abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44285904
Stikt ervan tegenwoordig, van die a-sociale, stinkende, decadente bakken die meer op halve tanks lijken dan op personenauto's......

Ik erger me steeds meer aan...

Wat drijft een mensenziel in vredesnaam om zo'n ding aan te schaffen die oorspronkelijk bedoeld is voor onverharde wegen.......Ze stinken, ze zijn slecht voor het milieu, superonhandig in de stad en bovenal zijn ze voor DE ANDER superonveilig....

Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:

1 Patsers: zo van ik wil de grootste, en willen maar graag laten zien hoe ver ze het geschopt hebben.... Pronken dus. Knap zielig als je identiteit aan de auto moet ontlenen. Het zijn kennelijk zwakke persoonlijkheden. Eigenlijk zielige mensen dus...

2 a-sociaal1: ze denken allen aan de veiligheid van zichzelf; en dat het voor anderen onveiliger wordt interesseert ze kennelijk niet...
3 a-sociaal2: het milieu kan ze blijkbaar niets schelen......Zeker in de stad is het gewoon dringend ongewenst...

Je zou hopen dat overheid de belastingen op dergelijk auto's zo fors gaat verhogen dat mensen weer in "normale" auto's gaan rijden....

Verbieden van SUV's zou overigens nog beter zijn.....

Ergert u ook, meld het dan hier....

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 09-12-2006 21:39:49 ]
pi_44285938
Op het stukje "misschien moet de overheid ingrijpen dmv. belastingen" niet echt een POL-onderwerp, wel?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44285977
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Litpho het volgende:
Op het stukje "misschien moet de overheid ingrijpen dmv. belastingen" niet echt een POL-onderwerp, wel?
Lijk mij van wel:

1 wegenbelastingen
2 BPM
3 verkeersveiligheid

Zijn toch wel onderdelen die erg aan POL zijn gelieerd...
pi_44285980
Het enige dat ik er irritant aan vind, is het feit dat ik geen hol zie als ik erachter zit in de file... en zo veilig zijn ze niet, wacht maar tot ze tegen een boom aan karren, dan kan je beter niet zon zware tank hebben
pi_44286005
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:
4) Plattelandsbewonders die met een tweewielaangedreven auto tijdens de bietencampagne om de haveklap op hun dak in de sloot liggen, en die ook in het regeneseizoen hun huis willen kunnen bereiken, ook als er tegenliggers op de weg zijn

5) mensen die een zware aanhangwagen moeten trekken
pi_44286041
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

4) Plattelandsbewonders die met een tweewielaangedreven auto tijdens de bietencampagne om de haveklap op hun dak in de sloot liggen, en die ook in het regeneseizoen hun huis willen kunnen bereiken, ook als er tegenliggers op de weg zijn

5) mensen die een zware aanhangwagen moeten trekken
die zijn er ook, voor hun vind ik het legitiem dat ze zo'n ding aanschaffen. Maar niet zo'n huisvader die zo nodig ermee moet patsen...
pi_44286207
mwuhahaha!!

balen dat je het zelf niet gaat maken enal?

maar gelukkig heb je zelf alles al prima op een rijtje dat je je zo druk kan maken over andere mensen

keep up the good work sherlock
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 21:28:46 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44286496
Ze zijn erg onhandig voor het Nederlandse wegennet, maar mensen moeten vooral rijden waar ze zelf in willen rijden.

Ik zou er niet in willen rijden, heb liever een kleine zuinig autootje, scheelt een hoop centen.
Carpe Libertatem
pi_44286529
Geweldige wagens, ik rijd er graag in. Al is het alleen maar om die linkse betuttelende idioten te irriteren.
pi_44286592
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Geweldige wagens, ik rijd er graag in. Al is het alleen maar om die linkse betuttelende idioten te irriteren.
En dat zegt meer over jou dan over die linkse personen die jij idioot vindt.
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 21:36:53 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44286707
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:30 schreef Evil_Jur het volgende:
De mensen die je wil irriteren gaan met de trein en zien SUV's alleen op plaatjes, dus echt nuttig is je geirriteer denk ik niet
Carpe Libertatem
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:38:36 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44286767
mensen die roepen dat SUV's verboden moeten worden kunnen wat mij betreft in hun 2CV een hele diepe rivier inrijden....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:40:09 #13
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44286815
Een ander persoon heeft iets leuks. Snel! Afpakken!
pi_44286905
als je echt veel op de weg zit wil je toch in een veilige auto zitten? thuis hebben wij dan geen suv maar een mpv - gewoon een grote veilig auto : - /
kan je wel zeggen dat het slecht voor het milieu is maar veiligheid is toch ook belangrijk of niet
pi_44286981
Zeikerds
Maar ik snap jullie punt wel. Vergeet niet dat er echter ook mensen zijn die daadwerkelijk zo'n auto nodig hebben.

En je bent geen echte man zonder je Landrover Defender

pi_44286982
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een ander persoon heeft iets leuks. Snel! Afpakken!
Nee, het belangrijkste punt vind ik de onveiligheid en onnodige extra milieubelasting.
pi_44287002
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:45 schreef dialMforMonkey het volgende:
Zeikerds
Maar ik snap jullie punt wel. Vergeet niet dat er echter ook mensen zijn die daadwerkelijk zo'n auto nodig hebben.

En wat voor kerel ben je zonder Landrover Defender

[afbeelding]
En daar hoort het ding ook thuis. Dan heb ik er ook geen moeite mee hoor.
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:46:20 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44287011
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, het belangrijkste punt vind ik de onveiligheid en onnodige extra milieubelasting.
en waarom zou een moderne suv het milieu meer belasten dan een dikke BMW ?
pi_44287069
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:

[..]

en waarom zou een moderne suv het milieu meer belasten dan een dikke BMW ?
Dat bemoeilijk idd de discussie. Misschien moet het criterium wel het gewicht', afmetingen en het verbruik van de auto zijn......Dit maakt beleid ook ingewikkeld idd....
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:48:40 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44287094
Ik heb een 'mini' SUV, mogen die wel?

Kan me voorstellen dat ze in Nederland een beetje overkill kunnen zijn, echter het sneeuwt op sommige plekken op de aarde al een tijdje en dan is zo'n ding erg fijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44287123
Hoe wil je checken of iemand hem echt nuttig gebruikt?

Wij hebben thuis een caravan en mijn pa gebruikt hem veel met mollenvangen en jagen. Zie het probleem niet echt.

Voor de rest rijd het juist geweldig en zo onveilig vind ik ze niet. Heb zelfs juist het idee dat je een stuk meer overzicht heb. En dat is ook belangrijk voor je mede weggebruikers. Voor de rest nodigt zo'n auto ook niet echt uit om hard te rijden.
pi_44287128
Je kreeg zeker de financiering niet rond he ?

pi_44287163
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb een 'mini' SUV, mogen die wel?
Uiteraard moet er een ondergrens zijn aan gewicht en afmetingen en het verbruik. Want anders zou de Fiat Panda al niet meer mogen....We moeten natuurlijk wel reeel blijven....
quote:
Kan me voorstellen dat ze in Nederland een beetje overkill kunnen zijn, echter het sneeuwt op sommige plekken op de aarde al een tijdje en dan is zo'n ding erg fijn.
Wanneer sneeuwt het hier?
pi_44287193
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat bemoeilijk idd de discussie. Misschien moet het criterium wel het gewicht', afmetingen en het verbruik van de auto zijn......Dit maakt beleid ook ingewikkeld idd....
.....en ook manier van gebruik.
Mijn landrover defender is een geweldige auto maar ik kom er de stad niet mee in. Alleen al vanwege de draaicirkel van 12,3 meter . Verder gebruik ik hem alleen voor zwaar transport en om afgelegen zandpaadjes/bossen onveilig mee te maken.

Zou onlogisch zijn als ik dan meer belasting zou moeten betalen dan een "dikke bmw".
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:52:21 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44287205
kortom een SUV verbod is onzinnig bomenknuffel gekakel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')