Lijk mij van wel:quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Litpho het volgende:
Op het stukje "misschien moet de overheid ingrijpen dmv. belastingen" niet echt een POL-onderwerp, wel?
4) Plattelandsbewonders die met een tweewielaangedreven auto tijdens de bietencampagne om de haveklap op hun dak in de sloot liggen, en die ook in het regeneseizoen hun huis willen kunnen bereiken, ook als er tegenliggers op de weg zijnquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:
die zijn er ook, voor hun vind ik het legitiem dat ze zo'n ding aanschaffen. Maar niet zo'n huisvader die zo nodig ermee moet patsen...quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
4) Plattelandsbewonders die met een tweewielaangedreven auto tijdens de bietencampagne om de haveklap op hun dak in de sloot liggen, en die ook in het regeneseizoen hun huis willen kunnen bereiken, ook als er tegenliggers op de weg zijn
5) mensen die een zware aanhangwagen moeten trekken
En dat zegt meer over jou dan over die linkse personen die jij idioot vindt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Geweldige wagens, ik rijd er graag in. Al is het alleen maar om die linkse betuttelende idioten te irriteren.
De mensen die je wil irriteren gaan met de trein en zien SUV's alleen op plaatjes, dus echt nuttig is je geirriteer denk ik nietquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Geweldige wagens, ik rijd er graag in. Al is het alleen maar om die linkse betuttelende idioten te irriteren.
Nee, het belangrijkste punt vind ik de onveiligheid en onnodige extra milieubelasting.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een ander persoon heeft iets leuks. Snel! Afpakken!
En daar hoort het ding ook thuis. Dan heb ik er ook geen moeite mee hoor.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:45 schreef dialMforMonkey het volgende:
Zeikerds
Maar ik snap jullie punt wel. Vergeet niet dat er echter ook mensen zijn die daadwerkelijk zo'n auto nodig hebben.
En wat voor kerel ben je zonder Landrover Defender
[afbeelding]
en waarom zou een moderne suv het milieu meer belasten dan een dikke BMW ?quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, het belangrijkste punt vind ik de onveiligheid en onnodige extra milieubelasting.
Dat bemoeilijk idd de discussie. Misschien moet het criterium wel het gewicht', afmetingen en het verbruik van de auto zijn......Dit maakt beleid ook ingewikkeld idd....quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
en waarom zou een moderne suv het milieu meer belasten dan een dikke BMW ?
Uiteraard moet er een ondergrens zijn aan gewicht en afmetingen en het verbruik. Want anders zou de Fiat Panda al niet meer mogen....We moeten natuurlijk wel reeel blijven....quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb een 'mini'SUV, mogen die wel?
Wanneer sneeuwt het hier?quote:Kan me voorstellen dat ze in Nederland een beetje overkill kunnen zijn, echter het sneeuwt op sommige plekken op de aarde al een tijdje en dan is zo'n ding erg fijn.
.....en ook manier van gebruik.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bemoeilijk idd de discussie. Misschien moet het criterium wel het gewicht', afmetingen en het verbruik van de auto zijn......Dit maakt beleid ook ingewikkeld idd....
Moet m.i. wel definieerbaar zijn......quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:49 schreef Wolter het volgende:
Hoe wil je checken of iemand hem echt nuttig gebruikt?
Maar het initimideert wel andere weggebruikers.......quote:Voor de rest rijd het juist geweldig en zo onveilig vind ik ze niet. Heb zelfs juist het idee dat je een stuk meer overzicht heb. En dat is ook belangrijk voor je mede weggebruikers. Voor de rest nodigt zo'n auto ook niet echt uit om hard te rijden.
Eigenlijk nooit.quote:
Ik vind een belastingverzwaring terecht, om genoemde bezwaren..quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:51 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
.....en ook manier van gebruik.
Mijn landrover defender is een geweldige auto maar ik kom er de stad niet mee in. Alleen al vanwege de draaicirkel van 12,3 meter. Verder gebruik ik hem alleen voor zwaar transport en om afgelegen zandpaadjes/bossen onveilig mee te maken.
Zou onlogisch zijn als ik dan meer belasting zou moeten betalen dan een "dikke bmw".
omg ik hoop dat je erg bezopen bent en je morgenvroeg afvraagt wat voor een onzin je hier net kalktquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet m.i. wel definieerbaar zijn......
[..]
Maar het initimideert wel andere weggebruikers.......
He kom op, hoe het een beetje serieus hier...quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
omg ik hoop dat je erg bezopen bent en je morgenvroeg afvraagt wat voor een onzin je hier net kalkt![]()
Vrachtwagens ook. Busjes ook.. Ik denk idd dat we een paar honderd melkertbaantjes aan moeten maken. En die moeten maar met de auto alle huizen bij langs en achter de automobilisten aanrijden en zo checken wat ze wanneer doen en hoe. Zo vallen de foute mensen door de mand en denken we aan het milieu..quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet m.i. wel definieerbaar zijn......
[..]
Maar het initimideert wel andere weggebruikers.......
Prima. Maar voor het bedrijfsleven. En voor particulieren een forse belastingverhoging als ze zonodig moeten...quote:
Niet nodig dus. Bekend is wie een bedrijf is en wie niet....quote:Ik denk idd dat we een paar honderd melkertbaantjes aan moeten maken. En die moeten maar met de auto alle huizen bij langs en achter de automobilisten aanrijden en zo checken wat ze wanneer doen en hoe. Zo vallen de foute mensen door de mand en denken we aan het milieu..
Alsof iedereen hem voor het bedrijfsleven gebruikt?quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Prima. Maar voor het bedrijfsleven. En voor particulieren een forse belastingverhoging als ze zonodig moeten...
[..]
Niet nodig dus. Bekend is wie een bedrijf is en wie niet....
quote:Een Sports Utility Vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon, in de meeste gevallen gecombineerd met off-road-techniek in de vorm van vierwielaandrijving (4WD).
Klopt, Jeep is een merknaam en SUV niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:06 schreef Yildiz het volgende:
Een SUV is héél wat anders dan een jeep.
[..]
Dat is het em nou net.......De meeste rijden ze gewoon prive. Die hebben zo'n tank ook helemaal niet nodig....quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:58 schreef Wolter het volgende:
[..]
Alsof iedereen hem voor het bedrijfsleven gebruikt?
Jouw stelling is dus: In het bedrijfsleven word deze auto wel goed gebruikt en in het dagelijks gebruik niet?quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Prima. Maar voor het bedrijfsleven. En voor particulieren een forse belastingverhoging als ze zonodig moeten...
[..]
Niet nodig dus. Bekend is wie een bedrijf is en wie niet....
Dat bepaal jij even. Dit is nog altijd een vrij land, ventjequote:Op zaterdag 9 december 2006 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is het em nou net.......De meeste rijden ze gewoon prive. Die hebben zo'n tank ook helemaal niet nodig....
Dat bepaal ik ja. Dat is ook nodig als mensen niet verantwoord kunnen kiezen. Dan doe ik het wel voor ze...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat bepaal jij even. Dit is nog altijd een vrij land, ventje![]()
Misschien moet jij eens goed bij jezelf nagaan waarom jij zo gemakkelijk geintimideerd en gefrustreerd bent door loze zaken als een iets grotere auto van iemand anders...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bepaal ik ja. Dat is ook nodig als mensen niet verantwoord kunnen kiezen. Dan doe ik het wel voor ze...
VRIJHEID HOUDT OP DAAR WAAR VRIJHEID VAN ANDEREN IN HET GEDING KOMT.
En die vrijheid wordt met voeten getreden door bestuurders die deze bakken rijden; ze intimideren met die tanks dat het een lieve lust is. Om het inademen van die uitlaatgassen zal ik het dan maar niet hebben.....En ik zal helemaal maar zwijgen van de impact die zo'n bak maakt bij een ander als die daarmee onverhoopt in aanraking komt....
Dan mag jij diezelfde vraag direct stellen aan al die andere automobilisten die over soortgelijke ervaringen spreken....quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens goed bij jezelf nagaan waarom jij zo gemakkelijk geintimideerd en gefrustreerd bent door loze zaken als een iets grotere auto van iemand anders...
Boehoe, ga even lekker voorbij aan het feit dat die man dronken was. Doe toch niet zo ontzettend hypocriet en betuttelend.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan mag jij diezelfde vraag direct stellen aan al die andere automobilisten die over soortgelijke ervaringen spreken....
Vraag het ook aan die mevrouw die door een stomdronken Danny Blind half in puin was gereden en in het ziekenhuis ligt. Het kindje bracht het wonderwel beter vanaf....
Blind had niets (maar wel een SUV) en mevrouw reed een kleine volvo en maar wel ernstige verwondingen..... Moet ik het nog duidelijker stellen..?
Maar jij vind de impact wel eerlijk verdeeld he!
Nee de IMPACT van de botsing!! (verschil van massa icm niet-elastische botsing!!) Geen natuurkunde gehad op school?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Boehoe, ga even lekker voorbij aan het feit dat die man dronken was. Doe toch niet zo ontzettend hypocriet en betuttelend.
Verschil van massa bepaalt oa de energieoverdacht.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:02 schreef Yildiz het volgende:
Ja, met een smart was de klap wellicht minder geweest, dus?
Ik ben een alfa, maar mijn punt is dat dit ongeluk niet veroorzaakt is door de auto maar door de bestuurder die dronken de weg op ging. Je gaat compleet voorbij aan de eigenlijke grondslag van dit ongeluk.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee de IMPACT van de botsing!! (verschil van massa icm niet-elastische botsing!!) Geen natuurkunde gehad op school?
Wat is het niveau van de universiteit vandaag de dag nog??
Ja, dat weet ik ook wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verschil van massa bepaalt oa de energieoverdacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |