quote:
Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef Ms.Poes het volgende:De media-hype hieromtrent drukt ons met de neus op het feit dat nu aan
onze vrijheid van meningsuiting wordt getornd, dingen die in de verste verte niet beledigend bedoeld zijn worden door minderheden geinterpreteerd als directe beledigingen aan hun adres. Door toe te geven aan hun wens versieringen zoals deze kerstbomen geven wij weer te kennen dat ze daar gelijk in hebben! We zouden voet bij stuk moeten houden, het is niet denigrerend bedoeld, stel je niet aan, het is gewoon inhoudsloze gezellige versiering waar wij westerlingen enorm van houden dus je leert er maar mee leven. Zo niet, dan breng je de kerstdagen maar in een niet-versierde cel door, want hoeveel religieuze beperkingen je jezelf ook op wil leggen, je blijft af van onze vrijheid.
ach gut .. je gaat jezelf als 'slachtoffer' voelen .... man, het gaat om kerstbomen bij de haven van Seattle.. als je zo enorm betrokken bent met wat er in de haven van Seatlle gebeurt, dan ga je toch daar lekker demonstreren voor het behoud van jullie cultuur daar?
werkelijk, de grootste beperking die mensen zich hier opleggen is die van hun intellect, als je hier een 'grote belangwekkende zaak' van gaat maken..
Ik heb zelf niks tegen Kerstbomen (heb dr net eentje van het weekend opgesteld in mn eigen woning, gezellig), maar als het vliegveld van Seattle ze weghaalt, kan ik dr ook niet echt van wakkerliggen hoor.
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef progrock het volgende: Onze traditionele feesten liggen al onder vuur. Sinterklaas mag geen Zwarte Pieten meer hebben, want "dat is discriminatie"
Calimero gejank ... ik heb afgelopen weken genoeg zwarte pieten gezien ... waar haal jij de bewering vandaan 'dat dat niet zou mogen?'
Als er hier iemand aan het 'dissekriemienatie'-janken is, zijn het volgens mij juist de mensen die doen alsof allerlei dingen 'niet mogen', die gewoon passen binnen de dagelijske cultuur en ook gedaan worden.
Kom niet aan met onzin dat je in nederland gehinderd zou worden in het toepassen van je 'eigen' cultuur, er is juist een erg grote vrijheid voor verschillende, individuele culturen en dat is prima zo.