die is inderdaad echt heel erg lelijk. face it Amerikanen kunnen nu eenmaal geen auto's ontwerpen en dat weet de gemiddelde Amerikaan ook wel.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En das maar goed ook, want wat jij hier laat zien zou ik nog niet dood in gezien willen worden
Ik heb tot nu toe nog geen enkel goed argument kunnen vinden om een SUV te verbieden.....quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens of een suv mooi of lelijk is, is voor mij geen argument om suv's te verbieden.![]()
Dat is bullshit! Amerikaanse autofabrikanten luisteren juist heel goed naar hun klanten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
face it Amerikanen kunnen nu eenmaal geen auto's ontwerpen en dat weet de gemiddelde Amerikaan ook wel.
Misschien erg handig voor je bedrijfje, maar stijlvol is andersquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef more het volgende:
[..]
Dat is bullshit! Amerikaanse autofabrikanten luisteren juist heel goed naar hun klanten.
Ik ben zelf ook een grote fan van Amerikaanse auto's, lekker ruim, V8 motor, comfortabel,
mijn Amerikaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kampers rijden meestal in wat oudere auto's en dan meestal mercedes en bmw.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:01 schreef du_ke het volgende:
Jij mag het mooi vinden. Ik vind het echt een hele lelijke kamperbak.
Kampers rijden in oudere auto's?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:06 schreef more het volgende:
[..]
Kampers rijden meestal in wat oudere auto's en dan meestal mercedes en bmw.
Mijn USA auto-dealer in Amsterdam verkoopt bijna al zijn nieuwe amerikaanse auto's aan ondernemers.
bedrijfJE?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:04 schreef Xith het volgende:
[..]
Misschien erg handig voor je bedrijfje, maar stijlvol is anders
Ongetwijffeld maar dat zegt nog niks over het design van een auto, de gemiddelde Amerikaan vind dat Europese auto's nu eenmaal een mooier design hebben. Niet voor niets dat BMW, Mercedes en Volvo daar nogal veel status hebben.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef more het volgende:
[..]
Dat is bullshit! Amerikaanse autofabrikanten luisteren juist heel goed naar hun klanten.
Maar dit zijn natuurlijk hele andere eigenschappen dan stijl/design, waarom denk je dat aziatische autofabrikanten voornamelijk europese auto's kopieren (vooral de japanners waren daar vroeger zeer sterk mee bezig).quote:Ik ben zelf ook een grote fan van Amerikaanse auto's, lekker ruim, V8 motor, comfortabel,
Laten we er geen pimp-topic van makenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:09 schreef more het volgende:
[..]
bedrijfJE?
Voor mijn bedrijf heb ik andere auto's deze gebruik ik eigenlijk hoofdzakelijk privé.
Kunt je dat met een bron bevestigen? Een BMW of Mercedes kost bijna niks in de USA maar kunnen het qua verkoopcijfers en J.D. Power Consumer waardering niet winnen van vergelijkbare amerikaanse auto's in dezelfde prijsklasse.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ongetwijffeld maar dat zegt nog niks over het design van een auto, de gemiddelde Amerikaan vind dat Europese auto's nu eenmaal een mooier design hebben. Niet voor niets dat BMW, Mercedes en Volvo daar nogal veel status hebben.
Volvo is een 100% dochter van FordMotorCompany USA, Mercedes is DaimlerChrysler wat voor 50% USA is en 50% Duits.quote:Maar dit zijn natuurlijk hele andere eigenschappen dan stijl/design, waarom denk je dat aziatische autofabrikanten voornamelijk europese auto's kopieren (vooral de japanners waren daar vroeger zeer sterk mee bezig).
BMW en Mecedes zijn zo ongeveer de stijlicoon voor de amerikaanse yup en hoe kom je erbij dat ze daar zo goedkoop zijn? Zelfs in Nederland is de S klasse met BPM nog bijna de helft goedkoper dan in de VSquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:19 schreef more het volgende:
[..]
Kunt je dat met een bron bevestigen? Een BMW of Mercedes kost bijna niks in de USA maar kunnen het qua verkoopcijfers en J.D. Power Consumer waardering niet winnen van vergelijkbare amerikaanse auto's in dezelfde prijsklasse.
Wat heeft dit met europees vs amerikaans design te maken? Helemaal niks, je denkt overigens toch niet dat alle aandelen van Ford in Amerikaanse handen zijn?quote:Volvo is een 100% dochter van FordMotorCompany USA, Mercedes is DaimlerChrysler wat voor 50% USA is en 50% Duits.
Alleen het VW concern en BMW zijn nog volledig europees.
Veilligheid andere weggebruikers, en jawel milieu....quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen enkel goed argument kunnen vinden om een SUV te verbieden.....
Dat zeg ik, ik heb nog geen enkel goed argument gevonden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Veilligheid andere weggebruikers, en jawel milieu....
Nee geen ruk geven om anderen is ook geen goed argument voorquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, ik heb nog geen enkel goed argument gevonden.
Dat zei ik niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee geen ruk geven om anderen is ook geen goed argument voor.
Is ook niet de bedoeling, maar als jij van mijn bedrijf zonder het te kennen een bedrijfje maakt dan zit je uit je duim te zuigen!quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Laten we er geen pimp-topic van maken
SUV rijders betalen toch al meer voor deze zaken? BPM ligt hoger en ook de wegenbelasting, blijft eventueel alleen nog het veiligheidsaspect over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee geen ruk geven om anderen is ook geen goed argument voor.
Alsof meer betalen de vervuiling opheft?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
SUV rijders betalen toch al meer voor deze zaken? BPM ligt hoger en ook de wegenbelasting, blijft eventueel alleen nog het veiligheidsaspect over.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Geweldige wagens, ik rijd er graag in. Al is het alleen maar om die linkse betuttelende idioten te irriteren.
Ja klopt! Mijn prioriteit ligt niet bij de medeweggebruiker. Als dat wel zo zou zijn kocht ik helemaal geen autoquote:
Niet bij je medemens bedoel jequote:Op dinsdag 12 december 2006 12:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja klopt! Mijn prioriteit ligt niet bij de medeweggebruiker. Als dat wel zo zou zijn kocht ik helemaal geen auto
De vervuiler betaalt toch? dat is heel erg Kyoto, dat de overheid dit geld voor andere doeleinden gebruikt is niet het probleem van de SUV rijderquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alsof meer betalen de vervuiling opheft?
Volgens mij gaat de BPM over gewicht of over een percentage van de catalogusprijs en niet over vervuiling. Dat is iets wat PvdA en GL wel voorstellen de BPM geen vast percentage maar op basis van vervuiling.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
De vervuiler betaalt toch? dat is heel erg Kyoto, dat de overheid dit geld voor andere doeleinden gebruikt is niet het probleem van de SUV rijder
Inderdaad, mee eens. Die wagens gebruiken ook meer benzine, en betalen dus al ook meer belasting.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
De vervuiler betaalt toch? dat is heel erg Kyoto, dat de overheid dit geld voor andere doeleinden gebruikt is niet het probleem van de SUV rijder
BPM is een o.a. in het leven geroepen als verwijderingsbijdrage dus wel degelijk millieu gerelateerd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de BPM over gewicht of over een percentage van de catalogusprijs en niet over vervuiling. Dat is iets wat PvdA en GL wel voorstellen de BPM geen vast percentage maar op basis van vervuiling.
Die BPM heeft nu ook niet als reden iets tegen de vervuiling te doen maar is een luxebelasting. Lijkt me heel wat anders. En als een belasting niet met die reden wordt geheven mag je het ook niet als argument aanvoeren lijkt me.
Nee dat bedoel ik niet.quote:
milieu en de gezondheid van andere weggebruikers zijn voor jou geen redenen. Dan mag ik toch conluderen dat je niet zoveel om je medemensen geeftquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet.
Het is niet netjes om mensen woorden in de mond te leggen, weet je dat
Nee dat mag je niet, want je leest niet goed.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
milieu en de gezondheid van andere weggebruikers zijn voor jou geen redenen. Dan mag ik toch conluderen dat je niet zoveel om je medemensen geeft?
Jij bent Marokkaan dus van goede smaak kunnen we je moeilijk beschuldigen.quote:
Inderdaad. Patsen boven functionaliteit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Nederland heb je werkelijk niks aan die dingen.. En al helemaal niet in de Randstad of steden uberhaupt. Dit is gewoon een statussymbool om de buurman mee te irriteren. Kleuterklasdenken. Ik hoopte toch dat mensen na hun volwassen leeftijd bereikt te hebben, dat niveau wel ontgroeid zou hebben. Maar goed, ik begrijp wel meer niet: wat je aan een sportwagen in Nederland hebt... status en hebzucht... je kunt er topics over vollullen.
Ik zou privé eerlijk gezegd niet eens zo'n ding willenquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Nederland heb je werkelijk niks aan die dingen.. En al helemaal niet in de Randstad of steden uberhaupt. Dit is gewoon een statussymbool om de buurman mee te irriteren. Kleuterklasdenken. Ik hoopte toch dat mensen na hun volwassen leeftijd bereikt te hebben, dat niveau wel ontgroeid zou hebben. Maar goed, ik begrijp wel meer niet: wat je aan een sportwagen in Nederland hebt... status en hebzucht... je kunt er topics over vollullen.
Maar dat is dan toch nog geen reden om het te verbieden? Je hebt opzich ook niks wezenlijks aan Fok!, so what als je daar nu lol aan hebt of daar denkt status aan te ontlenen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Nederland heb je werkelijk niks aan die dingen.. En al helemaal niet in de Randstad of steden uberhaupt. Dit is gewoon een statussymbool om de buurman mee te irriteren. Kleuterklasdenken. Ik hoopte toch dat mensen na hun volwassen leeftijd bereikt te hebben, dat niveau wel ontgroeid zouden hebben. Maar goed, ik begrijp wel meer niet: wat je aan een sportwagen in Nederland hebt... status en hebzucht... je kunt er topics over vollullen.
Dat mag jij vinden, dat is je goed recht! Maar veel mensen zijn het niet met je eens. Zo ben ik zelf 1.93M lang en heb dus graag een ruime auto, met een hoge instap waar je goed overzicht in heb. Ook het comfort en de V8 motor maken het autorijden in zo'n 3 tonner tot een genot.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Nederland heb je werkelijk niks aan die dingen.. En al helemaal niet in de Randstad of steden uberhaupt. Dit is gewoon een statussymbool om de buurman mee te irriteren. Kleuterklasdenken. Ik hoopte toch dat mensen na hun volwassen leeftijd bereikt te hebben, dat niveau wel ontgroeid zouden hebben. Maar goed, ik begrijp wel meer niet: wat je aan een sportwagen in Nederland hebt... status en hebzucht... je kunt er topics over vollullen.
Ik weet wel zeker dat iedereen wel eens iets koopt alleen voor de "heb".quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch nog geen reden om het te verbieden? Je hebt opzich ook niks wezenlijks aan Fok!, so what als je daar nu lol aan hebt of daar denkt status aan te ontlenen.
Pleiten voor een verbod lijkt me dan juist een teken van afgunst.
Wat dacht je van het feit dat die mensen de auto gewoon erg mooi vinden? Ik vind een pontiac firebird trans am geweldig mooi of een audi A8. Als ik het geld had zou ik hem aanschaffen, maar niet als statussymbool, gewoon omdat ik dat een hele mooie auto vind.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Misschien moeten we daarom kijken naar het gewicht van de auto......Mischien maximeren of progressief zwaarder belasten...quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vraag me altijd af wat er nou verstaan wordt onder een SUV of PC Hooft tractor. Een Porsche Cayenne is een duidelijke SUV, een volvo XC 90 ook, maar een volvo XC 70?
En waarom alleen SUV's? Er zijn meer lange of grote auto's die geen SUV's zijn maar niet zuinig rijden.
wat denk je einstein dat gebeurt alquote:Op dinsdag 12 december 2006 16:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten we daarom kijken naar het gewicht van de auto......Mischien maximeren of progressief zwaarder belasten...
Ik pleit ook niet voor een verbod. Zal ik nooit doen, met geen enkel voorwerp, behalve bepaalde wapens e.d. Je moet mensen hier gewoon ontmoedigen. Dat ze maar zo'n ding gaan huren als ze door de Alpen willen gaan toeren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch nog geen reden om het te verbieden? Je hebt opzich ook niks wezenlijks aan Fok!, so what als je daar nu lol aan hebt of daar denkt status aan te ontlenen.
Pleiten voor een verbod lijkt me dan juist een teken van afgunst.
Ik kan zo'n ding inderdaad niet betalen. Heb ook geen rijbewijs. Ik ben veels te bang dat ik andere weggebruikers van weg ga rijden enzo. Maar ik ben absoluut niet jaloers. Al was het zo en ik zou het toegeven, dan zou het jouw aankoop het helemaal waard zijn. Overigens vind ik jouw kar wel okee, ik bedoel.. ik neem aan dat je ergens op het platteland woont en daar is het toch een symbool of zo, en enigszins bruikbaar. Ik heb het voornamelijk over de rijke Hollanders die zo nodig met de stroom mee moeten gaan omdat ze anders door hun vrienden worden uitgelachen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:55 schreef more het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, dat is je goed recht! Maar veel mensen zijn het niet met je eens. Zo ben ik zelf 1.93M lang en heb dus graag een ruime auto, met een hoge instap waar je goed overzicht in heb. Ook het comfort en de V8 motor maken het autorijden in zo'n 3 tonner tot een genot.
Vaak gaat het niet begrijpen, waar jij ook last van hebt, samen met het niet kunnen betalen van zulke dure welvaartsproducten oftewel pure jaloezie. Maar dat zul je natuurlijk nooit toegeven.
Ja, ik snap dat ook niet zo goed. Over smaak sowieso te twisten. De meest SUV's zijn godsgruwelijk lelijk, over Hummers heb ik het dan niet eens. Dat is mijn mening. Zo'n Firebird is aardig, maar als je denkt dat je uniek bent in je smaak... ik gun het je daarentegen wel.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:35 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat dacht je van het feit dat die mensen de auto gewoon erg mooi vinden? Ik vind een pontiac firebird trans am geweldig mooi of een audi A8. Als ik het geld had zou ik hem aanschaffen, maar niet als statussymbool, gewoon omdat ik dat een hele mooie auto vind.
laat iedereen toch doen waar hij of zij zin in heeft, we worden al dood betutteld en dan zal de overheid mij ook nog gaan vertellen wat ik wel en niet mag rijden, kom op zeg.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik pleit ook niet voor een verbod. Zal ik nooit doen, met geen enkel voorwerp, behalve bepaalde wapens e.d. Je moet mensen hier gewoon ontmoedigen. Dat ze maar zo'n ding gaan huren als ze door de Alpen willen gaan toeren.
Weet ik, maar nog progressiever belasten. Zodat het wel erg onaantrekkelijk wordt om zo'n ding te rijden...quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
wat denk je einstein dat gebeurt al, zegt het woord wegenbelasting je iets, waarschijnlijk niet, maar de wegenbelasting is iets wat je moet betalen als je je wel een auto kunt veroorloven, en die wegenbelasting is zo ingedeeld dat hoe zwaarder de auto, hoe meer je moet betalen
![]()
en je denkt dat dat helpt ?quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet ik, maar nog progressiever belasten. Zodat het wel erg onaantrekkelijk wordt om zo'n ding te rijden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |