abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44376481
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

1. Een omgeving is groter dan alleen vrienden en familie
2. De beste man heeft een leven, heeft keuzes te maken
Hoe graag je het ook mag willen, een foetus heeft dat niet.

Een mens heeft het recht niet om een ander van het leven te beroven.
Abortus is geen beroving van het leven, maar een treurige beeindiging voor aleer het is begonnen.
Dat is lekker makkelijk. Je schuift gewoon een beetje heen en weer met de definitie "leven".
pi_44376534
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:09 schreef Elseetje het volgende:

[..]
En zoals al eerder gezegd, het is een heel klein percentage dat na 12 weken laat aborteren.
Iedereen heeft zijn eigen maten om iets "klein" of "groot" te noemen. Zo kun je natuurlijk nooit regels opstellen.
pi_44376713
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:40 schreef sigme het volgende:

Ja en? De geaborteerde zieltjes zijn misschien nog wel veel blijer.
Zieltjes bestaan niet.
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:47:32 #144
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44377206
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef erodome het volgende:

[..]

PIJNPRIKKELS schat, verdomme wetenschappelijk bewezen dat een kind dan al VOELT.....
Zojuist is een bron aangedragen waarin het tegendeel wordt beweerd, ik zie jou alleen maar een beetje in herhaling vallen, misschien zou het een puik plan zijn om met een bron te komen.
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_44377832
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:22 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk. Je schuift gewoon een beetje heen en weer met de definitie "leven".
En dat is waar het uiteindelijk toch altijd op neerkomt in abortus-disucssies, niet?

Een foetus heeft wel een volwaardig leven, niet, wel, niet, wel.

Samen met de discussie met het leven van de wel of niet ouders. Maar daar gaan pro-life mensen liever nooit op in. En gooien het altijd op een "eigen schuld".

In de VS is het nog erger. Daar is het voor sommige mensen wel aanvaardbaar om abortusartsen van het leven te beroven, maar ho, dat ongeboren ongewenste kind, nou, hooooooeee.

En begrijp me niet weer verkeerd. Abortus is een hele trieste zaak. Ik zou er persoonlijk ook niet gauw voor kiezen, dan moet er wel iets heel heftigs aan de hand zijn. Maar ik vind dat al dan niet aanstaande ouders daar zelf voor of tegen moeten kunnen kiezen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44381939
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn eigen maten om iets "klein" of "groot" te noemen. Zo kun je natuurlijk nooit regels opstellen.
Tuurlijk heeft iedereen eigen maten. Maar niemand zal (bijvoorbeeld) 5% een groot percentage noemen. Het is namelijk een feit dat dat niet groot is. Kan je roepen wat je wilt, maar dan zit je er gewoon naast. En voor de eigenwijzen, hieronder nog even de post met het kaartje:
quote:
Zie je het instorten na week 10? Tuurlijk zijn er nog steeds mensen die aborteren na de 10e week, maar het staat niet in verhouding. Kan je hoog en laag springen over wat jij groot en klein vindt, maar dan ga je gewoon voorbij aan de feiten. Prima als je dat wilt, maar dan ben je gewoon stompzinnig koppig.
pi_44381986
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:10 schreef Gia het volgende:
Even een reaktie op iemand die zei dat je vrouwen toch niet aan kunt doen dat ze een zwangerschap uitdragen, waarbij hun lichaam uit de plooi gaat. Ocharme.

Hadden ze moeten zorgen dat ze niet zwanger raakten.
Onveilige seks gehad en je twijfelt, doe dan eerst de morning-afterpil. Kom je er pas achter als je overtijd bent, doe dan de overtijdbehandeling.
Ben je zwanger en loop je te twijfelen tot na 8 weken, dan is het wmb pech gehad, gewoon uitdragen.
Wat is een overtijd behandeling?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 13 december 2006 @ 08:37:30 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44382414
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44382878
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik pleeg in dat geval te zeggen, zo mocht het zijn dat een individu in kwestie geen leefbaar leven kan leiden, het zelfsbeschikkigsrecht mag doen laten gelden...Maar vindt het moeilijk, want mijn geloof leert dat het nooit mag.....
Op welke bron beroep je je in deze trouwens?
  woensdag 13 december 2006 @ 09:24:37 #150
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44383165
quote:
Op woensdag 13 december 2006 07:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft iedereen eigen maten. Maar niemand zal (bijvoorbeeld) 5% een groot percentage noemen. Het is namelijk een feit dat dat niet groot is. Kan je roepen wat je wilt, maar dan zit je er gewoon naast. En voor de eigenwijzen, hieronder nog even de post met het kaartje:
Als alle belastingen 5% omhoog gaan is het wel veel. Volgens mij moet jij de definitie van een feit even opzoeken
pi_44383396
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:24 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Als alle belastingen 5% omhoog gaan is het wel veel. Volgens mij moet jij de definitie van een feit even opzoeken
Misschien moet je dat zelf doen. 5% verhoging kan veel in absolute zin zijn (aantallen dus), maar in percentage is het nog steeds niet veel.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:44:21 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44383517
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

En begrijp me niet weer verkeerd. Abortus is een hele trieste zaak. Ik zou er persoonlijk ook niet gauw voor kiezen, dan moet er wel iets heel heftigs aan de hand zijn. Maar ik vind dat al dan niet aanstaande ouders daar zelf voor of tegen moeten kunnen kiezen.
Daar ben ik het wel mee eens. Het bericht wekte bij mij ook onbegrip en weerstand op, maar na uitleg van een arts van het AMC waar 2 van de 'hazelip-abortussen' hebben plaatsgevonden heb ik er wel meer begrip voor gekregen. Deze 'ouders' waren dermate kortzichtig en oppervlakkig dat ze een baby met een hazelip als een onoverkomelijk probleem zagen en een kind is er echt niet bij gebaat om in een klimaat op te groeien waar hij zo bekeken wordt door de mensen die juist onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden. Ik zou het daarentegen wel weer toejuichen als mensen die om deze redenen een abortus willen meteen maar geheel gesteriliseert worden, dat bespaard weer een hoop ellende.

Overigens heeft de EO een flink aantal jaren geleden eens een mooie documentaire gemaakt over prive-abortusklinieken waar ze een zwangere dame om abortus lieten verzoeken op basis van de wens om nog dit jaar lekker te gaan wintersporten. Dat werd toen ook ingewilligd (maar niet doorgezet). Dat vind ik persoonlijk toch wel echt een brug te ver.
Life is what you make it.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:51:50 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_44383662
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Een nuancering mbt mijn standpunt:

Ik ben voor een abortusverbod, muv van de volgende situaties:

1 de vrouw loopt ernstige gezondheidsrisico's' tgv de zwangerschap;
2 de foetus heeft zodanige "defecten" dat van een menswaardig leven geen sprake kan zijn.

wat is menswaardig?

De een vind een hazelip al onmenselijk, de ander vind het prima om een mongolide kind op te moeten voeden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 december 2006 @ 09:53:14 #154
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_44383697
Ik snap niet zo goed waarom er mensen zijn die zwangere vrouwen willen dwingen zwanger te blijven.
Als je een kind krijgt, ga je hem of haar niet zo gemakkelijk "weggeven", het heeft in jouw lijf gegroeid, je hebt hem voelen schoppen, je hebt de bevalling "doorstaan" en dan heb je zo'n klein wezentje in je handen, dat helemaal afhankelijk van je is.

Of je het nu gewild hebt of niet, dat is erg aangrijpend en er zullen genoeg vrouwen zijn die eerst beslissen het kind weg te geven en dat vervolgens niet doen.
Ongewenste kinderen die bij hun eigen ouders wonen zijn ook niet altijd even goed af. Het zal de eerste keer niet zijn dat een moeder of vader tegen haar kind zegt dat ze hem nooit heeft gewild, hoe erg is het om dat te horen, ik kan het me niet voorstellen.

Kinderen die afgestaan worden, komen ook niet altijd goed terecht(soms denk ik dat je het beste je kind te vondeling kan leggen, want dan komt het in de krant en wil iedereen het hebben... )
hallo luitjes.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:56:38 #155
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44383773
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:38 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Misschien moet je dat zelf doen. 5% verhoging kan veel in absolute zin zijn (aantallen dus), maar in percentage is het nog steeds niet veel.
Daar over kun je van mening verschillen en dat maakt het nou net geen feit.
pi_44384573
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef angelfist het volgende:
Het zal de eerste keer niet zijn dat een moeder of vader tegen haar kind zegt dat ze hem nooit heeft gewild, hoe erg is het om dat te horen, ik kan het me niet voorstellen.
En als een ouder zo asociaal is om dat tegen zijn of haar kind te zeggen, dan had het kind maar dood gemoeten?
  woensdag 13 december 2006 @ 10:35:44 #157
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_44384771
Nee, dan was het kind beter af geweest als het niet geboren was waarschijnlijk.
Ik bedoel daarmee dus dat die ouder vooraf wist dat ht geen goede ouder zou zijn en dat in deze de beslissing voor het kind goed is geweest
hallo luitjes.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:06:56 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44385526
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:44 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Het bericht wekte bij mij ook onbegrip en weerstand op, maar na uitleg van een arts van het AMC waar 2 van de 'hazelip-abortussen' hebben plaatsgevonden heb ik er wel meer begrip voor gekregen. Deze 'ouders' waren dermate kortzichtig en oppervlakkig dat ze een baby met een hazelip als een onoverkomelijk probleem zagen en een kind is er echt niet bij gebaat om in een klimaat op te groeien waar hij zo bekeken wordt door de mensen die juist onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden.
Ik heb gehoord van mensen die het kind weigerden mee naar huis te nemen totdat de lip was gesloten in het ziekenhuis. Dat gebeurde toen normaal pas met 3 maanden maar in dit geval werd het eerder gedaan. Niet echt fijn of gezond voor die baby dus........
Ook hoor je van familie of zelf vaders die een kind met een hazenlip/schisis niet willen vasthouden. Die denken zeker dat zo'n kindje dan helemaal uit elkaar valt ofsow
Babysitters vinden kan óók een probleem zijn en ga zo maar door. In sommige kringen is een schisis iets dat heel slecht geaccepteerd wordt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 13 december 2006 @ 11:36:06 #159
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44386337
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:30 schreef erodome het volgende:
Maar goed, wat vinden de pro late abortus mensen nu die het geen leven noemen nu ze weten dat een kind vanaf 20 weken reageert op pijnprikkels?

Dan nogmaals het idee, kind van die leeftijd wordt geaborteert, nogmaals dat gaat niet via zuigen, maar wordt eerst in stukken gezaagd, levend en wel, verdoving is niet aan de orde.....

Die ongeboren baby heeft dus pijn en goed ook, want in stukken gezaagd worden is niet de meest prettige manier van om het leven komen lijkt me, is dat verantwoord, welke argumenten zijn er om dat te verantwoorden behalve levensgevaar e.d.?
Nu ik dit heb gelezen van jou, ben ik nog steeds pro-choice, want daar gaat het uit eindelijk om.

Ik heb trouwens nooit geclaimt dat de 24 weken heilig is, maar sowieso is de overlevings kans van een foetus van 20 weken buiten de baarmoeden NUL als in 0. Dan kan het pijnprikkels voelen, maar het is niet levensvatbaar (buiten de baarmoeder) En dat heb ik ook altijd gezegd. Met 24 weken is de kans exeptioneel groter en tussen de 20 en 24 weken word de kans als maar groter, al is de kans behoorlijk klein voor de 24 weken.

Maar goed...jij zegd 12, ik zeg 24...dan maken we het af op 20 weken.,...vind ik best...stuur jij het concepje even naar de 2de kamer.

En verder blijft het pro-choice...dus de beslissing ligt bij de dragende vrouw.... niet bij ons.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_44387208
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is een bewustzijn? Wie heeft dat bepaald? Hoe is dat bepaald? Hoe noem jij een wezen van 20 weken dat schopt en duwt en wiens hartje flink klopt dan? In ieder geval niet iets met een bewustzijn begrijp ik? Zelf geen kinderen zeker? Laten we dat vooral zo houden dan.
[..]

Het heeft een bewustzijn en is levensvatbaar. Het is dus een bestaande lijn.
als je geen verstand van biologie hebt hou er dan over op Het kloppen van je hart werkt autonoom van je bewustzijn.
En het reageren op dingen (geluid temperatuur) kan een plant ook heeft dat dan een bewustzijn.

nee het is een potentiele
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')