Right..zeikerd..Ik wil dat jij verdwijnt..kun je nu weggaan?quote:Op maandag 11 december 2006 00:10 schreef Keiichi het volgende:
Als er hier in NL iemand zou klagen (niet nader te noemen bevolkingsgroepen) dan zijn ook zo alle kerstbomen overal weg.
Hij heeft gelijk helaas, kijk maar naar wat er met de negerzoenen is gebeurd.quote:Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Right..zeikerd..Ik wil dat jij verdwijnt..kun je nu weggaan?
Ze leven voor altijd in ons hart voortquote:Op maandag 11 december 2006 00:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk helaas, kijk maar naar wat er met de negerzoenen is gebeurd.
OH NOES..DE NEGERZOEN HEET GEEN NEGERZOEN MEERquote:Op maandag 11 december 2006 00:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk helaas, kijk maar naar wat er met de negerzoenen is gebeurd.
Ik heb een generaal pardon regeling, dus DAT kan nietquote:Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[edit] kuch, nee dus niet dit soort taal gebruik, dan mag je wat mij betreft ophoeren, gek.quote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
OH NOES..DE NEGERZOEN HEET GEEN NEGERZOEN MEER
TEH HORROR!
get a life ofzo
Omdat dat fout was waarschijnlijk.quote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
En TS, hoezo mocht 'Mary Christmas' niet?.
Alle Mary's voelden zich beledigdquote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat was er dan zo offensive aan? En TS, hoezo mocht 'Mary Christmas' niet?.
Vanwege Christmas.quote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat was er dan zo offensive aan? En TS, hoezo mocht 'Mary Christmas' niet?.
En dat zegt iemand die de Armeense genocide ontkent. Hoe hypocriet.quote:Op maandag 11 december 2006 00:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hoezo?
Je gaat toch ook geen hakenkruizen op Schiphol hangen
Dus jij wil een Nazisymbool vergelijken met een blauwspar?quote:Op maandag 11 december 2006 00:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hoezo?
Je gaat toch ook geen hakenkruizen op Schiphol hange
WTf heeft dat hier mee te maken?quote:Op maandag 11 december 2006 00:24 schreef RalfDeWolf het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die de Armeense genocide ontkent. Hoe hypocriet. ;')
Ze zijn allebei aanstootgevend toch? (Hakenkruizen algemeen (voor de meeste danquote:Op maandag 11 december 2006 00:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus jij wil een Nazisymbool vergelijken met een blauwspar?
De Turkse vlag is aanstootgevend voor Koerden en Armenen.quote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze zijn allebei aanstootgevend toch? (Hakenkruizen algemeen (voor de meeste dan) en die boompjes voor de joden
)
klopt, een samenleving waar meerdere cultruen gewoon prettig samenleven zonder elkaar in hun culturele uitingen te hinderen, is veruit superieus ...quote:Op maandag 11 december 2006 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
Lang leven de Multicul samenleving !
Wat hebben dennebomen te maken met hakenkruizen. Jij begint met de domme vergelijkingen mijn beste.quote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
WTf heeft dat hier mee te maken?
Ga weg ofzo
quote:Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Wat hebben dennebomen te maken met hakenkruizen. Jij begint met de domme vergelijkingen mijn beste.
lezenquote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze zijn allebei aanstootgevend toch? (Hakenkruizen algemeen (voor de meeste dan) en die boompjes voor de joden
)
Een hakenkruis is door de Nazi's aanstootgevend gemaakt. Daarvoor was het een heilig symbool.quote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
)
Ik ben bang dat er vast geen bruine paashaas meer mag zijn.quote:Op maandag 11 december 2006 00:29 schreef Pustasu het volgende:
wat zal pasen ons brengen, ik ben serieus nieuwsgierig
Ik respecteer dat jouw cultuur vrouwen en ongelovigen lager dan honden vindt.quote:Op maandag 11 december 2006 00:29 schreef glasbak het volgende:
Het wordt eens tijd dat de diverse culturen elkaar gaan respecteren in andermans tradities en gewoontes in plaats van het als 'beledigend' op te vatten.
Swastika draait volgens mij andere kant op..kan me vergissenquote:Op maandag 11 december 2006 00:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een hakenkruis is door de Nazi's aanstootgevend gemaakt. Daarvoor was het een heilig symbool.
Een moord plegen is tegenwoordig niet zo moeilijk meer...voor je het weet flikkert er iemand een bom op dat vliegveldquote:Er is nog nooit een moord gepleegd uit naam van een fijnspar
[edit] niet op de man spelen, persoonlijke kwesties vecht je maar via andere kanalen uit!quote:Op maandag 11 december 2006 00:30 schreef Devrim_ het volgende:
Een moord plegen is tegenwoordig niet zo moeilijk meer...voor je het weet flikkert er iemand een bom op dat vliegveld
Hij overdrijft een beetje, maar heeft een punt. We moeten NIET toegeven aan het aanstellerige gejank van minderheden.quote:Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Los het probleem dan op een andere manier opquote:Op maandag 11 december 2006 00:33 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Hij overdrijft een beetje, maar heeft een punt. We moeten NIET toegeven aan het aanstellerige gejank van minderheden.
Ze hebben bonifatius een kop kleiner gemaakt omdat ie aan de heilige boom van een stel heidenen zatquote:Op maandag 11 december 2006 00:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een hakenkruis is door de Nazi's aanstootgevend gemaakt. Daarvoor was het een heilig symbool.
Er is nog nooit een moord gepleegd uit naam van een fijnspar
Als je dat woordje 'minderheden' weghaalt zou ik het geheel met je eens zijn, volgens mij maakt het geen sikkepit uit of een minderheid zoiets 'eist' of een 'meerderheid' ....quote:Op maandag 11 december 2006 00:33 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Hij overdrijft een beetje, maar heeft een punt. We moeten NIET toegeven aan het aanstellerige gejank van minderheden.
quote:Verwijder de afgoderij en laat het Ere zij God werkelijk aan HEM zijn gericht Die alle bomen geschapen heeft en Die van alle bomen houdt.
Ik moest lachenquote:Op maandag 11 december 2006 00:38 schreef NDAsilenced het volgende:
Er zijn hier drie partijen gestoord:
1. De directie van sea-tac
2. De klagende jood
3. Devrim ()
Die boom symboliseerd iets christelijks.quote:Op maandag 11 december 2006 00:38 schreef Unrealist- het volgende:
Erm... wat is er in hemelsnaam ''offensive'' aan een BOOM?! kom op zeg![]()
so what, ga huilen en dien een klacht inquote:Op maandag 11 december 2006 00:41 schreef bas-beest het volgende:
ik vind een Menora aanstootgevend...
Dat ging over een eikquote:Op maandag 11 december 2006 00:38 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ze hebben bonifatius een kop kleiner gemaakt omdat ie aan de heilige boom van een stel heidenen zat
Die boom heeft werkelijk niks met het christendom te maken.quote:Op maandag 11 december 2006 00:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Die boom symboliseerd iets christelijks.
En die jood vind het niet kunnen dat je provoceert met dat christelijk symbool.
Dus hij zegt...weg ermee!
Boom ==> Kerstmis ==> Christendom enzoquote:Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Die boom heeft werkelijk niks met het christendom te maken.
Kan niet. Het is b.v. in dit geval of WEL een kerstboom of GEEN kerstboom. Noem eens een tussenweg? Een halve kerstboom?quote:Op maandag 11 december 2006 00:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Los het probleem dan op een andere manier op
Aparte ingangen..een joden ingang (hoe foutquote:Op maandag 11 december 2006 00:45 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Kan niet. Het is b.v. in dit geval of WEL een kerstboom of GEEN kerstboom. Noem eens een tussenweg? Een halve kerstboom?
Feit is dat de christelijke kerken, en vooral de rooms-katholieke kerk, de kerstboom lange tijd hebben geweerd. De kerstboom heeft met de inhoud van het Kerstfeest niets te maken en leidt de aandacht van het Kerstkind af.quote:Op maandag 11 december 2006 00:45 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Boom ==> Kerstmis ==> Christendom enzo
Jij ziet spoken!quote:Op maandag 11 december 2006 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
quote:Op maandag 11 december 2006 00:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wilde alweer een moslimonvriendelijke opmerking plaatsen, maar dan blijkt het een jood te zijn!
quote:Op maandag 11 december 2006 00:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Aparte ingangen..een joden ingang (hoe fout) en een normale ingang
quote:Op maandag 11 december 2006 00:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij provoceert mij, weg ermee!quote:
Misschien een goed idee om dan eens over niet nader te noemen bevolkingsgroepen te gaan klagen, misschien werkt 't.quote:Op maandag 11 december 2006 00:10 schreef Keiichi het volgende:
Als er hier in NL iemand zou klagen (niet nader te noemen bevolkingsgroepen) dan zijn ook zo alle kerstbomen overal weg.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik las het net op de Frontpage...ik begrijp er niets meer van. Het wordt als maar gekker met de intolerantie, het zoeken naar wat een ander doet of zegt om je beledigd of gediscrimineerd of aangevallen te voelen.
hoe bedoel je 'het wordt alsmaar gekker' ...?quote:Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik las het net op de Frontpage...ik begrijp er niets meer van. Het wordt als maar gekker met de intolerantie, het zoeken naar wat een ander doet of zegt om je beledigd of gediscrimineerd of aangevallen te voelen.
Dat is de enige goede oplossing: De boodschap geven dat die reli-freaks zich niet moeten aanstellen en zorgen dat ze de volgende keer worden opgepakt.quote:Op maandag 11 december 2006 10:18 schreef KroJo het volgende:
[..]
hoe bedoel je 'het wordt alsmaar gekker' ...?
6 jaar terug werd de keersboom op de markt van Gouda nog zwaar vernield door extreme fundamentalitsische gereformeerden, die hem volledig vernielden en er een spandoek achterlieten met een bijbeltekst tegen 'heidense afgoderij' ...
Nu gebeurt dat niet meer, deels natuurlijk ook omdat de winkeliersvereneiging een beveiligingsbedrijf heeft ingeschakeld die de boom ook moet bewaken...
Punt is echter, toen verscheen er geen bericht in de media over, enkel in de lokale pers werd er wat over geschreven; men zag het ook gewoon als een lokale 'kwajongens-streek', waaraan men vooral niet meer aandacht moest gaan geven ...
Het verschil met nu is dat zo'n voorval momenteel gelijk groot in de pers zou komen en dat dan minstens twee weken helemaal 'uitge-hyped' zou worden, net zolang totdat mensen gaan roepen: "nounou, het wordt alsmaar gekker met die intolerantie".
ach gut .. je gaat jezelf als 'slachtoffer' voelen .... man, het gaat om kerstbomen bij de haven van Seattle.. als je zo enorm betrokken bent met wat er in de haven van Seatlle gebeurt, dan ga je toch daar lekker demonstreren voor het behoud van jullie cultuur daar?quote:Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef Ms.Poes het volgende:
De media-hype hieromtrent drukt ons met de neus op het feit dat nu aan onze vrijheid van meningsuiting wordt getornd, dingen die in de verste verte niet beledigend bedoeld zijn worden door minderheden geinterpreteerd als directe beledigingen aan hun adres. Door toe te geven aan hun wens versieringen zoals deze kerstbomen geven wij weer te kennen dat ze daar gelijk in hebben! We zouden voet bij stuk moeten houden, het is niet denigrerend bedoeld, stel je niet aan, het is gewoon inhoudsloze gezellige versiering waar wij westerlingen enorm van houden dus je leert er maar mee leven. Zo niet, dan breng je de kerstdagen maar in een niet-versierde cel door, want hoeveel religieuze beperkingen je jezelf ook op wil leggen, je blijft af van onze vrijheid.
Calimero gejank ... ik heb afgelopen weken genoeg zwarte pieten gezien ... waar haal jij de bewering vandaan 'dat dat niet zou mogen?'quote:Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef progrock het volgende:
Onze traditionele feesten liggen al onder vuur. Sinterklaas mag geen Zwarte Pieten meer hebben, want "dat is discriminatie"
Wellicht heb je toch wat nieuws gemist.quote:Op maandag 11 december 2006 10:49 schreef KroJo het volgende:
[..]
Calimero gejank ... ik heb afgelopen weken genoeg zwarte pieten gezien ... waar haal jij de bewering vandaan 'dat dat niet zou mogen?'
ja, en die mensen mogen toch gewoon hun mening hebben?quote:
Zeker! Van mij mag iedereen een mening hebben, hoe tegengesteld van de mijne die ook is. Ik verwacht echter ook het recht op mijn mening.quote:Op maandag 11 december 2006 11:25 schreef KroJo het volgende:
[..]
ja, en die mensen mogen toch gewoon hun mening hebben?
En dat is waar het fout gaat, imo. Regenboogpieten verzinnen om de klagers stil te houden, de kerstbomen weghalen om de klagers ter wille te zijn...het gebeurt steeds vaker, en daar ben ik het niet mee eens. Men mag de zwarte piet niet ok vinden, maar hij hoeft niet te wijken.quote:Of het juist is, of dat je ermee in kunt stemmen is een tweede, dat hoeft zeker niet het geval te zijn... zeer waarschijnlijk is het zo dat je een verschillende mening of cultuur hebt dan andere mensen, wat niet betekent dat anderen je gelijk 'beledigen' of zouden 'hinderen'.
het gaat daar om een tweetalige private openbare (*) school die vanuit een seculiere instelling bedreven wordt (de tweede taal is overigens engels waarin het onderwijs daar gegeven wordt)quote:Op maandag 11 december 2006 11:26 schreef salutem het volgende:
omg die shit komt dichterbij !!!
http://today.reuters.co.uk/news/articlenews.aspx?type=oddlyEnoughNews&storyID=2006-11-29T171300Z_01_L29524422_RTRIDST_0_OUKOE-UK-CHRISTMAS-CANCELLED.XML
Sorry hoor, maar dat verzin je, je zoekt spijkers op laag water.. en dat is volgens mij net zo erg als die mensen die maar gaan 'zoeken naar dingen waarover ze moeten klagen omdat ze in hun eigen 'culturele beleving' gehinderd worden.quote:Op maandag 11 december 2006 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Regenboogpieten verzinnen om de klagers stil te houden,
Dat is trouwens dus de omgekeerde wereld: ik moet een klacht indienen omdat ze de traditionele piet vervangen? Ze moeten die piet al niet eens vervangen!quote:Op maandag 11 december 2006 11:25 schreef KroJo het volgende:
[..]
enkel moeten er kennelijk allelei calimerootjes gaan doen alsof een verhaal op de televisie hen 'beledigt' ... ik zou zeggen, dien een klacht in en vraag of ze zulke programma's verbieden, als je je er zo door 'beledigd' voelt
Omdat het een achterlijk volk is. Uitzonderingen daar gelaten.quote:Op maandag 11 december 2006 00:09 schreef NorthernStar het volgende:
Christmas trees removed at Sea-Tac
Waarom geeft men daar in de VS of all places aan toe?![]()
als jij beweert te mogen bepalen wat anderen wel of niet te doen hebben .. moet je daar inderdaad zelf initiatef toe ondernemen ...quote:Op maandag 11 december 2006 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is trouwens dus de omgekeerde wereld: ik moet een klacht indienen omdat ze de traditionele piet vervangen? Ze moeten die piet al niet eens vervangen!
Het lijken wel Nederlanders...quote:Op maandag 11 december 2006 11:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Omdat het een achterlijk volk is. Uitzonderingen daar gelaten.
'De Armeense genocide' bestaat dan ook niet. Maar never mind.quote:Op maandag 11 december 2006 00:24 schreef RalfDeWolf het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die de Armeense genocide ontkent. Hoe hypocriet.![]()
Kerstmis is (zoals het gros van de gggggggristelijke feestdagen) van oorsprong dan ook een heidens feest. De kerstboom zoals we die kennen is ontleend aan bepaalde gebruiken die daar bij hoorden.quote:Op maandag 11 december 2006 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Laten we nou wel wezen. Eigenlijk is het ook wel beledigend. In een seculier land als NL horen dit soort religieuze zaken niet thuis in het openbaar.
Een militair die mij beticht van domheid?quote:Op maandag 11 december 2006 16:19 schreef sp3c het volgende:
als jij nou is lid werd van de partij van de vrijheid en dan meteen bij de partijbijeenkomsten op kwam dagen, liefst live op tv ... dan valt er weer wat te lachen in de politiek, twee figuren die elkaar met hun dommigheid om de oren slaan
Nouquote:Op maandag 11 december 2006 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ah, ik voel een lijstje met beledigende symbolen opkomen.
- K3
in Turkije misschien, maar Nederlandse militairen worden geacht voor zichzelf te denkenquote:Op maandag 11 december 2006 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een militair die mij beticht van domheid?![]()
Hou jij je nu maar bij datgene waar je goed in bent, namelijk het volgens van orders, en laat het analyseren van mensen maar over aan de grote mensen. Daar hoef jij als militair je hoofdje niet over te breken.
In feite over de hele wereld. Geen wonder dat Srebrenica zo is afgelopen. De militairen waren te druk met zichzelf. Dat de nederlandse militairen een geval apart zijn is ook gebleken door de uitreiking van het lintje van schaamte.quote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
in Turkije misschien, maar Nederlandse militairen worden geacht voor zichzelf te denken
Wat een walgelijke steek onder water. Srebrenica werd een fiasco omdat de luchtsteun die Nederland nodig had de ORDER kreeg om niet aan te vallen.quote:Op maandag 11 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In feite over de hele wereld. Geen wonder dat Srebrenica zo is afgelopen. De militairen waren te druk met zichzelf.
Nederland is in handen gevallen van de Duitsers omdat het leger de ORDER kreeg tot overgave.quote:Geen wonder dat Nederland zo makkelijk in Duitse handen is gevallen. Iedereen was met zichzelf bezig en het land boeide niet. Maar he, nederlandse militairen worden geacht voor zichzelf te denken
quote:Op maandag 11 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In feite over de hele wereld. Geen wonder dat Srebrenica zo is afgelopen. De militairen waren te druk met zichzelf. Dat de nederlandse militairen een geval apart zijn is ook gebleken door de uitreiking van het lintje van schaamte.
Geen wonder dat Nederland zo makkelijk in Duitse handen is gevallen. Iedereen was met zichzelf bezig en het land boeide niet. Maar he, nederlandse militairen worden geacht voor zichzelf te denken
![]()
Ha!quote:Op maandag 11 december 2006 00:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
ja zoals gezegd ... je zou goed met Wilders meekunnen wat dom uit je nek kletsen betreftquote:Op maandag 11 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In feite over de hele wereld. Geen wonder dat Srebrenica zo is afgelopen. De militairen waren te druk met zichzelf. Dat de nederlandse militairen een geval apart zijn is ook gebleken door de uitreiking van het lintje van schaamte.
Geen wonder dat Nederland zo makkelijk in Duitse handen is gevallen. Iedereen was met zichzelf bezig en het land boeide niet. Maar he, nederlandse militairen worden geacht voor zichzelf te denken
![]()
Ze willen toch hoofddoekjes verbieden?quote:Op maandag 11 december 2006 17:56 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Ha!
Dan ga ik zeggen dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
Die zijn iets islamitisch, ik vind dat je provoceert met een islamitisch symbool.
Dus weg ermee!.
Natuurlijk vind ik eigenlijk dat iedereen vrij is om te dragen wat hij/zij wil.
Wie? Waar? Er is, zover ik weet, niemand die het dragen van hoofddoeken, in de vrije tijd, wil verbieden. Wel wil men het dragen van een boerka verbieden. Hoofddoekjes kunnen op sommige plaatsen verboden zijn. Sommige scholen en bepaalde werkplekken.quote:Op maandag 11 december 2006 18:03 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze willen toch hoofddoekjes verbieden?
Ehmmmm....quote:Op maandag 11 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad belachelijk. Zie je steeds meer die hypocrisie om vooral zogenaamd 'politiek correct' te willen te zijn. Niet alleen de politiek is geïnfecteerd, maar ook de bedrijven en de burgers. Israël en haar burgers zijn daar bijvoorbeeld ook het slachtoffer van.quote:Het wordt elk jaar leuker. Vorig jaar mocht "Merry Christmas" niet meer en moesten winkelketens en zelfs het Witte Huis hun kerstkaarten veranderen in "Happy Holidays".![]()
Waarom geeft men daar in de VS of all places aan toe?![]()
amen. Al denk ik niet aan de culturen ligt, maar de mensen die ze uit dragen en er niet mee om kunnen gaan.quote:Op maandag 11 december 2006 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
Het ligt toch aan de mensen die denken dat verschillende culturen _niet_ met elkaar kunnen samenleven en dan vinden dat de andere cultuur 'verboden' moet worden (en daarbij ook aan degenen die ingaan op de 'klachten')?quote:Op maandag 11 december 2006 18:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
amen. Al denk ik niet aan de culturen ligt, maar de mensen die ze uit dragen en er niet mee om kunnen gaan.
feitelijk hebben we het hier over Amerikaquote:Op maandag 11 december 2006 18:20 schreef ondeugend het volgende:
Het wordt ook steeds gekker.
Elke cultuur in Nederland (wereld) strijdt om zijn tradities te kunnen behouden.
Wij Nederlanders verloochenen ..... onze eigen tradities welteverstaan. We hebben al regenboogpieten en straks ook nog een feestboom.
Onze identiteit wat doen we ?
Dat is geen argument. Je kunt je namelijk prima zorgen maken om dingen die beslist geen invloed zullen hebben op je leven.quote:Op maandag 11 december 2006 20:28 schreef Xith het volgende:
Wat een drama zeg, alsof dit ook maar enige invloed heeft op je leven
Je doelt op die bank die niet meer wilde investeren in een bedrijf dat meehelpt aan de bezetting?quote:Op maandag 11 december 2006 18:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk. Zie je steeds meer die hypocrisie om vooral zogenaamd 'politiek correct' te willen te zijn. Niet alleen de politiek is geïnfecteerd, maar ook de bedrijven en de burgers. Israël en haar burgers zijn daar bijvoorbeeld ook het slachtoffer van.
Feitelijk is Amerika hier een voorbeeld denk ik..quote:Op maandag 11 december 2006 19:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
feitelijk hebben we het hier over Amerika
Dan zal het buitenland je wel niet boeien, dat kan en mag. Met het Nederlands buitenlands beleid heeft het in elk geval te maken. Ze zijn al thuis overigens.quote:Op maandag 11 december 2006 20:59 schreef sp3c het volgende:
mjah wat boeien Israel en haar burgers ons nu eigenlijk helemaal?
leuk dat ze er zijn en wmb hoeven ze niet weg maar als ze morgen allemaal een greencard in de VS aanvragen (en de rest gaat naar huis) dan haal ik er nog geeneens de schouders voor op, met Nederlands beleid of dat nu op staatsniveau of particulier of wat dan ook is hebben ze verder nix te maken
Voor mensen die hun cultuur of "Nationale identiteit" als waardevol zien past dit:quote:Op maandag 11 december 2006 21:39 schreef BasEnAad het volgende:
Voor mensen die het nodig vinden hun eigen cultuur te verloochenen door zich aan te passen aan de azijnpisserij van andere culturen, die zich op hun beurt nooit aanpassen, past slechts dit:![]()
Juist door mensen met zo'n houding wordt Nederland onder de voet gelopen door culturen als de islam, die totaal niet bereid zijn consessies te doen of maar één vinger mee te geven. Zo is het binnenkort afgelopen met de vrijheid in Nederland, doe niet zo naief!quote:Op maandag 11 december 2006 21:43 schreef Xith het volgende:
[..]
Voor mensen die hun cultuur of "Nationale identiteit" als waardevol zien past dit:![]()
Je praat tegen een gewapend betonnen muur.quote:Op maandag 11 december 2006 21:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Juist door mensen met zo'n houding wordt Nederland onder de voet gelopen door culturen als de islam, die totaal niet bereid zijn consessies te doen of maar één vinger mee te geven. Zo is het binnenkort afgelopen met de vrijheid in Nederland, doe niet zo naief!
dit maakt me een beetje verdrietig, hopelijk zijn er niet zo veel mensen zoals jij.quote:Op maandag 11 december 2006 21:43 schreef Xith het volgende:
[..]
Voor mensen die hun cultuur of "Nationale identiteit" als waardevol zien past dit:![]()
Mensen die hun nationale erfgoed weggooien terwijl onze voorvaderen daar eeuwen voor gevochten hebbenquote:Op maandag 11 december 2006 21:43 schreef Xith het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 december 2006 11:26 schreef salutem het volgende:
omg die shit komt dichterbij !!!
http://today.reuters.co.uk/news/articlenews.aspx?type=oddlyEnoughNews&storyID=2006-11-29T171300Z_01_L29524422_RTRIDST_0_OUKOE-UK-CHRISTMAS-CANCELLED.XML
het buitenland boeit me wel degenlijk, alleen met ons binnenlandbeleid heeft het buitenland weinig te maken ... als een Nederlands bedrijf (of voor mijn part de Nederlandse overheid) met bepaalde lieden geen zaken meer wil doen dan gebeurt dat niet, of de joden daar de dupe van worden kan me echt helemaal geen zier schelenquote:Op maandag 11 december 2006 21:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan zal het buitenland je wel niet boeien, dat kan en mag. Met het Nederlands buitenlands beleid heeft het in elk geval te maken.
er staat duidelijk "DE REST" als in emigranten enzo, vooral uit Afrikaquote:Ze zijn al thuis overigens.
Is het iets waar ik trots op moet zijn? Ik ken die mensen niet, zij kennen mij niet, mooi. Ik ben net zo trots op de -lets say- Italiaanse voorvaderen als op de NLse. Waarom? Omdat ik beide niet ken of er persoonlijk invloed op heb gehad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:25 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Mensen die hun nationale erfgoed weggooien terwijl onze voorvaderen daar eeuwen voor gevochten hebben![]()
ik zal even van tevoren het zwaai emoticon gebruiken, hebben we die kinderachtige zooi ook weer gehad;quote:Ik neem aan dat jij een niet westerse allochtoon bent![]()
De westerse cultuur is de meest beschaafde die er is, of zou jij liever in het M-O willen levenEr is genoeg reden om onze cultuur te beschermen.
Dat is jammer, maar ik hoop van wel, want voor mij is op zo'n manier denken jezelf afsluiten voor de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
dit maakt me een beetje verdrietig, hopelijk zijn er niet zo veel mensen zoals jij.
quote:Op maandag 11 december 2006 00:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:50 schreef Xith het volgende:
Die vreselijke moslims die onze culuur over komen nenem zijn zelf ook Nederlander, dus ze hebben van mij het recht iets aan bij te dragen of af te halen - k zie cultuur als de colletie van alle Nederlanders samen.
Je maintiendrai!!!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
![]()
Onze vrijheid afpakken, NOOIT!
Moslims zullen zich niet aanpassen, dat weten we nu inmiddels wel. Het is zelfs zo ver dat wij ons moeten aanpassen aan hen. Denk alsjeblieft even na voordat je zulke kortzichtige opmerkingen maakt.
Niet helemaal waar. Behoorlijk ongenuanceerd. Men mag best trots zijn op voorvaderlijke dingen. Men mag ook (liever zelfs) kritisch kijken.quote:Op maandag 11 december 2006 21:43 schreef Xith het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:59 schreef Xith het volgende:
Dan zouden juist christenen het weg moeten willen hebben!
Natuurlijk zullen ze invloed heben op onze cultuurquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Onze vrijheid afpakken, NOOIT!
Moslims zullen zich niet aanpassen, dat weten we nu inmiddels wel. Het is zelfs zo ver dat wij ons moeten aanpassen aan hen. Denk alsjeblieft even na voordat je zulke kortzichtige opmerkingen maakt.
Natuurlijk is dit ongenuanceerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Behoorlijk ongenuanceerd. Men mag best trots zijn op voorvaderlijke dingen. Men mag ook (liever zelfs) kritisch kijken.
Klopt ja, de meeste landen waren nog nationalistischer, of er zo erg aan toe dat men het gewoon niet meer uitmaakte wat er gebeurde.quote:Jij hebt het een en ander van de wereld gezien. Dan heb je vast ook gezien dat er een heleboel mensen zijn die ook trots ontlenen aan culturele/nationale identiteit en daardoor niet ieder ander eruit willen flikkeren of denken dat ze het meest beschaafd zijn.
Zolang de 3 middenpartijen er blijven niet neequote:Het hoeft dus niet onmiddelijk uit te monden in een grote nazi-zooi.
Dan kun je wachten op het invoeren van de sharia en de wereldheerschappij van Koning dictator Mohammedquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:09 schreef Xith het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen ze invloed heben op onze cultuur![]()
Als 1 op de 14 mensen een andere levenswijze heeft, mag hij, en zal hij die wmb toevoegen aan de maatschappij
hmmhmm, ik heb ook de da vinci code gelezenquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]Juist. Maar zoals in iedere godsdient moest het christendom dingen uit de heersende cultuur adopteren en dit is er een van (en de tig heiligen die ooit onder goden/godinnen waren, inclusief Maria als moeder van allen)
Mwa, hier hoor ik anders ook genoeg dat Moslims best hun moslim tradities mogen uitoeffenen, zolang ze het maar orivee doen. Waarom zou dit anders moeten zijn voor christenen dan? ik speel advocaat van de duivelquote:Dat die lui gaan roepen dat de boom wegmoet is zoooo kortzichtig
In 2050 zal Duitsland een Moslim staat worden, en de Duitse CPS woordvoerder zei dat er niets meer tegen te doen viel, dus ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:13 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan kun je wachten op het invoeren van de sharia en de wereldheerschappij van Koning dictator Mohammed
Mwah, niet zo heel gek. De invloed van de joodse gemeenschap is in Europa nou eenmaal veel kleiner (gewordenquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:18 schreef Dagonet het volgende:
Toch interessant hoe een topic over intolerante joden toch weer uitkomt op moslims.
Ach, hier doen joden het net zo hard hoor, maar wat meer op de achtergrond zoals begin dit jaar met dat monument in de Baarsjes.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:43 schreef Tirion het volgende:
[..]
Mwah, niet zo heel gek. De invloed van de joodse gemeenschap is in Europa nou eenmaal veel kleiner (geworden) en in een geval van het toestaan van uitingen van religie is het daarom makkelijker om te praten over voorbeelden uit de eigen omgeving.
Dat wil ik wel heeeeel graag zien, ik kan me het namelijk niet voorstellen. Ik wacht vol spanning op je link.quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:50 schreef Xith het volgende:
Ook is de Nederlandse cultuur tegen publieke martelingen en executies, iets waar jij in die emotionele verkrachtings/moord topics zo om scheeuwt.
[..]
Dat is jammer, maar ik hoop van wel, want voor mij is op zo'n manier denken jezelf afsluiten voor de rest van de wereld.
logisch toch. intolerantie en moslims gaan hand in hand.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:18 schreef Dagonet het volgende:
Toch interessant hoe een topic over intolerante joden toch weer uitkomt op moslims.
Intolerantie is inherent aan monotheïsme en heeft vele handen, allemaal gevuld met een geloofje.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
logisch toch. intolerantie en moslims gaan hand in hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |