quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:08 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hij had dat ruisje bij de eerste controle al. Maar op het cb zeiden ze toen dat ie er wel overheen zou groeien en dat heel veel babys dat hebben. Maar hij is nu 4 maand en dan zou het minder of weg moeten zijn. En dat was niet het geval. Maar moet eerst even wachten op de verwijsbrief en dan kan ik bellen. Normaal krijg je verwijsbrief mee maar de arts was druk dus ze stuurt hem op
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:37 schreef chacama het volgende:
Nicole, ik duim dat het niets is.
Was gisteren bij de chriropracter voor mezelf, maar hij heeft Maud ook even gecontroleerd. Ze heeft toch een kleine 'klap' gekregen van de snelle bevalling. Paar blokades heeft ie weggehaald. Nu ligt ze niet meer te draaien tot ze d'r hoofd naar rechts heeft. Blijkt dat het veel bij babies voorkomt dat er rechts iets vastzit. Fleur had dit ook maar bij haar zat het tegen het KISS-sydroom aan. Dat heeft Maud niet. Gevolg van het vast zitten (naast de voorkeerushouding) is darmproblemen. Het deel van de hersenen dat de darmen aanstuurt zit bij die wervels en spiergroep in de buurt en doordat die groep geprikkeld is heeft het een negatieve invloed op dat hersengedeelte. Wist ik niet, dus ik heb wat geleerd.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:51 schreef Moonah het volgende:
He bah Nicole... Dat wil je helemaal niet bij je kindje...
Thies is ook al twee keer bij de osteopat geweest. Ook voorkeursligging naar rechts. Het blijkt dat hij het echt heel zwaar heeft gehad toen hij die 2,5 uur vast zat in mij.
Zielig.... Maar hij reageert snel op de osteopatische manipulaties. da's dan weer fijn.
Geld dat dan ook voor sojamelk. Want ik ontbijt met havermouth en sojamelk. Het enige aan zuivel wat ik binnenkrijg is vanillevla halverwege de middag....alle tips zijn welkom. Want het is dan misschien wel iets minder, maar ze spuugt nog steeds en dat maakt me verdrietig.quote:Op zondag 10 december 2006 15:05 schreef _evenstar_ het volgende:
chacama wat je ook zou kunnen doen, is zelf melk/yoghurtproducten weg laten. en kijken of dat verschil uit maakt.
hopenlijk gaat het nu iig snel beter
Menicoleduimt!
dinsdag weer naar het ziekenhuis, blij toe want het wordt steeds erger weer, ze heeft al een week niet gepoept ondanks de medicatie en zelf verhogen durf ik nieten olijfolie dat soort dingetjes ook niet, maar ze heetf er wel last van , gevolg een kindje wat huilt van de pijn en niet kan slapen erdoor. vannacht 4 uur lang getroost weer geprobeerd op bedje te leggen, getroost, tussenons in leggen.
Telkens wat dommelen en dan weer pijn![]()
Vandaag vast verjaardagspakje gehaaldzo lief, hadden al pakje maar daar verzuipt ze in was maat 80
![]()
Ik zal het dinsdag in elk geval even melden bij het CB, maar het stelt me wel gerust om te horen dat het over kan gaan. Net zoiets al krampjes. Het hoort erbij, maar leuk is anders.quote:Op zondag 10 december 2006 18:08 schreef Belana het volgende:
dat spugen heeft Ezra ook erg gedaan, het hoort er ook een beetje bij denk ik, het hield bij Ezra ook weer op na verloop van tijd.
Fons kotst ons nog steeds een paar keer per dag onder, maar het hoort er volgens mij idd bij. Ik ga niet beginnen met hem daar extra dingen voor te geven of zo.quote:Op zondag 10 december 2006 18:13 schreef chacama het volgende:
[..]
Ik zal het dinsdag in elk geval even melden bij het CB, maar het stelt me wel gerust om te horen dat het over kan gaan. Net zoiets al krampjes. Het hoort erbij, maar leuk is anders.
En dus gewoon een goed systeem als ze teveel eten, zoals mijne Fonzel.quote:Op zondag 10 december 2006 18:20 schreef Belana het volgende:
het is het maagklepje wat nog niet ontwikkeld is en nog niet goed sluit, na verloop van tijd gaat dat beter
Wiegje staat omhoog. En ik zal de soja eruit gooien en de melkproducten ook. Eens even testen hoe het dan gaat. Want dit spugen is echt niet leuk. Vanochtend inderdaad lang bij me gehouden (rechtop) en ze heeft toen redelijk vaak geboerd met en zonder spugen erbij. Maar toen ik om negen uur ging kijken waarom ze lag te piepen had ze zich toch nog helemaal onder gespuugd. Alles nat tot achter op d'r rug. Dus verschoond en alle kleren incl. lodger in de wasmachine gedaan. En ik neem aan dat ochtendmelk toch de meest schone is. Had nog niets gegeten of gedronken. En omdat ik niet constant Johannesbroodpitmeel wil geven, had ik dat nu dus ook niet gedaan. Het is zo omslachtig. Om half zeven uit bed die troep maken en dan kijken of ze het wegkrijgt. Na het drinken wil ze het sowieso niet. Dan zitten d'r kaken stijf op elkaar. Maar goed als het niet anders is, dan zal ik het wel moeten geven. Morgen maar even overleggen met CB.quote:Op zondag 10 december 2006 21:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Chacama soja melk wordt vaak als vervanger gezien van de koemelk , maar ook die is zoals owlet zei allergieberucht.
omdat er wel lactose in zit en vaak babietjes met kma ook lactose intollerantie heeft zoals arwen.
Maar inderdaad goed laten boeren , bedje/wiegje zelfs iets schuin, zeker 30 minuten na de voeidng rechtophouden.
Arme jetske , vervelende prikjes toch![]()
Ik80 wat ik deed toen ik de BV afbouwde, was kolven en aanvullen met KV. De BV liep nl. bij ook dusdanig terug dat het niet voldoende was. Reden voor mijn stoppen was dat Fleur mijn borst niet wilde. Dus kolven deed ik toch al. Je kunt ook Lotte aanleggen en daarna nog een fles aanbieden. Ze neemt dan wat ze zelf nog nodig heeft. Dan hoeft ze ook niet huilend wakker te worden.....succes.quote:Op maandag 11 december 2006 12:06 schreef ik80 het volgende:
Ik weet niet of deze vraag op deze plek mag stellen, anders verplaatst iemand hem vast wel voor mij...
Ik heb de eerste weken volledige borstvoeding gegeven, maar door diverse omstandigheden ben ik dit aan het afbouwen naar KV. Op aanraden van het CB met 1 fles per week. Nu zit ik op 3 flessen per dag. Afgelopen paar dagen merk ik dat ik volgens mij minder melk aanmaak. Lotte komt 's nachts om de 2 a 1.5 uur gillend omdat ze honger heeft. En dat terwijl ze eerst op de borst rustig drie uur wegbleef. Overdag op de fles blijft ze langer weg. Vanmorgen maar wat eerder dan normaal een fles gegeven omdat ze echt lag te gillen en niet meer te troosten was.
Kan ik in een keer stoppen met BV zodat ze weer wat rustiger wordt, of is dat slecht voor mijn borsten?
Want er komt nog wel iets uit, maar ik denk niet genoeg.
Lotte wordt morgen alweer 5 weken!
Wie helpt mij? Ik vindt het erg zielig als ze zoo verdrietig is, anders is het altijd een heel tevreden meisje wat bijna niet huilt...
Ik heb ook al geantwoord in het BV-topic, maar ik doe het lekker ook hierquote:Op maandag 11 december 2006 17:13 schreef ik80 het volgende:
Chacama, dat is een goed advies! Zijn dit dingen die je eigenlijk eerst met het cb moet overleggen?
Of hoeft dat niet? (heb het gevoel dat ik verantwoording moet afleggen voor hetgeen ik met mijn kind doe, of hoeft dat niet)
Ik kolf niet, moet ik dat dan ook doen, of als ik haar eerst nog wat uit mijn borst laat drinken dan is dat voldoende om de druk kwijt te raken? (ik heb meer last van jeuk aan mijn borsten...)
Ik moet zeggen dat wij Fons ook niet telkens verse kleertjes aandoen. Ik wil hem dat gewoon niet aandoen, hij heeft zo een hekel aan omkleden.quote:Op maandag 11 december 2006 21:49 schreef lcicle het volgende:
Ahw.. dat spugen is zo zielig soms! Mijn neefje (7 maanden) doet het nu nog steeds. Maar het ergste vind ik nog hoe z'n ouders ermee om gaan. Hij krijgt amper nieuwe kleertjes aan 'ach het droogt wel weer' zeggen ze dan nadat ze het een beetje gedept hebben. Ik vind het nu zelfs vies om hem op schoot te hebben. En elke keer als hij met Merlijn speelt krijg ik rillingen omdat ik het idee heb dat hij zuur ruikt.
Ik snap wel dat het veel werk is, dat verschonen, maar komop.. Je loopt zelf toch ook graag in frisse kleren?
Wat zielig. Onze Fabian heeft ook wel eens dagen dat ie meerdere keren spuugt (wel kleine beetjes) maar elke keer krijgt ie weer een schoon truitje of boekje aan.quote:Op maandag 11 december 2006 21:49 schreef lcicle het volgende:
Ahw.. dat spugen is zo zielig soms! Mijn neefje (7 maanden) doet het nu nog steeds. Maar het ergste vind ik nog hoe z'n ouders ermee om gaan. Hij krijgt amper nieuwe kleertjes aan 'ach het droogt wel weer' zeggen ze dan nadat ze het een beetje gedept hebben. Ik vind het nu zelfs vies om hem op schoot te hebben. En elke keer als hij met Merlijn speelt krijg ik rillingen omdat ik het idee heb dat hij zuur ruikt.
Ik snap wel dat het veel werk is, dat verschonen, maar komop.. Je loopt zelf toch ook graag in frisse kleren?
Bedoel je hiermee dat hij dan wél schone kleertjes aan krijgt?quote:Op maandag 11 december 2006 21:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar als we weg moeten heeft hij het toch zitten, hoor.
Wel, ik wil niet dat andere mensen vinden dat mijn Fonske stinkt, dus dan doe ik wel een nieuw kostuum aan. Of hij nu zijn keel open zet of niet.quote:Op maandag 11 december 2006 22:20 schreef lcicle het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat hij dan wél schone kleertjes aan krijgt?
Dan laat merlijn maar niet met Arwen spelenquote:Op maandag 11 december 2006 21:49 schreef lcicle het volgende:
Merlijn had toen hij zi in paniek was zondag al twee keer chamodent en een paracetomol gehad. Maar dat hielp allemaal niet genoeg of was na 3 a 4 uur weer uitgewerkt, we durfde zo kort op elkaar niet weer een paracetamol te geven. We geven altijd paracetamol als Merlijn pijn heeft, hij wordt meteen stil als we het laten zien.quote:Op maandag 11 december 2006 21:50 schreef Leah het volgende:
Bij echt erge tandenpijn (idd als er 4 tegelijk doorkomen), gaf ik ook wel paracetamol hoor. Ben daar helemaal niet vlot mee, maar als ze echt verhippen van de pijn dan kan dat best voor een keertje.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wel, ik wil niet dat andere mensen vinden dat mijn Fonske stinkt, dus dan doe ik wel een nieuw kostuum aan. Of hij nu zijn keel open zet of niet.
Maar om het nu iedere keer te doen als hij kotst...
ik neem meestal 2 setjes extra mee als ik de hele dag weg ben, dus dat is wel heul domquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:38 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
Ik snap wel dat je thuis niet 6x op een dag gaat verschonen hoor! Maar mijn neefje spuugt rustig een keer of 3, en dan nog krijgt hij niets nieuws aan. Een slabbertje zou al een hoop schelen
Nu was het laatst een keer zó erg blijkbaar dat hij wél nieuwe kleertjes aan moest. Maar.. paps en mams hadden niets meegenomen! Of ik even een truitje had.
Zo sliep ik ook de eerste maanden met Benthequote:Op dinsdag 12 december 2006 12:09 schreef chacama het volgende:
Verder hebben we gisternacht bijna de hele nacht aangekoppeld gelegen. De stroom was uitgevallen en wij zijn allebei in slaapgevallen tijdens het voeden. Het was zo lekker donker.Ook de tweede keer viel ik in slaap en om half zeven werd ik weer wakker met een drupje naast me die lekker tegen mijn borst lag aan gevleid.
Oh, heeeerlijk is dat he!quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:09 schreef chacama het volgende:
werd ik weer wakker met een drupje naast me die lekker tegen mijn borst lag aan gevleid.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:58 schreef Neuk het volgende:
Als je em gewoon in een zak drukt met alleen het hoofdje eruit worden zijn kleertjes ook niet vies!
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:00 schreef Moonah het volgende:
Applaus voor mijzelf en mijn geweldige menneke!!!!
Hij kan echt enorm lange scheten laten. Ik zou er niet tegenop kunnen.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:00 schreef Neuk het volgende:
Grote jongen grote scheetjes! Wat had je dan verwacht BM!
Gelukkig lijkt hij nu echt bijna beter te zijn, maar ik ga het wel heel voorzichtig proberen. Ik kan meestal wel aan zijn huiltje horen wat er is. En als het het "indringende mama ik heb je nodig want het gaat niet lekker" huiltje is, krijgt hij lekker de borst hoor! Het ligt denk ik ook meer aan mij, ik ben niet zo van de schema's en geef Ive de borst als hij en ik daar zin in hebben, behalve 's nachts, dan heeft hij er vooral zin in en ik niet zo!quote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef sjak het volgende:
(..)
Ik hoop dat het lukt met de voedingen, maar nu ie niet zo lekker is, is dat wel een goed moment om er mee te starten? Het zou wel lekker voor jou zijn om wat meer rust te hebben, af en toe een nacht doorslapen is wel erg prettig![]()
(..)
Je hebt helemaal gelijk hoor. Gewoon lekker doen zoals jullie dat prettig vinden, dat is volgens mij het belangrijkst bij het opvoeden van je kind.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:31 schreef cattie het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt hij nu echt bijna beter te zijn, maar ik ga het wel heel voorzichtig proberen. Ik kan meestal wel aan zijn huiltje horen wat er is. En als het het "indringende mama ik heb je nodig want het gaat niet lekker" huiltje is, krijgt hij lekker de borst hoor! Het ligt denk ik ook meer aan mij, ik ben niet zo van de schema's en geef Ive de borst als hij en ik daar zin in hebben, behalve 's nachts, dan heeft hij er vooral zin in en ik niet zo!En daar moet ik denk ik maar eens wat strakker in worden. In de hoop dat het dan 's nachts ook beter zal gaan.
Doorslapen, wat lijkt me dat heerlijk!![]()
Heb je al eens geprobeerd de beentjes gekruisd naar boven te buigen? Simon wordt er rustig van en het schijnt ook goed te werken voor krampjes?quote:Op woensdag 13 december 2006 20:49 schreef chacama het volgende:
Ik heb te vroeg gejuicht. Ze ligt sinds half negen weer bij me. Krampen en spugen. We houden vol...
Ik doe als ik thuis ben 's ochtends tussen 10.30 en 12.00 boodschappen of 's middags na 15.00 uur. Maar ook ik ben behoorlijk flexibel erin hoor (steeds meer). Het liest doe ik trouwens in de weekenden even in m'n eentje weekboodschappen als ze ligt te slapen en haar papa thuis is, dan ben ik 4 keer zo snel klaarquote:Op woensdag 13 december 2006 20:55 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, jouw schema heb ik ongeveer nog wel in mijn hoofd. Hoe pas je daar dingen als boodschappen doen in, of andere dingen buiten de deur? Ik ben daar heel makkelijk in, Simon wordt echter meestal bij het thuiskomen wakker en gaat dan niet meer slapen. Gelukkig hoeft hij dan niet altijd eten, dus dan kun je het schema aanhouden.
En dan neem je Jetske mee in de wagen? Ik wel, maar daarmee onderbreek ik de 'routine' van in zijn eigen bedje slapen ed.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:00 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik doe als ik thuis ben 's ochtends tussen 10.30 en 12.00 boodschappen of 's middags na 15.00 uur. Maar ook ik ben behoorlijk flexibel erin hoor (steeds meer). Het liest doe ik trouwens in de weekenden even in m'n eentje weekboodschappen als ze ligt te slapen en haar papa thuis is, dan ben ik 4 keer zo snel klaar![]()
Ik heb goede dingen gehoord over ABC Dophilus! Misschien het proberen waard?quote:Op woensdag 13 december 2006 19:52 schreef Neuk het volgende:
Vanmiddag begonnen met Sab simplex. Hij slaapt nu eindelijk rustig na vanaf 9 uur vanochtend gehuild te hebben... Brent huilt veel maar ik durf dat niet zo goed toe te geven omdat hij het verder wel goed doet. Hopelijk helpt dit. Zelfs wandelen in een kinderwagen helpt gewoon niet omdat hij zo veel krampjes en scheetjes heeft
Dank je, maar ik ga niet van alles door elkaar heen proberen. Ik heb niets dan goeds gehoord over Sab Simplex en het werd zelfs aangeraden op de zwangerschapsyoga. Mocht het niet aanslaan (afkloppen, dusver gaat het goed vanavond!) dan kan ik dat alsnog proberen.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb goede dingen gehoord over ABC Dophilus! Misschien het proberen waard?
http://www.solgar.nl/groe(...)wder/product=1000256
Ik kan me idd nog herinneren dat ik ooit eens heb gelezen dat jij een schema had/hebt. Nou ja, ik herinner me vooral dat diverse dames zich daar zo over verbaasden, geloof ik. Maar ik ben wel benieuwd Sjak. Want nu 'doen we maar wat'. Hoewel het wel goed is overdacht en het ook zeer zeker effect lijkt te hebben. Maar ideeën en suggesties zijn altijd welkom.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef sjak het volgende:
Goed zo moonah! Ik hoop dat het lukt, als je nog interesse hebt in het schema wat ik gebruik dan hoor ik het wel!
Oh PM, heeeerlijk is dat he!!!quote:Op woensdag 13 december 2006 20:55 schreef PM-girl het volgende:
Net lekker gemasseerd, voor het eerst thuis. Helaas krijg ikhet niet zo warm als op de les, maar omdat we maar alleen waren, had ik wel veel meer contact met Simon![]()
!
Daarna heeft hij 1 uur volop gedronken! En nog als een racende mier tekeer gaan als ik hem dreig van me af te halen!
Draagdoek heb ik gelukkig sinds afgelopen maandag in huis. En dan gaat het ook goed. Maar, ja 's nachts slaap ik toch liever. Maar wel lief dat je er aan dacht.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:05 schreef YPPY het volgende:
Moonah toch, ook aan de structuur?Wat goed dat het zo werkt!
Arme Lis, zo ziek.
Wij doen boodschappen op de plek dat Anna normaal zou knuffelen en spelen. Ze valt ook niet in slaap in de wagen of draagzak.
Ik weet niet of ik het gemist hebt chacama, maar is een draagdoek oid niet iets? Daar kun je Maud ook met opgetrokken beentje in stoppen.
Anna is zo makkelijk en vrolijk nu![]()
![]()
Dat spul werkt volgens mij inderdaad goed. Brent heeft erg last van windjes, ook nu huilt krijst hij het nog wel es uit van de pijn maar eigenlijk merkte ik gisteren gelijk eigenlijk al vooruitgang. Hij is stukken rustiger en slaapt nu zelfs! Bijna een normale baby! Maar dat zegt gewoon al heel wat. Gisteren heeft hij vanaf zijn 2e voeding rond 8 uur tot 18.00u eigenlijk aan 1 stuk door gehuild (toen gebruikte ik voor het eerst de druppels) en nu is hij weer de vrolijke baby. Vreemde ervaring, alsof het een andere wereld is maar ik ben er zo blij mee!quote:Op donderdag 14 december 2006 09:35 schreef chacama het volgende:
Brent, Maud wil graag weten of het goed gaat met dat spul wat jij gebruikt. Want de cinababy van VSM doet zijn werk duidelijk niet. Laat maar even weten of je minder pijn hebt. Dikke kus van Maud...die overigens erg zurig is, maar wel lief bedoelt wordt.
Dat vind ik toch ook wel heel mooi... We leven in een tijd dat het allemaal maar snel snel snel gaat...quote:Op donderdag 14 december 2006 11:31 schreef owlet het volgende:
Ik vind het heel mooi hoe we in deze generatie de rust, reinheid en regelmaat van onze grootouders weer invoeren, maar dan op onze manier.
taartje makenquote:Op donderdag 14 december 2006 12:12 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, wat fijn dat rijstemelk en rijstepap goed ging!!!!
Dat betekend zoveel meer mogelijkheden om te zorgen dat arwen geen honger meer heeft.
hihi nu kun je pannenkoeken bakken
Oeh! Hier schiet ik even helemaal van vol...quote:Op donderdag 14 december 2006 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Vanmiddag heetf ze rijstebloem papje gehad , wat is dat ooi om je kindje zo te zien smullen van een lepeltje, dat ze naar de volgende hap snakte , ze echt heul erg smulde![]()
Haha! Ik dus ook!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
ik moest trouwens wel een beetje huilen ervan, van blijdschap uiteraard![]()
is toch ook logisch! Je hebt maanden lang alleen maar melk mogen geven en al het andere dat je gaf ging niet goed. Nu ben je weeer een stapje verder en dan is het logsich dat je er een traantje om laat hoor!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
quote:Op donderdag 14 december 2006 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Trotse mama mode:
Arwen heeft gisteren rijstemelk gehad en dat is helemaal goed gegaaanniks extra spugen, niks uitslag of krampjes gewoon lekker onbezorgd smullen zonder nare gevolgen
![]()
![]()
Vanmiddag heetf ze rijstebloem papje gehad , wat is dat ooi om je kindje zo te zien smullen van een lepeltje, dat ze naar de volgende hap snakte , ze echt heul erg smulde![]()
whahaha dat vond ik ook hoor... komt vanzelfquote:Op donderdag 14 december 2006 12:48 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik hoor hier helemaal niet meer, maar de overstap naar de dreumessen is zo groot
Ik deed ook ff meequote:Op donderdag 14 december 2006 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Erg aardig van jequote:Op donderdag 14 december 2006 08:20 schreef Xanthe het volgende:
Snap ik idd. best , heb op het moment idd. vrij weinig tijd om alles bij te lezen en heb dt dus ook niet gedaan. Plaatste het alleen voor degene die zich misschien afvroeg hoe alles hier ondertussen verloopt.
Zag alleen voorbij komen dat Kozakken zich afvroeg of wij de bfree gebruikten ivm. de krampjes van Brent.
Nee, wat leuk!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:43 schreef YPPY het volgende:
Had ik al verteld dan Anna kan zingen?![]()
jemig zeg, dat moet Xanthe toch zeker zelf weten? ik vind 't juist bullshit om eisen te stellen aan waneer je hier je verhaal mag komen doen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:48 schreef Rottdog het volgende:
Erg aardig van jemensen moeten zich wel voor jou intresseren maar intresse tonen ho maar
![]()
Je bent echt niet de enige die het druk heeft. Hoe komt het dan dat je verhaal over de fles dan wel meekrijgt? Toch stiekem wel meegelezen? Don't talk bull-shit![]()
Ik ook al een beetje,quote:Op donderdag 14 december 2006 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
quote:Op donderdag 14 december 2006 14:49 schreef bixister het volgende:
eva die haar levensverhaal vertelt na 1 flesje al, aaah, (hihi wat wordt dat later in de kroeg!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |