Ik vind die kleine autootjes levensgevaarlijk, je ziet ze namelijk niet aankomenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is onzin, een lantaarnpaal is dan ook een gevaar voor een weggebruiker, een smart is een gevaar voor een voetganger of fietser enz enz. Met dergelijke slappe argumenten kun je alles wel gaan verbieden, inclusief de Islam...![]()
Ik wil een suvquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:51 schreef Rekkie het volgende:
Kleine autootjes zijn zeer onveilig voor de bestuurder.... nagenoeg geen kreukelzone of andere bescherming.
Een ramp!
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef Klonk het volgende:
nah, ik heb je de kans gegeven maar ik blijf erbij, je lult om alle vragen heen en blijft hangen in zwakke argumenten![]()
ditoquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef Klonk het volgende:
nah, ik heb je de kans gegeven maar ik blijf erbij, je lult om alle vragen heen en blijft hangen in zwakke argumenten![]()
Duits kenteken is zo geregeldquote:Op woensdag 13 december 2006 04:17 schreef pberends het volgende:
Gooi er gewoon een hoge belasting op; klaar is kees. Mochten ze er dan nog steeds in willen rijden doen ze het maar.
Voor zolang dat nog gunstig is, Duitsland wordt snel minder voor de autoliefhebber. Brandstof is daar inmiddels al fors duurder dan in Nederland (10 cent meer voor een liter diesel!!), er wordt al gesproken om de max snelheid aan te pakken alhoewel de sterke autolobby dit nog wel tegen zal willen houden.quote:Op woensdag 13 december 2006 07:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duits kenteken is zo geregeld
Communistquote:Op woensdag 13 december 2006 04:17 schreef pberends het volgende:
Gooi er gewoon een hoge belasting op; klaar is kees. Mochten ze er dan nog steeds in willen rijden doen ze het maar.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:48 schreef Metro2005 het volgende:
en als ik nou een landwind koop? die rijden zich al in de kreukels op een suzuki alto
Je gaat dus voorbij aan het punt wat hier boven aangedragen werd. Dat oudere auto's over het algemeen een stuk meer vervuilen (kijk ook maar naar de APK eisen, hoe nieuwe , hoe minder uitstoot auto's mogen hebben). Daar komt bij dat de meeste nieuwe auto's wel meer verbruiken maar minder uitstoten. Dit komt doordat bv een katalysator en andere milieuvriendelijke zaken het vermogen flink knijpen zodat jij je rechterpoot wat meer naar beneden moet duwen om vooruit te komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat gegoogel met die cijfers begin je niet zoveel.
Feit is dat SUV's veel zwaarder zijn dan "normale"personenauto's en meer luchtweerstand hebben. In de stad zal daarom een suv, vanwege het gewich veel meer gebruiken (acceleren)...en dus harder stinken...
Verder heb ik de veiligheid voor andere weggebruikers in het vorige topic voldoende aan de kaak gesteld....
Dat is een non-argument. Als je op dit moment twee auto's koopt: een gemiddelde auto en een SUV is de SUV vervuilender. Dat de SUV's schoner zijn omdat ze nieuwer zijn, wil niet zeggen dat ze veel vervuilender zijn dan de andere nieuwe auto's van dit moment.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je gaat dus voorbij aan het punt wat hier boven aangedragen werd. Dat oudere auto's over het algemeen een stuk meer vervuilen (kijk ook maar naar de APK eisen, hoe nieuwe , hoe minder uitstoot auto's mogen hebben). Daar komt bij dat de meeste nieuwe auto's wel meer verbruiken maar minder uitstoten. Dit komt doordat bv een katalysator en andere milieuvriendelijke zaken het vermogen flink knijpen zodat jij je rechterpoot wat meer naar beneden moet duwen om vooruit te komen.
Stadsbussen en trams kunnen geen 200 km/u rijden. Een dikke audi of BMW is teminste nog laag zodat je er als voetganger of fietser overheen kunt rollen. Bij een SUV wordt je gewoon geplet.quote:en over dat veiligheidsaspect... Of je nou in een dikke audi of zware bmw tegen een alto of daihatsu cuore aanrijdt of dat met een suv doet maakt weinig uit. Zo'n koekblikje duw je zo in elkaar.
Die verschillen hou je altijd, of je suv's nou verbied of niet.
En voetgangers hebben ook echt na een aanrijding met een alto pijn hoor. (of wat te denken van een stadsbus! levensgevaarlijk afschaffen die dingen! of trams! nog erger, die kunnen niet eens uitwijken)
Bij beide wagen is het aannemelijk dat de aanrijding fataal is....quote:Op woensdag 13 december 2006 12:51 schreef nonzz het volgende:
Stadsbussen en trams kunnen geen 200 km/u rijden. Een dikke audi of BMW is teminste nog laag zodat je er als voetganger of fietser overheen kunt rollen. Bij een SUV wordt je gewoon geplet.
Ja natuurlijk maar de TS wil de SUV's verbieden omdat ze zo vervuilend zijn terwijl er enorm veel oude auto's rondrijden die per stuk allemaal véél meer vervuilen.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:51 schreef nonzz het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. Als je op dit moment twee auto's koopt: een gemiddelde auto en een SUV is de SUV vervuilender. Dat de SUV's schoner zijn omdat ze nieuwer zijn, wil niet zeggen dat ze veel vervuilender zijn dan de andere nieuwe auto's van dit moment.
Over non argumenten gesproken. Rijdt een gemiddelde SUV 200km/u door een gebied waar zich ook voetgangers en fietsers bevinden denk je? nee ik denk dat die tussen de 30 en 50 rijden, net als stadsbussen en trams. En ja daar kun je als voetganger of fietser ook akelig door geplet worden (heb er helaas wel eens 1 gezien die onder een tram terecht gekomen was, die lag uitgesmeerd over een paar meter over het spoorquote:Stadsbussen en trams kunnen geen 200 km/u rijden. Een dikke audi of BMW is teminste nog laag zodat je er als voetganger of fietser overheen kunt rollen. Bij een SUV wordt je gewoon geplet.
Dat er vulkanen op Java bestaan die per dag meer uitstoten dan heel Nederland in een week betekend volgens jou dat we niets hoeven te doen aan de beperking van de uitstoot. Dat is dezelfde redenatiequote:Op woensdag 13 december 2006 13:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar de TS wil de SUV's verbieden omdat ze zo vervuilend zijn terwijl er enorm veel oude auto's rondrijden die per stuk allemaal véél meer vervuilen.
Dat een suv onzuiniger is dan een andere auto valt ook mee als je de linkjes bekeken hebt die ik aangaf.
En vergeet niet dat middenklasser auto's ook steeds zwaarder worden.
Bussen en trams dienen per stuk een groter maatschappelijk belang dan één SUV. Bovendien bestaan er voor bussen en trams geen veiligere alternatieven (qua model). En als dat wel zo is, dan moeten zie die ook invoeren.quote:Over non argumenten gesproken. Rijdt een gemiddelde SUV 200km/u door een gebied waar zich ook voetgangers en fietsers bevinden denk je? nee ik denk dat die tussen de 30 en 50 rijden, net als stadsbussen en trams. En ja daar kun je als voetganger of fietser ook akelig door geplet worden (heb er helaas wel eens 1 gezien die onder een tram terecht gekomen was, die lag uitgesmeerd over een paar meter over het spoor)
Die dingen ook maar verbieden dan?
Dat ze meer of minder ongelukken maken is niet relevant. Het gaat om het letsel wat je overhoudt aan een botsing met een SUVquote:om zulke harde uitspraken te doen als : alle suv's weg want het is gevaarlijker vind ik dat je minstens moet kunnen aantonen DAT suv's daadwerkelijk meer ongelukken veroorzaken.
Waarom hebben zie de uitzondering gemaakt?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:57 schreef DS4 het volgende:
Wat ik nu weer onbegrijpelijk vind is dat voor de nieuwste emissienorm die per 2009 gaat gelden een uitzondering is gemaakt voor de SUV tot 2012.
Dan denk ik: doe eens niet. Of zet een milieubelasting op de SUV's die niet voldoen aan de norm na 2009 (waarmee er een prikkel is om de minder milieuonvriendelijke variant aan te schaffen).
Interessant! Heb je een link naar de bron?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:57 schreef DS4 het volgende:
Wat ik nu weer onbegrijpelijk vind is dat voor de nieuwste emissienorm die per 2009 gaat gelden een uitzondering is gemaakt voor de SUV tot 2012.
Dan denk ik: doe eens niet. Of zet een milieubelasting op de SUV's die niet voldoen aan de norm na 2009 (waarmee er een prikkel is om de minder milieuonvriendelijke variant aan te schaffen).
Die uitzondering geldt toch alleen voor oudere auto's? Volgens mij moeten alle nieuwe auto's vanaf 2009 voldoen aan die nieuwe norm.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:57 schreef DS4 het volgende:
Staat in de gratis uitgedeelde nrc-next van vandaag:quote:Op donderdag 14 december 2006 13:25 schreef more het volgende:
Interessant! Heb je een link naar de bron?
(bron: nrc.next 14 december 2006)quote:Uitstel regels milieu voor SUV
Straatsburg. SUV's, ook bekend als P.C. Hooft-tractors, hoeven in september 2009 nog niet aan nieuwe regels van de EU te voldoen. Uitlaatgassen van nieuwe autotypes moeten dan een stuk schoner zijn, om fijnstof en NOx terug te dringen. De SUV's hebben uitstel tot 2012, omdat ze niet eerder aan strengere milieuregels kunnen voldoen.
Laten ze dan eerst eens normale parkeervakken maken waar normale auto's genoeg ruimte hebben.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:18 schreef HansU het volgende:
Persoonlijk zou ik het liefs ook die grote dingen verbieden omdat ze gewoon lelijk zijn en ik er liever niet frontaal op bots met me bejaarde Ford Fiesta. Maar dan kan je ook wel vrachtwagens gaan verbieden.
Waar ik me wel mateloos aan irriteer zijn SUV's die 2 parkeervakken in gebruik nemen, dit mag dan ook best bestraft worden met een leuk bonnetje van een eurotje of 200 á 300.
wegenbelasting is al per kilo. De regering was een hele tijd terug hierin al voortvarend bezig.quote:Pak de SUV rijders maar met een lekker hoge wegenbelasting (per kilo dus). Dat is de enige manier om zonder een onrealistisch facistisch beleid te hoeven voeren.
Een standaard parkeervak is 2,5 bij 5 meter.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:11 schreef Shinadul het volgende:
Laten ze dan eerst eens normale parkeervakken maken waar normale auto's genoeg ruimte hebben.
een normale stationcar past er gewoon in. Ruim zat dus.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een standaard parkeervak is 2,5 bij 5 meter.
Moet voldoende zijn.
Dat was idd. mijn bron.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Staat in de gratis uitgedeelde nrc-next van vandaag:
Dacht ook al aan dit topic toen ik het vanmorgen las.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:21 schreef DS4 het volgende:
Dat was idd. mijn bron.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |