Dat is lekker makkelijk. Je schuift gewoon een beetje heen en weer met de definitie "leven".quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
1. Een omgeving is groter dan alleen vrienden en familie
2. De beste man heeft een leven, heeft keuzes te maken
Hoe graag je het ook mag willen, een foetus heeft dat niet.
Een mens heeft het recht niet om een ander van het leven te beroven.
Abortus is geen beroving van het leven, maar een treurige beeindiging voor aleer het is begonnen.
Iedereen heeft zijn eigen maten om iets "klein" of "groot" te noemen. Zo kun je natuurlijk nooit regels opstellen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En zoals al eerder gezegd, het is een heel klein percentage dat na 12 weken laat aborteren.
Zieltjes bestaan niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:40 schreef sigme het volgende:
Ja en? De geaborteerde zieltjes zijn misschien nog wel veel blijer.
Zojuist is een bron aangedragen waarin het tegendeel wordt beweerd, ik zie jou alleen maar een beetje in herhaling vallen, misschien zou het een puik plan zijn om met een bron te komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:06 schreef erodome het volgende:
[..]
PIJNPRIKKELS schat, verdomme wetenschappelijk bewezen dat een kind dan al VOELT.....
En dat is waar het uiteindelijk toch altijd op neerkomt in abortus-disucssies, niet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:22 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk. Je schuift gewoon een beetje heen en weer met de definitie "leven".
Tuurlijk heeft iedereen eigen maten. Maar niemand zal (bijvoorbeeld) 5% een groot percentage noemen. Het is namelijk een feit dat dat niet groot is. Kan je roepen wat je wilt, maar dan zit je er gewoon naast. En voor de eigenwijzen, hieronder nog even de post met het kaartje:quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen maten om iets "klein" of "groot" te noemen. Zo kun je natuurlijk nooit regels opstellen.
Zie je het instorten na week 10? Tuurlijk zijn er nog steeds mensen die aborteren na de 10e week, maar het staat niet in verhouding. Kan je hoog en laag springen over wat jij groot en klein vindt, maar dan ga je gewoon voorbij aan de feiten. Prima als je dat wilt, maar dan ben je gewoon stompzinnig koppig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[afbeelding]
bron: http://www.igz.nl/33986/2006-10_Jaarrapportage_Wet_1.pdf
Wat is een overtijd behandeling?quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:10 schreef Gia het volgende:
Even een reaktie op iemand die zei dat je vrouwen toch niet aan kunt doen dat ze een zwangerschap uitdragen, waarbij hun lichaam uit de plooi gaat. Ocharme.
Hadden ze moeten zorgen dat ze niet zwanger raakten.
Onveilige seks gehad en je twijfelt, doe dan eerst de morning-afterpil. Kom je er pas achter als je overtijd bent, doe dan de overtijdbehandeling.
Ben je zwanger en loop je te twijfelen tot na 8 weken, dan is het wmb pech gehad, gewoon uitdragen.
Op welke bron beroep je je in deze trouwens?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleeg in dat geval te zeggen, zo mocht het zijn dat een individu in kwestie geen leefbaar leven kan leiden, het zelfsbeschikkigsrecht mag doen laten gelden...Maar vindt het moeilijk, want mijn geloof leert dat het nooit mag.....
Als alle belastingen 5% omhoog gaan is het wel veel. Volgens mij moet jij de definitie van een feit even opzoekenquote:Op woensdag 13 december 2006 07:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft iedereen eigen maten. Maar niemand zal (bijvoorbeeld) 5% een groot percentage noemen. Het is namelijk een feit dat dat niet groot is. Kan je roepen wat je wilt, maar dan zit je er gewoon naast. En voor de eigenwijzen, hieronder nog even de post met het kaartje:
Misschien moet je dat zelf doen. 5% verhoging kan veel in absolute zin zijn (aantallen dus), maar in percentage is het nog steeds niet veel.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:24 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Als alle belastingen 5% omhoog gaan is het wel veel. Volgens mij moet jij de definitie van een feit even opzoeken
Daar ben ik het wel mee eens. Het bericht wekte bij mij ook onbegrip en weerstand op, maar na uitleg van een arts van het AMC waar 2 van de 'hazelip-abortussen' hebben plaatsgevonden heb ik er wel meer begrip voor gekregen. Deze 'ouders' waren dermate kortzichtig en oppervlakkig dat ze een baby met een hazelip als een onoverkomelijk probleem zagen en een kind is er echt niet bij gebaat om in een klimaat op te groeien waar hij zo bekeken wordt door de mensen die juist onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden. Ik zou het daarentegen wel weer toejuichen als mensen die om deze redenen een abortus willen meteen maar geheel gesteriliseert worden, dat bespaard weer een hoop ellende.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
En begrijp me niet weer verkeerd. Abortus is een hele trieste zaak. Ik zou er persoonlijk ook niet gauw voor kiezen, dan moet er wel iets heel heftigs aan de hand zijn. Maar ik vind dat al dan niet aanstaande ouders daar zelf voor of tegen moeten kunnen kiezen.
wat is menswaardig?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Een nuancering mbt mijn standpunt:
Ik ben voor een abortusverbod, muv van de volgende situaties:
1 de vrouw loopt ernstige gezondheidsrisico's' tgv de zwangerschap;
2 de foetus heeft zodanige "defecten" dat van een menswaardig leven geen sprake kan zijn.
Daar over kun je van mening verschillen en dat maakt het nou net geen feit.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Misschien moet je dat zelf doen. 5% verhoging kan veel in absolute zin zijn (aantallen dus), maar in percentage is het nog steeds niet veel.![]()
En als een ouder zo asociaal is om dat tegen zijn of haar kind te zeggen, dan had het kind maar dood gemoeten?quote:Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef angelfist het volgende:
Het zal de eerste keer niet zijn dat een moeder of vader tegen haar kind zegt dat ze hem nooit heeft gewild, hoe erg is het om dat te horen, ik kan het me niet voorstellen.
Ik heb gehoord van mensen die het kind weigerden mee naar huis te nemen totdat de lip was gesloten in het ziekenhuis. Dat gebeurde toen normaal pas met 3 maanden maar in dit geval werd het eerder gedaan. Niet echt fijn of gezond voor die baby dus........quote:Op woensdag 13 december 2006 09:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Het bericht wekte bij mij ook onbegrip en weerstand op, maar na uitleg van een arts van het AMC waar 2 van de 'hazelip-abortussen' hebben plaatsgevonden heb ik er wel meer begrip voor gekregen. Deze 'ouders' waren dermate kortzichtig en oppervlakkig dat ze een baby met een hazelip als een onoverkomelijk probleem zagen en een kind is er echt niet bij gebaat om in een klimaat op te groeien waar hij zo bekeken wordt door de mensen die juist onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden.
Nu ik dit heb gelezen van jou, ben ik nog steeds pro-choice, want daar gaat het uit eindelijk om.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:30 schreef erodome het volgende:
Maar goed, wat vinden de pro late abortus mensen nu die het geen leven noemen nu ze weten dat een kind vanaf 20 weken reageert op pijnprikkels?
Dan nogmaals het idee, kind van die leeftijd wordt geaborteert, nogmaals dat gaat niet via zuigen, maar wordt eerst in stukken gezaagd, levend en wel, verdoving is niet aan de orde.....
Die ongeboren baby heeft dus pijn en goed ook, want in stukken gezaagd worden is niet de meest prettige manier van om het leven komen lijkt me, is dat verantwoord, welke argumenten zijn er om dat te verantwoorden behalve levensgevaar e.d.?
als je geen verstand van biologie hebt hou er dan over op Het kloppen van je hart werkt autonoom van je bewustzijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is een bewustzijn? Wie heeft dat bepaald? Hoe is dat bepaald? Hoe noem jij een wezen van 20 weken dat schopt en duwt en wiens hartje flink klopt dan? In ieder geval niet iets met een bewustzijn begrijp ik? Zelf geen kinderen zeker? Laten we dat vooral zo houden dan.
[..]
Het heeft een bewustzijn en is levensvatbaar. Het is dus een bestaande lijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |