abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2006 @ 01:36:12 #61
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_44318678
Dit is hét bewijs dat de joden Amerika rulen.
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
pi_44318723

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 11 december 2006 @ 01:42:47 #63
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_44318740
lol @picture.
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  maandag 11 december 2006 @ 01:43:01 #64
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44318743
Zou de erfgenaam van Theodore Herzl hierachter zitten vanuit Jeruzalem?
  maandag 11 december 2006 @ 03:15:38 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44319111
Hang een Davidster, een Boeddha, twintigduizend hindoeafgoden en een halve maan als versiering in de boom en iedereen kan vrolijk meefeesten. Merry Christmas everbody! (dus niet Mary, hoewel die wel in het verhaal voorkomt)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 11 december 2006 @ 03:23:40 #66
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_44319136
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:10 schreef Keiichi het volgende:
Als er hier in NL iemand zou klagen (niet nader te noemen bevolkingsgroepen) dan zijn ook zo alle kerstbomen overal weg.
Misschien een goed idee om dan eens over niet nader te noemen bevolkingsgroepen te gaan klagen, misschien werkt 't.
Ik ga naar huis.
  Milf maandag 11 december 2006 @ 03:24:05 #67
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44319140
Hoe belachelijk .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44319752
Ik las het net op de Frontpage...ik begrijp er niets meer van. Het wordt als maar gekker met de intolerantie, het zoeken naar wat een ander doet of zegt om je beledigd of gediscrimineerd of aangevallen te voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 december 2006 @ 08:38:17 #69
3542 Gia
User under construction
pi_44319915
quote:
Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik las het net op de Frontpage...ik begrijp er niets meer van. Het wordt als maar gekker met de intolerantie, het zoeken naar wat een ander doet of zegt om je beledigd of gediscrimineerd of aangevallen te voelen.
Hier sluit ik me bij aan.

Alvast Merry Christmas iedereen!
pi_44321056
Het is al heel lang aan de gang, en de PC lobby verneukt het voor iedereen. Gelukkig is er ook genoeg tegenwind.
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 10:01:42 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44321176
man, noem het een feestboom en zet het er neer, ik kan het niet helpen vrolijk te worden van die dingen

die van mij staat zijn dennennaalden allaaaaaang te verliezen in de woonkamer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44321273
- flame -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 11-12-2006 10:25:11 ]
pi_44321532
quote:
Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef miss_sly het volgende:
hoe bedoel je 'het wordt alsmaar gekker' ...?

6 jaar terug werd de keersboom op de markt van Gouda nog zwaar vernield door extreme fundamentalitsische gereformeerden, die hem volledig vernielden en er een spandoek achterlieten met een bijbeltekst tegen 'heidense afgoderij' ...

Nu gebeurt dat niet meer, deels natuurlijk ook omdat de winkeliersvereneiging een beveiligingsbedrijf heeft ingeschakeld die de boom ook moet bewaken...

Punt is echter, toen verscheen er geen bericht in de media over, enkel in de lokale pers werd er wat over geschreven; men zag het ook gewoon als een lokale 'kwajongens-streek', waaraan men vooral niet meer aandacht moest gaan geven ...

Het verschil met nu is dat zo'n voorval momenteel gelijk groot in de pers zou komen en dat dan minstens twee weken helemaal 'uitge-hyped' zou worden, net zolang totdat mensen gaan roepen: "nounou, het wordt alsmaar gekker met die intolerantie".
pi_44321962
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:18 schreef KroJo het volgende:

[..]

hoe bedoel je 'het wordt alsmaar gekker' ...?

6 jaar terug werd de keersboom op de markt van Gouda nog zwaar vernield door extreme fundamentalitsische gereformeerden, die hem volledig vernielden en er een spandoek achterlieten met een bijbeltekst tegen 'heidense afgoderij' ...

Nu gebeurt dat niet meer, deels natuurlijk ook omdat de winkeliersvereneiging een beveiligingsbedrijf heeft ingeschakeld die de boom ook moet bewaken...

Punt is echter, toen verscheen er geen bericht in de media over, enkel in de lokale pers werd er wat over geschreven; men zag het ook gewoon als een lokale 'kwajongens-streek', waaraan men vooral niet meer aandacht moest gaan geven ...

Het verschil met nu is dat zo'n voorval momenteel gelijk groot in de pers zou komen en dat dan minstens twee weken helemaal 'uitge-hyped' zou worden, net zolang totdat mensen gaan roepen: "nounou, het wordt alsmaar gekker met die intolerantie".
Dat is de enige goede oplossing: De boodschap geven dat die reli-freaks zich niet moeten aanstellen en zorgen dat ze de volgende keer worden opgepakt.

De media-hype hieromtrent drukt ons met de neus op het feit dat nu aan onze vrijheid van meningsuiting wordt getornd, dingen die in de verste verte niet beledigend bedoeld zijn worden door minderheden geinterpreteerd als directe beledigingen aan hun adres. Door toe te geven aan hun wens versieringen zoals deze kerstbomen geven wij weer te kennen dat ze daar gelijk in hebben! We zouden voet bij stuk moeten houden, het is niet denigrerend bedoeld, stel je niet aan, het is gewoon inhoudsloze gezellige versiering waar wij westerlingen enorm van houden dus je leert er maar mee leven. Zo niet, dan breng je de kerstdagen maar in een niet-versierde cel door, want hoeveel religieuze beperkingen je jezelf ook op wil leggen, je blijft af van onze vrijheid.
some things you lose, and some things you just give away
pi_44321964
Ik ben blij dat wij een kunstboom hebben; stel je voor dat deze flauwekul ook hier naartoe overwaait. De kerstboom heeft principieel inderdaad helemaal niks met kerstmis te maken. Maar omdat wij hier in Nederland het heidense midwinterfeest en Kerst al honderden jaren blijkbaar als één feest vieren, de Amerikanen dus ook, is het volslagen kul om, nu bevolkingsgroepen uit alle hoeken van de wereld "gezellig" bijelkaar wonen, de boom af te schaffen. Onze traditionele feesten liggen al onder vuur. Sinterklaas mag geen Zwarte Pieten meer hebben, want "dat is discriminatie", tweede Pinksterdag moet maar geruild worden voor het islamitische suikerfeest, en nu mag volgens wéér zo'n fundamentalist (een jood n.b.) de kerstboom niet meer omdat dat niets maken heeft met het herdenken van de geboorte van Jezus. Stop die vent mèt z'n wazige praatjes eens lekker in de doofpot, en laten we gewoon doorgaan met het vieren van Pasen, Pinksteren, Kerst en Sinterklaas zoals we dat altíjd hebben gedaan. In het verlengde hiervan: ik heb er geen enkele moeite mee dat er ergens in ons land (ik weet even niet meer waar) binnenkort de Kerstman aankomt, net als Sinterklaas dat doet in november. Die anti-Amerikanen moeten wat dit betreft niet zo zeuren. Wat bij ons Sinterklaas is, is in Amerika de kerstman (Santa Claus is qua naamgeving per slot van rekening een "aftreksel" van Sinterklaas), en aangezien de westeuropese kinderen veel Amerikaanse kerstfilms op tv zien, mag wat mij betreft Santa Claus binnenkomen als Sinterklaas weg is. Da's leuk voor de kindjes, en goed voor de economie. Wie er niet aan mee wil doen mag dat gewoon zelf weten natuurlijk. Uiteindelijk zijn er ook nu mensen die met kerst cadeautjes geven in plaats van met Sinterklaas, èn andersom.
pi_44322242
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef Ms.Poes het volgende:

De media-hype hieromtrent drukt ons met de neus op het feit dat nu aan onze vrijheid van meningsuiting wordt getornd, dingen die in de verste verte niet beledigend bedoeld zijn worden door minderheden geinterpreteerd als directe beledigingen aan hun adres. Door toe te geven aan hun wens versieringen zoals deze kerstbomen geven wij weer te kennen dat ze daar gelijk in hebben! We zouden voet bij stuk moeten houden, het is niet denigrerend bedoeld, stel je niet aan, het is gewoon inhoudsloze gezellige versiering waar wij westerlingen enorm van houden dus je leert er maar mee leven. Zo niet, dan breng je de kerstdagen maar in een niet-versierde cel door, want hoeveel religieuze beperkingen je jezelf ook op wil leggen, je blijft af van onze vrijheid.
ach gut .. je gaat jezelf als 'slachtoffer' voelen .... man, het gaat om kerstbomen bij de haven van Seattle.. als je zo enorm betrokken bent met wat er in de haven van Seatlle gebeurt, dan ga je toch daar lekker demonstreren voor het behoud van jullie cultuur daar?

werkelijk, de grootste beperking die mensen zich hier opleggen is die van hun intellect, als je hier een 'grote belangwekkende zaak' van gaat maken..
Ik heb zelf niks tegen Kerstbomen (heb dr net eentje van het weekend opgesteld in mn eigen woning, gezellig), maar als het vliegveld van Seattle ze weghaalt, kan ik dr ook niet echt van wakkerliggen hoor.
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef progrock het volgende:
Onze traditionele feesten liggen al onder vuur. Sinterklaas mag geen Zwarte Pieten meer hebben, want "dat is discriminatie"
Calimero gejank ... ik heb afgelopen weken genoeg zwarte pieten gezien ... waar haal jij de bewering vandaan 'dat dat niet zou mogen?'

Als er hier iemand aan het 'dissekriemienatie'-janken is, zijn het volgens mij juist de mensen die doen alsof allerlei dingen 'niet mogen', die gewoon passen binnen de dagelijske cultuur en ook gedaan worden.
Kom niet aan met onzin dat je in nederland gehinderd zou worden in het toepassen van je 'eigen' cultuur, er is juist een erg grote vrijheid voor verschillende, individuele culturen en dat is prima zo.
pi_44322824
gevonden inderdaad....

[ Bericht 95% gewijzigd door Arnold_fan op 11-12-2006 11:17:28 ]
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44322966
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:49 schreef KroJo het volgende:

[..]

Calimero gejank ... ik heb afgelopen weken genoeg zwarte pieten gezien ... waar haal jij de bewering vandaan 'dat dat niet zou mogen?'
Wellicht heb je toch wat nieuws gemist.
Sinterklaas kwam met de officiele intocht op tv binnen met regenboogpieten, want hij was doord e regenboog gevaren. De diverse pieten hadden alle kleuren van de regenboog, behalve zwart, want een zwarte helper voor Sinterklaas past niet in deze tijd en grijpt toch op de slavernij.

Aldus diverse mensen...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44323206
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aldus diverse mensen...
ja, en die mensen mogen toch gewoon hun mening hebben?
Of het juist is, of dat je ermee in kunt stemmen is een tweede, dat hoeft zeker niet het geval te zijn... zeer waarschijnlijk is het zo dat je een verschillende mening of cultuur hebt dan andere mensen, wat niet betekent dat anderen je gelijk 'beledigen' of zouden 'hinderen'.

dat betekent toch niet dat het jou verboden is sinterklaas met gewoon normale zwarte pieten te vieren ...? sterker nog, als je om je heenkijkt zie in 99% van de gevallen gewoon precies die zwarte pieten.
So what, als je je daaraan hindert, moet je maar je ogen sluiten ervoor en hopen dat het snel weer voorbij gaat.

enkel moeten er kennelijk allelei calimerootjes gaan doen alsof een verhaal op de televisie hen 'beledigt' ... ik zou zeggen, dien een klacht in en vraag of ze zulke programma's verbieden, als je je er zo door 'beledigd' voelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')