Kalm. Dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:18 schreef venomsnake het volgende:
Ze heeft nog 0 keer antwoord op een vraag gegeven..![]()
Dus dat vind je normaal?quote:
Ik denk dat het aftellen is..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef venomsnake het volgende:
Ze heeft antwoord gegeven![]()
Ze gaat vanaf morgen weer uitzetten..
Motie van wantrouwen?
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef venomsnake het volgende:
Motie van wantrouwen?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak 'pas op de plaats' in 2 uur tijd gehoord, vrees ik ...
Ja toch? Volgens mij is dit kabinet door het volk gekozen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
Ik ga gewoon weer over tot..
Wat een democrate.
Is? Nee, was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja toch? Volgens mij is dit kabinet door het volk gekozen?
Volgens mij wordt het parlement gekozen door het volk en het parlement geeft vervolgens vertrouwen aan het kabinet. Dat is een belangrijk verschil, zeker nu we een minderheidsregering hebben.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Een kabinet wordt nooit door het volk gekozen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik m'n schoolgeld terugvragen. Heb jij een kabinet gekozen? Ooit? Zelfs maar een stem op mogen uitbrengen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Het is een demissionair minderheidskabinet. De kamer is door het volk gekozen en die is voor een stopzetting van uitzettingen. Dat is democratie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee ok. Maar een stem op het CDA of VVD is vrijwel gelijk aan een recht kabinet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik m'n schoolgeld terugvragen. Heb jij een kabinet gekozen? Ooit? Zelfs maar een stem op mogen uitbrengen?
dat moet een nieuw kabinet dan beslissen, een demissionair kabinet wijzigt geen beleid en blijft gewoon haar huidige beleid verder uitvoeren. period.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Momitsu het volgende:
[..]
Het is een demissionair minderheidskabinet. De kamer is door het volk gekozen en die is voor een stopzetting van uitzettingen. Dat is democratie.
Ja, dit demissionaire kabinet heeft van allerlei zaken doorgevoerd. En nu moet er opeens een "pas op de plaats" worden gemaakt. Beetje gelegenheidsargument.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Agravaine het volgende:
aah ik kan die dijselbloem echt niet uistaan, politiek correcte lul. demissionair kabinet maakt geen beleidswijzigingen, period. beetje lopen pesten omdat ze nu dan net een meerderheid en dan als een stel kindertjes gaan lopen treiteren en lopen pesten.
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:24 schreef Agravaine het volgende:
aah ik kan die dijselbloem echt niet uistaan, politiek correcte lul. demissionair kabinet maakt geen beleidswijzigingen, period. beetje lopen pesten omdat ze nu dan net een meerderheid en dan als een stel kindertjes gaan lopen treiteren en lopen pesten.
Moet dan met alle acties maar worden gewacht tot eventueel toekomstig beleid?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?
Ach kom nou, laat haar eerst maar eens fantsoenlijk antwoord geven!quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verbeet, laat Verdonk ook ff uitpraten.
Waarom geldt dat wel voor een opschorting en niet voor andere zaken? Leuk hoor, zo selectief oordelen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:26 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dat moet een nieuw kabinet dan beslissen, een demissionair kabinet wijzigt geen beleid en blijft gewoon haar huidige beleid verder uitvoeren. period.
Het dineren is afgelopenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:29 schreef venomsnake het volgende:
Het wordt trouwens steeds drukker in de kamer..![]()
dat heeft niets met treiteren en pesten te maken. dat is simpelweg het kabinetsbeleid uitvoeren en zolang dat kabinet er zit horen zij hun beleid uit te voeren en als demissionair kabinet hoor je dat niet te wijzigen. een nieuw kabinet kan nog wel een jaar op zich laten wachten, dan die geluksasielzoekers hier nog maar een jaar op onze kosten laten zitten? nee dank je, daar betaal ik geen belasting voorquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Grappig dat je het hebt over treiteren en pesten. Zal ik dan ook maar zeggen dat het treiteren en pesten is t.o.v. asielzoekers die de komende tijd eventueel zullen worden uitgezet terwijl ze mogelijk onder een toekomstig generaal pardon zouden vallen?
Sjonge jonge, kom eens met echte argumenten.
Nee, maar het is duidelijk dat men vindt dat dit een onderdeel moet zijn van de formatie. Het argument over de grootte van de groep is al niet steekhoudend, en het argument dat het eventueel oneerlijk zou zijn klopt ook niet want als je het wilt hebben over oneerlijkheid moet je gewoon beamen dat het oneerlijk zou zijn om NU asielzoekers uit te zetten die na de formatie wél zouden kunnen blijven. Immers, waarom zou het nu wel oneerlijk zijn en na de formatie van een nieuw kabinet niet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moet dan met alle acties maar worden gewacht tot eventueel toekomstig beleid?
Ja, zo kun je over alles wel zo praten. Er wordt ook wel eens gepraat over afschaffen van het schoolgeld, is dat dan ook pesten tegenover huidige studenten?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Sjonge jonge, kom eens met echte argumenten.
Ze doet het zeer goed idd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef Momitsu het volgende:
Die Verbeet houdt de touwtjes flink strak. You go girl !
Als het gaat om weg sturen van de minister, zullen de fracties dat niet overlaten aan deze 'b-garnituur'. Daar zullen waarschijnlijk de fractievoorzitters zich mee bemoeien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:29 schreef venomsnake het volgende:
Het wordt trouwens steeds drukker in de kamer..![]()
Slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, zo kun je over alles wel zo praten. Er wordt ook wel eens gepraat over afschaffen van het schoolgeld, is dat dan ook pesten tegenover huidige studenten?
dan kan je dat op alle punten gaan toepassen op alle punten die eventueel bij de formatie worden besproken, al dan niet even belangrijk. zo werkt 't simpelweg niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef gday het volgende:
[..]
Nee, maar het is duidelijk dat men vindt dat dit een onderdeel moet zijn van de formatie. Het argument over de grootte van de groep is al niet steekhoudend, en het argument dat het eventueel oneerlijk zou zijn klopt ook niet want als je het wilt hebben over oneerlijkheid moet je gewoon beamen dat het oneerlijk zou zijn om NU asielzoekers uit te zetten die na de formatie wél zouden kunnen blijven. Immers, waarom zou het nu wel oneerlijk zijn en na de formatie van een nieuw kabinet niet?
Nee dat was meer op basis van etiquete, ipv de motie. Zie maar, ze gaat door met uitzetten als de nieuwe motie wordt aanvraard. Dan volgt een motie van wantrouwen en dan is het gedaan met Verdonk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:32 schreef BobbyDrake het volgende:
Als Verdonk vind dat het nog verder opschorten van het uitzettingsbeleid gelijk staat aan het geven van een generaal pardon, dan is zij in haar eigen bewoordingen toch al akkoord met een generaal pardon, aangezien zij hier al gehoor had gegeven aan de eerdere opschorting die zij nu zelf dreigt te beeindigen?
dat ging idd wat moeizaamquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef JJasperO het volgende:
JAAAAAA
Aftreeedeeee!!
Wilders heeft het hoge woord eruit gehaald
Er zijn nog wel meer dingen waar jij je belastingcentjes liever niet naartoe zou willen zien gaan. Ga je daar ook iets tegen doen? Vast niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dat heeft niets met treiteren en pesten te maken. dat is simpelweg het kabinetsbeleid uitvoeren en zolang dat kabinet er zit horen zij hun beleid uit te voeren en als demissionair kabinet hoor je dat niet te wijzigen. een nieuw kabinet kan nog wel een jaar op zich laten wachten, dan die geluksasielzoekers hier nog maar een jaar op onze kosten laten zitten? nee dank je, daar betaal ik geen belasting voor![]()
Nee, ze stelt alleen dat verdere opschorting gelijk staat aan een generaal pardon.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:32 schreef BobbyDrake het volgende:
Als Verdonk vind dat het nog verder opschorten van het uitzettingsbeleid gelijk staat aan het geven van een generaal pardon, dan is zij in haar eigen bewoordingen toch al akkoord met een generaal pardon, aangezien zij hier al gehoor had gegeven aan de eerdere opschorting die zij nu zelf dreigt te beeindigen?
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:33 schreef Agravaine het volgende:
[..]
dan kan je dat op alle punten gaan toepassen op alle punten die eventueel bij de formatie worden besproken, al dan niet even belangrijk. zo werkt 't simpelweg niet.
Ja, ik wilde ook verderluisteren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef Supersymmetry het volgende:
damn en nu houdt de mic op...begon net pas echt leuk te worden
Das een medewerker van Wouter.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
Staat John Williams (of hoe heet die gast ook alweer?) daar achter Bos?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
Klopt voor zover het formatie punten betreft... Het is niet echt gepast om over kritieke punten direct moties te starten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:34 schreef gday het volgende:
[..]
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over. [afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef gday het volgende:
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen). een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon, iets wat ze in den haag natuurlijk ook wel hebben meegekregen. Dat links nu zo hard loopt te roepen dat ze dit moeten opschorten en wachten tot er een nieuw kabinet is en die er over laten beslissen is gewoon een non-argument want dan zou je dus alles, hoe onbelangrijk dan ook, wel kunnen opschorten en overlaten aan een nieuw kabinet en min of meer vakantie kunnen gaan houden. links gaat er momenteel al helemaal vanuit dat er een linkse regering komt terwijl nieuwe verkiezingen een stuk waarschijnlijker zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:33 schreef gday het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer dingen waar jij je belastingcentjes liever niet naartoe zou willen zien gaan. Ga je daar ook iets tegen doen? Vast niet.
Blind volhouden aan kabinetsbeleid zonder in acht te nemen dat er op dit moment formatiebesprekingen plaatsvinden waarin dit gewoon een belangrijk punt blijkt te zijn, is niet in het landsbelang en betekent gewoon dat men zichzelf op dit moment belangrijker vindt dan men werkelijk is.
wat is dat echt voor non-argument? bij de formatie worden een lading aan dingen besproken, gewoon het volledige kabinetsbeleid, als je daar dan 1 punt uitpakt en stelt dat daar mee moet worden gewacht tot een nieuw kabinet kan je net zo goed een ander punt eruit pakken, of gewoon het volledige beleid.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:34 schreef gday het volgende:
[..]
Het werkt zeker zoals jij wil dat het werkt? Dan kunnen we het debat van vanavond direct stoppen want dan gaat het nergens meer over. [afbeelding]
Het kabinet heeft de laatste maanden verschillende controversiele beslissingen genomen, daarbij is de Kamer zojuist nieuw gekozen, dus volledig gelegitimeerd om nieuw beleid af te willen dwingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Agravaine het volgende:
[..]
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen).
Bron?quote:een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon
Nogmaals: waarom bekijk je het selectief? Waarom geldt wat jij zegt zogenaamd wel voor deze opschorting, maar blijkbaar niet voor andere punten die het demissionaire kabinet er wel doorgedrukt heeft? Je geeft in wezen aan dat dit kabinet waar je blijkbaar dol op bent inconsequent te werk gaat.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Agravaine het volgende:
[..]
ga je maatschappijleer nog 'ns een keer doornemen. staatkundig gezien blijft het demissionaire-kabinet gewoon haar beleid uitvoeren en neemt geen controversiele beslissingen (maw beleidswijzigingen). een groot deel van de bevolking is overigens tegen een generaal pardon, iets wat ze in den haag natuurlijk ook wel hebben meegekregen. Dat links nu zo hard loopt te roepen dat ze dit moeten opschorten en wachten tot er een nieuw kabinet is en die er over laten beslissen is gewoon een non-argument want dan zou je dus alles, hoe onbelangrijk dan ook, wel kunnen opschorten en overlaten aan een nieuw kabinet en min of meer vakantie kunnen gaan houden. links gaat er momenteel al helemaal vanuit dat er een linkse regering komt terwijl nieuwe verkiezingen een stuk waarschijnlijker zijn.
Het is een politica voor unica..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:35 schreef Tirion het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst een motie van wantrouwen aangenomen?
-edit- blijkbaar nog nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |