quote:Robert Long ernstig ziek
Foto: Ab Blauw
HILVERSUM - Zanger Robert Long heeft nog maar zeer kort te leven. Dat heeft zijn manager maandag bekendgemaakt. Long is onlangs in een ziekenhuis opgenomen met een ernstige vorm van kanker.
Ik kan de humor er wel van inzienquote:Op maandag 11 december 2006 17:48 schreef KinkyGiraf het volgende:
Kan een Mod die kutreactie hierboven weghalen?
quote:Zanger Robert Long ernstig ziek
Uitgegeven: 11 december 2006 17:11
Laatst gewijzigd: 11 december 2006 17:31
AMSTERDAM - Robert Long heeft niet lang meer te leven. Dat heeft zijn echtgenoot en manager Kristof Rutsaert maandag gezegd.
Bij de 63-jarige zanger werd twee weken geleden buikvlieskanker geconstateerd, waarna onmiddellijk met chemotherapie werd begonnen. Enkele dagen geleden gaven de artsen de hoop op herstel op en werd de therapie gestaakt.
Rutsaert, met wie Long eind vorig jaar trouwde, vertelt dat zij drie weken geleden tijdens een verblijf in Italië voor het eerst vermoedden dat er iets mis was met de gezondheid van de zanger. Toen de klachten aanbleven, liet Long zich in een ziekenhuis onderzoeken. Daar werd de ziekte geconstateerd.
Hartinfarct
Vorig jaar werd Long, wiens echte naam Bob Leverman is, getroffen door een hartinfarct. De zanger van liedjes als 'Toe maar jongens' en 'Kalverliefde' herstelde toen volledig. Long had net weer plannen voor optredens. Zo zou hij in het nieuwe jaar vijf nummers meezingen in de theatershow van The Deep River Quartet.
Onwetende mutsquote:Op maandag 11 december 2006 18:17 schreef KinkyGiraf het volgende:
Het IS geen eens longkanker, onwetende muts!
[..]
jezus, 2 weken geleden ontdektquote:Op maandag 11 december 2006 18:37 schreef static het volgende:
Hij haalt waarschijnlijk het volgende weekend niet eens.
Ik merkte net dat ik nog woord voor woord een aantal nummers in mijn hoofd heb zitten.quote:Op maandag 11 december 2006 18:49 schreef MissMatch het volgende:
[afbeelding]
Blijft een prachtige plaat.
Toen ik in de jaren 80 op kostschool zat in Dordrecht was een van de leidinggevenden een enorme fan; als hij weekenddienst had schalden zijn liedjes door o.a. de keuken, daar herinner ik me hem voornamelijk van.quote:Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef shmoopy het volgende:
Ooit maakte hij mooie liedjes, en toen is ie enorm gaan vertrutten,
quote:Op maandag 11 december 2006 18:49 schreef MissMatch het volgende:
[afbeelding]
Afscheidquote:Jij zit tegenover mij en kijkt mij aan
En vertelt me dat de vlam is uitgegaan
Omdat ik niet deed wat jij wel van me wou
Niet de dingen zei die jij graag horen zou
Je verwijt me dat ik jou nooit echt begreep
Omdat ik niet met jou favorieten dweep
Ik weet dat je mooi en welgeschapen bent
Maar de buitenkant daar raak je aan gewend
Nu heb jij de glans nog van de jeugd
En je vind dat ik dat zien moet als een deugd
Maar na de lente raakt een boom z'n bloesem kwijt
En een mens z'n schoonheid na verloop van tijd
Ik heb je zonder dat je 't wist geobserveerd
En na weken heb ik langzaamaan geleerd
Dat je ondanks dat je zoveel mensen kent
Net als ik soms toch ontzettend eenzaam bent
Luister even naar wat ik je zeggen wou
Voordat ik het straks dan toch weer voor me hou
Ik weet niet of het er voor jou nog wel toe doet
Misschien kennen wij elkaar wel niet zo goed
Dat je weggaat is je recht, maar wees niet kwaad
Weet dat jij een grote leegte achterlaat
't Doet me meer als ik je zeggen kan verdriet
Ik zal je missen, ook al denk jij dan van niet
Als je tijd hebt, sta nog even bij me stil
Omdat ik een soort van foto maken wil
Die geetst wordt door een scherp gepunte stift
En jou beeld voor altijd in mijn hersens grift
Zodat later als ik oud zal zijn en traag
Maar het leven beter door heb dan vandaag
Ik m'n ogen sluit en oproep uit mijn geest
Jouw portret, zoals je vroeger bent geweest
Nou vaarwel m'n lief, 't ga je verder goed
Ik weet zelf nog niet hoe ik nu verder moet
Kom weer terug wanneer je honger hebt of pijn
De stad is groot genoeg om eenzaam in te zijn
Ik wilde net mijn bericht editten dat ik dat zo'n vreselijk mooi nummer vind. Heel erg mooi inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]en het album Levenslang, vooral het nummer 'Flink Zijn' .... zo mooi
quote:Op maandag 11 december 2006 19:01 schreef Innuendo het volgende:
[..]
Ik wilde net mijn bericht editten dat ik dat zo'n vreselijk mooi nummer vind. Heel erg mooi inderdaad.
Prachtig toch?quote:Tien uur, zondagmorgen
En ik kijk naar je gezicht
Nu nog lig je naast me
En je ogen zijn nog dicht
Na vandaag zul jij niet meer bij me zijn
Er is iemand waar je meer om geeft
't Kan gebeuren
refrein:
Flink zijn, even flink zijn
En hoewel 't lang kan duren zal ik wachten tot ik niet meer denk aan jou
'k Zal wachten tot ik vrij zal zijn en net zover als jij zal zijn
Dus wachten tot ik niet meer van je hou
Twee uur, zondagmiddag
Al je spullen staan al klaar
Koffers en wat dozen
Ik kijk er af en toe eens naar
'k Voel me kloterig maar ik zeg 't niet
'k Hou me goed, je ziet dus
Dat ik 't begin te leren
refrein
Zes uur, zondagavond
"Nou, tot ziens" zeg jij, "ik ga"
Afscheid aan de voordeur
Jij rijdt weg, ik staar je na
Waarom schreeuw ik niet
Zijn m'n ogen droog
't Is misschien net iets te vaak gebeurd
Om nog te huilen
refrein
Tien uur, 't is al donker
'k Moet de deur uit want ik stik
Jas aan, 'k ga de stad in
Waar er meer zijn zoals ik
'k Zal niet eenzaam zijn
Nee, vannacht nog niet
En probeer niet jouw lijf te zien
Jouw geur te ruiken
Flink zijn, even flink zijn
En hoewel die kans gering is hoop ik dat ik vurig niet verlang naar jou
Proberen om weer vrij te zijn en net zover als jij te zijn
Dus wachten tot ik weer van iemand hou
Mn (matige) grap, wat doe jequote:Op maandag 11 december 2006 17:47 schreef DerBolle het volgende:
Ik moest lachenquote:Op maandag 11 december 2006 17:47 schreef DerBolle het volgende:
quote verwijderde reactie
Idd, een mooie nummer is '' Flink Zijn''quote:Op maandag 11 december 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]en het album Levenslang, vooral het nummer 'Flink Zijn' .... zo mooi
quote:
Volgens mij istie nog niet overleden hoor. En RIP richting nabestaanden lijkt me ook beetje vreemd.quote:Op maandag 11 december 2006 19:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik ook
on topic: RIP aan de nabestaanden
quote:Op maandag 11 december 2006 18:49 schreef MissMatch het volgende:
[afbeelding]
Dat is een running gag hier.quote:Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Innuendo het volgende:
[..]
En RIP richting nabestaanden lijkt me ook beetje vreemd.
is het nou waar of niet?quote:Op maandag 11 december 2006 19:31 schreef static het volgende:
running gag
Mods! Doodsverwensing!quote:Op maandag 11 december 2006 19:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik ook
on topic: RIP aan de nabestaanden
Bronquote:Robert Long terminaal ziek
De 63-jarige zanger en cabaretier Robert Long is terminaal ziek. Twee weken geleden werd bij hem de diagnose buikvlieskanker gesteld en kreeg hij direct chemotherapie.
Enkele dagen geleden gaven zijn artsen de hoop op genezing op. Naar verwachting heeft hij nog twee weken te leven. Vorig jaar september kreeg hij een hartinfarct waar hij van herstelde.
Carrière
Robert Long heeft een veelzijdige carrière achter de rug. Zo zong hij vanaf zijn veertiende levensjaar te zingen in diverse rock ’n rollbandjes. Op zijn 28e begon hij een verdienstelijke solocarrière waarin hij kleine successen boekte met liedjes als ‘I believe in love’ en ‘Let us try’ scoorde.
De grootste hits scoorde hij in het Nederlands. LP’s met titels als ‘Vroeger of Later’ en ‘Levenslang’ braken alle verkooprecords. Hij staat bekend om de maatschappijkritische noot in zijn liedjes over onder andere homofilie en de kerk.
Huwelijk
Eind vorig jaar verschenen drie dvd’s van Long. In december 2005 trad hij in het huwelijk met zijn vriend en manager Kristof Rutsaert. Door het trage herstel van zijn hartinfarct moest hij zijn theatertournee afzeggen.
In april presenteerde hij zijn album ’n Duivels Genoegen. Zijn theaterloopbaan heeft hij onlangs definitief afgesloten. Komend jaar wilde hij een paar keer optreden met de jazzband The Deep River Quartet.
Wat?quote:
Het gaat niet om longkanker.quote:Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
denk het wel, staat ook op de weblog
[afbeelding]
jawel, long heeft kanker aan zijn buikvliesquote:
Ik kan ze nagenoeg allemaal meezingen (zelfs als ik net wakker ben). Heb alle albums (zelfs de truttige) en heb mamma-ElisaB inmiddels zover dat ze óók kan lachen om de letter K.quote:Op maandag 11 december 2006 18:54 schreef shmoopy het volgende:
Ik merkte net dat ik nog woord voor woord een aantal nummers in mijn hoofd heb zitten.
"steek je leuter in een kleuter"quote:Op maandag 11 december 2006 23:25 schreef tong80 het volgende:
Sommige mensen deugen.
Hij is er één van.
Aha, een non-kennerquote:Op maandag 11 december 2006 23:42 schreef cultheld het volgende:
"steek je leuter in een kleuter"
"ik heb een hond geneukt ja"
Hij deugt, weten we ook meteen waar jij staat![]()
Misschien kan hij nog snel een nieuw dier uit proberen voordat hij het hiernamaals gaat zoeken, een paard of zo.
http://www.martijn.org/info/OK85_1.html Wat een bikkel.quote:Op maandag 11 december 2006 23:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aha, een non-kenner
Ook welkom hier
quote:Wat een feestje had moeten worden van Deep River Quartet met Robert Long het komend seizoen in de Nederlandse theaters heeft plotseling voor Robert een andere wending genomen.
Hij zal niet meer mee kunnen werken aan dit mooie project.
Het zal nu een hommage worden aan Robert Long.
Robert Long is onlangs opgenomen in het ziekenhuis met een ernstige vorm van kanker. Hij heeft nog maar zeer kort te leven.
Ik vind dit toch een betere hommage:quote:Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
denk het wel, staat ook op de weblog
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef Dagonet het volgende:
Mam, mag hij straks ook een boterham?.
Ik moet eigenlijk naar bed maar ben nu liedjes aan het luisteren.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef Dagonet het volgende:
Mam, mag hij straks ook een boterham?
Nou, nog maar net hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef Djep het volgende:
En jullie? zijn jullie 28+?
best wel ja. Ben van 71 en opgegroeid met de nummers van Robert Long.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef Djep het volgende:
Trouwens, weinig mensen van mijn leeftijd(28) kennen de liedjes van Robert Long. Mijn moeder luisterde ze vroeger, zo ben ik er mee in contact gekomen. De kinderen uit mijn klas vonden dat toen al raar van mij. (zoals zoveel dingen van mij)
Mijn oma was fan, mijn moeder had een paar platen, en ik had uit nieuwsgierigheid een paar nummers gedownload.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef Djep het volgende:
Trouwens, weinig mensen van mijn leeftijd(28) kennen de liedjes van Robert Long. Mijn moeder luisterde ze vroeger, zo ben ik er mee in contact gekomen. De kinderen uit mijn klas vonden dat toen al raar van mij. (zoals zoveel dingen van mij)
Yep.quote:
Nee, 23, maar ken een aantal liedjes door mijn ouders die het vroeger wel eens in de auto draaiden op een casettebandjequote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef Djep het volgende:
Sjesus, dat gaat echt razendsnel.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:54 schreef static het volgende:
Hij ligt nu in coma en komt waarschijnlijk niet meer bij, eind van de week is het bijna zeker afgelopen, aldus Gerard Cox.
zo, dat heeft zich wel erg agressief ontwikkeldquote:Op woensdag 13 december 2006 16:54 schreef static het volgende:
Hij ligt nu in coma en komt waarschijnlijk niet meer bij, eind van de week is het bijna zeker afgelopen, aldus Gerard Cox.
oh mijn God...pfff dit is het kankerjaar geloof ik........quote:Op woensdag 13 december 2006 16:54 schreef static het volgende:
Tsjongequote:Op woensdag 13 december 2006 16:54 schreef static het volgende:
Mooi.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:22 schreef Dagonet het volgende:
Dag Robert. Vanmorgen vloog je nog.
Hij is toch nog niet dood.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:22 schreef Dagonet het volgende:
Een lange lijdensweg is in ieder geval hem bespaard gebleven, maar toch.
Mijn God!!quote:Op woensdag 13 december 2006 20:26 schreef Dagonet het volgende:
Deze dus, geplaybacked door Danny:
http://danny.fok.nl/mafkees07.wmv
Nou, hij kan zo door de draaideur bij Hennie Huisman...quote:Op woensdag 13 december 2006 20:26 schreef Dagonet het volgende:
Gaat wel heel snelquote:Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Jeetje.. In coma... Ik ben er stil van!
Schandaligquote:Op woensdag 13 december 2006 20:26 schreef Dagonet het volgende:
waar las je het??quote:Op donderdag 14 december 2006 16:08 schreef kissa het volgende:
Ik las het net.![]()
Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte toe..........
ja en?quote:Op donderdag 14 december 2006 16:30 schreef cohen het volgende:
oooow hij was homo
Precies. Ga je toch wel anders naar zo'n vent kijken.quote:
Hij was ook een grote vriend van martijn.org en heeft ooit een hond geneukt. Hij is veel te laat gestorvenquote:Op donderdag 14 december 2006 16:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Precies. Ga je toch wel anders naar zo'n vent kijken.
quote:Op maandag 11 december 2006 18:16 schreef Bep het volgende:
Je kan mijn post wel weghalen maar die kerel heeft als een achterlijke gerookt , tja dan kan je longkanker krijgen, beetje schot voor open doel he?
quote:Op donderdag 14 december 2006 16:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij was ook een grote vriend van martijn.org en heeft ooit een hond geneukt. Hij is veel te laat gestorven.
nou idd.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:05 schreef ElisaB het volgende:
En zojuist op het nieuws: Robert Long is overleden
Allejezus, wat is dat snel gegaan...
sorry, maar ik kan nou eenmaal geen respect opbrengen voor mensen met pedosympathieenquote:Op donderdag 14 december 2006 16:41 schreef MissMatch het volgende:
[..]
en dat geldt dubbel voor de respectloze reacties hier.
Dan ga je daar maar lekker een topic over openen in Klaagbaakquote:Op donderdag 14 december 2006 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
sorry, maar ik kan nou eenmaal geen respect opbrengen voor mensen met pedosympathieen![]()
ok, dat heb ik compleet gemist. Uitleg??quote:Op donderdag 14 december 2006 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
sorry, maar ik kan nou eenmaal geen respect opbrengen voor mensen met pedosympathieenOok niet als ze Robbert Long heten. Heetten.
Neehoor, ik reageer op iemand anders die hier ook een terechte opmerking over maakte.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:43 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Dan ga je daar maar lekker een topic over openen in Klaagbaak![]()
http://www.p-loog.info/Opinie/long.htmquote:Op donderdag 14 december 2006 16:44 schreef Numbie het volgende:
[..]
ok, dat heb ik compleet gemist. Uitleg??
een mens is meer dan 1 enkele mening , hè.quote:
quote:Op donderdag 14 december 2006 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat ik hier lees ligt wel wat genuanceerder dan 'pedo-sympathieën'. Hij spreekt alleen over een afwijzing van het a priori afkeuren van minder-meerderjarige seks, met als voorbeeld zichzelf toen hij als 18-jarige wat had met een jongen van 17. Excusez-moi, maar t lijkt mi ook onzin iemand daarvoor op te pakken. Verder praat hij alleen vanuit zijn eigen ervaring - wat hij zelf op jonge leeftijd wel en niet had gewild. Hij geeft ook duidelijk aan absoluut tegen onvrijwillige erotische handelingen te zijn (duh).quote:Op donderdag 14 december 2006 16:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.p-loog.info/Opinie/long.htm
http://www.martijn.org/info/OK85_1.html
En inderdaad, ook dat. Mooi gezegd.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:53 schreef milagro het volgende:
[..]
een mens is meer dan 1 enkele mening , hè.
rust zacht, Robert.
Ik ben het absoluut niet met je eens, maar denk dat deze discussie niet in dit topic thuis hoort, dus ik hou er hier verder over opquote:Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Nietzz het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar wat ik hier lees ligt wel wat genuanceerder dan 'pedo-sympathieën'. Hij spreekt alleen over een afwijzing van het a priori afkeuren van minder-meerderjarige seks, met als voorbeeld zichzelf toen hij als 18-jarige wat had met een jongen van 17. Excusez-moi, maar t lijkt mi ook onzin iemand daarvoor op te pakken. Verder praat hij alleen vanuit zijn eigen ervaring - wat hij zelf op jonge leeftijd wel en niet had gewild. Hij geeft ook duidelijk aan absoluut tegen onvrijwillige erotische handelingen te zijn (duh).
OT: Robert heeft prachtige nummers geschreven. Het is inderdaad snel gegaan, kanker is een rare ziekte.
Hij zegt ook dat als een 12-jarige de wet overtreedt, deze best seks kan hebben met een volwassene (mits dit niet tegen z'n eigen wil isquote:Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Nietzz het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar wat ik hier lees ligt wel wat genuanceerder dan 'pedo-sympathieën'. Hij spreekt alleen over een afwijzing van het a priori afkeuren van minder-meerderjarige seks, met als voorbeeld zichzelf toen hij als 18-jarige wat had met een jongen van 17. Excusez-moi, maar t lijkt mi ook onzin iemand daarvoor op te pakken. Verder praat hij alleen vanuit zijn eigen ervaring - wat hij zelf op jonge leeftijd wel en niet had gewild. Hij geeft ook duidelijk aan absoluut tegen onvrijwillige erotische handelingen te zijn (duh).
OT: Robert heeft prachtige nummers geschreven. Het is inderdaad snel gegaan, kanker is een rare ziekte.
Godwin's law, jij verliest de discussie.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij zegt ook dat als een 12-jarige de wet overtreedt, deze best seks kan hebben met een volwassene (mits dit niet tegen z'n eigen wil is). Wie heb ik dat ook alweer nog meer horen zeggen? Ohja, die PNVD helden
. En dan ook nog een hond neuken. Hitler heeft trouwens ook prachtige schilderijen gemaakt.
je mist de nuances in dat interview, maar goed, los van dat, ieder zijn mening, zelfs wat betreft die schilderijen van Hitler, die waren namelijk gewoon verre van prachtig, neem het je echter niet euvel, hoor, je wansmaakquote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij zegt ook dat als een 12-jarige de wet overtreedt, deze best seks kan hebben met een volwassene (mits dit niet tegen z'n eigen wil is). Wie heb ik dat ook alweer nog meer horen zeggen? Ohja, die PNVD helden
. En dan ook nog een hond neuken. Hitler heeft trouwens ook prachtige schilderijen gemaakt.
Ik mis de nuances helemaal niet, namelijk dat het hele interview draait om zijn nuances omtrent pedofilie. Als Jan de bouwvakker of Kees de wiskundeleraar dat zou doen, zou zo'n persoon de outcast van de buurt zijn, maar omdat Robert Long zoveel "mooie liedjes" heeft gefabriceerd, is 't opeens niet meer zo'n probleem? De hypocrisie ten topquote:Op donderdag 14 december 2006 17:21 schreef milagro het volgende:
[..]
je mist de nuances in dat interview, maar goed, los van dat, ieder zijn mening, zelfs wat betreft die schilderijen van Hitler, die waren namelijk gewoon verre van prachtig, neem het je echter niet euvel, hoor, je wansmaak
ik denk dat je nu wel je punt gemaakt hebt, of jij moet zelf plezier uit de herhaling vh hondenneukiredeltje halen, maar dat denk ik niet.
die nuance bedoelt ze niet, dude, lees dan dat stukkie tekst nog maar eens goed.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik mis de nuances helemaal niet, namelijk dat het hele interview draait om zijn nuances omtrent pedofilie. Als Jan de bouwvakker of Kees de wiskundeleraar dat zou doen, zou zo'n persoon de outcast van de buurt zijn, maar omdat Robert Long zoveel "mooie liedjes" heeft gefabriceerd, is 't opeens niet meer zo'n probleem? De hypocrisie ten top.
Dat weet ik ook wel natuurlijkquote:Op donderdag 14 december 2006 17:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
die nuance bedoelt ze niet, dude, lees dan dat stukkie tekst nog maar eens goed.
je doet alsof Robert zelf pedofiele gevoelens had en in praktijk bracht.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik mis de nuances helemaal niet, namelijk dat het hele interview draait om zijn nuances omtrent pedofilie. Als Jan de bouwvakker of Kees de wiskundeleraar dat zou doen, zou zo'n persoon de outcast van de buurt zijn, maar omdat Robert Long zoveel "mooie liedjes" heeft gefabriceerd, is 't opeens niet meer zo'n probleem? De hypocrisie ten top.
je hebt gelijk, excuses, ben al klaar, haal het anders maar weg.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:34 schreef static het volgende:
Zullen we die discussie in een ander topic voeren?
Want?quote:Op donderdag 14 december 2006 17:42 schreef milagro het volgende:
[..]
je doet alsof Robert zelf pedofiele gevoelens had en in praktijk bracht.
Hij geeft zijn mening aan de hand van eigen ervaringen.
Iemand van 18/19/20 met iemand van 14/15, is daar sprake van pedofilie? nee.
Is het altijd verstandig, nee, ws niet.
Is het afkeurenswaardig? ja, nee, ligt eraan.
Ergo, Jan en Kees zullen heus geen outcast worden als ze sex op jonge leeftijd (puberteit) met een voor de wet volwassenpersoon niet per defintie afkeuren, nuanceren, en dus Robert ook niet, tenminste niet aan de hand van dat interview, waar voor de vaardige lezer wel degelijk duidelijk is wat de man bedoelde, en dat die nuancering hem geen pedopromoter maakt, laat staan practiseerder.
Mooiquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:18 schreef Suko het volgende:
Nou ja je mag natuurlijk best een traantje laten.
Dat vind ik ergens ook wel weer een compliment.
Maar niet te lang dan, want je weet dat zal niet baten.
Wie overleden is die blijft dat tot het end .
Dit is een liedje voor het feest dat achteraf pas.
Wordt gevierd door alle vrienden en vriendinnen.
Die nog wat aarde en wat bloemen op m’n graf.
Hebben gestrooid en daarna kan het feest beginnen.
Dus vul de glazen en bespreek m’n fouten.
En denk na het drinken met vertedering en weemoed.
En laat de geesten en lach dansen op tv.
Een maf idee, jouw feest waaraan je zelf niet meedoet.
Dit is een liedje voor wanneer ik ben vergaan.
Voor als m’n grafsteen overwoekerd en verzakt is.
Als er geen enkel kleinkindje meer zal staan.
Omdat de laatste nabestaande te verzwakt is.
Dit is een liedje dat uiteindelijk verstomt.
Maar altijd zullen er weer nieuwe liedjes komen.
Zoals er altijd ook weer nieuwe vreugde komt.
En nieuwe liefde, nieuwe hoop en nieuwe troost.
Ondanks tranen, ondanks dood en ondanks pijn.
Is dit een liedje voor dat jullie er nog zijn.
Ondanks de tranen ondanks dood en ondanks pijn.
Dank jullie wel dat jullie m’n vrienden wilden zijn.
zijonline.
aan de ene kant wel, wb fysiek lijden, maar mijn god, hij kreeg amper 2 weken de tijd om aan het idee te wennen, afscheid te nemen van geliefde , familie en vrienden.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:39 schreef DarkElf het volgende:
wat verschrikkelijk snel. nou das misschien maar beter ook voor hem al is het erg moeilijk voor de nabestaanden.
Ja, gisteravond elf uur al overleden dus...quote:Op donderdag 14 december 2006 17:27 schreef Haaibaaike het volgende:
22 oktober 1943 – 13 december 2006
Jan Modaal komt daar zeker mee weg. Je komt niet in de bak voor dat soort uitspraken en terecht.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel natuurlijkMaar die "nuances" van hem bedoel ik dus wel! Hij heeft in feite niks anders gezegd dan de clowns van die pedopartij, met als enige verschil dat hij geen pedo is. Zou Jan Modaal met zulke uitspraken weg komen? Ik dacht het toch niet.
quote:In de zomer van 2006 is hij begonnen aan zijn eerste kinderboek, waarvoor hij ook de illustraties maakt.
Verder zijn er plannen voor een verhalen / kookboek, een musical en veel muziek. Bovendien ligt het in de bedoeling om voor 2008 alle nog niet op DVD uitgekomen theatershows uit te brengen.
Robert hoopt in dat jaar 65 te worden.
Dat is op NED 2 Toppers met Robert.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:09 schreef Suko het volgende:
Aanstaande Zondag, 20.40 uur Ned 1, een nog niet eerder uitgezonden TV-toppers met Robert.
dit liedje jeb ik de afgelopen 2 dagen zeker 50x gedraaid....quote:Op woensdag 13 december 2006 19:37 schreef Puzzelaar het volgende:
Omdat Pinochet laatst overleden is en Robert Long ziek is (liedje ging over regime van Videla, maar toch):
Mevrouw van Zetten uit de derde Helmutstraat
Werd op een morgen uit haar dromen opgeschrikt
Omdat de voordeur uit z'n hengsels werd gewrikt
En een paar mannen, voor ze wist wat er gebeurde
Haar oudste jongen zomaar in een auto sleurden
Eerst was ze bang en werd daarna ontzettend kwaad
Ze holde zo in haar peignoir die auto na over de straat
Maar dat was zinloos, ze was te oud
En de politie liet het hele voorval koud
Die moesten lachen om die gekke ouwe vrouw in nachtgewaad
Nog een geluk dat men 't mens niet eens bekeurde
refrein:
Hoe zou dat zijn in Nederland
Als je zou lezen in de krant
Er loopt een groepje dwaze moeders op de dam
Ze lopen rond 't monument
En de politie maakt bekend
Dat ze niet goed bij hun verstand zijn
En een bedreiging voor ons land zijn
En dat Moskou ze betaalt
Voor al hun leugens en gezwamamamamamamamamam
Mevrouw de Korte had in feite nog geluk
Die zag haar man en ook haar zoon tenminste terug
Haar man met negen kogelgaten in z'n rug
Ze vond 'm pas na weken zoeken, vragen, kijken
Tussen een stapel min of meer vergane lijken
Waar ook haar zoon lag, al z'n ledematen stuk
En mevrouw Leenders werd krankzinnig en is alle dagen druk
Met informeren op 't stadhuis
En lange brieven schrijven aan 't Rode Kruis
En 's avonds zit ze in de keuken op een harde, houten kruk
Met haar hand over een fotootje te strijken
refrein
Mevrouw Verwijen is er getuige van geweest
Hou men haar dochter, die een baby in zich droeg
Heeft ondervraagd, ze was erbij toen men haar sloeg
En ze moest zien hoe ze een hoek in werd gesmeten
Waar met een bajonet haar buik werd stukgereten
Gewoon geslacht, zoals ze ook doen met een beest
Het zou me nauwelijks verbazen als je op een morgen leest
Dat dat ook hier kan, dat 't gebeurt
En dat er mensen uit hun huis worden gesleurd
We zijn er allemaal al honderd keer getuige van geweest
En zeggen toch weer steeds "ik heb het niet geweten"
U hebt gelijk, mevrouw, meneer
Al die ellende elke keer
Je doet 'r toch niks aan
Ik zou niet weten wat
Want onze eigen maatschappij
Die is voor mensen zoals wij
Al even moeilijk en ondankbaar
Zoek 't maar uit, ze gaan d'r gang maar
Ik heb m'n dagelijkse portie wereldleed wel weer gehad
Kom jij ook even aankakken.quote:
Meer over Robertquote:GERARD COX UITVAARTLEIDER BIJ BEGRAFENIS ROBERT LONG"Het is op voor mij. Het is niet anders," zei Robert Long (63) tegen zijn echtgenoot Kristof. En op woensdagavond om elf uur stierf hij in de armen van zijn grote liefde Kristoff, met wie hij ruim een jaar geleden trouwde nadat hj eerder dat jaar een hartaanval had gehad. Long stierf in een Antwerps ziekenhuis aan de gevolgen van buikvlieskanker. Volgende week zaterdag, 23 december, wordt Robert Long begraven in Den Haag. een plechtigheid waarbij iedereen uitgenodigd is...
De beste vriend van Robert Long, Gerard Cox, zal volgende week zaterdag in Den Haag zijn begrafenis leiden. Hij heeft de laatste dagen veel met de stervende Robert gepraat en zal een boodschap van hem uitspreken. "Iedereen is welkom op de uitvaart, zegt Roberts manager Tineke Huydts. "Een nationaal fenomeen is gestorven. Hij wilde dat iedereen de kans zou krijgen afscheid te nemen. We gaan daar dus niet benauwd over doen."
Het laatste nummer in de laatste theatershow van de woensdag overleden Robert Long begint met de zin: ‘Dit is een liedje voor als ik er niet meer ben.’ Met de hem typerende zelfspot beschrijft hij zijn eigen begrafenis. ,,Nou ja, je mag natuurlijk best een traantje laten/ Dat vind ik ergens ook wel weer een compliment/ Maar niet te lang dan, want je weet dat zal niet baten/ Wie overleden is, die blijft dat tot het end.’’
De thema’s dood, ziekte en ouderdom kwamen opvallend vaak voorbij in de show ’n Duivels Genoegen. De 63-jarige Long weet dat niet aan zijn gemoedstoestand, maar vond het onvermijdelijke onderwerpen voor een man van zijn leeftijd.
Heb ik gekeken..Heel vreemd nu je weet dat Robert dood is.quote:Op zondag 17 december 2006 20:44 schreef Djep het volgende:
Nu op tv. Tv toppers met Robert Long!
weer een homo heen, je idolen sterven uitquote:Op zondag 17 december 2006 22:49 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Heb ik gekeken..Heel vreemd nu je weet dat Robert dood is.
Mooi liedje, toch diverse malen gedraaid.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Luister nog maar eens naar Liedje Voor Als Ik....![]()
Nou, ik zou er niet dood in gevonden willen wordenquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:20 schreef Sammy3000 het volgende:
Wat een mooie kist!
quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:20 schreef Sammy3000 het volgende:
Wat een mooie kist!
Dat klopt ik heb het ook paar keer gehoord.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mooi liedje, toch diverse malen gedraaid.
het was ook een echter kindervriendquote:Op maandag 11 december 2006 18:32 schreef MissMatch het volgende:
Hoorde het net. triest nieuws. Heb Robert Long ooit een hele poos gesproken over de cycli van het leven en dat is me altijd bijgebleven. aardige, echte, warme man.
hij geeft heel open antwoordenquote:Op dinsdag 26 december 2006 10:30 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
het was ook een echter kindervriend
http://www.martijn.org/info/OK85_1.html
Daarmee wil ik zeggen dat zijn mening heel wat genuanceerder ligt en dat erover is nagedacht. Dit in tegenstelling tot een boel mensen die maar roepen en in tegenstelling tot een vreemde maatschappij waarin taboes openlijk besproken dienen te worden om vervolgens mensen met een andere visie dan de mainstream onmiddelijk heerlijk ouderwets te stenigen.quote:
ik vind martijn.org een verachtelijke stichting / vereniging / whatever het officieel is. zo'n organisatie laat je links liggen. zo niet, dan zie je maar. dag robertquote:Op dinsdag 26 december 2006 12:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Daarmee wil ik zeggen dat zijn mening heel wat genuanceerder ligt en dat erover is nagedacht. Dit in tegenstelling tot een boel mensen die maar roepen en in tegenstelling tot een vreemde maatschappij waarin taboes openlijk besproken dienen te worden om vervolgens mensen met een andere visie dan de mainstream onmiddelijk heerlijk ouderwets te stenigen.
En dat intervieuw ging niet enkel over pedofilie maar over een heel scala van andere zaken die met de huidige meningsvorming gepaard gaan.
En ik vond dat ie daarin open en kwetsbare antwoorden gaf. Met het risico om gestenigd te worden
dit is mijn reactie op robert's overlijden. daar hoef jij het ook heul niet mee eens te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:23 schreef nokwanda het volgende:
*shrug* ik vond Robert een bijzonder mens. Jammer dat ie er niet meer is.
Was er geen ander topic waarin pedofilie besproken kom worden?
Open er een zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |