij mij te zachtIk hoop op 'n herhaling.
Ik wou net zeggen, wat is ie opeens softquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:24 schreef Toad het volgende:
Camp doet net alsof het CDA ook geinteresseerd is om een specifiek generaal pardon te verlenen.
Het is een inschatting die ik maak naargelang de huidige politieke situatie in het land.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom niet? ChristenUnie heeft al eens een motie van wantrouwen richting Verdonk gesteund (vanwege de kwestie Hirsi Ali), en de opstelling van Verdonk en het kabinet zal het vertrouwen niet doen toenemen.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:32 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer van die demonisering in de OP.
Dat is toch geen demonisering kerel, kom op zeg!quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:32 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer van die demonisering in de OP.
Rightquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:34 schreef Tirion het volgende:
D66
Ik voel mij goed vertegenwoordigd.
Dat is meestal bij commissievergaderingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:36 schreef digispeed het volgende:
de tweede kamer is bijna volledig leeg qua zetels, wat een aanfluiting zeg
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:37 schreef sigme het volgende:
Wilders komt weer met links aan de macht aan - met die Twentse CDA & VVD burgemeesters
Op internetquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:41 schreef Autodidact het volgende:
Op welke zender? Ik zie niks...
En over het feit dat regels er niet voor niets zijn ook.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:43 schreef sigme het volgende:
Over die uitvoering van moties heeft hij gewoon gelijk.
Hier bijvoorbeeld: http://www.allekanalen.nl/live/tweede-kamer-2001.htmlquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Op internetVia uitzendinggemist kun je dat zien onder kopje 'live', politiek 24! Of digitale televisie.
Maar over dat mandaat niet telt maar regels wel, zit ie er toch wat naast. Zo technocratisch is een democratie niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En over het feit dat regels er niet voor niets zijn ook.
http://www.nederland4.nl/ en kies dan Politiek 24quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:41 schreef Autodidact het volgende:
Op welke zender? Ik zie niks...
Of op dezelfde zender via digitale tv (zit in extra-pakket van @Home iig).quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:49 schreef gday het volgende:
[..]
http://www.nederland4.nl/ en kies dan Politiek 24
"Ik heb u ook liever daar dan in vak K"quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef sigme het volgende:
Wilders wast Pechtold de oren.
Inderdaad maar hij liet Pechtold wel 'n beetje afdruipenquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef JJasperO het volgende:
Hahaha, ik lach me kapot!! Meneer Wilders stemt niet in met een meerderheid tegen zijn standpunt en evenmin stemt hij in met een minderheid voor zijn standpunt!!!
Wat een incompetente politicus....
Ja ik kijk het ook op de TVquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Of op dezelfde zender via digitale tv (zit in extra-pakket van @Home iig).
Eeh.. ik heb de schurft aan Wilders, maar hierin had hij gewoon kristalhelder gelijk. En legde hij dat ook duidelijk uit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef JJasperO het volgende:
Hahaha, ik lach me kapot!! Meneer Wilders stemt niet in met een meerderheid tegen zijn standpunt en evenmin stemt hij in met een minderheid voor zijn standpunt!!!
Wat een incompetente politicus....
Ach ja, er worden wel vaker moties ingediend die totaal kansloos zijn. Die moties worden vooral gebruikt voor politieke profileringquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:51 schreef Arcee het volgende:
Vreemd dat Wilders nog een motie indient. Dat zal vast niet aangenomen worden met 74/76.
Ah, en Wilders heeft zeker een zangerige stem?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:51 schreef Nouk het volgende:
Hmm, ik heb moeite om me te concentreren als ze iets zegt. Monotone saaie stem.
Hij mag zijn mening hebben, maar moet zich neerleggen bij een democratisch genomen besluit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Eeh.. ik heb de schurft aan Wilders, maar hierin had hij gewoon kristalhelder gelijk. En legde hij dat ook duidelijk uit.
Wilders heeft aan duidelijke profilering geen gebrek, lijkt me.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:53 schreef Reya het volgende:
Ach ja, er worden wel vaker moties ingediend die totaal kansloos zijn. Die moties worden vooral gebruikt voor politieke profilering![]()
Mijn god zeg, inderdaad, wat 'n afgang..quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jezus, wat een muts van GL. Komt niet eens uit haar woorden.
Misschien kun je beter op de inhoud letten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:54 schreef Nouk het volgende:
Wat een saaie doos zeg!
Echt een Halsemaatje.
Nee zeer zeker niet. Maar die spreekt wmb een stuk duidelijker en prettiger.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:54 schreef gday het volgende:
[..]
Ah, en Wilders heeft zeker een zangerige stem?
Presentatie is minstens zo belangrijk om een boodschap over te brengen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:54 schreef gday het volgende:
[..]
Misschien kun je beter op de inhoud letten.
Yup. Anders treedt rechtsongelijkheid opquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:55 schreef Supersymmetry het volgende:
Kijk dat is nou fijn aan de uitspraak "geen beslissingen meer te nemen over individuen"
Geen belasting meer dus de komende tijd voor deze jongen...
Idd. Ik ben nu al vergeten waar ze het over had. Het ging me het ene oor in en het andere er net zo hard uit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Presentatie is minstens zo belangrijk om een boodschap over te brengen.
Nee, hij hoeft zich nergens bij neer te leggen, want hij is geen bestuurder. Er is geen macht in het parlement die een volksvertegenwoordiger dwingt zich ergens bij neer te leggen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:54 schreef JJasperO het volgende:
[..]
Hij mag zijn mening hebben, maar moet zich neerleggen bij een democratisch genomen besluit.
Hij heeft inderdaad geen keus.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, hij hoeft zich nergens bij neer te leggen, want hij is geen bestuurder. Er is geen macht in het parlement die een volksvertegenwoordiger dwingt zich ergens bij neer te leggen.
Het lijken slechts streberige kamerleden omdat het niet op TV word uitgezonden. Anders had je nu wel zo'n beetje alle fractievoorzitters langs zien komen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zijn dit nu allemaal nieuwe streberige kamerleden die zich meteen menen te moeten bewijzen?![]()
Als er een kamermeerderheid was voor opschorting van belastingplicht had je een punt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:55 schreef Supersymmetry het volgende:
Kijk dat is nou fijn aan de uitspraak "geen beslissingen meer te nemen over individuen"
Geen belasting meer dus de komende tijd voor deze jongen...
Nog even en je mag nooit meer naar live executies kijkenquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:57 schreef JJasperO het volgende:
Landsbesturing draait om INHOUD, het is geen VERMAAK. Vergeet niet dat we het hier hebben over de toekomst van duizenden mensen die er niet zo warmpjes bijzitten, zoals wij.
Van der Vlies.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:57 schreef venomsnake het volgende:
Hij begint al net zo'n stem te krijgen als Bas van der Vlies.![]()
Ok point taken, alleen vind ik het wel jammer dat *alleen* een generaal pardon het waard is om onmiddelijk-direct-na-de-verkiezingen een spoeddebat over te beginnen. Omdat de "kiezer" het zo gewild heeft. Alsof de verkiezingen alleen over de 26k gingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Als er een kamermeerderheid was voor opschorting van belastingplicht had je een punt.
Klopt, maar hoe slecht het ook gepresenteerd wordt (wat in dit geval overigens een sterk subjectief oordeel is) moet toch uiteindelijk louter naar de inhoud worden gekeken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Presentatie is minstens zo belangrijk om een boodschap over te brengen.
Idemquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:03 schreef digispeed het volgende:
ik vind trouwens die nieuwe voorzitter tot nu toe erg goed.
Ja, so far, so good.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:03 schreef digispeed het volgende:
ik vind trouwens die nieuwe voorzitter tot nu toe erg goed.
Ach ja, hij is geen type dat voor vuurwerk zorgt waardoor het allemaal zeer bijzonder lijkt maar ik heb toch echt een andere indruk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef sigme het volgende:
Pechtold slaat flaters.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef sigme het volgende:
Pechtold slaat flaters.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Visitor1982 het volgende:
Pechtold blijft het sterk doen!
Moties die onverkort moeten worden uitgevoerd? Is klinkklare onzin - en er een gesloten vraag van maken was heel onverstandig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:06 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ach ja, hij is geen type dat voor vuurwerk zorgt waardoor het allemaal zeer bijzonder lijkt maar ik heb toch echt een andere indruk.![]()
Over welke motie heb je het nu?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:09 schreef sigme het volgende:
Denken dat een kabinet een niet-aangenomen motie niet mag uitvoeren is bizar.
De motie die Wilders zojuist indiende.quote:
Je hebt feitelijk helemaal gelijk, ik ben dan ook van mening dat Pechtold verbaal nog niet helder en sterk genoeg, hij mist ervaring in de kamer denk ik, is om te discussiëren met mensen die lijnrecht tegenover hem staan. Komt nog wel, liever iemand met goede ideeën en weinig ervaring dan andersom.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Moties die onverkort moeten worden uitgevoerd? Is klinkklare onzin - en er een gesloten vraag van maken was heel onverstandig.
Denken dat Wilders zich moet neerleggen bij afwijzing van moties was parlementair belachelijk.
Denken dat een kabinet een niet-aangenomen motie niet mag uitvoeren is bizar.
Mwhoa, ik heb betere momenten van hem gezien. Nu moet hij zijn stem verheffen wanneer hem een kritisch vraag wordt gesteld.quote:
Frans Weekers is helaas een plaatsgenoot van mequote:
Nou, ik vind de ideeën die hij hierin toont niet best, en hij is toch geen nieuwkomer in de regering.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:18 schreef Tirion het volgende:
[..]
Je hebt feitelijk helemaal gelijk, ik ben dan ook van mening dat Pechtold verbaal nog niet helder en sterk genoeg, hij mist ervaring in de kamer denk ik, is om te discussiëren met mensen die lijnrecht tegenover hem staan. Komt nog wel, liever iemand met goede ideeën en weinig ervaring dan andersom.![]()
doen ze altijd...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:25 schreef gday het volgende:
Jammer dat er weer bijgehaald moet worden dat Cohen aan het begin stond van deze wetgeving.
Het is ook een beetje onzin. Want nieuwe asielzoekers worden getoest op deze wet. De mensen waar het nu om gaat zijn voor deze wet naar Nederland gekomen. Beetje kortzichtig altijd, dat argument.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:25 schreef gday het volgende:
Jammer dat er weer bijgehaald moet worden dat Cohen aan het begin stond van deze wetgeving.
Schreeuwt hij ook zo hard als ie bij de lokale frietboer een patatje met besteld?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:23 schreef gday het volgende:
[..]
Frans Weekers is helaas een plaatsgenoot van me
Dat doet mij alleen maar sterker vermoeden dat hij wat sneller moet leren formuleren. Ach...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
Ik vond hem in zijn eigen spreektijd wél goed, maar de interrupties waren niet best.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:29 schreef venomsnake het volgende:
Schreeuwt hij ook zo hard als ie bij de lokale frietboer een patatje met besteld?![]()
1 PATAT MET GRAAG, EN 2 FRIKANDELLEN SPECIAAL!!!
Echt he, of bij de kermislotto.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Schreeuwt hij ook zo hard als ie bij de lokale frietboer een patatje met besteld?![]()
[afbeelding] 1 PATAT MET GRAAG, EN 2 FRIKANDELLEN SPECIAAL!!!
dat bedoel ik..quote:
Die sukkel mis ik in het geheel nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:39 schreef Toad het volgende:
Ik mis de stem van Ferry Mingelen nu.
PI.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die sukkel mis ik in het geheel niet.
Voor de duidelijkheid, die is dus hier te zien: http://www.allekanalen.nl/live/nos-politiek-24-2057.htmlquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:49 schreef JJasperO het volgende:
ik kijk via nos politiek 24
Erh,...dat heb ik vast even gemist...volgens mij had ze het over dat 23500 al reeds een bekende status hebbenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Verdonk vertelt nu pas dat de 23.500 van de 26.000 al niet meer te achterhalen zijn. Goede timing.
What else is new.....quote:
Dan kan ze gelijk als VVV gids aan het werk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:09 schreef sigme het volgende:
Verdonk opent de grenzen als er niet wordt uitgezet?
Kalm. Dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:18 schreef venomsnake het volgende:
Ze heeft nog 0 keer antwoord op een vraag gegeven..![]()
Dus dat vind je normaal?quote:
Ik denk dat het aftellen is..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef venomsnake het volgende:
Ze heeft antwoord gegeven![]()
Ze gaat vanaf morgen weer uitzetten..
Motie van wantrouwen?
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef venomsnake het volgende:
Motie van wantrouwen?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak 'pas op de plaats' in 2 uur tijd gehoord, vrees ik ...
Ja toch? Volgens mij is dit kabinet door het volk gekozen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
Ik ga gewoon weer over tot..
Wat een democrate.
Is? Nee, was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja toch? Volgens mij is dit kabinet door het volk gekozen?
Volgens mij wordt het parlement gekozen door het volk en het parlement geeft vervolgens vertrouwen aan het kabinet. Dat is een belangrijk verschil, zeker nu we een minderheidsregering hebben.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Een kabinet wordt nooit door het volk gekozen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik m'n schoolgeld terugvragen. Heb jij een kabinet gekozen? Ooit? Zelfs maar een stem op mogen uitbrengen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Het is een demissionair minderheidskabinet. De kamer is door het volk gekozen en die is voor een stopzetting van uitzettingen. Dat is democratie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee ok. Maar een stem op het CDA of VVD is vrijwel gelijk aan een recht kabinet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik m'n schoolgeld terugvragen. Heb jij een kabinet gekozen? Ooit? Zelfs maar een stem op mogen uitbrengen?
dat moet een nieuw kabinet dan beslissen, een demissionair kabinet wijzigt geen beleid en blijft gewoon haar huidige beleid verder uitvoeren. period.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Momitsu het volgende:
[..]
Het is een demissionair minderheidskabinet. De kamer is door het volk gekozen en die is voor een stopzetting van uitzettingen. Dat is democratie.
Ja, dit demissionaire kabinet heeft van allerlei zaken doorgevoerd. En nu moet er opeens een "pas op de plaats" worden gemaakt. Beetje gelegenheidsargument.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Agravaine het volgende:
aah ik kan die dijselbloem echt niet uistaan, politiek correcte lul. demissionair kabinet maakt geen beleidswijzigingen, period. beetje lopen pesten omdat ze nu dan net een meerderheid en dan als een stel kindertjes gaan lopen treiteren en lopen pesten.
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Agravaine het volgende:
aah ik kan die dijselbloem echt niet uistaan, politiek correcte lul. demissionair kabinet maakt geen beleidswijzigingen, period. beetje lopen pesten omdat ze nu dan net een meerderheid en dan als een stel kindertjes gaan lopen treiteren en lopen pesten.
Moet dan met alle acties maar worden gewacht tot eventueel toekomstig beleid?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?
Ach kom nou, laat haar eerst maar eens fantsoenlijk antwoord geven!quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verbeet, laat Verdonk ook ff uitpraten.
Waarom geldt dat wel voor een opschorting en niet voor andere zaken? Leuk hoor, zo selectief oordelen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:26 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dat moet een nieuw kabinet dan beslissen, een demissionair kabinet wijzigt geen beleid en blijft gewoon haar huidige beleid verder uitvoeren. period.
Het dineren is afgelopenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:29 schreef venomsnake het volgende:
Het wordt trouwens steeds drukker in de kamer..![]()
dat heeft niets met treiteren en pesten te maken. dat is simpelweg het kabinetsbeleid uitvoeren en zolang dat kabinet er zit horen zij hun beleid uit te voeren en als demissionair kabinet hoor je dat niet te wijzigen. een nieuw kabinet kan nog wel een jaar op zich laten wachten, dan die geluksasielzoekers hier nog maar een jaar op onze kosten laten zitten? nee dank je, daar betaal ik geen belasting voorquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?
Sjonge jonge, kom eens met echte argumenten.
Nee, maar het is duidelijk dat men vindt dat dit een onderdeel moet zijn van de formatie. Het argument over de grootte van de groep is al niet steekhoudend, en het argument dat het eventueel oneerlijk zou zijn klopt ook niet want als je het wilt hebben over oneerlijkheid moet je gewoon beamen dat het oneerlijk zou zijn om NU asielzoekers uit te zetten die na de formatie wél zouden kunnen blijven. Immers, waarom zou het nu wel oneerlijk zijn en na de formatie van een nieuw kabinet niet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moet dan met alle acties maar worden gewacht tot eventueel toekomstig beleid?
Ja, zo kun je over alles wel zo praten. Er wordt ook wel eens gepraat over afschaffen van het schoolgeld, is dat dan ook pesten tegenover huidige studenten?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Sjonge jonge, kom eens met echte argumenten.
Ze doet het zeer goed idd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef Momitsu het volgende:
Die Verbeet houdt de touwtjes flink strak. You go girl !
Als het gaat om weg sturen van de minister, zullen de fracties dat niet overlaten aan deze 'b-garnituur'. Daar zullen waarschijnlijk de fractievoorzitters zich mee bemoeien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:29 schreef venomsnake het volgende:
Het wordt trouwens steeds drukker in de kamer..![]()
Slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, zo kun je over alles wel zo praten. Er wordt ook wel eens gepraat over afschaffen van het schoolgeld, is dat dan ook pesten tegenover huidige studenten?
dan kan je dat op alle punten gaan toepassen op alle punten die eventueel bij de formatie worden besproken, al dan niet even belangrijk. zo werkt 't simpelweg niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef gday het volgende:
[..]
Nee, maar het is duidelijk dat men vindt dat dit een onderdeel moet zijn van de formatie. Het argument over de grootte van de groep is al niet steekhoudend, en het argument dat het eventueel oneerlijk zou zijn klopt ook niet want als je het wilt hebben over oneerlijkheid moet je gewoon beamen dat het oneerlijk zou zijn om NU asielzoekers uit te zetten die na de formatie wél zouden kunnen blijven. Immers, waarom zou het nu wel oneerlijk zijn en na de formatie van een nieuw kabinet niet?
Nee dat was meer op basis van etiquete, ipv de motie. Zie maar, ze gaat door met uitzetten als de nieuwe motie wordt aanvraard. Dan volgt een motie van wantrouwen en dan is het gedaan met Verdonk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:32 schreef BobbyDrake het volgende:
Als Verdonk vind dat het nog verder opschorten van het uitzettingsbeleid gelijk staat aan het geven van een generaal pardon, dan is zij in haar eigen bewoordingen toch al akkoord met een generaal pardon, aangezien zij hier al gehoor had gegeven aan de eerdere opschorting die zij nu zelf dreigt te beeindigen?
dat ging idd wat moeizaamquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef JJasperO het volgende:
JAAAAAA
Aftreeedeeee!!
Wilders heeft het hoge woord eruit gehaald
Er zijn nog wel meer dingen waar jij je belastingcentjes liever niet naartoe zou willen zien gaan. Ga je daar ook iets tegen doen? Vast niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dat heeft niets met treiteren en pesten te maken. dat is simpelweg het kabinetsbeleid uitvoeren en zolang dat kabinet er zit horen zij hun beleid uit te voeren en als demissionair kabinet hoor je dat niet te wijzigen. een nieuw kabinet kan nog wel een jaar op zich laten wachten, dan die geluksasielzoekers hier nog maar een jaar op onze kosten laten zitten? nee dank je, daar betaal ik geen belasting voor![]()
Nee, ze stelt alleen dat verdere opschorting gelijk staat aan een generaal pardon.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:32 schreef BobbyDrake het volgende:
Als Verdonk vind dat het nog verder opschorten van het uitzettingsbeleid gelijk staat aan het geven van een generaal pardon, dan is zij in haar eigen bewoordingen toch al akkoord met een generaal pardon, aangezien zij hier al gehoor had gegeven aan de eerdere opschorting die zij nu zelf dreigt te beeindigen?
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:33 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dan kan je dat op alle punten gaan toepassen op alle punten die eventueel bij de formatie worden besproken, al dan niet even belangrijk. zo werkt 't simpelweg niet.
Ja, ik wilde ook verderluisteren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef Supersymmetry het volgende:
damn en nu houdt de mic op...begon net pas echt leuk te worden
Das een medewerker van Wouter.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
Staat John Williams (of hoe heet die gast ook alweer?) daar achter Bos?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
Klopt voor zover het formatie punten betreft... Het is niet echt gepast om over kritieke punten direct moties te starten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:34 schreef gday het volgende:
[..]
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over. [afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen). een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon, iets wat ze in den haag natuurlijk ook wel hebben meegekregen. Dat links nu zo hard loopt te roepen dat ze dit moeten opschorten en wachten tot er een nieuw kabinet is en die er over laten beslissen is gewoon een non-argument want dan zou je dus alles, hoe onbelangrijk dan ook, wel kunnen opschorten en overlaten aan een nieuw kabinet en min of meer vakantie kunnen gaan houden. links gaat er momenteel al helemaal vanuit dat er een linkse regering komt terwijl nieuwe verkiezingen een stuk waarschijnlijker zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:33 schreef gday het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer dingen waar jij je belastingcentjes liever niet naartoe zou willen zien gaan. Ga je daar ook iets tegen doen? Vast niet.
Blind volhouden aan kabinetsbeleid zonder in acht te nemen dat er op dit moment formatiebesprekingen plaatsvinden waarin dit gewoon een belangrijk punt blijkt te zijn, is niet in het landsbelang en betekent gewoon dat men zichzelf op dit moment belangrijker vindt dan men werkelijk is.
wat is dat echt voor non-argument? bij de formatie worden een lading aan dingen besproken, gewoon het volledige kabinetsbeleid, als je daar dan 1 punt uitpakt en stelt dat daar mee moet worden gewacht tot een nieuw kabinet kan je net zo goed een ander punt eruit pakken, of gewoon het volledige beleid.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:34 schreef gday het volgende:
[..]
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over. [afbeelding]
Het kabinet heeft de laatste maanden verschillende controversiele beslissingen genomen, daarbij is de Kamer zojuist nieuw gekozen, dus volledig gelegitimeerd om nieuw beleid af te willen dwingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Agravaine het volgende:
[..]
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen).
Bron?quote:een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon
Nogmaals: waarom bekijk je het selectief? Waarom geldt wat jij zegt zogenaamd wel voor deze opschorting, maar blijkbaar niet voor andere punten die het demissionaire kabinet er wel doorgedrukt heeft? Je geeft in wezen aan dat dit kabinet waar je blijkbaar dol op bent inconsequent te werk gaat.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Agravaine het volgende:
[..]
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen). een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon, iets wat ze in den haag natuurlijk ook wel hebben meegekregen. Dat links nu zo hard loopt te roepen dat ze dit moeten opschorten en wachten tot er een nieuw kabinet is en die er over laten beslissen is gewoon een non-argument want dan zou je dus alles, hoe onbelangrijk dan ook, wel kunnen opschorten en overlaten aan een nieuw kabinet en min of meer vakantie kunnen gaan houden. links gaat er momenteel al helemaal vanuit dat er een linkse regering komt terwijl nieuwe verkiezingen een stuk waarschijnlijker zijn.
Het is een politica voor unica..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:35 schreef Tirion het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst een motie van wantrouwen aangenomen?
-edit- blijkbaar nog nooit.
http://vluchtelingen.blie(...)generaal_pardon.htmlquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Agravaine het volgende:
[..]
een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |